lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Piaskowanie - Dysza Venturiego
Autor Wiadomość
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 539
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-06-2017, 13:53   

Jak elementy sa ladne to od razu kulkuje, jak nie sa za specjalne (czyli 99% silnikow polskich motocykli, samochodow itd) to najpierw lekko drobnym granulatem albo srutem w kabinie a pozniej kulka 200-400 albo jak ma bardziej blyszczace to 600-800. Niebawem bede testowal kulki ceramiczne ale drogie z nich dziady.



_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
grzesiekkk 
Użytkownik


Dołączył: 18 Lut 2017
Posty: 17
Skąd: Białystok
Wysłany: 09-06-2017, 18:43   

Szkiełkowanie granulatem jest dobre na początek przed kulkami. Choć ja sam ostatnio wszystko piaskuję delikatnie, żeby zdjąć syf i ewentualną śniedź, zawsze to taniej :D
Ale jednak zagapię od Artura i będę śrutował. Będzie jeszcze taniej i wygodniej.
Później mikro kulki i tutaj najbardziej podobają mi się 200-400 ;) po 400-600 wychodzi mi dziwna struktura.
Co ciekawe ostatnio na testy wziąłem 1,5kg różnych gradacji i katowałem je w kabinie kilkanaście razy :) Dziś szkiełkowałem zaciski i te zjechane kulki nadal dają fają lekko satynową powierzchnię :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 539
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-06-2017, 21:38   

A Artur chyba przestanie śrutować :P Zsypie śrut z kabiny i chyba kulkami ceramicznymi zasypie. Kabina prawie wcale na siebie nie pracuje, klienci nie zwożą mi takich wlasnie gratów idealnie pasujących do kabiny Robię albo jakieś wielkie elementy albo całe karoserie albo ewentualnie meble :P I kabina stoi mało używana, wiec chociaż do robienia silników, nierdzewki itd zasypię ją kulką ;)

Kompresor sprzedany, chodzil ostatnio naprawde bdb po wszystkich naprawach ale u mnie już czas iść dalej :) Niebawem pochwalę się zakupem.







[ Dodano: 10-06-2017, 21:02 ]
Panowie mistrzowie. Wiecie jak wyciągnąć ten filterek z hełmu RES-3 ?
Do hełmu idzie zdecydowanie za mało powietrza, regulacja nic nie daje ale z wężyka doprowadzającego leci jak szalone, więc obstawiam, że to cholerstwo sie przytkało.
Da sie to jakos wyklręcic, wyczyścic? albo ... wypierdzielić :) ??

_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
grzesiekkk 
Użytkownik


Dołączył: 18 Lut 2017
Posty: 17
Skąd: Białystok
Wysłany: 10-06-2017, 21:40   

Filterek powinien wypaść sam, jak odkręcisz wąż ;)
Miałem ostatnio ten sam problem, na dodatek pluło mi wodą, bo się nazbierało w wężu i nie była w stanie wyciec, bo szybkozłączka ją blokowała. Filterek był zaklejony praktycznie na amen.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 539
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-06-2017, 19:56   

Ale jak tam Grzesiu się ten wąż wykręca? :) Nie mam go przy sobie wiec nie zerkne ale jak widziałem to jakoś nie miałem pomysłu na prosty demontaż.
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
grzesiekkk 
Użytkownik


Dołączył: 18 Lut 2017
Posty: 17
Skąd: Białystok
Wysłany: 12-06-2017, 10:08   

Na hełmie masz gwint, jak dobrze pamiętam pod gumową osłonką węża. Mnie to potrafi się samo rozkręcić, jak się węże poplączą :P
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 539
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-06-2017, 18:55   

Tak zgadza sie. Troche nagimastykowywałem sie zeby tam sie w ogole dostać. Bez rozparcelowania tej czarnej gumowej oslonki nie mogłem finalnie, skręcone tez było mocno. Ale juz filterek wyszorowany i tak - był zabity syfem "po same uszy"
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
rbs911 
Bywalec


Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 23
Wystawił 3 punkt(y)
Skąd: Zg
Wysłany: 20-06-2017, 20:30   

Panowie napiszę jeszcze w sprawie nadawania efektu "polerowania" mikrokulkami. Ostatnio klient zostawił u mnie takie oto worki. Nadaje się do szkiełkowania? Podobno używał ich do malowania pasów.


Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 539
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-06-2017, 08:00   

Oczywiscie, że nada się :) Trochę te frakcje rozbieżne bo od 125 to hmm.. blisko pyłku.
Zrób próbę na jakimś gładkim najlepiej nierdzewnym elemencie i sprawdź jak to wyjdzie. Ja osobiście zawsze trzymam się bardziej zawężonych frakcji np 600-800 lub 300-400 bo wtedy wiem jaką powierzchnie dokładnie osiagnę.
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
rbs911 
Bywalec


Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 23
Wystawił 3 punkt(y)
Skąd: Zg
Wysłany: 22-06-2017, 18:47   

Chino, myślałem że to jakieś kulki specjalne. Okazało się jednak, że idealnie się nadały. Klient odebrał silnik od WSK i był zadowolony z rezultatu. Jednakże 600-800 na pewno dałoby lepszy efekt. Będą kolejne rzeczy będę testował :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 539
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-06-2017, 20:40   

Pokaż mi tu lepiej fotke ;)
Osobiście właśnie preferuję większe kulki. Niestety nie każdy materiał nadaje się na kulkowanie. Tj nadaje się każdy ale nie z każdego idzie wyciągnąć coś mega :) Własnie często zjeżdżają do mnie elementy rometów, WSM, SHL itd i poprostu są tak zmęczone, ze nawet kulkowanie ich nie ratuje :)
Co innego nowa nierdzewka :D












A właśnie! Tak swoją drogą - ktos kiedys mierzył chropowatość stali po takim szkiełkowaniu kulką?
Miałem zapytanie ofertowe właśnie o konstrukcje i koniecznie chcieli znać "Ra" po kulkowaniu. A ja jedynie co to mogłem improwizować na poziomie 1,35 - tylko dlatego, że tak mi się wydawałio :)
Chcieli mieć poniżej 11 i napewno mieli tyle. Ale ile dokładnie? :D
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
rbs911 
Bywalec


Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 23
Wystawił 3 punkt(y)
Skąd: Zg
Wysłany: 24-06-2017, 19:21   

Niestety fotek nie zdążyłem zrobić bo od razu blok został odebrany. Jeszcze mam dostać parę robótek od tego Pana więc zdjęcia na pewno się pojawią. Fajna i nieuciążliwa praca z tymi mikrokulkami. Łatwe do zebrania i wykorzystania ponownie :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 539
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-06-2017, 20:07   

Tylko usługa droga na tyle, że ludziom się odechciewa ;) Ale mikrokulka mimo zbierania w jakimś stopniu - droga jest jak diabli wiec nie może być tanio :)
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 539
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-06-2017, 22:12   

No to pochwalę się nowa dmuchawką :)




Mam jeszcze pytanie - czy ktoś używa lub mial stryczność z zaworem THompson II ?
Zastanawiam się nad nim. Zawór dozowania ścierniwa w naszych sprzetach to nie jest najlepsza konstrukcja. A szukam czegos co pozwoli idealnie dozować drobne szkło i sodę.

Jak to cholerstwo się podłącza? na jednych fotkach widzę, ze ma węzyk podpięty od ciśnienia sterowania, na innych nie.
Czy można tym Thompsonem zastąpić całkowicie zawór zaciskowy zdalnego sterowania? Na to wygląda tylko jak go podłączyc? Hmm Hmm Hmmm
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
grzesiekkk 
Użytkownik


Dołączył: 18 Lut 2017
Posty: 17
Skąd: Białystok
Wysłany: 02-07-2017, 11:55   

Zaciekawiłeś mnie tym Thompsonem ;)
Mnie denerwuje ta zasuwa wodna w naszych piaskarkach :glupek: Nawet przy polgricie regulacja nie jest precyzyjna. Samo sterowanie też mnie denerwuje, bo jest uciążliwe przy częstym przestawianiu piaskarki.
Jeżeli Thompson rozwiązałby oba problemy, byłoby znakomicie.

Szatkowski ma w ofercie te zawory http://szatkowski.pl/inde...idt-thompson-ii
Zadzwonię do nich w przyszłym tygodniu i podpytam jak to działa. Może się szarpnę na zakup ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 539
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-07-2017, 20:29   

Ja to się bujam z zasady między 1 a 1,5 obrotu i już. Z czego opór oznacza 1 obrót :)
Jaja zaczynają się przy mega drobnym szkiełku czy sodzie.
O jakiej zasuwie wodnej piszesz?

No właśnie wiem, ze Szatkowski ma. Nie jest to raczej tania zabawka. Pytanie jak z jej sterowaniem. Bo wchodzi tam wężyk od powietrza. Czy może trzeba za odwadniaczami puścić cienki wężyk do "naciskacza" przy dyszy a powrotny puścic właśnie do Thompsona? No ciekawe.
Ogólnie zawór zdalny zaciskowy ma swoje poważne minusy jak trzeba cos zrobic przy niskich temperaturach ;) Nie wyobrażam sobie pracy bez sterowania zdalnego ale jak by zastąpił go właśnie sam zawór scierniwa? hmm

Jedna z dostępnycvh na rynku sodowarek ma fajną wariację nt. podłączenia thompsona bo ma go pod normalnym zaworem SA. Tak można jeszcze odciąć dopływ ścierniwa, zamknąć całkowicie itd znaim dojdzie do zaworu finalnego.

_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Sobos 
Użytkownik


Dołączył: 05 Lip 2017
Posty: 3
Skąd: Chorzów
Wysłany: 05-07-2017, 06:40   

witam. Nie wiem czy dobre miejsce na zadanie pytania, jestem nowy w temacie wiec prosze o wyrozumialosc... Jestem w trakcie renowacji elewacji starej kamienicy z palonki lub klinkieru (tego nawet nie wie profesor z UŚ zajmujacy sie dokumentacja) zaczalem hydropiaskowanie cegly i strasznie ja zdarlo - piasek 0,1-0,5 z odleglosci ok. 60-70 cm kompresor o wydajnosci 5,3 m3/min ustawiony na maxa, dysza walcowa 6 mm. dzisiaj przymierzam sie do proby sodowania aby nie zniszczylo tak bardzo elewacji, ale jak wiecie jest to drogi interes... patrzac na zuzycie piasku (na m2 okolo 18 kg) to przy sodzie pojde z torbami... wiec moje pytanie jest nastepujace co zrobic zeby piasek nie zdzieral tak bardzo tej cegly. nie wiem czy kwestia cisnienia, nachylenia lancy? czy jest opcja zmniejszenia zuzycia scierniwa przy mniejszej dyszy 3-4 mm? ponizej foto cegly

[ Dodano: 05-07-2017, 07:41 ]
foto cegly...

IMG_0437.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 206,92 KB

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 539
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-07-2017, 09:40   

Cześć,

ANo tak to z tymi cegłami jest. Na jakim ciśnieniu pracujesz? Zmniejsz je mocno i odsuń sie od sciany.
Walcowe dysze to też lipa ;) Daj coś co wieksze "krycie" będzie miało.
Do tego piasek zawsze mocno niszczy cegiełki.
Na sucho czy mokro robisz?
Zerknij fotke zarąbaną z amerykańskiej strony.



Wstrzel sie z jakimś mini szkiełkiem i najlepiej w osłonie wodnej.
Kosztowo to polowa tego co soda mniej wiecej.
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Sobos 
Użytkownik


Dołączył: 05 Lip 2017
Posty: 3
Skąd: Chorzów
Wysłany: 05-07-2017, 13:31   

Witam Chino. Piaskowanie w oslonie wodnej, hydropiaskarka z kielc :) . z oddaleniem sie jest problem bo ogranicza rusztowanie stad ta maksymalna odleglosc do 70 cm. cisnienie 8 barow. dzisiaj bede podejmowac proby z mniejszym cisnieniem na piasku i z soda. na tym kawalku co juz wypiaskowalem czuc generalnie dziwny zapach chyba cos sie zaczyna dziac po naruszonej strukturze. to myslisz ze piskiem nie ma sensu wogole ?jaka dysze bys polecil zeby bylo efektywnie i oszczednie :)

[ Dodano: 05-07-2017, 14:35 ]
a jakoe szkielko masz na mysli? bo granulat czy mikrokulki wychodza tej cenie co soda. granulat chyba jeszcze drozszy z tego co sprawdzalem

[ Dodano: 05-07-2017, 14:36 ]
ponizej foto cegly po hydropiaskowaniu, troche zdarlo...

IMG_0441.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 240,12 KB

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 539
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-07-2017, 15:38   

Zaprawy dużo wyskrobałeś :)
Dysze jakąś venturi 8mm albo wręcz płacką jak ma SBS
Etam, Tona szkła 0-0,3mm kosztuje jakies 1300zł brutto wiec sporo taniej niż soda. I takie bym polecił. Sam takim robie poszycia fur, jest bardzo delikatne. Kulka to wiadomo, ze droga piekielnie jest, ale do tego sie nei nadaje.
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Sobos 
Użytkownik


Dołączył: 05 Lip 2017
Posty: 3
Skąd: Chorzów
Wysłany: 06-07-2017, 07:56   

Wczoraj pracowalem na ciśnieniu 2 bary jest lepiej trzeba przyznac, fuga wylatuje co prawda dalej chyba juz jest taka stara, co prawda idzie to bardzo mozolnie w porownaniu do pracy na cisnieniu 8 barow ale przynajmniej tak nie dre... dzisiaj bede sie bawic ze soda. zastanawiam sie jaki wplyw na powierzchnie mialoby wymieszanie sody z piaskiem :) czy przeprowadzaliscie takie testy?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 539
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-07-2017, 13:51   

Bez sensu. Soda bedzie Ci zapychać a piasek nadal niszczyc :)
Sode ze szkłem czasami mieszałem jak trzeba było poderwac troche rudej, która soda sobie nie radziła.
Oj 2 bary dla tego sprzetu to mało, ledwo leci ;) A fuga niestety zawsze będzie sie rwać, taka jej natura.
Sa ogólnie fajne do tego sprzęty niskocisnieniowe o specjalnej konstrukcji. Gadalem jakiś czas temu z facetem co zajmuje się tym co my .. ale masowo przy elewacjach itd i ma właśnie odpowiedni sprzecik do tego.

[ Dodano: 06-07-2017, 17:15 ]
Panowie a co Wy myślicie o wymianie odwadniaczy na np takie CKD?

http://ckd.lackon.eu/pneu...a-powietrza-12/

Podają 4800l/min a ja nie zjadam wiece jka 4000l/min (czy potrzebny ten zapas ok 40% był by?)
Uważam, ze te zamontowane na naszym sprzecie są dośc badziewne. Sporo już przejśc z nimi miałem :)
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 539
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-07-2017, 11:48   

Dwie sprawy.
Tam wyżej wkleiłem filtr CKD ale oczywiście jest za mały. Są tylko 1/2" niestety

Ale mam też zagawostkę. ZObaczcie. Dysza Venturi potrzebuje dużo więcej powietrza niż walcowa (taką słyszałem teorię, za tym stoi fizyka). Kalkulując więc zapotrzebowanie na powietrze:
Dysza Venturi 6,35 na 7bar potrzebuje 2,26m3/min. Do tego dodajmy hełm 150l + 40% zapasu i mamy zapotrzebowanie na ok 3,5m3/min do komfortowej pracy. Czyli taki mój 4,2m3/min akurat ma bardzo komfortowy zapas mocy.
Ale skoro dysza do pracy w osłonie wodnej jest zwykła dysza walcową bez zwężki to w takim razie potrzebuje mniej powietrza (tylko ile mniej)? Bo idac tym tropem dysza venturi 8mm na 7bar z hełmem i zapasem potrzebuje 5,7m3/min. A ile by potrzebowała ta walcowa? Moze mógłbym bez namysłu zamienić dysze do pracy na mokro z 6,5mm na 8mm bez utraty wydajności itd?

A przy okazji - mam w planach dodanie jeszcze jednego odwadniacza przed zaworem zaciskowym zdalnego sterowania :) Teraz przy całym moim układzie od cholery wody potrafi wykroplić. Odwadniacze w piaskarce musza sobie z tym radzić ale przez sterowaniem nie ma żadnego odwadniacza :) I da sie zauważyć, ze teraz idzie tam wilgoć. Dlatego dam mu jakiś niezły odwadniacz. Ciekawe jaka będzie różnica :)
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
grzesiekkk 
Użytkownik


Dołączył: 18 Lut 2017
Posty: 17
Skąd: Białystok
Wysłany: 13-07-2017, 21:32   

Chnio, zawór regulacji ścierniwa w naszych sprzętach to po prostu zasuwa wodna ;)

Odwadniacze i reduktor też chcę w swojej piaskarce wymienić. Spusty przepuszczają, a reduktor potrafi sam się przestawić :killer:
Z budżetowych ale jednak nie tak badziewnych wpadł mi w oko rectus. Mam jeden jakieś 2 lata i tam problemów z regulacją i utrzymaniem ciśnienia nie miałem. Calowy teoretycznie ma przepływ 8000l/min. A może by tak zamiast zwykłego odwadniacza dać cyklona, a później filtro-reduktor.

Problem z wodą w układzie sterowania też mam i często objawia się to kapaniem kondensatu z klamki sterującej, a to dość problematyczne :angry:

Inna rzecz, którą chcę przerobić to zasilanie powietrza oddechowego. Jeden problem to piasek w filtrze, drugi to konieczność regulacji dopływu powietrza przy zmianie ciśnienia pracy, a trzeci dość uciążliwy to brak powietrza przy zasypywaniu piaskarki. Teraz często pracuję w pomieszczeniu i mam problem z oddychaniem przy ładowaniu piasku.

Ogólnie to pomysłów na ulepszenie tego sprzętu mam kilka, co wynika z mojej manii personalizowania każdego sprzętu i ułatwiania sobie życia :) Niemniej na razie tego nie ruszam, puki działa, bo jak rozbiorę, to przez miesiąc nie złożę :D
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 539
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-07-2017, 08:04   

ANo właśnie, u mnie spusty też co i raz zaczynają puszczać.

O widzisz, własnie dlatego kupiłem sobie dodatkowy odwadniacz do sterowania. Zamontuje na dniach i zdam relacje ;)

Mi tem brak powietrza przy dekompresji piaskarki jakoś nie przeszkadza ala jak tak to musisz wypuscic powietrze z kompresora :) Później filtr, układ klimatyzacyjny i reduktor przy hełmie :) I można śmigać.

Ja teraz poluje na fajne dysze :) Myśle, że niebawem sie pochwalę.
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
karkas 
Użytkownik


Dołączył: 27 Lip 2017
Posty: 4
Skąd: polska
Wysłany: 28-07-2017, 00:00   

Witam wszystkich

Jestem nowy w branzy i szukam podpowiedzi, opini gdzie i jaki korund kupowac.
i jak moze ktos wyjasnic roznice cen na allegro za worek 25kg w cenie 20 zl a 110 rewa?
z gory dziekuje.

Dysza 4, max 5 bo mi wiecej nie wydola sprezarka
Pozdro
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 539
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-07-2017, 20:59   

Cześć,

A gdzie Ty znalazłeś korund za 25zł za worek 25kg? :)
elektrokorund brązowy zwykly to zawsze koszt rzędu 80-130zł a szlachetny jeszcze droższy.

Zauważyłem, ze ludziska często szlakę sprzedają z podpisem "korund" ;) Aż jak zaczynałem to sam dałem się nabrać :)

A tak przy okazji - dodałem odwadniacz przed zaworem sterowania. No b kurcze .. nic tak naprawdę go nie filtrowało i potrafil płatać figle. Ten zaworek co siedzi w puszce sterowania potrafił się zacinać i zapychać. Teraz śmiało w trakcie godziny piaskowania potrafi się napełnić odwadniacz ładna czystą wodą ;)

_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotr10 
Forumator
piotr10


Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 298
Otrzymał 16 punkt(y)
Skąd: Małopolska
Wysłany: 29-07-2017, 23:50   

Tak jest z tą szlaką pomiedziową że bardzo często gęsto jest nazywana korundem - mylnie :nono: Kround jest stosowany wyłącznie w piaskarkach kabinowych ze wzgledu na jego koszt. Nie znam nikogo kto stosował by korund ,,na wolnym powietrzu'' ;) Ale mniejsza o to ....
Artur to co ty robisz z powietrzem to już jest zboczenie :) Mnie jeszcze z zaworem od sterowanie nic się nie działo złego więc tego nie ruszam ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
karkas 
Użytkownik


Dołączył: 27 Lip 2017
Posty: 4
Skąd: polska
Wysłany: 30-07-2017, 09:47   

Dzieki za odpowiedzi

Teraz wiem cos wiecej, pewnie bym sie zlapal na ten trik z korundem za 20zl. jak kolega Chino ;)
jak widac warto pytac.

a co polecacie do kabiny?
Kabine mam 2.5m x 2.5m x 2.5m szczelna samorobka z plyty osb wyciag tez jest

zalezy mi na czyms co malo pyli jest scierniwem wtornym ktore nadawalo by sie do wiekszosci metali.
czy korund do felg aluminiowych nie jest za ostry?

na powietrze potrzebuje jakis adapter do oslony wodnej pod dysze walcowa moze ktos walczyl i wie jak zrobic albo gdzie szukac.

Pzdrawiam
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
przemek22.1986 
Stały Bywalec
Akwarium szczecin


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sie 2013
Posty: 85
Otrzymał 2 punkt(y)
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30-07-2017, 14:33   

Najlepszy możliwy Polgrit. Do aluminium bardzo dobry,ale taki który jest rozbity kilka razy.
;)
Aluminium trzeba umieć kolego piaskowac .Co bys nie narobił szkód.Caly czas ręka chodzi.

Chino rozwijasz się widzę.Ja teraz robię pomieszczenie do roboty.A wlasciwie kupuje gotowy kontener,taki co mają busy .
Tani i dobry :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 539
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-07-2017, 20:52   

Tak, jest to zboczenie na swój sposob. Ale wiesz Piotrek, ze staram się rozwijać temat nie tylko pod kątem powietrza :)

OJ aluminium to nic przyjemnego. Już dobrze opracowałem jak na nim pracowac ale nadal uważam, że to nic przyjemnego ;)

Jak kolega chce w tak małym pomieszczeniu coś trzaskać to i korund dobry. Na pewno lepszy od Polgritu ale sporo droższy.

A czemu szukasz pod dyszę walcową adaptera? Nie lepiej kupić albo normalna venturi i do niej adapter albo całą dyszę wodną? są to koszty ale tak naprawde moja dysza wodna po 1,5 roku używania jest jak nowa :P
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
karkas 
Użytkownik


Dołączył: 27 Lip 2017
Posty: 4
Skąd: polska
Wysłany: 30-07-2017, 21:12   

Na ta chwile szukam rozwiazan pod to co mam wiec stad takie pytanie.
Wykosztowalem sie na wszystko i teraz kazdy wydatek nie jest mi na reke :glupek:

nie jest to pile, ale napewno do przemyslenia, przesledze temat wstecz i moze tak jak mowisz zdeceduje sie na dysze typowo wodna.

dotychczas uzywalem piasku... i raz sody w zwyklej piaskarce typu chinczyk, ale jak zapylilo dalem sobie spokoj.

i jeszcze zapewne bardzo wazne pytanie jak gradacja elementy typu kola, ramy, pokrywa siilnika etc...

[ Dodano: 30-07-2017, 22:20 ]
jeszcze jedno jak mozna... :)

gdzie zaopatrzacie sie w sprzet do piaskowania jakies konkretne sklepy w kraju?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
przemek22.1986 
Stały Bywalec
Akwarium szczecin


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sie 2013
Posty: 85
Otrzymał 2 punkt(y)
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30-07-2017, 21:54   

Bardzo dobry.Ceny niezłe.
http://www.viskor.pl/
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 539
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-07-2017, 07:23   

DO Sody to się zniechęcisz jak zacznie CI sprzet zapychać :D .. Niestety z nią też mialem przejść ale już jest OK. DO wszystkiego trzeba nabrać doświadczenia i dobry sprzet to podstawa.

Pytasz o gradacje - za używam zazwyczaj najmniejszej możliwej :)
Polgrit biorę 0,2-1mm jako takie uniwersalne ścierniwo do wszystkiego co trzeba przeorać.
Ale na karoserie, koła, silniki, drewno używam małych frakcji. Z zasady szkło 0,3-0,6 i 0-0,3mm. Czasami małego polgritu 0,2-0,5 czy jakoś tak ale niestetyu zawsze mi zawilgocony przyjeżdżał :P
Kulek szklanych używam 0,2-0,4 albo jak trzeba wybłyszczyć troche to 0,6-0,8

A sprzet kupuję w przeróżnych sklepach w kraju i zagranicą. Szukam to czego potrzebuje i już. Jeden sklep ma to lepsze, inny tamto. Jeden producent ma lepsze takie podzespoły, inny inne. A niektore tematy są u nas nie osiagalne to sią kupuje za granica i grzecznie czeka na przesyłkę :)
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
pit35 
Użytkownik
pit35


Dołączył: 26 Lut 2017
Posty: 6
Skąd: Góra Kalwaria
Wysłany: 20-08-2017, 22:47   

Chino - jak widzę zacięty jesteś i dążysz do perfekcji - w przygotowaniu jakości powietrza a co za tym idzie efektu pracy. Czytam tutaj że co jakiś czas zmieniłeś w swojej piaskarce to lub tamto, innym razem dołożyłeś filtr, regulator , chłodnicę , separatory cuda nie widy uwzględniając precyzyjnośc dozowania itd. -ale powiedz szczerze czy po przebyciu tej drogi w modyfikacji sprzętu dalej byś wybrał hydropiaskarkę od tego samego producenta z Kielc , czy może inną Szatkowskiego lub jeszcze inną ?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 539
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-08-2017, 15:12   

Hejka,

No walcze walcze :) Z pasją podchodze do tematu :) Raz z tarczą a raz na tarczy. Kolejne mody zestawu doszły i kolejne zaraz dojdą ale to na spokojne napiszę.

Tak, sprzet od Michała to dobra maszynka. Ale na dobrą sprawę to przecież zwykła piaskarka taka jak te za 6000zł. Tylko ma dodana pompkę membranową wody, wiecej odwadniaczy i tyle. Konstrukcja ta (względem amerykańskich maszyn) ma kilka minusów - i to jakie by nie było - wszystkie te o takiej konstrukcji maja te same wady.
Do typowych zastosować hydropiaskarka od Michala to dobry sprzet. Pod kątem sodowania nią trzeba dodać wibrator (już dodałem :P ), trzeba mieć świeżutki kompresor (już mam) i mega osuszać powietrze.
Czy mogę na coś narzekać? Są sytuacje, ze ścierniwo cofa się do odwadniacza powietrza oddechowego co jest bez sensu ale juz mi to nie przeszkadza. Odwadniacze te co są zmaontowane ogólnie są "o tyle o ile". Mam plan zmienic je na znacznie lepsze ale to są rownież znacznie wyzsze koszty. Pompka wody też mi siadła ale nie wiem czemu - Michał powiedział, że moze rzucić okiem na nią. Rozkręcałem juz kilka razy i chwile działa i przestaje ale jak widac producent dba o klienta :) Wiec pewnie mu podeślę ją.

Kolejna sprawa - zawór podawania ścierniwa SA wkurzał mnie jak diabli. Czasami sie zapycha niewiedzieć czemu,c zasami ciezko go wyregulować ale gdzie sie nie dowiaduje u producentów i dystrybutorow to naprawde polecaja go do sody, nawet bardfziej niz Thompsony co mnie bardzo dziwi. No ale cóż ;)

Ja to pod mega drobne ścierniwa chetnie bym proszkowo wymalował wnetrze zbiornika zeby śliski był ale to pewnie trzeba by malowac co pół roku :D
Czy polecam? tak, polecam.

Ten:

Ma prawdopodobnie lepsze odwadniacze, ma wibrator i Thomsona. Co do pierwszego i drugiego punktu juz pisałem a co do THompsona sie nie wypowiadam bo nie mialem go w rękach.
No ale jest też droższy, wiec podejrzewam, ze wszystko jeden pies. I tak trzeba rozbudowywać pod siebie i tak :D
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
karkas 
Użytkownik


Dołączył: 27 Lip 2017
Posty: 4
Skąd: polska
Wysłany: 23-08-2017, 23:14   

Hej


wracam do tematu z kolejnym pytaniem :) ...

co pyli najmniej szklo, szlaka, korund etc... potrzebuje czegos do kabiny co pyli mniej niz plukany piasek i bedzie do odzysku, co moglibyscie polecic?
Pozdrawiam
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 539
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-08-2017, 18:43   

Zapewne elektokorund. A może kabinę śrutem jakimś drobnym zasypiesz?
Takl naprawdę z mojej obserwacji najlepiej mieć kabinę ze srutem, kabinę ze szlaką albo granulatem szklanym i kabinę z kulką szklaną :P
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 539
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-09-2017, 07:49   

Obiecałem, że dam kilka newsów o kolejnych usprawnieniach

1. Odwadniacz na zaworze zaciskowym sterowania. Jak dla mnie obowiązkowa rzecz, po cholere woda ma iść na zawór zaworu :) Tak, teraz zdecydowanie płynniej chodzi. Czekam na zimę żeby sprawdzic czy naprawde dużo to dało.



2. Wibrator - bardzo fajna i ważna rzecz przy drobnych ziarnach. Dzieki niemu tak naprawdę moge sodować bez wieszania materialu itd. Sodowalismy non stop 24h i tak naprawde zero problemów. W pewnym momncie zerwała sie śruba trzymajaca wibratorek i nagle soda zaczeła gorzej lecieć :) WIec robi robote. Nawet wydmuchiwanie polgritu idzie sprawniej i mam pewnosc, ze jak nie leci to znaczy, ze już nie ma nic w zbiorniku



3. Dysze. Teraz kilka słów o nich. Pokusiłem się o zakup dysz double-venturi. Czytałem, że mają miotłę o 35% większą od typowych venturi. DO tego są ładne więc sie skusiłem :)
Kupiłem sobie 6,4 i 7,9mm. Ta druga niby nieco za duża na moj kompresor 4,2m3/min ale wziąlem ją z zamiarem pracy na niskim ciśnieniu. Tam gdzie robi się sciany z drewna czy cegły itd. A jak wiadomo - przy ciśnieniu 3-4bar powietrza idzie dużo dużo mniej niż przy 6-7bar :)



Dwa słowa o tych dyszach. Pierwsze co mnie mega zaskoczylo - jakie one są ciche ! !!! Ogromna różnica jest w generowanym halasie. Tj. przy sodzie i tak mocno syczą ale przy odrobine bardziej sypkim ścierniwie (szkło, polgrit) mozna stać obok piaskarza i sobie gadać bez darcia się :) Oczywiście nadal troche hałasują ale różnica jest ogromna.
Do tego z mojej obserwacji - faktycznie większe krycie mają od klasycznej venturi. Przekłada się to chyba na osłabienie punktowego czyszczenia (np z zendrą się mordowałem troche bardziej, odniosłem wrażenie, ze jak przelożyłem na starą dysze to odrobine lepiej zdejmwała ją z blachy). Niemniej do typowych, codzienych prac są wspaniałe :) Stara venturi poszła w odstawke.
Robiliśmy wagon kolejowy, zarzucilem tą 8mm dysze i cisnienie ok 4,5-5 bar. Kompresor dawał rade, nie wył jak głupi a odczuwalnie robiło to robote :) Struga fajna, gruba. Miotła naprawde duża. Pewnie kiedyś sie skusze na stacjonarny kompresor co dmuchnie mi 7m3 do obsługi dyszy 9,5mm bo to naprawde frajda :D

Wracając do dysz double-venturi. Będę chciał wprowadzić ich kilka na rynek, wiec jak by ktos sie pisał to zapraszam do kontaktu. Koszt sztuki okolo 380-400zł netto. Oczywiście węglik boru.
Będę jeszcze ściagał dla siebie dysze płaską (ok 700zl netto) i długą dyszę do piaskowania rur (ceny jeszcze nie znam)
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 539
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-09-2017, 07:38   

Cześć,

Planuję zakup węża do piaskowania 20m. Caly czas pracuję na 10m, z czego już z metra uciąłem bo raz sie przetarł a teraz bąbel jakiś się zrobil :) No i myślę, zeby mieć własnie krótki i długi.
Czy praca na 20m mocno się różni? są zauważalne straty ?
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne