lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: jacklack
08-01-2011, 10:10
Sam buduję kabinę lakierniczą
Autor Wiadomość
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 21-03-2010, 09:50   

Przy nowej kabinie dostajesz ... kabinę :) czasami opis DTR, raczej ze znikomą ilością rysunków, kilka stron instrukcji obsługi i może deklarację zgodności do znaku CE.
Wszystko zmieści się do plastikowej koszulki na dokumenty.

Po co komu informacje wstępne do odpowiedniego wyboru konkretnych rozwiązań ( str. 1- 56 opracowania ) jak już kupił tanią kabinę ? ... żeby się zdenerwował, że są inne lepsze rozwiązania :D

Żaden z dostawców kabin nie załatwia także formalności i nie prowadzi prac budowlanych. Zamówienie i dostawa nowej kabiny to 60 - 70 % wszystkich wydatków i 20 % formalności.

Poza tym jak wstawisz nową kabinę do pomieszczenia które ma 6 metrów długości i 3 wysokości ? Albo ( co już pisałem ) gdy planujesz lakierować ciężarówki i nowa kabina - najtańsza kosztuje 150 000 zł ( CHRL ), a nawet 280 000 od renomowanego dostawcy z UE, i jeszcze bez wypasu ( DODAM - że powoli pojawiają się także oferty z Indii i Korei pd. )
Adaptacja takiego wielkiego pomieszczenia zamyka się w 90 000 przy sporym wypasie w jednostkach termo wentylacyjnych .. i to już z wszystkimi pracami budowlanymi wewnątrz budynku.

Nowa kabina daje się porównać z adaptacją pomieszczenia tylko wtedy jak nie przekroczy 50 000 zł nett. i można ją postawić wewnątrz budynku "na dziko" Czyli raczej prościutkie urządzenia.

Używana to już trudno porównywalny zakup ... bo przy adaptacji wszystko jest nowiutkie. Adaptacja jest lepszym rozwiązaniem jeżeli :

1. jest już pomieszczenie
2. ma ono nietypowe dla komory wymiary
3. trzeba rozłożyć inwestycję na części
4. wymogi techniczne są inne niż standardowe


Co do kosztów ... lampa odporna na uderzenie ( mocne uderzenie młotkiem ) w kompletnej oprawie do zabudowy w ścianie kosztuje 840 zł netto to x 16 opraw to koszt
13 440 zł ... ale sięgamy po rozwiązanie alternatywne z dokumentacji ( po to jest wprowadzenie do projektu żeby najpierw wybrać sobie rozwiązania ... bo różne są możliwości montażowe i oczekiwania inwestora ) i można zrobić lampy samemu zgodnie z wszystkimi przepisami i skutecznością oświetlenia za 180 zł szt x 16 opraw to 2 880 zł ... efekt podobny, ale to już zwykła szyba i wymiana świetlówki jest też lekko upierdliwa.

Osłona termiczna może kosztować 9 000 netto albo 5200 dla tej samej kubatury zalezy to od .... ale .... za górami za lasami jest takie stowarzyszenie co w ten temat wprowadza dalej za free :nono:

Koszt adaptacji to wielce dyskusyjna sprawa i nie ma jednej ceny ... nie zapominajcie jednak, że cały czas piszę tu o poziomie estetyki wykonania i wyglądu takim jak w najlepszych, fabrycznych komorach lakierniczych ( nowych komorach ) ... polecam przeczytać publikację i ... złapać o co w tym chodzi ;)
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 27-05-2010, 10:02   

To jako ciekawostka jak powstaje i działa kabina lakiernicza .... i stanowiska :)
( animacja na dole strony www. )

http://www.celiber.com/pa...os&ContentID=97

Zwracam uwagę na zintegrowane stanowiska przygotowawczy które w małej lakierni zastępują skutecznie, stanowiska lakiernicze, kabinę, stanowisko prac mokrych do polerowania i myjnie.

Przy okazji polecam tekturę publikacji ... WARSZTAT Z KABINĄ CZY BEZ ?
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
obiektywnyobserwator
Użytkownik


Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 2
Skąd: śląskie
Wysłany: 16-07-2010, 19:05   

Zastanawiam się nad zakupem nowej kabiny lakierniczej , czy moglibyście wyrazić swoje zdanie na temat kabin firmy YOKI bo cenowo to wydają się atrakcyjne ( porównywałem z Blowthermem lub Saimą ) ale jak spisują się w eksploatacji?
_________________
obiektywnyobserwator
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 17-07-2010, 09:18   

Na początek musisz wiedzieć że w Polsce ( podobno także w Chinach ) są dwa identyczne produkty YOKI i YOKI STAR. Generalnie te oba urządzenia są chyba do siebie bardzo podobne ale jak mam być szczery YOKI STAR jest bardziej elastyczne w przypadku indywidualnych oczekiwań odbiorcy. Nie znam zbyt wielu użytkowników tych kabin więc własna opinię oprę o dosłownie dwie YOKI i trzy YOKI STAR jakie oglądałem.

Ogólnie są to kabiny bardzo proste tak jak większość chińskich produktów. Estetycznie wykonane. Wewnątrz przestrzeni roboczej nie ma diametralnej różnicy pomiędzy tym co oferują inni producenci z Polski Europy i Chin ... skosy z lampami przy suficie .... dolane oświetlenie opcjonalnie, trzy skrzydłowy front. Wkurzające rozwiązania W YOKI to brak możliwości wejścia do kabiny z przodu ( wejście tylko z boku ). Podobno YOKI STAR ma tu już klamkę i zamek, ale te które oglądałem nie miały. Mam wątpliwości co do konstrukcji zintegrowanego wentylatora z silnikiem ... ale użytkownicy tych kabin na to nie narzekali. Serwis tych urządzeń jest OK ... poważne awarie się nie zdarzają. Palnik RIELLO w obu przypadkach. .... ogólnie zakładając ,że to kabina do małego, lub średniego warsztatu można ją polecić. Ma atrakcyjną cenę ... tylko należy pamiętać żeby absolutnie nie kupować wersji z panelami wypełnionym styropianem bo drzwi gną się w rekach przy otwieraniu i trudno je zamknąć ( w innych kabinach z Chin też ! ) Przy sztywnej piance nie ma tego problemu w ogóle. Mogłyby te kabiny mieć ocieplane zespoły termo-wentylacyjne i dach komory ( może jest to w opcji ? ) ale jak kabina stoi wewnątrz obiektu nie ma to, aż tak kluczowego znaczenia choć wpływa na zużycie paliwa. Gorzej na zewnątrz.

Nie ma w tych urządzeniach skomplikowanej automatyki i np. odrębnego programu do szybkiego suszenia bazy wodorozcieńczalnej ... ale nie zapominajmy też o jego cenie.

Szczerze mówiąc chyba YOKI STAR wybija się na lidera tych chińskich kabin w Polsce.
Nie mam żadnych danych o ilości sprzedanych egzemplarzy, ale tak z plotek szacuję, że może być nawet 100 tego typu urządzeń na terenie kraju .... więc pewnie dystrybutorzy mają co pokazać dla przykładu ... nowemu nabywcy.

Natomiast polecam z pełną odpowiedzialnością stanowiska lakiernicze YOKI STAR bo są cenowo bardzo atrakcyjne, a tu nie ma takich wymogów technicznych jak w kabinie. To tylko sprawny i estetyczny system wentylacyjny, a w tym przypadku bardzo atrakcyjny cenowo.

Te kabiny nie do końca mają OK. wszystkie sprawy formalne związane z certyfikacją UE ... ale dystrybutorzy jakoś sobie radzą jak narazie i nie spotkałem się z sytuacją żeby użytkownicy musieli zaprzestać urzytkowania tych kabin bo na pewno by ktoś już dał znać.. Jednak gdyby się tak wnikliwie czepiać to jest tam sporo problemów .... szczególnie w YOKI gdzie jest absurdalny certyfikat CE, a takich certyfikatów w ogóle NIE MA :) ... tylko znak CE i Deklaracja WE do niego ... cóż nie wszyscy wiedzą o co chodzi z tymi dopuszczeniami i produkują takie śmieszne dokumenty i formalne buble .... nie wpływa to jednak na sposób funkcjonowania tej kabiny ... CE to otoczka zakupu.

Nie wiem jaki aspekt eksploatacji jeszcze Cię interesuje jakoś szczególnie ? ....
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
obiektywnyobserwator
Użytkownik


Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 2
Skąd: śląskie
Wysłany: 17-07-2010, 16:49   

Dzięki za odpowiedz na temat kabin Yoki . Mam również koncepcję zakupu używanej kabiny znanego producenta ( 8 letnia kabina Blowtherm ) , która sprawia wrażenie kabiny bardzo zadganej ale moje obawy wiążą się przede wszystkim z wymiennikiem ciepła. Jaka jest żywotność takiego wymiennika i czy dla jego żywotności ma znaczenie czy kabina jest ogrzewana olejowo czy gazowo?
_________________
obiektywnyobserwator
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 17-07-2010, 20:43   

Akurat w przypadku wymienników w kabinach Blowtherm i USI ( bliźniacze rozwiązania w tamtym okresie ) problemy z wymiennikami są najmniejsze. Troszkę kłopotliwa była kabina model WORLD, a w USI tani model TECHNO ... ale nie aż tak żeby się ich obawiać po 8 latach użytkowania ... z tym że ważniejsza jest ilość godzin pracy niż wiek.

Palnik gazowy jest gorszy dla wymiennika bo z zasady ma większą mocy przez co i wyższą temperaturę pracy ... ale to nieznaczna różnica w żywotności wymiennika w praktyce.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
wyginty
Bywalec
wyginty


Wiek: 46
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 27
Skąd: łódzkie
Wysłany: 18-07-2010, 11:33   

Witam. Mam kilka pytan do Projektera, a mianowice. Chcialbym sam zbudowac kabine lakiernicza. Mam w planach zrobic wszystko od podstaw. Najpierw chciałbym wylac wylewke, potem konstrukcje kabiny lakierniczej postawic i pospawac z kształtowników metalowych i całość wyłozyc płytami warstwowymi poliuretanowymi, tylko nie wiem jakiej grubosci dac te płyty. Wymiary kabiny planuje 6x4x3 lub 7x4x3. Jesli złe wymiary to prosze o podpowiedz. Drzwi wjazdowe do kabiny zrobiłbym z tych płyt wykonczonych kontownikiem na ktorych przymocowana by byla uszczelka, aby wszystko po zamknieciu bylo jak najszczelniejsze. Teraz najwazniejsze pytanie ktore mnie nurtuje: mam zamiar zamontowac dwa wentylatory: jeden wyciagowy i drugi nawiewowy. Czy jest mozliwosc polaczenia kilku wentylatorow aby wyciag lub nawiew miał wydajnosc około 25000m3/h. Chodzi o to ze moge taniej zalatwic mniejszej mocy wentylatory. Jesli tak , to jak to wszystko od nawiewu zamontowac w gornej czesci kabiny.Czy zrobic nawiew w kilku miejscach od gory od kazdego wentylatora czy zmontowac jakas obudowe a wniej umiescic kilka wentylatorow i wtedy zrobic z tej obudowy jedno wyjscie. To samo tyczy sie do dolnej czesci kabiny. Planuje zrobic kraty pomostowe. Czy jesli wyciag bylby ok 25000m3/h i kraty pomostowe były tylko w dwoch pasach a nie na calej powierzchni kabiny to ciekawe jakby dzialal ten wyciag. Chcialbym na calej powierzchni no ale wiadomo ze wszystko opiera sie o fundusze. Co do palnika to zamontowalbym go pozniej. W planach jest wloski riello tylko nie wiem o jakiej mocy. Prosze o podpowiedz w tym temacie bo chialbym zmontowac to jak najszybciej. Moze ktos ma jakies lepsze pomysly lub rozwiazania to chetnie poslucham. Pozdrawiam.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 18-07-2010, 14:08   

hmm ... Napisz tylko czy choć trochę wiesz o tym jak to ma działać ... jak już skończysz ?

... i przeczytaj to : http://elakiernictwo.pl/c...akiernicz%C4%85
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
wyginty
Bywalec
wyginty


Wiek: 46
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 27
Skąd: łódzkie
Wysłany: 18-07-2010, 17:22   

Powiem szczerze ze wiem na jakiej zasadzie działa kabina lakiernicza gdyz ostatnie dwa lata lakierowałem na emigracji w Irlandii w kabinie i do tego 99% wodnymi lakierami. Na forum jestem nowy i to moze zniecheca niektorych co do mojej osoby, ale szukałem w necie informacji na temat budowy kabiny i tak trafiłem tutaj na forum. Zawsze przeciez mozna kupić uzywana kabine, ale jesli ma sie tylko troche chęci i mozna co nieco grosza zaoszczedzic to czemu nie sprobowac.
Znajomy ma do sprzedania model saico taki sam jak tutaj: http://allegro.pl/item111...aico_mixer.html
tylko ze on chce 35000zł , nie wiem czy nie za drogo.

Moze ktos ma fotki z budowy kabiny przez siebie to chetnie bym zobaczył;)

Pozdrawiam
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
rajcuch
Forumator



Wiek: 48
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 213
Otrzymał 2 punkt(y)
Skąd: Wlkp
Wysłany: 18-07-2010, 21:21   

nie baw sie w samoróbki bo nigdy nie bedzie to dzialac jak powinno! kup używke i stracisz mniej nerwów i pieniedzy.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 19-07-2010, 12:56   

rajcuch napisał/a:
nie baw sie w samoróbki bo nigdy nie bedzie to dzialac jak powinno! kup używke i stracisz mniej nerwów i pieniedzy.


... własnie w tym problem ... że wcale nie. Najgorsze jest to że nie ma tu jednej złotej zasady. Może po za - KUP SOBIE NOWĄ KABINĘ !

W każdym innym przypadku to zależy od kilku aspektów.

1. czy ta kabina ma być wewnątrz czy na zewnątrz
2. czy masz już pomieszczenie do adaptacji czy będzie ono dopiero wydzielane z hali
3. czy ta kabina ma być mała czy duża
4. czy ta kabina ma mieć formalne dopuszczenie i dokumentację czy też nie
5. czy ta kabina ma mieć mega parametry czy wystarczy jak się oczyszcza i grzeje

Wybierzesz jedne z tych elementów i wszytko się zmienia.

Nagle coś co wydawało się opłacalne jest nie opłacalne. Np. dużo dużo taniej jest zbudować profesjonalną kabinę o wymiarach 10 x 5 x 5 niż ją kupić ( nawet używaną ) ... ale już 6 x 4 x 2,8 ... taniej wychodzi nowa z Chin niż stara używana z Włoch z UE ... Stawiasz na zewnątrz ... lepiej kupić kabinę ... adoptujesz pomieszczenie lepiej to zrobić samemu. Cały czas z zachowaniem pełnego profesjonalizmu wykonania w oparciu o nowe jednostki termo wentylacyjne automatykę i sterowanie. Średnio ( bardzo mniej - więcej ) cena kabiny składa się w 30 % marży i kosztów montażu, oraz transporty i gwarancji w 30 % z kosztów obudowy i w 40 % kosztów zespołu termo wentylacyjnego z kanałami i automatyki sterowania.

Jak to 100 000 zł to 40 000 zł kosztuje jednostka term - went i zostaje 20 - max 30 000 na adaptację pomieszczenia żeby się to opłacało. Widać że do zrobienia bez cudowania. Gorzej jak nowa kabina kosztuje 50 tyś ... wtedy zespół ok 20 000 i żeby się opłacało zostaje ok 10 - 15 tyś na adaptację pomieszczenia ... a to już trudne do zrobienia w sposób profesjonalny.

Najgorzej wychodzi to wtedy gdy wszytko jest robione na piechotę i obudowa i wentylacja i ogrzewanie i sterowanie i automatyka ( jeżeli w ogóle jest jakakowiek ) Wtedy każde 100 zł jest wydane na darmo bo efekt mizerny i problemów w trakcie użytkowania mnóstwo.

Jeżeli już samem ... to tylko to nad czym można samodzielnie zapanować ... czyli osłona i wnętrze. To mozna zrobić super profesjonalnie jak się już wie jak :) ... i do tego zakup zespołu termo - wentylacyjnego ... wtedy jest z tego profesjonalna kabina lakiernicza zrobiona samodzielnie i dużo taniej ( nie tanio ! ).
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
rajcuch
Forumator



Wiek: 48
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 213
Otrzymał 2 punkt(y)
Skąd: Wlkp
Wysłany: 19-07-2010, 18:46   

tak jak piszesz Panie Robercie! ale sam zakup profi urządzen termowentylacyjnych do tego automatyka to juz koszta, sciany sufit kanaly to pikus ,ktos to jeszcze musi zmontowac uszczelnic, podlaczyc odpalic poustawiac czasy pracy itd. Przerabialem to i wiem, ze to nie tak hop siup. Najlepiej zakupic nówke z gwarancją i montazem i z głowy, ale jak ktos dysponuje skromnym budzetem to nie warto bawic sie w zrób to sam bo wyjdzie go jak zakup Chinki. Tylko dobra uzywka (a wybór jest duzy) i podziala jeszcze dobre pare jak nie parenascie latek. tylko koszt dobrej uzywki to ok 30tys ,ale to nie ostateczna cena takiej inwestycji. Mnie samo posadowienie kabiny w wykopie który musialem zrobic (na podstawie z uszczelnieniem wszystkiego i podlączeniem) wyszlo ok 6 tys. montaz sam robilem,no jeszcze dwa kanaly dorobic to to... to śmo... i słupek rosnie. takze tj ciezki temat jak ktos ma duze checi a mało w kasie.Ale warto ryzykowac ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 19-07-2010, 19:49   

No własnie. Jest tak jak napisałeś. Wiele opcji i trzeba precyzyjnie się zastanowić do czego się dąży. Niestety - nawet nowa kabina nie gwarantuje wcale, że wybraliśmy dobrego producenta ... ten odpowiedni model ... i do tego zostanie ona bezbłędnie złożona ... przy używce loteria jak przy zakupie używanego samochodu ... a robiona samem ... fajna sprawa, ale pojęcia o tym trzeba jednak trochę mieć. Sama się nie zbuduje ... tanio. Żeby było w miarę tanio, dobrze i działało jak kabina trzeba w to włożyć masę pracy ... inaczej albo nie jest tanio ale działa ok, albo tanio jest ... ale już nie działa, tylko hałasuje :)
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
slawek
Klubowicz
www.slawex-car.pl


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 572
Punkty: 19/7
Skąd: małopolska KWA
Wysłany: 15-08-2010, 13:35   

Własnie sobie fundnołem kabinke to może sie pochwale fotkami,Z założenia miała być skromna bez zbędnych bajerów,tylko wymiana powietrza grzanie i światło nie jestem zbytnio wymagający choć aktualnie pracuje na kabinie z super bajerami ale niestety u kogoś a ta jest moja,Za kabiną zjezdziłem Polske szeroko daleko przeróżnych bzdur sie nasuchałem od sprzedawców co to niby za skomplikowane urządzenie,to co nmie osobiście denerwowało w oglądanych kabinach to cieniutka krata gdzie pod moimi stopami się uginała co prawda jestem ciężki ale bez przesady,więc moja ma potężną stalową ocynkowaną krate na solidnym podłożu,sciany wedłóg mnie 5 centów to troche malo drzwi wjazdowe zdeczka się kołyszą więć moja ma sciamy 8 centymetrów i taksamo drzwi,a w dodatku moja stoi po wiatą,światła górne i boczne pionowe razem 56 świetlówek,serce kabiny czyli agregaty bez zbędnych unowocześnień czyli 2 wentylatory po 5,5kw każdy włoski rilowski piecyk pneumatyczna zasówa i nic więcej,no może jeszcz dodam że 4 rodzaje filtrów ,nie jest to szczyt mażeń ale na początek myśle że wystarczy mam 3 lata gwarancj dobry serwis cena z montarzem poniżej 70 klocków

DSCN1350.JPG
Plik ściągnięto 1037 raz(y) 1,27 MB

DSCN1344.JPG
Plik ściągnięto 898 raz(y) 1,41 MB

DSCN1357.JPG
Plik ściągnięto 949 raz(y) 1,08 MB

_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kamilbusko
Klubowicz


Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 1429
Punkty: 7/5
Wysłany: 15-08-2010, 14:31   

fajna kabinka wogóle warsztat mi się podoba. wszystko nowe???w jakiej miejscowości będziesz pracował jeśli wolno spytać?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 15-08-2010, 15:00   

slawek napisał/a:
Własnie sobie fundnołem kabinke ....

YOKI czy ZONGDA ?
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
slawek
Klubowicz
www.slawex-car.pl


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 572
Punkty: 19/7
Skąd: małopolska KWA
Wysłany: 15-08-2010, 21:01   

Nie jest to fobo yoki czy zonda choć budową agregatów najbardzej przypomina zonde nie zmienia to faktu ze to made in czajna choć wiele elementów polskich,jedno co mi się niepodoba to kominy jeszcze nie zamontowane ale napewno nie będą orginalne bo blaszka na nich to papierek z czekolady mam zrobiony szkielet kominów z winklówki okute grubszą blachą nie będą hałasować , a warstacik mam w wadowicach
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 15-08-2010, 21:08   

slawek napisał/a:
razem 56 świetlówek

No to nieźle.
Ja mam 15 świetlówek i teraz juz wiem dlaczego pomagam sobie nieraz ręczna lampą diodową aby nie przelac i wszędzie dolać.
A wydawało by się ze to juz mam prawie dobre światło.
Jak dodac do tego zapylenie podczas malowania to można sobie wyobrazic jaka różnica jest pomiędzy kabiną a garazem.
 
     
slawek
Klubowicz
www.slawex-car.pl


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 572
Punkty: 19/7
Skąd: małopolska KWA
Wysłany: 15-08-2010, 21:14   

na tej co teraz pracuje jest 96 jak sie do niej wchodzi to tak jak byś właził do łuku spawalniczego
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
lukasz509
uzależniony od forum


Wiek: 32
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 339
Punkty: 3/2
Skąd: wadowice
Wysłany: 17-08-2010, 22:04   

Sławek ja do ciebie ide się podszkolić:D:D:Djeszczę dopłacę żebyś mnie szkolił w takich warunkach:D:D:D
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
SpeedGold
Bywalec



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 41
Skąd: Pilica
Wysłany: 06-11-2010, 10:22   

Koledy potrzebował bym schemat albo jakies zdjecia jak bygląda wentylacja kabiny tzn ta w podłodze chodzi mi o dwa kanały po długości w jakich odstępach powinny być ? jakiej szerokości i głębokości? jak połączone do wentylatora wyciągowego.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
łysy73
Fanatyk


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 1305
Punkty: 28/5
Wysłany: 10-11-2010, 21:41   

Witam szanowne towarzystwo.
Mam takie pytanko, czy też pytanka: jakie są filtry w kabinach lakierniczych?
Dokładnie chodzi mi o nawiewowe i wyciągowe.
Kabiny nie mam i nie mam zamiaru jej mieć, lecz będę robił plenum nawiewowe pod sufitem, oraz wyciągi na bocznych ścianach. Czy to się komuś podoba czy nie to tak będzie, bo tylko taka opcja wchodzi w rachubę, a co i jak mi by nie wyszło to i tak będzie to lepsze niż wentylator w oknie.

I teraz precyzuję pytania:
1) jakie są filtry nawiewowe?
- czy np. takie: http://www.nexa.pl/sklep/shop/?id=578
2) jakie są filtry wyciągowe?
- czy np. takie: http://www.nexa.pl/sklep/shop/?id=339
3) czy są to filtry pojedyncze, czy też warstwowe?
- np. z takimi: http://www.nexa.pl/sklep/shop/?id=341
Jeśli ktoś miałby takie filtry nawiewowe i wyciągowe w przekroju i je pokazał będę wdzięczny.

No i jak na razie ostatnie pytanie dotyczy cyrkulacji powietrza:
W okresie zimowym chciałbym, a w zasadzie byłbym zmuszony do ewentualnej cyrkulacji powietrza w ten sposób, że to wysysane przez wyciąg przez filtry wyciągowe, wracałoby z powrotem do pomieszczenia poprzez filtr czy filtry nawiewowe.
Czy przy takiej cyrkulacji przy nawiewie będzie wtłaczana mgła lakiernicza, czy też jednak nie, bo zostanie ona zastopowana na filtrach?


Wiem, że to dziwne, a nawet komuś głupie, ale przy takiej wydatności ogrzewania tylko taka opcja wchodziłaby w rachubę. Zdaję też sobie sprawę że filtry będą dużo mniej żywotne, ale cóż... coś za coś.

Także jeśli ktoś coś wie to poproszę o podpowiedzi i ewentualnie linki.

{podpowiedzi typu kup kabinę proszę nawet nie wpisywać, bo nie wchodzi to w żadnym wypadku w rachubę, więc nie ma potrzeby bezsensownego rozciągania tematu.}

Baqo chętnie posłucham i Ciebie, jeśli w ramach autoreklamy dasz kilka -póki co- darmowych podpowiedzi. Ot tak może dla zwabienia przyszłych klientów? ;)
{będziesz miał darmową reklamę ;] }

Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
slawek
Klubowicz
www.slawex-car.pl


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 572
Punkty: 19/7
Skąd: małopolska KWA
Wysłany: 10-11-2010, 21:47   

filtry jak najbardziej się nadadzą ale z tą recyrkulacją to nie zabardzo bo pył ci wyłapie a gazu już nie i może ci się go zadużo nagromadzić w garażu i bum
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
łysy73
Fanatyk


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 1305
Punkty: 28/5
Wysłany: 10-11-2010, 21:53   

slawek napisał/a:
z tą recyrkulacją to nie zabardzo bo pył ci wyłapie a gazu już nie i może ci się go zadużo nagromadzić w garażu i bum
Wiem i tego się niby obawiam, ale z drugiej strony nie ja jeden i bez żadnych wyciągów nie raz się w ostrym zakurzu malowało i się przeżyło, a tu zawsze dużo zostanie na filtrach.
Poza tym już gdzieś znalazłem, ale się mi skasowały filtry z wkładami węglowymi. I tak o nich na zimę dumałem do tej recyrkulacji.
Bo z resztą tak jak wspomniałem: co nie zrobię to i tak nie pogorszę tego co mam. Nie wiem ile ale zawsze wyjdzie na plus.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 10-11-2010, 21:53   

slawek napisał/a:
filtry jak najbardziej się nadadzą ale z tą recyrkulacją to nie zabardzo bo pył ci wyłapie a gazu już nie i może ci się go zadużo nagromadzić w garażu i bum
więc przydałby się depurator z filtrami węglowymi .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
kamilbusko
Klubowicz


Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 1429
Punkty: 7/5
Wysłany: 10-11-2010, 21:56   

łysy73 napisał/a:
wysysane przez wyciąg przez filtry wyciągowe, wracałoby z powrotem do pomieszczenia poprzez filtr czy filtry nawiewowe.

też o tym myślałem. jeden wentylator by wystarczył. nie mam natomiast pojęcia jak to by się zpisywało
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
łysy73
Fanatyk


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 1305
Punkty: 28/5
Wysłany: 10-11-2010, 21:57   

baqo napisał/a:
więc przydałby się depurator z filtrami węglowymi .
Zabijecie mnie śmiechem ale nie wiem co to jest.
A te filtry z wkładami węglowymi co widziałem gdzieś na necie były jak te Paint Stopy, tylko chyba mało kto je kupuję bo były tylko na zamówienie i czas oczekiwania był chyba 2 czy 3 tygodnie bodajże. Ale poszukam jeszcze raz.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
slawek
Klubowicz
www.slawex-car.pl


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 572
Punkty: 19/7
Skąd: małopolska KWA
Wysłany: 10-11-2010, 21:58   

no właśnie baqo albo wymiennik krzyżowy kieryś widziałem na alegro takowy niewiem z czego to było ale bardzo duży i nadał by sie do psełdo kabiny
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 10-11-2010, 21:59   

Cytat:
Zabijecie mnie śmiechem ale nie wiem co to jest.
zobacz wstecz na zdjęcia rajcucha.
pokazywał takie zawalone.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
łysy73
Fanatyk


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 1305
Punkty: 28/5
Wysłany: 10-11-2010, 22:02   

baqo napisał/a:
zobacz wstecz na zdjęcia rajcucha.
pokazywał takie zawalone.
A takie uwalone tuby. To chyba o to chodzi.
Oki ja jeszcze poszukam jutro tych Paint Stopów z wkładami węglowymi w sobie to może je odnajdę bo nie ukrywam, że dla mnie byłoby to dużo prostsze rozwiązanie.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kamilbusko
Klubowicz


Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 1429
Punkty: 7/5
Wysłany: 10-11-2010, 22:04   

łysy ale chcesz żeby cała wentylacja opierała sie na jednym wentylatorze???
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 10-11-2010, 22:11   

łysy73 napisał/a:
Paint Stopów
to są filtry podłogowe :)
tak jak nazwa tłumaczy . stop lakierom .
to te z jednaj strony zielone z drugiej białe.
ma to znaczenie przy ich układaniu .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
łysy73
Fanatyk


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 1305
Punkty: 28/5
Wysłany: 10-11-2010, 22:11   

kamilbusko napisał/a:
chcesz żeby cała wentylacja opierała sie na jednym wentylatorze???
To już kwestia szczegółów. Mam w chwili obecnej do dyspozycji dwa bardzo mocne, ale nie wiem jak mocne i dopiero chyba latem je przetestuję. Są zamontowane i są to went. kanałowe które mają śmigła o średnicy ok 50-70 cm napędzane siłowymi silnikami :) :)
Ale dopiero jak zobaczę co potrafią to zadecyduję o ich ewentualnym przeznaczeniu. A na teraz na zimę raczej do tej cyrkulacji zakupiłbym taki jeden lub dwa kanałowe chyba.
Na All. widziałem taki eo średnicy chyba 315mm i przepływie 1700m3/h Wiem, że to nie 25000 ale lepszy rydz niż nic.
Ale z tym jeszcze podumam. Najpierw muszę podumać nad filtrami i ich budową.
Tzn. w głowie plan mam, tylko nie wiem jakie filtry

[ Dodano: 10-11-2010, 22:13 ]
baqo napisał/a:
tak jak nazwa tłumaczy . stop lakierom .
to te z jednaj strony zielone z drugiej białe.
ma to znaczenie przy ich układaniu .
No to już wiem. I widziałem gdzieś na necie takie które miały w sobie też tą jakby warstwę węglową. Jak odnajdę to zapodam link.
A u mnie będą one nie w poziomie na podłodze, a w pionie przy ścianach.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kamilbusko
Klubowicz


Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 1429
Punkty: 7/5
Wysłany: 10-11-2010, 22:20   

ja mam taki jeden nicotra ładnie zapierdziela. myślałem właśnie zrobić tak jak Ty piszesz ale nie wiem jak się to spiszę na jeden wentylator

P170510_09.07[02].JPG
Plik ściągnięto 664 raz(y) 243,15 KB

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
łysy73
Fanatyk


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 1305
Punkty: 28/5
Wysłany: 10-11-2010, 22:29   

kamilbusko napisał/a:
ja mam taki jeden nicotra ładnie zapierdziela.
Kamil po focie wydaje mi się że te moje są dwa razy takie i napędzane silnikami 3 fazowymi.
Teraz tak wziąłem metrówkę do reki to wydaje mi się, że ten owal w którym lata śmigło ma metr albo i lepiej średnicy. Poza tym przypomniałem sobie, że otwór wylotowy ma wymiary albo 50cm x 40cm, albo 50cm x 45cm bo kilka dni temu je zagłuszałem na zimę.
Więc po samym wyglądzie sądząc powinny być ostre. Na lato jak znalazł ;]
{jutro cyknę foty i zmierzę to pokażę.}
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kamilbusko
Klubowicz


Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 1429
Punkty: 7/5
Wysłany: 10-11-2010, 22:31   

a jaką mają wydajność nie wiesz? mój ma 6000 m3/h
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
łysy73
Fanatyk


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 1305
Punkty: 28/5
Wysłany: 10-11-2010, 22:34   

kamilbusko napisał/a:
a jaką mają wydajność nie wiesz? mój ma 6000 m3/h
Nie mam pojęcia, bo są zamontowane na wysokości 2,5 - 3 metrów. Ale jutro jak doskoczę to poszukam jakiejś tabliczki znamionowej- może odnajdę. One już były zanim tam się ulokowałem.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 10-11-2010, 23:18   

baqo napisał/a:
łysy73 napisał/a:
Paint Stopów
to są filtry podłogowe :)
tak jak nazwa tłumaczy . stop lakierom .
to te z jednaj strony zielone z drugiej białe.
ma to znaczenie przy ich układaniu .

w pierwszej chwili skojarzyło mi się z rekuperatorem/wymiennik ciepła/.Takie rury /kształtem/ przypominają stosowane w piecach hutniczych do wytopu szkieł :) .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
tomash
Maniak forum


Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 595
Punkty: 9/7
Skąd: pomorskie
Wysłany: 11-11-2010, 21:40   

Czy wentylatory niepowinny być promieniowe i czy filtry podłogowe na tyle oczyszczą mgłę lakierniczą że nie zakleją tych wiatraków??? ;)
_________________
tomash
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 11-11-2010, 22:05   

tomash napisał/a:
czy filtry podłogowe na tyle oczyszczą mgłę lakierniczą że nie zakleją tych wiatraków???

Te filtry mają właśnie za zadanie ochronę wentylatorów przed pyłem.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne