lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: madmax
19-03-2011, 01:17
Cynowanie
Autor Wiadomość
Chali68
Klubowicz
U siebie.


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 1028
Punkty: 35/30
Skąd: Wschód
Wysłany: 01-07-2012, 16:29   

Roztwór sody z wodą przemywać aż się niebędzie pienić. Widzisz lakiernicy tego nielubią bo bebrania dodatkowego jest dużo a czas to pieniądz. Pozdr.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jarbia
Wyjadacz


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 114
Otrzymał 3 punkt(y)
Skąd: wlkp
Wysłany: 01-07-2012, 23:57   

Cytat:
Roztwór sody z wodą przemywać aż się niebędzie pienić


Chodzi o węglan sodu tzw. sodę oczyszczoną ?
No bo raczej nie o sodę kaustyczną . :)
Dzięki ,spróbuję ,do tej pory po prostu czyściłem mechanicznie aż zeszło ,ale przy starociach blaszki cienkie ...
_________________
Wiedza daje pokorę wielkiemu, dziwi przeciętnego, nadyma małego. naprawy Tv
- Lew Tołstoj
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chali68
Klubowicz
U siebie.


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 1028
Punkty: 35/30
Skąd: Wschód
Wysłany: 02-07-2012, 08:01   

Cześć. Powiem tak tak mi pokazał dziadek blacharz z 150letnim doświadczeniem i tak robię do tej pory,możesz nałożyć fuler i nic nieodłazi. Jak dobrze wyzylasz to pod podkład idzie i już. Pozdr.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jarbia
Wyjadacz


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 114
Otrzymał 3 punkt(y)
Skąd: wlkp
Wysłany: 02-07-2012, 08:30   

Chali68 napisał/a:
Powiem tak tak mi pokazał dziadek blacharz z 150letnim doświadczeniem i


Ma to sens ,tylko żebym nie użył niewłaściwej sody.
pozdr.
_________________
Wiedza daje pokorę wielkiemu, dziwi przeciętnego, nadyma małego. naprawy Tv
- Lew Tołstoj
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chali68
Klubowicz
U siebie.


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 1028
Punkty: 35/30
Skąd: Wschód
Wysłany: 02-07-2012, 12:55   

Cześć. Oczyszczona taka na kaca! Pozdr.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jarbia
Wyjadacz


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 114
Otrzymał 3 punkt(y)
Skąd: wlkp
Wysłany: 02-07-2012, 13:59   

Chali68 napisał/a:
Oczyszczona taka na kaca!


No zobacz jaka uniwersalna ! :)
pozdr.
_________________
Wiedza daje pokorę wielkiemu, dziwi przeciętnego, nadyma małego. naprawy Tv
- Lew Tołstoj
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
zabafilip
Użytkownik


Wiek: 38
Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 5
Skąd: Leszno
Wysłany: 10-10-2012, 14:01   

Panowie jest jakaś nazwa dla tych "pomocników" ?
_________________
ZaBa
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Krzychuautim
Ekspert



Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 277
Otrzymał 11 punkt(y)
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-10-2012, 20:08   

Jak to się nazywa nie wiem, ale można to samemu zrobić i nazwać po swojemu.... :)
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 16-10-2012, 13:16   

Krzychuautim napisał/a:
Jak to się nazywa nie wiem, ale można to samemu zrobić i nazwać po swojemu.... :)

Car-o-clips :) ..... lub prościej i bardziej po Polsku :

Blacharski szczękozaciskacz poziomująco - wyrównujący. Model mini z obrotowym, manualnym dociskiem przeciwstawnym :)
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
nik
Bywalec


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 30
Skąd: ztąd
Wysłany: 16-10-2012, 14:21   

w sloganie blacharzy;szczeki dziadka; ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
FUCKER
Bywalec
BLACHARZ/LAKIERNIK


Dołączył: 11 Cze 2012
Posty: 41
Skąd: K-K
Wysłany: 12-03-2014, 21:24   

Krótkie pytanie.

Mam wypiaskowana blachę i odtłuszczoną. Smarują pastą Amasan ASN S-Pb74Sn25Sb1 i zaczynam wygrzewać pastę na podłożu małym palnikiem (propan butan) co za tym idzie pasta na blasze robi się ciemna, przecieram szmatką, żeby blacha zaczęła błyszczeć i nic z tego. Dodaję z laski materiału i muszę mocno grzać, żeby w ogóle połączyło się z blachą.

Coś jest nie tak z tą pastą ?
_________________
Piaskowanie, pranie tapicerek, tuning. Naprawy bieżące.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chali68
Klubowicz
U siebie.


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 1028
Punkty: 35/30
Skąd: Wschód
Wysłany: 13-03-2014, 08:52   

Ja myślę że błąd tkwi w temperaturze palnika jest za niska i dlatego długo musisz rozgrzewać tą sztabkę,laskę cyny. Po drugie to nie grzejesz blachy tylko cynę w miejscu w którym masz ją ułamać dopiero potem przygrzewasz lekko kawałek ułamany wtedy łączy się z topnikiem czyli położoną wcześniej pastą.
I tak jeden po drugim kawałku i dopiero zaczynasz formować czyli przyduszać i rozciągać cynę na powierzchni szpatułką, podgrzewając cynę do stanu w którym cyna nadaje się na formowanie.
A może używasz cyny nie nadającej się do karoserii? tzw: rynnówy! ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
madmax
Moderator
CoMe My LaDy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3834
Punkty: 67/45
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 16-03-2014, 10:39   

Chali68 napisał/a:
A może używasz cyny nie nadającej się do karoserii? tzw: rynnówy!


Obstawiam własnie to.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
FUCKER
Bywalec
BLACHARZ/LAKIERNIK


Dołączył: 11 Cze 2012
Posty: 41
Skąd: K-K
Wysłany: 16-03-2014, 10:42   

Laski typowo do samochodówki 74/25/1
_________________
Piaskowanie, pranie tapicerek, tuning. Naprawy bieżące.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
madmax
Moderator
CoMe My LaDy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3834
Punkty: 67/45
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 16-03-2014, 10:54   

Wypróbuj inna pastę. Ja używam wurtha i radziła sobie bardzo dobrze. Na lasce cyny masz wybity numer?
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
FUCKER
Bywalec
BLACHARZ/LAKIERNIK


Dołączył: 11 Cze 2012
Posty: 41
Skąd: K-K
Wysłany: 16-03-2014, 11:04   

Tak, na lasce jest wytłoczona zawartość.

[ Dodano: 16-03-2014, 13:28 ]
Bym zapomniał, laski są z firmy WURTH, ale do pasty WURTH nie mam dostępu, może ktoś tutaj ma na stanie ? 960gram cyny mam za 70zł. Czyli 4 laski.

Może faktycznie z inną pasta pójdzie lepiej, chociaż mam wątpliwości, przecież pastę AMASAN też polecają, ile w tym prawdy nie wiem.
_________________
Piaskowanie, pranie tapicerek, tuning. Naprawy bieżące.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
pellek
Maniak forum



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 784
Punkty: 7/12
Skąd: Z Mazur
Wysłany: 16-03-2014, 20:30   

FUCKER napisał/a:
Może faktycznie z inną pasta pójdzie lepiej, chociaż mam wątpliwości, przecież pastę AMASAN też polecają, ile w tym prawdy nie wiem.


Ja tam się na cynowaniu nie znam, ale do lakierowania zaleca się linię produktów jednego producenta. Może one nie współgrają ze sobą?


Mam pytanie co do ostatniego zdjęcia na tej stronie. Nie znalazłem zdjęcia pt. car-o-clips. Konstrukcja polega na tym, że to kawałek profilu przeciętego z jednej i przewierconego z drugiej strony. W którym jest blaszka z gwintem na końcu skręcana motylkiem? Nie za bardzo wiem do czego ten gwint. Ta blaszka jest jak klin i poprzez skręcanie zmieniamy odległość między blachami by sztywno trzymało?
Może to i głupie ale nigdy tego w rękach nie trzymałem a wydaje się bardzo pomocne. Do tej pory spawałem do blachy kawałek śruby czy czego i starałem się trzymać ręką. A tu proszę, takie ustrojstwo...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Krzychuautim
Ekspert



Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 277
Otrzymał 11 punkt(y)
Skąd: Poznań
Wysłany: 16-03-2014, 22:06   

FUCKER napisał/a:
Mam wypiaskowana blachę i odtłuszczoną.


Przeszlifuj tą blachę i powinno działać....
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
madmax
Moderator
CoMe My LaDy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3834
Punkty: 67/45
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 17-03-2014, 21:58   

NO własnie przecież trzeba przeszlifować blache bo na wypiaskowanym sie nie da no tak :)
to jest ważna informacja hehe ;] A ja już mu paste kazałem zmieniać. :glupek:
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
FUCKER
Bywalec
BLACHARZ/LAKIERNIK


Dołączył: 11 Cze 2012
Posty: 41
Skąd: K-K
Wysłany: 17-03-2014, 22:11   

Nie no, jaja sobie robicie ? Pod podkłady wypiaskowana blacha nadaje dobrej przyczepności, praktycznie to samo, co przeszlifowanie.
_________________
Piaskowanie, pranie tapicerek, tuning. Naprawy bieżące.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chali68
Klubowicz
U siebie.


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 1028
Punkty: 35/30
Skąd: Wschód
Wysłany: 18-03-2014, 08:53   

Ależ mają rację! Blachę musisz wyszczotkować po piachu to oczywistość!
Ma się świecić ja "psu jajca" . Nie mów że nie wiedziałeś! :nono:
;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
FUCKER
Bywalec
BLACHARZ/LAKIERNIK


Dołączył: 11 Cze 2012
Posty: 41
Skąd: K-K
Wysłany: 18-03-2014, 18:49   

Buahahahaha, dobre.

Koniec OT. Tylko konkrety.
_________________
Piaskowanie, pranie tapicerek, tuning. Naprawy bieżące.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
pio124
Forumator


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 254
Otrzymał 5 punkt(y)
Skąd: lubelskie
Wysłany: 18-03-2014, 19:16   

FUCKER napisał/a:
Nie no, jaja sobie robicie ? Pod podkłady wypiaskowana blacha nadaje dobrej przyczepności, praktycznie to samo, co przeszlifowanie.

Nikt sobie jaj nie robi :nono: , pod podklady blacha po piachu jest ok, ale nie pod cyne!!

FUCKER napisał/a:
Mam wypiaskowana blachę i odtłuszczoną. Smarują pastą Amasan ASN S-Pb74Sn25Sb1 i zaczynam wygrzewać pastę na podłożu małym palnikiem (propan butan) co za tym idzie pasta na blasze robi się ciemna, przecieram szmatką, żeby blacha zaczęła błyszczeć i nic z tego. Dodaję z laski materiału i muszę mocno grzać, żeby w ogóle połączyło się z blachą.

pasta nie ma sie robic ciemna tylko srebrzysta(taka jak cyna), ciemna sie robi dlatego ze jest brudna blacha, brudna kwarcem(po piaskowaniu), jej wogule nie pobieliles ta pasta i dlatego nie mozesz przykleic cyny
Chcesz cynowac to posłuchaj rad kolegów z postow wyzej ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
FUCKER
Bywalec
BLACHARZ/LAKIERNIK


Dołączył: 11 Cze 2012
Posty: 41
Skąd: K-K
Wysłany: 18-03-2014, 19:37   

No to sprawdzimy. Chociaż używałem korund'u.
_________________
Piaskowanie, pranie tapicerek, tuning. Naprawy bieżące.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
marcin-
Wyjadacz
-Diesel Power-


Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 122
Punkty: 2/1
Skąd: śląsk/SBE
Wysłany: 18-02-2015, 02:35   

Panowie mam takie pytanie do was. Cynuję już trochę i nawet dobrze mi to wychodzi,ale zastanawiam się czy np.jak są jakieś miejsca w karoserii np na progach gdzie cały czas chlapie woda,odbijają kamyczki lakier i pojawia się ruda,to na te miejsca po oczyszczeniu wszystkiego do świecącej się blachy mogę to tylko pobielić pastą do cynowania bez topienia cyny ?
Czy pastą można takie niewielkie pozostałości po rdzy wżerki tylko pobielić i to obrobić zapodkładować odpowiednio i polakierować ?
od dwóch blacharzy już słyszałem ,że jak mają jakieś miejsca gdzie wyłazi ruda to czyszczą to do czystej blachy,później smarują to pastą do cynowania i podgrzewają,zbierają nadmiar,a później tylko szlif,przemywają,podkładują i malują.
Nie wiem czy to dobry pomysł.Nie próbowałem tak jeszcze robić ,bo się boję ,że coś może wyłazić
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
pio124
Forumator


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 254
Otrzymał 5 punkt(y)
Skąd: lubelskie
Wysłany: 18-02-2015, 16:09   

marcin-, zazwyczaj te male wzerki nie chca sie rownomiernie pobielic pasta( beda wychodzic czarne kropki, chyba wiesz o czym mowie ;) ), jak już chcesz tak robic to radze delikatnie wbic młoteczkem te miejsce i normalnie pocynowac, powinno byc ok
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
marcin-
Wyjadacz
-Diesel Power-


Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 122
Punkty: 2/1
Skąd: śląsk/SBE
Wysłany: 18-02-2015, 16:29   

pio124, właśnie ja to wszystko zawsze czyszczę do żywego metalu i póżniej szlifierką zawsze zbiorę trochę blachy i wtedy pobielam i cynuję i zastanawia mnie to czy jak bym to tylko wyczyścił zebrał trochę materiału i tylko pobielił pastą i zapodkładował epoxem czy też by to zdawało egzamin bez cyny tylko na samej paście

[ Dodano: 18-02-2015, 16:48 ]
np na tym filmiku w 3.35min. Mówi ,że jako dodatkowe zabezpieczenie od wewnątrz dał pastę do cynowania tak więc chyba można dać cienką warstwę samej pasty i spokojnie polakierować , ale niech się inni jeszcze w tej dziedzinie wypowiedzą


a tu ten filmik. Dobry gościu jest :)
https://www.youtube.com/watch?v=U0Th5_GudZY
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
marcin-
Wyjadacz
-Diesel Power-


Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 122
Punkty: 2/1
Skąd: śląsk/SBE
Wysłany: 19-02-2015, 20:34   

no nic.Jeśli nit nic nie wie to muszę sam to przetestować na sowim golfie ;]
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
K0J0T
Użytkownik


Wiek: 34
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 1
Skąd: Warszawa/Szczecin
Wysłany: 28-07-2015, 14:54   

Witam serdecznie!

Chce spróbować własnych sił w lakierowaniu oraz co ważne cynowaniu mojego auta.
Mam 307, która została widocznie źle zrobiona na szybkiego do sprzedaży. Gdy kupowałem auto wiedziałem o szpachli bo już lekko pękała (dlatego zabieram się do roboty).
Z tego co wyczytałem potrzebuję do pełnej reperacji przede wszystkim:
palnika typu "lampa"
pasty do cynowania np firmy Wurth
Drewnianej szpatułki
Cyny z przewagą ołowiu (skład ołowiu powyżej 70%)
odłuszczacza-zmywacz do sylikonu
ściereczka antystatyczna
---------------------------------
lakierowanie:
podkład epoksydowy
baza lakieru
klar-lakier bezbarwny
Blender (opcjonalnie)

Nie pytam Was jak lakierować jednak dwie nieścisłości, które męczą mnie w całym procesie. Pierwsze, to czym najlepiej pozbyć się starej szpachli żeby nie zniszczyć specjalnie blachy (myślałem o małym dłucie+młotek) dodatkowo nakładki z drutem do wiertarki by zeszlifować do blachy.
Druga sprawa to po wyczyszczeniu do gołego, odtłuszczeniu następnie po nałożeniu pasty i ponownym odtłuszczeniu i nałozeniu cyny to czymś muszę jeszcze potraktować cynę, która ma już konkretny kształt? Myślałem o bezpośrednim nałożeniu podkładu epoksydowego i nałożeniu bazy. Przedmówca pisał o Primerze jest on rzeczywiście niezbędny?
Zdecydowałem się na naprawę samodzielną bo przynajmniej będę się starał zrobić to dokładnie i nie chcę znowu żadnej szpachli bo to zaprawka na max 2 zimy.

Obecnie wygląda to tak:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
didaniopolanio
Użytkownik


Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 12
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 30-12-2016, 23:37   Epoxy

A jak sie ma najpierw bruner epoxy zamalowany pędzlem a nastepnie cynowanie????
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
giena
Klubowicz
Auto-Mal



Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 574
Punkty: 5/3
Skąd: podlasie
Wysłany: 31-12-2016, 00:58   Re: Epoxy

didaniopolanio napisał/a:
A jak sie ma najpierw bruner epoxy zamalowany pędzlem a nastepnie cynowanie????


farba potem cyna :biczuje:

Pomyśl tak na "chłopski rozum " palnik, temperatura ?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
didaniopolanio
Użytkownik


Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 12
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 31-12-2016, 12:41   Re: Epoxy

[quote="giena"]
didaniopolanio napisał/a:
A jak sie ma najpierw bruner epoxy zamalowany pędzlem a nastepnie cynowanie????


farba potem cyna :biczuje:

Pomyśl tak na "chłopski rozum " palnik, temperatura ?

To jak mam oznaki korozji to nie przyklei się cyna do tego to jak skacze działanie z czyszczeniem nadkola zamaluje Brunox epoxy to później zmyć nitrem i nakładać cynę ?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
quatro4
Bywalec


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 30
Otrzymał 1 punkt(y)
Wysłany: 31-12-2016, 14:26   

To tak nie działa , Jeżeli cokolwiek ma być cynowane to musi być idealnie czysta wolna od korozji stal. Pozostawienie jakichkolwiek wżerów nawet wyszlifowanych spowoduje że w pasta do cynowania nie zwiąże się z blachą a co za tym idzie stop cyny nie będzie się trzymał w tych miejscach . Teoretycznie gdyby np w jednym lub dwóch miejscach zostały niewielkie wżery można to miejsce delikatnie wbić i pokryć grubiej cyną ale nie nie o to chyba chodzi w naprawie mającej na celu usunięcie korozji.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
didaniopolanio
Użytkownik


Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 12
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 31-12-2016, 18:29   

To czym mam usunąć te wrzery jak już nie chcą zejść po tarczy nylonowej? Posmarowałem blachę epoxy i zrobiła się taka maść fioletowa jutro to poprawie jedna warstwa i jak to szczyszcze to zejdą te wzery ??
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kalbi
Klubowicz


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2257
Punkty: 50/5
Skąd: W-wa
Wysłany: 31-12-2016, 18:35   

didaniopolanio napisał/a:
czym mam usunąć te wrzery
tarcza, kątówka, wycinasz, wstawiasz łatkę i dopiero cynujesz, dajesz epoksyd szpachlę, epoksyd, akryl bazę i lakier bezbarwny ;]
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
didaniopolanio
Użytkownik


Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 12
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 31-12-2016, 18:41   

To dużo tych dziur musiał bym wyciąć bo to mercedes z 1972 roku od stania ma naloc rdzy nie na wylot

[ Dodano: 31-12-2016, 18:42 ]
To znaczy nie ma możliwości cynowania tylko epoxy Brunox podkład epoxydowy grunt i lakier ?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kalbi
Klubowicz


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2257
Punkty: 50/5
Skąd: W-wa
Wysłany: 04-01-2017, 11:24   

didaniopolanio napisał/a:
To znaczy nie ma możliwości cynowania
na rdze nie
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
przemek22.1986
Stały Bywalec
Akwarium szczecin


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sie 2013
Posty: 85
Otrzymał 2 punkt(y)
Skąd: Szczecin
Wysłany: 04-01-2017, 20:46   

Jest .Kup mala piaskarke i fertan. Tam gdzie na wylot przezarte reperaturki.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
didaniopolanio
Użytkownik


Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 12
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 05-01-2017, 10:27   

przemek22.1986 napisał/a:
Jest .Kup mala piaskarke i fertan. Tam gdzie na wylot przezarte reperaturki.


Fernando ma takie samo działanie jak brunox epoxy ??
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
przemek22.1986
Stały Bywalec
Akwarium szczecin


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sie 2013
Posty: 85
Otrzymał 2 punkt(y)
Skąd: Szczecin
Wysłany: 05-01-2017, 10:56   

Brunoxem to możesz sobie poprawić samopoczucie .
Fertan kup.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne