lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
czy da się coś z tym zrobić? błąd lakiernika?
Autor Wiadomość
mm8255
Użytkownik


Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 6
Skąd: wroclaw
Wysłany: 16-07-2013, 18:33   czy da się coś z tym zrobić? błąd lakiernika?

Witam odebralem auto od lakiernika, lakierowane byly błotniki przednie i zrobione przejście na drzwi + klar. Nie wiem skąd na drzwiach tak zauważalna różnica, auto ma 236 tyś km, wszystkie elementy w oryginale, blotniki robilem bo niestety rdza... przypadłość tego modelu.
Co z tym zrobić? Myślalem że polerka pomoże niestety... różnica jest nadal...
Świeży klar tak mógł tak zmienić odcień?



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
schlegeis
uzależniony od forum


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 354
Punkty: 17/2
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-07-2013, 18:39   

Nie widzialem jeszcze, żeby klar aż tak sciemnił sreberko..
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
mm8255
Użytkownik


Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 6
Skąd: wroclaw
Wysłany: 16-07-2013, 18:41   

lakiernik zarzeka się że nie lakierował całych drzwi tylko przejście + klar
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
schlegeis
uzależniony od forum


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 354
Punkty: 17/2
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-07-2013, 18:42   

To chyba najprosciej dojechać tym klarem do tyłu teraz?
Bo on Ci tego nie wycieniuje bo znowu klar sciemni starą powłokę.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
kalbi
Klubowicz


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2257
Punkty: 50/5
Skąd: W-wa
Wysłany: 16-07-2013, 18:45   

prawdopodobnie bezbarwny ściemnił. Miałem niestety taki przypadek ze Spectralem 505
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mm8255
Użytkownik


Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 6
Skąd: wroclaw
Wysłany: 16-07-2013, 18:45   

Czy to może być źle dobrany lakier?
No to chyba jedyne rozwiązanie...
Zrobie więcej zdjęć najgorzej widać to w cieniu
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chali68
Klubowicz
U siebie.


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 1028
Punkty: 35/30
Skąd: Wschód
Wysłany: 16-07-2013, 19:47   

Bezapelacyjnie bezbarwny zmienił barwę tak jak napisał kalbi,
i nie ma co szukać!
Nawet jak lakiernik dobrze wycieniował to i tak poległ na bezbarwnym.
Znam dosłownie parę dobrych lakierów bezbarwnych , które mają odpowiednią przezroczystość i oczywiście brak poświat z kąta i różnych dziwnych efektów po
zetknięciu z UV, które można zastosować na akurat TO sreberko.
Powiem tak już wielu nawet dobrych fachowców poślizgnęło się na takiej robocie.
Także nie ma co szukać winnego tylko poprawić bezbarwnym do końca i po zabiegu.
Pozdr.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
MarcinGSI
Guru



Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 457
Skąd: Suchedniów
Wysłany: 16-07-2013, 22:54   

Drzwi wyglądają jakby były z innego auta,nie wiedziałem że klar może tak ściemnić srebro.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mm8255
Użytkownik


Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 6
Skąd: wroclaw
Wysłany: 16-07-2013, 23:02   

No właśnie...a na drzwiach tylko nowy klar..
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
madmax
Moderator
CoMe My LaDy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3834
Punkty: 67/45
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 16-07-2013, 23:18   

Bezbarwny potrafi ściemnić kolor ale chyba nie aż tak bardzo mocno. Zdarzyło mi sie ale nie aż tak, bez przesady. COś mi tu śmierdzi. Zapytaj sie jakim klarem malowal.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
schlegeis
uzależniony od forum


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 354
Punkty: 17/2
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-07-2013, 00:17   

No wlasnie dla mnie tez to jest bardzo dziwne i podejrzane. A zaproponuj mu, zeby klarem cały tył dokonczyl, jak uzyje tego samego to powinno rowniez sciemnic w ten sam sposob jak zaaplikuje identyczną grubość itd.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Sw.Piotrek
Maniak forum
Początkujący


Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 562
Punkty: 11/26
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-07-2013, 17:18   

Chali68 napisał/a:
Bezapelacyjnie bezbarwny zmienił barwę tak jak napisał kalbi,
Znam dosłownie parę dobrych lakierów bezbarwnych , które mają odpowiednią przezroczystość i oczywiście brak poświat z kąta i różnych dziwnych efektów po
zetknięciu z UV, które można zastosować na akurat TO sreberko..

Czy możesz nam je zarekomendować?
_________________
http://niezalezna.pl/
http://dorzeczy.pl/
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Kaes91
Fanatyk



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 1065
Punkty: 17/10
Skąd: Olecko
Wysłany: 17-07-2013, 17:59   

Skoro tak bardzo to ściemniło to ciekawe jak wygląda błotnik przód przy pokrywie silnika, powinna być spora różnica, która będzie też, jak sądzę, po poprawce samym bezbarwnym między tylnym błotnikiem a klapą bagażnika i tylnym zderzakiem... Czyż nie?
_________________
Jak się człowiek spieszy, to się blacharz cieszy...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chali68
Klubowicz
U siebie.


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 1028
Punkty: 35/30
Skąd: Wschód
Wysłany: 17-07-2013, 18:21   

Kol.Sw.Piotrek, Proszę uprzejmie:
Standox Premium Klarlack
Standox Easy
Debeer Hs 420
Palinal Hs 90
Mipa CX3
App Hs 3060

To tak poglądowo.
Widzicie a na przykład dając App1360 Hs na te sreberko, które samo wpada w niebieski dokładamy jeszcze jedną poświatę niebieską poliuretanową i ZONK
mórowany. I tutaj widzimy tego efekty. Mamy przecież bezbarwne różnego typu
na rynku. Jedne są przezroczyste, drógie żółte, trzecie zielone, czwarte mleczne, piąte z efektem soczewki,poświat różnego typu i barwy.
Lakiernik powinien wiedzieć czym lakieruje, zrobić sobie test suchy etc.
Ale myślenie boli oj bardzo boli!!!!
Nie wystarczy kupić lak.bezbarwny pierwszy z półki i polecieć.
To chyba tyle na ten temat. ;)
Pozdrawiam.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl szczegóły
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 17-07-2013, 20:34   

Chali68 napisał/a:
Standox Premium Klarlack

Robiłem nim i nic takiego nie zauważyłem ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
michalLbn
Klubowicz


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 2131
Punkty: 49/7
Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 17-07-2013, 20:48   

To na 100 procent wina klaru. Miałem takie duże różnice na duxone.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chali68
Klubowicz
U siebie.


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 1028
Punkty: 35/30
Skąd: Wschód
Wysłany: 17-07-2013, 21:22   

unek, przeczytaj dobrze! Właśnie o to chodzi że nie zauważyłeś, bo te
lakiery,które wymieniłem nie zmieniają tegoż sreberka.
Pozdro Łukaszu! ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mst
Klubowicz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Cze 2013
Posty: 426
Punkty: 4/12
Skąd: uk
Wysłany: 17-07-2013, 21:31   

Hej
Można też wyjść z takiej opresji kładąc pierwszą warstwę lakieru bezb. do połowy drzwi(tam gdzie kończy się cieniowanie) a przy drugiej warstwie zamknąć całość...

Gdyby ta różnica pomiędzy drzwiami była trochę mniejsza można byłoby przednią furtkę,od połowy w stronę tylnej,przelecieć gąbką z woda i z niewielką ilością pasty do matowania.
Spróbować można...
pozdr
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mm8255
Użytkownik


Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 6
Skąd: wroclaw
Wysłany: 17-07-2013, 23:26   

Widzę w temacie zawrzało... Co mogę powiedziec gadalem z lakiernikiem to bylo robione miesiac temu bo auto sprowadzilem dla siebie stalo u mechanika rozrzad itp. i nie widzialem że taka roznica... Generalnie nie pamięta ile warstw jakie cisnienie itp. Dlatego mowi że może zrobić resztę na moją odpowiedzialnosc, bo moze byc tak że znowu tył bedzie się różnił od przodu. Dla mnie to jakis bezsens, jak można lakierując blotniki lakierować cale auto po prawej i lewej stronie? to jakiś absurd... A miałem całe auto w oryginale... bezwypadkowe

Zderzak (porysowany od bagaży) z tyłu też był lakierowany tym samym lakierem i jakoś pasuje do reszty dużo lepiej niż te drzwi...


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

[ Dodano: 17-07-2013, 23:34 ]
Czy są jakieś sposoby żeby chociaż trochę zminimalizować tą różnicę bez ponownego lakierowana?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Sw.Piotrek
Maniak forum
Początkujący


Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 562
Punkty: 11/26
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-07-2013, 23:52   

Tylne drzwi wydają się być nieco matowe. Może będzie się to mniej rzucało w oczy dzięki spolerowaniu tylnych drzwi.
Na ostatnim zdjęciu wygląda to wręcz jak inny odcień srebrnego.
_________________
http://niezalezna.pl/
http://dorzeczy.pl/
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 18-07-2013, 00:08   

Chali68,
Przeczytaj też moj post przecież tylko napisałem, że nic ,,nie zuważyłem,, - czyli zgadzam się z twoją opinią ;) reszty klarów nie sprawdzałem....
Kwestia interpretacji ... tutaj a raczej wszędzie- zawsze wychodzą nie potrzebne zgrzyty :D
Pozdr Ciebie również ;]

mm8255,
sorrry kolego srebrny zawsze był i będzie tematem z archiwum X ...
Tutaj macanie polerką nic nie da ..trzeba po cieniować teraz najlepiej cały bok .. uwierz teraz tak wyjdzię :D Chyba, że będzie kumaty lakiernik i zrobi tylko dźwi(tzn przednie i tylnie) ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
pawel1108
Stały Bywalec
pawel1108


Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 67
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-07-2013, 08:12   

Moim zdaniem nie ma co się czepiać klaru, z tego co widać na zdjęciach jakby przedni błotnik przyłożyć do tylnych drzwi to by pasowało.
Myślę, że lakiernik miał rozmach i za daleko dojechał bazą na drzwiach lub popełnił parę podstawowych błędów (temperatura, ciśnienie!- może nie stabilna instalacja w jednym miejscu 1,8atm a w innym 2,3atm, odległość od lakierowanego elementu), których nie wypada popełniać na srebrach i tyle.
Zderzak do błotnika z tyłu pasuje, błotnik z przodu do zderzaka również a drzwi jednak nie.
Używam klarów które nie są w pełni transparentne. Np.Supremelux CP już całkiem w kubku wygląda jak poranny mocz po szparagach i z tego powodu nie zauważyłem różnic na cieniowanych elementach.
Każdy jednak ma swoje doświadczenia i szuka rozwiązania problemu na swój sposób.
Pozostaje tak, jak Kolega Unek napisał wycieniować dwoje drzwi i tyle, żadne polerowanie a i z czasem też nie będzie jaśniejsze ;)
Pozdrawiam
_________________
http://lakiernik-wroclaw.eu
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
masato
uzależniony od forum


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 358
Punkty: 4/1
Skąd: Kalisz
Wysłany: 19-07-2013, 00:40   

Najprościej i najtaniej...nie ruszać tego. Auto niedługo się zestarzeje i zmieni właściciela, a Ty stracisz kilka stówek na lakierowanie bezpowrotnie.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
propsiak
uzależniony od forum



Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 309
Punkty: 2/3
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 20-07-2013, 16:24   

Miałem podobny problem z bemk'a (bezowy metalik) lakierowalem 2x zderzak blotnik+drzwi na przejscie.
clear jakiego uzylem to Grasolin, element cieniowany zrobil sie bardziej zolty :D . Wiem jaki blad popelnilem poprostu przeciagnolem 2 razy clearem po calosci, a wystarczylo przypruszyc po bazie+warstwa na lustro. No niestety czlowiek mlody to sie uczy na bledach. Bemka byla na szczescie byla zaprzyjaznionego pana, nie mial zadnych watow a 4 miesiachach ta roznica zniknela ...
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
acer
Wymiatacz


Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 192
Otrzymał 5 punkt(y)
Skąd: opolskie
Wysłany: 20-07-2013, 17:23   

możliwe że nie klar zawinił tylko żywica którą kładzie się pod bazę (jak używał takiej zamiast blendera)po prostu przeleciał z nią do końca a ta ściemniła kolor lub baza za daleko w każdym razie na 99% stawiam winę lakiernika,spierdolił robotę i się nie chce przyznać ja bym go :killer:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chali68
Klubowicz
U siebie.


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 1028
Punkty: 35/30
Skąd: Wschód
Wysłany: 20-07-2013, 17:53   

U K A M I E N I U J M Y kolegę Lakiernika! A CO! Niech wiedzą!
Brawo za solidaryzm etc. ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
marcus
Forumator
Hala Madrit



Pomógł: 1 raz
Wiek: 57
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 292
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: śląsk
Wysłany: 26-07-2013, 23:41   

propsiak napisał/a:
uzylem to Grasolin

hmm ciekawe ja uzywam czesto tego klaru HS i jest super przejrzysty nawet przy srebrze czy białym zółty czerwony itp rozjasnia moze dolałes jakies rozcienczalnika i zmatowił kolor ja nie daje do niego nic tylko utwardzacz i jest gotowy do uzycia ;) :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
stomek
Wymiatacz


Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 155
Punkty: 4/1
Skąd: Gryfino
Wysłany: 14-09-2013, 18:59   

marcus napisał/a:
propsiak napisał/a:
uzylem to Grasolin

hmm ciekawe ja uzywam czesto tego klaru HS i jest super przejrzysty nawet przy srebrze czy białym zółty czerwony itp rozjasnia moze dolałes jakies rozcienczalnika i zmatowił kolor ja nie daje do niego nic tylko utwardzacz i jest gotowy do uzycia ;) :)


Ten klar idzie bez ropuszczalnika wylac na lustro, dodatkowo staje dokladnie w tym miejscu , gdzie skonczyles aplikowac, nawet w obnizonych temepaturach (wtedy z krotkim utwardzaczem). Mam go zaaplikowanego od 5 lat na wlasnym aucie i jest rewelacja, nie ma zadnej roznicy w porownani z fabrycznym Hondy (nigdy nie polerowany). Jeden z lepszych na rynku w przyzwoitej cenie.

A co do sreberka to standard z niektorymi klarami kazda dodatkowa warstwa klaru na stary sciemnia odcien. Czasami lepiej pocieniowac baze na sasiednim elemencie i zaraz za nia wycieniowac klar.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
propsiak
uzależniony od forum



Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 309
Punkty: 2/3
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 05-10-2013, 01:10   

stomek napisał/a:
marcus napisał/a:
propsiak napisał/a:
uzylem to Grasolin

hmm ciekawe ja uzywam czesto tego klaru HS i jest super przejrzysty nawet przy srebrze czy białym zółty czerwony itp rozjasnia moze dolałes jakies rozcienczalnika i zmatowił kolor ja nie daje do niego nic tylko utwardzacz i jest gotowy do uzycia ;) :)


Ten klar idzie bez ropuszczalnika wylac na lustro, dodatkowo staje dokladnie w tym miejscu , gdzie skonczyles aplikowac, nawet w obnizonych temepaturach (wtedy z krotkim utwardzaczem). Mam go zaaplikowanego od 5 lat na wlasnym aucie i jest rewelacja, nie ma zadnej roznicy w porownani z fabrycznym Hondy (nigdy nie polerowany). Jeden z lepszych na rynku w przyzwoitej cenie.

A co do sreberka to standard z niektorymi klarami kazda dodatkowa warstwa klaru na stary sciemnia odcien. Czasami lepiej pocieniowac baze na sasiednim elemencie i zaraz za nia wycieniowac klar.


Trochę późno ale przeczytałem posty powyżej i zdałem sobie sprawę że to może nie clear zawinił tylko żywiczka do cieniowania.... hmmm pewnie tak bo robiłem cieniowania bez niej i jest ok. A grasolina mogę polecić każdemu stosunek jakości do ceny zajeb*sty :)
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
madmax
Moderator
CoMe My LaDy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3834
Punkty: 67/45
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 05-10-2013, 10:13   

Śmieszna sprawa bo malowałem niedawno cały bok takiego pasata tylko że sedana kolor to był chyba LA7W. Malowane drzwi a na błotniki cieniowane. Użyłem do tego środka do cieniowania bazy ze spectrala a bezbarwny był z U-pola.
Efekt był taki że i przedni i tylny błotnik mega różni się od zderzaków. Jak pojazd do mnie wróci na pomalowanie listew pod kolor auta to moze zrobie fotki i pokaże. Nie wiem co zawiniło. Wiem jedno:) jak sie patrzy na auto to bok wygląda jak by był z innego auta :glupek: .
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
BOGSTER
Bywalec


Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 37
Wystawił 1 punkt(y)
Skąd: kraków
Wysłany: 05-10-2013, 22:59   

witam ja miałem identyczny przypadek pare latek temu na a4 lakierowałem cały bok podczas składania uszkodziliśmy przedni błotnik ,no to prysnołem jeszcze raz i okazało sie że zmienił się całkiem kolor jakiś taki na złotawy
ten sam lakier bazowy i klar , podejrzewam wine w ciut większej ilości rozpucha

niestety srebro zaskakuje trzeba być sprytnym .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
michalLbn
Klubowicz


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 2131
Punkty: 49/7
Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 06-10-2013, 09:13   

Jeżeli chodzi o la7w to ja ostatnio lakierowałem tylny błotnik. Doświadczenie ze srabrami pozwoliło mi od razu wycieniować tylny zderzak ( przy okazji usunąłem rysę i klient dopłacił) i drzwi. Drzwi cieniowałem w taki sposób, że pierwsza warstwa bezbarwnego do połowy drzwi, druga ca całe drzwi, z tym że w okolicach styku tylnych drzwi z przednimi, lakieru położyłem cieniutko. Dzięki temu nie ma żadnych różnic. Już ja się w życiu napoprawiałęm sreberek, także od jakiegoś dłuższego czasu wszystko jest cieniowane.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
lackspec
Wyjadacz


Wiek: 35
Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 109
Skąd: Małopolska
Wysłany: 12-10-2013, 16:22   

Wygląda na to że lakiernik się uwinął i na niedoschniętą jeszcze bazę położył klar być może to sprawiło ten efekt lub też zamiast cieniować drzwi bazą położył bazę na całość drzwi i kolor się ściemnił na drzwiach a na błotnikach nie.
Reasumując efekt na drzwiach jakby 4 warstwy bazy, a na błotniku 2 warstwy, jeszcze co mi przychodzi do głowy to za dużo rozpuszczalnika tak jak poprzednicy piszą i zrobił się żółtawy klar.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne