lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
REGULACJA I USTAWIENIA PISTOLETU
Autor Wiadomość
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 19-10-2012, 13:29   REGULACJA I USTAWIENIA PISTOLETU

No to .... prosta sprawa. Jak ustawiacie pistolet do lakierowania ? Proszę żeby każdy kto zabiera głoś napisał co jakiś czas na początku jakim pistoletem i dyszą, lakieruj lub do jakiego się odnoszą jego opinie .... np, SATA 4000 RP 1.3 .... albo DV GTI PRO 1,3 / H1. itp. To zawsze jest bardzo ważna sprawa ! ;)

Na początek stawiam taką ( jak się okazuje kontrowersyjną ) tezę

Jedyne pokrętło jakie w trakcie fazy lakierowania powinno interesować lakiernika wykonującego naprawy elementów to REGULACJA SZEROKOŚCI STRUMIENIA. ;)

Pozostałe :

Zawór ciśnienia wejściowego
Ilość materiału
Blokada położenia iglicy

....w trakcie normalnego lakierowania ( a nie jakiś specjalnych efektów i detali ) powinna
być ustawiona tak :

Zawór ciśnienia - stałe położenie dopasowane do reduktora na filtrze i gnieździe końcowym zgodnie z zaleceniami producenta dla danego typu pistoletu ... w większości przypadków 2,0 bara.

Ilość materiału - otwarte na max. dopuszczalna korekta 5 - 10 % zamkniecia

Położenie Iglicy ( blokada ) - cofnięta na maks. Korekta w przypadku deformacji końcówek strumienia w aparatach klasy LVLP i HP ( 5- 10 % ) Zawsze na max w modelach HVLP lub zgodnych z HVLP.

To moja opinia. Ciekawy jestem waszych. Szczególnie tych którzy nie używają SATA ale każda opinie mile widziana. ;)
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 19-10-2012, 13:34   

PROJEKTER napisał/a:
Jedyne pokrętło jakie w trakcie fazy lakierowania powinno interesować lakiernika wykonującego naprawy elementów to REGULACJA SZEROKOŚCI STRUMIENIA.

Jeden filmik i zero pisania.
Ta bzdurna teoria runie bez słowa.
Ale nic, pisz, spoko.
Ja wieczorkiem poczytam.
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 19-10-2012, 15:22   

Ależ Krzysiu ... nie spieprzaj tak od razu z prostego braku doświadczenia w lakierowaniu do czarnej dupy niewiedzy :) SATA to świetny sprzęt ale niestety nie każdy jej używa i pewnie będzie to dla ciebie szok, ale inne pistolety niż Ty widziałeś, mają inaczej rozwiązane konfiguracje ustawienia :D Niektóre w ogóle nie maja żadnych ustawień. ;)

Jeden taki DeVilbiss ma nawet pokrętło do regulacji rozmiarów dyszy materiałowej od 0.8 do 2,0 ... na ale skąd mogłeś wiedzieć ... przecież nie masz takie go DeVilbissa ... Wiedziałeś chociaż o tym że i ten parametr można zmieniać pokrętłem ?

A np. taki CHS ... daleko nie szukając po świecie ... Nie ma regulacji materiału na iglicy ;) ... tylko zawór do tego celu .... jego bratnia konstrukcja ... nie ma nawet regulacji szerokości strumienia zaworem .... tylko kątem położenia dyszy powietrznej :D

Dlatego jak chcesz coś w tym temacie napisać i się nie wygłupiać to najpierw podpisz się czego dotyczy twoja wypowiedź ( producent typ model i dysza materiałowa ) inaczej to tylko pieprzenie o tym co ci się zdaje, a nie dyskusja o regulacji pistoletów lakierniczych.

Do tego widzę że już nie jesteś taki chętny do podjęcia dyskusji o jedynym zaworze regulacyjnym o którym warto gadać. :) Weź zatem pod uwagę, że to co jest tą twoją niby rewelacją to sytuacja nie spotykana w praktyce przy lakierowaniu samochodów ( film 0,49 do 1,02 ) ;)

http://www.youtube.com/watch?v=Vjw3KRXOZW0
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 19-10-2012, 16:52   

PROJEKTER napisał/a:
nie spieprzaj tak od razu z prostego braku doświadczenia w lakierowaniu do czarnej dupy niewiedzy


Heh.

Teoretyku ty mój mistrzu od czarnej dupy mataczenia i siwego dymu.
Sam napisałeś że jedyne pokretlo to szerokość miotły - ono TYLKO interesuje lakiernika.
A na filmiku sam pokazujesz że dupy dałes, ale nie potrafisz sie przyznac do zwyklej niescislości.
Nic takiego, spoko, rozumiem.
Zdarza sie każdemu lekka wtopa.
Ale nie, Tobie nie. :D
Żeby nie było łatwo to masz nawet regulacje kontry .
Dziekuję za uwagę. :aniolek:
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 19-10-2012, 18:52   

A nie to sorry ... Nie doceniłem cię MK ... widocznie jesteś jedynym lakiernikiem samochodowym na świecie malującym metodą .... w kółeczka. Tzw metoda ... wielkiej kropy.... przy maksymalnie skręconej szerokości strumienia :buhaha: MK ... Tak mnie zżera ciekawość, że muszę zapytać o nazwę elementu nadwozia samochodu w który celuje się taką kropą i lakieruje ... napiszesz tu jakiś przykład ? :smiech: ... bo wiesz regulacja twojego pistoletu na to pozwala :hahaha1:

Poczekaj niech temat się rozwinie ... Ja chętnie poczytam opis lakierowania w którym jakiś lakiernik w trakcie realizacji cyklu malowania boku czy klap majta pokrętłami. To chyba tylko u Ciebie w norze pojawia się taka nowatorska technika :smiech: Wymiana postów z tobą , jak masz te swoje dni zatwardzenia umysłowego polegają na ciągłym przepisywanie tego samego bo za cholerę nie można cię wtedy zmusić do czytania postów ze zrozumieniem.... no ale taki to już z tobą los co jakiś czas.

Widzisz Krzysiu normalnie .... wiesz ci profesjonalni zawodowi lakiernicy ;) ... to robią to tak :

Raz .... RAZ ustawiają szerokość strumienia, położenie iglicy i jej blokadę ... lub zaworu ilości materiału ... no i ciśnienie wejściowe. Jak to lakiernicy dysponujący mieszalnikiem, lub pracujący zawsze na tym samym systemie technologicznym, a do tego jak to zawodowi lakiernicy i mają jeden pistolet do bazy drugi do bezbarwnego to położenia iglicy jest zawsze w pozycji max otwartej ... to samo jak jest w korpusie zawór zamiast regulacji iglicą .... no i szerokość strumienia też na max ... minimalna korekta zamknięcia jak pistolet jest lekko zużyty, lub mniej profesjonalny ... ciśnienie wejściowe do regulacji - TAK .... ale tylko wtedy jak położenie zaworów zostało zmienione przy myciu pistoletu ... albo to mniej profi lakiernia i nie ma reduktora na filtrach końcowych, albo sprężarka jest z ... Jelcza :haha2:

Te położenia regulatorów są raczej stałe, :nono: a majtanie nimi w normalnej lakierni prowadzi do ustawienia ich w to samo położenie co przy poprzednim cyklu, wczoraj, przed wczoraj i tydzień temu :) Szerokość ... strumienia to jedyna zmienna i to tylko wtedy jak ktoś ma już bardzo duże doświadczenie w lakierowaniu i do tego chce oszczędzić trochę materiału. W takim przypadku gdy lakieruje np drzwi na stojaku ... to lekki ruch kciukiem w przypadku SATA 4000 i OPTIMA Trifiti ... lub drugą ręką w innych pistoletach i lekkie zmniejszenie szerokości strumienia przy lakierowaniu felca ( większość tego nie robi ... niektórzy jednak tak robią )... wracamy na poszycie zewnętrzne, w SATA 4000 to ruch kciukiem i miotła na max. Żadnego korygowania położenia zaworu ciśnienia Krzysiu :nono: ... żadnych durnych korekt i małpich ruchów zaworze przy ciśnienia.

Jak będziesz w norce to sprawdź sobie o ile zmienia się ciśnienie na manometrze jak zmniejszysz szerokość strumienia o 1/4 ;) .... w 4000 RP z dyszą 1,3 to ok 0,8 bara. Niezauważalna zmiana przy lakierowaniu felca ... i szkoda tracić czas na korygowanie ciśnienia bo to guzik daje .... znacznie mądrzej jest szybciej przesunąć pistolet nad krawędziami elementu :okulary: .

Jedna regulacja jaka powinna interesować lakiernika to zawór od szerokości strumienia ... oczywiście gdy pistolet go posiada ... ale w tych markowych do refinishu jest zawsze.

Jakieś pytania Krzysiu ? ... Nauczyć cię jeszcze czegoś w kwestii regulacji pistoletu i trudnej sztuki prowadzenia go przy lakierowaniu dekoracyjnym ? :plaża:


To jeszcze podsumowanie do tamtego tematu.

Majtanie regulacjami na pałę, praca na mniejszym, lub większym ciśnieniu wejściowym i wkręcania iglicy w dyszę materiałową to standard u każdego początkującego lakiernika, ale niestety także u tych bardziej doświadczonych pracujących ( także - niestety) na przypadkowych materiałach. Gdyby ktoś pracował cały czas tymi samymi produktami nawierzchniowymi to położenie iglicy i szerokość strumienia mogłaby być stała i nic by to nie zmieniło. Jednak taki pistolet musiał by być przypisany do konkretnego produktu i zadania. Nie jest to wcale takie nie możliwe ... ale zrozumiałe, że każdy chce mieć możliwość samodzielnych ustawień. ... każdy w branży refinishu :nono:

W lakierniach przemysłowych stosuje się pistolety z coraz bardziej ograniczoną regulacją i wprowadza jednolite produkty do konkretnych zadań.

Dlatego jak słyszę gdzieś że jakiś pistolet jest tylko do kabiny, a inny do nory, lub garażu to sorry Panowie ale ubolewam nad brakiem umiejętności skonfigurowania sobie sprzętu do własnych potrzeb. Skonfigurowania z systemem redukcji ciśnienia i zestawem dysza głowica a nie tylko wymajtania go pokrętłami. W profi lakierowaniu tylko jedno pokrętło ma kluczowe znaczenie ... to od szerokości strumienia. ....

... i gdzieś w tym miejscu spada z kosmosu na podgrzewanym spadochronie, oderwany od rzeczywistości tej planety ... Felix Mkautos z jakimś wielkim technicznym objawieniem :smieszne: :dobrze:
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Dawid
Forumator


Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 246
Otrzymał 7 punkt(y)
Skąd: Digernes NO
Wysłany: 19-10-2012, 19:43   

PROJEKTER napisał/a:
Proszę żeby każdy kto zabiera głoś napisał co jakiś czas na początku jakim pistoletem i dyszą, lakieruj lub do jakiego się odnoszą jego opinie


Do bazy: WS-400 EVO 1.3 BASE
Do klaru: WS-400 EVO 1.3 CLEAR

Obydwa pistolety rozkręciłem na maxa zaraz powyjęciu z walizki i jeszcze nigdy nic nie regulowałem. Wszystkie regulacje na maxa tylko przy ostatnim filtrze na manometrze zmieniam ciśnienie wejściowe w zależności od wykonywanej operacji.

Co do tego co wyrzej napisał projekter to się osobiście nie zgadzam. Po co zmniejszać miotłę o 1/4 przy lakierowaniu np felcy, tracisz czas a ile tego materiału zaoszczędzisz???

Jak już zmiejszać miotłę to na minimum i gdzieś w trudno dostępnym miejscu domalować (np. komora silnika). Więc moim zdaniem albo max miotła albo min. ale na min trzeba również zmiejszyć ciśnienie i wtedy wychodzi nam nowa teoria:

Regulacje jakie powinny interesować lakiernika to zawór od szerokości strumienia i regulacji iglicy.

A nie:

PROJEKTER napisał/a:
Jedna regulacja jaka powinna interesować lakiernika to zawór od szerokości strumienia


Ja się wypowiedziałem, czekam na wypowiedzi innych użytkowników.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Kamil208
Klubowicz


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 683
Otrzymał 20 punkt(y)
Skąd: z daleka
Wysłany: 19-10-2012, 20:11   

Ja mam spore porównanie, posiadam:

Sata 400RP 1,3 clear
Iwata wbx 400 1,3 i 1,4 baza i clear
devilbis gti pro 1,3 t2 clear

Używam regulacji miotły jak zmniejszam miotłe zmniejszam też cisnienie zazwyczaj, ale miotłe reguluje tylko jeżeli są jakieś "częsci" od których pistolet jest dalej niż normalnie. np. komora silnika lub bardzo małe zakamarki które wymagają wąskiej miotły i nie ma mozliwości odsunąc guna- trzeba skęcic cisnienie.

ilość materjału można skręcic przy wypylaniu ostatniej warstwy bazy ale można to zrobic też inaczej.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 19-10-2012, 23:41   

Dawid napisał/a:
Co do tego co wyrzej napisał projekter to się osobiście nie zgadzam. Po co zmniejszać miotłę o 1/4 przy lakierowaniu np felcy, tracisz czas a ile tego materiału zaoszczędzisz???


W praktyce większość lakierników robi tak jak TY. WIĘKSZOŚĆ. ;) Wyjątkiem są ci "profesjonalni inaczej" czyli kolega @Mkautos .... :) i ci którzy mają nawyk zmniejszania szerokości strumienia Dawno temu też tak robiłem To upierdliwe i czasochłonne. "Skórka nie warta wyprawki". Tylko że .... dawno dawno temu ... gdy nie było pistoletów z "krótką" regulacją szerokości miotły nikt nie majtał pokrętłami w trakcie lakierowania bo tylko tracił czas ... Potem jednak nastał czas pewnego uproszczenia. Wielu lakierników to olało.

Ja olałem to wielgachnym sikiem bo mnie ilość materiału przy lakierowaniu to wali już szczególnie :smiech: . Jak się jednak okazuje są profesjonalni lakiernicy znający się na tym zawodzie .... i lakiernicy którzy tylko i wyłącznie przez 6 godzin dziennie lakierują samochody przemiennie w dwóch kabinach. Nie szlifują i nie zajmują się pierdołami, szlifowaniem, dobieraniem kolorów, czy polerowaniem tylko lakierują.

Wiele się można od nich nauczyć. Po pierwsze operowania pistoletem lakierniczym ... a po drugie skuteczności aplikacji. Pierwsza sprawa to równomierność aplikacji przy mokrym i suchym pomiarze grubości powłoki. Druga sprawa to wydajność z jednego litra zużywanej mieszaniny.

Gdybym ci @Dawid napisał że przy czterech drzwiach malowanych na stojakach ... tym samym kolorem i tym samym pistoletem różnice w zużyciu materiału zrobione przez dwóch doświadczonych lakierników wynoszą .... 0,3 l klaru to zaczniesz się zastanawiać nad szybką zmianą szerokości miotły ... Czy olejesz i wliczysz ten materiał w koszty usługi ? ;)

[ Dodano: 20-10-2012, 01:16 ]
Kamil208 napisał/a:
Ja mam spore porównanie, posiadam:

Sata 400RP 1,3 clear
Iwata wbx 400 1,3 i 1,4 baza i clear
devilbis gti pro 1,3 t2 clear

Używam regulacji miotły jak zmniejszam miotłe zmniejszam też cisnienie zazwyczaj, ale miotłe reguluje tylko jeżeli są jakieś "częsci" od których pistolet jest dalej niż normalnie. np. komora silnika lub bardzo małe zakamarki które wymagają wąskiej miotły i nie ma mozliwości odsunąc guna- trzeba skęcic cisnienie.


... a dlaczego skręcasz ciśnienie w IWATA WBX400 1,3 z proatomizacją jak ten pistolet startuje już z niskim ciśnieniem ? ... Czy może za szybko wyciągam wnioski dedukując to tylko z opisu ? ;)
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Ostatnio zmieniony przez jacklack 29-10-2012, 18:56, w całości zmieniany 2 razy  
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
tomek70
Bywalec


Wiek: 49
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 57
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: BYD
Wysłany: 20-10-2012, 05:19   

Przecież zmniejszając miotłę , zmniejszacie przepływ powietrza w jednym kanale. W drugim powietrze przepływa ze stałą intensywnością. Gdzie tu wzrost ciśnienia? Nie macie reduktorów? Przy skręcaniu miotły [używam tylko max/min] zmniejszam tylko ilość materiału.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chali68
Klubowicz
U siebie.


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 1028
Punkty: 35/30
Skąd: Wschód
Wysłany: 20-10-2012, 07:06   

Tomek 70 ma rację. Skręcając miotłę skupiamy materiał i wydaje się że zwiększamy ciśnienie na wyjściu. Przykręcamy materiał i jest ok. Ja powiem tak na klarze robię zawsze próbę na papier i rozkręcam do punktu w którym pojawi się krecha ale to prz hte,transtech,rp. Wszystko zalerzy od gęstości i metody aplikacji. Lakierując jednym bezbarwnym np. Jesteśmy ograniczeni więc tak jak Dawid na pałę bo to nie mój materiał. Czyli rozkręca i już. Przy lakierowaniu na swoim wychodzi to inaczej. U siebie lakierowałem kilkoma bezb. Dobierałem połysk,brylant,głębie do reszty auta. A nie w kwesti ceny. Dlatego każdy pistolet ustawiałem inaczej do gęstości i metody nakładania. Bo jest i wiele a nie jedno machanie miotłą rozkręconą z jednej do drugiej. Sata rp i zamiatanie i jedna faktura cieńsza lub grubsza tak wygląda lakierowanie w polsce w większości warsztatów. Pozdr. Ps. Kol Dawid napewno byś dużo nalakierował jak byś miał limit materiału tak jak mają koledzy w serwisach.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Dawid
Forumator


Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 246
Otrzymał 7 punkt(y)
Skąd: Digernes NO
Wysłany: 20-10-2012, 09:38   

Chali68 napisał/a:
Ps. Kol Dawid napewno byś dużo nalakierował jak byś miał limit materiału tak jak mają koledzy w serwisach.


No to nic tylko znowu muszę w poniedziałek jakiś mały teścik zrobić i pokazać ile gotowej mieszanki klaru zużywam na danym elemencie lakierowanym. A będzie bo polakierowania bok w Land Cruisier więc dobry materiał na test:) Aaaa na tym boku z Volvo co jest w mojej galerii to zużyłem na pierwszą warstwę ok 150ml gotowej mieszanki klaru a na drugą pełną warstwę ok 600ml też gotowej mieszanki (3:1:0,6).

tomek70 napisał/a:
Przy skręcaniu miotły [używam tylko max/min] zmniejszam tylko ilość materiału.


Chali68 napisał/a:
Tomek 70 ma rację. Skręcając miotłę skupiamy materiał i wydaje się że zwiększamy ciśnienie na wyjściu. Przykręcamy materiał i jest ok.


Napiszę szczerze że nigdy nie mierzyłem ciśnienia przy zmniejszaniu miotły ale tak jak napisałeś, wydawało mi się że ono rośnie. Z ciekawości sprawdzę ale logicznie myśląc masz rację.
Więc jak to jest z tą teorią??? Projekter przyznasz się do błędu? Bo wydaje mi się że niektórzy tylko na to czekają:)
Pozdro:)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
tomek70
Bywalec


Wiek: 49
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 57
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: BYD
Wysłany: 20-10-2012, 11:05   

Kręcisz miotłą-ciśnienie się zmienia , ale tylko w jednym kanale i to zmniejsza się , nie zwiększa. Zmniejszasz materiał bo to co leci na całą szerokość miotły , po skręceniu leci w jeden punkt. Może ktoś odnieść wrażenie że zwiększa się ciśnienie bo materiał rozbija tylko dysza powietrzna wokół dyszy materiałowej , nie ''zakłócają'' tego dysze boczne i można lakierować z odległości metra.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 20-10-2012, 11:08   

mkautos napisał/a:
Dla mnie to proste.
Kręcisz miotłą--- cisnienie też się zmienia.
Mniejsza miotła --- dla poprawnej aplikacji na mniejszych elementach trzeba zmniejszyc ilość materiału.


TY ? ... a niby na jaką cholęrę. :smiech: co ma jedno wspólnego z drugim ? Ty miałeś kiedyś w ręku pistolet lakierniczy ? Tworzysz jakieś skomplikowane teorie o ustawieniach a sprawa jest banalnie prosta :

Szerokość strumienia mana max
Iglica do końca ma max
Ciśnienie między 2- 3 bara.

Co chcesz ustawiać jak do polakierowania są elementy zewnętrzne ? Nie pierdziel tu Krzysiu o jakiś wynalazkach typu drobne elementy bo te to mogą mieć centymetr. Każdy wie jak sobie wtedy radzić. To jednak nie ma nic wspólnego z normalnym lakierowaniem.

Dodam więcej zaczyna w pełni rozumieć dlaczego WS400 całkowicie cię przerósł. Chciałeś z niego zrobić SATA RP .... i poskręcałeś na pałę jak swoją SATA zamiast po prostu go normalnie ustawić i dać mu pracować. Nic dziwnego że potem oceniasz jego wady choć inni w normalnych lakierniach pokazują ci że to świetne narzędzie ;) ... i Ja się do nich dołączam. To doskonały sprzęt ale trzeba mu dać oddychać anie majtać pokrętłami jak widzę masz w ciągłym zwyczaju :glupek: . To nie SICO HP kolego Mk ;)

Jak można o sobie mówić lakiernik samochodowy jak się nie potrafi operować spustem pistoletu lakierniczego i trzeba wkręcać iglicę ? Zmniejszenie przepływu materiału w dyszy materiałowej i blokada spustu tak żeby materiał nie leciał w 100 % to dowód na to że dysza materiałowa w tym pistolecie jest źle dobrana. Kto przy zdrowych zmysłach zmniejsza ilosc podawanego przez pistolet lakieru do tego zaczyna dopasowywać ciśnienie żeby się trzymać 2 - 3 barów i jeszcze zmniejsza szerokość strumienia.

Chciałbym to usłyszeć od tych którzy co dziennie lakierują kilka samochodów SATA IWATA lub DV .... że przychodzą im do głowy takie zabawy z regulacją :glupek: ? Żaden lakiernik w ASO, czy w dużym warsztacie nie odpierdziela takich jaj :glupek:

Drobne elementy do lakierowania do ekstrema i tu każdy może sobie ustawić pistolet jak chce. Niektórzy do tego celu mają odrębny sprzęt. :nono: Normalne lakierowania to normalne elementy. Tu nie ma skręcania materiału, skręcania szerokości strumienia i wymyślania ciśnienia. Stałe ustawienia pełne otwarcie i ustalone ciśnienie :nono:

.... w tej pięknej zasadzie jest jednak pewien wyłom :nono: To pistolety klasy HP ... np. SATA Jet 90. i większość chinoli ... ale o tym po tym .... najpierw poczytamy wywody naszego speca z nory :)
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 20-10-2012, 11:44   

PROJEKTER napisał/a:
i poskręcałeś na pałę jak swoją SATA zamiast po prostu go normalnie ustawić i dać mu pracować


Do lakierowania zewnetrznych elementow radzisz mi nie skrecać pistoletu?
Weź mnie nie rań tymi z dupy wytrzepanymi poradami.
Od zawsze wiadomo ze u mnie saty pracuja w jednym trybie - miotla max materiał max.
Lakierujac normalne elementy.

Lakierując gril, listwy, drobne elementy, lub po prostu elementy od motoru... uzywasz pistoletu mini, lub najnormalniej zmniejszasz miotłę do wielkości odpowiadającej do zadania i co za tym idzie... korygujesz cisnienie i zmniejszasz ilość materiału bo po zmniejszeniu miotłu o połowę,, materiału jest o połowę za dużo.

Wiem, wiem że takie info w broszurkach nie uswiadczysz.

A co do iwaty i jej powolności...... nie tylko ja mam takie odczucia.
http://lakiernik.info.pl/viewtopic.php?t=2430

Sory Robert, ale jestes typowym teoretykiem i mam wrażenie że twoje info to broszurki reklamowe.

Dla mnie wymierne sa informacje praktyczne a @Teem to wlasnie praktyk.

Jestes typowym betonem za komuny ukształtowanym jako kierownik pks i mzk,, hehe.
I nic cie juz nie zmnieni..

Pozdrawiam i miłego dnia zycze.
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 20-10-2012, 11:53   

Wracamy do najważniejsza sprawy. Podstawa tego sporu.

Tak napisałem i to powtarzam po raz czwarty .... Jedyna regulacja która powinna interesować lakiernika przy lakierowaniu elementów markowym pistoletem to szerokość strumienia Tu rozwinę myśl ... To jedyny zawór który może ( choć nie musi ) pracować w dłoni profesjonalisty w trakcie aplikacji lakieru. Jedyny który powinien pracować w trakcie lakierowania całych elementów jak ktoś bardzo ceni sobie oszczędne lakierowanie. Dodam jedyny zawór w każdym pistolecie HP, RP , LVLP i HVLP szczególnie w modelach SATA 4000 i IWATA W 400, oraz WS400. Praca kciukiem to nie jest cecha wrodzona i nie przychodzi automatycznie z latami pracy. Albo "Panie lakierniku" się tego kiedyś nauczysz, albo ten zawór będzie tak samo martwy w trakcie lakierowania jak dwa pozostałe od regulacji pistoletu. To nawyk nad którym trzeba najpierw popracować. Nauczyć się ... jak wszystkiego w tym zawodzie.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Ostatnio zmieniony przez jacklack 29-10-2012, 18:59, w całości zmieniany 1 raz  
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chali68
Klubowicz
U siebie.


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 1028
Punkty: 35/30
Skąd: Wschód
Wysłany: 20-10-2012, 11:59   

Wszystko się zgadza odkręcamy na fuel materiał w kabinach gdzie spełniamy plus,minus wymogi producenta i to też bym polemizował. Gdyż zazwyczaj temperatura obiektu nie wynosi 20stopni i walenie dużej ilości materiału jest bezsensu. To tylko w ścisłych wymogach i teoretycznie w większości. Realia pokazują co innego oszczędności na pierwszym miejscu. Druga sprawa z tego co twierdzisz można wywnioskować że do aplikacji niepotrzebna jest pokrętło materiału więc urządzenie natryskowe o stałym przepływie materiału dla profi lakierników. Teraz rozumiem z kąd temat uniweresalny pistolet. Robert to nie fabryka to Polish real! I teoria mija się z faktycznym stanem refinishu. Pozdr.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 20-10-2012, 12:50   

Chali68 napisał/a:
Wszystko się zgadza odkręcamy na fuel materiał w kabinach gdzie spełniamy plus,minus wymogi producenta i to też bym polemizował. Gdyż zazwyczaj temperatura obiektu nie wynosi 20stopni i walenie dużej ilości materiału jest bezsensu. To tylko w ścisłych wymogach i teoretycznie w większości. Realia pokazują co innego oszczędności na pierwszym miejscu. Druga sprawa z tego co twierdzisz można wywnioskować że do aplikacji niepotrzebna jest pokrętło materiału więc urządzenie natryskowe o stałym przepływie materiału dla profi lakierników. Teraz rozumiem z kąd temat uniweresalny pistolet. Robert to nie fabryka to Polish real! I teoria mija się z faktycznym stanem refinishu. Pozdr.


Tak twierdzisz ? ... OK no to zastanówmy się nad tym co napisałeś ...

Czym jest w SATA czy IWATA czy DV GTI PRO "pokrętło" materiału ? ... i od razu druga sprawa ... Co oznacza wymiernie "Walenie dużej ilości materiału" ? ... Pomijając kwestie bazy i jej ułożenia ... Czy przypadkiem nie jest tak, że większa dysza materiałowa na tym samym korpusie pistoletu to więcej materiału wyrzuconego z pistoletu ? :nono: ... Jak widzisz nagle stwierdzenie "Walenie dużej ilości materiału jest bezsensu" .... w aspekcie regulacji pistoletu, przybiera zupełnie innego wymiaru. :nono: To nie regulacja tylko k o n f i g u r a c j a pistoletu decyduje o tym ile maksymalnie materiału wyleci z pistoletu w trakcie jakieś jednostki czasu np 1 sek. :nono: To wielkość dyszy materiałowej jest tu aspektem podstawowym.

I teraz zastanów się nad pierwszym pytaniem, Czym reguluje się ilość materiału ? ;) i posuńmy się dalej. ... Załóżmy że nie ma regulacji ilości materiału w formie pokrętła, a nawet zaworu. Co teraz ?

Tracisz kontrolę nad otwarciem dyszy ... w którymkolwiek pistolecie ? Tracisz kontrole nad ilością podawanego materiału ? :) ... no właśnie ... nadal ją masz ... spustem :nono:

Moim zdaniem przy ściśle określonych warunkach aplikacji tego samego produktu akurat regulacja ciśnienia i ilości materiału nie jest niezbędna. Jednak bez regulacji szerokości strumienia nawet przy lakierowaniu płaskich elementów byłoby to już kłopotliwe. Kłopotliwe dla tych którzy chcieli by być oszczędni. W innych przypadkach to bez znaczenia.

Po co więc zawory regulacyjne ? ... No dlatego, że w przypadku usług lakierniczych rodzaj i wielkość lakierowanych elementów jest nieprzewidywalny. SATA czy IWATA ma dedykację do refinishu ale kupują je też lakiernicy z innych branż. Dlatego wchodzą tu w grę ekstremalne zakresy ustawień. Wyobraź sobie jednak że pracujesz w firmie która przemalowuje nowe samochodu na biało i robi z nich Taxi. Masz wybór pistolet z regulacja i bez .... jeden 3 tyś drugi 1 tyś. Oba tak samo precyzyjne te same korpusy ten sam producent ... brak tylko regulacji ciśnienia i ilości materiału. Teraz pytanie dasz sobie radę przy lakierowaniu całego samochodu, czy jednak w dupę z takim sprzętem ?

Pamiętaj także że ten temat zaczął się od twojego postu @Chali68 :nono: .... od rzekomego nadmiernego pylenia SATA RP w warunkach garażu co rzekomo nie dotyczy DV GTI PRO :nono: . Gdyby nie internetowy pajac i jego durne teorie to punkt po punkcie mógłbym omówić z tobą ustawienia obu tych pistoletów i co najważniejsze ich konfiguracje .... zaczynając od tego że RP to RP ze wszystkimi swoimi niespodziankami jak np. nie metryczny wymiar dyszy i że DV GTI PRO to TransTech, czyli możliwość zasymulowania pracy jak w HVLP SATA, tylko przy użyciu samej głowicy. Ciekawe czy 4000 RP ma taka możliwość ? :)

Zobacz teraz w aspekcie tego co wczoraj napisałem, że ustawieniem i konfiguracją można zmienić bardzo dużo ... Na przykład spowodować że opinie o tych dwóch pistoletach nagle zamienią się miejscami ;) ... to SATA RP stanie się tym niepylącym sprzętem ... a DV GTI PRO zaciemni garaż bez wentylacji mgła malarską w kilka minut ;) .... i trzymając się też tego tematu ... która regulacja w korpusie pistoletu przy lakierowaniu całego samochodu ... ale z elementami na wózkach, byłaby dla Ciebie niezbędna przy takim zadaniu ? ... Która gdybyś mógł wybrać tylko ... jedną z tych dostępnych ? ;)
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Ostatnio zmieniony przez jacklack 29-10-2012, 19:00, w całości zmieniany 1 raz  
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chali68
Klubowicz
U siebie.


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 1028
Punkty: 35/30
Skąd: Wschód
Wysłany: 20-10-2012, 14:11   

Z tym waleniem materiału chodziło mi o niespełnienie warunków jakie narzuca producent materiału. Jeżeli ich niespełnimy to na nic konfiguracja i ilość przepływu materiału. Przecież lakiernicy grzeją hs–y aplikując je na zimne elementy to dopiero ale to odbiegłem od tematu. Robert jak czytam regulacja cynglem to bez urazy ale pachnie to systemem pana Henia, który to wycyrklował ile to rzucić na element. O jojoj! Mię uczyli ustawić i lakierować. Dodatkowo jak lakieruję maskę na sztorc i chcę żeby była fabryka to od początku do końca nie zamykam cyngla. A tak wogóle to niewiem oczym rozmawiamy. Myślę że każdy ma rację. Spotkajmy się w punkcie że najbardziej liczy się efekt końcowy zbliżony do fabrycznego z zachowaniem pewnych norm które opisuje producent materiału, które to powinny obowiązywać profi lakierników. Pozdr.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 20-10-2012, 16:20   

Chali68 napisał/a:
... Robert jak czytam regulacja cynglem to bez urazy ale pachnie to systemem pana Henia, który to wycyrklował ile to rzucić na element. O jojoj! Mię uczyli ustawić i lakierować.


Chalii68 ? , a która to firma lakiernicza, albo producent pistoletów lakierniczy uczy swoich podopiecznych wkręcania iglicy i blokowania przepływu materiału o jakiś tam procent w stosunku do maksymalnej zdolności przepustowej dyszy materiałowej ? To już nawet zagubiony w tych regulacjach Mkautos który sam nie wie czasami co wygaduje ... pisze że ....... materiał na max. ;) ... inni w tym temacie robią tak samo .... Ja też ... jaka więc regulacja ? Producent pistoletu pod dany materiał określa dyszę dla danego systemu redukcji ciśnienia i ciśnienie wejściowe ... przy czym te zalecenia jako sztywne przyjąć należy wyłącznie do baz i lakierów pigmentowanych. Przy bezbarwnym nie mają one większego znaczenia

Regulacje blokady i w ogóle przymykanie ilości materiału w normalnych warunkach to tylko i wyłącznie wtedy gdy produkt jest za rzadki do rozmiaru dyszy w pistolecie ... albo w pistoletach HP gdzie ciśnienie robocze to 4 bary. :nono:

... ale w każdym przypadku profi lakiernik ma .... wyczucie pistoletu którym pracuje. To nie ziemniak czy piłka tenisowa do ściskania i puszczania na chamca :nono: i wybacz @Challi68 ale prawidłowa praca spustem ma więcej wspólnego z zawodowym lakiernictwem niż wkręcanie i blokowanie iglicy w jakimś wymyślonym ubzduranym położeniu. Doskonale wiem że łatwiej jest ścisną spust do końca przy lakierowaniu dużej powierzchni niż próbować wyczuć pistolet w jakimś połowicznym otwarciu dyszy... bo z tego to mogą być placki na bazie albo zlewy na klarze. ;) ... my tu jednak mówimy o cały czas o sytuacji w której dysza jest prawidłowo dobrana, a iglica cofnięta do końca. Na wejściu 2,0 bara ... teraz masz do pomalowania felc w drzwiach ... możesz nic nie zmieniać ... a możesz ruszyć kciukiem jak to SATA i olać to że wyleci więcej materiału bo jego ilość i tak kontrolujesz spustem do tego możesz szybciej przesunąć pistolet ... dlatego enty raz powtarzam ... Jedyna regulacja jaka powinna interesować lakiernika w trakcie normalnego cyklu aplikacji to ta od szerokość strumienia ;) Po takiej pracy z pistoletem poznaje się wysokiej klasy specjalistów. Do takiego celu i takiego poziomu wyczucia należy dążyć. ... ale jak się lakieruje raz w tygodniu to rozumiem że to co pisze dotrze do niektórych za 100 lat ... o ile w ogóle dotrze bo to nie przychodzi samo z wiekiem. Tego się trzeba nauczyć.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chali68
Klubowicz
U siebie.


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 1028
Punkty: 35/30
Skąd: Wschód
Wysłany: 20-10-2012, 17:43   

No tak to ja chyba należe do tych słabych! Hehehe Przecierz wiadomo że każdy urzywa cyngla na dopyłki itd. Ale nienagminnie. A ze skrenceniem materiału to się niezgodzę. Gdy lakieruję na 1.7bar. z 10cm to nierozkręce materiału na full. Zalecenia producenta można se wsadzić w d...pę gdyż nieuzyskam fakturki którą potrzebuję na dane auto. Ci co lakierują z zalecenia producenta lecą gróbszą lub drobniejszą ale zawsze taką samą. A niektórzy prubują odzwierciedlić to samo co jest na reszcie auta. Wtedy kombinują bo niemają wyjścia aby zadowolić klienta on jak wiemy jest dzisiaj upierdliwy. A w aso itp. lecą na sztukę jedno auto na pamięć, a jak przyjdzie coś innego to i tak tak samo polakierują jak resztę. I to jest dopiero Profi. bo według zaleceń producenta? Real to jest w małych dobrze wyposażonych warsztatach w których pracują dobrze opłacani fachowcy którzy wiedzą co z czym się je i od nich można się wiele nauczyć. A nie z surowych tekstów zaleceń itp. wytycznych producentów itd. Widzisz jednak "świat inaczej zbudowany jest" Jedni wieżą ślepo w paragrafy i wytyczne itp. Drudzy zaś w realu pracują i borykają się z codziennymi problemami. O! Ja niestety należę do tych drugich. Ale wcale niemówię że się nie mylę! Ale tu niechodzi o to kto ma rację! Tylko o to gdzie jest optymalne rozwiązanie tak? A może Producent się myli? Robert mam prośbę nieudowadniaj wszystkim że masz rację bo to oczywista oczywistość! Lecz racja to niema tu znaczenia! Tylko sprawdzone patenty lakierników i wymiana informacji między nimi tak. Czasem trzeba dać na luz. Przecież to tyko słowa. Miłego weekendu życzę!
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3286
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 20-10-2012, 18:21   

mkautos napisał/a:
to moze moderatorzy (Unek?) cos sie wypowiedza

Ja się tam nie znam :D
Wpadam do nory robię zadymę i wychodzę ...
Już nie napiszę ,że Sata to dziupli się nie nadaję tak ja wcześniej i rozchodzi tylko o to
PROJEKTER napisał/a:
przy czym te zalecenia jako sztywne przyjąć należy wyłącznie do baz i lakierów pigmentowanych. Przy bezbarwnym nie mają one większego znaczenia

A jesli chodzi o ...
PROJEKTER napisał/a:
Jedyna regulacja jaka powinna interesować lakiernika w trakcie normalnego cyklu aplikacji to ta od szerokość strumienia

to przecież prawda i kwestia czytania ze zrozumeniem tekstu kłania się tutaj ...
pozdr
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
ZIEMBA
Moderator


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 1909
Otrzymał 21 punkt(y)
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 20-10-2012, 19:03   

W obecnej pracy mam do dyspozycji GTI PRO. Na początku go sobie ustawiłem i od tej pory nic nigdy nie zmieniałem bo i po co? Dla mnie to by było tylko utrudnianie sobie pracy. Moze przy lakierowaniu felców i jakiś pierdułek żeczywiście pójdzie troche więcej lakieru, nie mówie że nie. Może gdybym lakierował ze 100 elementów i sam kupował lakiery to bym tak nie robił bo po przeliczeniu może wyszły by spore oszczedności przy dużej ilości elementów. Ale dopuki szef się nie czepia to nic nie mam zamiaru zmieniać bo dla mnie to bez sensu :glupek:
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chali68
Klubowicz
U siebie.


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 1028
Punkty: 35/30
Skąd: Wschód
Wysłany: 20-10-2012, 19:24   

No i poco go ustawiałeś jak producent mówi na fuell i jazda! To Ty też nie jesteś Profi! Żartowałem. Pozdro.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3551
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 20-10-2012, 23:22   

Przyglądam się tej konwersacji od samego jej początku i powiem, że wiele w niej racji, jak i wiele w niej potknięć, a najwięcej w niej łapania za słówka i niepotrzebnego dopiekania sobie...a tak na prawdę każdy tu w tym temacie zabierających głos wie dokładnie o co chodzi...

Na forum już dość sporo pisałem o ustawieniach pistoletu, i ci co śledzą to forum od początku na pewno pamiętają te wypowiedzi, i na pewno im to nie umknęło, raz pisałem wprost krótko i rzeczowo jak stawić pistolet w tej konkretnej kwestii, a niekiedy między wierszami kiedy pytanie dotyczyło jakichś po-aplikacyjnych wad powłoki...

Jeżeli w tym momencie powiem że kieruję się moim nastoletnim doświadczeniem w kwestii odpowiedniej nastawy pistoletu w stosunku do danego zadania, i mając na względzie dzisiejszy postęp technologiczny i rozwój techniczny aparatów natryskowych to może się okazać że jestem żółtodziobem...

Już tłumacze dlaczego, w oparciu o własne odczucia i własną wypracowaną technikę aplikacji która polega na odpowiednim nachyleniu pistoletu do do aplikowanej powierzchni w oparciu o pistolety klasy HVLP i RP 3000..

Nie będę się możne cofał do czasów Sata 2000, i zacznę do już wspomnianego modelu Sata 3000.

Aplikacja Bazy 3000 HVLP WSB- baza wodorozcieńczalna.. jak wiadomo igła zawsze rozkręcona na max i co się z tym wiąże maksymalna podatność materiału, zalecane ciśnieni robocze zalecane dla tego modelu i przeznaczenia...ewentualne korekty w wydajności wyłącznie spustem pistoletu, nigdy pokrętłem regulacji wydajności..

-elementy lakierowane z zewnątrz i wewnątrz na stojaku.
Cechą HVLP jest aplikacja z bardzo bliskiej odległości więc trudno było lakierować elementy od wew. i tutaj niestety trzeba było zwęzić strumień aby dojść do każdego zakamarka i przetłoczenia, a zwężenie o te niecałe 1,5 obrotu pokrętła i przerwanie w tym momencie pracy było dość kłopotliwe głównie ze względów ekonomicznych..

Lakierowanie elementu z zew. rozpoczynam od brzegów bardzo szybkim ruchem trzymając pistolet w pionie tak jak przy lakierowaniu całej zew. powierzchni, ale też tak aby ok. 80% materiału trafiało na zew. powierzchnię elementu.

Przy Sata 3000 RP 1,3 aplikując lakier bezbarwny ustawienia igły oczywiście na max, strumień na max, ciśnienie zalecane, i przy takim ustawieniu lakierowałem jak i wnęki odpowiednio ustawiając pistolet pod odpowiednim kontem tak, aby na ile to było możliwe cały natryskiwany materiał trafiał na wszystkie wewnętrzne powierzchnie, i przy takim samym ustawieniu lakierowałem powierzchnie tych elementów z zew. i tu przy RP już nie traciłem czasu na zwężanie strumienia przy wnękach, nie tracąc tym samym energii towarzyszącej aplikacji, ale kosztem materiału jaki mi uciekał z powodu szerokiego strumienia który jednak był sporo szerszy od wnęki..

Obecnie pracuję na pistoletach wyłącznie klasy RP ...Do bazy Sata 4000 1,2...do bezbarwnego dysza Sata 4000 1,3.
Ustawienia iglicy oczywiście zawsze takie aby pistolet podawał maksymalną ilość materiału, zalecane ciśnienie robocze. I tutaj są właśnie widoczne zmiany pomiędzy modelem 3000 a 4000, chodzi o to pokrętło regulacji strumienia, i różnicę pomiędzy 1,5 obrotu starym w modelu, a 1/4 obrotu w nowym...W starym modelu ustawienie odpowiedniego strumienia zabierało masę czasu i generowało to niepotrzebne koszty..w nowym modelu Sata ta regulacja trwa ułamek sekundy jednym kciukiem..jednym kciukiem w bardzo szybkim czasie nie tracąc przez tą regulację innej energii zewnętrznej takiej jak prąd, czy olej opałowy, gaz, możemy zwęzić strumień przy np. lakierowaniu wnęk zaoszczędzając materiał lakierniczy aplikując go dokładnie tam gdzie leżeć powinien, bez strat przy nieco szybszym ruchu ręki, to samo dotyczy brzegów elementów....tej techniki lakierowania z szybkim manipulowaniem pokrętłem szerokości strumienia w zależności od rodzaju aplikowanego obiektu niestety ale trzeba się uczyć, i się tej techniki wyuczyć jeśli chcemy wykorzystać wszystkie walory jakie dedykuje Nam Sata, a też nie wykluczone jest że, w przyszłości jeszcze innych innowacyjnych technik aplikacji wraz z coraz to bardziej udoskonalonymi narzędziami natryskowymi ;) aby do minimum zredukować koszty pracy kabiny, czas pracy lakiernika, i do minimum zredukować zużycie materiału lakierniczego, dlatego mogę o sobie teraz powiedzieć że w kwestii ustawień pistoletu jakim jest Sata 4000 względem oszczędności materiału lakierniczego i energii otaczającej całą tę aplikację jestem jeszcze żółtodziobem.... ;)
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3286
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 21-10-2012, 13:25   

mkautos napisał/a:
trzymac stronę Roberta, pisac posty wbrew zdrowemu rozsadkowi i olewać swoją umiejętność pojmowania rzeczywistości.

Krzychu przecież nie o to tu chodzi...Nie będe opisywał co się zmieniło we mnię a co nie..
A wiesz dobrzę i nie którzy z tego forum do czego dażę ;)

Robisz to co napisał
jacklack napisał/a:
najwięcej w niej łapania za słówka i niepotrzebnego dopiekania sobie..

I dlatego napisałem ,że ma rację w tym co piszę.

Pijesz do mnie o to ,że napisałem ,,,SATA nadaję się do dziupli,,
Więc dokłanie ci wytłumacze ale trzeba trochę to opisać :D
Kupiłem sate 4000 1,2 jakies 10 miesięcy temu a byłem świeżo po szkoleniu w SH a tam pokazano mi jak ładnie RP pracować-pięknie wylać morkę to sruu to noryy ...
Robię jedno autoo ,2 -3 i patrzę co do cholery bat na bacie :angry: :glupek:
A przecież to sata :nono: Wspomnę ciśnienie 2 bar w koło siwoo ,że nic nie widać..
Myślę sobie alee gófffnoo ta sata i chyba zacznę Jonsswey dalej robić..
Ale kurczę wszyscy chwalą więc o co chodzi??
No i przy kolejnych lakierwaniach to samo ...podczas mycią patrzę na nią a tam napisanę dysza 1,2 W ...
No jak to przecież miała być 1.2 TYLKO!!!
Dzwonię do znajomego z mieszalni i mówie o tym problemię a na to ,ze już nie da wymienić :angry:
Dobra jak już nie da to poszukamy info w necie ...ale przecież nikt tu nie ma 1,2W..
Więc piszę do PROJEKTER, ,,jaka róznica miedzy 1,2 a 1,2W... ??? ,,
A tu prosta odp ,że 1,2W zbliży jego charakterystykę do HWLP ... no to wszystko jasnę bliżej pistolet i jedziemy ...
Fakt pistolet wolniejszy od 1,3 rp jakim miałem przyjemność porobić na jednym i 2 szkoleniu...
Więc wpadam ciśnienie na 2 bary pistolet bliżej szybsze ruchy ...No i nie batów tylko kurczę nic nie widać w dziupli ..Więc co tu zrobić???
Tu powrócim do tego co napisałem o lakierze bezbarwnyma a raczej nie którym chciałem rozjaśnić ;) i o tym co też napisał PROJEKTER, przecież nikt nie każe wam lakierować po 2 bar przecież i dlatego czytanie tekstu ze zrozumieniem się kłania ...Ja robię teraz czasem nawet 1,5 bar i morka wychodzi grubsza na 1,7 mniejsza ale co mam opisywać jak to tylko chodzi o warunki w jakich pracujemy . I niestety w naszym przypadku trzeba kombinować....
Kwestia szybszych ruchów jak np. pan Rafał ze szkolenia w Novolu pokazywał .ci co byli to chyba wiedzą co piszę ;)


ps Mk na browarka wpadnij jak będziesz kiedyś w mojej okolicy ..tylko nie wiadomo czy do tego czasu znowu nie będziemy na stopie wojennej ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3286
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 21-10-2012, 14:41   

mkautos napisał/a:
Polecisz komus aby przy aplikacji bazy zmniejszył cisnienie bo Ty tak robisz?

Nie piszę tutaj o bazie :nono:
Przeczytaj moję posty mi chodzi tylko o lakier bezbarwny bo tylko w tym przypadku zmiejszam ciśnienie ...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 21-10-2012, 15:27   

unek napisał/a:
mi chodzi tylko o lakier bezbarwny bo tylko w tym przypadku zmiejszam ciśnienie ...

Aha, ok rozumiem.
Wiec np. przy vhs zmniejszasz cisnienie do 1.5 atm (sam napisałes) i walisz takie grube warstwy że to nie jest 1.5 warstwy, lecz dobre 3.
Pogarszając atomizację zwiekszasz wielkość rozbitego materiału a zarazem jest słabiej rozbity i aby go połączyc na elemencie trzeba wiecej materiału wylać.

Nie mam pytań.
jesli ustawianie pistoletu grubo poza zakresem podawanym przez producenta jest ok... to fajne to profi forumowe podejscie.

No ale skoro robi tak moderator,,, czyli mozna tak robic, więc RÓBMY TAK WSZYSCY bo to same oszczednosci i na dodatek sata zastapi nam SICO. (bym powiedział że bardziej pasuje znak równosci sata = sico ????)
A lakier na elemencie sie poplacze.
Ostatnio zmieniony przez jacklack 29-10-2012, 19:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
tomash
Maniak forum


Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 595
Punkty: 9/7
Skąd: pomorskie
Wysłany: 21-10-2012, 20:04   

Ja tam sobie merdam paluszkiem na cyngielku i nie mam z tego powodu kompleksów ;)
pkt.4 niebyło m.k.
_________________
tomash
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mlodyluk
Bywalec


Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 30
Skąd: KLI
Wysłany: 22-10-2012, 13:52   

Witam. Ja lakieruje iwata az3 hte2,(nie dawno kupiłem), nie jestem profesjonalistą, jeżeli dobrze wyczytałem to dyszę materiałową rozkręcić na max?
A czy nie pojawią się zacieki z powodu przelania?
Reduktor ustawiam do bazy 2.0 a klar 3.0 tak podają na opakowaniu.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
martek
Moderator


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1724
Punkty: 14/14
Skąd: opolskie
Wysłany: 22-10-2012, 14:36   

mlodyluk napisał/a:
A czy nie pojawią się zacieki z powodu przelania?


jak bedziesz sie trzymal zalecen to nie
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chali68
Klubowicz
U siebie.


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 1028
Punkty: 35/30
Skąd: Wschód
Wysłany: 22-10-2012, 15:48   

Martek kolego sympatyczny. Napisz jakie to są te zalecenia? Pozdr.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
martek
Moderator


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1724
Punkty: 14/14
Skąd: opolskie
Wysłany: 22-10-2012, 15:53   

np. zalecenia producenta lakierów panie kolego ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chali68
Klubowicz
U siebie.


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 1028
Punkty: 35/30
Skąd: Wschód
Wysłany: 22-10-2012, 16:01   

A ja myslałem że producenta pistoletów. No to dobra! Co tam jest napisane? Weźmy bezbarwny którym lakierujesz.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
martek
Moderator


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1724
Punkty: 14/14
Skąd: opolskie
Wysłany: 22-10-2012, 16:06   

http://spectral.pl/karty_t/ST_KLAR_505.pdf

ilość warstw, jaka dysza, temp, czas na odp.


Chali68, ale wydaje mi sie ze to wiesz
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chali68
Klubowicz
U siebie.


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 1028
Punkty: 35/30
Skąd: Wschód
Wysłany: 22-10-2012, 16:21   

I lepkość natryskowa i temperatura tak? Wiem chcę tylko Ci i Wam którzy twierdzą że rozkręcamy pistolet na fuel. Że gdy niezachowamy tych zaleceń producenta materiału. Czyli lepkość natryskowa na kubek forda nr.4 np 16–18 i temperatury obiektu bo taka podana jest na puszce to o kant d..py pobić wasze rozkręcanie i dobór dyszy materiałowej itd. Porozmawiajmy normalnie! Czy np. Ty martku mieżysz lepkość materiału kubkiem forda i pirometrem temperaturę obj. Bo termometr posiadasz to napewno. Czy temp. pomieszczenia jest jak producent przewidział? O to mi chodzi od dawna!
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
martek
Moderator


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1724
Punkty: 14/14
Skąd: opolskie
Wysłany: 22-10-2012, 16:29   

Chali68 napisał/a:
Czy np. Ty martku mieżysz lepkość materiału kubkiem forda i pirometrem temperaturę obj. Bo termometr posiadasz to napewno. Czy temp. pomieszczenia jest jak producent przewidział? O to mi chodzi od dawna!


nie bo pracuje w norze ;) ale te info napewno by sie przydały
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chali68
Klubowicz
U siebie.


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 1028
Punkty: 35/30
Skąd: Wschód
Wysłany: 22-10-2012, 16:47   

No widzisz ja też kiedyś długo pracowałem w norze dopiero później w kabinkach. Dlatego też wiem że jak się trzymasz tych zaleceń to można wtedy rozkręcić pistolet na fuel i będzie ok. W przeciwnym wypadku to niestety jest bez sensu. Gdyż powłoka , którą nałożyliśmy niema właściwości ani wyglądu jaką powinna mieć. Robiliśmy próby wielokrotnie na różnych lakierach w warunkach zbliżonych do producenta i typu nora. Powiem tak jedna z drugą powłoką niemiała nic wspólnego. O tak to wygląda.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Dawid
Forumator


Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 246
Otrzymał 7 punkt(y)
Skąd: Digernes NO
Wysłany: 22-10-2012, 17:59   

Kolego @Chali68, obiecałem teścik więc proszę bardzo. Lakierowany był przedni błotnik, drzwi kierowcy nowe (wewnątrz też całe poszycie jest w kolorze - nie tylko to co widoczne), drzwi tylnie i tylni błotnik wycieniowany + próg. Namieszałem w dużym kubku PPS 0,7 litra gotowej mieszanki klaru i to wystarczyło na polakierowanie pierwszej warstwy kontaktowej i następnie jednej pełnej. (Klar mieszany jak we wcześniejszym poście napisałem: 3:1:0,6). Po zakończeniu lakierowania w kubku zostało może 50ml klaru.

Zgodzę się z tym że np jak bym pracował na linii produkcyjnej lakierując po 50 elementów dziennie to takie rzeczy jak regulacja strumienia itp były by odemnie wymagane i sam bym się tego trzymał ale lakierując powiedzmy te 5 samochodów tygodniowo nie ma to większego sensu i co najważniejsze nikt nie wymaga mega oszczędności bo liczy się jakość.

Jeśli chodzi o mnie to jeszcze nie tak dawno też pracowałem w norze (2 lata temu) i pamiętam jak się pracowało, nigdy nie oszczędzałem na materiałach, zawsze jakość przeważała nad ceną. Pamiętam że na całą stronę kupowałem litr czystego klaru i zawsze go zużyłem:) No ale powoli czowiek się uczy, przede mną jeszcze długa droga żeby nazwać siebie lakiernikiem, tymbardziej samochodowym.

IMAG0140.jpg
Plik ściągnięto 838 raz(y) 131,98 KB

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Chali68
Klubowicz
U siebie.


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 1028
Punkty: 35/30
Skąd: Wschód
Wysłany: 22-10-2012, 18:50   

No i dziękuję za test. Kol Dawid lakierujesz oszczędną sup.novą to raz. Polakierowałeś 4 średnie elementy w sumie, zużyłeś 0.7l daje nam to średnio 175ml na el. A widzisz a ja zużywam 85ml na el. różnica 90ml razy 4el. Daje nam 360ml. Czyli prawie 0.4l razy 5aut w tygodniu daje 2l dalej razy 4tyg.=8litrów mieszaniny która to razy średnio 100zł daje nam koszt 800zł. A to jest pół miesięcznej pęsji przysłowiowego zjadacza chleba. Cyfry są niestety okrutne. Ale to tylko oszędności z przykręcania jednego kurka! W pistoletach typu RP te kwoty będą wyższe. Ale o tym co trzeba to napisałem post wcześniej. Czy Ty kolego Dawid stosujesz się do zaleceń producenta lakieru? Pozdr.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Dawid
Forumator


Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 246
Otrzymał 7 punkt(y)
Skąd: Digernes NO
Wysłany: 22-10-2012, 19:23   

Mieszam dokładnie jak każe producent, na wadze, i warstwy też jak każą - klar to 8171 z ppg. Zużywasz 85ml na średni element tylko z zewnątrz? Powiedzmy przedni błotnik. Jak będę miał taki do polakierowania to zobaczę ile mi wyjdzie.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne