lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Zasady korygowania lakierów metalicznych i niemetalicznych !
Autor Wiadomość
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 01-06-2011, 06:57   Zasady korygowania lakierów metalicznych i niemetalicznych !

Założyłem ten temat nawet nie sprawdzając czy widnieje taki ,jak jest to poprawimy , ale oczywiście chodzi mi o trochę ważnej teorii która towarzyszy podczas korekty receptury ,wbijania sie w odpowiedni odcień dorabianego lakieru .

pozdr.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
To_mas
Klubowicz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2787
Punkty: 24/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 01-06-2011, 10:50   

czyli ze co ? mamy opisywać co jakie pigmenty robią w poszczególnych kolorach ?
_________________
gg 6794125
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 01-06-2011, 11:25   

To_mas napisał/a:
czyli ze co ? mamy opisywać co jakie pigmenty robią w poszczególnych kolorach ?

Tu chodzi raczej o technikę i sposoby korygowania...
1-czy dolewacie barwników w celu dobarwienia koloru (jeśli po zrobieniu próbki nie pasuje) do gotowej bazy sporządzonej dokładnie wg. receptury...

2-czy np. już na podstawie fandeka który nie do końca pasuje zdejmujecie po kilka gram niektórych barwników w trakcie robienia koloru na wadze, a po zrobieniu próby ewentualnie dolewacie po kilka gram wcześniej zdjętego barwnika...

Ja bardzo rzadko koryguję kolory, ale jeśli już zdarzy mi się korygować, to robię to tym drugim sposobem..
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
To_mas
Klubowicz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2787
Punkty: 24/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 01-06-2011, 12:07   

jacklack napisał/a:
Ja bardzo rzadko koryguję kolory, ale jeśli już zdarzy mi się korygować, to robię to tym drugim sposobem..
a ja 5dni w tygodniu kilka godzin dziennie :) i tak już od ponad roku.



robię to i pierwszym i drugim sposobem robię bo czesto jest tak ze po zrobieniu natryski coś tam nie do końca pasuje i lub wyszła totalna kupa :P i sie dolewa i koryguje

Jak widzę ze z fiszki od razu nie pasuje to odejmuję :) po co potem kombinować jak można to załatwić do razu. Poza tym czasem jest tak ze jak nalejesz źle to już tego nie wyprowadzisz by to było ładne.

jest tez 3opcja którą stosuję
czyli w niepewnych kolorach czyli nic nie pasuje albo z alt1 pasuje przód a z 5 kąt jest igiełka to np mam do zrobienia 0,5l to robię 0,25 sprawdzam jak wyszlo i jeśli totalna kupa to patrząc na inne alternatywy np dolewam druga połowę z alt1 czy tam czegos innego co wyprowadzi mi ten kolor :)
_________________
gg 6794125
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 01-06-2011, 13:11   

No dobrze, a co robicie jeżeli ziarno metalu jest zbyt małe lub zbyt duże, zamieniacie pigmenty z metalami?...to samo dotyczy również pereł, co robicie jeżeli oryginalny lakier ma bardzo drobne i słabo widoczne ziarna perły, a na natrysku próbnym perła wybija się i jest widoczna bardzo mocno...

Następna sprawa to Flop...jeżeli na wprost kolor i ziarno pasuje, a pod kontem kolor jest zupełnie jasny lub ciemny, jakich w tedy pigmentów dodać lub ująć aby flop się zgadzał..
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 01-06-2011, 14:42   

Lakier za jasny pod kątem i na wprost -odejmuje się z receptury bazę metaliczna której jest najwięcej .

[ Dodano: 01-06-2011, 15:44 ]
To_mas napisał/a:
czyli w niepewnych kolorach czyli nic nie pasuje albo z alt1 pasuje przód a z 5 kąt jest igiełka to np mam do zrobienia 0,5l to robię 0,25 sprawdzam jak wyszlo i jeśli totalna kupa to patrząc na inne alternatywy np dolewam druga połowę z alt1 czy tam czegos innego co wyprowadzi mi ten kolor
A to, to taka partyzantka ;)

[ Dodano: 01-06-2011, 16:38 ]
Barwę korygujemy pigmentami spośród koła chromatycznego
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
tofik
Ekspert



Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 851
Punkty: 20/3
Wysłany: 01-06-2011, 16:50   

jacklack napisał/a:
No dobrze, a co robicie jeżeli ziarno metalu jest zbyt małe lub zbyt duże, zamieniacie pigmenty z metalami?...to samo dotyczy również pereł, co robicie jeżeli oryginalny lakier ma bardzo drobne i słabo widoczne ziarna perły, a na natrysku próbnym perła wybija się i jest widoczna bardzo mocno...


Jacku, jeżeli widzę, że w skład receptury wchodzi grube ziarno a na elemencie jest ono drobne to po prostu je podmieniam, a jeżeli tego nie zrobię i wymieszam kolor zgodnie z recepturą to jest on do odstawienia. Zazwyczaj taka sytuacja ma miejsce gdy auto było już lakierowane. Podobnie sytuacja ma się z pigmentami perłowymi.

Cytat:
Następna sprawa to Flop...jeżeli na wprost kolor i ziarno pasuje, a pod kontem kolor jest zupełnie jasny lub ciemny, jakich w tedy pigmentów dodać lub ująć aby flop się zgadzał..


Tutaj problem jest bardziej złożony. Jeżeli widzisz że w skład receptury wchodzi biały pigment to powoduje on rozjaśnienie lakieru pod kątem i jak to napisał kiedyś No-limit przyciemnienie na wprost i kolor jest,, zmulony''. Innym pigmentem mającym duży wpływ na to jak lakier wygląda jeśli chodzi o flop jest kontroler tonu, on też powoduje że lakier pod kątem się rozjaśnia, natomiast na wprost rozwala ziarno i powoduje to że wyostrza nam ziarno, tak że wydaje się ono grubsze niż jest w rzeczywistości. Należy również pamiętać że pigmenty perłowe też maja duże znaczenie jeżeli chodzi o to jak lakier wygląda pod kątem.
Na to jak kąt lakieru wygląda mają też wpływ inne pigmenty które nie są ani metalami anie perłami.

baqo napisał/a:
Lakier za jasny pod kątem i na wprost -odejmuje się z receptury bazę metaliczna której jest najwięcej .


Sprawa ziaren metalicznych wygląda w ten sposób , że drobne ziarna są jasne na wprost a ciemniejsze pod kątem, natomiast grube ziarna są jaśniejsze pod kątem a ciemniejsze na wprost.
Jeżeli zrobimy tak jak napisał baqo i odejmiemy z receptury tego ziarna którego jest najwięcej i będzie to drobne ziarno to kolor się przyciemni na wprost , ale kąt pozostanie bez zmiany. ;)
_________________
DEBEER VALSPAR KOCH CHEMIE DYNABRADE NORTON INDASA 3M FESTOOL SATA
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 01-06-2011, 18:37   

tofik napisał/a:
że drobne ziarna są jasne na wprost a ciemniejsze pod kątem, natomiast grube ziarna są jaśniejsze pod kątem a ciemniejsze na wprost.
@tofik, odwrotnie .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
tofik
Ekspert



Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 851
Punkty: 20/3
Wysłany: 01-06-2011, 19:08   

baqo napisał/a:
@tofik, odwrotnie .


Dokładnie :glupek:
_________________
DEBEER VALSPAR KOCH CHEMIE DYNABRADE NORTON INDASA 3M FESTOOL SATA
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
To_mas
Klubowicz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2787
Punkty: 24/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 01-06-2011, 20:18   

A wg mnie nie ma reguły jakie ziarno jest jakie
Ja mam zrobine natryski z samych zairen ! Gdy coś jest nie teges chwytam i porównuję :) Wtedy fajnie widać co dodać a co odjąć by poprawić kolorek.
Przykładowo słabo pasujące srebra można załatwić 1 dolaniem odpowiedniego ziarna.

Zamiana ziaren to tez nie tak do końca dobry pomysł. 3a pamiętac ze zmieni to tez kolor. Ziarna są różne jedno jaśniejsze kąt, przód inne ciemniejsz itd Tak samo kolorystycznie.

tofik napisał/a:
[ Dodano: 01-06-2011, 15:44 ]
To_mas napisał/a:
czyli w niepewnych kolorach czyli nic nie pasuje albo z alt1 pasuje przód a z 5 kąt jest igiełka to np mam do zrobienia 0,5l to robię 0,25 sprawdzam jak wyszlo i jeśli totalna kupa to patrząc na inne alternatywy np dolewam druga połowę z alt1 czy tam czegos innego co wyprowadzi mi ten kolor
A to, to taka partyzantka ;)
noo trochę :P ale sami koledzy wiecie jak sie czasem trafi mina to nic innego mi nie pozsostaje :) nie raz robię kolory z aleternatyw 1:1 zdaża sie czasme 2:1
Klient czeka na lakier i do wiadomości nie przyjmuje ze wcześniej ktoś to polekierował jakimiś zlewkami czy czymś podobnym. Oczywiście zepsut kolor wyprowadziłbym normalnie ale w tym wypadku sie tak nie narobię, nie natrzaskam tylu natrysków itd :)
_________________
gg 6794125
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 01-06-2011, 20:32   

To_mas napisał/a:
Przykładowo słabo pasujące srebra można załatwić 1 dolaniem odpowiedniego ziarna.
@To_mas, Co to za reguła ? Konkret!
To_mas napisał/a:
Zamiana ziaren to tez nie tak do końca dobry pomysł. 3a pamiętac ze zmieni to tez kolor. Ziarna są różne jedno jaśniejsze kąt, przód inne ciemniejsz itd Tak samo kolorystycznie.
O tym jak zachowują się grubości ziaren właśnie przedstawiliśmy
To_mas napisał/a:
Ziarna są różne jedno jaśniejsze kąt, przód inne ciemniejsz itd Tak samo kolorystycznie.
I znowu żadnych konkretów ,bo co znaczy różne ziarna ? @To_mas, prosze Cię abyś poszczególne srebra z Centari opisał ,od najmniejszego poprzez wielkość do najbardziej błyszczącego .
Tak się składa, że nie mogę sie dorobić wzorników pigmentów konwencji

[ Dodano: 01-06-2011, 21:46 ]
Do uzyzkania odpowiedniej jasności lakieru solid stosujemy biały .
Biały plus czarny będzie nam psuł barwę
Czerwony rozjaśnia się pomarańczowym ,ściemnia fiolet,bordo
Biały rozjaśniamy czarnym ...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
To_mas
Klubowicz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2787
Punkty: 24/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 01-06-2011, 21:08   

baqo napisał/a:
To_mas napisał/a:
Przykładowo słabo pasujące srebra można załatwić 1 dolaniem odpowiedniego ziarna.
@To_mas, Co to za reguła ? Konkret!
przykładowo masz za jasny kąt i za ciemny przód w srebrze :) dolewając odpowiednie ziarno załatwiasz sprawę, miałem taką sytuację z kilkoma przypadkami.

baqo napisał/a:
I znowu żadnych konkretów ,bo co znaczy różne ziarna ? @To_mas, prosze Cię abyś poszczególne srebra z Centari opisał ,od najmniejszego poprzez wielkość do najbardziej błyszczącego .
Tak się składa, że nie mogę sie dorobić wzorników pigmentów konwencji

ok jutro z pracy CI to napiszę bo tak to nie pamiętam dokładnie a nie chec pisać głupot.
różne ziarna czyli chodzi mi o to ze różnią sie one wielkoscią ziarna, jasnością, oraz kolorem np jedne są bardziej czerwone inne bardziej niebieskie :)
Najlepiej zrobić sobie właśnie natrysk z każdego ziarna i mieć do porównania.
_________________
gg 6794125
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
tofik
Ekspert



Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 851
Punkty: 20/3
Wysłany: 01-06-2011, 21:39   

baqo napisał/a:
Do uzyzkania odpowiedniej jasności lakieru solid stosujemy biały .


Przy czerwonym solidzie, będziemy mieli piękny róż.

baqo napisał/a:
Czerwony rozjaśnia się pomarańczowym ,ściemnia fiolet,bordo


Z tym rozjaśnianiem czerwonego pomarańczem to bym głęboko się zastanowił, chyba że chcesz rozjaśnić i jednocześnie zbrudzić kolor- zrobi się jaśniejszy, ale będzie mdły.
Jeżeli masz żywy czerwony i jest nieco przyciemny to rozjaśniasz go kolorem wyjściowym, w każdym systemie jest taki pigment, który przypomina kolor krwi. Jest on podstawowym pigmentem do uzyskiwania soczystych kolorów czerwonych typu ly3d czy też P9 oczywiście z dodatkiem jak ja to mówię wiśni lub maliny. Jeżeli taki kolor rozjaśnisz pomarańczem to już pozamiatane.

baqo napisał/a:
Biały rozjaśniamy czarnym ...


Efekt przemęczenia?
_________________
DEBEER VALSPAR KOCH CHEMIE DYNABRADE NORTON INDASA 3M FESTOOL SATA
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
To_mas
Klubowicz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2787
Punkty: 24/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 01-06-2011, 21:57   

tofik napisał/a:
Z tym rozjaśnianiem czerwonego pomarańczem to bym głęboko się zastanowił, chyba że chcesz rozjaśnić i jednocześnie zbrudzić kolor- zrobi się jaśniejszy, ale będzie mdły.
Jeżeli masz żywy czerwony i jest nieco przyciemny to rozjaśniasz go kolorem wyjściowym, w każdym systemie jest taki pigment, który przypomina kolor krwi. Jest on podstawowym pigmentem do uzyskiwania soczystych kolorów czerwonych typu ly3d czy też P9 oczywiście z dodatkiem jak ja to mówię wiśni lub maliny. Jeżeli taki kolor rozjaśnisz pomarańczem to już pozamiatane.
w przypadku centari to najczystszy i najbardziej czerwony z czerwonych to AM50 :)

tofik napisał/a:
baqo napisał/a:
Do uzyzkania odpowiedniej jasności lakieru solid stosujemy biały .


Przy czerwonym solidzie, będziemy mieli piękny róż.
a jak przesadziśz to tego mdłego go..a nie wyprowadzisz :P heh
_________________
gg 6794125
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 02-06-2011, 07:20   

tofik napisał/a:
ale będzie mdły.
oj tofik, jak to mówisz mdły będzie od rozjaśniania białym ,w którym to tez jest i czerwony ,ale nie tyle ile w pomarańczowym :)
Do tego żółty który spowoduje że czerwony pobiegnie w pomarańczowy ,ale nie będzie mdły ,czyli bez zepsucia czystości barwy .

tofik napisał/a:
baqo napisał/a:
Biały rozjaśniamy czarnym ...


Efekt przemęczenia?
Czyli czym rozjaśnić biały kolor ?
żółtym?

[ Dodano: 02-06-2011, 12:51 ]
Kolory antagonistyczne na kole chromatycznym niwelują się do szarości
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
tofik
Ekspert



Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 851
Punkty: 20/3
Wysłany: 02-06-2011, 17:22   

baqo napisał/a:
oj tofik, jak to mówisz mdły będzie od rozjaśniania białym ,w którym to tez jest i czerwony ,ale nie tyle ile w pomarańczowym :)
Do tego żółty który spowoduje że czerwony pobiegnie w pomarańczowy ,ale nie będzie mdły ,czyli bez zepsucia czystości barwy .


Rozumiem , że nawiązujesz do rozjaśniania czerwonego i tu mam pytanie od kiedy jak kolor czerwony jest za ciemny rozjaśniamy go białym?
Pamiętaj o tym, że kolor pomarańczowy jest wynikiem zmieszania ze sobą czerwieni i żółci i jeżeli chcesz soczysty czerwony który jest za ciemny rozjaśnić i nie stracić tej soczystości to rozjaśniasz go najczystszą czerwienią jaką masz na mieszalniku, bo jeżeli użyjesz pomarańczu to ten kolor straci swoją intensywność i zacznie podążać w kierunku koloru pomarańczowego, a to dlatego że w pomarańczu którym zalecasz do rozjaśnienia jest też żółć w połączeniu z czerwonym.

A teraz mały przykład tak z głowy:
mamy kolor z VW LY3D w skład którego wchodzi intensywna czerwień, bordowy, trochę białego i trochę czarnego i teraz pytanie, jeżeli ten kolor jest za ciemny to rozjaśnisz go pomarańczem czy też soczysta czerwienią która jest podstawowym pigmentem wchodzącym w skład receptury tego koloru?
_________________
DEBEER VALSPAR KOCH CHEMIE DYNABRADE NORTON INDASA 3M FESTOOL SATA
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 02-06-2011, 21:07   

tofik napisał/a:
tu mam pytanie od kiedy jak kolor czerwony jest za ciemny rozjaśniamy go białym?
Do kogo masz to pytanie ?
napisałem wyraźnie rozjaśniamy białym ,a barwę korygujemy kolorami z koła chromatycznego . Jeżeli czerwony ma zbyt intensywną barwe i jest ciemniejszy ,potraktuje go białym ,jeżeli ma barwę zbrudzona ,będe sie ratował kolorami z koła chromatycznego .
tofik napisał/a:
, jeżeli ten kolor jest za ciemny to rozjaśnisz go pomarańczem czy też soczysta czerwienią
tofik, Takie pytania to przedszkolakom :) Wpierw zaczynasz od ujęcia tego bordowego lub czarnego podczas dorabiania . Wtedy zaoszczędzisz na ilości dorabianego lakieru ,bo w przeciwnym razie możesz pół za ciemnego czerwonego odlać ,aby podstawowym czerwonym uzyskać dany odcień :) .
Ostatnio zmieniony przez baqo 02-06-2011, 21:19, w całości zmieniany 1 raz  
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
To_mas
Klubowicz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2787
Punkty: 24/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 02-06-2011, 21:16   

ok to ja mam pytanie:)

kolor LC3T czyli czerwona perła.
wyszedł przód igła kąt zbyt mdławo pomarańczowy....
czym to ruszyć nie spieprzyć przy tym przodu ?
każde bordo przyciemnia przód i poprawia bok potem próbując np czerwoną perłą poprawić przód, niestety pieprzy mi bok spowrotem w mdławo pomarańczowy.



i 2 pytanie: wg was koledzy jak już koloru nie idzie zrobić na prawdę ładnie to lepiej zostawić dobry przód i gorszy kąt czy odwrotnie ? czym będzie łatwiej wycieniować ?
_________________
gg 6794125
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 02-06-2011, 21:18   

Tofik ,LY3D ,DuPont ,system 500 ,pierwsza alternatywa, podstawowy pigment bright orange ,nie brillant red .Więc nawet można i tak .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
slawek
Klubowicz
www.slawex-car.pl


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 572
Punkty: 19/7
Skąd: małopolska KWA
Wysłany: 02-06-2011, 21:25   

biały rozjaśnimy niebieskim pany a flopa rozjaśnimy żywicą albo matingiem przy srebrnych bazach
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 02-06-2011, 21:29   

To_mas napisał/a:
ł przód igła kąt zbyt mdławo pomarańczowy
odjąć biały ,albo dodawać bordowych .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
tofik
Ekspert



Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 851
Punkty: 20/3
Wysłany: 03-06-2011, 08:01   

baqo napisał/a:
tofik napisał/a:
, jeżeli ten kolor jest za ciemny to rozjaśnisz go pomarańczem czy też soczysta czerwienią
tofik, Takie pytania to przedszkolakom :) Wpierw zaczynasz od ujęcia tego bordowego lub czarnego podczas dorabiania . Wtedy zaoszczędzisz na ilości dorabianego lakieru ,bo w przeciwnym razie możesz pół za ciemnego czerwonego odlać ,aby podstawowym czerwonym uzyskać dany odcień :) .


baqo napisał/a:
napisałem wyraźnie rozjaśniamy białym


baqo napisał/a:
Czerwony rozjaśnia się pomarańczowym


Musisz się na coś zdecydować ;)

Biały pigment dla koloru czerwonego to wróg i dlatego do receptur na kolory czerwone wchodzi go tak bardzo mało. Czasami jest tak, że jedna kropla przy i tak małej ilości jaka wchodzi do receptury może zadecydować o tym że kolor jest do odstawienia.

To_mas napisał/a:
kolor LC3T czyli czerwona perła.
wyszedł przód igła kąt zbyt mdławo pomarańczowy....
czym to ruszyć nie spieprzyć przy tym przodu ?


baqo napisał/a:
odjąć biały ,albo dodawać bordowych .


A co zrobić jak biały nie wchodzi i co on ma nam dać jeśli kąt jest mdławo pomarańczowy, a odnośnie bordo to już pytający napisał tak:

To_mas napisał/a:
każde bordo przyciemnia przód i poprawia bok
_________________
DEBEER VALSPAR KOCH CHEMIE DYNABRADE NORTON INDASA 3M FESTOOL SATA
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 03-06-2011, 10:18   

tofik napisał/a:

A co zrobić jak biały nie wchodzi i co on ma nam dać jeśli kąt jest mdławo pomarańczowy, a odnośnie bordo to już pytający napisał tak:

To_mas napisał/a:
każde bordo przyciemnia przód i poprawia bok
_________________
To zobacz wpierw które bordo kolory wchodzą w skład receptury i dodaj tego odpowiedniego ,ten który wpłynie na flop ,a nie na całość.
tofik napisał/a:
Musisz się na coś zdecydować ;)

Biały pigment dla koloru czerwonego to wróg i dlatego do receptur na kolory czerwone wchodzi go tak bardzo mało

Wróg a jednak wchodzi ,dla osłabienia barwy razem z czarnym .
Tofik ,podaję regułki ,poczytaj je sobie i wtedy zadaj mi pytanie .
Nie rób ze mnie idioty ,bo doskonale wiem co mówię i co jak wpływa na kolor .
Po za odwróceniem ziaren ,nie podałeś praktycznie żadnej konkretnej odpowiedzi .
Nic ciekawego dotyczącego korekty kolorów ,a powiem ci szczerze że liczyłem na ciebie ,. Ty zamiast podawać konkrety , kombinujesz .
Odpowiedz tomasowi na jego pytanie z czerwonym.

Czystość reguluje sie pigmentami białym lub czarnym .
Przemyśl to ,a potem zadawaj mi pytania

Czym rozjaśniamy niebieski solid ?

Biały ma dwojakie znaczenie ,ale panie tofik ja myślałem że to ty będziesz cos wnosił konkretnego do tematu .
Ty jesteś tym co dorabia lakiery ,ja jestem lakiernikiem .
Niby tych co dorabiają i chyba sprzedają nazywa się kolorystami... ????

Z przeglądanego forum ,to zauważyłem że tylko wrzucasz receptury i wklejasz zdjęcia ,i to z programu zapewne nie Novola?Nie wiem ? Macie już taki podgląd?

Przepraszam za ot...

[ Dodano: 03-06-2011, 11:40 ]
tofik napisał/a:


Rozumiem , że nawiązujesz do rozjaśniania czerwonego i tu mam pytanie od kiedy jak kolor czerwony jest za ciemny rozjaśniamy go białym?
Źle rozumiesz !Jeżeli barwa będzie zbyt intensywna i za ciemna rozjaśnię ja białym . Ale nie wiem czy zrozumiesz???
Użyć mogę dwóch białych i może wytłumaczysz co to za białe?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
To_mas
Klubowicz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2787
Punkty: 24/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 03-06-2011, 12:45   

baqo napisał/a:
To zobacz wpierw które bordo kolory wchodzą w skład receptury i dodaj tego odpowiedniego ,ten który wpłynie na flop ,a nie na całość.
sprawdzę na raz następny bo to by mogło zadziałać nawet mam już pomyła z podmianą 1 pigmentu :)
dzięki :)
_________________
gg 6794125
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
tofik
Ekspert



Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 851
Punkty: 20/3
Wysłany: 03-06-2011, 14:52   

baqo, tak dla twojej wiadomości ja nie jestem tym co dorabia lakiery, kiedyś robiłem teraz już nie, bo nie muszę.
baqo napisał/a:
Z przeglądanego forum ,to zauważyłem że tylko wrzucasz receptury i wklejasz zdjęcia ,i to z programu zapewne nie Novola?Nie wiem ? Macie już taki podgląd?

Więc nie będę tego robił, może to teraz Ty się pofatygujesz. Jeżeli chodzi o firmę NOVOL to nie wiem dlaczego pijesz do mnie, ja nie jestem jej pracownikiem.

baqo napisał/a:
Nic ciekawego dotyczącego korekty kolorów ,a powiem ci szczerze że liczyłem na ciebie ,. Ty zamiast podawać konkrety , kombinujesz .

Ja nie kombinuję tylko dążę do tego, aby było czarno na białym napisane czego i jak użyć aby rozjaśnić czerwony kolor. Jeżeli ktoś nie ma pojęcia o korygowaniu i przeczyta że czerwone kolory rozjaśnia się pomarańczem to będzie tak robił bo tu jest tak napisane.
A powinno być jeszcze dodane, że pomarańczem można jeżeli wchodzi w skład receptury bo korygujemy tylko pigmentami wchodzącymi w skład danej receptury, jeżeli nie będziemy się do tego stosować to w kolorach solidowych pojawi się nam zjawisko metameryzmu-szczególnie przy kolorach czerwonych i żółtych. Jeżeli piszesz o białym pigmencie dodawanym do koloru czerwonego w celu osłabienia ostrości koloru to powinieneś jeszcze dodać, że istnieje cienka granica jeżeli chodzi o dolewanie białego pigmentu do czerwonego koloru, po przekroczeniu której i nalaniu białego o jedna kroplę za dużo będziemy mieli ładny różowy który praktycznie nie jest już do wyciągnięcia. Wiem, że powiesz teraz że są 2 różne białe pigmenty i wszystko zależy od tego który zastosujemy i jeżeli piszesz o osłabianiu ostrości koloru białym pigmentem to powinieneś dodać , że należy to robić tym o ograniczonej sile krycia bo jest to bezpieczniejsze dla osoby która zaczyna się uczyć korygowania.

[ Dodano: 03-06-2011, 17:11 ]
Cytat:
Użyć mogę dwóch białych i może wytłumaczysz co to za białe?

Są systemy gdzie jest tylko jeden biały, ale jak już mnie wywołałeś do tablicy to już odpowiem: biały o wysokiej sile krycia i biały o zredukowanej sile krycia i tak dla przykładu i zobrazowania różnicy między takimi pigmentami w Nexa Autocolor 100 części barwnika rozpraszającego o zredukowanej sile krycia odpowiada 9 częściom barwnika rozpraszającego o wysokiej sile krycia i dlatego jeden z nich nazywa się biały a drugi biały blady.

[ Dodano: 03-06-2011, 17:31 ]
Trzeba zacząć od początku, a mianowicie, że kolory dzielimy na kolory podstawowe, kolory pomocnicze i kolory pochodne.
Kolory podstawowe to czerwony, niebieski i żółty. Kolory pomocnicze to kombinacje dwóch dowolnych kolorów podstawowych i zaliczamy do nich zielony, pomarańczowy i fioletowy.
Kolory pochodne to kolory które powstają w wyniku kombinacji dwóch dowolnych kolorów pomocniczych i zaliczamy do nich citron, oliwkowy i rdzawy. Należy pamiętać , że przy przejściu do stadium kolorów pochodnych, staja się one ciemniejsze i mniej nasycone.

Kolory widma widzialnego czyli czerwony,pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski i fioletowy przedstawia koło chromatyczne lub jak kto woli koło kolorymetrii.
I teraz przydało by się zdjęcie koła chromatycznego, więc je muszę zrobić.

[ Dodano: 03-06-2011, 17:40 ]
Koło chromatyczne

[ Dodano: 03-06-2011, 17:53 ]
Poruszając się wokół kolą chromatycznego możemy opisać kolor i tak dla przykładu kolor żółty który leży w pobliżu wycinka koloru pomarańczowego możemy określić kolorem żółtym z odcieniem czerwonym natomiast żółty leżący w pobliżu wycinka zielonego możemy nazwać jako żółty z odcieniem zielonym.
Jeżeli mieszamy kolory które znajdują się po przeciwnych stronach koła chromatycznego to w wyniku takiej operacji będziemy otrzymywać kolory zmierzające ku czarnemu lub czarne.
Jak wynika z powyższego środek koła kolorymetrii powinien być ciemny(brudny), a w miarę oddalania się od środka koła w kierunku krawędzi kolory powinny być czystsze czyli coraz mniej ciemne. Na samej krawędzi koła kolory powinny być niezwykle czyste( praktycznie takie jak kolory fluorescencyjne).
Jeżeli wyobrazimy sobie pionową linię która przechodzi przez środek koła chromatycznego, na górze której znajduje się kolor biały, a na dole czarny to kolor można również opisać pod względem jasności/ciemności zwanej również klarownością lub wartością.

[ Dodano: 03-06-2011, 19:57 ]
Aby móc prawidłowo dobarwić , dostosować kolor należy go najpierw dobrze opisać. Aby to zrealizować musimy wiedzieć , że:
ODCIEŃ - opisuje wycinek koła chromatycznego obejmujący kolor czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski i fioletowy
TON - opisuje gdzie w tym wycinku koła kolorymetrii znajduje się np. niebieski z odcieniem czerwonym lub niebieski z odcieniem zielonym-poruszamy się po obwodzie koła w prawo lub w lewo
JASNOŚĆ - opisuje miejsce koloru w odniesieniu do koloru białego i czarnego czy też jasnego i ciemnego. Jest to miejsce koloru wzdłuż środkowej osi drzewa kolorów
CZYSTOŚĆ - opisuje miejsce koloru w stosunku do środka koła chromatycznego i na logikę brudny kolor leży blisko środka koła, a czystsze kolory oddalają się od tegoż środka ku krawędzi.
Te cztery pojęcia zobrazowane są na załączonej fotografii.

[ Dodano: 03-06-2011, 20:07 ]
Na dokładność doboru koloru do auta maja wpływ następujące czynniki:
- różni dostawcy barwników do producentów
- różnice między partiami od tego samego producenta
- margines tolerancji w dużych zakładach produkcyjnych
- różne sposoby lakierowania
ruch powietrza, poziomy temperatur,wilgotność itd. występujące w trakcie lakierowania
- przestoje i opóźnienia na liniach montażowych
- wydłużone czasy wygrzewania
- lakierowanie ręczne
- liczba nakładanych warstw, może być różna w różnych fabrykach
- czas wykonania i narażenie powłoki lakieru
Wymieniając powyższe czynniki i sytuacje mam na myśli np. niedomalowane samochody gdzie przebija podkład czy też różnica w kolorze pomiędzy zderzakiem a reszta karoserii.

[ Dodano: 03-06-2011, 20:21 ]
Zanim zabierzemy się za korygowanie koloru to musimy pamiętać, że podstawą jest właściwe zidentyfikowanie koloru i że różnica w kolorze jest kombinacja trzech cech: odcienia, jasności i nasycenia.
Po właściwej identyfikacji koloru i zanim zrobimy lakier to jeszcze musimy pamiętać o tym,że :
- używamy tych samych baz do podbarwiania co w oryginalnej recepturze, taka jest podstawowa zasada, natomiast jak jest to wszyscy wiedzą i szczególnie to widać wieczorem na stacji paliw
- zawsze podbarwiamy od jasnego do ciemnego
- zawsze podbarwiamy od czystego do zbrudzonego
- wykonujemy natryski próbne dobrze je susząc, ma to duże znaczenie przy solidach zwłaszcza czerwonych
i na koniec należy pamiętać że dobarwianie to nie ostatnia deska ratunku i mamy jeszcze cieniowanie.

[ Dodano: 03-06-2011, 20:43 ]
Każdy kto zaczyna przygodę z korygowaniem kolorów i skupia się na jednym lub dwóch systemach powinien w pierwszej kolejności poznać wszystkie pigmenty jakie wchodzą w skład danego systemu. Chodzi mi tu o to że każdy pigment zachowuje się inaczej i służy do czego innego i tak dla przykładu opis pigmentu 974 z Nexa Autocolor ci którzy pracują na tym systemie lub pracowali to wiedzą że nazywa się on ,, niebieski cyjanowy,, od czoła jest zielony, pod katem jest czerwony i służy do robienia i podbarwiania metalików z charakterystyką dwutonową. Nie wchodzi do solidów i także nie można nim ich korygować.
Jeżeli ktoś tu na forum prosi o pomoc w skorygowaniu koloru w danym systemie to jest to trudne jak się nie zna specyfiki pigmentów wchodzących w dany kolor z danego systemu.
Tak że panowie wedle starego przysłowia ,, jak się nie przewrócisz to się nie nauczysz'' czyli jak nie popsujesz kilkunastu, ale bardziej prawdopodobne że kilkudziesięciu kolorów to się nigdy nie nauczysz. Nie trzeba się bać i próbować, dobre rady ze strony bardziej zaawansowanych wskazane ale bez przesady, bo tak to zawsze będzie się czekało na podpowiedź i nigdy nie popróbuje się samemu, tylko co wtedy jak zabraknie podpowiadaczy ;)

Zdjęcie0173.jpg
Plik ściągnięto 743 raz(y) 422,01 KB

Zdjęcie0172.jpg
Plik ściągnięto 700 raz(y) 335,85 KB

Zdjęcie0174.jpg
Plik ściągnięto 713 raz(y) 311,03 KB

_________________
DEBEER VALSPAR KOCH CHEMIE DYNABRADE NORTON INDASA 3M FESTOOL SATA
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl szczegóły
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 03-06-2011, 22:14   

Dzięki tofik ;) To się nadaje !
tofik napisał/a:
- zawsze podbarwiamy od jasnego do ciemnego
- zawsze podbarwiamy od czystego do zbrudzonego
Dodać zawsze można ,wyciągnąć już sie nie da . Do przywrócenia barwy,czystości , potem trzeba dodawać sporo koloru podstawowego .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
To_mas
Klubowicz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2787
Punkty: 24/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 04-06-2011, 13:37   

tofik napisał/a:
Po właściwej identyfikacji koloru i zanim zrobimy lakier to jeszcze musimy pamiętać o tym,że :
- używamy tych samych baz do podbarwiania co w oryginalnej recepturze, taka jest podstawowa zasada, natomiast jak jest to wszyscy wiedzą i szczególnie to widać wieczorem na stacji paliw
- zawsze podbarwiamy od jasnego do ciemnego
- zawsze podbarwiamy od czystego do zbrudzonego
tym bym sie nie sugerował za bardzo bo ma sie to nijak do rzeczywistości...

w piątek robiłem np reno 396 z alt 5 w bazie z centari
robilem tego 1l i wyszło troszke zbyt zielone
w recepturze jest:
Bright Yellow
White H.S.
Yellow Oxide H.S.
Black L.S.

dolewając doslownie na 1l lakieru 0,5g pigmentu czerwonego a konkretnie to ostrej czystej czerwieni AM50 skorygowalem kolor idealnie tak jak chciałem.
(sam byłem w szoku :P ) Więc wg mnie szkoda sie męczyć tymi samymi pigmentami skoro można zrobić to 10 razy szybciej i zuzywając 10 raz mniejszej ilości pigmentu z takim samy skutkiem.

co do pozostałych podpunktów to dobarwiamy w każdą stronę :) przynajmniej ja bo różnie te kolory wychodzą, oczywiście ciężej jest kolor wyczyścić niż go zbrudzić a czasem wręcz jest to nie możliwe. Dlatego jeśli nic nie pasuje sposród wszystkich alternatyw bo i tak sie zdarza to wybieram taką którą jest łatwiej dobarwić :)
_________________
gg 6794125
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
To_mas
Klubowicz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2787
Punkty: 24/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 06-06-2011, 12:35   

A są jakieś kolory których najbardziej nie lubicie robić ??
mnie np wnerwia prosty biały ! jak jestem coś koło żeby było ok to potem już nie widzę czego dolać :/
_________________
gg 6794125
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 06-06-2011, 14:12   

To_mas napisał/a:
A są jakieś kolory których najbardziej nie lubicie robić ??
mnie np wnerwia prosty biały ! jak jestem coś koło żeby było ok to potem już nie widzę czego dolać :/
Czytanie kolorów wymaga skupienia . Trzeba weryfikować z kolorami podstawowymi ,z czystością barwy itd.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
To_mas
Klubowicz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2787
Punkty: 24/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 06-06-2011, 18:06   

przecież zawsze sie staram i skupiam :)
reszty nie czaje :P
_________________
gg 6794125
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 07-06-2011, 21:14   

baqo napisał/a:
Jeżeli czerwony ma zbyt intensywną barwe i jest ciemniejszy ,potraktuje go białym

Na wprost w kierunku magenty,pod kątem z białym nalotem.
Pomaga,w skorygowaniu tego efektu,dodanie pigmentów orange.
Dawno mnie nie było i nie zdążyłem jeszcze dokładnie przeczytać wszystkich postów.
W każdym razie.....na razie pozdrawiam Wojtka i wszystkich "Zakręconych". :)

[ Dodano: 07-06-2011, 22:44 ]
To_mas napisał/a:
A są jakieś kolory których najbardziej nie lubicie robić ??
mnie np wnerwia prosty biały ! jak jestem coś koło żeby było ok to potem już nie widzę czego dolać :/

Granaty i czasem czerwone.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 08-06-2011, 19:47   

No-limit napisał/a:
.na razie pozdrawiam Wojtka i wszystkich "Zakręconych".
Dzięki ;)
Ja na razie przymierzam się do cytryny nr lak. KAR
Trzy alternatywy ,albo zerową ożywię (taki brzydki zielony green gold) i rozjaśnię flop ,albo w jedynce wyciągnę 4530 (flop control) . Do tego porządne cieniowanie (system DuPont )
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
lackspec
Wyjadacz


Wiek: 35
Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 109
Skąd: Małopolska
Wysłany: 05-01-2013, 22:08   

baqo napisał/a:
To_mas napisał/a:
A są jakieś kolory których najbardziej nie lubicie robić ??
mnie np wnerwia prosty biały ! jak jestem coś koło żeby było ok to potem już nie widzę czego dolać :/
Czytanie kolorów wymaga skupienia . Trzeba weryfikować z kolorami podstawowymi ,z czystością barwy itd.

Dokładnie tak !
Zależy co chcemy korygować czy odcień, czystość, czy jasność, bo każdą z nich wykonuje się w inny sposób.

Korekta odcienia:
np. próbka barwy zielonej jest nieco zbyt
żółta, dodaje się lakieru niebieskiego lub turkusowego.

Korekta czystości:
np. próbka barwy szarej jest nieco zbyt
żółta, dodaje się lakieru fioletowego lub niebieskiego.

Korekta jasności:

*Przyciemnianie lakieru
-Do lakierów o barwie chromatycznej (np.
zielony, czerwony) dodaje się barwy
czarnej.
-Natomiast lakiery achromatyczne (np. biały,
szary) przyciemnia się przez dodanie tego
lakieru bazowego, którego jest najwięcej
w oryginalnej recepturze.

*Rozjaśnianie lakieru
-Do lakierów pastelowych (uni) dodaje się
barwy białej.
-Do lakierów metalicznych dodaje się lakieru
bazowego metalicznego o jak największym
ziarnie.
Nie wolno dodawać bieli, gdyż tłumi ona
efekt metaliczny lakieru.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne