Wysłany: 09-08-2013, 02:17 Odnowa blacharsko-lakiernicza Omega A 3000
Witam!
Szukam kogoś (ew. zakładu) kto podjąłby się odnowy blacharsko-lakierniczej Opla Omegi A 3000 z 1988r.
Generalnie auto jest zadbane i zachowane w ładnym stanie, natomiast jak to w Oplu - rdza szaleje. Najchętniej chciałbym aby auto rozebrać w całości, wypiaskować, pospawać co będzie trzeba (np. tylna prawa podłużnica na małym odcinku przerdzewiała) i polakierować.
Jeśli fachowiec uczciwie stwierdzi (lub ja nie udźwignę kosztów takiej opcji naprawy), że auta nie trzeba rozbierać "w pył" i wystarczy pousuwać ogniska korozji + zabezpieczyć karoserię mniej inwazyjną metodą, to również rozważę taką opcję odnowy - natomiast uważam, że w tym wieku i modelu rozebranie auta do gołych blach to raczej niezbędne minimum.
Jest wiele firm pt. "renowacja pojazdów zabytkowych" ale nie mam żadnej orientacji kto jest w tej branży dobry, no i Omega nie jest pojazdem zabytkowym i wiem, że u nich koszty są praktycznie nieskończone.
Jeśli ktoś na forum zajmuje się tego typu operacjami (lub ewentualnie mógłby mnie gdzieś skierować/polecić) to bardzo proszę o informację lub namiar. Jestem z województwa Pomorskiego, ale po dobrze wykonaną robotę wykonaną w miarę rozsądnych sumach jest skłonny dostarczyć auto w praktycznie każde miejsce w Polsce.
Dołączył: 16 Sty 2015 Posty: 53 Otrzymał 1 punkt(y) Skąd: Warszawa i okolice
Wysłany: 25-03-2016, 10:09
jak chcesz zaoszczędzić i zrobić to w "normalnych" pieniądzach to sam rozbierz auto, posegreguj wszystkie części i poopisuj...śrubki do torebek z dokładnym oznaczeniem itd.
Gołą blachę oddajesz do piaskowania, (cena za taką usługę pewnie ~2k) następnie zawozisz do lakiernika/blacharza, który robi resztę (tu pewnie w zależności od ilości roboty zmieścisz się między 6-10k).
Ty w międzyczasie, odnawiasz sobie elementy wnętrza, mechaniczne itd.
Co do samego lakiernika, jeśli nikt się nie odezwie, to poczytaj tematy tu na forum, część ma tu swoje galerie i po kilkunastu tematach będziesz wiedział z kim się kontaktować.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Gru 2010 Posty: 683 Otrzymał 20 punkt(y) Skąd: z daleka
Wysłany: 25-03-2016, 13:17
magdaania napisał/a:
w zależności od ilości roboty zmieścisz się między 6-10k).
Jeżeli robota ma być na jakimkolwiek poziomie to ta cena powinna być za blacharkę i ew. zagruntowanie całości po piasku. Reszta prac minimum następne 10.
I nie podniecaj się kolego że ktoś zaproponuje że zrobi ci to wszystko za kilka tys bo będziesz szybko żałować.
To jest omega A.
Uważam że wystarczy 5000 zł netto plus materiały.
Demontaż i montaż po naprawie.
Transport do firmy piaskujacej, transport do blacharza, transport do firmy świadczącej usługi cynkowania ogniowego też organizuję.
Materiały sprawdzone w tego typu naprawach.
Lakierowanie w kabinie lakierniczej.
Automalina . Na jakich materiałach pracujesz i jaki jest całkowity koszt u ciebie za lakierowanie,bo nie ukrywam,że ja bym za 5tys zł się tego nigdy nie podjął.Interesuje mnie jakimi materiałami chcesz to zrobić.Lakierowanie ze srodkami kompletne?To jest cena również z demontazem?
Pomógł: 8 razy Wiek: 38 Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 358 Otrzymał 17 punkt(y) Skąd: Małopolska
Wysłany: 26-03-2016, 14:05
Koszt samych materiałów wyniesie 5 tyś jak to ma być odrestaurowanie i to jeszcze nie do końca. Do tego dochodzi piaskowanie 2,5-3,5 tyś albo sodowanie > 3,5 tyś , transport samochodu a o robociźnie nie mówię bo to są setki godzin na dopracowanie samochodu. Więc musisz mieć 20+ tyś żeby się nie wstydzić samochodu Czy ci się opłaca? wątpię i pewnie tego samochodu nie ukończysz (mam nadzieję że się mylę) bo za 5 tyś to ci nie zrobi tego nikt kto się choć trochę szanuje Trzeba z czegoś żyć, opłacać ZUS-y , utrzymywać warsztat, ogrzewać komorę lakierniczą ipt. Sorry ale takie są realia. A jak ci ktoś powie że ci to zrobi za parę groszy to daj sobie lepiej spokój bo dobrze to nie będzie zrobione, nie zabezpieczone, a ty będziesz się wstydził złomem wyjechać w niedzielę do kościoła
Wszyscy macie tu legalne lakiernie? Raczej nie wierzę. Ja nie mam i nie mam zamiaru mieć. Ale nigdy nie napiszę oficjalnie ile biorę, lub zlecenie przyjmę od nieznanej osoby. A Wy tu tak sobie luźno piszecie i chwalicie się robiąc bez fv.
Pomógł: 8 razy Wiek: 38 Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 358 Otrzymał 17 punkt(y) Skąd: Małopolska
Wysłany: 27-03-2016, 22:13
U mnie w okolicy jest sporo gości co świadczą usługi lakiernicze bijąc się nawzajem ceną. Ja trzymam ceny i jakość na przyzwoitym poziomie i jakoś na brak klientów nie narzekam. Kto napisał tu na forum że robi coś nielegalnie A może do ciebie przyjdą odpowiednie organa , zweryfikują cię i ,,pozytywnie zamkną'' Każdy lakiernik któreych znam tu na forum prowadzi legalny biznes, odprowadza podatki płaci ZUS-y i trzyma ceny na poziomie. Każdy poprawia jakość świadczonych przez siebie usług chociaż by przez zakup komór lakierniczych, z ty pryśniesz coś raz na jakiś czas jak coś w łapy się trafi bo nie masz zamiaru mieć lakierni - to po co lakierujesz?! i psujesz rynek. Na proste pytanie o materiały jakie stosujesz nie możesz się wypowiedzieć bo to tajemnica bo pewnie są takie dobre że nie chcesz nikomu jej zdradzić.
Tu na forum ludzie wymieniają poglądy pytają i udzielają odpowiedzi - to jest sens bycia tutaj , a nie : nie podam nazwy bo ....
Pomógł: 8 razy Wiek: 38 Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 358 Otrzymał 17 punkt(y) Skąd: Małopolska
Wysłany: 28-03-2016, 12:12
Tak przyjacielu tu masz link do strony w której PROJEKTER - gość który buduje komory lakiernicze , lub jak chcesz kabiny lakiernicze używa nazwy które ja użyłem - i to jest także poprawna nazwa
http://lakiernik.info.pl/podstr/SAM%20BUD.pdf
Więc pierwsze poznaj nazewnictwo pewnych rzeczy a później się wypowiadaj jeśli chcesz mi ,,dokopać'' Oczywiście dla sprawdzenia mnie wpisz hasło komora lakiernicza w ,, Google'' tam też są fachowe pisma w których tę nazwę przytaczają. Więc zapytaj panią z Języka polskiego czy nazwa którą użyłem jest poprawna:
komora lakiernicza - liczba pojedyncza,
komór lakierniczych - liczba mnoga i może wtedy dopuści cię do egzaminu kompetencyjnego. Ja pisałem w liczbie mnogiej tak dla jasności
Ale nie o to tu chodzi żeby przezbywać się na słowa, tylko o to żeby jeden drugiemu pomagał- to jest sens bycia tutaj. Ja jeśli mogę komuś pomocy udzielić i jeśli taką wiedzę posiadam to tak robię , jeśli nie mam racji też się do tego ustosunkuje. Sorry live is brutal.
Witam wszystkich "po latach", gdyż temat renowacji Omegi powraca na tapetę (a ona wciąż żyje! .
Niedługo po stworzeniu tego tematu musiałem zamrozić projekt z powodu niespodziewanych, bardzo poważnych problemów zdrowotnych, które pociągnęły za sobą duże zobowiązania finansowe i auto musiało iść w kąt. Aktualnie moja sytuacja się nieco ustabilizowała i chciałbym w tym roku ogarnąć auto.
Jestem ciekawy czy ktoś tutaj zajmuje się renowacją youngtimer'ów - lub ew. mógłby mi kogoś polecić? Większość profesjonalnych firm specjalizujących się tego typu pracami aktualnie skupia się głównie na restaurowaniu klasyków z USA na rynek Skandynawski i im się po prostu "nie opłaca" zając taką Omegą. Miałem kilka szacunkowych wycen na ok. 18-20tys z informacją, że raczej i tak by się tego nie podjęli, bo bardzie się opłaca brać zlecenia od Norwegów (lub też ściągać auta do odrestaurowania i sprzedawać je na rynek skandynawski). 20tys to jest już kwota, której nie udźwignę - nie liczę, że ktoś zrobi wszystko na 5tys zł, ale sumy 18-20tys nie będę w stanie wydać.
Szukam więc jakiegoś pasjonata z fachem w ręku, osoby która może to sobie robić spokojnie "po godzinach" i bez jakiegoś wielkiego ciśnienia czasowego. Zależy mi aby był to ktoś z pojęciem, znający aktualne rozwiązania technologiczne etc., a nie przysłowiowy "Mietek", który obleci mi auto flexem, wyhefta progi a potem całość polakieruje w stodole klarem z kurzem. Jestem w stanie uczciwie zapłacić za dobrze wykonaną robotę - jednak "europejskie" ceny dla Norwegów są poza moim zasięgiem.
Prosiłbym o jakieś namiary / kontakty i odzew jeśli ktoś uważa, że byłby w stanie zająć się mają 3000-czką
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum