lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: madmax
06-04-2014, 10:16
Jaka Kabina Lakiernicza Lepsza
Autor Wiadomość
sata22
Użytkownik


Wiek: 38
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 8
Skąd: Opolskie
Wysłany: 06-04-2014, 09:40   Jaka Kabina Lakiernicza Lepsza

Witam Jestem w trakcie budowy warsztatu zastanawiam się jaka kabinę wybrać myślałem nad Blowtherm world usiitalia albo saima model beta. oczywiście wszystkie nowe.
Co byście doradzili.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chali68
Klubowicz
U siebie.


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 1028
Punkty: 35/30
Skąd: Wschód
Wysłany: 06-04-2014, 13:13   

My jako lakiernicy możemy tylko ocenić jak się w danych kabinach pracuje i kropka. Odnośnie danych to nikt ci w tym nie pomorze gdyż będzie to uważane za kryptoreklamę.
Jako pierwszy mogę tylko powiedzieć ze najlepiej pracowało mi się w kabinie OMNIA
i nie wziąłeś jej tutaj pod uwagę. ;]
Pozdr.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 07-04-2014, 01:15   Re: Jaka Kabina Lakiernicza Lepsza

sata22 napisał/a:
Witam Jestem w trakcie budowy warsztatu zastanawiam się jaka kabinę wybrać myślałem nad Blowtherm world usiitalia albo saima model beta. oczywiście wszystkie nowe. Co byście doradzili.


Cenowo to wybrałeś sobie komory z wysokiej półki. Nie wiem niestety pod jakim kątem ma być ta porada. Weź pod uwagę, że w refinishu nie chodzi o to jaką masz kabinę tylko jaki jest efekt tego lakierowania. :nono: Czasami zakup najlepszej komory na rynku to błąd strategiczny. Czasami ktoś przycwaniakuje zaoszczędzi początkowo nawet 30 tyś, ale potem szuka pomocy i ratunku. Nie ma jednej rady ... kup tą komorę a tej nie ! Każda renomowana firm na rynku sprzedaje swoje urządzenia, a te jakoś tam działają i robią swoje. Nie ma zdecydowanego chłamu i nie ma super produktów w tym przypadku. Kabina lakiernicza to tylko szczelne wentylowane oświetlone i ogrzane pudło.

Gdy lakierujesz samochody powyżej 10 lat, a klienci są tolerancyjni .... to o dziwo kupuj najlepszego Blowtherma Saima USI ITALIA ... a nawet Wolf, albo Lutro ... ale tylko te najwyższe modele. Wtedy przy kabinie o dobrych parametr wtrąceń będzie niewiele klienci ci to wybaczą i unikniesz kosztownego i długotrwałego polerowania. Jak lakieruje nowe samochody albo luksusowe to i tak nie unikniesz polerowania i wtedy kup sobie używaną komorę np. 10 letnie SAICO ;) ... I tak będziesz darł lakier i polerował więć po co przepłacać ?

Porady na temat komory lakierniczej to w zasadzie ... Szczegółowa analiza i dyskusja na temat parametrów ... i odpowiedni moment na włączenie hamulców w takiej rozmowie, bo oferenci kabin zjedzą cię n a śniadanko mądrymi i właściwymi informacjami, wymieszanymi z kompletnymi bzdurami, mitami i zabawnymi teoriami. W efekcie dostaniesz 60 % tego co niezbędne 10 % tego co czasami się przyda i 30 % tego co kompletnie do niczego nie jest przydatne ale kosztuje ... 30 % więcej.

Twoje pytanie nie powinno opierać się i dotyczyć tego który producent czy importer powinien dostarczyć ci kabinę lakierniczą danego producenta, tylko o to co kabina dla potrzeb twojego warsztatu mieć musi, co mieć może żeby było lepiej i czego mieć absolutnie nie powinna żeby cena nie skoczyła w kosmos ku uciesze oferentów i handlowców. :nono:

Cena urządzenia zawsze ma znaczenia bo odbija się na funkcjonowaniu warsztatu. Niestety w tym przypadku nie można być rozrzutnym bo to ... technicznie rzecz ujmując, jest po prostu głupie ... ale zbytnie potanianie i opieranie się tylko o wymogi podstawowe też może być szkodliwe.

Taki przykład:

Kabina X ma wentylatory o wydajności 28 000 m3/h. Gwarantowaną prędkość opadu 0,3. Palnik bezpośredni zapewniający 20 st nawet przy mrozach -40 st C i do tego elektroniczny panel sterujący który łączy się z netem i ściąga pornole. ;) cena 99 900, 00 pln + vat

Kabina Y ma palnik w bębnowym wymienniku ciepła i nie wydala przy - 5 st C. Do tego prędkość opadu 0,25 i wentylatory o wydatku 22 0000 m3/ h . Cena 59 900, 00 + vat

Co teraz ?

Po pierwsze trzeba sobie zdać sprawę, że każda firma produkująca kabiny ma w ofercie urządzenie X i urządzenie Y :nono: ... a to oznacza, że wybór nie może być oparty o markę i nazwę tylko o konkretną konfigurację i parametry. Druga sprawa jest taka ... Co tak naprawdę potrzeba, że zakup komory generował zyski ? Jeżeli ktoś pracuje non stop po 10 godzin i robi 6 - 7 cykli dziennie, a do tego nie ma czasu na darcie wtrąceń niech bierze komorę za stówę, lub nawet droższą.

Gdy to mały warsztat i jeden dwa cykle dziennie, a w razie mrozów poniżej - 10 st C można wydłużyć terminy i nie lakierować kosztem paliwa do kabiny to niech przyjmie że 65 000, 00 zł netto to granica, a każda złotówka wydana powyżej tej kwoty a zakup komory musi być obejrzana kilka razy i policzona ile przyniesie zysku.

To na razie tyle. Szczególnie że kabina lakierniczo suszarnicza to w zasadzie bardzo proste urządzenie i nie bardzo jest co w nim skomplikować ... no chyba że ktoś zaczyna się koncentrować na elementach bez żadnego praktycznego znaczenia ... wtedy każda kontrolka, komin spalin, czy napęd na pasek klinowy ma kluczowe znaczenie żeby sobie pogadać z oferentem przy kolejnej kawce ;) . Weryfikacja otrzymanych informacji na temat kabiny lakierniczej jest praktycznie nie możliwa dla przyszłego użytkownika takiego urządzenia.

Czasami trudno jest nawet ustalić czy oferent to pośrednik importer czy ściemniacz oferujący cudze produktu pod nazwą marki własnej. Trudno jest szybko rozszyfrować co jest z Chin, a co z Włoch czy Niemiec. Znane i cenione marki plajtują albo znikają z Polskiego rynku jak np. SAICO, LAGOS, SPANESI czy GARMAT .... inne na przestrzeni ostatnich lat przechodzą z rąk do rąk jak Blowtherm, czy Omnia ... jeszcze inne mają kilku zwalczających się wzajemnie importerów jak SAIMA. Niektórzy importerzy oferują to samo plując w trakcie prezentacji na konkurentów chodź ich towar pochodzi z tej samej fabryki i występuje na rynku pod kilkoma nazwami jak np ... ale tu już zamilknę ;)
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl szczegóły
technic
Użytkownik


Dołączył: 26 Wrz 2014
Posty: 3
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-09-2014, 13:53   

Wszystko jest uzależnione od budżetu jakim dysponujesz, jaki typ zasilania preferujesz, ile masz miejsca w zakładzie itd. Fajnie jak przy zakupie otrzymujesz tzw. komplet - zwróć na to uwagę by później nie kupować dodatkowo innych elementów jak mocowania, lampy itd. Pomyśl również o Walther Pilocie => http://www.pneumat.com.pl/kabiny-lakiernicze
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
runmadafaka
Bywalec


Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 30
Skąd: mielec
Wysłany: 09-10-2014, 08:35   

Panowie a czy używane kabiny w przedziale 15-20k są coś warte? zastanawiam się czy warto budować samemu dobre pomieszczenie z plyt pu z nawiewem z palnikiem itd czy patrzyć za kabiną?
W moim przypadku koszt pomieszczenia to jakieś 12k

drugie pytanie:
czy wentylacja na zasadzie nadmuch z prawej u góry wyciąg dołem sciany z lewej będzie miała sens?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Kamil208
Klubowicz


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 683
Otrzymał 20 punkt(y)
Skąd: z daleka
Wysłany: 09-10-2014, 14:03   

15-20k to koszt zakupu urządzenia dochodzi do tego złożenie czasem nawet rozebranie i powtórne złożenie na pewno jakiś remont silników czy palnika, wizualne poprawki, wymiany filtrów. Więc ta kwota zawsze staje się dużo większa. Za 12k też nie postawisz swojego pomieszczenia o wlasciwosciach zbliżonych do kabiny jeżeli tak myślisz to nawet nie wiesz w jakim błędzie jesteś.
Nawiew możesz mieć z boku ważne żeby póżniej rozchodził się po jakimś plenum.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
runmadafaka
Bywalec


Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 30
Skąd: mielec
Wysłany: 09-10-2014, 15:45   

wiem, napisałem wyraźnie że 12 k to koszt postawienia pomieszczenia w MOIM przypadku.
Wiem, że dochodzi kupa kosztów, pytam tylko czy opłaca się brnąć w pseudo pomieszczenie czy może lepiej rozglądnąć się za kabiną która tak czy inaczej będzie lepsza. Pytałem czy te kabiny z tego przedziału są coś warte?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Kamil208
Klubowicz


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 683
Otrzymał 20 punkt(y)
Skąd: z daleka
Wysłany: 10-10-2014, 01:49   

zależy do czego ci ta kabina jest potrzebna i jak będzie uzywana ja miałem podobne wątpliwości i zdecydowałem się na nowego chinczyka.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
runmadafaka
Bywalec


Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 30
Skąd: mielec
Wysłany: 10-10-2014, 11:51   

no właśnie lakierowanie raz na 2 dni, także rzadko, samochody robię raczej swoje.
i ile wyniosła Cię kabina w zakupie a ile przygotowanie do uruchomienia ?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Kamil208
Klubowicz


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 683
Otrzymał 20 punkt(y)
Skąd: z daleka
Wysłany: 10-10-2014, 14:11   

ok 65 kabina + ok 15-20 koszty pozostałe, musiałbym sprawdzić dokładnie.
legalizacja wszystkiego to następne 10K a może i więcej.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
runmadafaka
Bywalec


Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 30
Skąd: mielec
Wysłany: 10-10-2014, 14:58   

no i u mnie traci to sens robiąc po 5 aut w miesiącu, po 2-4 elementy będzie szybciej traciła na wartości niż zarabiała ;)
zostaje w takim razie ładne pomieszczenie urządzić.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
sata22
Użytkownik


Wiek: 38
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 8
Skąd: Opolskie
Wysłany: 22-11-2014, 15:23   

Dzięki za odp. i pomoc zdecydowałem się na nowego Blowtherma World juz jest w trakcie stawiania jak skończą dodam jakieś foto na pewno ładnie będzie wyglądała.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
sata22
Użytkownik


Wiek: 38
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 8
Skąd: Opolskie
Wysłany: 19-12-2014, 22:14   

Prawie gotowa ;)

20141218_093607 (844 x 633).jpg
Plik ściągnięto 166 raz(y) 85,4 KB

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotrek301
Stały Bywalec


Dołączył: 09 Lis 2013
Posty: 99
Otrzymał 4 punkt(y)
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 19-12-2014, 23:17   

pięknie miło patrzeć jak się rozwijasz oby tak dalej!!!
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
sata22
Użytkownik


Wiek: 38
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 8
Skąd: Opolskie
Wysłany: 29-01-2015, 21:28   

Kabina gotowa!! nic tylko lakierować

20150121_100128 (600 x 450).jpg
Plik ściągnięto 171 raz(y) 52,39 KB

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
keon
Wymiatacz


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 176
Punkty: 3/3
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 30-01-2015, 00:02   

Pogratulowac.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne