lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Jaka pasta polerska z 3M?? rezygnuję z G3 :)
Autor Wiadomość
teodor2424
Wyjadacz


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 104
Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 12-08-2009, 23:59   Jaka pasta polerska z 3M?? rezygnuję z G3 :)

Witam.
jestem tutaj nowy, ale mam nadzieję że troszkę się dowiem od doświadczonych kolegów.

Otóż przychodzę z problemem G3 czy 3M ??
wiem temat już sporo razy omawiany. Po użytkowaniu już G3 i syfem dookolnym chciałbym spróbować 3M.

Mam polerkę Makity, mam swoje autko na próbę Audi 2004r srebrno-siwy lakierek i lekko porysowany i zmatowiały, chciałbym go odświeżyć nadać głębokiego połysku :)

Pierwsze pytanko:
Jakie gąbki kupić i jaki dysk pod gąbki na rzep?? A może taniej wyjdzie kompletne gąbki bez rzepu?? Jakie są ceny wspomnianych rzeczy?

Drugie pytanko:
Jakie rodzaje past -mleczek 3M używać po kolei do mojego starego lakieru? Czy koniecznie jest matowienie P2000?? czy tymi samymi pastami-mleczkami mogę polerować srebrne relingi?

Trzecie pytanko:
Jak się do tego zabrać?? Dokładne mycie auta przed polerka :) co dalej??
Z jakimi obrotami pracować przy konkretnych pastach 3M? Od jakiego elementy się zaczyna a na jakim najlepiej kończyć polerowanie?? Jak i kiedy używać mleczek 3M (może inne lepsze są w tym celu) czy maszynowo czy ręcznie??
Czy przed mleczkami należy umyć autko po polerowaniu pastami 3M??

tyle pytań dla mnie bardzo ważnych dla was oczywistych.
czy mógłby się ktoś podzielić cennymi informacjami ??
Bardzo liczę na pomoc.

pozdrawiam
TEO
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jerryhaj
Maniak forum


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 505
Punkty: 7/4
Skąd: woj. Podlaskie
Wysłany: 13-08-2009, 00:20   

wiec auto najpierw myjesz dokladnie i potem musisz je wysuszyc , matujesz tylko gdy sa niewielki rysy i niejest przetarty lakie do bazy w innym wypadku tylko lakierowanie pomorze , sa obecnie dwa systemy polerski 3m , jeden starszy to butekli 1l z kolorem nakretki jednym bialym a drugim niebieskim , do bialej nakretki gabka biala , a do niebieskij czarna , i szmatki polerskie bodajze niebieskie , do pasty z bialym korkiem wczasie polerowania dodac trzeba troszke wody lepsza praca w tedy jest , gdy juz spolerujesz i bedzie polysk zostana chologramy nakladasz wosk z buteli z niebieskim korkiem , drugi system to 3 butelki z korkami zielonym , zoltym i fioletowym [ten system jest duzo drozszy ]do tego gabki i szmatki w koloze nakretek oraz jest potrzebny dysk na rzep do gabek , polerowania odbywa sie praktycznie tak samo tylko ze do pasty z zielonym korkiem niedodaje sie wody , wszystko na sucho , to tak w skrucie powinno troche pomoc

[ Dodano: 13-08-2009, 00:23 ]
aha recznie nic niezrobisz trzeba miec polerke ,obroty to 2500 , zaczynasz od dachu , potem maska tylna klapa i reszta od gory do dolu , jesli masz listwy nie w kolorze nadwozia oklej je tasma papierowa zeby ich niezniszczyc w czasie polerowania
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 13-08-2009, 00:42   

@Teo, kolega jerryhaj, naświetlił Ci jakimi pastami, politurami gąbkami po kolei polerować ,ale jeśli mam Ci doradzić to ze swej strony proponuje Ci pojechać do warsztatu i tam zlecić polerowanie za które to skasują Cię ok 300-400 zł ;)
Kupisz 1L pasty 3M za 100 zł wyjdzie Ci ok 100g na całe auto co z resztą??
Kupisz 1L politury 3M za 100 zł wyjdzie Ci ok 100g na całe auto co z resztą??
kupisz gąbkę do pasty za 40 zł i gąbkę do politur za drugie 40 zł i co z nimi porem zrobisz?
Następna sprawa to czas w jakim to zrobisz , normalnie w warsztacie takie polerowanie trwa ok. 4-5h Tobie to zajmie moim zdaniem ok 10h przy czym jeszcze nie wiadomo czy nie przypalisz lub nie przetrzesz na ostrzejszych krawędziach lakieru)
Nie wiem czy w tym wypadku gra jest warta świeczki? ;)
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
teodor2424
Wyjadacz


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 104
Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 13-08-2009, 08:28   

Dziękuję za wypowiedzi.

Co zrobię z pozostałościami past?? jakoś się nie martwię bo jak dwa lata temu polerowałem autko to i się ojciec z dwoma podstawił i szwagier z następnymi dwoma pod polerkę. Potem jeszcze kumplowi zrobiłem i wszystko mi się zwróciło podwójnie :) Tylko trzeba im pokazać swoje autko zrobione elegancko a się zleca jak trza :)
Wszystko robiłem na farecli G3 i jakoś nie mam ochoty znowu się z tym paprać skoro jet inne rozwiązanie :)

chyba jednak zastosuję te pasty z nowszej serii czyli zielony żółty niebieski i do tego gąbki na rzep.
Czy przed polerką mogę jechać na myjnię automatyczną umyć samą wodą i wysuszyć autko, czy tego się nie praktykuje??

Czy trzeba stosować je wszystkie czy można pominąć zielony??
I czy do gąbek na rzep z 3M trzeba dokupić również dysk na rzep z firmy 3M (jest drogi) czy można zamiennik z firmy krzak??
czyli głębsze ryski na lakierze które oczywiście nie dotarły do bazy trzeba najpierw przejechać papierkiem 2000? Dobrze zrozumiałem??
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 13-08-2009, 10:00   

Cytat:
Co zrobię z pozostałościami past?? jakoś się nie martwię bo jak dwa lata temu polerowałem autko to i się ojciec z dwoma podstawił i szwagier z następnymi dwoma pod polerkę. Potem jeszcze kumplowi zrobiłem i wszystko mi się zwróciło podwójnie :)

No to trza było tak od razu mówić że masz zamiar polerować auta całej rodzinie ;) :)
Cytat:
chyba jednak zastosuję te pasty z nowszej serii czyli zielony żółty niebieski i do tego gąbki na rzep.

i na pewno efekt będzie zadowalający, również robię na tych pastach i politurach od kilku lat i jestem zadowolony jak i z efektu tak i z estetyki pracy ;)
Cytat:
Czy przed polerką mogę jechać na myjnię automatyczną umyć samą wodą i wysuszyć autko, czy tego się nie praktykuje??

Nie ma znaczenia , ważne zęby auto było czyste i suche
teodor2424 napisał/a:
czy do gąbek na rzep z 3M trzeba dokupić również dysk na rzep z firmy 3M (jest drogi) czy można zamiennik z firmy krzak??

Raczej nie ma takich zamienników ,przynajmniej ja się jeszcze nie spotkałem
Cytat:
Czy trzeba stosować je wszystkie czy można pominąć zielony??

no raczej nie , zielony to pasta zgrubna a żółtym nie wypolerujesz rys
teodor2424 napisał/a:
czyli głębsze ryski na lakierze które oczywiście nie dotarły do bazy trzeba najpierw przejechać papierkiem 2000?

Tak, i tu juz jest konieczne zastosowanie zielonego korka ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
teodor2424
Wyjadacz


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 104
Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 13-08-2009, 11:41   

A taki dysk nie byłby odpowiedni??
http://www.stryjek.pl/index.php/.379
fakt może jest miękki i się go nie dociśnie prawidłowo do blachy ale są podobne trochę droższe gdzieś ok 30zł z plastiku i te chyba zdały by egzamin??

co do polerki to mam taką http://www.makita.pl/inde...log&produkt=156

Nie jest to typowa do auta ale na mokro mi się sprawdziła :) tylko nei wiem czy na suchio tez będzie dobra??
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 13-08-2009, 13:00   

teodor2424 napisał/a:
taki dysk nie byłby odpowiedni??
http://www.stryjek.pl/index.php/.379

Bardzo możliwe że będzie pasował , nie wiem, robie tylko na oryginalnych dyskach z rzepem 3M ;)
Cytat:
co do polerki to mam taką http://www.makita.pl/inde...log&produkt=156

Będzie dobra, poleruj max. 2000 obr/min
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jerryhaj
Maniak forum


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 505
Punkty: 7/4
Skąd: woj. Podlaskie
Wysłany: 13-08-2009, 20:19   

zalezy gdzie ta myjnie masz czy pod domem czy 30 km od siebie , bo wiesz w czasie jazdy tez osiadaja sie pyly , tu gdzie pracuje czasem w tym drugim sysytemie 3m niestosuja zoltego korka ale tylko przy jasnych kolorach , ale osobiscie niepolecam robic tak [sysytem to system] , kiedys pracvowalem na farekli w jednym zakladzie i zajebiscie tez efekt koncowy wychodzil i dlugo sie nia nierobilo , wszystko zalezy od techniki rob ienia i praktyki , stosuj sie do zalecen producenta abedzie wszystko oki :) :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
teodor2424
Wyjadacz


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 104
Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 14-08-2009, 01:57   

Właściwie to mam szarawo srebrny lakierek na aucie ojciec ma srebrny i tak samo szwagier więc może faktycznie na razie obejdzie się bez żółtego mleczka??

A myjnie mam 1km od siebie :)

Może cie mi podać numery tych mleczek i odpowiednie numery gąbek do każdego z nich??

czy po robocie mleczkiem zielony trzeba myć autko żeby dalej robić żółtym bądź fioletowym korkiem?? czy wystarczy dobrze wydmuchać i jazda z koksem??

A i jeszcze taka jedna uwaga: dzisiaj byłem u nas w mieszalni farb mieli tylko 3M z korakim z tej starej seri czyli biały i niebieski, koleś mówił że tego najwięcej schodzi i tym wszsyscy teraz robią.
Moje pytanie czy stary system jest gorszy czy lepszy od nowego?? I czy mleczko z białym korkiem jest bardziej ścierne niż mleczko z zielonym??
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 14-08-2009, 12:35   

teodor2424 napisał/a:
Moje pytanie czy stary system jest gorszy czy lepszy od nowego?? I czy mleczko z białym korkiem jest bardziej ścierne niż mleczko z zielonym??

Robiłem zielonym i ja tam jakoś nie widzę różnicy
teodor2424 napisał/a:

czy po robocie mleczkiem zielony trzeba myć autko żeby dalej robić żółtym bądź fioletowym korkiem??

Powinno się po zielonym lub po białym korku przemyć powierzchnie zmywaczem ale ja np od razu nakładam politury i poleruje
teodor2424 napisał/a:
Może cie mi podać numery tych mleczek i odpowiednie numery gąbek do każdego z nich??

Stary system na którym pracuje obecnie

09374 biały korek Fast cud pasta mocno ścierna –gąbka 09550 pomarańczowa płaska
09375 czarny korek mleczko lekko ścierne – gąbka 093778 czarna gofrowata
09376 niebieski korek mleczko politura na wysoki połysk – gąbka 093778 czarna gofrowata
09377 czerwony korek zabezp.połysku mleczko na wysoki połysk
http://www.autokosmetyki....14_148_149.html
http://www.autokosmetyki....e,c114_138.html

Nowy system
50417 zielony korek Fast cud pasta mocno ścierna - gąbka zielona numeru nie znam ale można używać również pomarańczową płaską
80349 żółty korek mleczko lekko ścierne – gąbka zółta gofrowała numeru nie znam ale można również używać czarną gofrowatą
50383 fioletowy korek politura wysoki połysk – gąbka 50388 niebieska gofrowała
Tu sobie możesz obejrzeć
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 64
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 14-08-2009, 12:59   

jacklack napisał/a:
Tobie to zajmie moim zdaniem ok 10h przy czym jeszcze nie wiadomo czy nie przypalisz lub nie przetrzesz na ostrzejszych krawędziach lakieru)Nie wiem czy w tym wypadku gra jest warta świeczki? ;)

2 dni + pasty i gąbki 400zł..
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
teodor2424
Wyjadacz


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 104
Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 14-08-2009, 13:26   

nie rozumiem dlaczego miało by to zając mi 2 dni, sądzę że w 5-7 godzin bym się lekko uwinął. polerując G3 z myciem i polerowaniem mleczkiem sonaxu zajmowało mi to ok 6 godzin

Skoro szanowny forumowicz jacklack robi starym systemem może i ja tego spróbuję bo akurat te pasty mam na miejscu w sklepie bez zamawiania.

jacklack czy w starym 3M po białym musi być czarny korek a potem niebieski i czerwony??
Oczywiście chodzi mi o perfekcyjny wygląd:)
Ps czerwony korek robi się ręcznie czy też jakąś gąbką lub futrem??
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 64
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 14-08-2009, 13:52   

teodor2424 napisał/a:
nie rozumiem dlaczego miało by to zając mi 2 dni, sądzę że w 5-7 godzin bym się lekko uwinął. polerując G3 z myciem i polerowaniem mleczkiem sonaxu zajmowało mi to ok 6 godzin.jacklack czy w starym 3M po białym musi być czarny korek a potem niebieski i czerwony???

Nie wiedziałem ,że masz praktykę.Co do pasty dobra kolejność/można pominąć czarny/.Na koniec futerko.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 14-08-2009, 16:16   

No-limit napisał/a:
kolejność/można pominąć czarny/

Jasne ze tak ;) ja po białym korku dociągam niebieskim i na tym koniec nawet kolory czarne można dociągnąć tak aby nie było widać żadnych refleksów,

czarnego korka z racji tego że jest to mleczko mocno ścierne używam do odświeżenia powłok elementów przyległych do lakierowanych
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
teodor2424
Wyjadacz


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 104
Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 14-08-2009, 20:07   

Czyli stary system:
Biały korek plus pomarańczowa gąbka po tym
niebieski korek plus czarna gofrowana a po tym co??
czerwony korek i futerko ??
czy po niebieskim wystarczy przejechać samym futerkiem??
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
To_mas
Klubowicz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2787
Punkty: 24/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 14-08-2009, 20:31   

wlasnie
do czego używać futerka ?? bo nie do końca wiem z którą pastą moge go używać...

teodor2424 napisał/a:
Czyli stary system:
Biały korek plus pomarańczowa gąbka po tym
niebieski korek plus czarna gofrowana a po tym co??
czerwony korek i futerko ??
czy po niebieskim wystarczy przejechać samym futerkiem??

jak nie wiesz czym to czerowny do polerki ręcznej i na szmatkę ręką
bądź jakiś dobry wosk (ja używam wosku stałego s shella zamiast czerwonego 3m) i tez doskonale sie sprawuje :)
_________________
gg 6794125
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
teodor2424
Wyjadacz


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 104
Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 14-08-2009, 23:20   

No właśnie tez jestem ciekaw do czego tak właściwie jest futerko i jak się je powinno stosować, i pewnie są jeszcze różne modele.
ja choć futrem nigdy nie robiłem to obstawiał bym za tym że można nawet wosk nałożony ręcznie polerować mechanicznie futerkiem :) czy dobrze myślę ??
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 64
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 15-08-2009, 18:52   

teodor2424 napisał/a:
Czyli stary system:
Biały korek plus pomarańczowa gąbka po tym
niebieski korek plus czarna gofrowana a po tym co??
czerwony korek i futerko ??
czy po niebieskim wystarczy przejechać samym futerkiem??

Jak na lustro:czerwony i futerko :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
teodor2424
Wyjadacz


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 104
Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 16-08-2009, 23:31   

Czyli się trzeba zaopatrzyć w 3 podstawowe buteleczki 3M biały, niebieski i czerwony :) i wtedy jazda z koksem :)

[ Dodano: 18-08-2009, 16:45 ]
zaopatrzony w podstawy 3M czyli pastę z białym korkiem , i niebieskim, dysk na rzep i gąbkę pomarańczową i czarną gofrowaną, chciałbym przystąpić do zadania :)

jedno pytanie mi się nasuwa:
Ile ilościowo się tej pasty stosuje i jak mi wiadomo to dozuję się ją na gąbkę, ale ile??
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 64
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 19-08-2009, 20:50   

teodor2424 napisał/a:
Czyli się trzeba zaopatrzyć w 3 podstawowe buteleczki 3M biały, niebieski i czerwony :) i wtedy jazda z koksem :)

[ Dodano: 18-08-2009, 16:45 ]
zaopatrzony w podstawy 3M czyli pastę z białym korkiem , i niebieskim, dysk na rzep i gąbkę pomarańczową i czarną gofrowaną, chciałbym przystąpić do zadania :)

jedno pytanie mi się nasuwa:
Ile ilościowo się tej pasty stosuje i jak mi wiadomo to dozuję się ją na gąbkę, ale ile??

Jak nowa gąbka trochę pójdzie,póżniej tylko niewielkie ilości.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
teodor2424
Wyjadacz


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 104
Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 19-08-2009, 21:35   

Tylko że ja chcę w tej chwili odświeżyć stary lakier w moim autku i zrobić go na błysk, ale zauważyłem że chyba do takich zadań lepiej używać G3 na mokro, bo tak mi się wydaje że ta 3M z białym korkiem słabo bierze stary lakier.
Może jest coś mocniejszego z 3M niż biały??
Polerowałem tym białym tak dlugo aż blacha była tak gorąca że nie szło dotknąć a i tak ryski te głębsze nie zeszły całkowicie (znowuż nie są aż tak głębokie)
chyba za mało pasty dawałem ale jak dam więcej i grzeję to mi na gąbce osiada taki syf twardy od pasty.
I tak źle i tak nie dobrze :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
kalbi
Klubowicz


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2257
Punkty: 50/5
Skąd: W-wa
Wysłany: 19-08-2009, 21:42   

teodor2424 napisał/a:
ryski te głębsze nie zeszły całkowicie
a co ty myślisz, że ryski to Ci samą pastą zejdą?!! pasta jest do polerowania, a nie ściągania rys! jeśli masz ryski na bezbarwnym to potraktuj je papierem wodnym /2000/2500 tylko z wyczuciem i potem polerka. Po paście to mogą zejść jedynie ryski drobniutkie od np myjni automatycznej...
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
teodor2424
Wyjadacz


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 104
Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 19-08-2009, 21:57   

tak tez zrobię :) znaczy już próbowałem i chyba nawet warto całe autko przejechać papierkiem 2500 bo wtedy łatwiej i szybciej można dopolerowac na lustro :)

jak używałem G3 to fakt było więcej chlapania i syfu ale wiedziałem ile tej pasty nałożyć i jak pracować tak teraz spróbowałem to 3M to nie wiem ile tego nakładać i jak długo na jednym nałożeniu pasty pracować.
Wszyscy piszą że mało się tego zużywa ale ja zauważyłem że jak pasta ma dobrze dorobić wszystko to trzeba jej tam trochę naładować i tez leciutko chlapie :) co prawda nie aż tak fest jak G3 :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jerryhaj
Maniak forum


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 505
Punkty: 7/4
Skąd: woj. Podlaskie
Wysłany: 19-08-2009, 23:20   

niematuj calego auta , tylko tam gdzie ono tego wymaga , duzo tez niemorzna dawac pasty bo ci wolno bedzie szlo , bedzie sie slizgala po pascie a nie po z matowanym elemencie i wtedy efekt jest kiepski [troche praktyki i ci wyjdzie tak jak trzeba] ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
ridley
Użytkownik


Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 6
Wysłany: 26-09-2009, 20:46   

A jak wyglada kwestia usuniecia po pascie zgrubnej tych mikro kolistych sladow? Dotychczas polerowalem w nastepujacy sposob:
mycia auta co oczywiste
zabezpieczenie plastikow etc
papierem sciernym dobrze wymoczonym glebsze rysy 1500 + 2000
g3 na mokro + gabka twarda pierwszy raz mocno, drugi z lzejszym naciskiem i wiecej wody
plukanie auta
2 i 3 (wykanczajacy) stopien systemu na sucho profitex, srednioscierna pasta z gabka twarda, a wykanczajaca miekka

Niestety wykonczenie na przyslowiowe lustro wydaje sie praktycznie nieosiagalne, a przynajmniej tak czasochlonne ze zupelnie nieoplacalne. Cos robie zle, czy po prostu nikt nie zwraca uwagi na tzw. swirl marks czyli widoczne tylko pod slonce mikro-koliste ryski?
_________________
Kompozyty weglowe i aramidowe, wykonczenie wnetrz, tuning, car audio
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
ZIEMBA
Moderator


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 1916
Otrzymał 21 punkt(y)
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 27-09-2009, 15:13   

ridley napisał/a:
profitex,

:smiech: :smiech: :smiech: :smiech:
Ridley, chyba chodzi Ci o system na sucho firmy profix. Jeżeli sa to koliste ryski to pewnie po polerce. Może masz brudną gąbke albo jest na niej jakas stara zaschnięta pasta która zostawia te malutkie ryski.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jerryhaj
Maniak forum


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 505
Punkty: 7/4
Skąd: woj. Podlaskie
Wysłany: 27-09-2009, 18:56   

zmien lepiej moze tego profixa na 3m to wyjdzie tak jak trzeba
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
ridley
Użytkownik


Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 6
Wysłany: 28-09-2009, 01:24   

Hmm miekka wyczyszczona gabka czarna farecli, chociaz rozwazam jeszcze jej zmiane na podobna do tej 3m przeznaczonej do wykanczania. A jak sie nie uda to naturalnie sprobuje 3m chociaz syszalem opinie ze profix (sorry za pomylke w nazwie w poprzednim poscie ;) nie jest taki najgorszy znowu.

A moze po prostu przesadzam z checia uzyskania idealnego lustra, ktore po pierwszym myciu auta klienta nawet na myjni recznej znowu bedzie mialo wspomniane koliste ryski?
_________________
Kompozyty weglowe i aramidowe, wykonczenie wnetrz, tuning, car audio
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
pawelc
Wymiatacz


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 151
Punkty: 1/1
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 04-02-2010, 15:09   

Mam takie pytanko czy oryginalnie butelki od tych past 3m są jakoś plombowane?, bo zakupiłem te pasty na próbę i nie widzę żadnej plomby ...
_________________
Forum miłośników mazdy mx-6
www.mx-6.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kalbi
Klubowicz


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2257
Punkty: 50/5
Skąd: W-wa
Wysłany: 04-02-2010, 16:50   

pawelc napisał/a:
Mam takie pytanko czy oryginalnie butelki od tych past 3m są jakoś plombowane?, bo zakupiłem te pasty na próbę i nie widzę żadnej plomby ...


nie są plombowane.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
pawelc
Wymiatacz


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 151
Punkty: 1/1
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 05-02-2010, 11:02   

Dzięki ,czyli trzeba zaufać sprzedawcy ...
No i zrobiłem wczoraj próbę i jakoś tak opornie mi idzie polerka tymi pastami -ta pomarańczowa gąbka to jakaś taka twarda i mało poddająca się i ciężko nią się robi na obłych elementach -tak ma być ? czy może jakoś je zmiękczacie ? i na jakich obrotach polerujecie pomarańczową ? -....
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 05-02-2010, 11:11   

Gąbka pomaranczowa ma byc twarda, ale......
Przed pracą nalezy ja zmoczyc , wycisnąc i odwirowac nadmiar wody.
Ma byc wilgotna nie mokra.
Taką polerujemy utrzymując wilgotnosc np. spryskiwaczem recznym.
Po namoczeniu i wycisnieciu nie zauwazyłem problemow z obłymi kształtami.
 
     
pawelc
Wymiatacz


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 151
Punkty: 1/1
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 05-02-2010, 14:45   

czyli nie jest to całkowicie na sucho ;) ,a jak z tą gofrowaną także trzeba zmoczyć przed używaniem? -robiłem do tej pory fareclą i chciałem przejść o półkę wyżej ,a jak widać nic nie przychodzi łatwo -po południu kolejna próba :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kalbi
Klubowicz


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2257
Punkty: 50/5
Skąd: W-wa
Wysłany: 05-02-2010, 15:31   

3M robi się na sucho bez moczenia gąbek. Tylko pamiętaj, że 3M to cały zestaw past i ciężko wydobyć super połysk 1 pastą. 1 usuwa rysy, druga usuwa hologramy, trzecia nabłyszcza
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Matejko
Wymiatacz


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 170
Punkty: 2/2
Wysłany: 05-02-2010, 20:21   

kalbi napisał/a:
3M robi się na sucho bez moczenia gąbek. Tylko pamiętaj, że 3M to cały zestaw past i ciężko wydobyć super połysk 1 pastą. 1 usuwa rysy, druga usuwa hologramy, trzecia nabłyszcza

Tu bym polemizował.

Jadę na wilgotno (kilka kropel na gąbke, i kilka na element *) "białym korkiem",
później na sucho czarną gąbeczką i "niebieskim korkiem" - i gotowe.
Przy odrobinie wprawy, wydaje nawet na czarnym lakierze. ;)

Nie trzeba trzech past ani całego zestawu, a woda jest potrzebna - w minimalnej ilości, ale jest potrzebna.
Szanujmy swój czas.

Pozdro. Matejko

* - dosłownie kropel, nigdy nie więcej niż dziesięć (w porywach, do dwudziestu).
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
online
Maniak forum



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 963
Punkty: 10/10
Skąd: Śląsk
Wysłany: 05-02-2010, 22:09   

Panowie, warto zwrócić uwagę na to, by zachowywać gąbki w czystości i swojej odpowiedniej miękkosci ;) Nie doprowadzać do zaschnięcia grubej warstwy pasty (do tego czasem przypalonej).

I najgorsze, a niewielu lakiernikow o tym wie- nigdy nie przechylać gąbki względem elementu, tj. nie polerować bokiem/rantem.

Dobra gąbka to dobra gąbka. Powinno się stosowac tę, którą zaleca producent danej pasty ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 05-02-2010, 22:13   

Mozna polerowac bokiem gąbki.
Oczywiscie nie zapominając o paście i wodzie.
Znajde filmik instruktażowy z 3M to go podepne pod temat.
Moze pare innych tez o polerowaniu???
 
     
online
Maniak forum



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 963
Punkty: 10/10
Skąd: Śląsk
Wysłany: 05-02-2010, 22:24   

mkautos napisał/a:
Mozna polerowac bokiem gąbki.


Chyba się nie zrozumieliśmy ;) Jakieś mniejsze elementy, słupki, listwy, zderzaki mozna.
Ale na czarnym kolorze, przechylając na ranta, na dużym elemencie- ologramy jak cholera! Przynajmniej u mnie. No i gąbka się niszczy, moze dostać bicia, a właściwa powierzchnia się deformuje...

Co Wy na to?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 05-02-2010, 22:27   

online napisał/a:
Chyba się nie zrozumieliśmy

Rozumiemy sie doskonale, myslałem o słupku czy felcach.
 
     
jerryhaj
Maniak forum


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 505
Punkty: 7/4
Skąd: woj. Podlaskie
Wysłany: 05-02-2010, 22:27   

mkautos napisał/a:

Oczywiscie nie zapominając o paście i wodzie.

wode stosuje sie tylko do starego systemu polerowania , korki o kolorach bialy i niebieski , ale trzeba zaznaczyc ze wode stosuje sie tylko z korkiem bialym , przy niebieskim jak zastosuje sie wode to bedzie rozmazane , przy systemie zielony , fioletowy i zolty korek niestosuje sie wody wszystko na sucho
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne