lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
KOROZJA STALI kontra GRUNTY I WYPEŁNIACZE
Autor Wiadomość
zbyszek80
Użytkownik


Dołączył: 01 Lis 2016
Posty: 2
Skąd: Łódź
Wysłany: 01-11-2016, 16:53   

Witam
Chcę pomalować błotniki i drzwi samochodu z powodu pojawiającej się delikatnej korozji, na rantach błotników itd. Po oczyszczeniu chcę użyć podkładu epoksydowego, akrylu ... itd
Zastanawiam się czy miejsca wżerów potraktować wcześniej odrdzewiaczem np APP R Stop, po przeszlifowaniu tego epoksydowy itd
Czy odpuścić odrdzewiacz ?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotrek301
Stały Bywalec


Dołączył: 09 Lis 2013
Posty: 99
Otrzymał 4 punkt(y)
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 01-11-2016, 17:22   

miejska wżerów potraktuj np R Stopem odczekaj kilka godz rusz te miejsca włókniną i dalej już epoksyd podkład akrylowy baza i lakier
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kalbi
Klubowicz


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2257
Punkty: 50/5
Skąd: W-wa
Wysłany: 01-11-2016, 18:54   

Cytat:
Czy odpuścić odrdzewiacz ?
epoksyd nie zwalcza korozji, dlatego musisz zastosować R-Stop lub Fertan i dopiero epoksyd (taka naprawa wytrzyma dużo dłużej)
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
zbyszek80
Użytkownik


Dołączył: 01 Lis 2016
Posty: 2
Skąd: Łódź
Wysłany: 01-11-2016, 19:26   

Ok dzięki za odpowiedzi, więc potraktuje miejsca z wżerami odrdzewiaczem, przeszlifuje aby został tylko we wżerach i na to epoksyd itd Czy po odpyleniu odtłuszczeniu miejsca wżerów nie robią się jakieś wilgotne, można spokojnie na to już kłaść epoksydowy ?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotrek301
Stały Bywalec


Dołączył: 09 Lis 2013
Posty: 99
Otrzymał 4 punkt(y)
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 01-11-2016, 21:01   

przedmuchaj powietrzem albo odczekaj dłuższą chwile i kładź epo
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
beczka76
Użytkownik


Dołączył: 14 Lip 2018
Posty: 1
Wysłany: 14-07-2018, 12:38   

Witam! Mam podobne pytanie, czy mogę tak zrobić, że posmaruję Fertanem miejsca na blaszce z jakimiś sladami rdzy i potem położę epox i będzie dobrze, czy jednak mam kłaść bez lub Z Fertanem reaktywny (cienka warstwa) i potem akryl lub w przypadku podwozia baranek z nfcc? Bo opinie są różne i potrzebuję jeszcze info czy taki Feertan starczy?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
sp9mrn
Użytkownik
MAc


Dołączył: 21 Lip 2021
Posty: 1
Wysłany: 21-07-2021, 14:56   

Proszę o łaskawość sprawdzenie i radę.
Pacjent - zeżarty błotnik w starym a6. Zeżarty na wylot. Sytuacja ekonomiczno covidowa zmusza mnie do totalnej amatorki i rzeźby, bo nie stać mnie nawet na przyzwoitą używkę. Przy okazji do zrobienia drzwi (jedne na dole przeżarte na wylot na krawędzi).
Podsumowując - jestem zmuszony do rzeźbienie w g... czyli w macie i żywicy.
Jżeli chodzi o wersję bez maty i żywicy to powinno się zgadzać, natomiast z matą mam wątpliwości.
Proszę o korekty planu

1. czyszczenie, odsłonięcie
2. Rstop APP
3. przetrzeć Rstop do blachy
3. Mata+żywica (zapewne novol, chyba, że polecacie coś innego). Wiem, nikt nie poleca żywicy
4. Grunt epoksydowy na wszystko (novol? APP?)
5. szpachla fiber ( i tu nie wiem - novol fiber, fiber micro czy to dziwne APP uniwesalne)
6. szpachla uni
7. szpachla finisz
8 . grunt epoksydowy
9. grunt akrylowy
10. LZ9W
11. KLAR


I teraz seria pytań:

1. Czy taka kolejność jest poprawna?
2. Muszę pracować sprayami, nie ma wyjścia. Musiałbym żonie lodówkę rozebrać. Czy ktoś ogarnia dostępne na Alle... spraye 1k? Czego bezwzględnie nie kupować a co jest znośne. Przede wszystkim
a. Novol epoxy primer lub APP epoxy - a może coś innego?
b. który producent (mieszacz) bazy.
c. jaki klar?
d. APP ULTRA - czy to naprawdę takie dobre jak reklamują? naprawdę zastępuje i uni i finish? wytrzyma również tak jak fiber czy to ściema?
e. podkład akrylowy - są dwie szkoły podkład kontrastowy, jasny, żeby było widać jak się kładzie ciemna baza - i druga - podkład czarny, tak jak baza, bo inaczej będzie różnica w kolorze nowo malowanego elementu.

Powtarzam, wiem, że to rzeźba w g... ale muszę jakoś to poogarniać.
Bardzo dzięki z góry
_________________
totalna amatorszczyzna
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
tupizwan
Użytkownik


Dołączył: 15 Paź 2021
Posty: 4
Wysłany: 15-10-2021, 15:29   

Jedni technicy zalecają to inni co innego.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
ruza
Użytkownik


Dołączył: 17 Paź 2021
Posty: 5
Wysłany: 17-10-2021, 11:51   

Te wymagały nakładania na podkład gruntujący.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 07-02-2022, 23:07   

Witam
Niestety, ale mam Wam do przekazania bardzo smutną wiadomość…
PROJEKTER, czyli Robert G nie żyje.
W czwartek w zeszłym tygodniu odbył się Jego pogrzeb,
Odszedł człowiek o niesamowitej wiedzy w zakresie Naszej branży i nie tylko..odszedł Profesor, którego wykłady na tym forum śledziło wielu użytkowników i wielu z nich podążyło Jego wykładnią.

Osobiście nie moge odżałować tego człowieka..i chyba nigdy nie odżałuję...Szkoda, naprawdę bardzo szkoda, że tak dobrzy ludzie tak szybko odchodzą...
Cześć Jego pamięci...
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 08-02-2022, 20:48   

Witam wszystkich.
Bardzo smutna wiadomość. Odeszła legenda. Pozostawił cząstek siebie na tym Forum .....
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kielbasa
Użytkownik


Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-09-2022, 14:02   

Smutna wiadomosc, az trudno kontynuowac watek...:(

Jednak chcialem sie odniesc do ciekawej rzeczy, ktora wlasnie ś.p. Projekter napisal w 1szym poscie - ze mosty i tak sie maluje bez piaskowania i oczyszczania, wytrzymuja latami, to samo statki. Dlaczego wiec tak jest? To chyba kwestia jednak odpowiedniej chemii. Jak wertowalem z ciekawosci wiele srodkow w internecie i tematow zwiazanych z rdza i przemyslem czy to morskim, czy zastosowaniami przy konstrukcjach stojacych w ciezkich warunkach, to takie farby jak np Interplus 256, nadaja sie wlasnie na kladzenie bezposrednio na skorodowana stal, to samo RD-Elastometal, czy chociazby Transpoxy Masterbond, i wszystkie sa do zastosowan przemyslowych/morskich. Co wiecej, wyraznie w kartach technicznych spelniaja normy scisle okreslone i nadaja sie na nakladanie na slabo przygotowane powierzchnie - do stanu sa2/st2.
I gdziekolwiek bym nie czytal o ktorejs z tych farb, to zawsze chwalono, jedna z osob nawet napisala, ze 7 lat juz ma Elastometalem pokryta czesc podwozia, oczyszczone uprzednio myjka i szczotka, i to bez zadnego piaskowania.
Dlatego ja wolalbym uzywac farb sprawdzonych przez lata w przemysle morskim, anizeli produktow samochodowych. Tam srodowisko jest po prostu duzo bardziej wymagajace, a i powierzchnie pod malowanie nie sa przygotowywane czesto wcale.

Problem z podwoziem mial moj tata - chcial wykonac taka konserwacje w Vitarze, ktora ma troche juz korozji od spodu, i zaproponowano zrobienie tego kompleksowo. I mnie osobiscie konserwacja podwozia przez piaskowanie takiego auta nie przekonuje, chyba, ze punktowo, natomiast robienie tego na zasadzie demontazu wszystkich czesci , opiaskowanie z gory do dolu i pomalowanie, to tylko pozbycie sie jednego problemu, a generowanie kolejnych. Raz, ze wzgledow finansowych, bo to nie renowacja old timerow, a to koszty rzedu ~10tys i w gore, nie mowiac o czasie, zapieczonych srubach itp, a dwa-jezeli nie jest calosc skorodowana, to przez takie totalne piaskowanie niszczy sie tylko niepotrzebnie zabezpieczenie fabryczne do ktorego rdza jeszcze nie dotarla, a ktore jest i tak najlepsze. Ponadto, do miejsc trudno dostepnych i tak sie nie dotrze (typu spawy z blach lub wnetrza profili)...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne