Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Projektowanie i Budowa Warsztatu - Jak zacząć???

quest - 14-03-2009, 19:35
Temat postu: Jak zacząć???
Witam,jestem tu nowy i mam pytanie jakie są wymogi aby legalnie otworzyć lakiernię?tTak żeby nikt się nie czepiał.
POZDRAWIAM

devillbis - 14-03-2009, 19:58

musisz mieć duzo kasy :) to po pierwsze a po drugie ochrona ochrona i jeszcze raz ochrona środowiska no i juz jak pokonasz tego smoka to prawie bedzie koniec
No-limit - 14-03-2009, 20:32
Temat postu: Re: Jak zacząć???
quest napisał/a:
Witam,jestem tu nowy i mam pytanie jakie są wymogi aby legalnie otworzyć lakiernię?tTak żeby nikt się nie czepiał.
POZDRAWIAM

Nie ma takiej opcji.:)

Luk - 14-03-2009, 22:11

najlepiej otwórz warsztat blacharsko mechaniczny o rozszerzonej działalności ;)
S1600 - 15-03-2009, 01:09

Cytat:
najlepiej otwórz warsztat blacharsko mechaniczny o rozszerzonej działalności ;)


czyli to co ja mam w planach usługi motoryzacyjne poprawki lakiernicze ... i juz ... a że malujesz całę auta to juz nikogo nie interesuje ze to poprawka ...

Cytat:
musisz mieć duzo kasy :) to po pierwsze a po drugie ochrona ochrona i jeszcze raz ochrona środowiska no i juz jak pokonasz tego smoka to prawie bedzie koniec


tez racja jak nie maz totalnie nic to zrób to co na początek musisz mieć wygospodaruj troche miejsca na pomieszczenie do malowania zrób jakiś wyciąg no i musisz mieś tam, idealnie czysto...
jakiś kompresor wiekszy pistolety hebelki klocki ... jeśli cie stać to maszyne...
ja nawet bym ci zaproponował promiennik podczerwieni ... sma teraz mam zamiar sobie kupić ...

Barcik - 15-03-2009, 08:25

Ja bym zrobił tak: Otworzył garazyk i załozył filtry zeby innym nie smierdziało i nie bedzie problemu bo nikt nie odczuje ze maluje. O. Dopuki zyjesz w zgodzie z sąsiadami to bedzie ok. A działalność mozesz miec byle jaką. np mechanika pojazdowa.
Luk - 15-03-2009, 09:08

S1600 napisał/a:
usługi motoryzacyjne poprawki lakiernicze


jeśłi wspomnisz o lakiernictwie to podejrzewam że musisz mieć wymogi tak jak zwykła lakiernia, bo przecież ekologia to ekologia. chyba najlepiej o tym nie wposminać

gdzieś tam czytałem że od któregoś tam roku żeby założyć warsztat lakierniczy WYMOGIEM jestem kabina. Ale nie pamiętam juz gdzie to czytałem :czesc:

tu coś masz

http://www.twoja-firma.pl...akierniczy.html

quest - 15-03-2009, 11:08

Dobra koledzy,a jeżeli nie mam swojego garażu tylko musze go od kogoś wynająć to co wtedy?Pewnie lepiej sobie dać spokój?Co sądzicie?
S1600 - 15-03-2009, 11:49

Luk napisał/a:
gdzieś tam czytałem że od któregoś tam roku żeby założyć warsztat lakierniczy WYMOGIEM jestem kabina. Ale nie pamiętam juz gdzie to czytałem :czesc:


bo zakładasz typowo lakierke ... a jak dasz usługi motoryzacyjne to sie nikt czepiał nie ebdzie.... mają to tacy kolesie od roku i jadą ostro... ma to też taki lakiernik od nas ale ...
1. nie mozesz nikogo zatrudnić czyli robisz tylko sam ewentualnie idzie to omin ąć ze robisz umowe zlecenie ze ktos tam ma ci wykonać to i to

Cytat:
Dobra koledzy,a jeżeli nie mam swojego garażu tylko musze go od kogoś wynająć to co wtedy?Pewnie lepiej sobie dać spokój?Co sądzicie?


jeśli sie dogadasz i nie bedzie Ci koleś za dzierzawe duzo ciągną to moze dasz rade
zus 350 zł + podatek od przychodu + opłąty typu woda prąd ... przelicz sobie ile Cie to wyjdzie i czy dasz rade ...

kolejna sprawa to weź pod uwage to ilu lkaiorników jest w twojej okolicy ... ja np nie mam lekko bo jest ich sporo ... chodzi o to czy dasz rade sie przebić ... ja np mam ten + że nie rbie tylko lakierki a raczej mam bardzo rozwinęte usługi ale nie ukrywam ze przydały by sie lepsze warunki bo wtedy mógłbym zaszaleć

Robert !!! - 24-03-2009, 21:48

Witam, jestem nowy i podepne się pod ten temat. Jestem na etapie zakładania własnej dzialalności i chce pozyskac z urzedu środki unijne na to.Wszędzie pisalem,że to maja być usługi lakiernicze i teraz zastanawiam się jak to bedzie czy mi dadzą te środki i czy wogóle bede mógł ta "lakiernie" otworzyć. Może zmienic profil na blacharstwo bo wtedy wszystko można podobno robic pod tym;tzn konserwacje lakierowanie,wulkanizacja itp.
S1600 - 24-03-2009, 22:39

Cytat:
Witam, jestem nowy i podepne się pod ten temat. Jestem na etapie zakładania własnej dzialalności i chce pozyskac z urzedu środki unijne na to


hahahahahah Hłpie daj se spokój bo ja wiecej paliwa spaliłem niż coś załatwiłem Z UE w rzyciu nie dostaniesz apytaj w Urzędzie pracy ale tez małoprawdopodobne jeszcze w dzisiejszej sytuacjiu na rynku

Przemyśl to ... ja poszedłem troche inna drogą

Robert !!! - 25-03-2009, 08:57

S1600 napisał/a:
Cytat:
Witam, jestem nowy i podepne się pod ten temat. Jestem na etapie zakładania własnej dzialalności i chce pozyskac z urzedu środki unijne na to


hahahahahah Hłpie daj se spokój bo ja wiecej paliwa spaliłem niż coś załatwiłem Z UE w rzyciu nie dostaniesz apytaj w Urzędzie pracy ale tez małoprawdopodobne jeszcze w dzisiejszej sytuacjiu na rynku

Przemyśl to ... ja poszedłem troche inna drogą


Możesz bardziej rozwinąc swoja wypowiedź?
Poszedłem na kurs z pośredniaka na otwarcie własnej dzialalności-firmy i na zakup potrzebnych mi narzedzi mam dostać przydział gotówkowy 17,5tys.
Mój brat juz tak pieniądze wyrwał teraz kolej na mnie.
Chodzi tylko o to czy uda mi się otwożyć dzialność lakierniczą czy musze inaczej kombinowac tym bardziej,że bede pracowal w terenie zabudowanym i nie wiem czy ochrony środowiska mi nie podepną pod to... :maruda:

S1600 - 25-03-2009, 09:02

Cytat:
Możesz bardziej rozwinąc swoja wypowiedź?
Poszedłem na kurs z pośredniaka na otwarcie własnej dzialalności-firmy i na zakup potrzebnych mi narzedzi mam dostać przydział gotówkowy 17,5tys.
Mój brat juz tak pieniądze wyrwał teraz kolej na mnie.
Chodzi tylko o to czy uda mi się otwożyć dzialność lakierniczą czy musze inaczej kombinowac tym bardziej,że bede pracowal w terenie zabudowanym i nie wiem czy ochrony środowiska mi nie podepną pod to... :maruda:


nie śmieje sie tylko poprostu strasznie duzo załątwiania jest i mi np nie udało sie ... znajomemu też nie
kuzyn dostał
ale 17 tys na lakiernie to jest nic ! !
Kabina sama uzywka dobra musisz liczyć 40 tys minimum a gdzie osprzet
gdzie reszta zabawek
żeby łądnie wystartowac licz sobie ok 100 tys.
zgłoś sobie tak zeby to nie byo z lkaierką związane a mozesz to robić tzn. wiesz o co chodzi noe nie typowo lkaierke bo Cię ochrona środowiska zajedzie

Robert !!! - 25-03-2009, 09:08

Czyli musze uderzyć w blacharstwo samochodowe tam wsio można robić i nikt nie powinien się przypinać.
To że potrzebna jest duż gotówka to wiem ale skoro na "bezrobociu siedze" ponad 1.5roku to trzeba to wykorzystać i wyrwać ile sie da,dobre i te 17tyś pisoletów sobie troche kupie i innych pierdół.
Mam juz postwione pomieszczenie pod lakiernie i bede sobie sam robił ala kabine.
Nie mam jeszcze posadzki bo myśle jak i z czego zrobić bo większośc lakierni ma wyciągi podłogowe i sam nad tym się zastanawiam...

S1600 - 25-03-2009, 10:36

Cytat:
Czyli musze uderzyć w blacharstwo samochodowe tam wsio można robić i nikt nie powinien się przypinać.
To że potrzebna jest duż gotówka to wiem ale skoro na "bezrobociu siedze" ponad 1.5roku to trzeba to wykorzystać i wyrwać ile sie da,dobre i te 17tyś pisoletów sobie troche kupie i innych pierdół.
Mam juz postwione pomieszczenie pod lakiernie i bede sobie sam robił ala kabine.
Nie mam jeszcze posadzki bo myśle jak i z czego zrobić bo większośc lakierni ma wyciągi podłogowe i sam nad tym się zastanawiam...


Zagadaj z Barcikiem on ci wytłumaczy A'la kabine myśle zena pcozatek bedziesz to miał git... zresztą sam tak jade

Pistolety dwa wyjdą Cię ok. 3000zł mówimy o sacie

generalnie nie styknie ci to 17 tys dlatego musisz poważnie przemyśleć czego najbardziej potrzebujesz... ja bym wpakopwał to w miejsce do malowania a reszta to juz z czasem sie dorobisz

ZIEMBA - 25-03-2009, 15:09

S1600, nie przesadzaj ze potrzeba odrazu 100tys. Jak ma pomieszczenie to 17tys mu w zupełności wystarczy. Wiadomo że jakby co 10 i 100tys było by mało, ale 17tys spoko starczy na podstawowe rzeczy którymi można już działac. Po co mu ta kabina? To tylko taki fajny bajer który można sobie kupic jak już masz wszystko w warsztacie i nie masz już w co kłaśc kasy. Do malowania wystarczy oddzielne, czyste pomieszczenie. Robert, staraj się o tą kase bo są na nie duże szanse. Jak cuś to pisz na pw to może Ci troche pomoge z tą dotacją.
S1600 - 25-03-2009, 16:16

Cytat:
S1600, nie przesadzaj ze potrzeba odrazu 100tys. Jak ma pomieszczenie to 17tys mu w zupełności wystarczy. Wiadomo że jakby co 10 i 100tys było by mało, ale 17tys spoko starczy na podstawowe rzeczy którymi można już działac. Po co mu ta kabina? To tylko taki fajny bajer który można sobie kupic jak już masz wszystko w warsztacie i nie masz już w co kłaśc kasy. Do malowania wystarczy oddzielne, czyste pomieszczenie. Robert, staraj się o tą kase bo są na nie duże szanse. Jak cuś to pisz na pw to może Ci troche pomoge z tą dotacją.


Taa

no dobra jak zwykle ja się nie znam ale oki

Może niech nasz kapitam sie wypowie BaQ i Gola ...

wdg mnie to podstawa ! !

ZIEMBA Tu nie chodzi tylko o bezśmieciówe
A suszenie przepływ powietrza o to sie rozchodzi
nie gadaj ze 17 tys ci wystarczy
Licz sobie najmniej 6 tys na dobry kompresor + osprżet do niego typu filtry i dobry reduktor
jak myśli robić konkretnie to najlepiej mieć szybkozłonczki przy ścianach teraz pistolet do podkładu do bazy i do klaru

juz masz ponad 10tys

a gdzie dobre oświetlenie do tego pomieszczenia do malowania jakiś piec wyciąg posadzka malowanie
gdzie szlifierki


Owszem mozna kupić pistolet za 300zł

można kupić jakiegoś evolutiona do polerowania i szlifowania za 200zł ale na jak długo

jak robić to konkretnie i uwież mi ze ja tez mam miejsce do malowania ale nigdy by mi nie wystyarczyło 17 tys zeby to wsyztsko zrobić

i mówie 100tys żeby wybić sie bo o to chodzi a nie ze roku nie wytrzyma bo więksi goi zjedzą ... musi sie wybić powyzej konkurencje i jak chce startować to musi wyjść z czyms lepszym bo tak to są marne szanse...

Podstawa to jakość wykonanych usług zacznijmy od tego wogóle.

ZIEMBA - 25-03-2009, 16:25

S1600, ale od czegoś trzeba zacząc. Zkąd taki ja czy Ty ma wziąc na początek 100tys? Zejdz troche na ziemie. Kolega ma zarejestrowany warsztat, robi w szopie, i ciagle sa do niego kolejki. I nie ma kabiny za 40tys i 3 sat za 4tys. Tu nie chodzi o to. Z tego co zarobi odkłada i powoli stawia z boku chale. Także nie pisz mi, ze z 17tys nic sie nie zrobi bo z tym spokojnie mozna jakos wystartowac.
jacklack - 25-03-2009, 16:59

Pytanie ILE? i JAK jakościowo chcemy wykonywać swoje usługi?

Znam warsztaty lakiernie w których wyposażenie znacznie przekracza kwotę 400tyś zł

i znam małe warsztaty które są wyposażone w sprzęt nie wiele przekraczający 20 tyś zł i też lakierują ,,ale w tych,, niejednokrotnie lakiernia nie jest jedynym źródłem dochodu po prostu ,,ktoś gdzieś pracuje -zarabia ,,pracodawca daje mu wszystkie świadczenia,,a po pracy do garażu z kolegą pomocnikiem

Można pracować na wysokiej klasie sprzęcie co daje lepsze rezultaty jakościowe

jak i na niższej klasie sprzętowej co nie zawsze da pożądany efekt jakościowy i co za tym idzie wydajnościowy..

ZIEMBA - 25-03-2009, 17:05

jacklack napisał/a:
co nie zawsze da pożądany efekt

No własnie, nie jest powiedziane że nigdy. Jak ktoś sie postara to zrobi dorze nawet bez bajerów. A przeciez każdy od czegoś musi zacząc.

Luk - 25-03-2009, 18:28

koledzy mówicie o jakości... biorąc pod uwage w jakim kraju mieszkamy, to wydaje mi sie, że lakiernia o sprzęcie 400tyś. odpowiednio też kasuje za swoje usługi, a jako że większość naszych aut to auta nie przekraczające wartości 20tys zł to czy JA mając takie auto oddam je do malowania za 500zł za element? otóż nie. To dobrze że gdzieś tam jest taka lakiernia za 400tyś, jak będe miał Vipera to se go tam pomaluje...

morał? - garażowcy po godzinach też są potrzebni ;) wiec na początek wydaje mi sie wystarczy pomieszczenie ! ! i troche umiejętności i oleju w głowie a dalej jakoś to będzie :czesc:

baqo - 25-03-2009, 18:36

S1600 napisał/a:
Może niech nasz kapitam sie wypowie BaQ i Gola ...
ja tam zaczynałem od zera.
ZIEMBA - 25-03-2009, 18:38

baqo napisał/a:
ja tam zaczynałem od zera.

Większośc tak zaczyna. I co Baqo,da się bez 100tys na starcie wyjsc na ludzi?

Luk - 25-03-2009, 18:59

ZIEMBA napisał/a:
wyjsc na ludzi?


to by trzeba z bliska obejrzeć :haha2:

gola - 25-03-2009, 19:59

Ja tam nic nie moge w tej kwestii powiedziec,bo pracowalem i pracuje u kogos.
Owszem ze w odpowiednim pomieszczeniu przystosowanym tylko do lakierowania da sie osiagnac jakis rezultat,ale bzdura totalna jest pisanie ze kabina to tylko taki bajer jak juz masz wszystko.
Tez tak kiedys sobie myslalem ;) .Nie jest to prawda oczywiscie,bo nie wyobrazam sobie teraz wykonania takiej ilosci pracy jaka teraz wykonuje w warunkach garazowych.
Owszem,jezeli ktos robi jeden blotnik na 3 dni,bo gdzie sie bedzie spieszyl,to nie potrzebna mu kabina,ale jezeli tak jak pisal @Jacek,to posiadanie owej jest niezbedne.

Robert !!! - 25-03-2009, 21:43

U mnie w okolicy jest troche lakierników ale wszyscy zawalni robotą, także miałbym co robić.Dużo osób mi podpowiada żebym lakierował.
Na lakiernictwo nastawiam się już od jakiegos czasu i skoro jest szansa wyszarpania tych 17.5tyś to czemu nie.Wiadomo, że niedużo bo ile by nie było to bedzie mało, ze wszystkim tak jest.Zalezy mi najbardziej żeby mieć już ta działalność, a potem powoli się rozbujam.Nie od razu Paryż zbudowali...
Jakieś tam pojęcie mam jak tylko odkryłem to forum to każda wolną chwile poświęcam na czytanie i oglądanie "waszych" prac.Szczerze powiem,że sporo wiedzy jest na tym forum.
Chce żeby mi ktos pomógł w przygotowaniu pomieszczenia,co i jak robić żeby warunki były "przyzwoite" do wykonywania tego zawodu.
Jak już wcześniej pisałem nie mam posadzki mam do pomieszczenia doprowadzone przewody powietrza i wody.Myślę żeby szybkozłącza były na każdej ścianie po jednym-(dwa?).
Nie wiem z czego posadzke robić, bo w planach mialem tam przemyslową zrobić,ale teraz jak popatrzyłem na te kabiny to zastanawiam się czy jakiegos wyciągu w posadzce nie robić i jakis nadmuch ciepłego górą.Jak ktoś mógłby mi pomóc-doradzić w tej kwesti to byłby wypas dla mnie.
Moje gg 13189154
e-mail sierra.rk@interia.pl - dla osób które mogą pomóc a nie chcą się publicznie wypowiadać :czesc: [/quote]

To mój post ale cos się namieszało.Przepraszam moda i prosze o usunięcie powyższego.

S1600 - 25-03-2009, 22:48

ZIEMBA napisał/a:
S1600, ale od czegoś trzeba zacząc. Zkąd taki ja czy Ty ma wziąc na początek 100tys? Zejdz troche na ziemie. Kolega ma zarejestrowany warsztat, robi w szopie, i ciagle sa do niego kolejki. I nie ma kabiny za 40tys i 3 sat za 4tys. Tu nie chodzi o to. Z tego co zarobi odkłada i powoli stawia z boku chale. Także nie pisz mi, ze z 17tys nic sie nie zrobi bo z tym spokojnie mozna jakos wystartowac.


ale zrozum to ze mówimy nie o jakimś startowaniu skoro chce kupić sprzęt to nie taki z Castoramy tylko poządny po co ma kupowac dwa razy jako moze wydac raz a dobrze ! !


ZIEMBA napisał/a:
No własnie, nie jest powiedziane że nigdy. Jak ktoś sie postara to zrobi dorze nawet bez bajerów. A przeciez każdy od czegoś musi zacząc.


lalalalala

ja zaczynałem od kompresora 50L pistoletu z zestawu i dorobiłem sie kompresora 200L Pistoletu seri Devilbis klocków chebelków i pełno innych bajerów
i jeśli dostałbym np 17tys to nie kupuje np od ruska sprzętu
tylko kupuje coś z seri Rupes Makita albo Festol lub Hilti ,3M itp i to mi służy przez 20 lat
kompresor tez nie ze ma butle 500L tylko taki który bije jak najszybciej i z dobrej firmy do której sa części

Wiec zastanów sie nad tym jak bedziesz otwierał ten swój warsztat

Bo dzisiaj maluje SATA to nie moge sobie pomyśleć jak mogłem malowac piostoletem za 20 zł którym owszem dało sie ale teraz klient wyciąga kase i odjeżdza z uśmiechem na twarzy ! ! To jest ważne
ja robie szybciej dokłądniej i wydajniej ! ! To sie liczy
Wiec nie mów mi prosze żebym zszedł na ziemie

ZIEMBA napisał/a:
baqo napisał/a:
ja tam zaczynałem od zera.

Większość tak zaczyna. I co Baqo,da się bez 100tys na starcie wyjsc na ludzi?


tak da się ale weź pod uwage nie zaczynajć na zgłoszonych działalnościach
tak jak my np
i dwa skoro chce otwierać Typowo "LAKIERNICTWO" musi mieć Kabine

zaznaczam bo sie czepiasz ! ! musi mieć filtry osadniki itp!! mówimy o typowym lakiernictwie w zgfłoszonej działalności



gola napisał/a:
t,ale bzdura totalna jest pisanie ze kabina to tylko taki bajer jak juz masz wszystko.
Tez tak kiedys sobie myslalem ;) .Nie jest to prawda oczywiscie,bo nie wyobrazam sobie teraz wykonania takiej ilosci pracy jaka teraz wykonuje w warunkach garazowych.


no i kto ma ciasteczko?? :plaża: :)

Robert ! !! napisał/a:
Nie wiem z czego posadzke robić, bo w planach mialem tam przemyslową zrobić,ale teraz jak popatrzyłem na te kabiny to zastanawiam się czy jakiegos wyciągu w posadzce nie robić i jakis nadmuch ciepłego górą.Jak ktoś mógłby mi pomóc-doradzić w tej kwesti to byłby wypas dla mnie.


u mnei już leżą kafelki wiesz jak sobie zrób... jak msz fabryke glazury w pobliżu to podjedż i zapytaj czy nie mają odpadów... ja tak zrobiłem i sąsiadka która tam pracuje załatwiła mi 30m/2 za 25% ceny sklepowej :D

Luk - 26-03-2009, 07:26

a jak mieszkasz w Tomaszowie Maz. to wystarczy że przez płot przeskoczysz ;)
Robert !!! - 26-03-2009, 08:22

S1600- jak się ciebie posłucha to człowiekowi ręce opadają i tylko w glowe sobie strzelić.Nie wiem jaki masz cel swoich wypowiedzi:
-lubisz sie wymondrzać...
-nie bardzo chcesz pomóc...
-chcesz zniechęcić do działania...
Wiadomo,że ile by nie było to bedzie mało.Całkowicie od zera nie zaczynam.Mam duży kompresor i kilka gadzetów do lakierowania. :)
Zaloże działalność typu blacharstwo samochodowe o jakiejś rozszeżonej działalności.
Wiadomo kabiny nie kupie ale moge przygotować sobie pomieszczenie pod laiernie, jak tu co niektórzy mi podpowiadają.
Nie startuje tylko z 17.5 tys zł bo mam troche też swoich.Za te unijne pokupuje sobie dobre pistolety i jakiś dobry separator z filtrem.A reszte mógłbym na wykończenie pomieszczenia.Chcialbym się zorientować i szukam pomocy-porady jak sobie urządzić ta lakiernie jakie wyciągi,nadmuchy zastosowac?
Nie musze zbijac kokosów zaraz po odtwarciu bo mam gdzie pracować i oststnie MAM MOŻLIWOŚĆ STOPNIOWEGO ROZWIJANIA SWOJEJ DZIAŁALNOŚCI ZWIĄZANEJ Z LAKIERNICTWEM :)

S1600 - 26-03-2009, 08:56

Cytat:
S1600- jak się ciebie posłucha to człowiekowi ręce opadają i tylko w glowe sobie strzelić.Nie wiem jaki masz cel swoich wypowiedzi:
-lubisz sie wymondrzać...
-nie bardzo chcesz pomóc...
-chcesz zniechęcić do działania...
Wiadomo,że ile by nie było to bedzie mało.Całkowicie od zera nie zaczynam.Mam duży kompresor i kilka gadzetów do lakierowania. :)
Zaloże działalność typu blacharstwo samochodowe o jakiejś rozszeżonej działalności.
Wiadomo kabiny nie kupie ale moge przygotować sobie pomieszczenie pod laiernie, jak tu co niektórzy mi podpowiadają.
Nie startuje tylko z 17.5 tys zł bo mam troche też swoich.Za te unijne pokupuje sobie dobre pistolety i jakiś dobry separator z filtrem.A reszte mógłbym na wykończenie pomieszczenia.Chcialbym się zorientować i szukam pomocy-porady jak sobie urządzić ta lakiernie jakie wyciągi,nadmuchy zastosowac?
Nie musze zbijac kokosów zaraz po odtwarciu bo mam gdzie pracować i oststnie MAM MOŻLIWOŚĆ STOPNIOWEGO ROZWIJANIA SWOJEJ DZIAŁALNOŚCI ZWIĄZANEJ Z LAKIERNICTWEM :)



JA ni9chce Cię zniechęcić wrręcz przeciwnie... wiesz jak ja się czułem jak zaczynałem ten temat...
oki i rozumiem bo ja Ci tylko tłumaczyłem co by było gdybyś chcial założyć typowo lakiernictwo rozumiesz mnie co??
nooo a jak sobie ząłożysz tak jak ja to planowałem lub Ty mówisz to włąsnie tak jest najlepiej :piwosz:

nie chodziło mi o to ze bedzie lipa na blacharstwie tylko ze moze być na zgłoszonym lakiernictwie bo chyba nikt nie rozumie o co mi chodzi ...

Robert !!! - 26-03-2009, 09:25

Wielkie podziękowania dla S1600 po rozmowie na gg.
Daje mu punkta bo wiedzy konkretnej sporo mi przekazał! :)

cartonik - 30-03-2009, 17:22

ja w tym roku stawiam pomieszczenia lakiernicze od snierpnia zaczynam budowe chciałbym sie was zapytać ile mniej wiecej pomieszczeń musi być chciałbym zrobic przynajmniej dwa pomieszczenia i jedno dodatkowe do malowanie (zamkniete) ale tak jakie wymiary mniej wiecej tego wszystkiego robić od razu jakieś wentylacje? itd? narazie chce postawic wiec odrazu sie pytam abym pozniej nie załował jakiejś rzeczy nad wyciagami jakiej firmy itd to bede myslał jak bedzie budynek stał. Pozdrawiam
Barcik - 30-03-2009, 18:21

3 stanowiska - 2 przygotówka i 1 malowanie (odzielne szczelne)
Wyciąg na stanowisku 3cim (malowanie) musi byś dołem. Albo 2 wiatraki dołem w scianie albo wyciąg kanałem spod auta. Dobrze jakbyś miał nadmuch górą wtedy nie bedzie sie robił sajgon przy samym wyciągu. Nadmuch ciepłego powietrza albo chociaż z atmosfery. Planujesz jakis piec?
Co do pomieszczenia na 2 stanowiska (2 auta) to wyciag wystarczy byle jaki wiatrak i byle gdzie umieszczony. To jedyne miejsce gdzie kurzy i zawsze edzie syf.

Jesli planujesz piec na "kabine" to mozesz zrobić redukcje tak, żeby ciepło z pieca szło i na kabine i na przygotówke (przydatne w zimie) - kwiestia zastosowania rur i klap.
Napisz czy masz w planie piec tkai jak w komorach sa, czy grzejniki czy cos, to się dalej pomysli o przelocie wiatru.
Co do szerokosci i długosci - tak żebyś sie swobonie obrócił koło auta z otwartymi drzwiami. I nie koło TICO tylko koło Poloneza wielkości.

cartonik - 30-03-2009, 20:19

Barcik napisał/a:
3 stanowiska - 2 przygotówka i 1 malowanie (odzielne szczelne)
Wyciąg na stanowisku 3cim (malowanie) musi byś dołem. Albo 2 wiatraki dołem w scianie albo wyciąg kanałem spod auta. Dobrze jakbyś miał nadmuch górą wtedy nie bedzie sie robił sajgon przy samym wyciągu. Nadmuch ciepłego powietrza albo chociaż z atmosfery. Planujesz jakis piec?
Co do pomieszczenia na 2 stanowiska (2 auta) to wyciag wystarczy byle jaki wiatrak i byle gdzie umieszczony. To jedyne miejsce gdzie kurzy i zawsze edzie syf.

Jesli planujesz piec na "kabine" to mozesz zrobić redukcje tak, żeby ciepło z pieca szło i na kabine i na przygotówke (przydatne w zimie) - kwiestia zastosowania rur i klap.
Napisz czy masz w planie piec tkai jak w komorach sa, czy grzejniki czy cos, to się dalej pomysli o przelocie wiatru.
Co do szerokosci i długosci - tak żebyś sie swobonie obrócił koło auta z otwartymi drzwiami. I nie koło TICO tylko koło Poloneza wielkości.


Bedzie napewno piec tylko jeszcze nie mam pojecia jaki chciałbym zrobić nadmuch poprzez takie duże chłodnice ale nie wiem czy to zda egzamin bo jak ominać kurz? hmmm zobaczymy napewno bede laczył wszystko czyli piec bedzie dosyć duzy aby ogrzać pomieszczenie do malowania oraz miejsce pracy. mysle ze do góry wystarczy 3metry tak aby sie bus zmieścił w razie czego. a szczerokość no to sie jeszcze zobaczy dwa pomieszczenia chce polączyć razem aby bylo swobodne przejście a to trzecie osobne sterylne do malowania niechce robić bardzo szerokiego tak aby sie tylko auto zmieściło i aby stojak wszedł.

Luk - 30-03-2009, 20:37

cartonik, powiedz mi... chyba nie masz zbyt wielkiego pojęcia o malowaniu bo pytasz jak sie bazą maluje, a chcesz postawić taki warsztat... podziwiam cie w związku z tym, ale powiedz mi czy mieszkasz w jakimś dużym mieście i będziesz miał dużo klientów czy mieszkasz w miejscu gdzie nie ma lakierników? w moim mieście jest ich sporo dlatego ja u siebie nie rzucałbym sie na coś takiego.. a jak to jest u ciebie? pozdro :czesc:
cartonik - 30-03-2009, 20:51

u mnie niestety nie ma wiele lakierników pracowałem na lakierni rok szef nie dawał malować zaczołem dosłowanie dwa tygodnie temu od akrylu tzn w zakladzie coś tam było malowane akrylem tylko niestety. samochodów mam dosyć sporo jak na dzień dzisiejszy choć pewnie bedzie ich jeszcze wiecej chce sie uczyć mam zapał a garaż i tak mamy stawiać wiec dlaczego by tego nie zrobić pod lakiernie? :) mam zapał chyba to sie liczy prawda? po za tym w wieku 16 lat robiłem mercedesa beczke z 1972roku wiec od dawna mnie to kreci takie auta tez mam do roboty tylko do tego cierpliwość. jak i do szpachli. a malować kiedyś trzeba sie nauczyć proporcje do bazy tez znam (mniej wiecej) ale w tym wypadku mniej, wiec dlatego chce sie dopytać. samochody przygotowywałem praktycznie od klepania do malowania no i oczywiscie polerka na koncu. A prace straciłem dlatego iż hmmm mam BMW (na które sam zap.....em w DE bardzo Ciezko) jestem chlopakiem samodzielnym nie wchodze nikomu w dupe a inni niestety tak robia tyle w Tym temacie. Pozdrawiam prawdziwych ludzi. Dojde od zera do czegoś bo taki mam charakter przepraszam za oto.
Luk - 30-03-2009, 20:55

no to powodzenia ziom :polska: :)
cartonik - 30-03-2009, 20:59

Cytat:
no to powodzenia ziom
nie dziekuje ;)
Barcik - 30-03-2009, 21:00

Na kurz sa filtry. Czyste ubranie(kombinezon) i ogólnie czysto w pomieszczeniu.
michalLbn - 30-03-2009, 21:03

Ja właśnie u siebie będę tak robił 2 stanowiska do przygotowania i jedno do lakierowania, gdzie będzie się wjeżdzało przez brame uchylną do góry z braku miejsca. Wszystko do wykonania już mam, ale zawalony robotą jestem i nie mogę zrobić przerwy na wykonanie. Do ala komory będzie wpadało ciepłe powietrze za ściany bocznej. Będzie zamontowany wymiennik ciepła (duża chłodnica z chłodni), a z tyłu będzie dmuchał na nia wiatrak i to powietrze będzie doprowadzone przez filtr kabinowy do pomieszczenia. po przeciwnej stonie na dole ściany będzie wyciag w postaci wiatraka i filtru kabinowego. Komora będzie miała 6,5 metra długości i 4,5 metra szerokości. Na bocznej scianie będzie wejście z garazu poprzez przeszklone drzwi balkonowe. Rys mniej wiecej ponizej. Co o tym myślicie? Jakieś uwagi? Tak jak koledzy nie chcę popełnić błędu.



cartonik - 30-03-2009, 21:04

Barcik napisał/a:
Na kurz sa filtry. Czyste ubranie(kombinezon) i ogólnie czysto w pomieszczeniu.
a jak myslisz z ta dmuchawą tzn chodzi mi o te chłodnice zda to egzamin?
michalLbn - 30-03-2009, 21:18

ten garaz na zdjęciu nie jest obecnie jeszcze przedzielony tzn. mam same te ściany dookoła. Mam juz ten nadmuch obecnie tylko ze później będe go wykorzystywał tylko do komory. Powiem ci ze to suer sprawa. Rano zamin grzejniki nagrzeja to rozpalasz, czekasz 10 min aż pompka włączy obieg, właczasz dmuchawę i już leci ciepło. Ładnie dmucha i jak piec złapie 50 stopni to powietrze jest gorące i dlatego wiem ze ja tak będe robił. Znajomy zrobił komore na wzór prawdziwych komór i zastosował dmuchawę do siana jako nadmuch. w róże dmuchawy ma piecyk na rope :)

[ Dodano: 2009-03-30, 21:23 ]
Cytat:
Na kurz sa filtry. Czyste ubranie(kombinezon) i ogólnie czysto w pomieszczeniu.

Zgadzam się z Barcikiem! Ja nie mam komory, leje dobrze podłogę, zmieniam dosć często kombinezon i już jest nieźle, a jak będę miał pomieszczenie to liczę na dobre efekty (oczywiście nie aż takie jak w profesjonalnych komorach, ale zeby nie zdarzały sie wieksze syfy)

cartonik - 30-03-2009, 21:28

ja juz widziałem takie patenty dlatego chce to tez zastosować http://allegro.pl/item586...is.html#gallery cos takiego
michalLbn - 30-03-2009, 21:29

Cytat:
Dojde od zera do czegoś bo taki mam charakter przepraszam za oto.


I ja już cie za to podziwiam, bo ja młody jestem ale sa chwile kiedy brak mi zapału i wtedy wolno robie i sie nie rozwijam. Później złapie wene do roboty zarobie trochę szmalcu w 3tygodnie i znowu brak zapału. Swoja drogą też dochodzę od zera i przez rok juz 10 tysiecy włożyłem w ten szajs (Zaczynajac od kupna własnej sprezarki zeby nie robić na ojca spreżarce) i przydałoby jeszcze 20 zeby było w miare tak jak chcę.

[ Dodano: 2009-03-30, 21:32 ]
Cytat:
ja juz widziałem takie patenty dlatego chce to tez zastosować http://allegro.pl/item586...is.html#gallery cos takiego


Widzisz, ja mam podobna wielkość i wydajność a mnie kosztowała 200 zl na złomie + wiatrak 100 i dorobienie stelaża na to wszystko. Polecam zrobić to samemu bo działa tak samo a się opłaca

cartonik - 30-03-2009, 21:54

michalLbn napisał/a:


Widzisz, ja mam podobna wielkość i wydajność a mnie kosztowała 200 zl na złomie + wiatrak 100 i dorobienie stelaża na to wszystko. Polecam zrobić to samemu bo działa tak samo a się opłaca


Wiem wiem bo chlodnice najlepiej kupic same a wiatrak tu juz sie tam cos z kombinuje wiem bo moj szef tak miał :)

michalLbn - 30-03-2009, 22:18

Jak na początku nie zaoszczędzisz na kilku sprawach i kupisz to co naprawde potrzebne i nie będziesz robił w przystępnej cenie i przyzwoicie to nie będzie lekko. Na starcie to przerobiłem. Strucle że rzygać sie chce, a sprubój go zrobić byle jak to klient nie wróci...
S1600 - 30-03-2009, 22:24

[quote="michalLbn"]Ja właśnie u siebie będę tak robił 2 stanowiska do przygotowania i jedno do lakierowania, gdzie będzie się wjeżdzało przez brame uchylną do góry z braku miejsca. Wszystko do wykonania już mam, ale zawalony robotą jestem i nie mogę zrobić przerwy na wykonanie. Do ala komory będzie wpadało ciepłe powietrze za ściany bocznej. Będzie zamontowany wymiennik ciepła (duża chłodnica z chłodni), a z tyłu będzie dmuchał na nia wiatrak i to powietrze będzie doprowadzone przez filtr kabinowy do pomieszczenia. po przeciwnej stonie na dole ściany będzie wyciag w postaci wiatraka i filtru kabinowego. Komora będzie miała 6,5 metra długości i 4,5 metra szerokości. Na bocznej scianie będzie wejście z garazu poprzez przeszklone drzwi balkonowe. Rys mniej wiecej ponizej. Co o tym myślicie? Jakieś uwagi? Tak jak koledzy nie chcę popełnić błędu.


Po mojemu 4x5m dł na malowanie to mało jak na takie pomieszczenie


ja mam 4 stanowiska przygotowawcze + pomieszczenie do malowania 7,5m dl i 4 m szer.

bedzie jeszcze mocno moderniozowane w tym roku puki sie kabiny nie dorobie

michalLbn - 30-03-2009, 22:33

Cytat:
Po mojemu 4x5m dł na malowanie to mało jak na takie pomieszczenie


Ale ja napisałem ze pomieszczenie u mnie do malowania ma mieć 4,5 na 6,5, a ty mi piszesz 4x5m. Długość 6.5metra.

A co planujesz zmienić u siebie w pomieszczeniu do malowania?

online - 30-03-2009, 23:02

ja mam 10 metrów dlugości i 4 szerokosci lakiernie i mi brakuje czasem :koncert:
michalLbn - 30-03-2009, 23:10

u mnie inaczej się nie da bo musi mi zostać coś na przygotowalnie. Myśle ze jak bedę miał całościówki to będę malował budę, a na drugi dzień resztę
Robert !!! - 30-03-2009, 23:18

Jak to mówią miejsca nigdy za wiele. Zazwyczaj jest tak, że ma się tyle ile praktycznie można było uzyskać. Ja mam jakieś 6,5 na 4 - może nie za wiele ale musi starczyć bo ścian nie rozsune teraz. :)
Dla początkujących takie pomieszczenia powinny starczyć, żeby nie zgubić się przy robocie ;) hehe

S1600 - 01-04-2009, 09:42

Robert ! !! napisał/a:
ak to mówią miejsca nigdy za wiele. Zazwyczaj jest tak, że ma się tyle ile praktycznie można było uzyskać. Ja mam jakieś 6,5 na 4 - może nie za wiele ale musi starczyć bo ścian nie rozsune teraz. :)
Dla początkujących takie pomieszczenia powinny starczyć, żeby nie zgubić się przy robocie ;) hehe


to jas sporo wstawiasz auto i dwa stojaki lekko

Robert !!! - 27-04-2009, 11:30

Odświeże troche temat.
Dziś odebrałem certyfikat z kursu unijnego "Krok po kroku do wlasnej dzialalności" i moge w zasadzie startować
Dostanę przydział gotówki w kwocie 17,5tys na zakupy żeby móc zacząć coś robić.
Teraz prośba bo w biznes palnie musze uwzglednic na co wydam te pieniądze lacznie z cenami,chciałbym o sugestie co przy lakiernictwie jest niezbedne i przydatne w pracy.Mowa o "grubszych" rzeczach-narzędziach na ktore potem nie bede mógł sobie pozwolić finansowo?
Kompresor już mam reszte musze sobie zgromadzić.

Barcik - 27-04-2009, 19:27

Robercik a gdzie taki kurs zrobić i jakie sa wymogi? Zalezy mi na kasiorce z UE bo garaz mam na 2 auta wic mozna by cos zrobić,

Co do biznesplanu - 4000 kompresor, maszynka ogragła na powietrze 1500zł, pistolet 1500zł. weze odstojniki i inne duperele z 300zł. Pomieszczenie masz jakies?
ja bym sie zmiescił w 17 tysiacach. Tylko jedna rzecz - skad Ty robote znajdziesz? albo opłacisz komisantów co gwno płaca, albo opłącisz pomoc drogowa co duzo biora. Policje tez sie da opłacic ale to musza być chody.

ZIEMBA - 27-04-2009, 19:36

Barcik napisał/a:
Robercik a gdzie taki kurs zrobić i jakie sa wymogi? Zalezy mi na kasiorce z UE bo garaz mam na 2 auta wic mozna by cos zrobić,

Kurs sponsoruje Ci urząd pracy, tam Ci wszystko powiedzą. Jak chcesz dostac te 17,5tys to musisz byc zarejestrowany jako bezrobotny i inne takie.
Barcik napisał/a:
Tylko jedna rzecz - skad Ty robote znajdziesz? albo opłacisz komisantów co gwno płaca, albo opłącisz pomoc drogowa co duzo biora. Policje tez sie da opłacic ale to musza być chody.

U nas komisantów, chandlarzy itp. się omija z daleka a interes się jakoś kręci.

Barcik - 27-04-2009, 20:22

to jutro zadpcam do urzedu [pracy :D Robote bym miał...od komisantów, robiac sam nie musze komus opłacic = jestesm do przodu mi mo ze mniej musze liczyc bo kazdy komisant to żyd. + moja praca którą mam tera. Ciekawe ciekawe.... ale znów jest minus...bo biorac kreske z urzedu pracy musze mieć bude wg zasad unijnych. Wymiary wysokosci filtry pier*oły i takie tam. idac za normami nie zmieszcze sie w 17 bankach. Jak to przeskoczyc?
PROJEKTER - 31-05-2009, 07:10

[quote="michalLbn"]J Do ala komory będzie wpadało ciepłe powietrze za ściany bocznej. Będzie zamontowany wymiennik ciepła (duża chłodnica z chłodni), a z tyłu będzie dmuchał na nia wiatrak i to powietrze będzie doprowadzone przez filtr kabinowy do pomieszczenia.

Michał nie napisałeś skąd to ciepło ? Nagrzewnica musi być jakoś zasilana i reguły jest to gorąca woda z CO. Wiatrak za nagrzewnicą zassie powietrze z pomieszczenia przygotowalni i w zależności od wydajności przesyłowej opróżni je z ciepła i powietrza no powiedzmy w 20 minut ( ale to trzeba policzyć ) Jak wprowadzisz kanałem powietrze z zewnątrz do samego wiatraka nagrzewnicy ro zimą zamarznie ci woda w układzie ! Możesz użyć płynu np GLIKOLU , ale to i tak nie rozwiązuje problemu bo nawet jak go rozgrzejesz w piecu do temp. 80 st C ( a wtedy w cały układ wejdzie z 400 litrów glikolu ! !! ) to po zmieszaniu z powietrzem z zewnątrz będzie dmuchać zimą może 10 - 12 st C. Napisz jak planujesz to rozwiązać ( nagrzewnica elektryczna ? nagrzewnica gazowa lub olejowa ? powiedz co planujesz ? ). I więcej info o wyciągu !

[ Dodano: 31-05-2009, 09:21 ]
Może tak to ustawisz ?

[ Dodano: 31-05-2009, 09:24 ]
Soryy Projekt lakierni się nie dołączył ! HELP ! !! to 3MB jpeg. Jak mam zrobić ?

[ Dodano: 31-05-2009, 12:15 ]
Przykro mi że taka słaba jakość 150 dpi. Jak ktoś potrzebuje czytelniej proszę o e-mail wyślę jako JPEG.

[ Dodano: 31-05-2009, 12:33 ]
OPIS : System wentylacyjny może pracować w recyrkulacji w trakcie prac przygotowawczych i w układzie otwartym w trakcie lakierowania. Nadmuch i wyciąg realizowany przez jedną turbinę zasilaną silnikiem od 5,0 KW do 7,5 KW możliwość samdzielnego wykonaia kanłów wentylacji nawiewowej i wyciągowej oraz dołączenia oświetlenia ( standard - przeciwpyłowy - poza strefą zagrożenia wybuchem ). Możliwość legalizacji lakierni prze WIOŚ i PSP z TAKIM SYSTEMEM WENTYLACYJNYM. dla sanepid i pip jeszcze potrzebna cześć socjalna. Dla Nadzoru Budowlanego zmiana sposobu użytkowania pomieszcenia na lakiernię ! Serce układu wentylacyjnego to ekstraktor ( turbina wyciągowa ) kabiny lakierniczej koszt od 4000 do 10 000 zł. WARIANT ECONOMI - POZWALA NA ROZPOCZĘCIE małej działalności.

Rozwój = ZAKUP używanej, lub nowej KABINY LAKIERNICZEJ i montaż obok pomieszczenia lub ... kolejne dobudowy modułów ! Dzisiejsza wada - jedno pomieszczenie do przygotowania i lakierowania po zakupie kabiny stanie się ogromną zaletą ... Pomieszczenie nie będzie wymagało żadnych zmiany i przeróbek stanowiąc profesjonalną strefę przygotowawczą lub pomocniczą lakierniczą dla kabiny !
Płacisz za wyposażenie RAZ i w miarę możliwości się rozwijasz. Można pomyśleć o dobudowaniu małego biura dla klientów ! !!! tak z 15 m - 20 m/kw i jakiegoś WC.

Konstrukcja budynku nie ma znaczenia. Wymiary można modyfikować do własnych potrzeb nie mniej jednak niż 9 m długości ( brak zaplecza ) i 4,5 szerokości.
Poniżej to już problem ! POZDRAWIAM i czekam na mądre pytania !

Robert !!! - 04-06-2009, 11:46

Nie do końca olewam przepisy.Po prostu chce teraz przygotować sobie posadzkę pod lakiernie przede wszystkim, bo potem nie bede tego skuwał.
Chce ruszyć z blacharstwem lub jakimiś usługami motoryzacyjnymi, a dopiero potem pozałatwiam pozwolenia.Bo jak teraz zaczne za tym chodzić to rok minie i nerw może zabraknąć,bo urzędasy leca w ptaka.
Mnie interesuje jakie trzeba porobić kanały wyciągowe w posadzce i zalać ją w końcu,żeby móc już coś tam robić.
Potem bede myślał nad wentylatorami itp.Wiem że kanały pewnie są zależne od wentylatora ale może jest jakiś przedział "+" "-"

baqo - 04-06-2009, 11:57

to zrób coś takiego



Robert !!! - 04-06-2009, 15:44

Ale to cała posadzka służy jako wyciąg?
Jakieś kanały trzeba tam robić?

jacklack - 04-06-2009, 16:25

Robert ! ! ! napisał/a:
Jakieś kanały trzeba tam robić?

Nie koniecznie muszą być kanały, zobacz na poniższym zdjęciu, tam gdzie są filtry podłogowe powietrze wchodzi pod spód całej podłogi z kraty i jest wyciągane przez wentylator
Przestrzeń między podłogą z kraty a wylewką betonową jest ok. 40cm, tam gdzie nie ma filtrów pod kratami znajduje się blacha

Również na poniższym rysunku widać cyrkulacje powietrza,wtłaczane jest górą ,i wyciągane dołem


baqo - 04-06-2009, 16:28

@jacklack, nówka :)
jacklack - 04-06-2009, 16:29

baqo napisał/a:
@jacklack, nówka :)

Tak,neonówka :) :) w sierpniu będzie miała roczek,to już się nazywa "używka" ;)

PROJEKTER - 07-06-2009, 14:55

@jacklack ?

Obejrzałem ten rzut płyty fundamentowej pod kabinę i chciałem tylko zaznaczyć że jest CHYBA JEST tam poważny błąd często powielany przez firmy handlowe.
Najpierw jednak się upewnię bo może czegoś nie rozumiem :

1. Głębokość to 0,36 ( 36 cm w głąb od poziomu 0,00 ) ?
2. Ekstraktor wyciągowy stoi w tylnej części z boku kabiny ?
3. Nie widać na przekrojach jak jest połączony generator z ekstraktorem do układu recyrkulacji ? ( choć to w temacie błędnego rysunku nie ma znaczenia )

Napisz czy dobrze odczytałem te parametry i ważne czy niestety kabina stoi na płycie fundamentowej na własnej podstawie stalowej ?

jacklack - 07-06-2009, 15:42

PROJEKTER napisał/a:
1. Głębokość to 0,36 ( 36 cm w głąb od poziomu 0,00 ) ?

Nie tam nie ma pomyłki,,kabina stoi na postawie z płyty betonowej o grubości 30 cm,,na pycie jest szalunek wysokości 36 cm ina tym szalunku jest postawiona kabina

PROJEKTER napisał/a:
Nie widać na przekrojach jak jest połączony generator z ekstraktorem do układu recyrkulacji

Jest to rysunek orientacyjny i faktycznie nie widać na nim generatora wyciągowego, ale faktycznie jest on w tylnej części kabiny ze strony prawej, na tym wycięciu które jest widoczne stoi coś w postaci skrzyni metalowej (przylegającej do ściany kabiny bardzo dobrze wytłumionej widać na zdjęciu) i na miej umieszczony jest wyciąg łopatkowy napędzany przekładnią na pasek klinowy silnikiem o mocy 2,5 KW


PROJEKTER - 07-06-2009, 16:34

Tak właśnie myślałem !

WIĘC TAK ! Błąd o którym pisałem powyżej wynika z małego doświadczenia firm handlujących kabinami w ich użytkowaniu ( oni to sprzedają i serwisują, ale ich nie używają i nie doktoryzują się z nich ) W efekcie jedno dostępne rozwiązania jest powielane bez analizy czy przypadkiem nie nalezałoby zrobić tego lepiej.

Rysunek który zamieściłeś przeznaczony jest dal kabin lakierniczych na podstawie stalowej wartość 30 cm + próg oporowy kabiny ( tj. 35 - 36 cm ) jest wartością minimalną dla wyciągu i maksymalną dla umożliwienia wjazdu do kabiny po rampie jak stoi na samej podstawie. . Normalnie gdy jest możliwość wykonania standardowej fosy
to jest ona głęboka na 60 - 80 cm. Taka dwukrotna różnica w głębokości pozwala na rozprężenie powietrza i wtedy wentylator wyciągu pracuje wydajniej bo nie ma "nacisku " powietrza wtłaczanego do małego otworu.

Głębokość to jedno .... ale jeszcze ten mały prostokącik dołączony do głównego otworu
( ten pod ekstraktor ). TO TYPOWE ROZWIĄZANIE DLA PODSTAWY STALOWEJ ! w układzie otworu betonowego znacznie sprawniejszego technicznie na całym boku kabiny powinna być aktywna strefa zasysowa tj. albo skos od rogu ekstraktora do rogu z przodu kabiny, albo większy otwór w kształcie równiomiernego prostokąta i wtedy jedna ścian kabiny znalazła by się na płycie betonowej nad otworem zasysowym.
W tej wersji która jest na rysunku kabina ma tzw. martwą strefę zasysu przy samej ścianie. Całe szczęście, że ekstraktor stoi z tyłu i strefa ta jest szersza z tyłu i zwęża się do przodu kabiny. Gdyby ekstraktor w takim "załomie" stał na środku to martwa strefa obejmowała by 1/4 kabiny !

Problem uwidacznia się z czasem gdy lekko zapychają się filtry i wtedy w tej martwej strefie materiał lakierniczy nie jest odbierany. Najlepiej to widać po filtrach podłogowych które w martwej strefie zasysowej są czyste, lub tylko leciutko zakurzone, a gdzie indziej już pozapychane !

jacklack - 07-06-2009, 18:57

PROJEKTER napisał/a:
. Normalnie gdy jest możliwość wykonania standardowej fosy
to jest ona głęboka na 60 - 80 cm.

Czyli w mojej kabinie odległość pomiędzy podłogą z kraty a wylewką betonową jest za mała!
Zastanawiam się tylko dlaczego projektant tej kabiny taką odległość (zbyt małą) przewidział? przecież wykop pod kabinę na 100cm (+ podstawa betonowa 30cm)i zrobienie szalunków o wysokości 70-80 cm to koszt raptem 1000-1500 zł może większy co jest kwotą niewielką w stosunku do całej inwestycji,a odprowadzenie powietrza z kabiny było by dużo lepsze z tego co można wywnioskować z Twojego powyższego postu

A jeśli chodzi o zarudzienie filtrów w mojej kabinie to raczej równo się brudzą, nie zauważyłem miejsc czystszych czy brudniejszych ,raczej są równo zasyfione ;) :)

PROJEKTER - 07-06-2009, 20:39

Filtr się nie brudzi bo pewnie masz tłumik które NIE są za darmo przy zakupie kabiny . A fundament jest po prostu od kabiny z podstawą stalową. Taka szybka adaptacja podłoża żeby w ziemię wpuścić coś co fabryka produkuje żeby stało na wierzchu. ( podstawę stalową ) . Dla nowych kabin lakierniczych tj. spełniających wymogi dyrektywy maszynowej i posiadających prędkość opadu powietrza 0,3 m/sek otwór powinien mieć minimum 60 cm głębokości jak jest na całej powierzchni podłogi i metr jak to pojedyncze kanały !

To rozwiązanie które masz nie dyskfalifikuje kabiny i nie uniemożliwia jej pracy.... mogłaby jednak funkcjonować znacznie wydajniej i sprawniej. SAICO jak jeszcze istniała fabryka sprzedawało w Polsce kabiny wyłącznie na podstawie styalowej i nie bawili się w żadne projekty fundamentu .... płaska prostokątna płyta głęboka na 35 cm... przywozili kabinę stawiali na własnej podstawie stalowej obkładali styropianem lali beton i już .... Sprzedali ok 250 urządzeń ! !!

Przyjąłem jednak że dobrze jest umieścić w tym temacie info że to proste i nieklopotliwe dla sprzedawcy rozwiązanie jest niekorzystne dla sposobu funkcjonowania kabiny. Z punktu widzenia handlowca - prosto i bez komplikacji - Trzeba ich zrozumieć oni na tym robią pieniądze ... nie ma miejsca na długie debaty i nadzory i kontrole prac budowlanych ! ..... ale przyciśnięci do ściany ... wszystko by ci powiedzieli i może nawet dali inny projekt fundamentu ! Ale skąd mogłeś wiedzieć ? Ja jak współpracowałem z SAICO w 1998 - 2000 też myślałem że nie ma innych rozwiązań bo każda firma miała opcje ... podstawa stalowa !

Dopiero jak zacząłem wspólpracować z kilkoma producentami i dostawcami jednocześnie to "wylazło szydło z wora" na czym polegają te handlowe sztuczki i jakie rodzą konsekwencje .

baqo - 07-06-2009, 22:30

Robert ! !! napisał/a:
Ale to cała posadzka służy jako wyciąg?
Jakieś kanały trzeba tam robić?
pod kratami mam koło siedemdziesięciu cm głębokości na całej powierzchni,dalej na prawo ,mały strop przez całą długość kanału i pod generatorem i wyciągiem z kąta schodzi się do środka.wszystko tak jak PROJEKTER nakazuje ;) cały kanał jest zrobiony w betonie,tzn dwuteownik 100 /100(dwa ceowniki 100x50 mm spawane czołowo ) zbrojone i zalane B20. co jeszcze zrobiłem ,posadzka kanału ocieplona -folia ,styropian ,folia ,mam nadzieję że go tam nie ruszy.po co kabina w recyrkulacji ma grzać ziemię? :) to samo można powiedzieć o ocieplonym suficie lakierni.

[ Dodano: 07-06-2009, 22:33 ]
cała krata nie służy za wyciąg , aktywne są dwa rzędy,te pod kołami,pod filtrami są blachy z otworami,którymi reguluje się przepływ przez podłogę.

gola - 14-06-2009, 20:16

baqo napisał/a:
[...pod filtrami są blachy z otworami,którymi reguluje się przepływ przez podłogę.

na jakiej zasadzie sie to odbywa?
Wczoraj przygladalem sie kabinie,ktora mam w pracy.Jest ona z 1994 roku,przeplyw powietrza 24000 nawiew i 21000 wyciag,nie znam sie zbytnio na tym,co to oznacza i czy to tak sie opisuje? :O .Jaki w takim razie ta kabina ma opad?
W podlodze nie mam wlasnie zadnej regulacji przeplywu powietrza.Po stronie lewej jak i prawej przy scianach sa pelne blach,natomiast dwa rzedy na kola i na sroduku (praktycznie 4 metry) to filtry.Kratownica jest na calosci kabiny.
I jeszcze jedno pytanie:
Filtry ktore znajduja sie na gorze kabiny,tam gdzie wentylatory nawiewowe co ile trzeba zmieniac i czy sa to filtry zwykle paint-stop,czy tez powinny byc jakies inne?.Chodzi mi otunele gdzie sa turbiny wyciagowe i nawiewowe.

PROJEKTER - 15-06-2009, 08:37

Regulacja ciśnienia w kabinie odbywa się przez powiększanie otworów pod filtrami PAINT STOP tam gdzie prędkość opadu jest zbyt mała i zmniejszania ich tam gdzie prędkość opadu jest zbyt duża. Precyzyjna regulacja tego typu możliwa jest wyłącznie z miernikiem prędkości opadu powietrza. Tu zaznaczę że np. USI ( producent, a nie dystrybutor ) ma ciekawą filozofię rozwiązywania tego problemu - Po wymianie filtrów podłogowych na nowe w kabinie jest ... tragedia ... i ciśnienie skacze w każdym miejscu jak chce... ale już po trzecim czwarty lakierowaniu pigment sam zapycha w filtrze te miejsca gdzie prędkość opadu była większa i ciśnienie się powoli stabilizuje. Proste logiczne ... ale nie profesjonalne

[ Dodano: 15-06-2009, 08:49 ]
Dane techniczne wyrażane w m3 pokazują masę powietrza jak przez coś przepływa. W kabinie jako pomieszczeniu przepływu nie ma bo jest to zamknięte pomieszczenie bez okien ( to taki żart porównawczy ) Gdy jednak ruszy wentylator tłoczący powietrze to jest on w stanie przepompować xxx m3 / h i wtłoczyć do wnętrza pomieszczenia ... w tym przypadku do kabiny lakierniczej. Masa powietrza jak wpadnie do wnętrza zależna jest od wydajności wentylatora ( średnica, budowa, prędkość obrotowa, rodzaj napędu ). Jeżeli po drodze powietrze nie napotka na przeszkody przez które musi się przecisnąć to ilość wtłoczonego powietrza będzie równa wydajności przesyłowej wentylatora. Gdy jednak są przeszkody np załamania kanałów dolotowych albo materiał filtracyjny to podnosi się ciśnienie przed przeszkodą i do wnętrza wlatuje mniejsza ilość powietrza niż określony wydatek wentylatora. TYLKO JAKA ?

Tu właśnie pojawia się konieczność dokonania pomiarów i obliczeń.
Ilość powietrza wtłaczaną do wnętrza kabiny możemy policzyć ze średniej jaką wyciągniemy z pięciu lub dziesięciu punktów pomiarowych gdzie przy użyciu urządzenia
Anemometr mierzymy prędkość opadu powietrza.

[ Dodano: 15-06-2009, 09:20 ]
Jak wcześniej napisałem mierzy się kilka punktów pomiarowych norma wskazuje 10 ale wystarczy 5. Z tych pomiarów wyciąga się średnią. Zakładamy że to jest 0,3m/sek !
to oznacza że 30 cm powietrze z góry na dół pokona w sekundę, a kabina ma np 3 metry wiec w 10 sek jedna wymian powietrza w kabinie.

Jedna wymiana to 7x 4 x 3 m = 84 m3 ( wypchnięte z kabiny w 10 sek )

w minute 84 m3 x 6 = 504 m/3
w godzinę 504 x 60 = 30 240 m3

czyli dla tej kabiny wydajności to 30 240 m3/h mam nadzieję że to jasne .....

Jeżeli zmieni się jakiś parametr np. prędkość opadu wynosi 0,21 m/s to zmienia się wynki na mniejszy, ale zasada obliczeniowa pozostaje taka sama !

tzw. Spręż czyli opory filtrów powodujących wzrost ciśnienia w takim obliczeniu już nie grają roli bo prędkość opadu jest ZMIERZONA. Gdy jednak podany jest parametr wielkości przepływu powietrza jako dane techniczne urządzenia np 24 000 m3/h to nawet mając gabaryt - policzenie prędkości opadu jest problematyczne bo nie znamy sprężu czyli oporów filtrów. Z tego powodu niektórzy dostawcy urządzeń stosują triki np montują w suficie filtr VILEDON 500 a nie 600 i w podłodze unikają papierowego filtra stabilizacyjnego zostawiając tylko matę PAINT STOP na siatce, czasami także wkładane są rzadkie filtry wstępne to wszystko ułatwia przepływ powietrza i pozwala na montaż silników w zestawie np 4 x 3,5 KW i sugerowanie ze kabina ma 24 000 m3/h więc jest lux ! A ci super bezczelni to piszą w katalogu .... Wydajność przesyłowa wentylatora 26000 m3/h ! to dopiero jest oszustwo dla oka nabywcy - zwane sztuczką marketingową. Kolejną jest podawanie mocy silnika kabin w ten sposób 7,0 KM a nie w ten 7,0 KW... niby podobnie a jednak 7,0 Koni Mechanicznych to ok. 5,5 Kilo Watta.

[ Dodano: 15-06-2009, 09:31 ]
Jeżeli chodzi o filtry górne w kabinie to filtry typu Villedon a nie PAINT STOP bo te to mata podłogowa z włókna nasyconego zatrzymująca i wiążąca części stałe lakierów. Filtr sufitowy to mata o określonej ilości otworów na cm/3 np 500 ( wtedy są większe ) lub 600 i wtedy są mniejsze, a filtr dokładniejszy. Filtru sufitowe wymienia się co 1000 godzin pracy kabiny.

W kanałach wentylacyjnych przed turbiną nadmuchową są jeszcze filtry kieszeniowe wstępne. Ich zadaniem jest chronić turbinę i wymiennik ciepła przed zanieczyszczeniami, oraz odciążyć filtr sufitowy ! W tym przypadku nie ma wskazówek po prostu trzeba go kontrolować i czyścić a gdyby się czymś zabrudził w sposób stały np smołą to wymienić.
W nowych dobrych kabinach filtr kieszeniowy pojawia się także przed turbiną wyciągową jako jej ochrona niezależna od maty podłogowej Paint Stop. Chronią one wentylatory wyciągu przed osadzaniem się pyłu i farby na łopatkach.
Filtr kieszeniowy wymieniamy co 600 godzin pracy kabiny w cyklu lakierowania lub w przypadku gdy widać na nim resztki zaschniętej farby.

Mata filtra kieszeniowego to rzadki materiał filtracyjny ale to nie włóknina PAINT STOP. Ze względu na kształt filtr i tak trzeba kupić u dostawcy.


Filtry takie wymieniać należy co

gola - 15-06-2009, 12:33

PROJEKTER napisał/a:
...Mata filtra kieszeniowego to rzadki materiał filtracyjny ale to nie włóknina PAINT STOP. Ze względu na kształt filtr i tak trzeba kupić u dostawcy...

o te filtry wlasnie mi chodzilo i byly tam zalozone filtry Paint-stop (takie jak w podlodze) i takie tez zalozylem spowrotem po wymianie,bo nie posiadalem innych.W suficie sa Viledon 600,wiec mysle ze oki,ale nie wiem ile maja godzin przepracowanych,pamietam ze wymienialismy je okolo 3 lata temu,wiec jak sadze sa juz do wymiany.

Dzieki za info

baqo - 15-06-2009, 13:23

PROJEKTER napisał/a:
Filtr sufitowy to mata o określonej ilości otworów na cm/3 np 500 ( wtedy są większe ) lub 600 i wtedy są mniejsze,
ja myślełem że to masa m2 filtra i 500 to filtr lżejszy ,rzadszy,a 600 cięższy ,bardziej zbity.
PROJEKTER - 16-06-2009, 00:17

Mogę sprawdzić w karcie charakterystyki produktu bo możliwe że te oba parametry idą ze sobą w parze ... i tak na pewno są zaokrąglane ! Ważne że 500 jest do słabych kabin i stanowisk lakierniczych, a 600 do dobrych wydajnych kabin ! jeszcze jest filtr sufitowy oznaczony 2000 ( super zwarty ) i jest lekko błękitny.... ale nie spotkałem go w praktyce w żadnej kabinie lakierniczej ... może jest do jakiś zadań specjalnych w komorach które nie służą do lakierowania ? w każdym razie jest w ofercie !
nowa - 03-07-2009, 15:37

witam
czytam czytam i juz wiecej nie dam rady wiec pytam :planujemy lakierowanie drobnych elementow,felg i airbrush....te same wymagania co do typowej lakierni?sciana lakiernicza bedzie ok?

sorry ze nie podlaczylam sie do watku i tak z innej beczki no ale czas leci a ja troche zielona w temacie :)

PROJEKTER - 03-07-2009, 16:35

Wymogi formalno prawne są takie same dla każdej lakierni.
Ściana malarska może stanowić podstawowe wyposażenie jako system wentylacyjny !

gerylord - 06-02-2014, 00:16

Witam, trochę odgrzewam kotlet ale temat mnie zainteresował,
odkąd wróciłem do kraju szukam sporo informacji apropo działalności lakierniczej, tak aby na wiosnę już wiedzieć gdzie uderzyć i od czego zacząć.
Także po kolei, swoją przygodę z lakierowaniem zacząłem już 5 lat temu w szkole średniej i tak mnie pochłonęło! W ubiegłym roku zdobyłem doświadczenie w tej branży na rynku północno-amerykańskim i umocniłem się w tym co chcę robić w Polsce.
Mam już trochę swojego sprzętu, 2 pistolety Sata 4000 Digital w wersji HVLP i RP, wydajny kompresor, Mirke Deros i system polerski 3M.
Moje pomieszczenie jest w porządku ale zupełnie za małe, mam budynek gospodarczy który z łatwością można przekształcić w warsztat 2- stanowiskowy (przygotówka i lakiernia),
wiem, że zanim zacznę cokolwiek "przekształcać" najlepiej było by zdobyć pozwolenia, złożyć do gminy kartę informacyjną lub raport z chęcią przebudowy i otworzenia działalności na tle lakierniczym, ale wiem, że jak lakier to 100 kłopotów z ekologią, przeczytałem poprzednie posty i wynika z tego, że mając ograniczony budżet na komorę lakierniczą, można otworzyć działalność na tle motoryzacyjnym obejmującą poprawki lakiernicze, jednakże nie wiem jak przepisy się zmieniły i stąd mam kilka wątpliwości.
1. Czy budując pomieszczenie z dobrą wentylacją i filtrami można jakoś ominąć wymóg o kabinie lakierniczej i legalnie lakierować.
2. Jak wygląda sprawa z otrzymaniem dotacji na rok 2014?
3. Czy rejestrując działalność typu usługi motoryzacyjne i blacharskie, mogę zaistnieć w internecie poprzez reklamę na własnej stronie www o w/w naprawach prze zemnie oferowanych?

slawciu323 - 06-02-2014, 22:16

gerylord, prawda jest taka że w obecnych czasach jeśli nie masz umowy z kilkoma ubezpieczalniami i dużej banki na start to biznes jest nieopłacalny i to raczej już się nie zmieni bo za dużo lakierujących amatorów na tej ziemi chodzi i nic dobrego to dla rynku lakierniczego nie przyniosło.
1. tak
2. informacje w podległym MUP lub PUP
3. a kto Ci zabroni ? nawet ''krzaki'' mają takie strony reklamujące swoje szopki

lukas - 08-02-2014, 17:37
Temat postu: Własna działalność
Witam Wszystkich forumowiczów.
Chciałbym zapytać Was a głównie Projektera bo wiem że on zna się na tym doskonale i będzie wiedział o co chodzi.Mam nowy Dom a pod nim garaż.Chciałbym tam lakierować i załatwić wszystko legalnie bo nie potrzebuję problemów.Czy jest wogóle taka możliwość czy nie ma szans tego zarejestrować.Jakie kroki trzeba podjąc by zacząć i jakie byłyby przybliżone koszty pozwoleń jeżeli to możliwe?
Wentylację wyciągową i nawiewową łącznie z nadmuchem gorącego powietrza zajęłaby się firma która te instalacje wykonuje.

Scaliłem tutaj .unek

martek - 08-02-2014, 20:14

http://lakiernik.info.pl/...20LAKIERNIA.pdf

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group