lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
SPOT DL-4500 Opinia, test.
Autor Wiadomość
madmax
Moderator
CoMe My LaDy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3834
Punkty: 67/45
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 07-04-2010, 22:00   SPOT DL-4500 Opinia, test.

Witam...
Zgodnie z obietnicą przedstawiam wam urządzenie, które zakupiłem dzisiaj. Jest to spotter do naprawy karoserii samochodowej. Moc maksymalna 4000 A.
W skład zestawu wchodzi:
- młotek
- elektrody węglowe
- hak do ciągnięcia podkładek
- trójkąty
- końcówka do zgrzewania blach

Przy pomocy tego urządzenia można wykonać następujące czynności:

- wyciąganie wgnieceń
- bańkowanie miejsc gdzie jest rozciągnięta blacha
- jednostronne zgrzewanie dwóch blach

Do wyciągania wgnieceń służy młotek zakończony trójkątną wymienną końcówką, którą przykłada się do miejsca uszkodzonego. Po naciśnięciu spustu następuje chwilowe lub długotrwałe zgrzewanie (zależy to od tego jak ustawimy urządzenie). Po zgrzaniu młotkiem bezwładnościowym wybijamy wgniecenie.
Drugą bardzo ważną czynnością, jaką możemy wykonać jest bańkowanie elektrodą węglową. Miejsce, które jest zbyt rozciągnięte możemy podgrzać tą właśnie elektrodą powodując skurczenie się blachy. Wynikiem, czego będzie sztywna niepoddająca się wyginaniu powierzchnia.
Trzeci sposób, którym możemy skutecznie i bezproblemowo wykonywać prace blacharskie jest zgrzewanie dwóch blach. Grubość najgrubszych dwóch materiałów to około 2mm. W zupełności wystarczy to do wstawiania poszyć błotników, progów bez konieczności wiercenia otworów po spawy wykonywane migomatem. Co ważniejsze po zgrzewaniu nie musimy tego miejsca szlifować ze spoiny tak jak to występuje podczas spawania.
Ważnym plusem jest 3 stopniowa regulacja mocy oraz płynna regulacja czasu automatycznego rozłączanie zgrzewania punktowego. Możemy oczywiście przełączyć na opcję manualną i wtedy sami decydujemy kiedy należy zakończyć proces zgrzewania.

Kilka zdjęć urządzenia oraz drzwi, które na próbę wyklepałem, aby sprawdzić jak pracuje się tym wspaniałym urządzeniem. Moja opinia jest pozytywna jak najbardziej.
Proszę zadawać pytania jeżeli takowe się wam nasuną, chętnie na nie odpowiem.

Zdjęcie0139.jpg
Plik ściągnięto 1158 raz(y) 297,23 KB

Zdjęcie0140.jpg
Plik ściągnięto 956 raz(y) 250,37 KB

Zdjęcie0147.jpg
Plik ściągnięto 892 raz(y) 277,49 KB

Zdjęcie0136.jpg
Przed wyciąganiem wgnieceń....
Plik ściągnięto 1211 raz(y) 256,92 KB

Zdjęcie0141.jpg
I po imprezie
Plik ściągnięto 1129 raz(y) 253,98 KB

Zdjęcie0142.jpg
Plik ściągnięto 1221 raz(y) 254,14 KB

_________________

Ostatnio zmieniony przez madmax 07-04-2010, 22:10, w całości zmieniany 1 raz  
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 07-04-2010, 22:04   

Gdzie kupiłes i jaka cena.
Nowy oczywiscie.
 
     
madmax
Moderator
CoMe My LaDy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3834
Punkty: 67/45
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 07-04-2010, 22:13   

Ceny nie chce tu podawać bo znowu zacznie sie gadka na temat pieniędzy i wyniknie z tego tylko kłótnia jak zwykle.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Bartek-WGM
Fanatyk
Świeżak



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 1064
Punkty: 3/1
Skąd: Milanówek pod Wawą
Wysłany: 07-04-2010, 22:24   

Koło 3-4tys zapodałeś za to ale powiedzmy szczerze: niedługo się zwróci z nawiązką bo ile to skraca czas pracy, pewnie da się wyciągnąć np. drzwi bez rozbrajania wnętrza?
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
madmax
Moderator
CoMe My LaDy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3834
Punkty: 67/45
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 07-04-2010, 22:29   

Da się tylko jak tego nie robisz na sztuke to pasowało by je rozebrać od srodka i zakonserwować bo i tak spali ci lakier. No mniej jednak dużo dokładniejsze jest klepanie i mniej szpachli oczywiscie, można się dluzej pobawić aby bylo jak najdokładniej. No i dużym plusem jest to bańkowanie. Naprawde super sprawa.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
sq9mda
Bywalec


Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 44
Otrzymał 2 punkt(y)
Skąd: IO63PF
Wysłany: 09-04-2010, 21:08   

Witam.
Bardzo fajne urządzenie i naprawdę skraca czas pracy. Pracuję na podobnym od kilku lat tyle tylko że innej firmy i z większą ilością funkcji (za kilka dni napiszę coś więcej i zamieszczę kilka fotek) Z tym punktowym zgrzewaniem (myślę że chodzi o zgrzewanie gdzie masa jest podpięta do karoserii) to jednak zalecam dużą ostrożność, na szkoleniu z firmy Car-O-liner uczyli nas że ta metoda nie jest skuteczna. I to się zgadza :( Zgrzew wygląda ok, ale nie jest tak samo wytrzymały. Ja dodatkowo zabezpieczam się tym że wiercę i spawam (ale dużo rzadziej) metodą lutospawania (mosiądzem)
Na pewno będziesz zadowolony z urządzenia :) i gratuluję zakupu :)
Pozdrawiam
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
madmax
Moderator
CoMe My LaDy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3834
Punkty: 67/45
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 09-04-2010, 22:42   

No ja tez nie byłem pewny czy to zgrzewanie da rade ale po tym jak na próbe zgrzałem dwie blachy i próbowałem je rozerwać utwierdziło mnie to w przekonaniu że jak najbardziej podoła wstawianiu progów i błotników.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
sq9mda
Bywalec


Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 44
Otrzymał 2 punkt(y)
Skąd: IO63PF
Wysłany: 09-04-2010, 23:32   

Na pewno ułatwi i przyśpieszy pracę. Można je jeszcze wykorzystać na inne sposoby :) ale pamiętaj że przy zgrzewaniu ważny jest docisk. W instrukcjach serwisowych jest czasami podana siła z jaką ma być dany element zgrzewany. Przy zgrzewarkach dwustronnych (z dociskiem pneumatycznym) nie ma tego problemu. Ja pomagam sobie w ten sposób że podkładam kowadełko z drugiej strony i w momencie zgrzania zwiększam nacisk. Tak czy siak nie jest to pewny sposób naprawy. Poza tym inaczej się zgrzewa dwa nowe elementy, a inaczej jak jeden z nich jest po naprawie, lub też innej grubości.
Reasumując uważam że urządzenia tego typu są niezmiernie przydatne i stanowią doskonałe uzupełnienie tradycyjnych metod spawania (mig,mag czy też spawanie mosiądzem)
Jako ciekawostkę polecam poszukanie info w sieci na temat spawania laserem (i lutospawania laserem) :) ciekawa metoda i już od kilku lat stosowana przy produkcji samochodów z grupy Volkswagen.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
madmax
Moderator
CoMe My LaDy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3834
Punkty: 67/45
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 10-04-2010, 07:28   

Z tym dociskiem zgodze się jak najbardziej. Moc zgrzewania też musi być odpowiednia i czas bo inaczej mozna przepalić na wylot. I drugą ważna sprawą jest to aby oby dwie blachy przylegały do siebie idealnie bo jak tak nie będzie to zgrzewanie nie będzie skuteczne. Troche poeksperymentowałem i do takich wniosków doszedłem.

[ Dodano: 10-04-2010, 08:31 ]
I tak wydaje mi się że jestem sporo do przodu z takim sprzętem jezeli chodzi o miejscowość w której mieszkam bo będąc tyle razy w róznych warsztatach stwierdzam że nie widziałem jeszcze nigdzie zgrzewarki. Tylko i wyłacznie się blacharze męczą migomatem. Jedynie gdzie miałem okazje dosiąść zgrzewarki dwustronnej to było w aso Fiata jak miałem praktyke.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
paul_van_cristo
Guru


Wiek: 35
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 436
Punkty: 5/2
Skąd: s-ki
Wysłany: 17-04-2010, 23:38   

posiadam taki sam ;) mam go juz około pół roku i działa jak sie należy
szybka naprawa ;)
nic tylko pozostaje polecic urządzenia tego typu
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
radom1989
Wymiatacz


Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 174
Skąd: OPOLE lubelskie.
Wysłany: 26-12-2010, 13:34   

podepne sie do tematu koledzy , rowniez chce kupic spotter i zastanawiam sie nad tym ktory ma madmax lub nad telwinem 5500 http://motoallegro.pl/zgr...1372759822.html , w gre wchodzi jeszcze trzeci nieco drozszy http://sklep.herkules-sc....9d4c37278b6913b madmax jakiej grubisci blachy raelnie zgrzewa twoj spotter?? jest to zgrzewanie jednostronne czy są jakies kleszcze??
jesli uzywa ktos telwina to prosze o opinie.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
paul_van_cristo
Guru


Wiek: 35
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 436
Punkty: 5/2
Skąd: s-ki
Wysłany: 26-12-2010, 17:12   

radom1989 napisał/a:
podepne sie do tematu koledzy , rowniez chce kupic spotter i zastanawiam sie nad tym ktory ma madmax lub nad telwinem 5500 http://motoallegro.pl/zgr...1372759822.html , w gre wchodzi jeszcze trzeci nieco drozszy http://sklep.herkules-sc....9d4c37278b6913b madmax jakiej grubisci blachy raelnie zgrzewa twoj spotter?? jest to zgrzewanie jednostronne czy są jakies kleszcze??
jesli uzywa ktos telwina to prosze o opinie.


zgrzewanie jednostronne jest za pomocą bolca, a jak sie używa kleszczy to jest obustronne

mam ten niebieski spoter i nie narzekam ale ma 1 wade jest skręcony razem z wózkiem i przy naprawie np. dachu albo dużej maski bez odkręcania jest problem

rozbierałem obudowę i niema nic skomplikowanego w jego budowie a to wielki +
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
radom1989
Wymiatacz


Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 174
Skąd: OPOLE lubelskie.
Wysłany: 26-12-2010, 19:05   

dzieki bardzo za opinie , a ma ktos z was tego telwina?? mysle ze warto byłoby porownac te urzadzenia bo sa podobne cenowo , ten ktory posiadasz ty paul i madmax zgrzewa blachy do 2 mm grubosci ten telwin do 1.5 wiec przewaga jest dla tego a jak z innych stron ??? moze ktos inny wypowie sie wiecej na ten temat
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
madmax
Moderator
CoMe My LaDy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3834
Punkty: 67/45
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 26-12-2010, 22:50   

Do tego spotera chyba nie ma kleszczy a to zgrzewanie jednostronne przy blachach ocynkowanych je G warte. Zeby zgrzać dwie blachy razem ze sobą trzeba je dobrze ścisnąć i musza idealnie dolegać. Jednostronne zgrzewanie w samochodówce jest jednak do dupy. Duzo leprze jest obustronne tylko ze koszt kleszczy jest taki jak cały ten spoter. Ogólnie uzywam go nie bardzo często ale nim robię, i jest to naprawde wspaniałe urządzenie.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Luki83
Bywalec



Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 28
Skąd: aniołka
Wysłany: 24-02-2011, 18:24   

Dla tego co zgrzeje telwinem 5500 dwie blachy wielki szacun.

5500 to model nie 5500A realny prąd 2500A

Siła przemawia w masie - transformator w DL4500 jest dwa razy większy niż cały 5500 waży.

Jego prostota i moc skutkuje bezawaryjnością
_________________
Maszyna przyszłości - za 20 lat na każdym warsztacie.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Luki83
Bywalec



Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 28
Skąd: aniołka
Wysłany: 25-02-2011, 21:21   

Spotter DL4500 nie będzie już niebieski !

Teraz będzie czerwony w barwach LAK-AUTO.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
madmax
Moderator
CoMe My LaDy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3834
Punkty: 67/45
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 25-02-2011, 21:44   

Lepszy niebieski
_________________

Ostatnio zmieniony przez jacklack 25-02-2011, 21:47, w całości zmieniany 1 raz  
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Luki83
Bywalec



Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 28
Skąd: aniołka
Wysłany: 08-03-2011, 20:30   

Taki sam :)

Tylko nasze barwy ;)
_________________
Maszyna przyszłości - za 20 lat na każdym warsztacie.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Luki83
Bywalec



Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 28
Skąd: aniołka
Wysłany: 25-03-2011, 11:44   

Oto nowy !

http://allegro.pl/ogromny...1528197999.html

4500 KRAUSS.jpg
Plik ściągnięto 762 raz(y) 372,71 KB

_________________
Maszyna przyszłości - za 20 lat na każdym warsztacie.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne