lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Co po piaskowaniu?
Autor Wiadomość
cartonik
Forumator


Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 237
Wystawił 4 punkt(y)
Skąd: Małopolska/Mszana D.
Wysłany: 19-04-2010, 20:06   Co po piaskowaniu?

Panowie przyjdzie mi Merc Sprinter czym zabezpieczyć blachę po piaskowaniu? jakiego podkładu do tego użyć i jak sie wogole zabrać do tego typu prac po piaskowaniu?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 59
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 19-04-2010, 20:12   Re: Co po piaskowaniu?

cartonik napisał/a:
Panowie przyjdzie mi Merc Sprinter czym zabezpieczyć blachę po piaskowaniu? jakiego podkładu do tego użyć i jak sie wogole zabrać do tego typu prac po piaskowaniu?

Podkladem reaktywnym + akrylowym,lub jeśli dobrze wypiaskowana podkładem epoxydowym i akrylowym do szlifu.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl szczegóły
cartonik
Forumator


Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 237
Wystawił 4 punkt(y)
Skąd: Małopolska/Mszana D.
Wysłany: 19-04-2010, 20:18   

hmmm a nie moge np od razu walić na to podkład epoxydowy? konkretnie chodzi o Rame samochodu bo bedzie paskowana. Chciałbym ja dać później również w Baranka i pomalować w kolor nadowozia.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 59
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 19-04-2010, 20:33   

cartonik napisał/a:
hmmm a nie moge np od razu walić na to podkład epoxydowy? konkretnie chodzi o Rame samochodu bo bedzie paskowana. Chciałbym ja dać później również w Baranka i pomalować w kolor nadowozia.

Możesz!Nawet metodą m/m w zależności jakiego użyjesz.Napisz.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
cartonik
Forumator


Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 237
Wystawił 4 punkt(y)
Skąd: Małopolska/Mszana D.
Wysłany: 19-04-2010, 20:52   

chce zrobić tak i od poczatku tak myślałem ale lepiej sie upewnić

Podkład epoxydowy odczekać aby wysechł
Baranek i od razu na to Akryl bo lakier jest akrylowy.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 59
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 20-04-2010, 17:08   

cartonik napisał/a:
chce zrobić tak i od poczatku tak myślałem ale lepiej sie upewnić

Podkład epoxydowy odczekać aby wysechł
Baranek i od razu na to Akryl bo lakier jest akrylowy.

Baranek po ok.4h. przy 20st.C.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
slavok
Wymiatacz



Wiek: 34
Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 154
Punkty: 1/1
Skąd: KwkZ
Wysłany: 20-04-2010, 19:54   

do ramy kup dobry epoksyd nie jakieś bele gówno. Baran też z wyższej półki bo te najtańsze to trzymają wilgoć tylko...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
stiopa46
Użytkownik


Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 13
Wysłany: 20-04-2010, 20:27   

jak to auto dla ciebie to przed epoksydowym mozna prysnąc cynkiem mam takie farby bo pracuje w antykorozji jak by kogos interesowło.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 20-04-2010, 20:31   

stiopa46 napisał/a:
przed epoksydowym mozna prysnąc cynkiem

Raczej to nie jest zgodne z technologią ochrony antykorozyjnej stosowanej w naprawach lakierniczych.
 
     
cartonik
Forumator


Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 237
Wystawił 4 punkt(y)
Skąd: Małopolska/Mszana D.
Wysłany: 20-04-2010, 20:51   

mkautos napisał/a:

Raczej to nie jest zgodne z technologią ochrony antykorozyjnej stosowanej w naprawach lakierniczych.


tak ale na gorąco.

Panowie przed położeniem epoxydu matować to po piaskowaniu czy nie? a tak wogole to po wyschnieciu epoxydu orazu baran po wyschnieciu nie matować tego?
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
stiopa46
Użytkownik


Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 13
Wysłany: 20-04-2010, 21:01   

Do samochodów nie, ale konstrukcji stalowych juz tak mówiłem bardziej o farbie cynkowej lub krzmionce ona sie metalizuje i wytrzymuje na stadkach i mostach wiec na ramie tym bardziej wszystko zależy od klasy w jakiej jest piaskowanie a ja teraz pracowałem na farbach sika co do piaskowania nie przecieramy nigdy na fakturze po piaskowaniu farba lepiej sie trzyma .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
cartonik
Forumator


Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 237
Wystawił 4 punkt(y)
Skąd: Małopolska/Mszana D.
Wysłany: 20-04-2010, 21:08   

stiopa46 napisał/a:
Do samochodów nie, ale konstrukcji stalowych juz tak mówiłem bardziej o farbie cynkowej lub krzmionce ona sie metalizuje i wytrzymuje na stadkach i mostach wiec na ramie tym bardziej wszystko zależy od klasy w jakiej jest piaskowanie a ja teraz pracowałem na farbach sika co do piaskowania nie przecieramy nigdy na fakturze po piaskowaniu farba lepiej sie trzyma .


czyli po piskowaniu nic nie robić odtłuścić oraz od razu na to podkład epoxydowy i po paru godzinach np na to baranek również bez matowania dobrze rozumiem?
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
stiopa46
Użytkownik


Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 13
Wysłany: 20-04-2010, 21:15   

Epoksydy maja swoje terminy po aplikacji jesli go nie przekroczysz to nie trzeba matować.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
cartonik
Forumator


Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 237
Wystawił 4 punkt(y)
Skąd: Małopolska/Mszana D.
Wysłany: 20-04-2010, 21:39   

a jak z Tym podkładem? Dobry? PROTECT 360
PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY Novola?
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
slavok
Wymiatacz



Wiek: 34
Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 154
Punkty: 1/1
Skąd: KwkZ
Wysłany: 20-04-2010, 21:59   

ja bym raczej wybrał coś z sigmacover np 630 :P
no ale klient nas Pan :nono:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Klakiernik.pl
Stały Bywalec
Servant of Gun


Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 75
Punkty: 6/1
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-04-2010, 22:49   epoksyd

NOVOL 360 jest chyba najpopularniejszy z epoksydowych ale raczej nie najlepszy ... Jak na podkład epoksydowy ma dobrą cenę po prostu.

Mógłbyś napisać coś więcej o tych produktach SIGMAPower bo słyszałem od kilku osób że są dobre ale nie wiele więcej słyszałem. NP. Czym różni się od takiego NOVOLA?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
cartonik
Forumator


Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 237
Wystawił 4 punkt(y)
Skąd: Małopolska/Mszana D.
Wysłany: 21-04-2010, 07:49   

Pierwsze słysze taką firmę jak sigmapower po za tym robiłem audi i osobówki to używałem epoxydu z siekkensa którego dostałem od kolegi lecz jest drogi ale cholernie wydajny. A w okolicy niestety nie mam możliwości zakupu niczego innego konkretnego oprócz własnie novola...
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Greg
Klubowicz



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 741
Punkty: 25/2
Skąd: śląskie
Wysłany: 21-04-2010, 10:19   

cartonik napisał/a:
Pierwsze słysze taką firmę jak sigmapower

także nie słyszałem takiej nazwy, ALe sigma coating produkuje farby np autorenolaki. Firma z cieszyna/ kiedyś polofarb cn/wrocław, obecnie PPG.
Ja używam novola i póki co nie było problemu z nim.
_________________
Live is 2 short 2 be slow.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
slavok
Wymiatacz



Wiek: 34
Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 154
Punkty: 1/1
Skąd: KwkZ
Wysłany: 21-04-2010, 17:29   

nie sigmapower tylko sigmacover i nie firma a rodzina produktów
http://www.sigmacoatings...._nChildID=11493

to epoksydy stosowane w przemyśle bardzo wydajne i wytrzymałe, odporne na chemie, sól drogową itp.
po prostu takie rzeczy jak ramy samochodowe pracujące w ciężkich warunkach (samochody ciężarowe, terenowe) lepiej zabezpieczyć dobrą farbą bo zabezpieczenia stosowane w typowej motoryzacji są takie sobie...
co decyduje o jakości zabezpieczenia ? przede wszystkim zawartość części stałych i inhibitorów korozji... wystarczy sobie porównać:
novol protect 360: ~37% części stałych
http://www.novol.pl/att/1...PROTECT_360.pdf

natomiast sigmacover 650: ~83% części stałych
http://www.grejspol.pl/zal/sigma/7430.pdf

kolejny epoksyd stosowany w przemyśle interplus 356 (notabene właścicielem tej rodziny produktów jest Akzo Nobel, ta sama firma z pod której mamy siekkensa, wiadome, że international nie działa na rynku motoryzacyjnym bo od tego jest siekkens) tutaj też mamy około 70% części stałych.
http://www.international-...34+P+pol+A4.pdf


z tymi produktami jest taki problem, że ciężko je dostać w pojemnikach o małych pojemnościach, aczkolwiek jakakolwiek konserwacja czegoś co jest dla nas ważne i ma pracować w ciężkich warunkach tylko i wyłącznie takimi farbami, ja sam zrobiłem takim epoksydem terenówkę i naprawdę z produktami novola nie ma porównania.

Oczywiście nie namawiam by klientowi proponować rozwiązania z najwyższej półki, przedstawiłem tylko możliwość.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
siwy_1981
Wyjadacz


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 111
Punkty: 4/4
Wysłany: 21-04-2010, 21:54   

Ja osobiście znam jeszcze coś takiego z tej półki.
http://www.carboline.pl/p...c%2015%20LT.pdf

Podkład epoksydowy carbomastic15, grubopowłokowy.


+grubopowłokowy
+odporność na niesprzyjające warunki
-opakowanie zbiorcze 20l (10l+10l)
-składnikiem A można się nieźle upaprać i czego się człowiek dotknie to ubrudzi
-trochę śmierdzi

Na takie rzeczy jak nadkola, pogłogi, ramy jak znalazł.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
stiopa46
Użytkownik


Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 13
Wysłany: 24-04-2010, 20:15   

Co do farb epoksydowych to są jeszcze takie firmy jak hempel, jotun, sigma ,international,sika ,relius, malowałem wszyskimi tymi i jeszcze paroma co nie pamiętam nazw jak ktos by potrzebował to na pw moze cos sie da załatwic
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
lakar
Bywalec
lakar


Wiek: 42
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 33
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: tomaszów mazowiecki
Wysłany: 20-05-2010, 10:04   

jezeli chcesz polozyc epoksyd po piaskowaniu koniecznie ale to koniecznie musisz to obrobic zeby bylo gladkie.po piaskowaniu masz porowata powierzchnie jezeli polozysz epoksyd te male wgebienia zamkniesz wraz z powietrzem i wilgocia w nich sie znajdujacych.epoksyd stosuje na miejsca narazone na szczegolna ekploatacje tam gdzie jest ryzyko uderzenia np kamienia poniewaz jest twardy natomiast jezeli masz zamiar polozyc na to baranek ktory juz taka ochrone ci da to zaraz po piaskowaniu poloz reaktywny przeizoluj podkladem mokro na mokro odczekaj troche dluzej niz przed polozeniem lakieru ok 2 h w 20 st i nastepnie bez zadnej obrobki baranek .pewnosc na lata.
_________________
lakar
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
cemik
Użytkownik


Wiek: 62
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 8
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-05-2010, 23:06   

Witam, ramy to ja raczej bym nie szlifował jeśli jest dobrze wypiaskowana to po prostu prysnąć jakimś dobrym epoksydem np sigma , hempel. Ja potem na to daje poliuretan jeśli to jest rama, a jeśli spód auta to baranek.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 59
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 02-06-2010, 12:45   

cemik napisał/a:
Witam, ramy to ja raczej bym nie szlifował jeśli jest dobrze wypiaskowana to po prostu prysnąć jakimś dobrym epoksydem np sigma , hempel. Ja potem na to daje poliuretan jeśli to jest rama, a jeśli spód auta to baranek.

Zgadzam się.A na epoxyd można położyć dowoną warswę wirzchnią.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
tomash
Maniak forum


Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 595
Punkty: 9/7
Skąd: pomorskie
Wysłany: 03-06-2010, 13:17   

A może być bezwonna :piwosz:
_________________
tomash
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne