lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
SATA jet 2000 RP
Autor Wiadomość
Deca-Durabolin
Klubowicz



Pomógł: 11 razy
Wiek: 32
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 1313
Punkty: 28/35
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 02-11-2010, 21:33   SATA jet 2000 RP

Nie ma tego tematu to zakładam. Takowy gun posiadam i jestem zadowolony.
Niestety to używka i wyszła pierwsza wada. Mianowicie spod pokrętła regulacji ciśnienia ucieka powietrze.
Nie rozbierałem jeszcze dla weryfikacji ale zrobię to niedługo gdyż sezon zamykam od przeszłego tygodnia (pogoda)
Druga rzecz jaka mnie interesuje to w jaki sposób stwierdzić można, że pistolet wymaga zestawu naprawczego ?
Kładzie równo itp. ale jednak dziwią mnie 3 fakty :
-Podczas lakierowania całościowego tzn. dużych obszarów pistolet przytyka się i po około 40min lakierowania miotła jest niestabilna. Dodam, że dbam o pistolet i czyszczę go zgodnie z zaleceniami producenta tzn, tak jak na filmie załączonym przez Jacka w temacie czyszczenia pistoletów.
-Druga rzecz to regulacja szerokości strumienia. Zakres regulacji to prawie cały obrót. U mnie jednak regulacja odbywa się na granicy pokrętła czyli po prostu nie płynnie a bardzo ostro ( dla mnie nie szkodzi bo miotłę mam ciągle max ) niemniej jednak moim zdaniem to wada która MOŻE wpływać na złe funkcjonowanie pistoletu.
-Trzecia rzecz to: po lakierowaniu bazą dysza jest zapylona. Oglądając filmy i instruktaże SATY stwierdziłem, że u nich to nie występuje. Zapylona w sensie, że otworki które czyści się końskim słosem są do okoła zapylone co może wiązać się z tym, że po dłuższym lakierowaniu miotła głupieje .

Proszę kumatych o podpowiedzi. Pozdrawiam.
_________________
... i zacznij widzieć siebie takim, jakim zawsze chciałeś być .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Greg
Klubowicz



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 741
Punkty: 25/2
Skąd: śląskie
Wysłany: 02-11-2010, 21:54   

Deca-Durabolin napisał/a:
Podczas lakierowania całościowego tzn. dużych obszarów pistolet przytyka się i po około 40min lakierowania miotła jest niestabilna.

a może to wina sprężarki ?? Przy całościówce kompresor ma więcej do roboty i może w tym problem...
Deca-Durabolin napisał/a:
Druga rzecz to regulacja szerokości strumienia. Zakres regulacji to prawie cały obrót. U mnie jednak regulacja odbywa się na granicy pokrętła czyli po prostu nie płynnie a bardzo ostro ( dla mnie nie szkodzi bo miotłę mam ciągle max ) niemniej jednak moim zdaniem to wada która MOŻE wpływać na złe funkcjonowanie pistoletu.

NIe wiem jak jest w 2k, czy jest tam pierścień czy nie. Ja miałem w klc tez problemy z miotłą i usterką był pierścień rozdzielacza powietrza. Jeżeli nie ma to popatrz na pokrętło , rozkręć go i sprawdź oring który tam sie znajduje.
Deca-Durabolin napisał/a:
Trzecia rzecz to: po lakierowaniu bazą dysza jest zapylona. Oglądając filmy i instruktaże SATY stwierdziłem, że u nich to nie występuje. Zapylona w sensie, że otworki które czyści się końskim słosem są do okoła zapylone co może wiązać się z tym, że po dłuższym lakierowaniu miotła głupieje .

Duże masz to zapylenie?? Czasami takie rzeczy sie pojawiają przy malej wentylacji bądź lakierowania komór, bagażników itp, gdzie odkurz nie ma do końca miejsca ujścia ;)
_________________
Live is 2 short 2 be slow.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl szczegóły
Deca-Durabolin
Klubowicz



Pomógł: 11 razy
Wiek: 32
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 1313
Punkty: 28/35
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 02-11-2010, 22:04   

Greg napisał/a:
a może to wina sprężarki ??

to odpada bo pracuję na 100l dwutłokowym chinolu zintegrowanym z bolierem o polemności 400l. Najpierw nabijam oba zriorniki do pełna i wtedy zaczynam lakierować. Sprężarka nadąża za pistoletem gdyż przy wciśniętym spuście ciśnienie na instalacji nie maleje.
Greg napisał/a:
NIe wiem jak jest w 2k, czy jest tam pierścień czy nie. Ja miałem w klc tez problemy z miotłą i usterką był pierścień rozdzielacza powietrza. Jeżeli nie ma to popatrz na pokrętło , rozkręć go i sprawdź oring który tam sie znajduje.

Sprawdzę.
Greg napisał/a:
Duże masz to zapylenie??

Spore. Tak, wentylacja zawodzi. To może być ten problem.
Dzięki.
_________________
... i zacznij widzieć siebie takim, jakim zawsze chciałeś być .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 02-11-2010, 22:18   

Deca-Durabolin,
Regulacja miotły... Bartek WGM miał z tym problem.
Nie pamiętam dokładnie, ale tam jest część wymienna i ona lubi pękać.
 
     
Bartek-WGM
Fanatyk
Świeżak



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 1064
Punkty: 3/1
Skąd: Milanówek pod Wawą
Wysłany: 02-11-2010, 22:59   

Deca-Durabolin napisał/a:
sezon zamykam od przeszłego tygodnia (pogoda)

To witam w klubie bo ja też...
mkautos napisał/a:
Regulacja miotły... Bartek WGM miał z tym problem.

U mnie miotła ma max 12cm i do tej pory nie wiem czemu tak się dzieje...
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
pio_len
Wymiatacz
pio_len



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 176
Otrzymał 6 punkt(y)
Skąd: sienno
Wysłany: 02-11-2010, 23:02   

Tą satą obleciałeś całościówke ? to musiałeś się namachać
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Bartek-WGM
Fanatyk
Świeżak



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 1064
Punkty: 3/1
Skąd: Milanówek pod Wawą
Wysłany: 03-11-2010, 10:23   

pio_len, nie jedną całościówke :)
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 24-12-2010, 02:01   

Cytat:
SATA jet 2000 RP
Cytat:
Nie ma tego tematu to zakładam. Takowy gun posiadam i jestem zadowolony.

Czy tu mowa na pewno o tym modelu?? istnieje taki model SATA w ogóle?... Deca-Durabolin, pytam bo nie spotkałem się w tej epoce z modelem jet 2000 w technologii RP..

Posiadam Sate jet NR2000 , mam też Satę jet 2000 Digital, ale oba te pistolety są HVLP...RP-ka wtedy nie miałem..zamieść może zdjęcie tego pistoletu bo jestem ciekaw jak on wygląda..
Poniżej fotka moich SATA jet 2000 ale HVLP ;)

Zdjęcie0134.jpg
Plik ściągnięto 690 raz(y) 1,6 MB

_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 24-12-2010, 11:17   

Chodzi o taką zapewne.
 
     
Deca-Durabolin
Klubowicz



Pomógł: 11 razy
Wiek: 32
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 1313
Punkty: 28/35
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 24-12-2010, 11:46   

Dokładnie. Taki jak wysłał Mkautos. Tylko bez digitala.
Teraz go sprzedaję.
okazało się że był kiedyś niezadbany tzn. niedoczyszczony i krzywo malował. tak go kupiłem.
Wyczyściłem jedną uszczelkę zmieniłem i malina.
kosztował mnie 500 i tyle chcę.
Jack dam fotki tylko , że nie mam apratu, już kolejny raz by się przydał :)

[ Dodano: 24-12-2010, 11:49 ]
O taki. tylko, że mam dodatki niebieskie.

BILD1663.jpg
Plik ściągnięto 762 raz(y) 192,78 KB

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 24-12-2010, 12:58   

mkautos napisał/a:
Chodzi o taką zapewne.
Deca-Durabolin napisał/a:
Dokładnie. Taki jak wysłał Mkautos. Tylko bez digitala

Nie Panowie...chodzi mi dokładnie o taką, jaka jest w tytule tego tematu ;)
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Krystian990
Forumator


Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 269
Punkty: 1/3
Wysłany: 30-12-2010, 17:09   

Jacku ile Ty masz Sacinek w sumie? :D
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 30-12-2010, 22:20   

Krystian990 napisał/a:
Jacku ile Ty masz Sacinek w sumie? :D

A będzie ze sześć szt. ;) ...z tym że tych dwóch modeli SATA jet NR 2000 i SATA jet 2000 prezentowanych w tym temacie już nie używam...swoje już wylakierowały ;) ..trzymam je ze względów sentymentalnych ;)

Wracając do tematu, i odnośnie mojego pytania....czy widział ktoś lub słyszał, o modelu SATA jet 2000 RP ;)
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Deca-Durabolin
Klubowicz



Pomógł: 11 razy
Wiek: 32
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 1313
Punkty: 28/35
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 30-12-2010, 22:36   

W sumie Jacku masz rację. Napisane jest sata jet rp. ale nikt nie powiedział, że to model 2000 :) ...

[ Dodano: 30-12-2010, 22:38 ]
chciaż porównywałem ostatnio z modelem jet 2000 hvlp to róznice powierzchowne są minimalne. wiem, że to omylne. Hm zaraz napiszę do saty jaki to model i o :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 31-12-2010, 00:16   

Cytat:
chciaż porównywałem ostatnio z modelem jet 2000 hvlp to róznice powierzchowne są minimalne. wiem, że to omylne. Hm zaraz napiszę do saty jaki to model i o :)

Napisz :) ..ale podejrzewam że odpowiedz będzie brzmiała mniej więcej tak:>
Nigdy nie wyprodukowano modelu SATA jet RP serii 2000, chociaż korpus SATA jet RP do złudzenia przypomina model SATA Jet 2000 HVLP ;)

Tak na poważnie to nigdy nie spotkałem się z Sata jet 2000 RP, i z tego co, wiem nie ma takiego modelu SATA o takim oznaczeniu, tak więc kolego Deca-Durabolin, pozwolę sobie zmienić nieco treść Twojego ogłoszenia w dziale Sprzedam/Kupię/Zamienię w sensie sprzedaży owego modelu SATA jet 2000 RP , co by takie oznaczenie nikogo w błąd nie wprowadzało ;)
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 31-12-2010, 12:13   

Nie ma modelu SATA JET 2000 RP.

SATA W 1991 roku wprowadziła do użytku technologię HVLP. Był to model JET 92 HVLP. To rzadkość w SATA ale niestety to była mega wpada i ten pistolet nie lakierował normalnie. Dlatego szybko wprowadzono drugą generację pistoletów HVLP SATA JET 95. Ten lakierował już świetnie. Miał jaskrawo zielony korpus i z kształtu przypominał swój pierwowzór w wersji HP - SATA JET 90.

Następcom tego pistoletu był aparat SATA JET 2000 HVLP. W tamtym okresie zakładano ( wszyscy producenci tak zakładali ) że technika HP jest już martwa. HVLP to jedyna dopuszczona legalnie do użytkowania technologia aplikacji wiec nie produkowano dwóch wersji jednego aparatu natryskowych do wyboru przez lakiernika.

Jednak gdy UE zniosła obowiązek utrzymywania ciśnienia wylotowego na poziomie 0,7 bara pozostawiając jedynie wymóg skuteczności aplikacji na poziomie wyższym niż 65 % ( tzn wyznaczyła swoje własne standardy dla Europy ;) ) ... to pojawił się nowy pistolet ze zredukowanym ciśnieniem - oznaczony jako RP.

Oczywiście SATA zrobiła go w oparciu o korpus i rozwiązania modelu 2000. W efekcie na rynku był pistolet SATA JET RP i model 2000 HVLP. Słusznie więc Jacek zauważył że model SATA JET 2000 RP nigdy nie istniał. Zmieniło się to przy kolejnej generacji pistoletów gdzie już aparaty te były stawiane w jednym typoszeregu - do wyboru przez każdego lakiernika indywidualnie zależnie od upodobań.

Tak dla rzetelności i jednoczesnego zorientowania kogoś kto nie wie o co chodzi można by stosować taki manewr ... SAT JET RP ( 2000 ) :)
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Deca-Durabolin
Klubowicz



Pomógł: 11 razy
Wiek: 32
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 1313
Punkty: 28/35
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 02-01-2011, 13:09   

Ok Jacku. czekamy jeszcze co na to SATA.pl :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 02-01-2011, 16:26   

Deca-Durabolin napisał/a:
Ok Jacku. czekamy jeszcze co na to SATA.pl :)


Trochę zaufania do administracji i eksperta :) ... niech tylko SATA.pl napisze ci co innego to to poznają Qr....a "siłę jasnej strony mocy" :)
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Deca-Durabolin
Klubowicz



Pomógł: 11 razy
Wiek: 32
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 1313
Punkty: 28/35
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 02-01-2011, 19:10   

PROJEKTER, ależ prosze nie wątpić w to, iż ufam :aniolek:
:) do saty napisałem już wczesniej. Hm narazie jeszcze świętują
:piwosz:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Deca-Durabolin
Klubowicz



Pomógł: 11 razy
Wiek: 32
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 1313
Punkty: 28/35
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 04-01-2011, 21:30   

SATA.PL napisał/a:
Odpowiadając zapytanie,uprzejmie informuję,iż prawidłowa nazwa tego modelu
jest SATAjet RP.

Z poważaniem
Zbigniew Cygan


;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
celest1
Użytkownik
Celest1


Wiek: 40
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 7
Wystawił 1 punkt(y)
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 23-03-2013, 07:05   

Witam, mam pytanie, czy warto kupić pistolet używany SATA JET 2000 HVLP Digital + dod. dysza za 500zł ???
Ponoć był używany tylko kilka razy do jakichś pokazów i testów w warsztatach lakierniczych, ale każdy może tak napisać.
Ciekawi mnie opinia ludzi, którzy malują takim sprzętem, jak się tym maluje???
Czy ma jakieś wady ???
czy warto go brać za tą cenę czy lepiej dołożyć i kupić nowszy model???
http://allegro.pl/pistole...3118103312.html

Z góry dzięki za odp
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
TeeM
Ekspert


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 914
Punkty: 20/21
Skąd: różnie
Wysłany: 27-03-2013, 22:48   

Witam!

"czy warto go brać za tą cenę czy lepiej dołożyć i kupić nowszy model??? "

Warto dolozyc i kupic nowszy, np. Sata 3000 rp.
A jak se zadasz troszke trudu to poczytasz na foru dlaczego.
Miedzy innymi: doswiadczenie i wydajny kompresor!
Pozdro!
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne