lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Ciśnienie przy malowaniu
Autor Wiadomość
ZIEMBA
Moderator


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 1916
Otrzymał 21 punkt(y)
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 04-10-2009, 18:45   Ciśnienie przy malowaniu

Układ jest taki: Kompresor, filtry, manometr, 5m węża i pistol. Czy jak przy wciśniętym spuscie pistoletu na manometrze pokazuje 2at to na pistolecie też tyle jest?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 04-10-2009, 19:11   

ZIEMBA napisał/a:
Czy jak przy wciśniętym spuscie pistoletu na manometrze pokazuje 2at to na pistolecie też tyle jest?

Jeżeli manometr masz pod pistolem i pokazuje 2atm. to i na pistolecie jest na pewno ;)
jeżeli zaś ten manometr masz na początku tego pięciometrowego węża to ciśnienie na pistolecie masz ok 1,5 atm
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
ZIEMBA
Moderator


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 1916
Otrzymał 21 punkt(y)
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 04-10-2009, 19:14   

Jacenty, ale właśnie chodzi o to że pod pistoletem nie mam manometru. Manometr mam na początku węza którego jest 5m i dopiero pistol.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 04-10-2009, 19:17   

ZIEMBA napisał/a:
Jacenty, ale właśnie chodzi o to że pod pistoletem nie mam manometru. Manometr mam na początku węza którego jest 5m i dopiero pistol.

No to masz spadki ciśnienia na linii , to normalna sprawa :)
ZIEMBA musisz mieć manometr pod ganem ,w przeciwnym wypadku nigdy nie będziesz wiedział jakie masz ciśnienie robocze, a odpowiednie ciśnienie to bardzo ważna sprawa ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
ZIEMBA
Moderator


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 1916
Otrzymał 21 punkt(y)
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 04-10-2009, 19:25   

No wiem ale nie wiem jak taki manometr zamontowac, przeciez on ma tylko jedno wyjscie
http://elakiery.pl/prod/3...r-14-63mm-dolny
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 04-10-2009, 19:32   

ZIEMBA, tu chodzi o taki MANOMETR
są też tańsze np. TEN
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
ZIEMBA
Moderator


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 1916
Otrzymał 21 punkt(y)
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 04-10-2009, 19:35   

Aaaale ze mnie baran :glupek: Już dawno myslałem o manometrze ale zastanawiałem się jak taki manometr zamontowac jak ten ze zdjęcia :glupek:
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Luk
[Usunięty]

Wysłany: 04-10-2009, 21:09   

wydaje mi się dość logiczne że skoro na początku węża masz 2 atm to dalej może być już tylko mniej.... za wąskie gardło masz prawdopodobnie, filtr przytkany lub za dużo filtrów czy coś... ;]
 
     
gola
Maniak forum


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 774
Punkty: 34/3
Skąd: CH
Wysłany: 04-10-2009, 21:57   

cisnienie pod pistoletem mozna tez ustawic bez manometru pod nim.
Wtedy wartosc cisnienia (na reduktorze tym pierwszym o ktorym piszesz) na np 10 metrow weza o srednicy 9mm powinna wynosic o.6 bar ponad zalecane cisnienie wejsciowe do pistoletu.
Reasumujac ,twoj problem to waz o srednicy (zakladam standard 9mm) dlugosc jego 5 metrow,wiec ustawiasz na reduktorze 2.3-2.4 bar ,aby uzyskac 2 bar pod pistoletem
Jest to oczywiscie metoda nie profesjonalna i granica tolerancji plus minus ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 04-10-2009, 23:15   

gola napisał/a:
reduktorze 2.3-2.4 bar ,aby uzyskac 2 bar pod pistoletem

To by się +/- zgadzało. posiadam reduktor membranowy CKD (jaki też z tego co wiem posiada ZIEMBA) mam na nim ustawione równo 4bar, wąż roboczy ma 10m br.średnica wew.9mm, na manometrze w pistolecie po wciśnięciu cyngla (1 stopień) mam 2,05bar, czyli w praktyce wychodzi że straty ciśnienia to 0,2 bar na 1 metrze br.węża 9mm

czyli skoro ZIEMBA ma manometrze 2bar to na pięciu metrach węża straty ciśnienia rzędu 1bar, ale to z punktu widzenia praktycznego ;)

Odniosłem się do jednostki 'bar", ZIEMBA mówił o atmosferach ale w jednej i drugiej jednostce spadki są stosunkowo takie same
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jano
Dostawca

Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 650
Punkty: 28/2
Skąd: Białystok
Wysłany: 06-10-2009, 11:08   

ZIEMBA napisał/a:
Aaaale ze mnie baran :glupek: Już dawno myslałem o manometrze ale zastanawiałem się jak taki manometr zamontowac jak ten ze zdjęcia :glupek:


Ziemba przecież tamten manometr to jest zupełnie do innego zastosowania:)
Wiadomo że masz spadki ciśnienia, fizyka;) jeśli dmuchniesz w 2 metrową rurkę to wiadomo że siła z jaką będzie lecieć powietrze nie będzie taka sama na początku i na końcu. Tak samo działa sprężarka. Pod pistoletem trzeba zamocować manometr. Właśnie tego typu co Ci pokazał jacklack. Będziesz mógł dzięki temu regulować i odczytywać ciśnienie robocze które będzie faktycznie po drugiej stronie przewodu.

;)
_________________
Narzędzia warsztatowe i przemysłowe, www.rg-narzedzia.com.pl
Kod rabatowy dodatkowe 5% dla forumowiczów
Przy zakupie wpisz kod: LAKIERNIK.INFO
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Krystian990
Forumator


Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 269
Punkty: 1/3
Wysłany: 06-10-2009, 14:56   

A nie lepiej dać troszkę grubszego węża aby uniknąć sporych spadków ciśnienia?? Przecież taki manometr pod gunem w niektórych miejscach przeszkadza... Ja mam przewód o średnicy wewnętrznej 12mm i nie mam problemów z spadkiem ciśnienia :) Sprawdzałem manometrem pożyczonym od kolegi to różnica przy 4atm wynosiła niecałe 0.1atm na 7metrach węża:) Ewentualnie można założyć taki manometr tylko raz, spisać o ile wyżej trzeba ustawiać ciśnienie na manometrze znajdującym się wcześniej w instalacji i po problemie;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Luk
[Usunięty]

Wysłany: 06-10-2009, 17:19   

to fakt... ja mam wąż 8mm i choćby było w butli 150 atm to na pistolecie nie będzie więcej niż 3,5 atm na 7 metrach węża ;]
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 06-10-2009, 20:22   

Krystian990 napisał/a:
Ja mam przewód o średnicy wewnętrznej 12mm i nie mam problemów z spadkiem ciśnienia :)

To na pewno przy takiej grubości wew. ;) jednak ja sobie nie wyobrażam lakierować z tak grubym wężem pod pistoletem, to utrudnia trochę ;)
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
maniek
Forumator



Wiek: 32
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 239
Punkty: 8/7
Skąd: Woj. Łódzkie
Wysłany: 06-10-2009, 22:08   

jacklack napisał/a:
to utrudnia trochę ;)

Trochę?Ja mam 10 mm i mi utrudnia a co dopiero 12mm.a manometr to bardzo potrzebna rzecz...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Krystian990
Forumator


Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 269
Punkty: 1/3
Wysłany: 07-10-2009, 03:26   

Tylko trzeba sobie postawić pytanie co bardziej utrudni pracę:P Grubszy wąż, czy manometr pod gunem:p Według mnie to kwestia przyzwyczajenia do takiego wężyczka:)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 07-10-2009, 08:37   

Krystian990 napisał/a:
Grubszy wąż
na takim przewodzie to pistolet sam stoi??? :) czy to mała średnica ,czy duża manometr jest wskazany.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 07-10-2009, 14:16   

maniek napisał/a:
jacklack napisał/a:
to utrudnia trochę ;)

Trochę?Ja mam 10 mm i mi utrudnia a co dopiero 12mm.a manometr to bardzo potrzebna rzecz...

Czym grubszy wąż/średnica wewnętrzna/ tym większy spadek ciśnienia, potrzebny kompresor o większej wydajności.Srednica wewn. 9mm jest optymalna.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Krystian990
Forumator


Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 269
Punkty: 1/3
Wysłany: 11-10-2009, 22:55   

No-limit napisał/a:
maniek napisał/a:
jacklack napisał/a:
to utrudnia trochę ;)

Trochę?Ja mam 10 mm i mi utrudnia a co dopiero 12mm.a manometr to bardzo potrzebna rzecz...

Czym grubszy wąż/średnica wewnętrzna/ tym większy spadek ciśnienia, potrzebny kompresor o większej wydajności.Srednica wewn. 9mm jest optymalna.


Mylisz się co do tych spadków ciśnienia etc;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
online
Maniak forum



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 963
Punkty: 10/10
Skąd: Śląsk
Wysłany: 01-11-2009, 02:14   

długo pracowałem na wężu 12mm i było oka, łatwo sie przyzwyczaić ;)
czym większy przekrój poprzeczny przewodu, tym mniejsze spadki i na odwrot, także Jano- pomylka :P
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne