lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
|Stolarnia i technologia
Autor Wiadomość
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 20-12-2010, 11:42   

PROJEKTER napisał/a:
że nie tylko samochody osobowe są lakierowane natryskowo

Niedawno robiłem lakier do helikoptera Bell 427.Właściciele traktuję je jak Cacuszka i prawie każdy egzemplarz różni się kolorystycznie chociaż drobnymi detalami :) .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
michalLbn
Klubowicz


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 2131
Punkty: 49/7
Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 20-12-2010, 15:02   

PROJEKTER napisał/a:
że nie tylko samochody osobowe są lakierowane natryskowo


Oczywiście ze nie a ja szczególnie zainteresowałem się tematem, ponieważ lakieruję (właściwie przemalowuję na inny kolor) od czasu do czasu poliuretanem bramy i drzwi garażowe marki hormann na specjalne zamówienia kolorystyczne.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 20-12-2010, 17:22   

Kurde Noooooo :nono: ... Panowie piszcie o takich rzeczach szeroko i wnikliwie ... Przemysłowe systemy lakiernicze to kopalnia doskonałych rozwiązań, ciekawych efektów i technologi i ... znacznie większych pieniędzy niż przy usługowym lakierowaniu samochodów.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
michalLbn
Klubowicz


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 2131
Punkty: 49/7
Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 20-12-2010, 22:03   

PROJEKTER napisał/a:
... znacznie większych pieniędzy niż przy usługowym lakierowaniu samochodów.


i tutaj się poniekąd zgodzę ale nie mógłbym robić tylko tego bo mnie to denerwuje. Fakt faktem jak robię 10 uchylnych w ciągu dnia i mam za to na drugi dzień wypłacone 2000 to buzia się śmieje bo materiały kosztowały 500zł, i to tylko odkręcasz płat od ramy, darcie włókniną ustawianie, mycie, lakierowanie i na drugi dzień rano skręcenie do kupy. Na 10 bram trzeba 12 godzin w sumie :) . Ale mam tego naprawdę serdecznie dość zwłaszcza po tym jak mi w csv do dupy poliuretan zrobili besa pur sat czy jakoś tak 3:1 i gość niekompetentny pomylił coś i farba była ciągle miękka, nie chciała wyschnąć, zjechali się technicy, nie dostałem za to ani grosza, trochę właściwej farby za free. A to było w lecie rok temu i na tem kolor zrobiłem 67 bram.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 21-12-2010, 07:08   

michalLbn napisał/a:
... i tutaj się poniekąd zgodzę ale nie mógłbym robić tylko tego bo mnie to denerwuje. Fakt faktem jak robię 10 uchylnych w ciągu dnia i mam za to na drugi dzień wypłacone 2000 to buzia się śmieje bo materiały kosztowały 500zł, i to tylko odkręcasz płat od ramy, darcie włókniną ustawianie, mycie, lakierowanie i na drugi dzień rano skręcenie do kupy. Na 10 bram trzeba 12 godzin w sumie :) . .... .


Ja bym mógł :) ... za kilka lat jak już będę miał dosyć tego projektowania ( to fajny zawód ale strasznie meczący pod względem ciągłych wyjazdów i czasu pracy w ciągu dnia ) to otworzę usługową lakiernie przemysłową i będę w niej lakierował wszytko ... oprócz samochodów. ( oczywiście nie sam ;) )

Od kilku lat sporo instalacji robię dla przemysłu i niezmiennie mnie to fascynuje, bo co jakiś czas przekonuje się naocznie jak wiele rzeczy których dotykamy, lub mijamy codziennie jest lakierowanych natryskowo. Żarówki, lampy i wazony, manekiny, instrumenty muzyczne, sprzęt AGD, wózki dla dzieci, szafy elektryczne, osłony do siłowników ... przeróżne rzeczy. Każda z nich wymaga innego systemu technologicznego i trochę innego sprzętu. To nie samochody gdzie wszytko w kółko jest takie samo. Tu jeden czy dwóch zleceniodawców potrafi zapchać lakiernię robotą na całe miesiące, lub lata.

Wielu moich klientów w przemyśle zajmujących się usługami produkcyjnymi ( a nie typową powtarzalną produkcją ) organizuje u siebie lakiernie bo nie może znaleźć wykonawcy do lakierowania swoich produktów. Słyszą to kilka razy w miesiącu. Ktoś regeneruje jakieś przekładnie ... kto inny remontuje kompresory, siłowniki czy obrabiarki i ciągle jest problem kto to polakieruje ?

Wymagana jakość w skali od 1 - 10 wynosi często 2. W porównaniu z naprawą błotnika w samochodzie, roboty jest 20 razy mniej, a kasa dwa / trzy razy większa. Trzeba wprawdzie mieć odpowiednie warunki np. elastyczną komorę z podziałem - raz dużą raz małą, albo lepiej dwie ... spory magazyn i własny transport, ale to i tak mniejszy próg wejścia niż profesjonalny warsztat blacharsko lakierniczy.

Dokładnie ma się to w porównaniu tak jak cena i przeznaczenie SATA 4000 i SATA 1000. :) ... efekt końcowy natrysku ciut gorszy przy o połowę mniejszej inwestycji ... a lakiernia znacznie wydajniejsza niż przy precyzyjnym i wymagającym lakierowaniu samochodów. :)
Tu kabina nie musi mieć 0,3 m/sek. i kosztować 120 tyś.

Dużo ze swojej zawodowej drogi poświęciłem na branżę samochodową. Były czasy gdy najlepszym interesem był właśnie warsztat lakierniczy ... były !

Dlatego choć sam mam dostęp do taniego budowania ( Modular ), taniego wyposażenia bo większość mogę zrobić sobie sam, to jak mam wybór na stare lat i mało czasu na obsługę kredytów ( bo bez tego i tak się nie obejdzie :) ) to zamiast lakierni samochodowej wolę skierować swoją uwagę na lakiernictwo przemysłowe. Ja już miałem własny warsztat z pracownikami i wiem, że wyjazd na wakacje z rodziną jest praktycznie nie możliwy ... tak jak i przeziębienie, złamanie ręki, czy .... choćby jeden wolny dzień. Własny warsztat to pasmo codziennych decyzji 20 - 30 dziennie i ręczne sterowanie organizacją ...

W lakierni przemysłowej tak nie ma. Tu często na miesiąc z góry każdy zna swoje zadania i jest czas na reakcje wolne dni, rozwiązanie problemów. Jest czas na prowadzenie firmy i przemyślane decyzje i to nie klient dyktuje ceny za usługę tylko jej wykonawca :nono:
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
michalLbn
Klubowicz


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 2131
Punkty: 49/7
Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 21-12-2010, 08:07   

Ja mam dwóch zleceniodawców i jakbym chciał to żyłbym tylko z tego ale jeden płaci bez problemu i od razu a drugi nigdy nie ma i na kasę nieraz czeka się pół roku więc już mu nie robię.
Inna sprawa to własny transport, mój ojciec ma busa więc tutaj problemu nie ma ale upierdliwe jest przenoszenie we dwóch kilkunastu bram czy drzwi przeciwpożarowych. Za zawiezienie po lakierowaniu na miejsce budowy jest dopłata.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 21-12-2010, 12:51   

[quote="PROJEKTER"]
michalLbn napisał/a:
Od kilku lat sporo instalacji robię dla przemysłu i niezmiennie mnie to fascynuje, bo co jakiś czas przekonuje się naocznie jak wiele rzeczy których dotykamy, lub mijamy codziennie jest lakierowanych natryskowo. Żarówki, lampy i wazony, manekiny,[color=cyan] instrumenty muzyczne[/color], sprzęt AGD, wózki dla dzieci, szafy elektryczne, osłony do siłowników ... przeróżne rzeczy. Każda z nich wymaga innego systemu technologicznego i trochę innego sprzętu. To nie samochody gdzie wszytko w kółko jest takie samo.

Również dobieram do instrumentów muzycznych/przeważnie w bazie pod lakier poliestrowy/z cieniowaniem AK350 pod aerograf ;) .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
motoleo
Użytkownik


Wiek: 48
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 13
Skąd: warszawa
Wysłany: 13-01-2011, 09:40   

PROJEKTER napisał/a:



W twoim przypadku dwie rzeczy jakie z pewnością bym zmienił to ... przejście na emalie pigmentowane "na gotowo" bez lakieru bezbarwnego i zmienił pistolet na taki z dolnym podejściem materiałowym ( K ) i zbiornikiem ciśnieniowym. Wtedy materiał pójdzie pod ciśnieniem np 0,5 - 0,7 bara na aparacie ciśnienie wejściowe powietrza 1,5 - 2,0 i gesty materiał ( tzn poliuretan z utwardzaczem i max 10 % rozcieńczalnika - choć najlepiej 0 % ) pójdzie bez problemów ... równomiernie ... i szybko. Takie aparaty mają szerokość strumienia sięgająca 60 cm. Jeżeli drzwi mają 90 cm szerokości to sam rozumiesz, że w czterech ruchach są równomiernie pokryte lakierem ;) ... a przy górnym kubku potrzeba tak z 10 przejść z czego każde z inną wydajnością ... czyli grubością materiału na elemencie.


Jestem na dzisiaj umówiony na prezentację Sata (K) ze zbiornikiem ciśnieniowym, już się nie mogę doczekać.
Problem z kabinami dalej nie rozwiązany. Po tygodniu pracy kabiny, na filtrach podłogowych gromadzi się pył, rośnie nadciśnienie i wtłacza syf do suszarni. Astherm zaproponował mi rozwiązanie problemu, dołożeniem automatycznej regulacji ciśnienia w kabinie. Ma kontrolować ciśnienie i utrzymywać je na stałym poziomie. Czy to rozwiąże problem?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 13-01-2011, 10:34   

Do czasu ... automatyczna regulacja ciśnienia w rozwiązaniach preferowanych przez projektanta ASTHERM to montaż na silnikach falowników zwalniających lub przyspieszających pracę turbiny wyciągowej. W innych firmach siłownik elektryczny, lub pneumatyczny otwiera szerzej klapę, lub żaluzje na przepuście wyrzutni. Przy czystych filtrach ... powinno być lepiej ... a z czasem skuteczność będzie spadać.

Lepszym rozwiązaniem jest jednak uszczelnienie drzwi pomiędzy suszarnią i kabiną.

a w sprawie SATA 1000 K i zbiornika to na 99 % obstawiam, że lakiernicy się postawią sztorcem i stwierdzą że to g... i nie chcą tym lakierować. Tam gdzie zostali zmuszeni siłą przez właściciela, lub sam właściciel lakieruje ... nikt nie zamieni się już z powrotem na pistolet z górnym kubkiem. :) ... pamiętaj o tym w trakcie prezentacji.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
motoleo
Użytkownik


Wiek: 48
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 13
Skąd: warszawa
Wysłany: 28-01-2011, 07:00   

PROJEKTER napisał/a:


a w sprawie SATA 1000 K i zbiornika to na 99 % obstawiam, że lakiernicy się postawią sztorcem i stwierdzą że to g... i nie chcą tym lakierować. Tam gdzie zostali zmuszeni siłą przez właściciela, lub sam właściciel lakieruje ... nikt nie zamieni się już z powrotem na pistolet z górnym kubkiem. :) ... pamiętaj o tym w trakcie prezentacji.


Wreszcie jakieś sukcesy.
Testy wypadły pozytywnie, praca bardzo wydajna. Szybkość aplikacji zaskakująca w odniesieniu do pistoletu z górnym kubkiem. Po solidnych rozmowach doszedłem do porozumienia z lakiernikami, są pozytywnie nastawieni na współpracę. Nie negują już wiedzy teoretycznej, zaczynają zadawać pytania i analizować. Pracujemy teraz na właściwym ciśnieniu, zdecydowanie mniej rozcieńczalnika i zdecydowanie mniej materiału. Po roku spoczynku do łask wraca pompa Kremlina 10.14 pracująca w systemie Airmix. Efekt pracy bardzo zbliżony do Saty 1000K ze zbiornikiem.
Przeprowadziliśmy sporo testów z połyskiem. Potwierdza się, że największe znaczenie na końcowy efekt ma podłoże na którym pracujemy. Najmniejszym nakładem pracy idealny efekt udało się uzyskać na płycie MDF laminowanej fabrycznie. W naszym przypadku blędem było nanoszenie przesadnie grubych warstw podkładu, bazy i bezbarwnego. Obecnie: maszynowe szlifowanie płyty laminowanej; delikatna warstwa bazy i po odparowaniu bez szlifowania lakier bezbarwny. Cienkie warstwy są bardzo równe i nie ma efektu falowania, potem 1500, 3000 i pasta. Efekt jest niesamowity, wychodzi lustro. Najbardziej pomocna w całym procesie jest szlifierka szerokotaśmowa Butwering. Kontakt z materiałem podczas szlifowania mają dwa "hebele" o wymiarach 150x1300mm i co ważne idealnie równolegle ustawione do elementu. Mogę numerycznie ustawić siłę docisku do elementu, szybkość przejazdu elementu pod stopką szlifującą oraz szybkość pasa szlifierskiego na stopce.
Na surowej płycie MDF osiągnięcie idealnego połysku jest bardzo trudne bez wspomnianej szlifierki, która wyrówna powierzchnię płyty.
Mam jeszcze wiele wątpliwości ale idziemy w dobrym kierunku.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 28-01-2011, 17:05   

Najważniejsze jest to, że w zakresie lakierni udało się nam udzielić ci dobrych i trafionych rad. :) . Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości to pytaj w odpowiednich tematach i nie zwracaj na to uwagi, że w 90 % dotyczą one lakiernictwa samochodowego. Bardzo dużo aspektów technologicznych jest zbieżnych z lakierowaniem na stolarni.

Jeżeli twoi lakiernicy postanowią pogłębić swoją wiedzę, a nie chcą czekać na techników czy szkolenia to powiedz im żeby się tu zalogowali.... i niech pytają jak rozwiązać problem.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
michalLbn
Klubowicz


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 2131
Punkty: 49/7
Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 17-07-2012, 16:49   

Dzisiaj lakieruje pierwsze zlecenie dla nowego stałego odbiorcy 3 metry kwadratowe płyt, fronty szafek kuchennych na jedną stronę wraz z obrzeżami. Farba poliuretan firmy ital color. Jakieś sugestie i rady zanim coś spieprzę.? Płyty są pocięte i laminowane, zmatowałem je p400 krążek. Robota ma być polerowana na wysoki połysk. Sprzedawca powiedział że farba w proporcji 1:1 + 10-25% rozcieńczalnika.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 17-07-2012, 20:24   

Masa sugestii ... ale najpierw jednak coś sam pomaluj. Wtedy będziesz wiedział z doświadczenia o czym piszę jak zaczniemy rozwiązywać problemy ;)

Pamiętaj że lakier spływa z kantów formatki ( brzeg R2 ) Jedna warstwa na płaszczyznę i brzegi ... przerwa i same brzegi potem przerwa i znów płaszczyzna i brzegi. Brzegi są najważniejsze .... i oczywiście już ci polecam zakup SATA 20 DEKOR ;)

Uważaj na gazowanie. Poliuretan tylko czeka na błąd lakiernika i jest mściwy jak "młodszy brat" :)
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
michalLbn
Klubowicz


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 2131
Punkty: 49/7
Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 17-07-2012, 21:07   

Jestem właśnie po lakierowaniu. Rozlał się ładnie a nie dodawałem rozcieńczalnika. Pistolet devil gti pro T1 trans tech. Tych frontów jest z 20 sztuk. Kantów co niemiara. na boki i kanty nałożyłem po 4 warstwy, na górę zapyłka i dwie pełne. Stronę niemalowaną okleiłem taśmą i papierem, ale nie daje mi spokoju fakt jak wyjdzie połączenie na kancie boku malowanego z płaszczyzna niemalowaną. Ciekawi mnie jak inni to oklejają.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
pawel997das
Stały Bywalec


Wiek: 32
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 73
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: ok Dębica
Wysłany: 18-07-2012, 05:36   

Te kanty się ścina przed malowaniem... teraz zostaje Ci tylko przejechać klockiem z drobnym papierem to połączenie /kant i delikatne odrywanie. Pozdrawiam :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kosior
Maniak forum



Wiek: 44
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 618
Punkty: 4/6
Skąd: świetokrzyskie
Wysłany: 18-07-2012, 07:44   

michalLbn napisał/a:
Jestem właśnie po lakierowaniu.


A ty to musisz jeszcze polerować ?czy tylko lakier kładziesz? powiedz jak z wtrąceniami , po drugie takie gabaryty bez kabiny to tez chyba na zdrowie ci nie wyjdzie
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
michalLbn
Klubowicz


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 2131
Punkty: 49/7
Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 18-07-2012, 10:23   

Ogólnie to całe lakierowane zajęło 1 godzinę i 20 minut. Maskę mam, kombinezon mam. Śmieci są po kilka sztuk na każdej płycie, A ciąć muszę nawet jakby śmieci nie było bo wymagany jest mega gładki połysk.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 18-07-2012, 10:49   

pawel997das napisał/a:
Te kanty się ścina przed malowaniem... teraz zostaje Ci tylko przejechać klockiem z drobnym papierem to połączenie /kant i delikatne odrywanie. Pozdrawiam :)

sorry ... mógłbyś doprecyzować ? ... bo te kanty zrobiły się w trakcie lakierowania, przy taśmie od wewnątrz formatki ( trudno je usunąć przed lakierowaniem bo ich jeszcze przed lakierowaniem ... nie było ;)

[ Dodano: 18-07-2012, 12:16 ]
michalLbn napisał/a:
Ciekawi mnie jak inni to oklejają.


Tak samo jak Ty ... i maja ten sam problem jeżeli pozalewają lakierem taśmę. Nie możesz tak robić. :nono: Przy lakierowaniu formatek wcale nie chodzi o to żeby lakieru było grubo. Po co ? Jak dostaniesz formatki z ryflem ( wyżłobione jak do kuchni rustykalnych ) to przy grubej warstwie lakieru pozalewasz wnęki na frontach ... i co wtedy ?

Kłopot przy tym malowaniu to kant górnej płaszczyzny i boku formatki. Tu nie daj się wrobić w 90 st. Stolarz musi ci dać formatkę z kantem o promieniu R2. Leciutko zaokrąglona.

Lakier nie powinien spływać z kantów bo takie malowanie nic nie daje. Lakier musi zostać na kancie dlatego kolejne warstwy powinny być aplikowane na pyłosuche warstwy pod spodem. Żeby się ładnie rozlewało dodaj rozcieńczalnik, zmień dyszę na 1,3 i lakieruj każdą warstwę "na gotowo" ... tzn gładka strukturą z cieniutką powłoką, idealnie zatomizowanego lakieru. Poliuretan nie powinien się rozlewać. Od razu ma być idealnie ( wyjątek to lakierowanie drzwi i dużych boków szaf, lub szafek zabudowy lodówki ). to inne lakierowanie niż przy samochodach. Weź pod uwagę że możesz dostać zlecenie na malowanie koloru w mat ... wtedy nie wytniesz morki przy polerowaniu. :nono: Od początku musi być gładko.

Zresztą jak się już po wku...sz na polerowanie poliuretanu w połysku i przetestujesz kilka technik i past ... to napisz :)

Co do tego kantu od wewnątrz przy taśmie. hmmm ... Na początek pytanko ... Cóż to za zlecenie, że od wewnątrz formatka nie jest w macie koloru zewnęrznego tylko biała ? Meble łazienkowe ?
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
michalLbn
Klubowicz


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 2131
Punkty: 49/7
Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 18-07-2012, 13:24   

PROJEKTER napisał/a:



Kłopot przy tym malowaniu to kant górnej płaszczyzny i boku formatki. Tu nie daj się wrobić w 90 st. Stolarz musi ci dać formatkę z kantem o promieniu R2. Leciutko zaokrąglona.

Żeby się ładnie rozlewało dodaj rozcieńczalnik, zmień dyszę na 1,3 i lakieruj każdą warstwę "na gotowo" ... tzn gładka strukturą z cieniutką powłoką, idealnie zatomizowanego lakieru. Poliuretan nie powinien się rozlewać. Od razu ma być idealnie ( wyjątek to lakierowanie drzwi i dużych boków szaf, lub szafek zabudowy lodówki ). to inne lakierowanie niż przy samochodach. Weź pod uwagę że możesz dostać zlecenie na malowanie koloru w mat ... wtedy nie wytniesz morki przy polerowaniu. :nono: Od początku musi być gładko.

Zresztą jak się już po wku...sz na polerowanie poliuretanu w połysku i przetestujesz kilka technik i past ... to napisz :)

Co do tego kantu od wewnątrz przy taśmie. hmmm ... Na początek pytanko ... Cóż to za zlecenie, że od wewnątrz formatka nie jest w macie koloru zewnęrznego tylko biała ? Meble łazienkowe ?


Stolarz właśnie dał mi płyty z zaokrąglonym kantem.

Moja dysza w pistolu to właśnie 1.3

Włąśnie ten poliuretan to bardzo fajna farba, każda warstwa wychodzi jak na gotowo, gładziutka.

Co do systemu poleskiego zastosowałem ten który używam do samochodów. Poliuretan świetnie się zapolerowuje, aż się zdziwiłem że takie szkło z tego wyszło po polerce.
W sklepie mieli tą pastę 3 w jednym o której pisałeś, ale na razie nie kupowałem. Cena za 1kg 130zł.

Meble te będą w kuchni. Swoją drogą bordowa kuchnia w połysku będzie ciekawie wyglądać.

Dzięki za podpowiedzi. Mam jeszcze kilka płyt do spolerowania, jak bęe miał nowe pytania to napisze.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 18-07-2012, 14:08   

No to wygląda na to że świetnie sobie sam radzisz :)
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
michalLbn
Klubowicz


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 2131
Punkty: 49/7
Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 18-07-2012, 16:31   

PROJEKTER napisał/a:
No to wygląda na to że świetnie sobie sam radzisz :)


Jednak nie tak świetnie jak chciałem, bo na kilku kantach lakier mi się zebrał to tego stopnia ze są jasne prześwity. Co w takim przypadku będzie najrozsądniejsze aby to zaretuszpwać?

A specjalnie przed lakierowaniem czytałem ten temat i czytałem twoją Projekter wypowiedz aby dać 4 warstwy na kanty. No i niby poniekąd sie zastosowałem do tej rady, ale już teraz wyczułem jak powinienem to zrobić, trzeba dać grubiej i tyle na drugi raz. Zmieniłem też sposób prowadzenia gąbki polerskiej i na dalszych płytach nie przetarłem. Cóż wszystko za co nowego się człowiek bierze musi się tego nauczyć, nawet jak umie się machać pistoletem to każda robota wymaga innego podejścia do tematu :) .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 18-07-2012, 17:58   

michalLbn napisał/a:
PROJEKTER napisał/a:
No to wygląda na to że świetnie sobie sam radzisz :)


Jednak nie tak świetnie jak chciałem, bo na kilku kantach lakier mi się zebrał to tego stopnia ze są jasne prześwity. Co w takim przypadku będzie najrozsądniejsze aby to zaretuszować?

Jak już pisałem kilka postów wcześniej :) .... najlepsza będzie SATA jet 20 Dekor ;)

Nie przejmuj się .... to największy problem każdego kto lakieruje i poleruje MDF. Musisz przy lakierowaniu pamiętać żeby lakier nie spływał z kantów bo możesz nałożyć nawet 20 warstw, a i tak przetrzesz. Następnym razem przy lakierowaniu podgrzej lekko brzeg suszarko opalarką i polakieruj znów sam brzeg. Zaczekaj i dopiero płaszczyzna. Każda nowa warstwa ściągą tą pod spodem jak sie śpieszysz. Grubiej nic nie da :nono: ... to gorzej, bo na rancie jest więcej ciężkiego poduktu i więcej rozcieńczalnik do długiego rozpuszczania warstwy lakieru pod spodem przez świeżo nałożoną ;) Cieniutko ... i do sucha na rantach. Wtedy rant będzie miał taka samą grubość powłoki jak płaszczyzna.
Inna sztuczka jest taka ... konwencjonalna baza kilka razy na rant potem poliuretan. Ale tak robią ci co mają u siebie mieszalnik i lakierują samochody. Na początku zanim się nauczysz możesz jednak tak zrobić. Bazy potrzeba kilka setek, a ponowne lakierowanie formatek po częściowym polerowaniu .... to jednak spory kłopot. No i zaprawka bazą na poliuretanie jak przepolerujesz kant też jest łatwiejsza ;) Cyk SATA jet 20 i na to wosk i wszystko gra :)

Przy samym polerowaniu musisz się tak ustawiać żeby kant był zawsze z prawej strony tarczy polerskiej. Jak przechodzisz na drugą stronę to odwróć formatkę do góry nogami. Zwróć uwagę na taki drobiazg, że jak lekko dociskasz maszynę, a rączkę masz po lewej stronie, lub w ogóle je nie ma, to tarcza pracuje pod minimalnym skosem uderzając z góry z lewej strony do dołu w kierunku obrotu . Jeżeli pasta się nie zatrzymuje na kancie to lakier chwile wytrzyma ... jak przejdziesz na druga stronę formatki przy tym samym ustawieniu maszyny to już tarcza zdziera rant, a pasta się na nim zatrzymuje ... sekunda nieuwagi i masz białą kreseczkę na brzegu ;)
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
michalLbn
Klubowicz


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 2131
Punkty: 49/7
Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 18-07-2012, 19:37   

Bardzo słuszne spostrzeżenia, dziękuję! Zastosuję się do uwag. Z bazą nie będę kombinował ale co do reszty informacji to przydadzą się :) .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne