lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przebudowa kompresora
Autor Wiadomość
guzikmasters
Stały Bywalec


Wiek: 35
Dołączył: 12 Sty 2013
Posty: 64
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: ZkądIdąc
Wysłany: 16-01-2014, 23:00   Przebudowa kompresora

Witam. Zastanawiam sie nad przebudowaniem jednego z kompresora. Obecnie malowałem na włoskim kompresorze z butlą 250/280 l, pompą 2 tłokową pod silnik 4 KM o wydajności 410l/min. Obecnie w trakcie przebudowy warsztatu posiadam do osobnej komory drugi kompresor ASPA 3j60 3 tłokowego na 180l butli. Jednak nie znając wydajnosci tego urządzenia chciałbym je przebudować. Mianowicie zdjac z butli pompe z silnikiem, i załozyc na butle pompe 2tłokowąz silnikiem 4 KM. Czy to jest dobre rozwiązanie, czy opłacalne bardziej niz kupno nowego? czy butla jest wystarczająca? Prosze o porade, Koszt to tylko pompa za 890 zł, silnik, i mozliwosc przerobienia butli mam w zakresie warsztatowym. I najwazniejsze pytanie czy zostawiac chłodnice przy tym silniku czy je usunąc ? Czy będa one jakos wspomagac kompresor?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotrek 10
Stały Bywalec


Wiek: 44
Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 83
Wystawił 1 punkt(y)
Skąd: mazowsze
Wysłany: 16-01-2014, 23:44   

Policz pompę silnik inne pierdoły a nowy kompresor o podobnych parametrach i będziesz wiedział czy sie opłaca tylko wez pod uwagę że butla ma swoje lata .Jak byś się zdecydował przerobić stary kompresor to lepiej zostaw te chłodnice gorące powietrze będzie się w nich schładzać po to są.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
guzikmasters
Stały Bywalec


Wiek: 35
Dołączył: 12 Sty 2013
Posty: 64
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: ZkądIdąc
Wysłany: 17-01-2014, 10:11   

No jak liczyłem to wszystkie czujniki zawory plus pompa 1200 zł. Butla ma 8 letni ale nowy wbudowany filtr węglowy na wyjściu. Silnik mam jaki chce 3 lub 4 KM. Obudowe do koła pasowego wyspawam sobie sam( koszt w sklepie 300 zł). Myśle ze budowa sama w sobie nie jest nic skomplikowanym. Trzeba by było naspawac tylko podstawe do butli:) i połączyc pompe z butla. Butla ma swoje lata ale nie jest jakos wybitnie uszkodzona bądź pordzewiała. Moze by tak ją czymś zalac zeby wypłukać od środka? Słyszałem ze np baki od starych samochodów sie zalewa octem( ale nie jestem pewien). Nie wiem tylko czy butla nie jest za mała pod taki silnik? czy lepiej doinwestowac w butle 250. O kupnie nowego nie ma opcji poniewaz mam za duzo wydatków na remont warsztatu i nie moge pozwolic sobie na nowy za 4000zł bo potrzebuje u siebie minimum 410 l wydajnosci.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotrek 10
Stały Bywalec


Wiek: 44
Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 83
Wystawił 1 punkt(y)
Skąd: mazowsze
Wysłany: 17-01-2014, 20:10   

No to do dzieła, butla jak do malowania to wystarczy pod pistolet pneum. też lecz pod szlifierkę pneum. jest trochę za mała ale można to rozwiązać kupując elektryka.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kamiletz
Bywalec


Wiek: 38
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 52
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Ciepielów
Wysłany: 09-02-2014, 08:09   

Kolego 3j60 jest polską sprężarką ale najmniej udaną z racji na jej ogromne obroty i powodowało to że się te spręzarki bardzo grzały i głośno pracowały... nie wolno kupować nowych chińsko włoskich pomp bo to jest jednorazowe i 2-3 lata i złom poszukaj używanych spręzarek z lat PRL polskich firm AIRPOL i WAN i uwierz mi pochodzą kolejne 30 lat a jak nie to robisz szlif nowe zaworki i dalej jazda
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne