lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
JAK NAJLEPIEJ ZAKONSERWOWAĆ
Autor Wiadomość
firemann
Użytkownik


Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 6
Skąd: WLKP>
Wysłany: 06-06-2012, 22:20   JAK NAJLEPIEJ ZAKONSERWOWAĆ

Mam zamiar zakonserwować podwozie oraz ramę na zewnątrz i wewnątrz. Tak do końca nie wiem jak to dobrze zrobić. Rama wewnątrz rudej trochę a na podwoziu miejscami nalot rdzawy.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
To_mas
Klubowicz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2787
Punkty: 24/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 07-06-2012, 09:58   

wypiaskować, zapodkladować, i na to środki do konserwacji :)
_________________
gg 6794125
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
firemann
Użytkownik


Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 6
Skąd: WLKP>
Wysłany: 08-06-2012, 06:50   

No tylko jaki podkład? A co z wnętrzem ramy napewno jest trochę rdzy/
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Boxxing
Fanatyk



Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 21 Gru 2011
Posty: 1106
Otrzymał 12 punkt(y)
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-06-2012, 16:28   

podklad epoksydowy ale niech wypowiedza sie fachowcy
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Simon32
Bywalec


Wiek: 38
Dołączył: 29 Paź 2011
Posty: 48
Skąd: Zgierz
Wysłany: 19-06-2012, 07:23   

Wszystko zależy w jakim stanie masz to podwozie...jeśli przerdzewiałe to ciężki temat... i należy wypiaskować>podkład reaktywny>akrylowy>epoksydowy>baranek jeśli nie ma dużo rdzy może być bez piaskowania i wystarczy oczyszczenie wiertarką/szlifierką. Najlepsza sytuacja jeśli niema rdzy i chcesz tylkko zakonserwować wtedy epoksyd+baranek
Z doświadczenia to robiłem kiedyś Vito które jak wiadomo rdzewieją na potęgę w każdym zakamarku. Mimo dokładnego oczyszczenia i użycia odpowiednich materiałów rdza po dwóch latach znów się pojawia. Nie ma na to reguły :angry:
_________________
www.simons-garage.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
To_mas
Klubowicz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2787
Punkty: 24/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 19-06-2012, 10:00   

Simon32 napisał/a:
i należy wypiaskować>podkład

Simon32 napisał/a:
epoksydowy>

wg mnie ta kombinacja z reaktywnym i akrylowym na wypiaskowaną blachę jest nie potrzebna, jak dobrze wypiaskowane dajesz epoksyd i potem baran czy konserwacja do podwozia.
_________________
gg 6794125
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
firemann
Użytkownik


Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 6
Skąd: WLKP>
Wysłany: 24-06-2012, 20:08   

Wewnątrz myślałem żeby dać Cortaninu na to wosk do profili.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
FUCKER
Bywalec
BLACHARZ/LAKIERNIK


Dołączył: 11 Cze 2012
Posty: 41
Skąd: K-K
Wysłany: 28-06-2012, 21:47   

Żaden cortanin. Do profili zamkniętych tylko konserwacja na bazie olejów.

Tu masz przykład, jak ja robię konserwacje.





po piaskowaniu




i w podkładzie epoksydowym


i konserwacja do podwozi


Nie uznaję nic innego jak piaskowanie, jest to na razie najlepsza metoda usunięcia ognisk korozji. Poprzez piaskowanie wybijamy z blachy "rdzę". I nie zbieramy dobrej blachy, jak to jest w przypadku używania szlifierki.
_________________
Piaskowanie, pranie tapicerek, tuning. Naprawy bieżące.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Sw.Piotrek
Maniak forum
Początkujący


Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 562
Punkty: 11/26
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-07-2012, 18:58   

Jak podniosłeś /przechyliłeś/ to auto?
_________________
http://niezalezna.pl/
http://dorzeczy.pl/
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
FUCKER
Bywalec
BLACHARZ/LAKIERNIK


Dołączył: 11 Cze 2012
Posty: 41
Skąd: K-K
Wysłany: 09-07-2012, 19:15   

Sw.Piotrek napisał/a:
Jak podniosłeś /przechyliłeś/ to auto?


Mam taki specjalny boczny hydrauliczny podnośnik. Na zdj. go nie widać. Bo zawsze podkładam auto i podnośikiem odjeżdżam, bo przy piaskowaniu szlak, by go trafił.
_________________
Piaskowanie, pranie tapicerek, tuning. Naprawy bieżące.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
firemann
Użytkownik


Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 6
Skąd: WLKP>
Wysłany: 23-07-2012, 14:44   

Myślałem żeby dać reaktywny na to epoksyd i konserwacja lub epoksyd i konserwacja.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
FUCKER
Bywalec
BLACHARZ/LAKIERNIK


Dołączył: 11 Cze 2012
Posty: 41
Skąd: K-K
Wysłany: 23-07-2012, 20:21   

firemann,

Epoksydowy jest lepszy, najlepiej taka grubość warstwy, jak zaleca producent.

Na podwozie daje BOLL do podwozi, bo jest sprawdzony. Dałem 8 kg na podłogę osobówki, żeby uzyskać grubość jaką zalecają. Po 4 latach jeszcze nic zeszło. Wiem, że konserwacja na bazie "bitumu" dobrze nie brzmi, ale spełnia swoją rolę. Jeszcze lepsze by było, położyć na epoksyd warstwę poliuretanu, ale taki dobry środek poliuretanowy kosztuje sporo i klienci nie chcą tego zapłacić.
_________________
Piaskowanie, pranie tapicerek, tuning. Naprawy bieżące.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
NOVOL rafman
Technik
NOVOL rafman

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 111
Otrzymał 7 punkt(y)
Skąd: Komorniki
Wysłany: 30-07-2012, 09:46   NOVOL for classic car-ad. zabezpieczenie podwozia

Witam!
Rzeczywiście zgadzam się z jednym z kolegów, który twierdzi ,że na dobrze wypiaskowaną i oczyszczoną (szczególnie z pyłu) powierzchnię lepiej jest zaaplikować grubą warstwę epoksydu i na to ,,baranek" dla mechanicznej ochrony.
Antykorozyja podkładów epoksydowych rozpoczyna się od grubości 100 mikronów w górę . Szczególnie jest to ważne jeśli jest to powierzchnia mocno porowata i jeszcze w dodatku z fragmentami spawania lub cynowania( pasty które są używane przy cynowaniu są bardzo niebezpieczne,same w sobie są wręcz jest przyspieszaczem korozji).
Jeśli chodzi o profile zamknięte to trzeba podchodzić do tego indywidualnie.


Rafał Mania Dział Szkoleń NOVOL
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
firemann
Użytkownik


Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 6
Skąd: WLKP>
Wysłany: 20-08-2012, 16:14   

Mam pytanie czy PROTECT 340 Novola można na rdzę czy lepiej oczyścić. Chodzi mi o nalot rdzawy.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
martek
Moderator


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1724
Punkty: 14/14
Skąd: opolskie
Wysłany: 20-08-2012, 17:23   

firemann napisał/a:
Mam pytanie czy PROTECT 340 Novola można na rdzę czy lepiej oczyścić


mozna, ale lepiej oczyscic ;)

-mozna to znaczy ze Cie za to nikt nie ukamieniuje :D
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
pusty24
uzależniony od forum


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 371
Punkty: 4/5
Skąd: nowe brzesko
Wysłany: 20-08-2012, 19:02   

no chyba ze klijent ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Greg
Klubowicz



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 741
Punkty: 25/2
Skąd: śląskie
Wysłany: 21-08-2012, 21:41   

Podpinam się- znacie jakieś dobre konserwacje, ale koloru BIAŁEGO?? Konkretnie potrzebuję na rajdowego Puga, także trochę musi wytrzymać ;)
_________________
Live is 2 short 2 be slow.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Ryba
Klubowicz
gówniash



Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 1194
Punkty: 19/16
Skąd: Radomsko
Wysłany: 22-08-2012, 07:26   

Ja za dobrą konserwację uważam APP u210, ponieważ w przeciwieństwie do innych nie pęka po czasie, co jest rajem dla rudzielca (porównuję do novol gravit 600). Nie zmienia również koloru - novol był szary, jest już prawie biały. Z tego co pamiętam występuje też w kolorze białym. Żeby uzyskać strukturę baranka trzeba nieco rozcieńczyć produkt rozcieńczalnikiem akrylowym, gdyż w puszce jest bardzo gęsty i nie będzie wyglądał jak trzeba.
_________________
PSIK ! Do nory...
Oł maj gad !
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Greg
Klubowicz



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 741
Punkty: 25/2
Skąd: śląskie
Wysłany: 22-08-2012, 20:27   

Ryba napisał/a:
Z tego co pamiętam występuje też w kolorze białym

No niestety nie występuje ;) Gdyby tak było już dawno bym tego użył, ale dzięki za odpowiedź.
_________________
Live is 2 short 2 be slow.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Ryba
Klubowicz
gówniash



Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 1194
Punkty: 19/16
Skąd: Radomsko
Wysłany: 23-08-2012, 08:27   

http://www.klakiernik.pl/..._APP_1L-85.html

Masz do wyboru kolory, jest też biały. :)
_________________
PSIK ! Do nory...
Oł maj gad !
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Greg
Klubowicz



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 741
Punkty: 25/2
Skąd: śląskie
Wysłany: 23-08-2012, 09:17   

Ryba napisał/a:
http://www.klakiernik.pl/..._APP_1L-85.html

Masz do wyboru kolory, jest też biały. :)

Aj, faktycznie- jest biały :) Podziękował!! ;)
_________________
Live is 2 short 2 be slow.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Ryba
Klubowicz
gówniash



Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 1194
Punkty: 19/16
Skąd: Radomsko
Wysłany: 24-08-2012, 07:37   

Pińcet złoty piekny kawalerze :)
_________________
PSIK ! Do nory...
Oł maj gad !
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
tomix11
Użytkownik


Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 10
Skąd: dolnyslask
Wysłany: 14-12-2013, 15:12   

takie pytanie

na styku progu z nadkolem wewnetrzym zrobila sie dziura, i w jednym miejscu tego samego progu byla zrobiona wstawka,

jak to zakonserwowac od srodka

tzn jest to zakonserwowane czyms takim od srodka http://kolorysta.pl/mobil...-Teroson-1L/835

ale niestety nie bylo to w srodku zadnym podkladem potraktowane

od zewnatrz wiadomo ze na spawy podklad epoksydowy + baranek, + kolor + bezbarwny

ale zabezpieczenie od wewnatrz mnie martwi,

bedzie sie to jako tako trzymac w srodku, czy rdza nie bedzie spawow chrupac od srodka?

teoretycznie wszedzie pisza fachowcy zeby progow nie naprawiqca wymieniac cale,
ale ja uznalem ze mimo wszystko chyba lepsza opcja bedzie zrobic wstawke i ta dziurke zalatac, niz wykrawac caly próg,

na a teraz te spawy od wewnatrz mnie martwią

pozdr
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
szkielo82
Użytkownik



Wiek: 42
Dołączył: 07 Gru 2014
Posty: 6
Wystawił 3 punkt(y)
Skąd: Wielącza (LZA)
Wysłany: 22-12-2014, 00:25   

Mam podobne pytanie do poprzednika.
Będę wstawiał reperaturki tylnych błotników.
Jak zabezpieczyć spawy od wewnątrz?
Epoksydem wszędzie nie podejdę. Mam bezpośrednio na spaw położyć wosk?
Jak robi się to fachowo?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Kamil208
Klubowicz


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 683
Otrzymał 20 punkt(y)
Skąd: z daleka
Wysłany: 22-12-2014, 04:39   

Fachowość i wstawianie reperaturek nie idzie w parze.
Strzykawka rurka i dojdziesz epoxydem wszędzie gdzie trzeba, ale ten spaw i tak jest nie oczyszczony z przepalonej farby wosków itp. więc co byś nie robił to w pewnych miejscach pewnych rzeczy nie zrobisz.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl szczegóły
szkielo82
Użytkownik



Wiek: 42
Dołączył: 07 Gru 2014
Posty: 6
Wystawił 3 punkt(y)
Skąd: Wielącza (LZA)
Wysłany: 23-12-2014, 22:24   

Kamil208 napisał/a:
Fachowość i wstawianie reperaturek nie idzie w parze.


Też mi się to nie podoba, no ale wyjścia nie ma.
Dzięki za odpowiedź.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
specmerc
Użytkownik
specmerc


Wiek: 48
Dołączył: 04 Wrz 2013
Posty: 1
Skąd: czarnowąsy
Wysłany: 26-12-2014, 13:07   

Ja w swojej beczułce pomalowałem spawy od środka farbą rust oleum pędzlem do malowania kaloryferów na długim trzonku ile doszedłem potem lałem fluidol ile wejdzie ,7 lat i narazie nic nie wychodzi na całe auto poszło ok 14 puszek fluidolu
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
misias
uzależniony od forum


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 304
Punkty: 9/3
Skąd: Zawiercie,Śląskie
Wysłany: 27-12-2014, 21:16   

Ryba, Zgadzam się z tobą jak sie przerzuciłem z bolla na U210 APP u 100 też używałem ostatnio bardzo dobra jakość niestety unas wycofali się z współpracą z APP bo za drogi staf byłem trochę z bulwersowany.Pojawiła się natomiast grupa CSV ze swoją konserwacją z lini FM UBS robiłeś tym kiedyś czy ktoś z forum, może coś o tym powiedzieć.

[ Dodano: 27-12-2014, 21:21 ]
Czym wy nakładacie te masy 2 w 1 mam taką z bola za chiny ludowe nie pójdzie SICO UBS zarzygało zapchało a nie wypchnie normalnie gówno z makiem i pasternakiem jak to mawiała moja babuszka świętej pamięci. :D
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Van Zan
Użytkownik


Wiek: 31
Dołączył: 29 Wrz 2014
Posty: 4
Skąd: Bochnia
Wysłany: 03-01-2015, 01:06   

podpinam się pod temat może mi doradzicie czym najlepiej zakonserwować samochód od środka są małe naloty korozji na podłodze i nie mam pojęcie czym to zamalować podwozie mam zamiar prysnąć barankiem bolla ale raczej do wewnątrz on się nie będzie nadawał w necie znalazłem tylko tyle ze ktoś to robił farbą okrętową i jeszcze czymś o nazwie czarny lód ale nie wiem co to jest pomóżcie mi po bo praca stoi
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
misias
uzależniony od forum


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 304
Punkty: 9/3
Skąd: Zawiercie,Śląskie
Wysłany: 03-01-2015, 16:11   

Van Zan, A no widzisz mi też nikt nie odpisał,nawet pocałuj się w dupę,ale tak już jest na tym świecie.

Nawiązując do twojego pytania,jak masz pistolet do konserwacji to powinieneś mięć wężyk gumowy z rozpylaczem powinieneś go mieć w zestawie z pistoletem.

Kup sobie konserwacje do profili zamkniętych(używałem jest bardzo wydajna i szybko się tym robi),ewentualnie wosk do konserwacji.
Jak masz jakąś mieszalnię albo sklep z artykułami do samochodówki to na pewno taki materiał powinni mieć od ręki. :D
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Van Zan
Użytkownik


Wiek: 31
Dołączył: 29 Wrz 2014
Posty: 4
Skąd: Bochnia
Wysłany: 05-01-2015, 15:29   

misias, dzięki ze chociaż ty odpisałeś bo zastanawiałem się czy ktoś tu jest na tym forum a co do pytania to chyba źle mnie zrozumiałeś nie chodziło mi o konserwację profili od środka tylko środek samochodu podłogę w kabinie właśnie tego nie wiem czym to zamalować bo nie chcę żeby mi w lecie śmierdziało smołą albo guma jak się samochód nagrzeje wiesz może czego mam użyć ?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
ralfs
Wyjadacz
ralfs


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 104
Otrzymał 2 punkt(y)
Skąd: podlaskie
Wysłany: 06-01-2015, 17:21   

Witam.
Te miejsca o które pytasz najpierw musisz wyczyścić , potem zamalować reaktywnym lub epoxydem , jeśli zamalujesz epoxydem to możesz od razu po wysuszeniu pomalować lakierem akrylowym w kolorze podobnym do auta żeby ładnie wygladało. Jeśli wybierasz reaktywny to musisz przykryć go podkładem akrylowym i dopiero lakier akrylowy. No i dopiero teraz możesz konserwować najlepiej jakimś środkiem o właściwościach tiksotropowych bo dobrze penetruje a potem zastyga. Ja polecam coś z firmy Sika lub Teroson bo tego używam. W profile możesz dać więcej towaru ale po całej podłodze starczy cieniutka wartwa.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
misias
uzależniony od forum


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 304
Punkty: 9/3
Skąd: Zawiercie,Śląskie
Wysłany: 06-01-2015, 20:33   

Van Zan, Zrób tak jak chłopy piszą ,popraw konserwację tylko poczekaj aż porzadnie wyschnie, lakierek na to i będzie git. :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
OTRO
Stały Bywalec


Dołączył: 17 Kwi 2014
Posty: 88
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Zamość
Wysłany: 06-01-2015, 21:02   

Ja u siebie zrobiłem inny sposób ale uważam że zgodnie z technologią.Jak nie to proszę mnie poprawić :)
Miałem taki nalot jak zdjeciu to uznałem to najlepiej wypiaskować później zastosować podkład reaktywny ,następnie akrylowy ale wersji m/m i na koniec położyć lakier. A zapomniałem dodać że po wypiaskowaniu przeszlifowałem podłogę papierem ściernym aby tyle podkładu nie marnować aby zalać te pory. ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
powolniak40
Bywalec


Wiek: 53
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 25
Wystawił 5 punkt(y)
Skąd: Katowice
Wysłany: 06-01-2015, 21:46   podwozie od wewnątrz

Witam.
Odpowiadając koledze z Bochni-
W swoim MGB na podłogę z zewnątrz położyłem epoksyd, na niego teroson- po wcześniejszych, nieprzyjemnych doświadczeniach z masą 2w1.
Z podłogą od wewnątrz miałem problem- nie wiem czy zastosowany przeze mnie sposób jest najlepszy z możliwych, rezultat jest jednak niezły.
Szło to tak:
Blachy wyczyszczone ściernicą listkową prawie do czysta, miejsca trudno dostępne przepiaskowane małym pistoletem- pracochłonne to i zdecydowanie odradzam, lepiej dmuchnąć z przemysłowej piaskarki, nawet jeśli później stracimy dniówkę na usuwaniu piasku:)
Następnie odkurzenie, przetarcie zmywaczem- zostawały mi mazy po piasku, przetarłem jeszcze raz, ale idealnie nie było.
Podkład epoksydowy konstrukcyjny.
Nawierzchnia epoksydowa konstrukcyjna x 2.
Tak podkład, jak i nawierzchnię, nakładałem pędzlem- zależało mi, aby "wcisnąć" je jak najgłębiej w zakładki blach. Powierzchnie poprawiałem wałkiem gąbkowym, ślady po pędzlu wyglądały tragicznie:).
Nie znam nazw użytych przeze mnie farb- znajomy malujący linie wysokiego napięcia po prostu mi je przyniósł, w gratisie:). Tak nawierzchnia, jak i podkład, są to grubowarstwowe epoksydy, chociaż jednoskładnikowe- mam nadzieję że to możliwe:). Cena ok. 50-70 PLN/litr, jak sądzę.
Farby konstrukcyjne które budzą moje zaufanie to Hempel, może też Tikkurilla.
Wrzucam zdjęcie- widoczne są dokładnie zalane łączenia.
Teraz niech spadną na mnie gromy purystów używających tylko chemii samochodowej:)
Mój sposób był pewnym kompromisem pomiędzy kosztami a jakością- czas zweryfikuje jakość powłoki:)
Pozdrawiam Marcin

Zdjęcie0498.jpg
Plik ściągnięto 222 raz(y) 78,47 KB

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
marer
Wyjadacz


Pomógł: 1 raz
Wiek: 52
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 134
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 07-01-2015, 20:25   

No ładnie to wygląda.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
awo_marek
Użytkownik
awo_marek


Wiek: 39
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 6
Skąd: Baćkowice
Wysłany: 16-02-2015, 22:11   

a co sądzicie o farbach okrętowych rozważam zastosować ją jako podkład?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
powolniak40
Bywalec


Wiek: 53
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 25
Wystawił 5 punkt(y)
Skąd: Katowice
Wysłany: 17-02-2015, 18:14   

Sądzę że w pewnych sytuacjach można stosować, jak dajmy na to lakierowanie ramy.
Łączy się to jednak z zastosowaniem i innych materiałów z linii producenta, czyli np. podkład epoksyd, na nią emalia poliuretanowa.
Nie są to jednak tanie środki, ceny porównywalne są z chemią samochodową.
Mam nadzieję że nie piszesz o podkładzie okrętowym "magazynowym" tym po 15-20 PLN/litr:)
Jeśli nie mamy 100% pewności że "coś" można na "coś" położyć, lepiej tego nie robić, mniejsza już z kosztami materiału, ale ponowne skrobanie czy piaskowanie to masakra:)
Pzdr Marcin
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
FSO-Team
Użytkownik



Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 11
Skąd: Lublin
Wysłany: 17-02-2015, 20:53   

powolniak40 napisał/a:
ponowne skrobanie czy piaskowanie to masakra


+1

szczególnie jak się coś robi samemu, to pozorne oszczędności na materiale mogą się odbić dzięsiątkami roboczogodzin w plecy.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
awo_marek
Użytkownik
awo_marek


Wiek: 39
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 6
Skąd: Baćkowice
Wysłany: 21-02-2015, 12:42   

przemyślałem sprawę nie będę szukał wynalazków w farbach okrętowych. Zdecydowałem się na produkty firmy NOVOL. Chcę zagruntować wszystko Novol protect 340. Teraz mam dylemat czy kupić podkład Novol 300, czy może 360, macie może doświadczenie w tych podkładach czym się różnią? wiem jedynie że 300 to podkład akrylowy a 360 może być stosowany na gołą blachę, nie mogę się zdecydować....
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne