lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
LAKIEROWANIE TRAMWAJU
Autor Wiadomość
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 12-09-2014, 11:28   LAKIEROWANIE TRAMWAJU

Nie wiem gdzie to podpiąć bo to nie samochód. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=-ha2m173z6Q

Wklejam ze względu na ciekawą kabinę. Ma 50 mb długości i jest podzielona organizacyjnie na 4 strefy. Nie ma w niej żadnych drzwi ścian poprzecznych kotar i rolet, a działa tak :

Na długości każdych 12 metrów jest odrębna strefa robocza i tak np.w pierwszej trwa faza lakierowania w temperaturze 20 st. C, a metr dalej ( bufor przepływu powietrza ma 1 metr ) trwa faza suszenia w temperaturze 60 st C ( nie ma żadnej przegrody ). Wszystkim steruje automatyka układu wentylacyjnego. W skrajnych strefach można otworzyć roletę wstawić połowę tramwaju lub samochodu ustawić 50 st C w nawiewie i ... w kabinie jest 50 st C a na zewnątrz ... taka temperatura jak na zewnątrz ;) Można lakierować połowę samochodu przy otwartych drzwiach . To nie jest innowacyjna kabina ... tylko innowacyjny unikalny sposób sterowania i kontrolowania przepływu powietrza.

Jak pierwszy raz usłyszałem że to tak działa ... pomyślałem że to raczej jakiś żart ... Byłem mierzyłem przepływy i temperatury i tak właśnie to działa. Do tego ta wielka kabina ma w każdej strefie prędkość opadu 0,3 m/s przy wydajności wentylacji 37 000 m3/h ( dodam że w normalnych konstrukcjach powinna mieć ok 50 / 55 tyś m3/h dla takiej prędkości opadu ), ale że to kabina do lakierowania tramwajów to producent urządzenia zrobił w niej taki patent że powietrze w mniejszej ilości płynie tylko przy obu bokach tramwaju a nie po środku kabiny. Środek jest zaślepiony na suficie i na podłodze. Mniej powietrza to mniej energii na jego ogrzanie i mniejsze silniki z wentylatorami. W tym przypadku to ważne bo wszytko pracuje na nagrzewnicach wodnych, a ciepło z elektrociepłowni na odrębnym węźle tylko dla tej lakierni.

Taka to ciekawostka w stosunku do znanych wam powszechnie kabin lakierniczych z branży lakiernictwa pojazdowego
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
tp
Bywalec


Wiek: 43
Dołączył: 13 Wrz 2014
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-09-2014, 10:20   

Wszystko fajnie, świetnie ;)
Tylko dlaczego takie powierzchnie z kubka?!
To się aż samo prosi o pompę membranową :)
btw. tramwaje z Poznania?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
multifan4
Bywalec


Wiek: 40
Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 35
Skąd: Gdynia
Wysłany: 27-09-2014, 19:56   

Czyżby na powierzchnię pokazaną po oczyszczeniu z wyraźną korozją szedł poliester prosto na rdzę i blachę? 1:44 majstry nakładają poliester a na podszybiach widać korozję! Czyż to nie marnowanie pieniędzy publicznych? Film instruktażowy jak NIE przygotowywać - na pewno nie będzie to trwała naprawa.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
tp
Bywalec


Wiek: 43
Dołączył: 13 Wrz 2014
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-10-2014, 08:27   

Napisałeś że to w Poznaniu, ale dlaczego robią to ludzie z Białegostoku?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
propsiak
uzależniony od forum



Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 309
Punkty: 2/3
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 30-08-2015, 14:15   

Kabina naprawdę ciekawa. Ale robota wykonana jak za komuny "skrobnąć rudego i przykryć go betonem" :killer:
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
OTRO
Stały Bywalec


Dołączył: 17 Kwi 2014
Posty: 88
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Zamość
Wysłany: 30-08-2015, 22:50   

a ile litrów lakieru potrzeba to szok ,zastanawiam jak czesto dolewa lakier do pistoletu :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 03-09-2015, 13:11   

Odpowiem tak ogólnie na kilka ostatnich postów.

1. Jak oni to lakierują i jak przygotowali to kompletnie mnie nie obchodzi. Obiekt jest pod opieką techników dostawcy lakierów ... to ich zmartwienia.

2. Tak to lakiernia w Poznaniu Zajezdnia Franowo. Nie wiem czy to ludzie z Bialegostoku, czy z Warszawy. Przy rozruchu i w trakcie odbiorów byli tam specjaliści z całej Polski i nie wiem nawet do końca kto za co odpowiadał i czy był gościem czy uczestnikiem procesu inwestycyjnego lub odbiorczego. Ja miałem swoje zadania. ;)

3. Cały tramwaj polakierowany został na zielono pompą Kremlin. Tylko paski na dole i górze polakierowane zostały z pistoletu górnokubkowego.

4. Panowie ... sednem tematu jest rozwiązanie techniczne sterowania opadem powietrza ... a nie kabina, bo ten system może być instalowany w dowolnych zestawach urządzeń wentylacyjno grzewczych dla lakierni ciekłych. Podkreślę ... SYSTEM STEROWANIA OPADEM POWIETRZA. . Dla mnie w tej lakierni to mogą nawet lakierować cycki areografem bez wcześniejszego macania i lizania ;)

Najważniejsze jest to, że urządzenie działa ... i zmienia zasady projektowania wentylacji i ogrzewania lakierni ciekłych obowiązujące od lat 80-tych ubiegłego wieku ... oczywiście zmienia zasady ale .... w tych profesjonalnych lakierniach :nono:
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
4x4
Wymiatacz


Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 176
Punkty: 2/7
Skąd: Okolice
Wysłany: 04-09-2015, 09:22   

PROJEKTER napisał/a:
cycki areografem bez wcześniejszego macania i lizania


Nie ładnie tak robić przed wcześniejszym sprawdzeniem materiału ;)

widać jak malują Satą i Devilbisem ;]
_________________
Mieszalnia Lakierów
Autocolor, Mipa, Dyna

www.Frostt.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne