lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: jacklack
08-01-2011, 10:10
Sam buduję kabinę lakierniczą
Autor Wiadomość
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 24-01-2010, 22:08   Sam buduję kabinę lakierniczą

Niedawno obiecałem że będzie gotowa publikacja SAM BUDUJĘ KABINĘ LAKIERNICZĄ. Publikacja już jest .... a w niej kilka rzeczowych informacji jak to zrobić profesjonalnie za ok 50 % kosztów porównywalnej kabiny. Podstawowa wiedza jak działa kabina i troszkę o przepisach. Ponieważ dopiero jutro tekst i grafika trafi do redakcji ... potem korekty i potem poprawki i dopiero publikacja w czasopismach ( za miesiąc może dwa ) ... to ... kto z Panów tematem jest mocno zainteresowany proszę o e-mail z krótką informacją że chodzi o tą publikację i prześlę ją w wersji pdf. Potem proszę pytać co i jak. Tu na forum ... Tu przez PW, lub przez e-mail projekter@projekter.pl
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
elvis
[Usunięty]

Wysłany: 25-01-2010, 22:22   

PROJEKTER napisał/a:
a w niej kilka rzeczowych informacji jak to zrobić profesjonalnie za ok 50 % kosztów porównywalnej kabiny.


Tylko pytanie -50% jakiej kabiny (cena) i czy te 50% obejmuje roboczogodziny stracone na budowę.
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 26-01-2010, 14:14   

@elvis - sceptyk z ciebie ... co ?

Tą drogą chciałem podziękować redakcji czasopisma LAKIERNIK szczególnie Panu Krzysztofowi za błyskawiczne działanie .... i terez mi głupio za ... te dwa miesiące do publikacji :pokłon: przepraszam .... jestem w miłym szoku !

Panowie tekst jest już dostępny na stronie LAKIERNIKA :

http://www.lakiernik.com.pl/aktualnosci/34.html

jeżeli ktoś woli pdf z ładną grafiką to oczywiście prześlę na wskazany e-mail.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
elvis
[Usunięty]

Wysłany: 29-01-2010, 15:37   

Przeczytałem podaną stronę i przypuszczam że zapowiada się "dzieło " coś w rodzaju G. Sobierajska II.

I tak na przystawkę pytanie .
Ile kosztuje system grzewczo nawiewowy u polskiego producenta???????.

Ja gdy 3 lata temu chciałem kupic plenum to polski producent kabin chciał za nie ponad 20.000. A za rekuperator 25.000.
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 29-01-2010, 16:35   

Najmniejsza jednostka termo wentylacyjna 2 x 5,5 KW z palnikiem olejowym ok 27 000 zł z tym rekuperatorem to raczej przesadził bo jedna kostka to koszt 6000 zł. Może chodziło o wymiennik ciepła a nie o krzyżowy wymiennik ciepła ( rekuperator )


.... i dopytam z czystej nie wiedzy ... czy G.Sobierajska to pani technologi CSV ?
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
elvis
[Usunięty]

Wysłany: 29-01-2010, 22:02   

PROJEKTER napisał/a:
Najmniejsza jednostka termo wentylacyjna 2 x 5,5 KW z palnikiem olejowym ok 27 000 zł


No więc nie ma się co czarowac to nie będzie takie tanie.

Za 20 tysięcy można miec uzywaną kabinę.
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 30-01-2010, 12:18   

KUP ! dołożysz 10 000 zł po tym jak za montaż zapłacisz 5000 ... zaczniesz się zastanawiać co jest ? :) Niedługo wypali się dziura w wymienniku kupisz nowy za 9000 + wymiana ... wreszcie zaczniesz pisać rzeczowe posty i błyśniesz doświadczeniem.

Naprawdę myślałeś że te łożyska, turbiny, paski, silniki i motoreduktory ... i pięć razy dziennie rozgrzewany do czerwoności wymiennik ciepła przez 5 - 10 lat to jest na wieki ? Najlepsi dają 5 lat gwarancji ( Wolf, Durst ) wytrzymują podobno 20 lat. Reszta - gwarancja ma 3 lata. Średnio wytrzymują 10 - 15 lat ... ale wyciągnij sobie taki "made in China" z taniego modelu ... ten może pochodzi z 3 lata !

Nigdy nie mówiłem że można to zrobić za 5 zł ... wręcz przeciwnie ci co dostali publikacje i przeczytali wiedzą, że jak ma być profesjonalnie i wszystko nowe to najwyżej o połowę taniej od nowej porównywalnej kabiny. Przeczytaj sobie o co chodzi :

http://elakiernictwo.pl/c...akiernicz%C4%85

Chcesz taniej ... kup sobie używane materiały do adaptacji pomieszczenia i używaną jednostkę termo-wentylacyjną to cię to wyniesie z 15 - max 20 tyś już z montażem i wymianą tego co konieczne na nowe ... bo lampy kupisz nowe, filtry nowe,

I tak dla pełnej informacji to raczej nie kupisz normalnej markowej używanej kabiny za
4500 EUR z dostawą. Taka co trochę podziała 4 x 7 x 2,8 m to raczej 7 - 10 000 EUR, a tańsze ... albo 25 lat, albo małe, albo bez wyciągu sam nadmuch !

Większość ofert na te warte zachodu to powyżej 10 000 EUR ( CMC, SAICO, SAIMA, USI, BLOWTHERM ) + mały, remoncik, filtry i montaż !

Tu masz nową za 37 000 netto ! ... Podobno lakierujesz od wielu już lat ? Kupiłbyś sobie taką ? .... u producenta tylko 4870 $

http://moto.allegro.pl/it...cyjna_cena.html

Wysoka jak mieszkanie w blokach :) i ma moc ... nie zbędą do lakierowania jednego zderzaczka i zaprawek ! .... 47 000 brutto :glupek: Nie lepiej więc za 50 000 zaadoptować profesjonalnie duże pomieszczenie i kupić jednostkę za 30 000 z dwoma silnikami 7,5 KW i normalnym wymiennikiem ciepła i dwustopniowym palnikiem olejowym i nawalić tyle opraw oświetlenia że oślepniesz ja włączysz wszystkie naraz ... i wszystko nowe ... pochodzi lat bez żadnej awarii ! ... i najważniejsze wiesz za co płacisz i dlaczego.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
rajcuch
Forumator



Wiek: 48
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 213
Otrzymał 2 punkt(y)
Skąd: Wlkp
Wysłany: 01-02-2010, 22:02   

witam, co sadzicie o moim zakupie ?kabina CMC wym wewnątrz 7m x 4m x 2,7m pelna krata na podstawie, przepływ powietrza 24tys m3 silniki nadmuch 11kw wyciąg 9kw wymiennik nówka,palnik nówka,komin dwupłaszczowy 6m nówka , programator temperatury w szafie sterow. nówka. 13tys godz. przpracowane. oryginalna folia zabezpieczajaca na wszystkich elementach kabiny. kupiłem z włoch w komplecie ze strefą przygotowawczą CMC z depuratorem + ramie 6m spanesi z agregatem wyciągowym+sprezarka śrubowa 7,5kw +destylarka+myjka do pistoletów + stół z kwasówki z wyciagiem(lakierniczy)+spotter za jedyne 10tys euro z transportem. dobry zakup? ;]

cmc bol (14).JPG
tak wyglada
Plik ściągnięto 1526 raz(y) 174,54 KB

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 02-02-2010, 10:39   

Ze specyfikacji wyposażenia, parametrów kabiny i ceny wynika, że zrobiłeś świetny interes, wręcz kokosowy ;) Gratuluje. :)

p.s Skontaktuj się ze mą jeżeli możesz bo potrzebowałbym kilka takich zestawów w tej cenie ... może być nawet trochę drożej !
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
elvis
[Usunięty]

Wysłany: 02-02-2010, 10:48   

Bardzo dobry zakup jak widac po likwidacji zakładu , a cena atrakcyjna bo kupiłeś cały sprzęt. I tu ma sens maksyma "szukajcie aż znajdziecie "

[ Dodano: 04-02-2010, 14:07 ]
PROJEKTER napisał/a:
wymienniku kupisz nowy za 9000 + wymiana ... wreszcie zaczniesz pisać rzeczowe posty i błyśniesz doświadczeniem


Cóś podobnego wymiennik za 9 000 - ja mogę miec kazdą ilośc za 3 500 więc aby zrobic interes w Twoim stylu dostarczę Ci kazdą ilośc po 6 000 z montażem i gwarancją. Oczkuję na poważne propozycje.

Z poważaniem @elvis-twój cień
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 08-02-2010, 10:07   

Nikt nie pisał że to ma być wiatrak w ścianie napędzany na korbę. Jak na razie piszemy tu o profesjonalnej adaptacji w pełni zastępującej kabinę lakierniczą i dokładnie tak wyglądającej .... i to adaptacji która technicznie w niczym nie ustępuje kabinie. Nawet może ją przebić bo to TY decydujesz ile światła jakie parametry, jakie kraty na posadzce i jak gruba izolacja ... a w kabinie masz tylko wybór z kilku modeli typoszeregu o podobnej budowie. Jak kabina będzie kosztować 250 000 zł to adaptacja wyniesie 150 000.

Myślałeś że się da do tego wykorzystać wentylatory ze złomu i pospawać wymiennik ciepła ze starej butli gazowej ? .... sory ... ale to nie temat w tym stylu.

Lepiej przecztaj najpierw publikację SAM BUDUJĘ KABINĘ LAKIERNICZĄ ... potem pogadamy w tym stylu .... profesjonalnie ;)

[ Dodano: 08-02-2010, 10:18 ]
elvis napisał/a:
Cóś podobnego wymiennik za 9 000 - ja mogę miec kazdą ilośc za 3 500 więc aby zrobic interes w Twoim stylu dostarczę Ci kazdą ilośc po 6 000 z montażem i gwarancją. Oczkuję na poważne propozycje.


Zamiast 135 raz wypisywać że coś ci się znowu wydaje ... wklej tu link do producenta albo jakiś cennik ... prostując moje informacje ... bo widzisz @elvis :) każda kabina ma wymiennik ciepła o innej charakterystyce mocy cieplnej podawanej w jednostkach których nawet nie zdefiniowałeś ... a Ty już od tak ... podajesz jedną cenę dla każdego wymiennika nawet nie do końca zdając sobie chyba sprawę z tego jak on wygląda .... to nie piec do garażu ... kolego :nono: i jak tu robić z tobą interesy w jakimkolwiek stylu jak towar który publicznie oferujesz to lipa ... nie działa ... do tego zmienisz ceny przy dostawie ... a na koniec się okaże, że awaryjność sięga 100 % ... i co pośredniku ? Jak rozwiążesz problem wymian na własny koszt - Gwarancie ? No to .... podaj szczegóły czekam na poważne propozycje :) :) :glupek:

[ Dodano: 08-02-2010, 12:22 ]
Zanim jeszcze ktoś wyskoczy z informacją że to bardzo drogo ... 27 000 zł za jednostkę termo wentylacyjną ze sterowaniem zawierająca dwa wentylatory 5,5 KW palnik Riello, wymiennik ciepła, wentylator wyciągowy, klapy i ich sterowanie siłownikami ....proponuję sprawdzić ile kosztuje piec nadmuchowy o podobnych parametrach ... wydatek 16 000 m3/h, wentylator 5,5 KW, Moc grzewcza 230 KW prawdopodobnie skok termiczny ok 15 - 20 st. C czyli przy minus 5 st.C na zewnątrz + 15 w kabinie. Na przykład taki popularny :

http://www.konkret2.pl/in...n=artykul&id=98
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kwazar
Użytkownik


Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 12
Skąd: Wieluń
Wysłany: 08-02-2010, 20:42   

Witam PROJEKTER

Jeśli można to skontaktuj się ze mną pod adresem fhkwazar@tlen.pl jestem Autoryzowanym Dystrybutorem DuPont i widzę, że piszesz same konkretne informacje (znasz się na rzeczy), a na adaptację pomieszczeń w cenach o których piszesz znajdę kilku chętnych, więc jeśli można to proszę o kontakt.

Pozdrawiam
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 08-02-2010, 22:09   

Dzięki :) ... Tylko żeby to dostrzec i docenić to potrzeba innego fachowca z branży, który się zna na tym co robi ;) ... bardzo się cieszę że jest tu też ktoś taki jak Ty @kwazar ...

Już trochę mnie irytują ciągle przygadujący anonimowi forumowicze z lenistwa nie sprawdzający przekazywanych informacji tylko upierający się przy stanowisku , że i tak widzą lepiej i ch...j bo już kilka lat sami lakierują :glupek:

W efekcie zamiast posuwać się do przodu w każdym temacie, to często forum kręci się w kółko i trzeba dowodzić, że czarne jest czarne, a białe - białe a ...nie różowe :) ... i nie tak tanie jak przypuszczali, trochę trudniejsze do zrobienia , i pomimo że się im wydaje że będzie dobrze to ... niestety nie będzie działać prawidłowo.

Czasami się zastanawiam czy faktycznie ktoś tu potrzebuje pomocy czy tylko chce sam sobie udowodnić, że lakiernia w garażu z wentylatorkiem w ścianie jest - cool :glupek:

i ( co poniektórzy ) żadnej odpowiedzialności za słowa ... tragedia !
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
michalLbn
Klubowicz


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 2131
Punkty: 49/7
Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 09-02-2010, 09:38   

Znajomy lakiernik u którego się uczyłem kilka lat temu zbudował sobie samodzielnie komorę. Zaczął jakieś 7 lat temu. Komora okazała się bardzo mało wydajna ( wentylacja i ogrzewanie), zaczął więc przebudowywać, zmieniać samodzielnie skonstruowane wymienniki ciepła na jakieś palniki łopaty w dmuchawach. Jednak łopaty nadal się odrywały i rzęziły. Wielokrotnie musiał malować bez wentylacji z powodu awarii. Jakieś 2,5 roku temu postanowił to wszystko przebudować. Okazało się że filtracja była tak słaba że łopaty dmuchawy były oblepione kilkucentymetrową warstwą farb i lakierów. Nie dziwiło nas że samochody na dworze zawsze były zapylone bo już z komina wyciągu leciało powietrze o zabarwieniu koloru lakieru. Poprzednia komora była także za niska. Musiał ją wydłużyć o metr i podnieść o 80cm żeby było wystarczająco miejsca. Stare dmuchawy zastąpiły wydajniejsze dmuchawy do siana, na ściany poszła płyta gipsowa, więcej lamp, filtry kabinowe górny i dolny, drzwi zrobione samodzielnie potrzebowały wielu uszczelnień , a drzwi boczne (wejściowe dla lakiernika) nie wytrzymywały ciśnienia w kabinie i się otwierały. Następnie problemy z ogrzewaniem. W końcu zastosował palnik na ropę. I tak oto po 7 latach doprowadził kabinę do stanu używalnośći. Na ostatnią przebudowę poszło około 25 tys zł. Jednak lepiej poczytać najpierw wypowiedzi doświadczonych niż się męczyć.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 09-02-2010, 11:58   

No właśnie ! ... świetna konkluzja ;) ... po co prosić o pomoc jak się jest ... mądralą ?

Najlepiej to jest ... od razu zlecić opracowanie dokumentacji do adaptacji takiego pomieszczenia specjaliście od wentylacji i elektrykowi. Jak się jeszcze ma trochę pojęcia jak to ma działać kiedy się co włączać, a kiedy wyłączać i po co są rożne filtry ... to można zrobić kabinę samemu. Szczególnie że taka profesjonalna adaptacja to tak naprawdę dopieszczenie pomieszczenia i ... zakup kompletnego zespołu grzewczo - wentylacyjnego. Wtedy projekt jest tani i kabina działa świetnie i wszystko jest w niej nowe !

Jak ktoś chce zaoszczędzić i się doktoryzować przy budowie to trwa to kilka lat i kosztuje masę bezsensownie wydanych pieniędzy ... ale niestety wielu ... bardzo wielu lakierników którzy pracują w kabinie lub ją widzieli ... myślą że wszystko o niej wiedzą i posuwają się ciut za daleko ... spawając wymienniki ... wkładając rożne wentylatory z których każdy działa niezależnie od innych ... efekt ... opisany jest post wcześniej. :buhaha:
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
rajcuch
Forumator



Wiek: 48
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 213
Otrzymał 2 punkt(y)
Skąd: Wlkp
Wysłany: 10-02-2010, 20:28   

a tak przy okazji zapytam Panie Robercie co to sa za filtry które posiadam w mojej niedawno zakupionej kabinie... jest ich 12 szt (takie tuby) wsuwane w depurator, carbon to nie jest bo są puste w srodku... może być to opcja czystszego wyrzutu?
pozdrawiam
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 11-02-2010, 11:07   

Jeżeli stoją pionowo w zespole turbiny wyciągowej ... to z pewnością filtry bębnowe z węglem aktywowanym. Wklej jakieś foto bo tu jak w każdej kabinie producenci stosują przeróżne rozwiązania. Mata ze sprasowanym granulatem wkoło bębna, metalowy cylinder z wkładami pułkowymi i luźnym granulatem, szuflady z siatką i wsypem granulatu ... każdy ma własny pomysł, a skutecznośc oczyszczenia powietrza nie przekracza 30 % :) . Węgiel to zasadniczo mało skuteczny system w kabinach lakierniczych ... za duża prędkość przepływu powietrza.

Jak to filtry węglowe, a mają już swoje lata ... to je wyjmij ... będą mniejsze opory powietrza na turbinie wyciągowej i maty PAINT STOP posłużą ci dłużej bo będziesz mógł ich używać nawet jak się mocno zapchają. W dobrej kabinie przed wentylatorem powinien być filtr kieszeniowy jako ostatnia linii ochrony łopatek.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
rajcuch
Forumator



Wiek: 48
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 213
Otrzymał 2 punkt(y)
Skąd: Wlkp
Wysłany: 11-02-2010, 20:56   

są na nich resztki jakby filtrów paint stop i oprócz nich w depuratorze są dwa płaskie wkłady z filtrami. czyli moge na te tuby założyc paint stop i bedzie grało? bo w agregacie nawiewowym są 3 filtry 7 kieszeniowe. i jeszcze przy okazji zapytam gdzie moge dostac w miare korzystnej cenie i jakie najlepiej załozyć?
pozdrawiam
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 11-02-2010, 22:42   

Prześlij jakieś foto ! ... filtry Paint stop nie są montowane wewnątrz ekstraktora wyciągowego ... one działają inaczej ... zagęszczają się ku dołowi a na górze są rzadsze tj. układa się je zielonym kolorem do góry pod kratami na podłodze kabiny. Gdy są pionowo też średnio działają ( np na stanowiskach lakierniczych z kanałem stalowym na posadzce ... i dlatego w ściankach lakierniczych pionowych stosuje się filtry kartonowe Andrea.

Nie nawija się ich na bęben bo to nic nie da ... zrób foto tych bębnów.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
elvis
[Usunięty]

Wysłany: 12-02-2010, 00:52   

PROJEKTER napisał/a:
Jak ktoś chce zaoszczędzić i się doktoryzować przy budowie to trwa to kilka lat i kosztuje masę bezsensownie wydanych pieniędzy ... ale niestety wielu ... bardzo wielu lakierników którzy pracują w kabinie lub ją widzieli ... myślą że wszystko o niej wiedzą i posuwają się ciut za daleko


To pomysł samemu budowania kabiny jest pounięciem sie za daleko.

Czemu nie przedstawisz wstępnego kosztorysu -chocby w zarysie.
Podałeś ze system grzewczo nawiewowy będzie kosztował 27 tys a gdzie cena agregatu odciagowego , kratownic pomostowych , plenum, lamp oswietleniowych ,przewodów wyrzutni i czerpni wraz z czapkami,prac ziemnych, straconych dni i nieprzespanych nocy, no i oczywiscie koszty opracowania dokumentacji do adaptacji oraz dodatkowych materiałów.
A co się okaże jak pomieszczenie jest o pół metra szersze i o 70 cm dluzsze jak typowe rozmiary plenum??????, ile sobie zażyczy firma za dopasowanie lub robienie na wymiar???????. A jezeli plenum będzie o wiele mniejsze od pomieszczenia to co z zawirowaniami powietrza w górnych rogach???????--przeciez według Ciebie ma to byc kabina o wysokim standardzie.

Moim zdaniem budowa takiej kabiny mogłaby miec sens gdy ktoś planuje lakierowanie pojazdów o niestandardowych gabarytach np. kombajn Bizon lub w wypadku gdy nie ma żadnych szans na dostawienie kabiny do już istniejącego obiektu lub postawienie jej wewnątrz.
Moim zdaniem nie jest to propozycia dla blaszako-garażowców ani dla małych zakładów a tym bardziej dla takich gdzie jest bardzo wielki przerób i kabina pracuje na dwie zmiany- bo śmieszne by było aby właściciel takiego biznesu bawił się w Adama Słodowego (dla niezorientowanych --to był taki majsterkowicz)

Jeżeli polscy producenci kabin "kiepsko przędą" z takich czy innych powodów i chcą sprzedawac agregaty grzewczo- nawiewowe po 27 tyś to myslę że im to nie wyjdzie a oszczędnosci niech szukają w swoich marmurowych biurowcach ,wypasionych biurach i sekretarkach.
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 12-02-2010, 08:05   

A Ty @elvis ... post 139 ... i znowu jesteś nastawiony na NIE :) .... i tak cały czas. Nie wiesz o czym piszesz, nie znasz się na tym, ale na wszelki wypadek skrytykujesz :glupek:

... chcesz znać szczegóły i dostać precyzyjny kosztorys z wyszczególnieniem wszystkich materiałów ... napisz jak duże pomieszczenie ... ZAPŁAĆ i dostaniesz !

Co ty myślałeś że to "Kółko Różańcowe" albo "Stowarzyszenie Brata Alberta" ... są granice otrzymywania wiadomości i wiedzy za free ... i akurat Ja to już ją dawno przekroczyłem ... jednak nadal są rzeczy za któte musisz zapłacić ... albo sam kombinuj i się doktoryzuj i gimnastykuj z 5 lat :taniec33: .... zaoszczędzisz :)

Widzisz - plenum ze stanowiska lakierniczego którego Ty używasz w swojej lakierni nie nadaje się do kabiny o wysokim standardzie .... bo jest nie szczelne ... Więc problem z jego dopasowaniem do pomieszczenia właśnie został rozwiązany ... a jednostkę trmowentylacyjną to możesz kupić ode mnie ... jak będę ci chciał sprzedać :plaża:

:) ... chciałbym posłuchać jak zamawiasz ją u producenta i wijesz się przy każdym pytaniu o parametry, automatykę, sposób sterowania i np presostaty :buhaha:

Nigdy nie pisałem, że budowa kabiny samodzielnie jest tania ... wręcz przeciwnie ( przeczytaj sobie publikację :nono: ) ... nigdy nie pisałem że to szajs i że nie działa albo robią się w niej zawirowania, a całość rozpadnie się po pół roku ... wręcz przeciwnie ... może zostać wykonana z grubszą osłoną termiczną niż zwykła kabina z silniejszym oświetleniem ... i wieloma innymi rzeczami na które producent kładzie lachę

A czy jest taniej ? ... od kabiny używanej - dziesięcioletniej NIE ( bo tu wszystko jest nowiutkie ) ... od nowej kabiny z CHRL za 40 000 ... też NIE, bo ta po adaptacji działa bez zarzutu, a ta za 40 tyś z Chin tylko hałasuje ... żeby działała to musi kosztować minimum 70 000 ... i tu "krytykancie" dochodzimy do punktu w którym adaptacja wychodzi trochę taniej i działa perfekcyjnie.

Ale żeby to zrobić perfekcyjnie to potrzeba dokumentacji wykonawczej opracowanej przez specjalistów, a nie porypanych pomysłów lakiernika któremu się wydaje, że wszystko wie o wentylacji i elektryce sterowaniu cyklami i ... przepisach :glupek:

Tobie natomiast się wydaje, że jak sam zrobisz kabinę to nie będzie ona działać bo nie ma w niej .... magi i nie wyprodukował jej Hary Potter ... a to było i jest prostackie pudło lub pomieszczenie do lakierowania, wykończone w specjalny sposób ... reszta to absolutnie profesjonalny osprzęt typowej kabiny lakierniczo - suszarniczej ... dlatego zaoszczędzisz najwyżej połowę i to w porównaniu do oferty o identycznych parametrach a nie jakiejś tam kabiny ... bo tobie to wszytko jedno byle była ... biała :)

Zmądrzej @elivis ! ... choć ciut ciut :angry:
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
meverick
Guru



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 412
Punkty: 6/8
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 12-02-2010, 10:24   

elvis napisał/a:
Ta.....jest tylko jeden gostek w Polsce który się zna na parametrach kabin - akwizytor@PROJEKTER. Powiedz -a na czym to ty się nie znasz?????????
kolego elvis, uwierz mi na słowo że PROJEKTER, zna się na BARDZO wielu sprawach , nie wiem czy miałes przyjemność z nim rozmawiać , ja miałem problem - niby nie do przeskoczenia bo jak się okazało tam gdzie teraz mam warsztat nie moge miec go legalnie :killer: zadzwoniłem do p. Roberta , przedstawiłem jak się sprawy mają , 15 minut grzecznie wysłuchałem propozycji jak to załatwić , na drugi dzień poszedłem do urzędu juz z wiedza , która przekazał mi PROJEKTER, i na dzień dobry pani szukała przez 30 minut paragrafów by potem mi powiedziec że jeśli zrobie tak jak zaproponował kolega PROJEKTER, to moga mi "naskoczyć" bo będzie to w 100% spełniało wymogi które niby były nie do przeskoczenia :)
elvis napisał/a:
Szanujący się akwizytor nigdy nie zwraca się do potencjalnego klienta słowami "ZAPŁAC i dostaniesz.
za wiedze się płaci i nikt fundacją charytatywną nie jest , Tobie klient płaci bo wiesz jak polakierowac by było zajebiaszczo , PROJEKTER, bierze pieniądze za to by wszystko spełniało normy i miało ręce ,i nogi , przy okazji żaden urzędas Cię nie zagnie - sprawdzone :D
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
elvis
[Usunięty]

Wysłany: 12-02-2010, 10:44   

PROJEKTER napisał/a:
... chcesz znać szczegóły i dostać precyzyjny kosztorys z wyszczególnieniem wszystkich materiałów ... napisz jak duże pomieszczenie ... ZAPŁAĆ i dostaniesz

Co ty myślałeś że to "Kółko Różańcowe" albo "Stowarzyszenie Brata Alberta" ... są granice otrzymywania wiadomości i wiedzy za free ... i


A od kiedy to kosztorys wstępny to szczegóły i dlaczego niby to tajemnica. Proponujesz "raj na ziemi" i chcesz to trzymac w tajemnicy???????????????Twoja "cudowna maśc na szczury " ma się sprzedawac to czemu nie chcesz podac jej "powalająco atrakcyjnej ceny "

Lansujesz siebie i swój pomysł stosując metody wciskania kitu jak w programie TV MANGO i chyba tam powinno byc Twoje miejsce. Choc na TV MANGO każdy " wciskany kit" ma konkretną cenę.

Szanujący się akwizytor nigdy nie zwraca się do potencjalnego klienta słowami ZAPŁAC to dostaniesz.

PROJEKTER napisał/a:
... chciałbym posłuchać jak zamawiasz ją u producenta i wijesz się przy każdym pytaniu o parametry, automatykę, sposób sterowania i np presostaty


Taaa.....jest tylko jeden gostek w Polsce który zna się na parametrach kabin lakierniczych--akwizytor @PROJEKTER. Może powiesz na czym to Ty się nie znasz.??????.

A dla wiadomości zainteresowanych powiem że są w Polsce firmy sprzedające kabiny używane które na życzenie sprowadzają nowy wymiennik ciepła czy palnik .
Więc straszenie dziurką w wymienniku jest bez sensu. A po takiej wymianie mamy praktycznie nową kabinę za połowe ceny. Czy to się komuś podoba czy nie ! !!!!!!!!!

A co najważniejsze mamy świadomośc że nie dalismy się zrobic na szaro.

Jak ktoś ma kasę i pewnośc że kabina będzie mogła szybko się zwrócic to kupuje nówkę i nie kombinuje.
Lakiernik ma lakierowac a nie kombinowac.!!!!!!!!!!

[ Dodano: 12-02-2010, 10:54 ]
meverick napisał/a:
kolego elvis, uwierz mi na słowo że PROJEKTER, zna się na BARDZO wielu sprawach


A czy ja kiedykolwiek to negowałem. Przecież rozmawiamy tu na konkretny temat i rozważamy --samodzielną budowę kabiny lakierniczej-- a nie przepisy prawa budowlanego.

[ Dodano: 12-02-2010, 10:59 ]
meverick napisał/a:
za wiedze się płaci i nikt fundacją charytatywną nie jest , Tobie klient płaci bo wiesz jak polakierowac by było zajebiaszczo


Tak oczywiście ale nigdy mi się nie zdarzyło aby odmówic klientowi wstępnej wyceny przed rozpoczęciem roboty. Czasem nawet wychodząc na zero nigdy nie zmieniłem raz podanej ceny.
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 12-02-2010, 12:42   

elvis napisał/a:
A od kiedy to kosztorys wstępny to szczegóły i dlaczego niby to tajemnica. Proponujesz "raj na ziemi" i chcesz to trzymac w tajemnicy???????????????Twoja "cudowna maśc na szczury " ma się sprzedawac to czemu nie chcesz podac jej "powalająco iatrakcyjnej ceny "


Człowieku żebyś nawet się nadął jak balon ... nie dostaniesz nic :D ZERO INFORMACJI ... chyba że zapłacisz ... wtedy proszę bardzo :*

... możesz sobie pajacować i się dalej wydurniać :) ZERO KASY = ZERO INFO !

... jak przyjdzie ci krytykancie kupić Chińską kabinę o długości 18 metrów i wysokości 5 za 160 000 zł, lub jakąś przyzwoitą za 260 000 to .... na kolanka i do firmy PROJEKTER. a my się zastanowimy łaskawie czy ci udostępnimy dokumentację jak to zrobić za 80 tyś ?

... bo widzisz @elvis nie wszyscy malują błotniczki w 126 p za 150 zł pod plenum filtracyjnym ze starego stanowiska ... są tacy co za bok w autobusie biorą 4 tyś i pewnie się mniej naszarpią niż ty przy tych błotniczkach tylko potrzebują większej kabiny. I zobacz jaki jest próg wejścia dzięki wiedzy i doświadczeniu wielce szanownego Pana PROJEKTER - prawie cztery razy mniejszy niż przy kupnie kabiny ... i tylko ślepiec, lub głupiec uznać może że nie zapłaci za "know-how" i nadmie się jak balon kupując sobie tą za 160, lub za 250 tyś :glupek:

Myślisz, że jak ktoś ma kasę to nie umie liczyć ?

Nie zapominaj, że tytuł tematy jest - SAM buduję kabinę lakierniczą ... SAM @elvis. Coś ci się pokręciło w tym zajadłym ataku.

Moje zadanie to pomóc i wiedzieć jak ... a nie szukać za ciebie tanich materiałów, lub wykonawcy. Jesteś frajerem płacisz za wszystko drogo i zaoszczędzisz może z 20 % ... Jesteś mądry i cwany zaoszczędzisz nawet 60 % ... a działa tak samo dobrze.

Ale @elvis - Nie chcesz to nie rób ... kogo to obchodzi ? ... ty możesz zostać w świecie w którym kabina lakiernicza to urządzenie opracowane przez NASA ... Ja kolego za długo przy tym pracuję projektując stanowiska lakiernicze i kabiny.


[quote="elvis"] Taaa.....jest tylko jeden gostek w Polsce który zna się na parametrach kabin lakierniczych--akwizytor @PROJEKTER. Może powiesz na czym to Ty się nie znasz.??????. /quote]

Cóż "ślepcu" od pierwszego dnia od kiedy tu jestem ... w każdym post-cie który napisałem masz przed nosem dowód na to że tak własnie jest :czytaj to!!: ... no może nie jedyny ... ale jeden z najlepszych ... W podpisie - ślepcu masz zdjęcie stanowiska lakierniczego o długości 10 metrów zasilanego jedną turbiną 7,5 kW z szufladami z węglem. Każdy kto się na tym choć trochę zna powie NIE MA PRAWA DZIAŁAĆ ! NA 100 % NIE CIĄGNIE NA KOŃCACH ... No coż :) ... dział, ciągnie i nawet dmucha z góry przy otwartej na zewnątrz przepustnicy ( czego nie robią inne stanowiska których projekt nie wyszedł spod mojej reki ) do tego - świetnie się sprzedaje ( jest ich 12 w POLSCE ) ... i zgadnij elvisku gdzie kryje się ten cud i ta tajemnica i ta wiedza akwizytora :) :) :) , ... że to działa i to zajebiście ostro ?

Od razu ci może pokażę .... zdjęcie wcześniej ... tajemnica tkwi w specjalnym profilu fundamentu ... ALE WIDZISZ cwaniaczku masz to przed nosem od prawie roku ... a śmiesz mi ubliżać ? To unikat na skalę światową . Poszukaj sobie w necie zdjęcia strefy o takich wymiarach z jednym zespołem wentylacyjnym ... 100 % tego co znajdziesz to realizacja z mojej dokumentacji ... a ty elvis czym się tam pochwalisz w sprawie kabin lakierniczych ? czy choćby stanowisk ? ... wiesz tak - żebym zaczął ewentualnie zwracać poważniej uwagę na twoje krytykanckie szczurze popiskiwania ?

[ Dodano: 12-02-2010, 13:02 ]
elvis napisał/a:
A dla wiadomości zainteresowanych powiem że są w Polsce firmy sprzedające kabiny używane które na życzenie sprowadzają nowy wymiennik ciepła czy palnik .
Więc straszenie dziurką w wymienniku jest bez sensu. A po takiej wymianie mamy praktycznie nową kabinę za połowe ceny. Czy to się komuś podoba czy nie ! !!!!!!!!!

A co najważniejsze mamy świadomośc że nie dalismy się zrobic na szaro.


Kurde @elvis ... jaki ty jesteś :glupek: ... palniki Riello są w Poznaniu ... wielki centralny magazyn z wszystkim ... a wymienniki u 18 producentów kabin na terenie całego kraju . Co ty chcesz sprowadzać ? Co to za idiotyczna wiadomosc dla zainteresowanych ? W co ty ich pakujesz ? ... no chyba, że jak rozumiem z twojego postu oni ( ci co sprowadzają ) to robią za darmo, a tu trzeba zapłacić ... łącznie prawie 10 tyś ... i po tym mamy już nowy wymienik i palnik ... w 10 letniej kabinie ... bo nie bardzo rozumiem gdzie następuje ten cud odnowy całego urzadzenia po wymianie palnika ...

ale rozumiem. że zaraz to wyjaśnisz zainteresowanym ? PROSZĘ ELVIS :welcome: temat na forum do twojej dyspozycji :plaża: ... wyjaśnij nam ten cud :)
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
elvis
[Usunięty]

Wysłany: 12-02-2010, 13:58   

PROJEKTER napisał/a:
bo widzisz @elvis nie wszyscy malują błotniczki w 126 p za 150 zł pod plenum filtracyjnym ze starego stanowiska ... są tacy co za bok w autobusie biorą 4 tyś i pewnie się mniej naszarpią niż ty przy tych błotniczkach tylko potrzebują większej kabiny.


Ot i wychodzi szydło z worka, chorągiewka w drugą stronę, to co miało byc kabiną dla "kowalskiego" jest kabiną do lakierowania autobusów.
Więc po co ten temat tu na tym forum ilu jest tu takich którzy lakierują autobusy.

W 99.9% ludzi którzy czytają to forum lakieruje właśnie błotniczki a 50% to błotniczki i założę się ze nie więcej jak jeden na tydzień.
Więc czego tu szukasz???? najwyrażniej czujesz się niedowartościowany a przede wszystkim Twoja pazernośc na kasę nie zna granic przyzwoitości.

Nie chwal się swoją wyższością bo to większy obciach jak byc tym co maluje błotniczki a los potrafi byc przewrotny.

Ale tak to już jest -jak ktoś skończył "niedzielną szkółkę" w trybie zaocznym to ciągle manifestuje to "osiągnięcie".

PROJEKTER napisał/a:
... a wymienniki u 18 producentów kabin na terenie całego
kraju .

Czy to te po 9 tyś -jak tak to gratuluje poczucia humoru.
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 12-02-2010, 16:20   

Tak @elvis to te wymienniki ... ale od dziś masz na forum przedstawiciela producenta kabin lakierniczych z Poznania ... to teraz może sobie z nim powymieniaj posty ... bo ja to już mam o tobie własną opinię ... a ty już doskonale wiesz jaką :)

Fajne teksty to te : CZEGO TU SZUKASZ ? KABINA DLA KOWALSKIEGO ! NIEDZIELNA SZKÓŁKA ... oj elvis, elvis jaki ty głupi jesteś to jest wprost nie do opisania :glupek: ... najgorsze, że ty już nie zmądrzejesz. Z postu na post, coraz większe durnoty są w tych twoich wypowiedziach.

Nie zaśmiecaj człowieku tego tematu i spadaj do innego ... jak nie masz nic do powiedzenia i nie umiesz sklecić mądrego pytania ! ... albo będziesz olewany !
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
meverick
Guru



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 412
Punkty: 6/8
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 12-02-2010, 18:07   

elvis napisał/a:
A czy ja kiedykolwiek to negowałem. Przecież rozmawiamy tu na konkretny temat i rozważamy --samodzielną budowę kabiny lakierniczej-- a nie przepisy prawa budowlanego.
moje pytania , które podczas rozmowy z p. Robertem dotyczyły własnie tego tematu , poprustu urzedasy powiedziały NIE , a na drugi dzień odszczekali to ;)
elvis napisał/a:
Tak oczywiście ale nigdy mi się nie zdarzyło aby odmówic klientowi wstępnej wyceny przed rozpoczęciem roboty. Czasem nawet wychodząc na zero nigdy nie zmieniłem raz podanej ceny.
no niby masz racje , ale Ty wyceniasz coś co widzisz , a PROJEKTER, nie widzi każdego budynku i za frajer tez jeździc po całej polsce nie będzie by zobaczyc czyjś garaz, stodołe , blaszaka i powiedziec projekt będzie będzie kosztował tyle i tyle , a wtedy kowalski powie : eee a myślałem że to 50zł będzie ... Ja zadzwoniłem przedstawiłem wstępnie jak to u mnie wygląda, otrzymałem sporo porad za free i ustaliłem że jak coś to będziemy dalej rozmawiac ;]
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
4x4
Wymiatacz


Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 176
Punkty: 2/7
Skąd: Okolice
Wysłany: 12-02-2010, 23:26   

Proiekter Ty masz szczęście jak nie front to elwis :nono:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 13-02-2010, 09:01   

Tak ! Faktycznie masz rację ... zawsze się znajdzie jakiś krytykant / awanturnik. Front247 to przynajmniej bronił zajadle własnej wizji świata i branży lakierniczej. Głupiej i żenującej, ale jednak własnej wizji ... a o co chodzi elvisowi to wogóle nie wiem :)

[ Dodano: 13-02-2010, 12:27 ]
Montaż kabiny dla autobusów w 5,3 sekundy .... WOW ! http://www.metacafe.com/w...le_spray_booth/
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Deca-Durabolin
Klubowicz



Pomógł: 11 razy
Wiek: 32
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 1313
Punkty: 28/35
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 13-02-2010, 13:25   

PROJEKTER napisał/a:
Montaż kabiny dla autobusów w 5,3 sekundy .... WOW ! http://www.metacafe.com/w...le_spray_booth/

:D :D :D
_________________
... i zacznij widzieć siebie takim, jakim zawsze chciałeś być .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 13-02-2010, 13:26   

... i jak kogoś nie stać na całą kabinę .... to tu taka malusieńka do małych napraw :
http://www.futurecure.com...es/smartair.mpg
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
rajcuch
Forumator



Wiek: 48
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 213
Otrzymał 2 punkt(y)
Skąd: Wlkp
Wysłany: 14-02-2010, 14:32   

przesyłam fotki tych tub z jedną w depuratorze.

DSC01645.JPG
Plik ściągnięto 1029 raz(y) 30,89 KB

DSC01647.JPG
Plik ściągnięto 1095 raz(y) 38,02 KB

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
online
Maniak forum



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 963
Punkty: 10/10
Skąd: Śląsk
Wysłany: 15-02-2010, 09:20   

PROJEKTER napisał/a:
... i jak kogoś nie stać na całą kabinę .... to tu taka malusieńka do małych napraw :


Z tego co widze, to to jest tylko odciąg? Fajny patent :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 15-02-2010, 11:23   

rajcuch napisał/a:
przesyłam fotki tych tub z jedną w depuratorze.


Głowy sobie nie dam za to obciąć ... ale wygląda na bęben z węglem aktywowanym.
Niestety niektórzy producenci kabin czasami eksperymentowali z różnymi rozwiązaniami filtracyjnymi kilkanaście lat temu ... ale raczej to węgiel !

Musisz je usunąć i w szyny wprowadzić filtr kieszeniowy na ramie żeby chronić turbinę wyciągową nie zależnie od mat Paint Stop pod kratami podłogi.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
rajcuch
Forumator



Wiek: 48
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 213
Otrzymał 2 punkt(y)
Skąd: Wlkp
Wysłany: 15-02-2010, 20:46   

Jeszcze jedno pytanko Panie Robercie, silnik wyciagu ma moc 11kw, podstawa ma wys.45 cm, jak najlepiej ułozyc kanały wyciągowe w podstawie? Mam tych wanien ze strefy i z kabiny pomieszane a w tej ksiązce technicznej nie ma dokladnie wyrysowane jak ma byc. Ułożyłem tak jak na foto. Dobrze bedzie?

DSC01656.JPG
Plik ściągnięto 1177 raz(y) 62,53 KB

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 16-02-2010, 10:21   

Przy takiej mocy silnika wyciągu ułóż filtry pod wszystkimi kratami na całej powierzchni podłogi ( jeżeli masz tyle krat ). Po kilku pierwszych malowaniach ciśnienie punktowe się ustabilizuje zapychając filtry tam gdzie jest największa prędkość opadu. ( podejrzewam że jednostka termo-wentylacyjna stoi na końcu z lewej strony i tam na początku będzie najmocniejszy wyciąg ) .

Pamiętaj o ochronie wentylatorów wyciągu filtrem kieszeniowym ( zamiast tych bębnów ) bo przy takiej mocy wyciągu pył będzie przeciskany każdą szparką pomiędzy filtrami podłogi.

Jak nie masz tyle krat ( na cała podłogę ), a oświetlenie jest w skosach to aktywne rzędy ułóż pod ścianami i na środku.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
dziabak
Bywalec



Wiek: 46
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 27
Otrzymał 1 punkt(y)
Wysłany: 20-03-2010, 16:30   

michalLbn napisał/a:
Znajomy lakiernik u którego się uczyłem kilka lat temu zbudował sobie samodzielnie komorę. Zaczął jakieś 7 lat temu. Komora okazała się bardzo mało wydajna ( wentylacja i ogrzewanie), zaczął więc przebudowywać, zmieniać samodzielnie skonstruowane wymienniki ciepła na jakieś palniki łopaty w dmuchawach. Jednak łopaty nadal się odrywały i rzęziły. Wielokrotnie musiał malować bez wentylacji z powodu awarii. Jakieś 2,5 roku temu postanowił to wszystko przebudować. Okazało się że filtracja była tak słaba że łopaty dmuchawy były oblepione kilkucentymetrową warstwą farb i lakierów. Nie dziwiło nas że samochody na dworze zawsze były zapylone bo już z komina wyciągu leciało powietrze o zabarwieniu koloru lakieru. Poprzednia komora była także za niska. Musiał ją wydłużyć o metr i podnieść o 80cm żeby było wystarczająco miejsca. Stare dmuchawy zastąpiły wydajniejsze dmuchawy do siana, na ściany poszła płyta gipsowa, więcej lamp, filtry kabinowe górny i dolny, drzwi zrobione samodzielnie potrzebowały wielu uszczelnień , a drzwi boczne (wejściowe dla lakiernika) nie wytrzymywały ciśnienia w kabinie i się otwierały. Następnie problemy z ogrzewaniem. W końcu zastosował palnik na ropę. I tak oto po 7 latach doprowadził kabinę do stanu używalnośći. Na ostatnią przebudowę poszło około 25 tys zł. Jednak lepiej poczytać najpierw wypowiedzi doświadczonych niż się męczyć.

Mial bym prosbe do Ciebie czy mogl bys zaprosic tego lakiernika na to forum? na pewno dzisiaj jego wiedza i (7 letnie doswiadczenie ;) )przydalo by mi sie i zapewne nie tylko mnie, pewnie wielu z nas chcialo by wiedziec jak sie za to zabrac, i uniknac staconego czasu, placic za informacje nie bede :nono: moze nalezy akurat do jakiegos "Kółka Różańcowego" albo "Stowarzyszenie Brata Alberta". lub innej sekty :aniolek: i podzieli sie zdobytymi informacjami za free
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kamilbusko
Klubowicz


Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 1429
Punkty: 7/5
Wysłany: 20-03-2010, 16:45   

kółko różańcowe to sekta????????? :glupek:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 20-03-2010, 21:20   

dziabak napisał/a:

Mial bym prosbe do Ciebie czy mogl bys zaprosic tego lakiernika na to forum? na pewno dzisiaj jego wiedza i (7 letnie doswiadczenie ;) )przydalo by mi sie i zapewne nie tylko mnie, pewnie wielu z nas chcialo by wiedziec jak sie za to zabrac, i uniknac staconego czasu, placic za informacje nie bede :nono: moze nalezy akurat do jakiegos "Kółka Różańcowego" albo "Stowarzyszenie Brata Alberta". lub innej sekty :aniolek: i podzieli sie zdobytymi informacjami za free


NO - Może się podzieli tą wiedzą :buhaha: ... podobno gdzieś za górami za lasami żyją jeszcze społecznicy, ktorzy robią takie rzeczy za free :

ZAWARTOŚĆ OPRACOWANIA ( przykład z ostaniej realizacji )

1. Zasada działania komory lakierniczo suszarniczej ………..…….. 1 - 6
2. Wentylacja komory wariant A ………………………………………. 7- 9
3. Wentylacja komory wariant B …………………………………….. 10 - 12
4. Wentylacja komory wariant C …………………………………... . 13 - 16
5. Wentylacja komory wariant D …………………………………….. 17 - 18
6. Wentylacja komory wariant E ………………………………………18 - 20
7. Podłoga komory lakierniczej ……………………………………… 21 - 24
8. Konstrukcja nośna komory ……………………………….……….22 - 25
9. Ściany osłonowe i izolacja termiczna ……………………………..23 - 26
10. Oświetlenie komory ……. ………………………………………….27 - 29
11. Budowa sufitu pomieszczenia …………………………………….30 - 33
12. Układ filtracji powietrza …………………………………………….34 - 39
13. Rodzaje wentylatorów ……………………………………………. 40 - 43
14. Palniki i wymienniki ciepła ………………………………………… 44 - 47
15. Zintegrowany zespół jednostki termo wentylacyjnej …………… 48 - 50
16. Tablica sterownika i fazy pracy komory …………………………. 50 - 51
17. Podstawy prawne do legalizacji pomieszczenia lakierni ………. 53 - 65
18. Zakres wymaganych formalności ………………………………… 66 - 75
19. Znak CE podstawa i zakres certyfikacji komory lakierniczej …. 76 - 81
20. Montaż stelaży ………………………………………………………82 - 84
21. Lampy oświetleniowe Luthert …………………………………….. 85 - 88
22. Instalacja elektryczna …………………………………………….. 89 - 93
23. Realizacja fundamentu posadzki - opis ………………………… 94 - 95
24. Montaż osłony termicznej – opis …………………………………. 96 - 98
25. Rozruch i uruchomienie komory ………………………………… 99 - 103
26. Instrukcja obsługi i procedury awaryjne ………………………..104 - 118

27. Zestawienie materiałów i podzespołów.

RYSUNKI WYKONAWCZE W RZUTACH I PRZEKROJACH

ETAP 1. - FUNDAMENT I KONSTRUKCJA WSPORCZA KRATOWNIC
Rysunki 1 - 4
ETAP 2. - ŚCIANY I IZOLACJA TERMICZNA POMIESZCZENIA
Rysunki 5 - 8
ETAP 3. - INSTALACJA ELEKTRYCZNA I OŚWIETLENIE
Rysunki 9 - 11
ETAP 4. - DACH I KONSTRUKCJA WSPORCZA SUFITU
Rysunki 12 -15
ETAP 5. - JEDNOSTKA TERMOWENTYLACYJNA
Rysunki 16 - 20
ETAP 6. - WROTA WJAZDOWE I DRZWI WEJŚCIOWE
Rysunki 21 - 23

Opcjonalnie : Opinia BHP PPOŻ i SANEPID do dokumentacji projektowej


To tylko .... 118 stron opisu, 23 rysunki w formacie A1 w skali 1:20, 75 zdjęć , 8 kart technicznych, 1 instrukcja obsługi, 9 procedur bezpieczeństwa, nadzór nad realizacją adaptacji i ... Jak to legalny warsztat - możliwość załatwienia wszystkich formalności i procedur.

... aż się prosi - zrobić to za free :glupek:
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Bartek-WGM
Fanatyk
Świeżak



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 1064
Punkty: 3/1
Skąd: Milanówek pod Wawą
Wysłany: 20-03-2010, 22:06   

PROJEKTER napisał/a:
ZAWARTOŚĆ OPRACOWANIA ( przykład z ostaniej realizacji )

1. Zasada działania komory lakierniczo suszarniczej ………..…….. 1 - 6
2. Wentylacja komory wariant A ………………………………………. 7- 9
3. Wentylacja komory wariant B …………………………………….. 10 - 12
4. Wentylacja komory wariant C …………………………………... . 13 - 16
5. Wentylacja komory wariant D …………………………………….. 17 - 18
6. Wentylacja komory wariant E ………………………………………18 - 20
7. Podłoga komory lakierniczej ……………………………………… 21 - 24
8. Konstrukcja nośna komory ……………………………….……….22 - 25
9. Ściany osłonowe i izolacja termiczna ……………………………..23 - 26
10. Oświetlenie komory ……. ………………………………………….27 - 29
11. Budowa sufitu pomieszczenia …………………………………….30 - 33
12. Układ filtracji powietrza …………………………………………….34 - 39
13. Rodzaje wentylatorów ……………………………………………. 40 - 43
14. Palniki i wymienniki ciepła ………………………………………… 44 - 47
15. Zintegrowany zespół jednostki termo wentylacyjnej …………… 48 - 50
16. Tablica sterownika i fazy pracy komory …………………………. 50 - 51
17. Podstawy prawne do legalizacji pomieszczenia lakierni ………. 53 - 65
18. Zakres wymaganych formalności ………………………………… 66 - 75
19. Znak CE podstawa i zakres certyfikacji komory lakierniczej …. 76 - 81
20. Montaż stelaży ………………………………………………………82 - 84
21. Lampy oświetleniowe Luthert …………………………………….. 85 - 88
22. Instalacja elektryczna …………………………………………….. 89 - 93
23. Realizacja fundamentu posadzki - opis ………………………… 94 - 95
24. Montaż osłony termicznej – opis …………………………………. 96 - 98
25. Rozruch i uruchomienie komory ………………………………… 99 - 103
26. Instrukcja obsługi i procedury awaryjne ………………………..104 - 118

27. Zestawienie materiałów i podzespołów.

RYSUNKI WYKONAWCZE W RZUTACH I PRZEKROJACH

ETAP 1. - FUNDAMENT I KONSTRUKCJA WSPORCZA KRATOWNIC
Rysunki 1 - 4
ETAP 2. - ŚCIANY I IZOLACJA TERMICZNA POMIESZCZENIA
Rysunki 5 - 8
ETAP 3. - INSTALACJA ELEKTRYCZNA I OŚWIETLENIE
Rysunki 9 - 11
ETAP 4. - DACH I KONSTRUKCJA WSPORCZA SUFITU
Rysunki 12 -15
ETAP 5. - JEDNOSTKA TERMOWENTYLACYJNA
Rysunki 16 - 20
ETAP 6. - WROTA WJAZDOWE I DRZWI WEJŚCIOWE
Rysunki 21 - 23

Opcjonalnie : Opinia BHP PPOŻ i SANEPID do dokumentacji projektowej


To tylko .... 118 stron opisu, 23 rysunki w formacie A1 w skali 1:20, 75 zdjęć , 8 kart technicznych, 1 instrukcja obsługi, 9 procedur bezpieczeństwa, nadzór nad realizacją adaptacji i ... Jak to legalny warsztat - możliwość załatwienia wszystkich formalności i procedur.

... aż się prosi - zrobić to za free :glupek:


Yyyy to w takim razie nie lepiej kupić gotową kabinę? :)
Powiedz mi czy kupując właśnie nową kabinę też trzeba sporządzić taką księgę wszystkich rysunków, opisów itp? Czy do nowej kabiny dostaje się takie rzeczy gotowe?
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne