Witam, w moim auto zrobił się odprysk i po pewnym czasie zaczął robić się tam bombel rdzy i chcę to naprawić, kiedyś już lakierowałem ale całe elementy w sensie że cały był pokrywany podkładem, bazą i klarem a tutaj chcę zrobić miejscową naprawę.
Tak jak zaznaczyłem na rysunku, miejsce najpierw oczyścić nałożyć podkład (czarne kółko) potem nałożyć bazę (czerwone kółko) a na całe drzwi nałożyć klar ? Czy da się go jakoś wtopić ?
Oczywiście wcześniej przeszlifować drzwi p1200 żeby zedrzeć z całych drzwi stary klar.
Bazę trzeba jakoś docierać? Bo wydaje mi się że będzie widać przeskok ze starej na nową bazę.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 10 Kwi 2012 Posty: 354 Punkty: 17/2 Skąd: Kraków
Wysłany: 23-06-2016, 20:29
Rozszlifowujesz odprysk np p240. Podkladowujesz rozszlifowane miejsce. Schnie. Matowisz podklad p1000 (troche wokół podkladu też). Cale drzwi matowisz p1200 albo szara wlokniną.
Pokrywasz baza naprawiane miejsce i kolejna warstwa coraz szerzej. Calosc drzwi w klar. Najprostsza metoda. Nie matowi się bazy.
Ktoś mi kiedyś pisał na forum (chyba nie tym) że baza ma idealną przyczepność 4 godziny od wychynięcia, a jak się później położy klar to może odpadać po kilku latach, a tutaj będę kładł klar na bazę 12 letnią i temu tak dopytuje
Pomógł: 8 razy Wiek: 38 Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 358 Otrzymał 17 punkt(y) Skąd: Małopolska
Wysłany: 27-06-2016, 11:52
Najlepiej lakieruj bezbarwnym zaraz jak baza jest sucha i nie masz obawy że będzie ci schodził lakier po jakimś czasie. Teoretycznie to można kłaść bezbarwny na bazę po upływie 8-10 ale nie polecam- kolega tak zrobił bo ,, mu się chciało'' i po upływie pół roku bezbarwny zszedł płatami - baza przesuszona. Ja osobiście jadę bezbarwnym po upływie ok godziny od położenia ostatniej warstwy bazy i mam pewność że wszystko jest ok i nigdy nic mi nie ,, odlazło''
A po czym poznam że papierem p1200 zdarłem stary klar ? Nic się nie stanie jak nie dotrę starego klaru dokładnie ?
nie zdzierasz, a matujesz, a to duża różnica. Najlepiej robić to włókniną ścierną z pastą matującą. Miejsce wymatowane poznasz po tym, że jest po wysuszeniu i odmuchaniu matowe.
Aha, czyli nie trzeba tego starego klaru dokładnie zdzierać tylko zmatowić żeby było gładkie i bez rys, a potem na to mogę już spokojnie kłaść nowy klar
A teraz pytanie jak z cieniowaniem, czy jeśli pomaluje takie kółko na drzwiach to to nie będzie wyglądało jak plama pod klarem ?
tak jak piotr10, napisał możesz się bez niego obejść ale wg mnie tylko przy ciemnych kolorach, natomiast przy jasnych metalikach lepiej go użyć do niewidocznego cieniowania - ułatwia ułożenie bazy w miejscu cieniowania
Za bardzo poniosło mnie z pryskaniem i zapomniałem że muszę zostawić na cieniowanie :P no cóż zdarza się jest gorąco itp ale odcienie się nie różnią wcale udało mi się położyć bardzo ładnie, jedynie ta cholerna morka do spolerowania mi jeszcze została bo klar położyłem dosyć grubo i 3 warstwy (nie wiem sam po co, te słońce mi nie służy chyba)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum