Wiek: 44 Dołączył: 08 Sie 2012 Posty: 3 Skąd: Zabrze
Wysłany: 08-08-2012, 22:02 siadanie materiału (lakieru)po jakimś tam czsie
Witam.Jestem w lakiernictwie jusz jakiś czas i mam taki mały problemik a mianowicie siadanie lakieru.Pracowałem kiedyś na promienniku podczerwieni by wygrzewać kolejno nakładany materiał myśląc że będzie wszystko ok ale widząc tą samą robote po paru miesiącach nadal występuje ten problem.Wszystkie materiały mieszam w odpowiednich proporcjach ( Profix,Dipont,Duxone,GoldcAR) szanowni fachowcy macie na to jakiś pomysł ? pozdrawiam
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 1028 Punkty: 35/30 Skąd: Wschód
Wysłany: 08-08-2012, 22:33
Widocznie siada lakier po całości. Osobiście myślę że to raz profix a dwa to za krótki czas odczekania między warstwami. Ale to możemy gdybać. Jaki lakier bezbarwny?
Mieszaj tak dalej, a pozytywnego efektu doczekasz się może nie prędzej, jak na marsie palmy wyrosną
Ustaw sobie w warsztacie technologię jednego producenta...to podstawa
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 2131 Punkty: 49/7 Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 09-08-2012, 09:01
Nieoryginalny rozcieńczalnik w bazie lub lakierze bezbarwnym. Możliwe też że nie dolewasz powłoki a później ją mocno tniesz po całości następnie polerując. Taki lakier jest na starcie zniszczony.
Wszystkie te błędy które napisałem sam niejednokrotnie popełniłem ale dzięki temu wyciągnąłem wnioski i teraz moje auta lśnią nawet po długim czasie.
Jeżeli siadają ci takie podłużne rysy to znaczy że nie zacierasz oscylacją na drobnej gradacji rys po grubych papierach.
Pełna technologia jednego producenta, wyeliminowanie Nitro z napraw lakierniczych, stosowanie właściwych gradacji papierów do obróbki, promiennik i powinno być po sprawie.
Wiek: 44 Dołączył: 08 Sie 2012 Posty: 3 Skąd: Zabrze
Wysłany: 09-08-2012, 18:42
Witam.przeważnie to po czasie robi się delikatna skorka ktorą pożniej muszę przeszlifować 2500 p.i przepolerować,rys niemam wszystko podspodem robie oscylarką do 320,pozniej 800,1500 wodnym.
[ Dodano: 09-08-2012, 18:49 ]
szpachla schnie szybko nakładana warstwami pozniej z dwie warstwy dobrego podkładu duxone (diponte) a na drogi dzień przygotowka pod lakier.Klar rowniesz duxone dipont 4.1 no i rozpuszczalnik no wiadomo akrylowy ALE jusz z innej firmy(moŻE własnie tu popełniam błąd ?)
[ Dodano: 09-08-2012, 18:53 ]
Witam.Nitro używam tylko do mycia sprzętu ale zaczne chyba stosowac wszystkie materiały jednego producenta i zobacze co z tego będzie
[ Dodano: 09-08-2012, 18:59 ]
dzięki za rade,postawie jednak na rozpuszczalnik akrylowy lub bazowy innych firm ,zaczne stosowac materiały tylko jednego producenta
jeśli robi Ci się skórka po czasie to cos jest nie tak z aplikacja bazy lub bezbarwnym ale obstawiam raczej to pierwsze. Baza powinna być gładka a nie chropowata. Jeśli baza będzie chropowata i pokryjesz ją lak bezbarwnym to na początku nic nie widać i jest ładnie ale po czasie ten bezbarwny przysiądzie i już tak pięknie nie jest. Po drugie na prawidłowo położoną bazę łatwiej aplikuje się lakier bezbarwny i mniej go idzie by osiągnąć ładny efekt powłoki.
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 2131 Punkty: 49/7 Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 10-08-2012, 16:47
A jaki jest ten inny rozcieńczalnik który wlewasz do bazy? I jeszcze jednoo. Mam nadzieję że nie dolewasz rozcieńczalnika do lakieru bezbarwnego duxone bo jeżeli tak to to jest przyczyna na 100 procent. I zmień rozcieńczalnik w bazie na właściwy we właściwej proporcji o odpowiednim czasie odparowania.
na moim aucie po ok 7miesiacach widze ze też sie robi taki lakier jakby nie był dolany, a lakier był na lustro ( sam nie wierzyłem że tak ładnie wyszło) . Używałem z tego co pamietam novol professional (niebieska pucha).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum