lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: jacklack
05-02-2009, 19:37
Honda Ridgeline
Autor Wiadomość
gola
Maniak forum


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 774
Punkty: 34/3
Skąd: CH
Wysłany: 31-01-2009, 20:46   Honda Ridgeline

A wiec tak:

Samochod zakupiony w stanach na aukcji TUTAJ .

Do wymiany tylny prawy blotnik,tylne prawe drzwi,dach (prawdopodobnie nie bedzie wymieniany) zderzaki.
Czesci blacharskie nowe,zakupione razem ze samochodem



Podluznica po stronie prawej,wgnieciona do srodka pod kielichem amortyzatora,samochod do lakierowania caly (rysy,male wgniecenia).
Od poniedzialku mysle ze bede zaczynal wiec zamieszcze wiecej zdjec z kazdego etapu prac.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Łukasz
Wymiatacz
ViP



Wiek: 33
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 170
Wystawił 12 punkt(y)
Skąd: Ostrowec
Wysłany: 31-01-2009, 20:48   

Gola mam do ciebie pytanie po co na blache daje sie cyne pierwsze słysze :O
_________________
www.zlotylot.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
gola
Maniak forum


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 774
Punkty: 34/3
Skąd: CH
Wysłany: 31-01-2009, 20:52   

Łukasz napisał/a:
Gola mam do ciebie pytanie po co na blache daje sie cyne pierwsze słysze :O


1.Zabezpieczenie antykorozyjne
2.Niwelowanie (zamiast szpachla) malych niedociagniec blacharskich i ubytkow w blasze np po tarczy nylonowej.

Pierwszy raz slyszysz bo malo kto tak robi,tymbardziej w Polsce.

Jezeli na rogu tego blotnika brakowalo ok.2mm blachy (nie mozna bylo wyklepac) to lepiej chyba to nadlozyc cyna anizeli szpachla nie sadzisz?
Ostatnio zmieniony przez gola 31-01-2009, 20:56, w całości zmieniany 1 raz  
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl szczegóły
Barcik
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 570
Punkty: 14/4
Skąd: Kraków
Wysłany: 31-01-2009, 20:54   

Cyna sie wypełnia tam gdzie sie nie da koniobija zapodać.
_________________
.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Łukasz
Wymiatacz
ViP



Wiek: 33
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 170
Wystawił 12 punkt(y)
Skąd: Ostrowec
Wysłany: 31-01-2009, 20:57   

Ahaa tego nie wiedziałem :) wiem że na forum był poruszany watek cyny ale nie czaiłem o co chodzi :D
_________________
www.zlotylot.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 31-01-2009, 21:30   

@gola fajny projekt ..nieżle to robicie.i sprzęt niczego sobie z tego co widzę :)
oczywiście czekamy na dalsze zdjęcia i rlację z posuwających się prac przy tej Hondzie
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 31-01-2009, 22:38   

Łukasz napisał/a:
Ahaa tego nie wiedziałem :) wiem że na forum był poruszany watek cyny ale nie czaiłem o co chodzi :D

Tylko stopem cynowo-ołowiowm można wyprowadzić i zabezpieczć antykorozyjnie spawy,skorodowane płasczyzny i wzmocnić skorodowne blachy"na wieki".Przyjęło sie używać matę+żywicę,lub szpachlówkę z włóknem szkl.,lecz w samochodach zabytkowych stosuje się tradycyjne technologie.
Ostatnio zmieniony przez No-limit 31-01-2009, 22:54, w całości zmieniany 2 razy  
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Łukasz
Wymiatacz
ViP



Wiek: 33
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 170
Wystawił 12 punkt(y)
Skąd: Ostrowec
Wysłany: 31-01-2009, 22:41   

No tak kiedyś nawet żywicowałem niektóre elementy nawet nie wiedziałęm że to potrafi tak mocno trzymać ta żywica :D
_________________
www.zlotylot.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 03-02-2009, 23:08   

gola napisał/a:
Jutro zalacze reszte foto ze wstawiania tylnego blotnika,naprawionej podloznicy tylnej.Beda lepszej jakosci.
liczymy na Ciebie :brawo: :brawo: :brawo: :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
gola
Maniak forum


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 774
Punkty: 34/3
Skąd: CH
Wysłany: 03-02-2009, 23:43   

a moze ty @baqo cos wpuscisz na to forum ? ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 03-02-2009, 23:50   

gola napisał/a:
a moze ty @baqo cos wpuscisz na to forum ? ;)
ja mam teraz przestój zimowy :)

[ Dodano: 2009-02-03, 23:52 ]
poczekam aż przyjedzie jakaś konkretna fura po zderzeniu z pociągiem .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
gola
Maniak forum


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 774
Punkty: 34/3
Skąd: CH
Wysłany: 04-02-2009, 00:16   

wzial bys troche ode mnie :angry: bo mnie krew zalewa ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Łukasz
Wymiatacz
ViP



Wiek: 33
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 170
Wystawił 12 punkt(y)
Skąd: Ostrowec
Wysłany: 04-02-2009, 16:07   

gola, Ładnie to wszystko wygląda aż miło po patrzeć :brawo:
_________________
www.zlotylot.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
gola
Maniak forum


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 774
Punkty: 34/3
Skąd: CH
Wysłany: 04-02-2009, 22:36   

a wiec reszta,blotnik przylapany punktowo,blacharz skonczyl prace,a mnie skonczyla sie bateria w aparacie,tak wiec zdjecia z cynowania miejsc spawow na wstawionym blotniku jutro...

http://images31.fotosik.p...8fe077dcmed.jpg



buuu jakis problem z wklejaniem zdjec,chyba nici z tego.
Ostatnio zmieniony przez jacklack 04-02-2009, 22:59, w całości zmieniany 2 razy  
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
gola
Maniak forum


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 774
Punkty: 34/3
Skąd: CH
Wysłany: 04-02-2009, 22:59   

udalo sie :)
Ostatnio zmieniony przez gola 04-02-2009, 23:21, w całości zmieniany 2 razy  
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 04-02-2009, 23:11   

Nowe drzwi i nowy bł.tylny ..super robota nie ma to jak wymiana ...a ta biała plama na błotniku to zdarta katoforeza pod szpachel?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
gola
Maniak forum


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 774
Punkty: 34/3
Skąd: CH
Wysłany: 04-02-2009, 23:15   

nie @jack,blotnik owszem i nowy,ale podczas transportu zagiety w tym miejscu.To co widac (ta biala plama),to miejsce wyklepane i wygladzone raszpla blacharska.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 04-02-2009, 23:18   

gola napisał/a:
nie @jack,blotnik owszem i nowy,ale podczas transportu zagiety w tym miejscu.To co widac (ta biala plama),to miejsce wyklepane i wygladzone raszpla blacharska.


To się nie często zdarza ale nawet nowe elementy zabezpieczone folią z powietrzem i jeszcze w sztywnym kartonie też przychodzą lekko uszkodzone po transporcie:)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
gola
Maniak forum


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 774
Punkty: 34/3
Skąd: CH
Wysłany: 04-02-2009, 23:23   

a co z samochodem zrobili podczas transportu,wal napedowy do wymiany (rakiem ugiety),zderzak do wymiany z przodu,masa czesci poginela...


Reszta zdjec...
Ostatnio zmieniony przez gola 24-03-2009, 22:44, w całości zmieniany 2 razy  
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 04-02-2009, 23:33   

ładne łączenie początkowe w ostatnim zdjęciu:) poprzedzone spawem ciągłym jak myślę
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
gola
Maniak forum


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 774
Punkty: 34/3
Skąd: CH
Wysłany: 04-02-2009, 23:35   

hehe kowale ;)
jutro ci to laczenie pokarze @jack w cynie ,prawdopodobnie od razu w podklad ;)

jacklack napisał/a:
ładne łączenie początkowe w ostatnim zdjęciu:) poprzedzone spawem ciągłym jak myślę


no chyba nie myslisz ze tak zostalo pod cyne? ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 04-02-2009, 23:38   

gola napisał/a:
hehe kowale ;)
jutro ci to laczenie pokarze @jack w cynie ,prawdopodobnie od razu w podklad ;)


oki czekamy na relację ..sam jestem ciekaw jak to się u was robi ;)

<@gola>no chyba nie myslisz ze tak zostalo pod cyne? ;)

nie nie tak na pewno nie myślałem .ale zaskoczyło mnie że pod cynę ?..myślałem że pod szpachel.. bo Ja takie miejsca nie cynuje tylko szpachluje :) ale na pewno cyna to trwalszy i twardszy materiał ..cyna to jednak metal i łatwy w obróbce
I jeszcze mam takie pytanie ..czy ta operacja cynowania takich łączeń u was w warsztacie należy do blacharzy? czy do lakierników?,czy razem robicie cynowanie współpracując nad jak najlepszym efektem końcowym?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 05-02-2009, 08:51   

tą podłużnicę to chyba trzeba było kiforem podciągnąć ? :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Luk
[Usunięty]

Wysłany: 05-02-2009, 10:13   

nie no kur*a... artyści :)
ale macie burdel na warsztacie ;)
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 05-02-2009, 11:57   

gola napisał/a:
epox,podklad w formie koloru oryginalnego


Ten podkład no właśnie w jakiej fornie ?czy podrabiałeś epox barwnikami Centari żeby zbliżyć się do orginalnego koloru wnęk?czy to kolor z receptury C500?
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
gola
Maniak forum


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 774
Punkty: 34/3
Skąd: CH
Wysłany: 05-02-2009, 12:32   

jacklack napisał/a:
..czy ta operacja cynowania takich łączeń u was w warsztacie należy do blacharzy? czy do lakierników?,czy razem robicie cynowanie współpracując nad jak najlepszym efektem końcowym?


Ogolnie cynuja blacharze,ale o efekcie koncowym ja decyduje ;) ,jak dla mnie jest oki pod reka,to tak zostaje,jezeli nie to nakladaja cyne i raszpluja od nowa ;)
Luk napisał/a:
...ale macie burdel na warsztacie ;)


hehehe,zebys wiedzial,sprzatamy tylko w piatki po polodniu bardzo dokladnie,a zdjecie bylo robione w srode wiec sam rozumiesz ;)
baqo napisał/a:
tą podłużnicę to chyba trzeba było kiforem podciągnąć ? :)

w przeciwienstwie co do niektorych nawet takich rzeczy nie mamy na blacharni :) ,wszystko na stole sie wykonuje.
jacklack napisał/a:
gola napisał/a:
epox,podklad w formie koloru oryginalnego

Ten podkład no właśnie w jakiej fornie ?czy podrabiałeś epox barwnikami Centari żeby zbliżyć się do orginalnego koloru wnęk?czy to kolor z receptury C500?

epox daje tylko przed szpachlowaniem jezeli to drugie jest konieczne.Podklad pod spod zgodny z kolorem oryginalnego przygotowuje na bazie podkladow z serii LE 2001,2004,2007 dodajac pigmenty centari oczywiscie w niewielkich ilosciach.
Moj pracodawca ma jobla na punkcie wnek.Na zewnatrz po lakierowaniu jak sa jakies paprochy to go nawet nie interesuje,ale jak wneki oglada po skonczonym lakierowaniu,to okulary skubany ubiera ;) ,a robimy bardzo duzo rozbitkow,ktore kupuje z firm ubezpieczeniowych jako szkody calkowite,wiec to nie jest samochod potluczony tylko z zewnatrz...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 05-02-2009, 13:06   

Powiem szczerze że bardzo mnie zainteresowała ta technika cynowania i chciałbym ją zaszczepić u blacharzy z którymi współpracuje.. mam takie jeszcze pytania
1)jak tą cynę się nakłada tzn .czy jest jakiś środek chemiczny który ułatwia przyczepność z metalem i czy można cynować też aluminium?
2)czy do tego cynowania są potrzebne jakieś urządzenia?czy wystarczy palnik? jeśli tak to jakie?prosił bym też o zdjęcie jeśli to możliwe :)
3)jak wygląda ta cyna ?chodzi mi o to cz to jest jakiś okrągły powiedzmy pręt ?czy jakoś inaczej to wygląda?też jeśli można prosił bym o zdjęcie ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 05-02-2009, 13:26   

jacklack napisał/a:
czy można cynować też aluminium?
z tym cyna się nie łączy.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Bisu
Guru



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 424
Punkty: 19/6
Skąd: Silesia
Wysłany: 05-02-2009, 14:54   

@Jack na lakierowanku gola o tym pisał ostatnio.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 05-02-2009, 19:38   

Bisu napisał/a:
@Jack na lakierowanku gola o tym pisał ostatnio.


Aha oki poczytam:) ale było by dobrze żeby tu był komplet informacji na ten temat:)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 05-02-2009, 20:57   

plusem cynowania mysle jest to ,ze likwidator szkód jak podejdzie z miernikiem nie powie ze jest 600 micron ,ale magnez jednak chyba powie co innego??? jak myślicie?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 05-02-2009, 21:29   

Przyznam że coraz więcej mi się podoba ta technika..szczególne to że że spaw na cięciu jest zabezpieczony tak że chodzby została jakaś mała dziurka (w spawie) to cyna nie puści wilgoci i nie podniesie materiału lakierniczego ,następną rzeczą która mi przypadła do gustu to to że ewentualne wgłębienie lub przetłoczenie jest wyprowadzone cyną ,co myśle bardzo ułatwia i przyspiesza pracę lakiernikowi :)
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
gola
Maniak forum


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 774
Punkty: 34/3
Skąd: CH
Wysłany: 05-02-2009, 21:39   

jacklack napisał/a:
...bardzo ułatwia i przyspiesza pracę lakiernikowi :)


i o to wlasnie chodzi jak dla nas @jack,nieprawdaz? ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 05-02-2009, 21:44   

gola napisał/a:
jacklack napisał/a:
...bardzo ułatwia i przyspiesza pracę lakiernikowi :)


i o to wlasnie chodzi jak dla nas @jack,nieprawdaz? ;)


Prawdasz prawdasz ..przekaże tą lekturę blacharzom z mojej okolicy i będe ich cisł żeby tak próbowali robić ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Luk
[Usunięty]

Wysłany: 06-02-2009, 08:45   

świetna sprawa, ale na fotach jest pokazane w poziomie to wiadomo że wszystko idze.. a jak to sie robi w pionie? lub też wylewa skomplikowane profile? nie spływa cyna?
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 06-02-2009, 11:17   

baqo napisał/a:
plusem cynowania mysle jest to ,ze likwidator szkód jak podejdzie z miernikiem nie powie ze jest 600 micron ,ale magnez jednak chyba powie co innego??? jak myślicie?

Magnes powie prawdę.Cyna nie przyciągnie magnesu.

[ Dodano: 2009-02-06, 11:22 ]
Luk napisał/a:
świetna sprawa, ale na fotach jest pokazane w poziomie to wiadomo że wszystko idze.. a jak to sie robi w pionie? lub też wylewa skomplikowane profile? nie spływa cyna?

Nie spływa,bo można to robic etapowo/fragmentami/ i po podgrzaniu równo rozprowadzić.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
ZIEMBA
Moderator


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 1916
Otrzymał 21 punkt(y)
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 06-02-2009, 15:47   

Gola, robicie to na każdym, nawet najmniejszym spawie? U nas robi się to bardzo rzadko.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
gola
Maniak forum


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 774
Punkty: 34/3
Skąd: CH
Wysłany: 06-02-2009, 20:33   

praktyczne tak,ale to zalezy od samochodu rowniez,jezeli dziad to sie nie robi takich rzeczy...
I nie tylko spawy,rownierz elementy po klepaniu,np drzwi jak nie dasz rady w jakims miejscu wyklepac idealnie,to blacharz nanosi cyne i ten dolek rowna cyna.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kalbi
Klubowicz


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2257
Punkty: 50/5
Skąd: W-wa
Wysłany: 06-02-2009, 22:07   

gola podoba mi się to cynowanie. Tam na łączeniu błotnika wstawianego to nie ma co dawać nawet szpachli po tej operacji!!
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
S1600
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 585
Otrzymał 4 punkt(y)
Wysłany: 07-02-2009, 15:48   

Spoko sprawa musze se palnik skołowac :P
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne