lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie to są te błędy lakiernicze
Autor Wiadomość
inkyonee666
Użytkownik


Dołączył: 15 Maj 2014
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-05-2014, 08:10   Jakie to są te błędy lakiernicze

Witam Forumowiczów,

Czy jest ktoś na tym forum kto łopatologicznie wytłumaczy mi błędy w sztuce lakierowania aut?

Zaznaczam, że nie mam z profesją nic wspólnego, interesuje mnie jedynie zdobycie umiejętności odróżnienia auta ponownie lakierowanego/malowanego/szpachlowanego od oryginału. Nie mam z tym problemu, jeżeli jakieś elementy są polakierowane, chcę jednak wiedzieć które i mieć pewność, że zrobione to zostało dobrze.

Jak powinien wyglądać lakier oryginalny? Jedni mówią, że delikatnie rozlana skórka pomarańczy, drudzy, że to nie prawda. Jak jest więc naprawdę???

Doceniam ewentualną pomoc.

Pozdrawiam
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Kaes91
Fanatyk



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 1065
Punkty: 17/10
Skąd: Olecko
Wysłany: 15-05-2014, 15:40   

Jeśli chodzi o strukturę to każdy producent ma inną. Inaczej wygląda lakier na aucie z grupy VW Audi a zupełnie inaczej na Toyocie czy Hondzie. Jeśli auto zrobione byle jak to nawet lekko wprawne oko zauważy efekt fali czy nierównomierną strukturę lakieru. Bardziej wprawni wyłapią źle położoną bazę, chmury, cienie drobne wtrącenia itd. Można też szukać niedoróbek w miejscach najbardziej trudno dostępnych dla lakiernika czyli wnęki na klamki, szczeliny przy listwach itd. Generalnie każda dziurka w lakierze albo coś co wygląda inaczej niż reszta lakieru świadczy o jakiejś ingerencji. Jeśli auto dobrze zrobione to nawet pod bardzo dobrym oświetleniem może być ciężko coś dostrzec... Temat rzeka ;)
_________________
Jak się człowiek spieszy, to się blacharz cieszy...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl szczegóły
pellek
Maniak forum



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 784
Punkty: 7/12
Skąd: Z Mazur
Wysłany: 16-05-2014, 08:45   

Dodam tylko Kaes91, że można trafić na brak takiej strukturki. Ktoś kto wcześniej lakierował auto wyciął wszystko papierem na równo. Ja po polakierowaniu 2 elementów musiałem zrobić to samo bo ni jak się wpasować nie szło... :killer:

Pod kątem do światła można zwrócić uwagę na mapowanie szpachli, czy też ryski po szlifowaniu oscylacyjną. Można również spotkać siadanie podkładu czy, jego zzłe dotarcie co objawia się takimi maluuuuutkimi kropeczkami.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
inkyonee666
Użytkownik


Dołączył: 15 Maj 2014
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-05-2014, 06:48   

Dzięki Panowie, chyba wiem o czym mówicie. Przejrzałem kilka pdf-ow "najczęstsze błędy lakiernicze" ściągniętych ze stron takich producentów jak: novol, standothek oraz spies hecker.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Kaes91
Fanatyk



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 1065
Punkty: 17/10
Skąd: Olecko
Wysłany: 19-05-2014, 12:50   

inkyonee666 napisał/a:
Przejrzałem kilka pdf-ow "najczęstsze błędy lakiernicze" ściągniętych ze stron takich producentów jak: novol, standothek oraz spies hecker.
I bardzo dobrze zrobiłeś ;)
_________________
Jak się człowiek spieszy, to się blacharz cieszy...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne