lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: jacklack
21-03-2014, 16:31
Malowanie błotnika -mercedes -porada !
Autor Wiadomość
czarek12
Użytkownik


Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 11
Wysłany: 28-05-2010, 09:42   Malowanie błotnika -mercedes -porada !

Witam ! Z racji tego ,że lakiernik który ma mi prysnąć błotnik ma nawał roboty i przeniósł mi termin o jakis miesiąc,pomyślałem że może dam radę sam wykonać tą robotę,chociaż w malowaniu nie mam praktyki,od tak ,kiedys coś tam sobie byle jak prysnąłem i jakoś to było. Kompresor jako taki mam,pistolet kolega mi pożyczy,podobno jakaś firmówka bo kiedyś sam lakierował,lakier bazowy dorobiony już mam z du -point (172-antracit grey ,szary metalik ),bezbarwny i utwardzacz EXLAK HS też mam ,błotnik zmatowiony,gdzie-niegdzie trochę cienko zaszpachlowany,i teraz pytanie, czy na ten błotnik trzeba najpierw prysnąć jakiś podkład ? jak tak ,to jaki ? i co dalej,zmatowić -odtłuścić mozna pryskać ? czy gotową -zakupioną bazę trzeba rozcieńczać,jak tak to jakim rozcieńczalnikiem,(w sklepie nie pytałem a nic o rozcieńczaniu mi nie mówili )bo wydaje mi się że jest jakaś gęstawa,próbowałem rozmieszać dorobiony lakier ale nie za bardzo po tym dosyć długim mieszaniu nie mogę uzyskać jednolitego koloru,tylko widzę jakby parę odcieni,próba lakieru była robiona w sklepie i wyszło idealnie ale na kawałku kartoniku,jak wyjdzie na błotniku to się okaże,po jakim czasie można nakładać bezbarwny i ile warstw,z tego co czytałem to dwie w odstępie ok 5-10 minut ? Proszę o wyrozumiałość ! !!
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
meverick
Guru



Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 412
Punkty: 6/8
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 28-05-2010, 16:05   

czarek12, nie będe oryginalny jak napisze : w lewym rogu strony , na samej górze jest taki magiczny , oczojebliwy , czerwony wyraz "SZUKAJ" , jak w niego klikniesz to ukaże się Twoim oczom strona na której możesz wpisac "fraze" do szukania, i w tem pojawią się wyniki i mnóstwo wiedzy i odpowiedzi na Twoje pytania, które pojawiaja się średnio na tym forum co DWA dni :killer: Kolego użyj szukaczki , kurde na Twoje pytania moge referat napisać , a i tak nie wyczerpie tematu , a co lepsza o tym juz setki razy pisaliśmy na forum ;] nie wkurzaj się za moją wypowiedź , ale nawet nie poszukałeś , a założyłeś setki razy poruszany temat , a tym samym złamałeś (regulamin) reguły panujące na wszystkich forach ...

[ Dodano: 28-05-2010, 16:12 ]
czarek12, dobra po skrócie :
teraz obrabiasz pod podkład - papier P320
podkładujesz - podkład akrylowy , chyba że masz przecierki to polecam epoksyd m/m z akrylowym
potem lecisz to wszystko na mokro P800-1000
odtłuszczasz zmywaczem silikonowym ( anty )
i lakierujesz , jeśli chodzi o szary metalik - możesz mieć "obłoki" jeśli pokryjesz nierówno , ja zazwyczaj daje kilka warstw z czego , przynajmniej jedną wylewam

po ok 30 minutach nakładasz klar , ja ostatnio robie na 2,5 warstwy , czyli pierwsza przepyłka - przygotowanie do wylewki nr1, wylewam po ok 5 minatach , i po ok 5-10 ( jedna fajka) leje 2 warstwe , łatwiej się robi na 1,5 - czyli przepyłka i potem wylewasz.

baze można rozcieńczać , powinno się dedykowanym rozpuchem, nie nitrem i innymi wynalazkami, skoro baze masz DP , to kup do niej rozpucha DP .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
eMGi_91
Bywalec


Wiek: 30
Dołączył: 28 Maj 2010
Posty: 25
Skąd: Okolice Krk
Wysłany: 28-05-2010, 20:42   

a jak kładziesz baze ?
_________________
Kto lakiernika nie szanuje ten lakiernik klientowi dopiero samochód zmaluje.

Gdy się człowiek śpieszy to się blacharz cieszy ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
To_mas
Klubowicz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2787
Punkty: 24/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 28-05-2010, 22:13   

eMGi_91 napisał/a:
a jak kładziesz baze ?
1 sucha reszta mokre :)
_________________
gg 6794125
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
meverick
Guru



Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 412
Punkty: 6/8
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 28-05-2010, 22:41   

eMGi_91, zalezy jak kryje i ile mam lakieru do dyspozycji ;] , zazwyczaj pierwsza to przepyłka , a kolejne sa wylewane lub " nie pełne" - zyli bardzo mocna przepyłka ale jeszcze nie wylana ;) tak jak napisałem , wsio uzaleznione jak kryje , jakie ziarno ma baza , jak się układa ( czasami ładniej wychodzi jak się da kilka warstw na "w pół wylanych " ) i ile laieru mam do dyspozycji ;]
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
czarek12
Użytkownik


Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 11
Wysłany: 30-05-2010, 22:18   

Koledzy lakiernicy ! Jestem po rekonesansie po warsztatach lakierniczych, i muszę przyznać że niektórym fachowcom od lakierowania coś stało się z mózgiem,może to wina tzw.chorobie wściekłych krów,a może innej nieznanej cywilizacji chorobie,rozumię że każdy chce żyć godnie ale 320 pln za element ! jak to sobie ładnie nazywają lakiernicy , to lekka przesada,rozumię -błotnik cały do pryśnięcia= 1 element,ale tylny narożnk 5 X 5 cm -1 element ,to już lekka przesada, i o dziwo wielka łacha że się tym zajmą , no to już dla mnie jak płachta dla byka,jestem mechanikiem i trochę już dla ludzi zrobiłem,ale nigdy , choćby to była jakaś pierdułka,klientowi łachy nie robiłem, przecież klient -nasz pan,czyli nasza kasa, a z tego co widzę to / panowie ! / lakiernicy ,przynajmniej na moim terenie,to elita ,niczym dawniej - taryfiarz( a co stalo się z nimi, każdy dobrze wie ! )
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 30-05-2010, 22:31   

czarek12, A skąd jestes?
 
     
To_mas
Klubowicz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2787
Punkty: 24/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 30-05-2010, 22:49   

czarek12, z tą łaską to ok przegięcie ale to że koleś umie sobie ten odprysk 5x5 zrobić na 20kolejnych centymetrach zamiast lakierować całość to tylko i wyłącznie jego sprawa i umiejętności a plus dla Ciebie że umie wycieniować bez śladu. I to właśnie sobie ceni. Inny poleciałby po całym elemencie i jakbyś przyszedł to byś sie przewrócił. Więc albo płać i oczekuj albo płać grosze i weź krzesło jak będziesz odbierał auto.
_________________
gg 6794125
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
maniek
Forumator



Wiek: 30
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 239
Punkty: 8/7
Skąd: Woj. Łódzkie
Wysłany: 01-06-2010, 13:14   

Nie wiem jak inni koledzy ale ja wolę lakierówać całe elementy niż grzebać się z małym odpryskiem jak to napisałeś 5x5...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
czarek12
Użytkownik


Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 11
Wysłany: 04-06-2010, 13:51   

Auto oddane do normalnego ! lakiernika,do pryśnięcia w/g niego 4 elementy po 200 pln .na gotowo z przygotowaniem i lakierem,za tydzień mam odebrać,za poradą kolegi powyżej-wezmę przezornie stołek,chociaż z tego co widziałem u niego na placu,to naprawdę ładnie mu wychodzi a świeciło akurat słońce i dobrze sobie pooglądałem auta jego roboty,nic do zarzucenia ,no i cena dla mnie do przyjęcia !
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
To_mas
Klubowicz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2787
Punkty: 24/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 04-06-2010, 21:13   

czarek12 napisał/a:
i dobrze sobie pooglądałem auta jego roboty,nic do zarzucenia
no i to podstawa :) widzisz jak koleś robi i wiesz czego się możesz spodziewać :) podoba Ci sie więc oddajesz mu auto i wszystko gra :D

maniek napisał/a:
Nie wiem jak inni koledzy ale ja wolę lakierówać całe elementy niż grzebać się z małym odpryskiem jak to napisałeś 5x5...
gdyby był taki defekt na brzegu/rogu błotnika to bym sie z takim pobawił :) oszczędzając choćby materiał bo wiadomo że czasowo wiele nie zaoszczędzę...
_________________
gg 6794125
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne