lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Mercedes W115 1975r
Autor Wiadomość
aratoja
Użytkownik


Wiek: 37
Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 11
Wystawił 6 punkt(y)
Skąd: Milicz
Wysłany: 11-09-2013, 08:40   Mercedes W115 1975r

Witam serdecznie!
Na wstępie chciałem się przywitać, gdyż jestem nowym użytkownikiem tego forum ;)
Od razu chciałbym zaznaczyć, że jestem totalnym amatorem i samoukiem a zajmuję się czym całkowicie innym.

Chciałbym podzielić się z Wami relacją z odbudowy mojej W115 2.0d z 1975r.
Najważniejsze dla mnie są Wasze sugestie i profesjonalne porady, które pomogą mi sprostać zadaniu bo nie ukrywam że brakuje mi wiedzy w tym temacie.

Może trochę o samym autku, więc znalazłem ją całkowicie przez przypadek w moim rodzinnym mieście gdzie stała w garażu 14 lat. Jak przystało na niezniszczalne 2.0d po drobnych zabiegach od razu odpaliła. Wtedy się zakochałem i stwierdziłem, że ją odbuduję. Odbudowa ruszyła jakieś 2 lata temu od tamtej pory zbieram potrzebne części i zbierałem na to fundusze.

Może teraz kilka zdjęć:

Autko przed rozebraniem:



Tutaj kilka zdjęć z rozbiórki białej damy:




[IMG]
[URL=http://s214.ph...r="0" alt="" />







Tapicerka oryginalna nie naprawiana którą udało mi się kiedyś zdobyć ;)




Kolejny etap to blacharka w aucie zostało naprawione:
- wymiana tylnych błotników
- wymiana tylnych błotników wewnętrznych
- wymiana tylnego panelu podłogi
- wymiana lewej strony podłogi bagażnika (standard)
- naprawa wnęki koła zapasowego
- naprawa mocowań foteli
- naprawa uszkodzonego progu
- naprawa mocowań lamp tylnych

tak to mniej więcej wyglądało:








Po wstawieniu głównych elementów rozebrałem autko doszczętnie i ruszyłem z bardzo dokładnym czyszczeniem, zaczynając od środka auta głównie chodziło o podłogi bo były one zalane jakąś gumą którą musiałem zedrzeć niedawno udało mi isę to skończyć tak to wyglądało i teraz wygląda:









Teraz właśnie jestem na tym etapie i mam kilka pytań dotyczących zabezpieczenia podług wewnątrz auta. po zdrapaniu gumy i oczyszczeniu blachy szczotą na gumówce i wiertarce chcę teraz dokonać dokładnych napraw podłogi tzn poprawić spawy bo autko było już kiedyś naprawiane itp.

Teraz mam pytanie właśnie do specjalistów na tym forum:
W jaki najlepiej sposób powinienem zabezpieczyć podłogi i wnętrze auta zanim oddam je do lakiernika??? Chcę zrobić zabezpieczenie i całą konserwację podwozia sam żeby oddać już auto do lakierowania.

Naczytałem się wiele na ten temat i chcę zrobić tak ( zweryfikujcie czy dobrze myślę) :

1. Poprawić spawy
2. Następnie bardzo dokładnie wyczyścić wszystko szczotą na gumówce i wiertarce a tam gdzie nie dojdę tym sprzętem wypiaskuje pistoletem za 60zł :)
Pytanie czy takie oczyszczenie wystarczy czy lepiej jak użyję tarcz listkowych i dokładnie wszystko wyszlifuje do "żywej blachy" ?? Dodam że wspawane kiedyś przetłoczone podłogi są z 2mm blachy ;)
3. Po dokładnym wyczyszczeniu na gołą blachę chcę dać podkład reaktywny który zwiąże reszki rdzy i tutaj pytanie czy po takim dokładnym oczyszczeniu warto bawić się w podkład reaktywny i później oddzielać go akrylem czy wystarczy od razu podkład epoksydowy ??
4. Jakich firm podkłady zastosować ?? co byście polecili ??
5. Na podkład reaktywny podkład akrylowy
6. Uszczelnienie spawów i łączeń blach pastą uszczelniającą.
7. Na akryl podkład epoksydowy.
8. No i później na to lakier

Proszę zweryfikować czy dobrze myślę i jakich firm podkłady byście polecili, oczywiście nie chodzi mi o podkłady tanie tylko o takie które zabezpieczą podłogi na lata.
Pozdrawiam
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Hamir
Klubowicz


Dołączył: 16 Gru 2012
Posty: 513
Punkty: 11/7
Skąd: Astana
Wysłany: 11-09-2013, 14:27   

aratoja, masz na prywatnych wiadomosciach... ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
michalLbn
Klubowicz


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 2131
Punkty: 49/7
Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 11-09-2013, 15:03   

Myśle że produkty firmy novol to takie minimum które zagwarantuje jakość produktu, po tańsze bym nie sięgał. Mogą być tylko droższe takie jak DuPont, standox, spies hecker i kilka innych. Ja jednak osobiście w dziedzinie podkładów epoksydowych polubiłem novola 360. Jeżeli podłogę oczyścisz naprawdę na tyle dokładnie że masz pewność że nie została rdza, zrób to epoksydem.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Boxxing
Fanatyk



Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 21 Gru 2011
Posty: 1106
Otrzymał 12 punkt(y)
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-09-2013, 15:06   

zdecydowanie na konserwacje podlogi uzyl bym podklad reaktywny,
w jakim celu masz zamiar poprawic spawy??
do czyszczenie mozesz uzyc wlosu murzyna lub druciaka na szlifierke bardzo fajnie zbiera nie zbierajac blachy

jezeli nie masz zamiaru oszczedzac na materialach to bral bym ppg :)

dokladnie spawy i laczanie blach przejedz masa uszczelniajaca

na podklad epoxydowy dajesz akrylowy :)

polecil bym ci takie fajne maty, ktore sie kladzie na zabezpieczona podloge, taka guma czy cos takiego

nie zostawiaj czystego spawu bo widze ze juz ci lekko przerdzewial pozniej bedzie ci ciezko dokladnie to doczyscic, jezeli ma stac autko czy cos na spawach to chociac przelec je jakims cynkiem czy epoxem w szprajku
_________________
"Sekret ludzi, którzy robią cos dobrze? robią to odpowiednio długo. "
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl szczegóły
madmax
Moderator
CoMe My LaDy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3834
Punkty: 67/45
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 11-09-2013, 18:16   

Boxxing napisał/a:
na podklad epoxydowy dajesz akrylowy :)


A po co?
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 11-09-2013, 19:35   

Boxxing napisał/a:
jezeli nie masz zamiaru oszczedzac na materialach to bral bym ppg

A co polecasz od nich ?? Jakie produkty stosowałeś i gdzie??

Boxxing napisał/a:
nie zostawiaj czystego spawu bo widze ze juz ci lekko przerdzewial pozniej bedzie ci ciezko dokladnie to doczyscic

Jeżeli to tylko nalot z tego co pamietam ze szkolenia w Novolu można nakładać podkład epoxydowy ...Tak Pan Rafał tłumaczył :D
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
madmax
Moderator
CoMe My LaDy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3834
Punkty: 67/45
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 11-09-2013, 19:45   

unek napisał/a:
Jeżeli to tylko nalot z tego co pamietam ze szkolenia w Novolu można nakładać podkład epoxydowy ...Tak Pan Rafał tłumaczył :D


Rozwala mnie coś takiego jak ktoś spawa podłogę i to tak zostawia niepomalowane. Dużo to jest roboty z pędzla przelecieć epoxydem? Jak sie wleje do kubka to z 5 godzin stoi bez problemowo.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 11-09-2013, 19:47   

madmax napisał/a:
Dużo to jest roboty z pędzla przelecieć epoxydem?

No zawsze te 5 min ;]
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
madmax
Moderator
CoMe My LaDy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3834
Punkty: 67/45
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 11-09-2013, 21:03   

Cytat:


No lepiej potem spędzić cały dzień na szorowaniu rdzy której i tak już nie wyszorujesz bo ze szczelin nie wylezie i tam sobie bedzie gniło.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Wyświetl szczegóły
propsiak
uzależniony od forum



Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 309
Punkty: 2/3
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 11-09-2013, 22:20   

Kolego ja bym zrobił dokładnie tak jak piszesz:

-spawy oczyścić szczotą na wysokich obrotach wiertarka, szlifierka(polecam plastikowe)
-reszta piach.
-Na to reaktywny,akryloway (wiadomo że gdzieś zostanie kawałek rdzawki robisz to w domowych warunkach . .)
-Baranek(po 1 ładniej wygląda po 2 trochę wytłumia)
-No i na to lakier.

Produkty jakie mogę ci polecić w 100% to standox, jest też wiele innych dobrych producentów.(Nie są to tanie produkty, ale w lakiernictwie często cena oznacza jakość)


@edit Tak samo jak koledzy wyżej ja też nie polecam zostawiać niezamalowanych blach.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl szczegóły
madmax
Moderator
CoMe My LaDy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3834
Punkty: 67/45
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 11-09-2013, 22:57   

propsiak napisał/a:
-reszta piach.
Skoro piaskowanie to po co czyścić szczotką?
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
aratoja
Użytkownik


Wiek: 37
Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 11
Wystawił 6 punkt(y)
Skąd: Milicz
Wysłany: 12-09-2013, 07:15   

Boxxing napisał/a:
zdecydowanie na konserwacje podlogi uzyl bym podklad reaktywny,
w jakim celu masz zamiar poprawic spawy??


Jakiej firmy podkład reaktywny polecacie??
Spawy chcę poprawić bo podłogi były robione kiedyś i nie jest to bardzo dokładnie zrobione ;) poprawię tak żeby spaw był ciągły ;)

Boxxing napisał/a:
nie zostawiaj czystego spawu bo widze ze juz ci lekko przerdzewial pozniej bedzie ci ciezko dokladnie to doczyscic, jezeli ma stac autko czy cos na spawach to chociac przelec je jakims cynkiem czy epoxem w szprajku


Wiem, wiem, wypiaskuje to bo mam taki tani pistolet do piaskowania który sobie ze spawami spokojnie radzi więc powinno być ok ;)

Boxxing napisał/a:

jezeli nie masz zamiaru oszczedzac na materialach to bral bym ppg


możesz powiedzieć coś więcej?? które produkty?? faktycznie są takie dobre??


Pozdrawiam

[ Dodano: 12-09-2013, 08:20 ]
propsiak napisał/a:
-spawy oczyścić szczotą na wysokich obrotach wiertarka, szlifierka(polecam plastikowe)
-reszta piach.
-Na to reaktywny,akryloway (wiadomo że gdzieś zostanie kawałek rdzawki robisz to w domowych warunkach . .)
-Baranek(po 1 ładniej wygląda po 2 trochę wytłumia)
-No i na to lakier.

Produkty jakie mogę ci polecić w 100% to standox, jest też wiele innych dobrych producentów.(Nie są to tanie produkty, ale w lakiernictwie często cena oznacza jakość)


Ok, a ten baranek wewnątrz miałbym też położyć ??? jakiej firmy polecacie?? Słyszałem że produkty firmy TEROSON są bardzo dobre.

[ Dodano: 12-09-2013, 08:23 ]
madmax napisał/a:
propsiak napisał/a:
-reszta piach.
Skoro piaskowanie to po co czyścić szczotką?


Mam tani pistolet za 60zł i urzywam go tylko do miejsc gdzie nie mogę dokładnie wyczyścić szczotą i do piaskowania spawów ;)

[ Dodano: 12-09-2013, 09:58 ]
Dzięki za odpowiedzi ;)

Więc teraz zapytam bardziej szczegółowo ;) - (nie znam się )

1. Czy podkład reaktywny Wytrawiający 825R - Dupont - 1L będzie odpowiedni??
Jeśli chodzi o jego położenie to oczywiście na gołą jak najlepiej wyczyszczoną blachę, którą odtłuszczę benzyną ekstrakcyjną. Czytałem, że powinno się go kłaść 1 warstwę bardzo cienką.

2. Wypełniający znalazłem Podkład 1051R - biały VS1 - Dupont.
Chyba najlepiej kupić Duponta? i trzymać się jednej firmy??
Jeśli chodzi o położenie podkładu wypełniającego to również 1 warstwa na reaktywny bez szlifowania.

3. Jeśli chodzi o epoksyd myślałem o epoksydowy P7 - Dupont - 3,5L
Czy muszę szlifować podkład wypełniający??
Jak powinno się kłaść podkład epoksydowy??

4. Na epoksyd jak jeden z kolegów zasugerował chciałbym położyć baranek, Czytałem o takim środku jak: Terotex Record 2000 HS - Czarny - TEROSON - 1L
Co później na ten baranek?? ;)
Czy może nie dawać tego baranka ??


Pytanie:
Czy firma Dupont sprzedaje podkłady w puszkach 1L bo widziałem tylko 3,5L
chodzi mi o podkład wypełniający i epoksydowy??

Zweryfikujcie czy dobrze myślę i czy środki będą odpowiednie ;)



Pozdrawiam

[ Dodano: 12-09-2013, 10:59 ]
A mam takie pytanie czy taką piaskarką + mój kompresor który bije do 10barów jestem w stanie wypiaskować podwozie komorę silnika i całą resztę???

Jeszcze pytanko jaki piasek powinien być do tego?? i gdzie go najlepiej kupować??



Widziałem na jakimś zdjęciu że kolega Madmax posiada podobną ;)

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
michalLbn
Klubowicz


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 2131
Punkty: 49/7
Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 12-09-2013, 14:39   

Produkty DuPont to bardzo dobry wybór, zwłaszcza kiedy nie musi być spełnione kryterium jakość i niska cena. Jacklack, administrator forum używa całego systemu tej firmy w swoim profesjonalnym warsztacie, dlatego proponuję zwrócić się do niego aby odpowiedział w tym temacie. Co do baranków to mój kolega lubi bardzo wysoką jakość i on używa baranków valvoline. Podobno są z najwyższej półki i najlepej się nimi pracuje. Ja używam nieco tąńszych i naprawdę dobrych produktów sprzedawanych przez FORCH pod właśnie ich marką. W FORCH baranek syntetyczny nazywa sie L260. Na baranek polecam nałożyć lakier akrylowy w docelowym kolorze nadwozia, lub nie dawać baranka i na epoksyd dać lakier o kolorze nadwozia a na to miejscach gdzie blacha ma spore powierzchnie ponaklejać maty bitumiczne.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl szczegóły
propsiak
uzależniony od forum



Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 309
Punkty: 2/3
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 12-09-2013, 15:43   

madmax napisał/a:
propsiak napisał/a:
-reszta piach.
Skoro piaskowanie to po co czyścić szczotką?


Bo kolega ma małą piaskarkę i zajedzie się z całą podłogą.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Boxxing
Fanatyk



Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 21 Gru 2011
Posty: 1106
Otrzymał 12 punkt(y)
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12-09-2013, 16:26   

unek nie stosowalem ich produktu ale jest to swiatowa marka, ktora ma o sobie bardzo dobre zdanie malo kto uzywa ich produktow gdyz sa drogie :) a jezeli ktos nie ma zamiaru oszczedzac na materialach to brac :)

[ Dodano: 12-09-2013, 17:29 ]
madmax napisał/a:
Boxxing napisał/a:
na podklad epoxydowy dajesz akrylowy :)


A po co?


jezeli ma podkladowac na szpachel to wiadomo a jezeli chodzi o podloge i to epox wystarczy. tak trudno sie domyslec czy zawsze kazdy chce komus wytknac jakis blad ?...
_________________
"Sekret ludzi, którzy robią cos dobrze? robią to odpowiednio długo. "
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
michalLbn
Klubowicz


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 2131
Punkty: 49/7
Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 12-09-2013, 16:31   

Boxxing napisał/a:
unek nie stosowalem ich produktu ale jest to swiatowa marka, ktora ma o sobie bardzo dobre zdanie malo kto uzywa ich produktow gdyz sa drogie :) a jezeli ktos nie ma zamiaru oszczedzac na materialach to brac :)


Równie światowymi markami które sprzedają swoje wyroby a nie zrebrandowane są np. spies hecker i dupont, także nie widzę przeciwwskazań stosowania którejkolwiek z nich po zapoznaniu się z produktami, cenami i technologią.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 12-09-2013, 18:52   

michalLbn,
Dokładnie ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
stomek
Wymiatacz


Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 155
Punkty: 4/1
Skąd: Gryfino
Wysłany: 12-09-2013, 20:23   

Ja robie , jak zdjecia pokazuja po kolei, potem juz farba nawierzchniowa zaleznie od potrzeb (poliuretan, akryl 2K, baza/klar)

[ Dodano: 12-09-2013, 22:13 ]
Na podloge nie dawalbym zadnego baranka. Wyglada to tak samo ochydnie, jak wywalony baranek na calej komorze silnika, poza tym nie jest na tyle odporny, aby go potem nie zameczyc lub porysowac. Teroson jest szcegolnie nieprzydatny do takiej aplikacji, bo jest mocno eleastyczny i nie sprawdzi sie na podlodze. Takie auta trzeba robic tak, aby bylo to najblizsze oryginalowi.
Na zdjeciach podloga w moim wykonaniu:

1.Piaskowanie.JPG
Plik ściągnięto 428 raz(y) 104,38 KB

2.Epoksyd z pedzla.JPG
Plik ściągnięto 484 raz(y) 110,83 KB

3. Epoksyd natryskowo.JPG
Plik ściągnięto 481 raz(y) 83,68 KB

4. Szpachlowanie.JPG
Plik ściągnięto 447 raz(y) 79,3 KB

5.Epoksyd natryskowo 2ga wartstwa.JPG
Plik ściągnięto 402 raz(y) 53,72 KB

6.Akrylowy i gumy z pedzla.JPG
Plik ściągnięto 471 raz(y) 73,82 KB

1.Epoksyd i gumy z pedzla.JPG
Plik ściągnięto 502 raz(y) 64,55 KB

2. Kolor wlasciwy.JPG
Plik ściągnięto 458 raz(y) 58,01 KB

3. Maty bitumiczne.JPG
Plik ściągnięto 468 raz(y) 73,15 KB

4. Kolor na matach.JPG
Plik ściągnięto 458 raz(y) 66,19 KB

5. Pozostale wygluszenia.JPG
Plik ściągnięto 511 raz(y) 70,96 KB

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl szczegóły
michalLbn
Klubowicz


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 2131
Punkty: 49/7
Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 12-09-2013, 21:48   

Zrób to tak jak pokazuje stomek. Mniej więcej to chciałem przekazać. Tak jak pokazał na zdjęciach, to jest kawał dobrej roboty. Tak zabezpieczona podłoga + do tego od strony podwozia baranek syntetyczny (wiadomo, ochroni od uderzań kamieni) zamiast warstwy pod kolor auta, wystarczy przy rekreacyjnym użytkowaniu auta do końca świata.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
aratoja
Użytkownik


Wiek: 37
Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 11
Wystawił 6 punkt(y)
Skąd: Milicz
Wysłany: 13-09-2013, 07:29   

stomek napisał/a:
Ja robie , jak zdjecia pokazuja po kolei, potem juz farba nawierzchniowa zaleznie od potrzeb (poliuretan, akryl 2K, baza/klar)

[ Dodano: 12-09-2013, 22:13 ]
Na podloge nie dawalbym zadnego baranka. Wyglada to tak samo ochydnie, jak wywalony baranek na calej komorze silnika, poza tym nie jest na tyle odporny, aby go potem nie zameczyc lub porysowac. Teroson jest szcegolnie nieprzydatny do takiej aplikacji, bo jest mocno eleastyczny i nie sprawdzi sie na podlodze. Takie auta trzeba robic tak, aby bylo to najblizsze oryginalowi.
Na zdjeciach podloga w moim wykonaniu:


Stomek, piaskujesz tylko wżery i miejsca trudno dostępne ? ;)
Jakich podkładów używasz ?
Jakiej pasty na pędzel i mat ??

Pozdro!
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
stomek
Wymiatacz


Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 155
Punkty: 4/1
Skąd: Gryfino
Wysłany: 13-09-2013, 11:33   

W przypadku tego bagaznika robota byla dosc skomplikowana, bo auto "po renowacji" przyjechalo na poprawki i nie mozna bylo uszkodzic lakieru zewnetrznego. Tak wiec wszystko bylo usuwane szczotkami lub recznie, a tylko wrzery wypiaskowane. Generalnie jednak staram sie miec wszystko wypiaskowane przed robota blacharska , potem lepiej widac korozje (nie wiem jak to naukowcy dokladnie okreslaja) miedzywarstwowa/miedzykrystaliczna. Wypiaskowany kawalek blachy przez pierwsze kilka dni wyglada ok jak i reszta, jedank po pewnym czasie pokazuja sie kropeczki rdzy z wewnatrz materialu. Wedlug mnie nie ma szans na usuniecie takie rdzy, jedyna metoda to ekstrakcja calego kawalka.

Materialy uzywam rozne . Pracowalem i dalej porabiam na Palinalu, testowalem przez jakis czas APP, probowalem wdrozyc DuPonta, ale z powodu sieci dystrybucji w zach.pomorskim poddalem sie. Najwazniejsze jest to trzymac sie jednego systemu, jakikolwiek by nie byl.

Od jakiegos czasu nie uzywam popularnych gum na pedzel z puszki. Mimo, ze to niby tez poliuretanowa masa w porownaniu do kartuszy strasznie siada. Stosuje to z kartuszy , lepiej sie ja formuje nawet w grubszych warstwach, potem nie siada i zadne spawy sie nie odznaczaja, praktycznie miejsce naprawy jest niewidoczne. Baranki uzywam Terosona .

[ Dodano: 13-09-2013, 12:49 ]
..

1.Po naprawie blacharskiej.JPG
Wstawka po epoksydzie, oryginalna mastyka ususnieta z nadkola czesciowo (grubosc 3-4mm)
Plik ściągnięto 551 raz(y) 75,02 KB

2. Po uzupelnieniu mastyk.JPG
Po 2 wartwach masy z kartuszy i 2 wartwach Terosona.
Plik ściągnięto 457 raz(y) 75,69 KB

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
aratoja
Użytkownik


Wiek: 37
Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 11
Wystawił 6 punkt(y)
Skąd: Milicz
Wysłany: 13-09-2013, 12:33   

stomek napisał/a:
W przypadku tego bagaznika robota byla dosc skomplikowana, bo auto "po renowacji" przyjechalo na poprawki i nie mozna bylo uszkodzic lakieru zewnetrznego. Tak wiec wszystko bylo usuwane szczotkami lub recznie, a tylko wrzery wypiaskowane. Generalnie jednak staram sie miec wszystko wypiaskowane przed robota blacharska , potem lepiej widac korozje (nie wiem jak to naukowcy dokladnie okreslaja) miedzywarstwowa/miedzykrystaliczna. Wypiaskowany kawalek blachy przez pierwsze kilka dni wyglada ok jak i reszta, jedank po pewnym czasie pokazuja sie kropeczki rdzy z wewnatrz materialu. Wedlug mnie nie ma szans na usuniecie takie rdzy, jedyna metoda to ekstrakcja calego kawalka.

Materialy uzywam rozne . Pracowalem i dalej porabiam na Palinalu, testowalem przez jakis czas APP, probowalem wdrozyc DuPonta, ale z powodu sieci dystrybucji w zach.pomorskim poddalem sie. Najwazniejsze jest to trzymac sie jednego systemu, jakikolwiek by nie byl.

Od jakiegos czasu nie uzywam popularnych gum na pedzel z puszki. Mimo, ze to niby tez poliuretanowa masa w porownaniu do kartuszy strasznie siada. Stosuje to z kartuszy , lepiej sie ja formuje nawet w grubszych warstwach, potem nie siada i zadne spawy sie nie odznaczaja, praktycznie miejsce naprawy jest niewidoczne. Baranki uzywam Terosona .


Super, ja niestety nie mam gdzie wszystkiego wypiaskować, tzn mam ale nie chcą mi wypiaskować budy tłumacząc się, że nie mają warunków.
Kupiłem pistolet do piaskowania i będe piaskował tylko miejsca gdzie są wżery i tam gdzie nie dojadę szczotą. Po całej operacji czyszczenia i odtłuszczenia planuje zrobić tak:

1. jedna cienka warstwa podkładu reaktywnego (dla spokoju)
2. jedna warstwa podkładu akrylowego
3. jedna warstwa podkładu epoksydowego
4. masa na spawy + jedna warstwa podkładu akrylowego
5. jedna warstwa podkładu epoksydowego
6. maty bitumiczne
7. kolor

Czy taka technika będzie ok?? ;) Czy coś byś zmienił ??
Mam jeszcze małą prośbę czy mógłbyś mi podać nazyw podkładów których używasz?? z Palinala? ( podjadę i zapytam czy są u nas dostępne) ;)
-reaktywny
-epoksyd
-akrylowy
-jakiej dokładnie masy używasz?? po wyciśnięciu kształtujesz pędzlem, że to tak ładnie wygląda??

Dzięki za pomoc! ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
michalLbn
Klubowicz


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 2131
Punkty: 49/7
Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 13-09-2013, 13:51   

Po co ten podkład akrylowy między dwiema warstwami epoksydu, chodzi mi o punkt 4. Podkłąd wypełniający akrylowy nie jest tutaj potrzebny. Dajesz epoksyd, później masy i już możesz kłaść kolor a jak nie to daj jeszcze raz epoks, ale bez akrylowego. Jak masz podłogę do wyrównania i szpachlowania to rób to po pierwszej warstwie epoksydu tak jak stomek. Nie musisz szukać tajemnej technologii, zastosuj produkty jednego systemu sprawdzone jakościowo. Gwarantuję że obojętne jaka to będzie firma produktów (z tych dobrych jakościowo) naprawa będzie udana.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
stomek
Wymiatacz


Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 155
Punkty: 4/1
Skąd: Gryfino
Wysłany: 13-09-2013, 14:33   

aratoja napisał/a:




1. jedna cienka warstwa podkładu reaktywnego (dla spokoju)
2. jedna warstwa podkładu akrylowego
3. jedna warstwa podkładu epoksydowego
4. masa na spawy + jedna warstwa podkładu akrylowego
5. jedna warstwa podkładu epoksydowego
6. maty bitumiczne
7. kolor

Czy taka technika będzie ok?? ;) Czy coś byś zmienił ??



Ja w takim przypadku, gdzie chcesz uzywac reaktywny, a wiec akrylowy po nim, wyprowadzilbym wszysktko jak nalezy na tym akrylowym , po czym puscil na wszystko epoksyd mokro na mokro i na to kolor wlasciwy, zaoszczedzi troche czasu i roboty. Zbyteczne jest powtarzanie akrylu i epoksydu o ile powierzchnia bedzie odpowiednio dobrze wyprowadzona.
Nie oszczedzalbym tez zostawiajac sam epoksyd pod masy bitumiczne, zastosowalbym poliuretan (koszt niewielki) i masz wieksza pewnosc zabezpieczenia. Ponizej masz zdjecia, gdzie kolor wlasciwy auta to DB735 i gdzie bez sensu byloby klasc baze/klar pod maty.

Numerkow Palinala nie pamietam, a nie mam ich teraz pod reka. Jak wyzej kolega wspomnial, bez znaczenia jest jaki system wezmiesz , pod warunkiem ze bedzie to dobry jakosciowo i od poczatku do konca jednej firmy. Wybierz to co jest dostepne w twoim regionie i za czym nie bedziesz musial nadrabiac kilometrow. Jak akurat robie jeszcze na Palinalu, bo podstawiaja mi go pod nos, ale chcialem juz jakis czas temu przejsc na DuPonta. Niestety nikt nie jest zainteresowany sprzedaza DP jako systemu bez mieszalnika, a mi nie widzi sie ladowanie 20k albo wiecej w farby do 5-6 wymalowan calosciowych w roku. Najblizszy to kilkadziesiat km ode mnie, a to tez strata czasu na jezdzenie. Tak wiec na moim przykladzie masz jak to dyskwalifikuje sie pewne systemy, choc niewatpliwie moga byc lepsze od innych.

1.Epoksyd.JPG
Plik ściągnięto 432 raz(y) 88,05 KB

2.Szary poliuretan pod maty.JPG
Plik ściągnięto 453 raz(y) 170,89 KB

3.Srebrny kolor wlasciwy.JPG
Plik ściągnięto 465 raz(y) 108,3 KB

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
aratoja
Użytkownik


Wiek: 37
Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 11
Wystawił 6 punkt(y)
Skąd: Milicz
Wysłany: 16-09-2013, 07:10   

stomek napisał/a:


Ja w takim przypadku, gdzie chcesz uzywac reaktywny, a wiec akrylowy po nim, wyprowadzilbym wszysktko jak nalezy na tym akrylowym , po czym puscil na wszystko epoksyd mokro na mokro i na to kolor wlasciwy, zaoszczedzi troche czasu i roboty. Zbyteczne jest powtarzanie akrylu i epoksydu o ile powierzchnia bedzie odpowiednio dobrze wyprowadzona.
Nie oszczedzalbym tez zostawiajac sam epoksyd pod masy bitumiczne, zastosowalbym poliuretan (koszt niewielki) i masz wieksza pewnosc zabezpieczenia. Ponizej masz zdjecia, gdzie kolor wlasciwy auta to DB735 i gdzie bez sensu byloby klasc baze/klar pod maty.

Numerkow Palinala nie pamietam, a nie mam ich teraz pod reka. Jak wyzej kolega wspomnial, bez znaczenia jest jaki system wezmiesz , pod warunkiem ze bedzie to dobry jakosciowo i od poczatku do konca jednej firmy. Wybierz to co jest dostepne w twoim regionie i za czym nie bedziesz musial nadrabiac kilometrow. Jak akurat robie jeszcze na Palinalu, bo podstawiaja mi go pod nos, ale chcialem juz jakis czas temu przejsc na DuPonta. Niestety nikt nie jest zainteresowany sprzedaza DP jako systemu bez mieszalnika, a mi nie widzi sie ladowanie 20k albo wiecej w farby do 5-6 wymalowan calosciowych w roku. Najblizszy to kilkadziesiat km ode mnie, a to tez strata czasu na jezdzenie. Tak wiec na moim przykladzie masz jak to dyskwalifikuje sie pewne systemy, choc niewatpliwie moga byc lepsze od innych.






Czyli reasumując powinienem zrobić tak:

1. jedna cienka warstwa podkładu reaktywnego
2. jedna warstwa podkładu akrylowego
3. jedna warstwa podkładu epoksydowego
4. masa na spawy
5. jedna warstwa podkładu epoksydowego
6. warstwa poliuretanu
7. maty bitumiczne

Teraz mam jeszcze pytanko o jakim konkretnie środku mówiłeś pod maty bitumiczne??? chodzi mi o poliuretan ?? i jak to się stosuje??? nakłada?? ;) zastosować to tylko na podłogi bez komory silnika rozumiem??



i ta masa z kartuszy dobra jest z APP ?? jakiej używałeś ?? ;)


Pozdro i jeszcze raz dzięki z góry za pomoc ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
stomek
Wymiatacz


Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 155
Punkty: 4/1
Skąd: Gryfino
Wysłany: 16-09-2013, 11:18   

Poliuretan to po prostu farba 2K bezposredniego polysk ze spoiwem poliretanowym, niektorzy to nazywaja "akrylem przemyslowym", czy "farba przemyslowa". Ze wzgledu na swoje spoiwo jest twardsza po utwardzeniu i nadaje sie na takie wymalowania.

Kartusze z APP moga byc ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
aratoja
Użytkownik


Wiek: 37
Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 11
Wystawił 6 punkt(y)
Skąd: Milicz
Wysłany: 16-09-2013, 12:45   

stomek napisał/a:
Poliuretan to po prostu farba 2K bezposredniego polysk ze spoiwem poliretanowym, niektorzy to nazywaja "akrylem przemyslowym", czy "farba przemyslowa". Ze wzgledu na swoje spoiwo jest twardsza po utwardzeniu i nadaje sie na takie wymalowania.

Kartusze z APP moga byc ;)


Czyli jak zrobie wszystko tak jak napisałem wyżej to będzie ok??

a możesz podać jakiś konkretny produkt jeśli chodzi o ten "akryl przemysłowy" ??
np. ten którego używałeś? tylko na podłogi to położyć ??
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
michalLbn
Klubowicz


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 2131
Punkty: 49/7
Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 17-09-2013, 07:11   

A karoseria z zewnątrz jaki ma docelowy kolor? Jeżeli bez metalika to możesz pokusić sie o dobranie takiego samego koloru poliuretan i nałożyć go również w bagażniku. Farba tak jak kolega pisał jest twardsza od akryli 2k i bardziej odporna na zarysowania. Kartusze dobre z app, wurth, forch, to chyba trzy najlepsza jakie miałem okazję stosować.
Tak jak opisałeś będzie dobrze i bardzo zachowawczo, w sensie lepiej niż tylko dobrze.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
stomek
Wymiatacz


Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 155
Punkty: 4/1
Skąd: Gryfino
Wysłany: 17-09-2013, 11:26   

aratoja napisał/a:



a możesz podać jakiś konkretny produkt jeśli chodzi o ten "akryl przemysłowy" ??
np. ten którego używałeś? tylko na podłogi to położyć ??


Imron, Palinal serii 600 lub 800 (nie pamietam), Lechsys , i wiele innych, tylko jakie ma to teraz znaczenie? Jak wczesniej pisalem, szukaj systemu dostepnego u siebie.Masz podana gotowa recepte na proces naprawy, teraz rusz sie po okolicznych mieszalniach i dowiedz sie gdzie i kto ma jakis caly system :nono: Potem mozesz rozmawiac od dostepnych tobie systemach z ludzmi , ktorzy to uzywali lub wciaz na nich pracuja, bo teraz rozmowa staje sie bezproduktywna.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
michalLbn
Klubowicz


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 2131
Punkty: 49/7
Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 17-09-2013, 21:22   

stomek napisał/a:
aratoja napisał/a:



a możesz podać jakiś konkretny produkt jeśli chodzi o ten "akryl przemysłowy" ??
np. ten którego używałeś? tylko na podłogi to położyć ??


Imron, Palinal serii 600 lub 800 (nie pamietam), Lechsys , i wiele innych, tylko jakie ma to teraz znaczenie? Jak wczesniej pisalem, szukaj systemu dostepnego u siebie.Masz podana gotowa recepte na proces naprawy, teraz rusz sie po okolicznych mieszalniach i dowiedz sie gdzie i kto ma jakis caly system :nono: Potem mozesz rozmawiac od dostepnych tobie systemach z ludzmi , ktorzy to uzywali lub wciaz na nich pracuja, bo teraz rozmowa staje sie bezproduktywna.


Dokładnie. Może masz w okolicy sklep sieci CSV? Tam maja poliuretan przemysłowy URKI, sprawdzony produkt.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mst
Klubowicz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Cze 2013
Posty: 426
Punkty: 4/12
Skąd: uk
Wysłany: 18-09-2013, 23:13   

Hej.
Z racji tego że kiedyś miałem W114 mam sentyment do nich.
aratoja ukłon za pomysł,zapał do projektu...wiem że w taką pracę trzeba włożyć dużo serca...aż miło popatrzeć jak nabiera kolkcjonerskiego stanu.
pozdr
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
aratoja
Użytkownik


Wiek: 37
Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 11
Wystawił 6 punkt(y)
Skąd: Milicz
Wysłany: 15-10-2013, 22:03   

Witam, w wolnych chwilach cały czas pracuję nad moją damą ;)

Obecnie dokładnie oczyszczam komorę silnika szczotami miejsca gdzie nie dojdę wypiaskuję moją piaskarką za 60zł następnie naniosę poprawki blacharskie no i wszystko zabezpieczę.



Mam takie pytanko jak poradzić sobie z oczyszczeniem i w jaki sposób zabezpieczyć podszybie?? chodzi mi o te wnęki wewnątrz zaznaczone na zdjęciu ??



[ Dodano: 16-10-2013, 19:15 ]
Jeszcze jedno pytanko mi się nasunęło dzisiaj po wyczyszczeniu prawej strony komory, oceńcie swoim fachowym okiem czy ten element poniżej powinienem wymienić?? czy będzie dobrze jak bardzo dokładnie go wyczyszczę, miejsca gdzie nie dojdę wypiaskuje no i poprawię spawy które ktoś kiedyś położył. Musze też wstawić łatki, bo w tym miejscu była przyspawana półka akumulatora która doszczętnie skorodowała.

Czy opłaca się to robić ?? czy lepiej szukać tego elementu ?? :)

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 19-10-2013, 11:01   

Panowie .... w innym temacie forum o gruncie winylowym ( reaktywnym ) i epoksydowym wymieniam sobie uwagi z ekspertem No -limit tocząc fachową polemikę czy reaktywny wywołuje reakcje chemiczną zawartego kwasu ortofosforowego z korozją i przez to jako "wiązacz" :) chemiczny jest lepszym zabezpieczeniem niż np wypełniacz epoksydowy.

Tam sobie dyskutujemy .... ale tam przestrzegam przed postrzeganiem reaktywnego jak odrdzewiacza :nono: wcześniej w tym samym temacie są jasne informacje o tym jak działa i czym pokrywać i kiedy stosować reaktywny i epoksydowy.

Te produkty to dwie równoległe do siebie wersje budowy powłoki. Albo jeden materiał albo drugi .... a nie jeden na drugi :glupek:

.... i co mamy tu ? Sugestie że reaktywny działa jak odrdzewiacz :glupek: i wersję budowy powłoki ... reaktywny na to akrylowy i na to epoksydowy. No cóż zaje biste Tiramisu :D Fajnie wygląda ... nie każdemu jednak smakuje ;)

... a bliżej tematu. Zawsze podziwiam was za to zaangażowanie w remont zabytku. Kompletnie się to nie opłaca, nie kalkuluje, trudne jak cholera, wymagające uwagi i dbałości o detale ... Trzeba to naprawdę uwielbiać żeby doprowadzać takie projekty do końca ;) .
Pomimo warunków nory ... szacun za to zaangażowanie i zapał. :brawo:
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 19-10-2013, 12:05   

PROJEKTER napisał/a:

Te produkty to dwie równoległe do siebie wersje budowy powłoki. Albo jeden materiał albo drugi .... a nie jeden na drugi

Krótko mówiąc.Blachy po piaskowaniu zabezpieczone podkładem reaktywnym lub epoksydowym,śmiało można wystawić na okres jesienno-zimowo-wiosenny na dwór i nic nie powinno się z nimi stać.Osobiście preferowałbym reaktywny ze względu na jego zdolność penetracji.
Może nie każdy wie,że pdkład reaktywny można równiż stosować jako izolator zapobiegający podnoszeniu się starych warstw.
I może jeszcze o micie,że na reaktywny nie można kłaść bezpośrednio lakieru.No,może nie na wszystkie,ale jeśli chodzi o DP -można.Podkład akrylowy na reaktywny stosuje się w celu wyrównania powierzchni i pod ewentualne szpachowanie,ale istnieją równeż podkłady reatywne wypełniające,gdze nie ma potrzeby kłaść podkładu wypełniającego,wystarczy po rzadkiej warstwie położyć dwie wypełniające i jest z czego drzeć ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Boxxing
Fanatyk



Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 21 Gru 2011
Posty: 1106
Otrzymał 12 punkt(y)
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 19-10-2013, 18:08   

,że pdkład reaktywny można równiż stosować jako izolator zapobiegający podnoszeniu się starych warstw.

Moze glupie pytanie, ale mnie troche ciekawi, mhm na elemencie z tworzywa sztucznego takze moge uzyc go jako izalotor??
_________________
"Sekret ludzi, którzy robią cos dobrze? robią to odpowiednio długo. "
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
aratoja
Użytkownik


Wiek: 37
Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 11
Wystawił 6 punkt(y)
Skąd: Milicz
Wysłany: 20-10-2013, 12:28   

Kolejny dzień pracy i komora wygląda coraz lepiej ;)




Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jaro788
Bywalec


Wiek: 47
Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 27
Skąd: Racibórz
Wysłany: 21-10-2013, 09:54   

zeknij na produkty firmy BARIL są super podkłady ew. International ale ten pierwszy lepszy
od cynku do rozrobienia po podkład i masz 20lat gwarancji :) POLECAM jest to fakt faktem przemysłówka ale konkretna

[ Dodano: 21-10-2013, 10:59 ]
w jednej z firm w Holandii mieliśmy kilka razy oldtimery,stare motocykle z lat 30-40 i zawsze był piach a potem tak jak wyżej opisałem a były to samochody od kolekcjonerów co mieli nie jednego klasyka lub oldiego robionego właśnie tą metodą
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 21-10-2013, 17:10   

Boxxing napisał/a:
mhm na elemencie z tworzywa sztucznego takze moge uzyc go jako izalotor??

Na goły plastik?-nie.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
aratoja
Użytkownik


Wiek: 37
Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 11
Wystawił 6 punkt(y)
Skąd: Milicz
Wysłany: 02-11-2013, 09:58   

Panowie mam jeszcze jedno pytanie, czy przy temperaturze jaka jest/będzie na zewnątrz mogę te wszystkie prace prowadzić ?? tak naprawdę chodzi tylko o położenie podkładów i konserwacji na podłogach, komorze silnika i bagażniku, bo autko będzie malowane wiosną. Pytam bo nie mam ogrzewanego garażu.

Pozdrawiam
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Boxxing
Fanatyk



Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 21 Gru 2011
Posty: 1106
Otrzymał 12 punkt(y)
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 02-11-2013, 22:16   

najelpiej by bylo gdybys ogarnal jakis elektryczny grzejnik czy dmuchawe zeby podbic troszke temperature , napewno cos takiego masz :) im nizsza temperatura tym wiekszy baranek ale na podkladzie to nie szkodzi
_________________
"Sekret ludzi, którzy robią cos dobrze? robią to odpowiednio długo. "
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne