lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
malowanie lementu karoserii
Autor Wiadomość
Dyzio217
Użytkownik


Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 11
Wystawił 2 punkt(y)
Wysłany: 06-07-2009, 00:15   malowanie lementu karoserii

Witam wszystkich i serdecznie pozdrawiam :)

Mam problem:), polakierowałem zderzak bazą natomiast potem nałozylem lakier bezbarwny, w sumie wyszło rewelacyjnie jak na moje umiejentności... , szok przeżylem rano ggy przyszedlem do garażu... na calej powierzchni byly microbombelki - efekt taki jak w gazowanej wodzie ... , nie mam pojecia gdzie popelnilem bląd w sztuce.

Pytanie: czy należy przed plozenim clearu odczekac aż sie "przegryzie z rozcieńczalnikiem ", czy moze 30 mni od polożenia bazy to zbyt krotki czas na nakladanie clearu... . Jeżeli był by ktoś tak uprzejmy i opisał procedurę lakierowania biorąc pod uwage nalożenie podkladu, bazy i clearu, byłbym bardzo wdzieczny - jestem amatorem i nie mam zamiaru tworzyc konkurencji - z zawodu jestem robotykiem ... - lecz lubie wzbogacać swoje umiejetnosci. chodzi mi o algorytm z proprcjami rozcieńczlnikow do poszczegolnych warstw, czasmi jakie należy odczekac pomiedzy nakladaniem podkladu bazy i clearu , bardzo prosze o pomoc ponieważ już jestem troche znioechecony a przeprowadziłem mnostwo probek. J jeszcze jedno pytanie jakjej firmy produktu są godne użycia ? pozdrwaim wszystkich :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 06-07-2009, 08:07   

Dyzio217 napisał/a:
J jeszcze jedno pytanie jakjej firmy produktu są godne użycia ?
a napisz kolego, jaki to lakierek tak ci zgazował???
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Luk
[Usunięty]

Wysłany: 06-07-2009, 17:35   

tym sie nie przejmuj... poprostu kupiłeś produkt z dodatkowym efektem dekoracyjnym :smieszne:
 
     
slawek
Klubowicz
www.slawex-car.pl


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 572
Punkty: 19/7
Skąd: małopolska KWA
Wysłany: 06-07-2009, 20:37   

a ja chętnie ci pomoge.co do klaru nie musi sie przegryzac wystarczy ze dobrze wynieszasz z utwardzaczem i z rozcienczalnikiem.tak po opisie wmiare zrobiłes wszystko ok.myśle ze problem masz z czystym powietrzem jakis filterek by sie przydał i wody z kompresora moze spus
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl szczegóły
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 06-07-2009, 21:21   

slawek napisał/a:
a ja chętnie ci pomoge.co do klaru nie musi sie przegryzac wystarczy ze dobrze wynieszasz z utwardzaczem i z rozcienczalnikiem.tak po opisie wmiare zrobiłes wszystko ok.myśle ze problem masz z czystym powietrzem jakis filterek by sie przydał i wody z kompresora moze spus


Niekonicznie.niektóre klary HS ,VHS /3:1/jeśli położy się za grubo/2 pełne wylane warstwy /również potrafią zgazować ,szczególnie jak za dużo dodano rozcieńcz.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
slawek
Klubowicz
www.slawex-car.pl


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 572
Punkty: 19/7
Skąd: małopolska KWA
Wysłany: 06-07-2009, 21:44   

zgadza sie no-limit zwłaszcza teraz na wode trzeba ostroznie z klarem tak na półtory warstwy ale podejzewam ze dyzio217 sobie ten zderzaczek prysnął gdzieś w garażu i pierwsze co mi przyszlo do głowy to zanieczyszczone powietrze/sory dyzio217 jak sie myle\
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
gola
Maniak forum


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 774
Punkty: 34/3
Skąd: CH
Wysłany: 06-07-2009, 21:51   

slawek napisał/a:
na półtory warstwy...

a co to takiego ? :O
a na caly tor by nie bylo? ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
slawek
Klubowicz
www.slawex-car.pl


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 572
Punkty: 19/7
Skąd: małopolska KWA
Wysłany: 06-07-2009, 22:11   

pierwsze pól a potem całą he he
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Dyzio217
Użytkownik


Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 11
Wystawił 2 punkt(y)
Wysłany: 07-07-2009, 02:24   

Dzieki za podpowiedzi, tak malowalem w garażu :) , wode spuszczałem dosyc często, mam nawt pseudo odwadniacz hahhah... Po kolegow wypowiedziach stało sie wszystko jasne... no coz partacz ze mnie :) ale co tam uczymy sie na bledach najszybciej na swoich :) . Połozylem jedna ale za to super gruba warstwe :) ,nie pociekło rozłożylo sie na lustro ale niestety efekt dekoracyjny wszystko zepsuł.

Czyli że co podkład odzekać ile ?, potem baza przerwa ile ?, i jak nakadać poszczegolne cienkie warstwy clearu , zaproszyć tylko i odczekac potem nałożyć ciniutko i odczekac ?co ile czsu nanosic warstwy? - i jeszcze jedno jak rozcięczę cleat zgodnie z proporcjami to nie jest jakos specjalnie rzadki - z tego co wiem powinien kapać z konca patyczka - dać duże ciśnienie i przykręcić strumien clearu żeby lepsza mgileka była :(, kurcze help bo kupilem spojler i nastepnego zgazowania nie przezyje hahhhah
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 07-07-2009, 09:07   

Dyzio217 napisał/a:
Czyli że co podkład odzekać ile

Nałóż pełną warstwę podkładu odczekaj ok 10 min i nałóż drugą również pełną, po ok 15 h w 20 st.C możesz szlifować podkład

Dyzio217 napisał/a:
potem baza przerwa ile ?

Nałóż pierwszą warstwę bazy odczekaj aż odparuje rozć.(czyli baza zrobi się matowa) nałóż drugą warstwę i ewentualnie trzecią również z przerwami na odparowanie,po czym nałóż bezbarwny

Dyzio217 napisał/a:
i jak nakadać poszczegolne cienkie warstwy clearu ,

Najpierw nałóż pierwszą warstwę kontaktową taką nie pełną ale zamkniętą, odczekaj ok 10 min w temp 20 st.C i nałóż drugą warstwę klaru teraz już pełną wylaną

Dyzio217 napisał/a:
dać duże ciśnienie i przykręcić strumien clearu żeby lepsza mgileka była

Strumień jak i przy nakładaniu bazy tak i przy nakładaniu klaru ma być rozkręcony na max. ciśnienie robocze w zależności od pistoletu, zakładam że masz pistolet HP więc ustaw sobie na manometrze pod pistoletem 2,5-3 bar
Skoro twierdzisz że masz za gęsty lakier to najpierw wejdź sobie na stronę producenta i sprawdź w karcie technicznej czy rzeczywiście ma być on rozrabiany w takiej proporcji z rozcieńczalnikiem jak pisze na opakowaniu i jaką proporcje stosujesz obecnie
Jeśli karta techniczna potwierdzi prawidłowość i ten lakier którego używasz żeczywiście ma taką niską lepkość to nie pozostaje Ci nic poza podniesieniem ciśnienia roboczego w celu mocniejszego rozbicia tej mieszanki
Efekt gazowania o którym wspomniałeś wczwśniej to wynik zbyt grubej warstwy lakieru..
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Wyświetl szczegóły
Dyzio217
Użytkownik


Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 11
Wystawił 2 punkt(y)
Wysłany: 07-07-2009, 21:25   

Bardzo dziekuje za podpowiedzi jestem coraz bliżej celu :) , niedługo dzien X, Pozdrawiam wszystkich i zapewne niebawem zjawie sie by popytać ...:).
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne