Wysłany: 24-11-2015, 09:48 polakierowałem bazą są zacieki..czy, zmatowic
Witam
Wziąłem się za remont mojego auta saab 93
Auto jest koloru czarnego lity kolor
Mam problem położyłem bazę i zrobiłem parę zacieków na 2 błotnikach. baza jest juz sucha i mam pytanko przytrę zmatowię papierem 2500 tyś lub 2tyś. czy dobry pomysł ?
pozatym ta baza strasznie słabo kryje podkład obrabiany na wode 1000 i na koniec 1200 i widac było ryski..
patrykx11,Kolego jaką masz temperaturę w pomieszczeniu gdzie lakierujesz?W jakich proporcjach masz rozcieńczoną tą bazę według karty tech.producenta?Jaki rozcieńczalnik masz do rozcieńczania bazy myślę że nie jakiś uniwersalny badziew firmy"X"?
Co do twoich zapytań:
Podkład obrabiamy według wskazówek producenta czyli karty technicznej,znajdziesz ją w necie lub na stronie producenta.Moim skromnym zdaniem powinieneś skończyć na gradacji 800,a zacząć od 600 z grubsza.
Gradacje których użyłeś do matowania podkładu powinny być użyte pod cieniowanie.
Co do zacieku na bazie zacznij od 1000,1500,2000.Ja bym nawet pominął to 1500 i od razu 2000.Po całym zabiegu przetrzyj miejsce zacieku ściereczką antystatyczną i psikasz bazą pierwsza lekko pryśnięta tak zwana wypruszka,następne normalnie i wypyłka na koniec żeby się ładnie zrównało z całością,po 15 min.ściereczka antystatyczna i możesz kłaść bezbarwny,tylko ostrożnie z tym psikaniem żebyś znowu zlewek nie porobił .
Aha jaką dyszę masz w pistolecie i co to za gun?
Co do krycia bazy jakie masz widmo podkładu jaki kolor?Pod czarny powinien być ciemnoszary a nawet i czarny.
Aha jeżeli nie dysponujesz odpowiednim sprzętem takim podstawowym to daj sobie spokój przygotuj elementy i zawieś do lakiernika .
Pomógł: 6 razy Wiek: 29 Dołączył: 21 Gru 2011 Posty: 1106 Otrzymał 12 punkt(y) Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24-11-2015, 19:46 Re: polakierowałem bazą są zacieki..czy, zmatowic
patrykx11 napisał/a:
Witam
Wziąłem się za remont mojego auta saab 93
Auto jest koloru czarnego lity kolor
Mam problem położyłem bazę i zrobiłem parę zacieków na 2 błotnikach. baza jest juz sucha i mam pytanko przytrę zmatowię papierem 2500 tyś lub 2tyś. czy dobry pomysł ?
pozatym ta baza strasznie słabo kryje podkład obrabiany na wode 1000 i na koniec 1200 i widac było ryski..
Pewnie piach ci wpadl pod papierem lub wiadro miales uwalone, zacieki sciagnij p 800-1200 ( na klocku) reszte elementu przetrzyj na sucho szarym skoczem. Najpier przyprusz miejsca gdzie byly zacieki, jak juz pokryjes to na koncu przypruszyc caly element (jezeli nie cieniujesz)
_________________ "Sekret ludzi, którzy robią cos dobrze? robią to odpowiednio długo. "
Witam
Panowie bardzo dziękuje za szybką pomoc
Bazę zmatowiłem p1000 p2500 i na koniec p3000
musze malowac cały błotnik tylni bazą na ile warstw najlepiej?
myślałem nad pierwsza wypruszką i pozniej rozlać baze.
Przyznam się ze pierwszy raz porobiły mi się zacieki na bazie.
Nierób takimi małymi gradacjami bo ci wszystko spłynie a co najgorsze odpadnie przy piewszym myciu karcherem .
Co do warstw to nie wiem niema reguły przeważnie na dwie pełne a może być i na trzy pełne zrób sobie natrysk prubny.Weż kawałek blachy psiknij podkładem którego użyłeś pod naprawiany element i wtedy zobaczysz czy pasuje czy nie i czy pokryło ładnie.
Teraz juz podkladu nie ma bo jest przykryty baza ktora zmatowilem pomaluje jutro na 2 pelne warstwy i zobacze co bd. Jak zmatowie papierem 1000 to bedzie widac kazda ryske itp ta baza jest bardzo hukowa...
jak pruszysz bazą zamiast dać 2 pełne warstwy to i widać ryski. po papierze p600 a później p800 nie widać już żadnych rysek po lakierowaniu bazą a później bezbarwnym. jak masz jakieś srebro to daj 1200 na koniec i nie ma prawa nic widać. Chyba że narobiłeś rys piachem
Cześć auto jednak zmatowałem p1000 dla świętego spokoju.
jutro mam nadzieje ze uda mi sie polakierować bo jest za zimno w garażu 3stopnie tylko..
Auto czeka już oklejone dziękuje wam za bardzo szybką i fachową pomoc
Mam pytanie gdzieniegdzi widać podkład najpierw go delikatnie przypruszę a następnie 2 pełne warstwy bazy i bezbarwny tylko kiedy mi to odparuje w takiej temp..
możliwe że wcześniej zacieki na bazie zrobiłem dlatego że za zimno było
Wiek: 35 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 233 Otrzymał 7 punkt(y) Skąd: radomsko
Wysłany: 26-11-2015, 21:40
Temperatura to podstawa ja nawet mimo że lakieruje w kabinie to przed lakierowaniem bazę i bezbarwny kładę na grzejnik żeby miały te 20 stopni bo inaczej nie da się lakierować !!!!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum