Wysłany: 24-11-2011, 16:38 budowa warsztatu/ garażu od podstaw
Witam, dawno nic nie pisałem więc z góry wszystkich pozdrawiam
tak jak w temacie, niedawno przeprowadziliśmy się z miasta na wieś do nowego domu, mamy bardzo duży plac i z ojcem chcemy wybudować warsztat/garaż, które będzie słuzyl głównie do hobbistycznych napraw samochodow oraz odrestaurowywania starych sam i motorów. Co do sprzętu mamy już kompresor, butla 100zl, węze, odwadniacze, pistolety (co prawda sico, ale będę szukał czegoś markowego), sporo kluczy, narzędzi pneumatycznych i najważniejsze Bester 1801 do spawania. Teraz zastanawiamy się jakich wymiarów, z czego (cegla, pystak, moze blacha) wybudować wspomniany warsztat. Z założenia ma sie w nim zmieścic jeden samochod kompletnie rozebrany (a wiec jakis zapas na graty porozkladane dookoła) i jeden np zeby garazować albo zeby spokojnie stał. Do tego nie będe ukrywał, ze miejsce garazowe przeznaczyłbym na strikto lakiernie. Lakierowałem juz 3 samochodwy w tym swoj, bardzo mi sie podoba i w wolnych chwilach chciałbym to robić (a więc pomieszczenie dobrze oświetlone, jaka podłoga: plytki ceramiczne, wylewka, a moze najlepiej wyłożona kratka metalowa?) jakiś nadmuch wyciąg?.. prosze was o wszytskie niezbedne informacje i sugestie, osobiscie wydaje mi sie, ze najlepiej zrobic konstrukcje stalowa natomiast sciany z podwojnej blachy (miedzy blachami styropian) ewentualnie pustaki ceramiczne porotherm i dach z blachy? I tak jak podkreslam, najlepiej zeby zglosic projekt jako np stodola lub budynek gospodarczy. na 90% nie bedzie on legalizowany jako budynek firmowy, poniewaz nie zamierzam ani ja ani ojcec czerpac z tych napraw korzysci, bo ja i brat studiujemy, a ojciec ma i tak prace niepozwalajaca oddac sie zarobkowym korzysciom
takze co najwazniejsze dla mnie: porady jakich rozmiarow budynek (sz.dl. wys w tym mam na mysli czesc warsztatowa i osobno lakiernie/garaz, ale calosc w jednym budynku). Fajnie by było żeby od czasu do czasu wjechac tam jakims busem, bo skoro i tak od podstaw budowane to po co sie ograniczac na dzien dobry.. No i jak wykonczyc sobie podlogi zeby uzyskac czystosc i przynajmniej dobre warunki pracy przy lakierowaniu
Prosze o wskazowki i opinie
chodzi mi o porady od ludzi, ktorzy takowe warsztaty posiadają i z właśnego doświadczenia zasugerują jakich wymiarów wybudować pomieszczenia, nie licze na odp: mi sie WYDAJE ze 8x10 m a ktoś powie zbij szope z desek 10x10. Chodzi mi o praktyczne podejscie do tematu
konstrukcja metal+obicie plyta warstwowa....calosc estetycznie bedzie wygladac w srodku jak i na zawnatrz a przy okazji ocieplone....jesli chodzi o podlogie to okratowanie nie zda egzaminu bo bedziesz z niego co chwile cos wyciagal...to srubka spadnie,to klucz hehe.a wymiary to minimum 5x7 na jedno auto
właśnie o cos takiego nam chodzi, tylko troche dłuższe jeszcze, zeby zrobić duzy blat powiedz mi jak się nazywa taki system? a może orientuje się ktoś jaka jest mniej więcej cena takich garaży/mkw?
plyta jest dosc droga w porownaniu do blachy i innnych ale odchodzi ci srodek bo masz ladny plastik na scianach ktory zawsze mozna umyc a przy okazji ocieplenie...cenowo wychodzi to od 40 zl za kwadrat plyty....wiec moim zdaniem jesli chodzi o material to taki garazyk dwu stanowiskowy powinien sie w 15tysiach zamknac liczac sam material..poszukaj w necie takich plyt napewno znajdziesz cos...nic innego w lepszej kasie nie wymyslisz,chyba ze z blachy do czego dojdzie docieplenie jakies tynki i inne wiec nie warto a plyta to taki gotowiec bo i ladnie od srodka wyglada itp no i bez murowania fundamentu itp stawiasz i tyle,kiedys cos nie wyjdzie to zawsze mozna rozebrac albo przeniesc:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum