Witam
Chcę pomalować błotniki i drzwi samochodu z powodu pojawiającej się delikatnej korozji, na rantach błotników itd. Po oczyszczeniu chcę użyć podkładu epoksydowego, akrylu ... itd
Zastanawiam się czy miejsca wżerów potraktować wcześniej odrdzewiaczem np APP R Stop, po przeszlifowaniu tego epoksydowy itd
Czy odpuścić odrdzewiacz ?
Ok dzięki za odpowiedzi, więc potraktuje miejsca z wżerami odrdzewiaczem, przeszlifuje aby został tylko we wżerach i na to epoksyd itd Czy po odpyleniu odtłuszczeniu miejsca wżerów nie robią się jakieś wilgotne, można spokojnie na to już kłaść epoksydowy ?
Witam! Mam podobne pytanie, czy mogę tak zrobić, że posmaruję Fertanem miejsca na blaszce z jakimiś sladami rdzy i potem położę epox i będzie dobrze, czy jednak mam kłaść bez lub Z Fertanem reaktywny (cienka warstwa) i potem akryl lub w przypadku podwozia baranek z nfcc? Bo opinie są różne i potrzebuję jeszcze info czy taki Feertan starczy?
Proszę o łaskawość sprawdzenie i radę.
Pacjent - zeżarty błotnik w starym a6. Zeżarty na wylot. Sytuacja ekonomiczno covidowa zmusza mnie do totalnej amatorki i rzeźby, bo nie stać mnie nawet na przyzwoitą używkę. Przy okazji do zrobienia drzwi (jedne na dole przeżarte na wylot na krawędzi).
Podsumowując - jestem zmuszony do rzeźbienie w g... czyli w macie i żywicy.
Jżeli chodzi o wersję bez maty i żywicy to powinno się zgadzać, natomiast z matą mam wątpliwości.
Proszę o korekty planu
1. czyszczenie, odsłonięcie
2. Rstop APP
3. przetrzeć Rstop do blachy
3. Mata+żywica (zapewne novol, chyba, że polecacie coś innego). Wiem, nikt nie poleca żywicy
4. Grunt epoksydowy na wszystko (novol? APP?)
5. szpachla fiber ( i tu nie wiem - novol fiber, fiber micro czy to dziwne APP uniwesalne)
6. szpachla uni
7. szpachla finisz
8 . grunt epoksydowy
9. grunt akrylowy
10. LZ9W
11. KLAR
I teraz seria pytań:
1. Czy taka kolejność jest poprawna?
2. Muszę pracować sprayami, nie ma wyjścia. Musiałbym żonie lodówkę rozebrać. Czy ktoś ogarnia dostępne na Alle... spraye 1k? Czego bezwzględnie nie kupować a co jest znośne. Przede wszystkim
a. Novol epoxy primer lub APP epoxy - a może coś innego?
b. który producent (mieszacz) bazy.
c. jaki klar?
d. APP ULTRA - czy to naprawdę takie dobre jak reklamują? naprawdę zastępuje i uni i finish? wytrzyma również tak jak fiber czy to ściema?
e. podkład akrylowy - są dwie szkoły podkład kontrastowy, jasny, żeby było widać jak się kładzie ciemna baza - i druga - podkład czarny, tak jak baza, bo inaczej będzie różnica w kolorze nowo malowanego elementu.
Powtarzam, wiem, że to rzeźba w g... ale muszę jakoś to poogarniać.
Bardzo dzięki z góry
Witam
Niestety, ale mam Wam do przekazania bardzo smutną wiadomość…
PROJEKTER, czyli Robert G nie żyje.
W czwartek w zeszłym tygodniu odbył się Jego pogrzeb,
Odszedł człowiek o niesamowitej wiedzy w zakresie Naszej branży i nie tylko..odszedł Profesor, którego wykłady na tym forum śledziło wielu użytkowników i wielu z nich podążyło Jego wykładnią.
Osobiście nie moge odżałować tego człowieka..i chyba nigdy nie odżałuję...Szkoda, naprawdę bardzo szkoda, że tak dobrzy ludzie tak szybko odchodzą...
Cześć Jego pamięci...
Smutna wiadomosc, az trudno kontynuowac watek...:(
Jednak chcialem sie odniesc do ciekawej rzeczy, ktora wlasnie ś.p. Projekter napisal w 1szym poscie - ze mosty i tak sie maluje bez piaskowania i oczyszczania, wytrzymuja latami, to samo statki. Dlaczego wiec tak jest? To chyba kwestia jednak odpowiedniej chemii. Jak wertowalem z ciekawosci wiele srodkow w internecie i tematow zwiazanych z rdza i przemyslem czy to morskim, czy zastosowaniami przy konstrukcjach stojacych w ciezkich warunkach, to takie farby jak np Interplus 256, nadaja sie wlasnie na kladzenie bezposrednio na skorodowana stal, to samo RD-Elastometal, czy chociazby Transpoxy Masterbond, i wszystkie sa do zastosowan przemyslowych/morskich. Co wiecej, wyraznie w kartach technicznych spelniaja normy scisle okreslone i nadaja sie na nakladanie na slabo przygotowane powierzchnie - do stanu sa2/st2.
I gdziekolwiek bym nie czytal o ktorejs z tych farb, to zawsze chwalono, jedna z osob nawet napisala, ze 7 lat juz ma Elastometalem pokryta czesc podwozia, oczyszczone uprzednio myjka i szczotka, i to bez zadnego piaskowania.
Dlatego ja wolalbym uzywac farb sprawdzonych przez lata w przemysle morskim, anizeli produktow samochodowych. Tam srodowisko jest po prostu duzo bardziej wymagajace, a i powierzchnie pod malowanie nie sa przygotowywane czesto wcale.
Problem z podwoziem mial moj tata - chcial wykonac taka konserwacje w Vitarze, ktora ma troche juz korozji od spodu, i zaproponowano zrobienie tego kompleksowo. I mnie osobiscie konserwacja podwozia przez piaskowanie takiego auta nie przekonuje, chyba, ze punktowo, natomiast robienie tego na zasadzie demontazu wszystkich czesci , opiaskowanie z gory do dolu i pomalowanie, to tylko pozbycie sie jednego problemu, a generowanie kolejnych. Raz, ze wzgledow finansowych, bo to nie renowacja old timerow, a to koszty rzedu ~10tys i w gore, nie mowiac o czasie, zapieczonych srubach itp, a dwa-jezeli nie jest calosc skorodowana, to przez takie totalne piaskowanie niszczy sie tylko niepotrzebnie zabezpieczenie fabryczne do ktorego rdza jeszcze nie dotarla, a ktore jest i tak najlepsze. Ponadto, do miejsc trudno dostepnych i tak sie nie dotrze (typu spawy z blach lub wnetrza profili)...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum