lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: jacklack
21-03-2014, 13:57
lakierowanie w niskich temperaturach
Autor Wiadomość
pio_len
Wymiatacz
pio_len



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 176
Otrzymał 6 punkt(y)
Skąd: sienno
Wysłany: 31-10-2009, 18:25   lakierowanie w niskich temperaturach

witam wszystkich . jakimś dziwnym trafem nie wiadomo dlaczego prace nad moim samochodem przeciągnęły się aż do listopada . auto jest po blacharce gotowe do szpachlowania i mam jeden problem jest zimno i jak to teraz poszpachlować pomalować .
ze szpachlowaniem dam radę dogrzeje garaż nagrzewnicą gazową później elementy w podkładzie zaniosę do domu ale z malowaniem będzie problem , błotników nie odkręcę nie zaniosę do domu .podczas malowania też strach grzać nagrzewnicą mimo to jeśli nagrzeje to ciepło ucieknie w jakieś 20 min i zostaje ni temp 13 może 15 C .i teraz mam kilka pytań
1 czy lakier się odpowiednio rozleje w takiej temp (kiedyś tak malowałem raz wyszło ok a raz kupa nie mogłem rozlać )
2 jak rozrobić lakier żeby to jakoś się rozlało ( morze jakiś przyspieszacz )
3 jakie skutki może mieć malowanie w takiej temp
4 kolor samochodu to czerwony czym będzie łatwiej to pomalować w takiej temp akrylem czy baza + bezbarwny
Z góry dziękuje i liczę na waszą pomoc .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
ZIEMBA
Moderator


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 1916
Otrzymał 21 punkt(y)
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 31-10-2009, 18:54   

Ja osobiscie wole malowac baza, akrylem tylko jak już nie ma innego wyjscia. Przy malowaniu w temperaturach ponizej 10C dodaje więcej rozpuszczalnika, 20% i lakier rozlewa się bez problemu.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
pio_len
Wymiatacz
pio_len



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 176
Otrzymał 6 punkt(y)
Skąd: sienno
Wysłany: 31-10-2009, 19:02   

dajesz np bezbarwny wg receptury 2:1 + 20 % i drugie 20% czy tylko raz. często malujesz w takich temp ile czekasz na odparowanie czy zawsze wychodzi dobrze
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 31-10-2009, 19:20   

pio_len napisał/a:
dajesz np bezbarwny wg receptury 2:1 + 20 % i drugie 20% czy tylko raz.
może warto wpierw ustalić jaki bezbarwny??? polecę ci ,abyś na pewno lakier przed lakierowaniem przetrzymał w 20 stopniach ,albo koło grzejnika. rozpa możesz ewentualnie dodaś szybkiego i nie więcej jak 5% najlepiej oryginalnego danej firmy.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
pio_len
Wymiatacz
pio_len



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 176
Otrzymał 6 punkt(y)
Skąd: sienno
Wysłany: 31-10-2009, 19:24   

novakryl l 570 i do tego standardowy rozp
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
ZIEMBA
Moderator


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 1916
Otrzymał 21 punkt(y)
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 31-10-2009, 19:25   

Własnie, zależy jaki bezbarwny. Ja do swojego leje 10% rozpucha a jak jest zimno to 20% i jest ok. Jak mi się chce to maluje u siebie i wtedy warunki mam takie jak jest na dworzu. Mój rekord to malowanie przy bodajrze -2C, baza wodna. Przy niskich temperaturach po pierwszej prawie pełnej warstwie czekam 10min i druga. Lakier profix 1500
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
pio_len
Wymiatacz
pio_len



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 176
Otrzymał 6 punkt(y)
Skąd: sienno
Wysłany: 31-10-2009, 20:07   

jakim ciśnieniem będzie to najlepiej pomalować karta techniczna novola mówi żeby nanosić na ciś 3-4 bary a instrukcja mojego pistoletu 1,5-2.5
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 31-10-2009, 20:19   

pio_len napisał/a:
instrukcja mojego pistoletu 1,5-2.5
kieruj się wskazaniami dla pistola.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Luk
[Usunięty]

Wysłany: 31-10-2009, 21:56   

pio_len napisał/a:
strach grzać nagrzewnicą


jeśłi masz w miare ok wentylacje to nie taki diabeł straszny ;) pozatym dopływ powietrza do nagrzewnicy możesz zrobić z dworu (przez filtr)
 
     
pio_len
Wymiatacz
pio_len



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 176
Otrzymał 6 punkt(y)
Skąd: sienno
Wysłany: 31-10-2009, 22:19   

Luk napisał/a:
pio_len napisał/a:
strach grzać nagrzewnicą


jeśłi masz w miare ok wentylacje to nie taki diabeł straszny nagrzewnicy możesz zrobić z dworu (przez filtr)


wentylacja nie jest za dobra a nagrzewnica postawiona na dworze to też ryzyko ktoś już pisał na forum że postawił nagrzewnice na dworze to też potrafiło walnąć
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
meverick
Guru



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 412
Punkty: 6/8
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 31-10-2009, 22:34   

pio_len, ale była mowa o nagrzewnicy na ropke ,a nie na gaz ;) ta jedynie może pylkami zasiac :killer: co do rozp. w lakierach - poszukaj tematu o zastosowaniu utwardzacza i rozp. w takich tem ( także w nim pytałem) - lakier + wolny utwardzacz i szybki rozpuszczalnik - powinno sie fajnie ładnie rozlac , a odkurz ktory bedziesz miał nie bedzie az tak widoczny po lakierowaniu - wolny utwardzacz ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
slawek
Klubowicz
www.slawex-car.pl


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 572
Punkty: 19/7
Skąd: małopolska KWA
Wysłany: 31-10-2009, 23:06   

witam ja bym zrobił tak jak to czerwony to walnął bym to akrylem po kawalku z szybkim utwardzaczem [osobno drzwi ,błotniki i potem reszte]a lakier wstawilł do jakiegos naczynia z gorącą wodą
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
pio_len
Wymiatacz
pio_len



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 176
Otrzymał 6 punkt(y)
Skąd: sienno
Wysłany: 31-10-2009, 23:11   

maverick chyba nie wiesz jak taka nagrzewnica wygląda jest to rura na końcu ma wentylator a w środku palnik bez odciągu spalin tak więc mamy do czynienia z otwartym ogniem co nie jest wskazane przy lakierowaniu .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
meverick
Guru



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 412
Punkty: 6/8
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 31-10-2009, 23:18   

pio_len, mam identyczną ;] przed lakierowaniem nagrzewam do ok 23st , wlaczam wentylatory wyciagowe i lakieruje, po lakierowaniu myje pistolet majac cały czas wlaczone wentylatory wyciagowe , jak umyje guna mam jakies hmm 17st wlaczam nagrzewnice i grzeje ile sie da ( ok 26st)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
pio_len
Wymiatacz
pio_len



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 176
Otrzymał 6 punkt(y)
Skąd: sienno
Wysłany: 31-10-2009, 23:24   

jak długo utrzymuje ci się taka temp po lakierowaniu bo u mnie całe ciepło w 1 godz ucieknie
na ile godzin wystarcza ci butla
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
meverick
Guru



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 412
Punkty: 6/8
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 31-10-2009, 23:31   

pio_len, jakąś godzine i mam z 17st , tylko że ja mam dość dobrze ocieplony garaż ale wlot świeżego powietrza mam prosto z dworu więc wchodzi zimne powietrze :glupek:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
pio_len
Wymiatacz
pio_len



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 176
Otrzymał 6 punkt(y)
Skąd: sienno
Wysłany: 31-10-2009, 23:35   

jakiej mocy masz nagrzewnice i na ile godzin wystarcza butla
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
meverick
Guru



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 412
Punkty: 6/8
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 31-10-2009, 23:46   

10kw , co do godzin to ni wim , teoretycznie 10 dni ale ja pracuje dopiero od 19 i zazwyczaj do 22-23 , więc w dzien nie grzeje i u mnie nie chodzi cały czas tylko tak 15min na 45 min
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
online
Maniak forum



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 963
Punkty: 10/10
Skąd: Śląsk
Wysłany: 01-11-2009, 00:18   

Tak długo jak nie zrobicie dobrego grzania w warsztacie, to będzie większa męczarnia niż lakierowanie i przyjemnosć z pracy. A lakier wyjdzie JUDO JAK SIE UDO... taka prawda :maruda:

Nagrzewnica? Musi chodzić caly czas, bo inaczej zimno, chyba, że masz b. dobrą izolację.
Jedno posiedzenie i już 40zl w plecy. Ja swego czasu mialem taką 14kW na nawiew do lakierowania, ale po 3 malunkach wróciłem do pieca weglowego za ścianą...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
meverick
Guru



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 412
Punkty: 6/8
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 01-11-2009, 03:10   

online, w moim przypadku inwestowanie w ogrzewanie centralne mija sie z celem- lakiernictwo to tylko drogie hobby , ja z tego nie żyje , tylko wieczorami sobie grzebie , znajdzie sie jakis klient to robie i zarobione pieniadze inwestuje w sprzęt ;) jak nie ma klienta , to zamykam warsztacik i mam czas by posiedziec sobie z panna wieczorami ;) jesli będzie taka sytuacja że przyjdzie mi tym fachem zarabiac na życie , to przerobie pozostałe 2 garaże ( wszystkie 3 pomieszczenia są w jednym budynku i razem tworza całość) i wtedy założe sobie centralne , mam juz nawet turbine wyciagową , moc 5kW ale dopuki nie zarobie kolejnych "zł" będzie lezało i czekało na lepsze czasy ;) więc taka dmuchawa jak dla mnie jest najtańszym i najbardziej ekonomicznym wyjsciem , będzie za zimno wtedy nie będe lakierował - poczekam do wiosny ;]
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
pio_len
Wymiatacz
pio_len



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 176
Otrzymał 6 punkt(y)
Skąd: sienno
Wysłany: 01-11-2009, 13:06   

wiadomo najlepiej ocieplić garaż zamontować jakiś piec ale to się wiąże z kosztami dlatego musimy lakierować w takich warunkach jakie mamy trudno . najłatwiej wstawić kozę i grzać
ale podczas lakierowania trzeba gasić później rozpalać a niech sypnie choć trochę sadzy
i koniec poprawka dlatego lepiej wykorzystać nagrzewnice podczas lakierowania

[ Dodano: 01-11-2009, 16:55 ]
a i jeszcze jedno co sądzicie o grzaniu szpachli opalarką może coś się z nią dziać
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 02-11-2009, 21:44   

meverick napisał/a:
pio_len, ale była mowa o nagrzewnicy na ropke ,a nie na gaz ;) ta jedynie może pylkami zasiac :killer: co do rozp. w lakierach - poszukaj tematu o zastosowaniu utwardzacza i rozp. w takich tem ( także w nim pytałem) - lakier + wolny utwardzacz i szybki rozpuszczalnik - powinno sie fajnie ładnie rozlac , a odkurz ktory bedziesz miał nie bedzie az tak widoczny po lakierowaniu - wolny utwardzacz ;)

Szybki utwardzacz.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
meverick
Guru



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 412
Punkty: 6/8
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 02-11-2009, 23:54   

No-limit napisał/a:
Szybki utwardzacz.
będzie bardzo widoczny odkurz , przy słabej wentylacji wolny utwardzacz pozwoli na zminimalizowanie tego zjawiska ;]
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 03-11-2009, 14:34   

meverick napisał/a:
No-limit napisał/a:
Szybki utwardzacz.
będzie bardzo widoczny odkurz , przy słabej wentylacji wolny utwardzacz pozwoli na zminimalizowanie tego zjawiska ;]

Wolny rozcieńczalnik.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
wojgasz
Użytkownik


Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 1
Wysłany: 22-11-2009, 15:20   

Witam,
Co możebyćpowodem,że baza "waży się"? Dodam, że proces prac był następujący:
1. położony był podkład (ale Motip). który też się ważył. Po kolejnym szlifowaniu i nałożeniu kolejnej warstwy, podkład przestał się ważyć,
2. Nałożona została baza i w miejscach, gdzie ważył się pierwotnie podkład oraz niestety innych miejscach pojawił się "kożuch" :angry:

Dodam, że powierzchnia była oczyszczona oczywiście benzyną ekstrakcyjną.

Czy ktoś może mi pomóc?
Z góry dzięki
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 22-11-2009, 17:00   

wojgasz napisał/a:
Co możebyćpowodem,że baza "waży się"

wojgasz napisał/a:
położony był podkład (ale Motip).

Może zacznij stosować produkty 2K, to powinno zapobiec w przyszłości tego typu zjawisku ;)
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
madmax
Moderator
CoMe My LaDy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3834
Punkty: 67/45
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 22-11-2009, 17:01   

benzyną ekstrakcyjną mozna sobie wytrzeć buty ze smoły odtłuszcza się zmywaczem do silikonu i innymi to tego celu środkami nie benzyną ekstrakcyjną
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
socpaw
Bywalec


Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 20
Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 22-11-2009, 17:03   

jedna reka masz szmatke namoczona zmywaczem a 2 zaraz wycierasz. ;]
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Luk
[Usunięty]

Wysłany: 22-11-2009, 18:47   

madmax napisał/a:
benzyną ekstrakcyjną mozna sobie wytrzeć buty ze smoły odtłuszcza się zmywaczem do silikonu i innymi to tego celu środkami nie benzyną ekstrakcyjną

nie przesadzaj, jeśłi to by była wina złego odtłuszczenia to by były kropki czy coś, a nie ważenie.... coś sie pogryzło poprostu ;]
kiedyś malowałem starą dosyć dużą puche to wodą z mydłem odtłuszczałem :haha: i wszystko trzyma do dzisiaj ;)
 
     
jerryhaj
Maniak forum


Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 505
Punkty: 7/4
Skąd: woj. Podlaskie
Wysłany: 22-11-2009, 22:09   

madmax napisał/a:
benzyną ekstrakcyjną mozna sobie wytrzeć buty ze smoły odtłuszcza się zmywaczem do silikonu i innymi to tego celu środkami nie benzyną ekstrakcyjną


nieprzesadzaj , wiadomo ze sie uzywa zmywaczy , ale jak uzyjesz benzyny ekstracyjnej [teraz to chyba na opakowaniu pisze rozcienczalnik ekstracyjny ] to raczej nic sie chyba niestanie co , kiedys to uzywano no i dalej niektorzy uzywaja ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 23-11-2009, 13:11   

wojgasz napisał/a:
Witam,
Co możebyćpowodem,że baza "waży się"? i

To nie wina zmywacza,benzyny extra.,Tak jak napisał Jacek podkład 2Knajlepszy,zły izolator tzn w sprayu jest za rzadki.Jedyna rada to kilka cienkich-zaprószonych warstw sprayu z przerwami do całkowitego odparowania poszczególnych warstw.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Ryba
Klubowicz
gówniash



Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 1194
Punkty: 19/16
Skąd: Radomsko
Wysłany: 24-11-2009, 08:34   

A ja powiem, że czasem i tak gówno to da :nono: Najlpeszym wyjściem jest epoksyd. Robiem kiedys takie cos sprayem i niby wszystko ok nie waży się super jest, ale po nałożeniu 2 warstwy bazy to samo - wszystko wyszło w tym samym miejscu. Po epoksydzie 0 problemu :)
_________________
PSIK ! Do nory...
Oł maj gad !
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 24-11-2009, 12:21   

Ryba napisał/a:
A ja powiem, że czasem i tak gówno to da :nono: Najlpeszym wyjściem jest epoksyd. Robiem kiedys takie cos sprayem i niby wszystko ok nie waży się super jest, ale po nałożeniu 2 warstwy bazy to samo - wszystko wyszło w tym samym miejscu. Po epoksydzie 0 problemu :)

Próbowałeś 42-46R w sprayu DP na małe przeszlify?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne