lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Natrysk próbny LS5N
Autor Wiadomość
JacekRZ
Użytkownik


Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 11
Wystawił 1 punkt(y)
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 20-02-2011, 16:32   Natrysk próbny LS5N

Witam
Mam problem z odcieniem na natrysku próbnym a kolorem na elemencie (kolor jak w temacie SEAT LS5N ). Rzeczywisty odcień jest bardziej fioletowy czy jest to wina jasnego podkładu który jest na fiszkach do natrysku i trzeba najpierw użyć ciemniejszego podkładu czy iść do lakierni i prosić o korektę. Baza Standox. Clear w typ przypadku z spray'a był żółty :( tak było łatwiej. Na lakierowany element użyje Profix CP1500 który jest bialutki. Jeśli jest to wina podkładu to jaki powinien on mieć mniej więcej odcień szarości chce dobarwić podkład czarna baza żeby uzyskać odpowiedni kolor. Na zdjęciach myślę że można zobaczyć różnice.

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Greg
Klubowicz



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 741
Punkty: 25/2
Skąd: śląskie
Wysłany: 20-02-2011, 16:52   

JacekRZ napisał/a:
Jeśli jest to wina podkładu to jaki powinien on mieć mniej więcej odcień szarości chce dobarwić podkład czarna baza żeby uzyskać odpowiedni kolor.

VS 6-7 . Ile położyłeś warstw na test kartę ?? Jakim ciśnieniem?? Jeżeli porównujesz fiszkę do elementu to musi on być wypolerowany ( co najmniej przetarty pastą lekkościerną, aby wydobyć kolor rzeczywisty) bo przymiarki mogą być niemiarodajne :nono: ;)
_________________
Live is 2 short 2 be slow.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
GADUSTYLE
Bywalec
IWATA TEAM


Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 33
Skąd: SWIDNICA
Wysłany: 20-02-2011, 18:23   

pierwszy blod natrysku to ze nie klaruje sie sprayem zrob ta sama probke i zaklaruj z pistoletu a co jeszcze czy to wodna farba czy konwencja
_________________
GADU STYLE
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
JacekRZ
Użytkownik


Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 11
Wystawił 1 punkt(y)
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 20-02-2011, 20:26   

Pistolet Star EVO-T V LVLP 1.4 Ciśnienie 2 bary wylane 2,5 (tyle wymieszałem więc tyle wyszło) . Baza konwencja. Faktycznie lakier na elemencie nie był przetarty. Możecie mi przypomnieć jak ciśnienie wpływa na jasność koloru jak się nie mylę niższe będzie powodowało że kolor będzie jaśniejszy a wyższe ciemniejszy??????
Prawdopodobnie we wtorek powtórzę natrysk i zobaczę jak odcień podkładu wpłynie na kolor. I kupie jakiś bardzo ciemno szary podkład albo czarny. Czy można kopic podkład na 100 bo chyba litry nie zużyje na 3 elementy :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
tofik
Ekspert



Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 851
Punkty: 20/3
Wysłany: 20-02-2011, 20:43   

JacekRZ napisał/a:
Rzeczywisty odcień jest bardziej fioletowy czy jest to wina jasnego podkładu który jest na fiszkach do natrysku i trzeba najpierw użyć ciemniejszego podkładu czy iść do lakierni i prosić o korektę
Iść do mieszalni i poproś o korektę.
JacekRZ napisał/a:
Możecie mi przypomnieć jak ciśnienie wpływa na jasność koloru jak się nie mylę niższe będzie powodowało że kolor będzie jaśniejszy a wyższe ciemniejszy??????

dokładnie odwrotnie do tego co napisałeś.
_________________
DEBEER VALSPAR KOCH CHEMIE DYNABRADE NORTON INDASA 3M FESTOOL SATA
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
TeeM
Ekspert


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 914
Punkty: 20/21
Skąd: różnie
Wysłany: 20-02-2011, 20:51   

Witam!

Kolor LS5N wystepuje juz długo na rynku wiec jest juz duzo jego odcieni !
Jest on chyba porównywalny z vw LB5N
w standox jak i spies hecker niektóre kolory w standardzie (czyli wariant 0) nie pasuja i musisz brac wariant BL, H, GN itp (mówie tu o porównaniu do aut nowych i jeszcze niemalowanych poza fabryka)
Auta fabrycznie malowane sa ponad 10 lat woda i te kolory powinny najlepiej pasowac (wiec z konwencja bedziesz miał wiecej problemu) ale tez sie udaje.

Co do podkładu to powinienes uzyc jak najbardziej podobny jaki jest na aucie! (jak przygotowujesz element do malowania to na przetarciach widac jakie kolory warstw wystepuja pod spodem)

ja stosuje podkłady m/m albo koloryzowane w spray'u.
próbka musi byc malowana tak samo jak element na aucie: odległosc, ilosc przejsc, cisnienie itd.
Nastepnie jak kładziesz klar to taki jakim malujesz auto a nie spray!

Ja osobiscie po wyschnieciu bazy wodnej próbke spryskuje sylicon entwerner na tlusto i porównuje z autem (trwa to krócej)

co do cisnienia, czym wieksze na pistolecie to próbka bedzie jasniejsza!
Ostatnio zmieniony przez TeeM 05-03-2011, 03:57, w całości zmieniany 2 razy  
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl szczegóły
JacekRZ
Użytkownik


Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 11
Wystawił 1 punkt(y)
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 20-02-2011, 21:13   

Na przetarciach widać że podkład był bardzo ciemno szary lub wręcz czarny, mniej więcej tak jak pisał Greg.
Dzięki za wyjaśnienie kwestii wpływu ciśnienia na jasność.
Wykonam kolejna próbę na ciemnym podkładzie jeżeli efekt nie będzie zadowalający to będzie korekta. Czy podczas cieniowania na elemencie nie będzie widać granicy podkładu jako inny kolor. Do tej pory mieszałem w Debber który maił zazwyczaj pod kolory i różnic nie było widać
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
TeeM
Ekspert


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 914
Punkty: 20/21
Skąd: różnie
Wysłany: 20-02-2011, 21:26   

JacekRZ napisał/a:
Czy podczas cieniowania na elemencie nie będzie widać granicy podkładu jako inny kolor


nie musisz wchodzic z podkładem na element cieniowany, wchodzenie z podkładem ma zastosowanie czasami przy lakierowaniu trójwarstwowym.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
JacekRZ
Użytkownik


Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 11
Wystawił 1 punkt(y)
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 20-02-2011, 21:34   

Lakierowane będzie przedni błotnik drzwi oraz podczas służki został uszkodzony błotnik tylni malutkie wgniecenie zaraz koło drzwi które będzie szpachlowane i zapodkładowane. Bazą muszę pokryć tam podkład i wycieniować na reszcie błotnika. I nie wiem jak tam wyjdzie
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
TeeM
Ekspert


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 914
Punkty: 20/21
Skąd: różnie
Wysłany: 20-02-2011, 23:46   

JacekRZ napisał/a:
I nie wiem jak tam wyjdzie


Jacek jak nie spróbujesz to nie bedziesz niestety wiedział, troche teori, praktyki i wiary w siebie i bedzie git! a jak sie spieprzy to poprawisz. Przeciez głowy ci nikt nie urwie za to a wyjdziesz bogatszy w doswiadczenie.

praktyka czyni mistrza!
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
JacekRZ
Użytkownik


Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 11
Wystawił 1 punkt(y)
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 23-02-2011, 15:31   

Niestety korekty wykonane w mieszalni nie dały pożądanego efektu. Jak kolor był odpowiednio fioletowy pod dużym kontem to pod kontem 90 był zaciemny. Ostatnia korekta spowodowała że postał zupełnie inny odcień, kasa została zwrócona. Wszystkie wersje bazy miały małą rozpiętość kolorów bliżej im było do solidu niż do oryginalnego koloru. Wiec podziękowałem Standox'ow (280zł/1l). Natryski byłe testowane również na czarnym i ciemno szarym podkładzie wpłyneło to na ++ jesli chodzi o krycie natomiast na kolor niebardzo.
Mam do wyboru teraz
-Debeer (160zł/1l) ale mają tylko jeden odcień
-Spies Hecker (333zł/1l) mówią że powinny dobrać maja kilka odcieni i koloryste :)
-DuPont (280-300zł/1l) maja 4 odcienie jak zobaczą to powiedzą ile dokładnie kosztuje.
Do tej pory brałem w Debeer i solidy były OK miewały podkolory i jest to baza konwencja oraz baze LA3Z również jest to perła i miała szerokie spektrum kolorów prasowalność nie była najlepsza ale dało się wycieniować .
Chyba że znacie inna godną polecenia mieszalnie w Rzeszowie to tam się wybiorę. Na razie najbliżej jestem ze względu na cenne do Debeer.
A wy którą bazę wybralibyście?????????????????
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
JacekRZ
Użytkownik


Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 11
Wystawił 1 punkt(y)
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 26-02-2011, 14:22   

Sprawa rozwiązana jestem po natrysku bazy Debeer jest ona z pod kolorem. Efekt perły zmiany koloru jest bardzo szeroki. :) Patrząc pod dużym kątem jest widoczny fioletowy kolor tak jak w oryginale natomiast patrząc pod kątem 90 stopni widać jasno niebieski kolor jest on troszkę ciemniejszy niż w oryginale :maruda: ale myślę że zwiększenie ciśnienia oraz cieniowanie zlikwiduje różnice odcieni ;]
Dziękuje wszystkim za pomoc. :piwosz:
Jak będę miał chwile umieszczę temat w Fotorelacjach narazie jeszcze przed podkładem w przyszły tygodniu jak nie będzie dużych mrozów postaram się polakierować. :boski:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 05-03-2011, 08:58   

JacekRZ napisał/a:
Wiec podziękowałem Standox'ow (280zł/1l).

moim zdaniem to nie wina standoxa tylko kolorysty...
od jakies czasu zminiłem własnie mieszlnie i korzystam własnie ze standoxa i nie mam takich problemów.

TeeM napisał/a:
nie musisz wchodzic z podkładem na element cieniowany,

z temy TEEM sie nie zgodze lepiej wejsc M/M i masz wtedy pewnosc ,ze kolor bedzie sie zgadzał..
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
TeeM
Ekspert


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 914
Punkty: 20/21
Skąd: różnie
Wysłany: 05-03-2011, 22:46   

No tu masz racje @unek lepiej wchodzic z podkładem m/m na elementy cieniowane, wtedy jest 100% pewnosc pasowalnosci koloru! ;)

Tylko pamietaj, ze w słowie:

-nie musisz-

jest zawarta wiedza i doswiadczenie, poparte paroma tysiacami malowan. (z podkładem m/m)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 06-03-2011, 18:01   

TeeM napisał/a:
jest zawarta wiedza i doswiadczenie, poparte paroma tysiacami malowan.

ja to też wiem ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne