lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: jacklack
21-03-2014, 16:17
kitowanie
Autor Wiadomość
żółwik
Wymiatacz


Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 157
Skąd: ze slaskich granic
Wysłany: 10-11-2009, 13:12   kitowanie

mozna dac kit na goła blache? tzn było trocha rdzy wyczysciłem to i jest pare dziurek cza to zakitowac moge na goła blache dac kit?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 10-11-2009, 13:26   

żółwik napisał/a:
mozna dac kit na goła blache? tzn było trocha rdzy wyczysciłem to i jest pare dziurek cza to zakitowac moge na goła blache dac kit?

Jeżeli jest czysta blacha bez żadnych śladów korozji możesz kłaść szpachle na gołą blachę, nie jest to błędem ale w takim przypadku dobrze było by przed naniesieniem podkładu akrylowego zabezpieczyć tą szpachle jak i ewentualne przetarcia wokół niej warstwą podkładu epoxydowwego najlepiej nanieść go techniką m/m

Jeżeli chodzi o jakiekolwiek dziurki to w żadnym wypadku nie wolno ich szpachlować!!, takie rzeczy trzeba najpierw zaspawać lub wstawić reperaturkę i w takim wypadku po takiej naprawie karoserii podkład epoxydowy pod szpachlę jest jak najbardziej wskazany
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 10-11-2009, 16:23   

żółwik napisał/a:
mozna dac kit na goła blache? tzn było trocha rdzy wyczysciłem to i jest pare dziurek
dać możesz ,ale za pół roku te ogniska korozji pod szpachlą, znowu się pokażą .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 10-11-2009, 21:58   

baqo napisał/a:
żółwik napisał/a:
mozna dac kit na goła blache? tzn było trocha rdzy wyczysciłem to i jest pare dziurek
dać możesz ,ale za pół roku te ogniska korozji pod szpachlą, znowu się pokażą .

Jeżeli nie są to dziurki tylko wżery,ale nie na wylot,to trzeba je rozszlifować P60 na sucho i położyć podkład epoxydowy,na który można kłaść szpachlę.Po całkowitym wyschnięciu i przeszlifowaniu np.P100-150 na sucho,szpachla.Podkład epoxy grubo na 3 warstwy.

[ Dodano: 10-11-2009, 22:13 ]
No-limit, zapomniałem dodać,żeby kłaść podkład epoxy nie na mokro/cienką warstwą,lecz na Maxi /gęsty/2X.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
slawek
Klubowicz
www.slawex-car.pl


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 572
Punkty: 19/7
Skąd: małopolska KWA
Wysłany: 10-11-2009, 23:02   

no wszystko fajnie kolego no-limit tylko kiedy to uschnie bo epoksy długo wiąże jeszcze tak grubo
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
martek
Moderator


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1724
Punkty: 14/14
Skąd: opolskie
Wysłany: 11-11-2009, 09:01   

No-limit napisał/a:

Jeżeli nie są to dziurki tylko wżery,ale nie na wylot,to trzeba je rozszlifować P60 na sucho i położyć podkład epoxydowy,na który można kłaść szpachlę


ja bym zastosowal katowke na wżery, papierem raczej wżeru nie doczyscisz, a potem epox+szpachla+epox+podklad+kolor+ :piwosz:

pozdro
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
To_mas
Klubowicz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2787
Punkty: 24/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 11-11-2009, 22:01   

jak masz wżery to daj na to epox a po wyschnięciu (po 12h) szpachla
lub tez reaktywny i przykryj go akrylowym i na to szpachla :)

czasy odparowywania i ilość warstw wedle zaleceń producenta ! !


jeśli rdzy nie było to możesz szpachlować na blachę (niektóre szpachle w karcie technicznej mają wyraźnie napisane ze można je kłaść na gołą blachę, a nawet mają takie zalecenie)
_________________
gg 6794125
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 12-11-2009, 23:14   

slawek napisał/a:
no wszystko fajnie kolego no-limit tylko kiedy to uschnie bo epoksy długo wiąże jeszcze tak grubo

Podkład na Max owszem schnie nie tak jak m/m,ale każdy producent przewidział taką możliwość i do danego produktu są odpowiednie utwardzacze i rozcieńczalniki,lub odpowiednia linia produktów.Do podkładów Maxi ,niestety potrzebny jest gun o srednicy dyszy co najmniej 1,7.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
żółwik
Wymiatacz


Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 157
Skąd: ze slaskich granic
Wysłany: 13-11-2009, 12:08   

jakie znaczenie ma ten podkład epoxydowy?
_________________
sory za głupie pytania jestem amatorem!!! ale lubie malowac :-)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 13-11-2009, 12:41   

żółwik napisał/a:
jakie znaczenie ma ten podkład epoxydowy?

Ochrona antykorozyjna.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne