lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
PRAWIDŁOWA I SOLIDNA konserwacja samochodu terenowego - Vita
Autor Wiadomość
offrold
Użytkownik


Wiek: 36
Dołączył: 02 Lis 2019
Posty: 2
Wysłany: 02-11-2019, 22:40   PRAWIDŁOWA I SOLIDNA konserwacja samochodu terenowego - Vita

Wysłany: Dzisiaj 18:58 PRAWIDŁOWA I SOLIDNA konserwacja samochodu terenowego - Vita
Witam wszystkich.
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, mówimy o samochodzie SUZUKI VITARA Cabrio 1991 rok

Samochód jest rozebrany tzn. nadwozie jest zdemontowane od ramy.
Auto jest po odbudowie blacharskiej są wstawione reperaturki podłogi, odbudowane mocowania poduszek oraz naprawiona rama w miejscach gdzie pojawiły się dziury. Wszystko zostało wykonane starannie. Zależy mi na solidnej i prawidłowej konserwacji. Mam zamiar na miejsca, które były skorodowane i zostały oczyszczone do golego metalu polozyc po odtluszczeniu APP r stop, następnie położyć podklad epoksydowy na całość podwozia jak i ramy ( całość oczywiście wyszlifowana oczyszczona i odtluszczona) na co chciałbym zastosować Novol cobra.
Teraz z prośbą do osób w temacie: czy macie jakieś rady/ zastrzeżenia co do użytych przeze mnie środków i/lub czy dodalibyscie coś o czym nie wspomniałem?
Myślałem po wszystkim o zakonserwowaniu całości bitumem lecz nie wiem czy w terenowce odniesie to porządany efekt.
Nie wspominam narazie o profilach wew. / ramie ponieważ to w następnym kroku a zdaje sobie sprawę że w terenowce jest to chyba nawet ważniejsze niż części zewnętrzne gdyż zalega tam błoto i woda.
Myślałem również o preparatach teroson i rangers może ktoś się wypowie?
I jeszcze jedno po epoksydzie łączenia rogi itp proponujecie zrobić masa uszczelniająca czy wszystko polakierowac Cobra?
PS zalezy mi na solidnej naprawie.
pozdro
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotr10
uzależniony od forum
piotr10


Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 358
Otrzymał 17 punkt(y)
Skąd: Małopolska
Wysłany: 03-11-2019, 13:15   

Jak masz wszystko rozebrane to wypiaskuj wszystko aby mieć podłoże przygotowane pod podkład epoksydowy. Po podkładzie spawy , łączenia uszczelniasz masą uszczelniającą. Na podkład możesz położyć lakier poliuretanowy i na niego baranek lub cobrę lub inny środek. Profile zabezpieczasz na końcu . Ranger nie jest taki dobry.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
offrold
Użytkownik


Wiek: 36
Dołączył: 02 Lis 2019
Posty: 2
Wysłany: 03-11-2019, 23:18   

Dzięki za odpowiedź, co masz na myśli mówiąc o lakierze poliuretanowym?
Myślisz o lakierze bezbarwnym np sikkens bt300?
A cobra nie jest sama w sobie poliuretanem? Czy polakierowanie przed cobra wcześniejsza warstwa lakieru (o ile dobrze rozumiem bezbarwnego) poprawi jakość powłoki/wykonania ?
Co jest nie tak z rangersem ? Chętnie posłucham podpowiedzi ponieważ na nim nigdy nie pracowalem.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne