lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Wybór kabiny
Autor Wiadomość
mietek
Użytkownik


Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 2
Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 23-09-2009, 20:42   Wybór kabiny

Witam szacowne grono lakierników.Od jakiegoś czau śledze to forum i bardzo mi się podoba.Mam taki dylemat zastanawiam się nad zakupem kabiny mam 60 tys do wydania i nie wiem czy kupić nowego chińczyka[co nowe to nowe]czy używaną włoską bądz francuską.COo byscie mi doradzili jakie są za i przeciw bo juz mam mętlik w glowie dodam ze w lakiernictwie siedze dardzo długo a taki zakup to jednak decyzja nie na rok czy dwa.Zgóry dziękuje
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 23-09-2009, 20:48   

mietek napisał/a:
mam 60 tys do wydania
możesz wziąć trochę pożyczki i dołożyć do porządnego ,nowego sprzętu.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jerryhaj
Maniak forum


Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 505
Punkty: 7/4
Skąd: woj. Podlaskie
Wysłany: 23-09-2009, 22:57   

baqo napisał/a:
mietek napisał/a:
mam 60 tys do wydania
możesz wziąć trochę pożyczki i dołożyć do porządnego ,nowego sprzętu.


popieram ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 23-09-2009, 23:28   

NOOOOO ! i KUP ODE MNIE ! KUP ODE MNIE ! KUP ODE MNIE ! Mam w ofercie takie co same malują i są opalane zużytym papierem ściernym. NO KUP ! :aniolek:

a na poważnie to ... bez względu co wybierzesz i tak reszta oferentów ci powie że to szajs ! ... a kabina to wbrew pozorom prostsze urządzenie niż się wydaje !
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
elvis
[Usunięty]

Wysłany: 23-09-2009, 23:33   

To zależy od twojego przerobu, jeśli jest duży i zatrudniasz pracowników to warto się pokusić o drogi sprzęt, natomiast jeżeli działasz sam to w zupełności wystarczy Ci jakaś włoska używka ale taka w granicach 30 tyś .I daję Ci gwarancje że po wymianie łożysk na turbinach(jżeli to konieczne) oraz filtrów będzie Ci służyć lata. Natomiast w żadnym wypadku i za żadną kasę Chińczyk. A za pozostałe 30 tyś kup sobie (jeżeli nie masz) kompresor śrubowy z beczką minimum 1000 l. oraz wymrażacz powietrza . Bo powietrze bracie wtym biznesie to podstawa. :) :) :)
 
     
meverick
Guru



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 412
Punkty: 6/8
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 24-09-2009, 11:09   

podepne się pod temat , niedługo (2-3 miesiące ) , będe miał troche kasy - jakieś 30-35tyś na wydanie i podobnie jak kolega wymysliłem że czas się rozwijac i zainwestować w komore lakiernicza nawet używaną . miejsce do jej postawienia teoretycznie mam , fundamenty moge sam wylać ( mam znajomego budowlańca który zrobi mi to za "free") i teraz pytanie głównie do PROJEKTER, bo obtrzaskany jestes w przepisach , czy będe miał jakieś szanse na zalegalizowanie tego . Lakiernie chce postawić na placu o wymiarach 30m x 45 m , brak budynków mieszkalnych w otoczeniu działki - najbliższy jakieś 150-200 metrów . chce postawić lakiernie i potem zabudować to jakąś wiatą , do przygotowania samochodów będe miał inne pomieszczenie ( 2 pomieszczenia 8m x 4,5m ) , zaplecze socjalnie teoretycznie moge sobie wygospodarować obok tych 2 pomieszczeń do przygotowania aut ( było by to 2m x 3m) . Co jeszcze musze zrobić by być legalnym ??
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 24-09-2009, 22:56   

W zasadzie to musisz przeczytać wszystkie informacje na temat wymogów dla lakierni umieszczone tu na forum !

A to co napisałeś o planowanej inwestycji brzmi dobrze i dość bezpiecznie ... oczywiście pamiętaj że oprócz tego co trzeba zrobić w sprawie ochrony środowiska sam budynek musi spełniać wymogi budowlane i formalne dla warsztatu samochodowego ( warsztatu nie lakierni bo lakiernia wpisuje się w działalność warsztatu tak jak blacharnia ślusarnia tapicernia itd )
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl szczegóły
meverick
Guru



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 412
Punkty: 6/8
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 25-09-2009, 02:24   

PROJEKTER, chodzi mi głównie o to czy nikt mi sie nie przyczepi do tego że komora nie jest nowa. Ogólnie pomieszczenia gdzie będe przygotowywał auta , spełnia wymogi jesli chodzi o warsztat - jakies 7-9 lat temu był tam warsztat , teść ma także dzialalnośc i wpis między innymi że prowadzi warsztat ( jestem podpiety pod to jak by mi jakas kontrola teraz wpadła) więc o to sie nie martwie, kolejna sprawa - pozwolenie sąsiadów mam bo juz chodziłem i pytalem i mam wsio na pismie, zabezpieczenia pożarowe są , pracowałem kiedys jako fotolaborant więc i z odpadami dam sobie rade bo mam dojścia do firm , które to odbieraja i one wystawiają papier o utylizacji resztek, sam także warsztat ma teraz montowane ogrzewanie centralne.
Samą komore chce umieścic jakies 25 metrów od pomieszczeń przygotowawczych , postawić ja na fundamencie i potem obudować - wiata z blachy falowanej ( chyba tak się to nazywa) "ocieplone" wata szklana od wewnatrz. Tylko jakie papiery ma miec sama komora bym mógł sobie wpisac bez obaw że lakieruje. Na co mam także zwrócić uwage przy kupnie ( podobno palniki w piecach sa przewidziane na 10 lat , a te komory zazwyczaj mają koło 12-14 )?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 25-09-2009, 08:04   

No to kolejno !

1. Budynek musi mieć przeznaczenie - warsztat samochodowy ! W papierach budowlanych i odbiorze technicznym dokonanym po budowie. Połowa wynajmowanych warsztatów w Polsce jest w halach po fabrycznych garażach i byłych magazynach. To że tam kiedyś był warsztat nie załatwia sprawy. "Kiedyś" to musiałby być tam warsztat postawiony i odebrany jako warsztat. Inaczej czeka Cię procedura zmiany sposobu użytkowania.

2. Odbiór odpadów przez specjalistyczne firmy to sprawa wtórna. To dotyczy niewielkiej ilości i rodzaju wszystkich wytwarzanych odpadów. Musisz uzyskać zgodę na wytwarzanie odpadów w tym odpadów niebezpiecznych. Niezależnie od tego drugą zgodę na wprowadzanie do atmosfery gazów i pyłów. Obie zgody 30 dni przed uruchomieniem obiektu i instalacji technologicznych. Wydaje Starostwo Powiatowe i WIOŚ

3. Zgoda sąsiadów jest nieistotna i nie musi jej być jeżeli teren i budynek są przeznaczone pod działalność jaką prowadzisz, a lakiernia posiada wymagane pozwolenia środowiskowe. Zgoda sąsiadów ( a raczej brak protestu bo to ogromna różnica ) wymagana jest tylko na etapie pozwolenia na budowę nowego obiektu i wtedy musisz wykonać raport o oddziaływaniu obiektu na środowisko.

4. Jeżeli postawisz kabinę na zewnątrz na podstawie stalowej i pod zadaszenie ze słupków stalowych to możesz mieć tylko nadzieję, że nadzór budowlany tego nie będzie mierzył miarką bo faktycznie to możesz bez pozwolenia ale do 25 m2 ( 7 x 4 + zespół grzewczo-wentylacyjny to 30 - 35 m2 ) Jak zrobisz tak jak planujesz tj. prace budowlane + obudowa stalowa musisz mieć projekt i pozwolenie na budowę.... i milczącą zgodę sąsiadów.

5. Kabina musi mieć CE i deklarację zgodności dla tego znaku tj. Deklarację zgodności z dyrektywą maszynową WE/42 ... ale jak kupisz kabinę po 23 grudnia 2009 to już deklarację do nowej dyrektywy maszynowej. Deklarację wydaje producent bo on ma dokumenty notyfikujące ... importer tylko dostarcza krajową wersję w języku urzędowym danego kraju. Deklaracje DTR, skróconą INSTRUKCJE na obudowie urządzenia, oraz pełną instrukcję, a także analizę zagrożenia dla zdrowia i życia pracowników sprawdza PIP.

6. Okres zużycia i wypalenia dotyczy wymiennika ciepła, a nie palnika. Palnik olejowy to koszt 1 tyś - 2 tyś zł. To w bębnie wymiennika robią się dziury i jest on do wymiany. Jak wymienniki jest kiepski to już po 4-5 latach, a nie po dziesięciu. A jak jest z niezłej stali to wytrzymuje tak 10 -15 lat ... ale zależy to tak naprawdę od ilości godzin pracy kabiny, a nie od jej wieku. Wymiennik to serce systemu grzewczego więc i całej kabiny. Jak będzie w nim dziura to spaliny trafią do kabiny i najpierw lakier zacznie oczkować i zniszczysz górne filtry ... a jak to będzie mega dziura, lub kilka mniejszych to pewnie wylecisz w powietrze.... Aha i wymiennik jest w obudowie osłony więc pewnie go nie sprawdzisz ... taki KOT W WORKU.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mietek
Użytkownik


Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 2
Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 25-09-2009, 18:13   

Witam ponownie troche pojezdziłem i pooglądałeem uzywane komory no pożol sie bido jaki syf i wolają po 30 do 40 tys za kupe złomu myślałem że to będzie troche łatwiej.A co byscie powiedzieli na tego chińczyka http://moto.allegro.pl/it...a_promocja.html albo tegohttp://moto.allegro.p...a_promocja.html ja wiem ze to jest porównywanie 20letiego mercedesa i nowej kia ,z tymi kabinami ale są zwolennicy i tego i tego.prosił bym również o podpowiedz na co szczegulnie zwrucic uwage przy zakupie wyzej wymienionych kabin,Tak w szczegulnosci to pan projektor jak by mogł coś od siebie na chłopski rozum,

[ Dodano: 25-09-2009, 18:15 ]
http://moto.allegro.pl/it...icza_yk360.html
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
elvis
[Usunięty]

Wysłany: 25-09-2009, 19:16   

Wpisz sobie na Allegro numer przedmiotu: 748565961 . Jest to solidna firma (nie jakiś "krzak") . Mają oni sprzęt tak używany jak i nowy. Zrobiłem z nimi wiele dobrych interesów i z pełną odpowiedzialnością mogę ich polecić. Ale czy to nowa kabina czy to używana to zdemontowana wygląda jak kupa złomu, no nie tak jak na podkoloryzowanym zdjęciu w katalogu.
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 25-09-2009, 21:16   

No cóż ! Ja to w końcu przyznam się szczerze że mam pewien dylemat moralny !

Jako firma projektowa i wykonawcza muszę żyć dobrze z każdym dostawcą ciężkiego wyposażenia i lakierów. Z tymi co sprzedają chińskie kabiny też. I z tymi co sprzedają używane także. Żeby nikogo nie urazić to na piszę tylko tyle że .... NOWE TO NOWE i zawsze przewyższa używane. A markowe wyposażenie zawsze przewyższa to ... które marki nie ma. Jak jeszcze dojdzie do tego renoma i pozycja oferenta to tak naprawdę możemy podzielić wszystkich oferentów w Polsce na tych którym można zaufać i resztę

Żeby wszystko było jasne : Często można kupić nową tanią chińską kabinę od niepewnego dostawcy i żałować kilka kolejnych lat. Można także kupić stary złom z Włoch, a odpowiedzialny dostawca i jego ekipa techniczna nie pozwoli jej stanąć i latami można zarabiać na niej pieniądze nie myśląc o nowej.

Jak na razie to przewagę mają te firmy które postawiły i serwisują w Polsce największą ilość kabin. Można kupić jakiś wynalazek z 10 czy 20 tyś taniej ... ale koniecznie trzeba najpierw zaprzyjaźnić się z firmą która zapewni takiemu urządzeniu serwis ... bo takich kabin co się nie psują to nie ma !
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
martek
Moderator


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1724
Punkty: 14/14
Skąd: opolskie
Wysłany: 16-11-2009, 20:39   

PROJEKTER napisał/a:

6. Okres zużycia i wypalenia dotyczy wymiennika ciepła, a nie palnika. Palnik olejowy to koszt 1 tyś - 2 tyś zł. To w bębnie wymiennika robią się dziury i jest on do wymiany. Jak wymienniki jest kiepski to już po 4-5 latach, a nie po dziesięciu. A jak jest z niezłej stali to wytrzymuje tak 10 -15 lat ... ale zależy to tak naprawdę od ilości godzin pracy kabiny, a nie od jej wieku. Wymiennik to serce systemu grzewczego więc i całej kabiny. Jak będzie w nim dziura to spaliny trafią do kabiny i najpierw lakier zacznie oczkować i zniszczysz górne filtry ... a jak to będzie mega dziura, lub kilka mniejszych to pewnie wylecisz w powietrze.... Aha i wymiennik jest w obudowie osłony więc pewnie go nie sprawdzisz ... taki KOT W WORKU.


a ten wymiennik to droga sprawa jest???

PROJEKTER napisał/a:
a kabina to wbrew pozorom prostsze urządzenie niż się wydaje !


bo skoro kabina to proste uzadzenie a wymiennik to jego serce,to jak kupie kabine i poprosze firme montujaca zeby mi to sprawdzili i jezeli stwiedza ze jest dziurawy wymienili to czy jest to mozliwe i sie oplaca??
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 17-11-2009, 19:54   

@martek ! Wymiennik kosztuje od 6 tyś do 25 tyś. Czy się opłaca ? ... to zależy od tego ile zapłacisz za resztę kabiny i do czego odniesiesz łączne koszty.

Jeżeli pytasz czy to się da zrobić .... to oczywiście TAK - da się . W Polsce kilku producentów kabin robi własne wymienniki ciepła bo ma do tego odpowiednie urządzenia. Takie wymienniki robią także producenci pieców grzewczych. Niestety kilku z kilkunastu producentów kabin ... bo wielu z nich sprowadza większość elementów z Włoch, a niektórzy już z Chin a w necie piszą że wszystko robią sami.

Czy to zrobią w używanej kabinie ? Raczej wątpię ... bo co to za interes robić coś po wymiar jednorazowo, męczyć się z wymianą i jeszcze z gwarancją na nie swoją kabinę ( że niby źle grzeje, lub za wolno itd ) i zarobić 2 -3 tyś ? Nie sądzę żeby któryś z producentów dotknął takiego tematu. To tak jakby wymieniać silnik w nietypowym samochodzie i wziąć za to 300 zł jadąc do klienta w drugi koniec Polski. :glupek:

Często zdarza się tak, że jak klient dzwoni do producenta i mówi że ma problem z używaną sprowadzoną kabiną ... to połączenie się urywa. Jeżeli problem nie jest techniczny tylko formalno prawny to większość takich kontaktów trafia do mnie.
Na miejscu okazuje się że kabina wymaga poważnego serwisu i nie ma kto tego zrobić.
bo monterzy kabin ( a jest takich wielu ) to ... MONTERZY a nie producenci z zapleczem technicznym i odpowiednimi środkami. Znam wiele osób które wiedzą jak złożyć kabinę bo pracowali przy tym kilka lat .... i tylko kilka którym powierzyłby takie zadanie .... jeżeli mnie rozumiesz ? Szczególnie, że wiele razy odbierałem techniczną stronę montażu i wiem jak to wygląda w praktyce ... i to przy nowych kabinach ... a co powiedzieć o używanych ?
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
martek
Moderator


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1724
Punkty: 14/14
Skąd: opolskie
Wysłany: 18-11-2009, 19:59   

czyli twoim zdaniem Projekter
1 lepiej kupic nowa nie chinska kabine?
2 liczyc na szczescie i kupic uzywana?
3 kupic uzywana i wiedziec jak to zrobic czyli za twoim posrednictem (oczywiscie zdajac se z tego sprawe ze wiedza kosztuje :) )
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne