lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: jacklack
08-01-2011, 10:10
Sam buduję kabinę lakierniczą
Autor Wiadomość
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 14-05-2011, 09:45   

Ten kształt fosy to rozwiązanie wprowadzone przez Wolfa i preferowane przez firmę Durst. Ma tak samo dużo wad jak i zalet. Obecnie - więcej wad. :nono:

Dużo by tu trzeba na ten temat napisać ... ale kwintesencja jest taka ... Dziś się już tak nie robi ! Brak możliwości regulacji ciśnienia w przestrzeni roboczej komory, czy Stanowiska lakierni . Nie robi się tak "Dziś" bo teraz kabiny maja prędkość opadu 0,3 i to rozwiązanie się nie sprawdza przy dużych masach powietrza.

W kwestii wykonawczej ... to zastanów się ile komplikacji będziesz miał z nachyleniem płyt betonowych i przewieszeniem tak nachylonej płyty nad pustą przestrzenią bocznego wyciąg ? Od razy cię informują, że działa tylko ta wersja z wyciągiem z boku i to z całego boku tej wnęki, a nie wąskiego kanału. Narysuj sobie prosty przekrój a zrozumiesz o czym piszę. Pod tą nachyloną częścią nie ma "ciała" do oparcia płyty betonowej. Niektórzy robili to z grubej blachy 3 mm ... łatwiej ale tak samo drogo ;) ... a dodam że i tak działa kiepsko z wydajnym systemem wentylacyjnym.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
keon
Wymiatacz


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 176
Punkty: 3/3
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 14-05-2011, 10:12   

PROJEKTER napisał/a:

W kwestii wykonawczej ... to zastanów się ile komplikacji będziesz miał z nachyleniem płyt betonowych i przewieszeniem tak nachylonej płyty nad pustą przestrzenią bocznego wyciąg ? Od razy cię informują, że działa tylko ta wersja z wyciągiem z boku i to z całego boku tej wnęki, a nie wąskiego kanału. Narysuj sobie prosty przekrój a zrozumiesz o czym piszę. Pod tą nachyloną częścią nie ma "ciała" do oparcia płyty betonowej. Niektórzy robili to z grubej blachy 3 mm ... łatwiej ale tak samo drogo ;) ... a dodam że i tak działa kiepsko z wydajnym systemem wentylacyjnym.


Acha czyli lepiej byloby rozciagnac ten lej na dlugosc calej fosy czyli jakies 5m .
Mysle ze wykonanie tej plyty nie byloby tak trudne beton na krawedzi mial by 10cm (na dlugosci 5 m podparty waskimi wspornikami w lewa strone bylby juz szerszy zbrojenie wykonane jak na stropach betonowych.
Zaleta tego ukladu bylaby mozliwosc zainstalowania filtrow pionowo na wejciu do tego kanalu ,wsporniki podtrzymujace rozmieszczone wg szerokosci filtrow .
Wtedy spod fosy bylby obnizony o jakies 10 cm ponizej dolnej krawedzi tego kanalu ,gdzie zamontowal bym kratke sciekowa (jak juz wczesniej pisalem nie zakladal bym filtrow na calej powierzni krat)wtedy w pomieszczeniu tym mozna by bylo myc .

Czyli w takim rozwiazaniu ta powierznia filtra 5-6mX0,6m bylaby nie wystarczajaca do przeplywu jaki by wymuszala jednostka od prawdziwej kabiny?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 14-05-2011, 10:53   

Tak zrób ;]
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
keon
Wymiatacz


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 176
Punkty: 3/3
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 14-05-2011, 12:36   

PROJEKTER napisał/a:
Tak zrób ;]


Twierdzisz ze rozmowa ze mna nie ma sensu

Ja wcale nie upieram sie przy tym tylko tak to widze ,nie majac z tycznosci z kabinami lakierniczymi poza tym ze jakis czas w jednej lakierowalem i bylo to dosc dawno.

Poza tym taki sposob pozwolilby w efekcie z jednego stanowiska czyli"kabiny lakierniczej "uzyskac jakas tam myjnie i dlatego ten kompromis.Niezaleznie od tego ze koszty posadzki i tego tunelu bylyby moze i troche wieksze "sam buduje kabine lakiernicza"czyli tylko materialy.
A pomieszczenie spelnialo by dwie funkcje.

Byles chyba ZA takim pomyslem?

Dlaczego mysle wogole o takim kompromisie ?
Dlatego ze jezeli mial bym bardzo duza powiezchnie warsztatu i bardzo duza ilosc pieniedzy
to nawet bym o tym nie myslal.Ale moj przyszly warsztat to budynek 7,2mX17m(wewnatrz) z trzema wjazdami , jedno z nich to wyzej juz w spomniane pomieszczenie ktore chcial bym zaadoptowac na pomieszczenie "lakiernie"
Dwa pozostale to jedna calosc ,poza tym jest jeszcze dobudowka 30m² na pomieszczenia socjalne .

Jezeli uwazacie ze ten pomysl jest beznadziejny to prosze o opinie i jakies konkretne uzasadnienie z argumentami .

Bo po to tu jestesmy zeby dyskutowac i wymieniac swoje doswiadczenia

PROJEKTER chyba ze zle zrozumialem to przepraszam.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 14-05-2011, 14:28   

Po prostu zaczynam znowu w każdym temacie pisać tasiemcowe posty żeby wyjaśnić komuś coś w sumie prostego i oczywistego. :glupek: Żeby opisać twój pomysł i wskazać rzetelnie wady i zalety, a szczególnie masę wad to ten post miałby dwie strony. A widzę że Ty się przyzwyczaiłeś do swojej koncepcji to czemu mam z nią walczyć i cię przekonywać ?

Mówisz myjnia i kabina w jednym ? ... Tak to się absolutnie nie da zrobić.

Można połączyć stanowisko lakiernicze do malowania drobnych rzeczy i kompletnych prac przygotowawczych ze skuteczną kanalizacją i zrobić wszytko zgodnie z przepisami wymogami formalnymi i zdrowym rozsądkiem. To możliwe.

Chciałem tylko zauważyć ze takie swobodne napisanie dziś sformułowania "można tak zrobić" zajęło mi pięć lat różnych testów i pięć takich stanowisk z których każde ma inny układ płyty i systemu wentylacji. Jedno już dawno przestało działać jako myjnia ( w 1999 roku ) :glupek: ( wstyd się przyznać ale Ja się nie urodziłem taki mądry i wszytko przychodzi z czasem :) )

Dwa ostatnie są do siebie bardzo podobne i wreszcie działają tak jak chciałem ... bardzo skutecznie ... ale te poprzednie raczej średnio tzn klienci zadowoleni, ale Ja wiem że można było to zrobić, taniej prościej i jeszcze skuteczniej.

Masz koncepcję i pomysł działaj. :) Może Ja się do tego źle zabrałem i dlatego te pierwsze niedociągnięcia. Może tobie uda się za pierwszym razem ? Ja do swoich mam już kompletne porjekty wykonawcze. Zapłacił za to kolega z forum który zaraz zacznie budować swój warsztat, zapłacił za to klient z Lublina który czasami zagląda na to forum i .... chybaby się teraz na mnie mocno obrazili gdybym wkleił tu gotowe rozwiązanie ;) .

Dlatego kombinuj z pewnością coś sam wymyślisz ;)
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
keon
Wymiatacz


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 176
Punkty: 3/3
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 14-05-2011, 17:12   

Calkowicie cie rozumie i nie licze na to zebys przedstawil konkretny projekt na forum jesli z tego zyjesz.


PROJEKTER napisał/a:
Mówisz myjnia i kabina w jednym ? ... Tak to się absolutnie nie da zrobić.


tu tez sie z toba zgadzam tylko moje pomieszczenie "kabina"(zawsze tak pisze)
bedzie kompromisem tylko dlatego ze bedzie w nim odprowadzenie kanalizacji .(chyba ze odradzasz mi calkowicie ten pomysl z kanalizacja?


I wiem ze nigdy nie bedzie ono kabina lakiernicza.

Poza tym nie wiem czy kabina lakiernicza w istniejacym juz budynku(nie mowie o duzej hali tylko o powiezchni150m²)ma uzasadnienie jesli chodzi o koszty i ewentualnych roznice w wykonych powlokach lakierniczych wstosunku do pseudo kabiny.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 14-05-2011, 17:41   

Kabina to szczelne i wyizolowane pomieszczenie. Do tego jest system wentylacyjno grzewczy oświetlenie i działa. Nie ma kabin i pseudo kabin ... Są Kabiny z paneli i wentylowane pomieszczenia do lakierowania. Jedne mają 40 m2 inne 3000 m2. To tylko kwestia zadań jakie wyznacza inwestor i doboru odpowiedniego osprzętu, oraz ... estetyki wykonania wnętrza i obudowy. Można to zbajerować założyć okrągłe narożniki szklane ściany i zrobić tak jak kabiny w ośrodkach szkoleniowych ... można pomalować ściany na biało przykleić folię i kupić zespół grzewczo-wentylacyjny.Moi klienci odwalają takie rzeczy ze nic mnie już nie zdziwi nawet ........ wielkie zdjęcie regału z książkami na drzwiach frontowych ostatnio zaadoptowanego pomieszczenia do lakierownia mebli :)
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
keon
Wymiatacz


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 176
Punkty: 3/3
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 14-05-2011, 21:11   

Wiesz przemyslalem ten caly moj pomysl i masz racje trzeba to zrobic prosciej taniej . ;)
Na kwadratowo bez tej chorej plyty ,ale kratke tez zamontuje .
A jak juz kupie jednostke wentylacyjno grzewcza to filter pod krate ,sufit i piane na sciany I
Kratke zakleje.
I bedzie prawdziwa lakiernia.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
paciak
Forumator


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 206
Punkty: 2/4
Skąd: SKP / TBG
Wysłany: 05-06-2011, 19:09   

Panowie! Robię nowe pomieszczenie do lakierowania. Mam kilka wariantów na system wentylacyjny. Prosiłbym o poradę który sysytem powinien być najskuteczniejszy. Wentylator nadmuchowy będzie jeden z których zasugerował PROJEKTER a wyciąg jeszcze nie wiem ale jakis bedzie ;)Generalnie nie taki mega wydajny i spełniający normy opadu itd. Dlatego tez chciałbym rozłozeniem nawiewu-wyciągu "pomóc" systemowi wentylacyjnemu. Dodaje obraz. Czarne - plenum nawiewowe, czerwone - kanał wyciągowy.

waranty wentylacji.GIF
Plik ściągnięto 66544 raz(y) 10,6 KB

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 05-06-2011, 21:19   

paciak, A po co rozdzielać plenum nawiewowe?Zasada jest prosta ! Jak najwięcej sufitu ,dwa kanały na dole .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
paciak
Forumator


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 206
Punkty: 2/4
Skąd: SKP / TBG
Wysłany: 06-06-2011, 20:39   

mhm, czyli lepiej jak zrobie kanały wyciągowe w rozstawie zbliżonym o rozstawu kół w samochodzie? A z plenum nawiewowym to powierzchnia jak największa a jak jest z
"głębokością" plenum, no bo filtr ma powiedzmy 2cm wiec jaką obiętośc przyjąć? 30cm? 50cm?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
paciak
Forumator


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 206
Punkty: 2/4
Skąd: SKP / TBG
Wysłany: 11-06-2011, 18:27   

Moze mi ktos opisać lub pokazać na zdięciach jak zbudowane jest typowe plenum nawiewowe? i co z jego objętością......? PROJEKTER? lub kto kolwiek inny kto posiada zdięcia bądz wiedze techniczną w temacie?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 11-06-2011, 18:58   

paciak napisał/a:
Moze mi ktos opisać lub pokazać na zdięciach jak zbudowane jest typowe plenum nawiewowe? i co z jego objętością......? PROJEKTER? lub kto kolwiek inny kto posiada zdięcia bądz wiedze techniczną w temacie?


Pewnie mogę ci pokazać ... ale może sam poszukaj w necie ;) Zawsze to trochę taniej :nono:
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
paciak
Forumator


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 206
Punkty: 2/4
Skąd: SKP / TBG
Wysłany: 12-06-2011, 10:33   

...to moze ktos mogłby pstryknąc zdięcie sufitu u siebie:p generalnie chodzi mi o to jak szczelnie zamocować filtry. Moze wymennik ciepła mogłby ktos pokazać jaki jest stosowany w kabinach?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 12-06-2011, 22:18   

paciak napisał/a:
Wentylator nadmuchowy będzie jeden z których zasugerował PROJEKTER a wyciąg jeszcze nie wiem ale jakis bedzie

oj chyba cos tu nie pasuje...
z tego co mi sie wydaje to jest jeden wentylator ...

paciak,
poczytaj toche o komorach ...powiem ci jednoooo wydasz kase a efekt bedzie mizerny ;)

[ Dodano: 13-06-2011, 10:13 ]
baqo,
a tu masz link od koloegi wyzej ;)
http://www.lakovacikabiny.cz/o-firme/
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
drop
Stały Bywalec


Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 61
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 03-07-2011, 09:41   

paciak napisał/a:
...to moze ktos mogłby pstryknąc zdięcie sufitu u siebie:p generalnie chodzi mi o to jak szczelnie zamocować filtry. Moze wymennik ciepła mogłby ktos pokazać jaki jest stosowany w kabinach?



przykładowe zdjęcie niedokończonego plenum sufitowego ,w prostokątach między lampami umieszcza się kratki na których kładzie się filtry ,całość montuje się przykręcając

Zdjęcie0012.jpg
Plik ściągnięto 1158 raz(y) 966,3 KB

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
paciak
Forumator


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 206
Punkty: 2/4
Skąd: SKP / TBG
Wysłany: 04-07-2011, 17:38   

o juz coś :D Gdybyś jeszcze mogł dodać zdięcie jak konkretnie jest zamontowany filtr, konkretnie jakie sa zastosowane uchwyty ściskające go zeby był szczelny itd.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Mart-Dent
Klubowicz


Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 716
Punkty: 15/5
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 04-07-2011, 19:37   

Czy mógłby ktoś napisać/naszkicować jak wyglądają kierownice powietrza w plenum.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kamilbusko
Klubowicz


Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 1429
Punkty: 7/5
Wysłany: 04-07-2011, 22:00   

o co wy tyle pytań zadajecie?? tam nie ma żadnej filozofii
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Mart-Dent
Klubowicz


Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 716
Punkty: 15/5
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 04-07-2011, 22:40   

Nie wiem czy filozofia jest czy nie ma, ale na chłopski rozum z dziury np: 400mm na 200mm strumień powietrza będzie wychodził skupiony. W miejscu odbicia się o ścianę opad powietrza będzie większy niż na końcu. Żeby plenum działało tak jak powinno ciśnienie powinno być w miarę jednakowe na początku i na końcu. Więc trza by je już na przodku rozproszyć po całości.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
online
Maniak forum



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 963
Punkty: 10/10
Skąd: Śląsk
Wysłany: 06-07-2011, 09:48   

Mart-Dent napisał/a:
Nie wiem czy filozofia jest czy nie ma, ale na chłopski rozum z dziury np: 400mm na 200mm strumień powietrza będzie wychodził skupiony. W miejscu odbicia się o ścianę opad powietrza będzie większy niż na końcu. Żeby plenum działało tak jak powinno ciśnienie powinno być w miarę jednakowe na początku i na końcu. Więc trza by je już na przodku rozproszyć po całości.


Nadciśnienie. Każdy filtr ma minimalną różnicę cisnień pracy.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Mart-Dent
Klubowicz


Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 716
Punkty: 15/5
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-07-2011, 14:20   

Sory za rysunek ale lepiej nie umiem. Filtry F5 ECO 560, turbina 10000m3/h



Uploaded with ImageShack.us
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
online
Maniak forum



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 963
Punkty: 10/10
Skąd: Śląsk
Wysłany: 06-07-2011, 23:24   

gramatura ok. zbyt mały spręż turbiny.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Mart-Dent
Klubowicz


Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 716
Punkty: 15/5
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 07-07-2011, 06:36   

online, 1200Pa.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 07-07-2011, 21:25   

Przy wymiarach plenum 350 x 250 kierownica jest absolutnie nie potrzebna. Za równomierność opadu powietrza odpowiada najpierw filtr górny ( opory do 600 Pa ) a potem filtry podłogowe. Jak to zamknięta kabina to równomierność opadu pracy reguluj się ciśnieniem, czyli prędkością obrotową silnika, lub wielkością otworu wylotowego. Zawsze regulacja jest na wyciągu. Nadmuch jest stały. Jeżeli spręż turbiny jest dużo większy niż opory filtra ( np 20 % większy ) ... to i tak kierownica nie pomoże bo prędzej, czy później rozpadnie się samo plenum nawiewowe, lub będzie dmuchać szparami pomiędzy filtrem, a elementami konstrukcyjnymi sufitu.

Kierownica powietrza to prostokątny kanał lekko zwężony na końcu z otworami na bokach. Przy 7 metrach długości komory ma ona 2 - czasami 3 metry długości. Stosuje się ją w komorach tych renomowanych producentów ( Blowtherm, USI Italia ) i to tylko w tych modelach w których prędkość opadu powietrza jest na poziomie 0,3 m/s a nominalna zdolność przesyłowa wentylatora przekracza 26 000 m3 /h przy sprężu 600 Pa.

Wentylatory o sprężu powyżej 600 Pa ( z reguły są to turbiny jednostronnie ssące ) stosuje się w zasadzie tylko tam gdzie wymagana jest bardzo dokładna filtracja powietrza, a same filtry są wielostopniowe np ... Andrea, potem Paint stop i jeszcze filtr kieszeniowy przed turbina wyciągową, oraz tam gdzie z powietrzem transportowane są ciężkie pyły np. na stolarni, lub w wytwórni mączki.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl szczegóły
Mart-Dent
Klubowicz


Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 716
Punkty: 15/5
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 08-07-2011, 00:23   

Dzięki za wyczerpującą odpowiedz :) Jest taki temat że nie jest to kabina, a nawet nic co ją przypomina, jest to miejsce, jak byś to nazwał Robercie do kosmetykowania :D 7x8 powierzchni użytkowej, plenum jest na połowie jednej ze ścian i nie dochodzi nawet do środka dziupli, wyciąg po drugiej stronie. Z syfami nie mam problemu choć w dziupli jest tak sterylnie jak w domku pigmejów. Na dowód załączę fotki. Tylko cały czas mnie to wkurza w tym plenum że z jednej strony powietrze ciśnie dość dość, a z drugiej tak sobie(badane przy paleniu fajki i dmuchaniu dymem :D )


Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 08-07-2011, 07:36   

Mart-Dent napisał/a:
... Tylko cały czas mnie to wkurza w tym plenum że z jednej strony powietrze ciśnie dość dość, a z drugiej tak sobie


Możliwe że zastosowany tu wentylator ma za duże ciśnienie i powietrze przepychane jest przez filtr za szybko tzn. zanim wyrówna się ciśnienie pomiędzy dachem plenum a wewnętrzna powierzchnią sufitu. W tej sytuacji pewnie trochę pomoże gęściejszy filtr ( gramatura 600 a nawet 700 ) .... tylko że w zasadzie to nie ma znaczenia. Nawet w dobrych kabinach lakierniczych w jednym miejscu z sufitu dmucha mocniej niż w innym. Ciśnienie wyrównuje się w samym pomieszczeniu w przestrzeni pomiędzy nadmuchem a wyciągiem powietrza. Można to zrobić tłumiąc niesymetrycznie otwór wyciągowy podkładami zaślepkami ( np. paski z blachy lub blacha z otworami ) albo skorzystać z filozofii USI ... czyli zostawić to w spokoju, a filtr podłogowy sam się zapcha po kilku lakierowaniach tam gdzie siła wyciągu jest największa i równomierność opadu powietrza w pomieszczeniu wyrówna się samoczynnie.

Jeżeli bardzo cię wkurza to plenum to można wewnątrz w połowie jego szerokości, lub trochę bliżej wlotu zamocować pionową blachę z otworami na wprost nawiewu. Powietrze wpadnie odbije się od przeszkody i rozłoży równomiernie po całej powierzchni.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 08-07-2011, 10:36   

PROJEKTER,
mamy jakis dzien dobroci?? ;)
przechodzisz na emeryture czy jak :D
no dobra jak juz dzielisz wiedza to powiedz mi czy jak podłacze dwa wentylatory po 1500 tys przepływu na godz.dodam ,ze beda to osiowe.jeden bedzie dawał w plenum a 2 odbierał w kracie..
bedzie to w pomieszczeniu 7 na 5m .i wysokosci 3.20 m.
plenum 3 na 3m.a w podlodze tak samo
czy bedzie to dobre rozwiazanie?
nie chodzi mi aby było to samo jak w komorze tylko aby polepszyc sobie troche warunki...
jakie filtry zastosowac?

[ Dodano: 08-07-2011, 11:48 ]
sorry wentylatory po 15000 przepływu
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Mart-Dent
Klubowicz


Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 716
Punkty: 15/5
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 08-07-2011, 13:19   

Na to to ja Ci odpowiem :D Wentylatory osiowe mają za mały spręż i to czego nie przepchną wróci z powrotem. Będzie na zewnątrz wiało, a środkiem wiatr będzie wracał z powrotem. Jako wyciąg myślę że było by OK ale nadmuch to już???
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 08-07-2011, 18:17   

Mart-Dent napisał/a:
ale nadmuch to już

nie wiem jaka charkterystyke maja te wentylatory co montuje PROJEKTER,
do swoich komór ale pisał ,ze juz stosuje sie osiowe w kabinach ;)
no dobra a jak by podłaczył te dwa jako odciag i kupiłbym jeden promienowy jako nadmuch??
jaki musiał by miec przepływ?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 11-07-2011, 22:37   

:czesc: PROJEKTER,
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
paciak
Forumator


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 206
Punkty: 2/4
Skąd: SKP / TBG
Wysłany: 11-09-2011, 15:42   

Czy głębokosc 50cm fos w kratach podłogowych o szerokosci 1m będzie wystarczająca? A moze wystarczy mniejsza? Jak jest w kabinach?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 13-09-2011, 11:24   

paciak napisał/a:
Czy głębokosc 50cm fos w kratach podłogowych o szerokosci 1m będzie wystarczająca? A moze wystarczy mniejsza? Jak jest w kabinach?


W kabinach już nie stosuje się fos o szerokości 1m.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
paciak
Forumator


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 206
Punkty: 2/4
Skąd: SKP / TBG
Wysłany: 13-09-2011, 16:31   

PROJEKTER napisał/a:
paciak napisał/a:
Czy głębokosc 50cm fos w kratach podłogowych o szerokosci 1m będzie wystarczająca? A moze wystarczy mniejsza? Jak jest w kabinach?


W kabinach już nie stosuje się fos o szerokości 1m.




W takim razie moze doradzisz jakie będzie najefektywniejsze rozwiązanie w przypaku podłogi juz zaadoptowanej w sposób taki, że kraty wyciągowe o szerokosci jednego metra i długosci 6m rozstawione wzglęem siebie 150cm. Problem jest taki ze nie wiem co zrobić pod nimi.
Obawiam się równiez o to aby przynajmniej na początku puki pait stopy sie częściowo niepozatykaja, odkurz nie leciał w stronę wyciągu a najpierw w dół pod krate a następnie kanałem w wyciąg.


Tak wogóle to doczytałem juz, ze stosuje się fosy głębokosci od 30cm do 1 metra. Gdyby kogos kiedyś to interesowało.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 14-09-2011, 07:45   

Nie stosuje się fos o głębokości 30 cm. To głębokość otworu pod postawę stalową. Znam tylko jednego importera kabin lakierniczych który upiera się przy takiej głębokości fosy betonowej. To Głupie ... bo kraty mają 3- 4 cm grubości, a podpora 5 - 10 cm i w efekcie pomiędzy podporą a płytą jest tylko 16 cm. Gdy wyciąg jest za kabiną to z oporami jeszcze działa ... gdy jest z boku to część tego co musi pokonać wentylator ssawny to opory powietrza - tłoczonego do wąskiego otworu przez nadmuch. W kiepskiej kabinie jeszcze jako tako działa. Przy prędkościach padu 0,26 - 0,30 m/s płytsza fosa = wydajniejsze wentylatory i większe silniki. Faktem jednak jest że na podstawach o wys. 30 cm działa wiele kabin lakierniczych z Włoch i prawie wszystkie z Chin.

Kanały po bokach samochodu to nieekonomiczne i złe rozwiązanie dlatego że to nie kanały ... tylko dwa otwory w górnej płycie betonowej nad fosą ;) . Skomplikowane rozwiązanie trudne w budowie, drogie i nie potrzebne, bo można środek pokryć kratami nad wykonanym zagłębieniem i jest lepiej .... w najgorszym przypadku przy grubych kratach w tych samych kosztach co z płytą. Jeżeli byłyby to dwa niezależne kanały to przy bocznym ustawieniu jednostki jeden z nich nie działa, a przy tylnym z każdym metrem spada wydajność ssawna. W efekcie regulacja ciśnienia w komorze graniczy z cudem. W praktyce w lakierniach przemysłowych przeznaczonych do lakierowania ciężkiego sprzętu ( rzadko, ale jednak... ) stosowane jest takie rozwiązanie. Odpowiednia automatyka i sterowanie załatwia sprawę regulacji, albo pojedyncze zestawy wentylatorów wyciągowych w kanałach ... ale rozumiem że nie o to ci chodzi ? ;)

Co do głębokości ... Ja - tam gdzie muszę i nie mam innego wyjścia robię - 40 cm ale podpora ma wtedy 5 cm grubości. Jak ma być OK i nie drogo to - 60 cm. Jeżeli to jakieś huragany w kabinie to wtedy - 80 cm pod warunkiem, że nie jest to wielofunkcyjne stanowisko ( wszystko w jednym ) i nie wymaga kanalizacji w dolnej płycie :nono: - 100 cm to już przesada i nie ma takiej potrzeby w żadnym przypadku w normalnej komorze lakierniczej.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 16-09-2011, 10:50   

dobra troche poszperałem i znalazłem sam odp na forum
http://lakiernik.info.pl/viewtopic.php?t=3346
dzieki PROJEKTER, :D
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
paciak
Forumator


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 206
Punkty: 2/4
Skąd: SKP / TBG
Wysłany: 16-09-2011, 19:21   

PROJEKTER teraz mi rozjśniłeś trochę, szkoda, ze juz jest podłoga przygotowana pod dwa kanały, bedą miec ok, 70cm głębokosci 85cm szerokosci 6m długie. Mam nadzieje, ze to jakoś ogarnie (nie konieczne wymagam prędkości opadu identycznej ze współczesnymi kabinami) w przeciwnym wypadku bedzie przyzwoita strefa przygotowawcza....... :glupek:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 18-09-2011, 14:27   

Jak to dwa równoległe kanały to ani to strefa ani kabina. :)
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
paciak
Forumator


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 206
Punkty: 2/4
Skąd: SKP / TBG
Wysłany: 18-09-2011, 17:07   

Wizualnie cos w ten sposób z tym, ze przód połączony razem i tam będzie wylot no i szerzej w srodku miedzy kanałami. Więc moze to kabine chociaz przypominać będzie :) No i osiągać czas opadu 0,16 ....

kabina.JPG
Plik ściągnięto 735 raz(y) 29,4 KB

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 18-09-2011, 18:58   

To na zdjęciu to dziura pod całą powierzchnią strefy roboczej komory lakierniczej. Z oszczędności trzy pasy są pokryte blachą a dwa kratą. Dwa równoległe - niezależne kanały to kiepski pomysł.

Prędkość opadu powietrza na poziomie 0,16 m/s to tyle co jest w garażu po otwarciu drzwi i uchyleniu okna, ale już się nie czepiam ... W przyszłości jednak staraj się najpierw pytać i dowiadywać co jak i dlaczego a potem działać szczególnie jak to są prace budowlane, albo instalacyjne.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl szczegóły
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne