lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Instalacja sprężonego powietrza w garażu - projekt
Autor Wiadomość
mihau
Użytkownik
Amator



Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2017
Posty: 2
Skąd: Koszalin
Wysłany: 14-09-2017, 09:54   Instalacja sprężonego powietrza w garażu - projekt

Witam.
Do tej pory kompresora używałem tylko do pompowania kół i odkręcania śrub kluczem. Gdy zaszła potrzeba polakierowania kilku plastików w samochodzie, zainwestowałem w podstawowy pistolet, maskę ochronną, reduktor itd. Sprzęt lakierniczy jest oczywiście budżetowy, ale do moich wymagań w zupełności mi wystarcza. W tej chwili tak wygląda moje podłączenie:

kompresor -> filtro-reduktor 1/4" (ustawiony na 7,5bar) -> wąż 10mb (10mm wew.) -> mini-filtr 1/4" -> reduktor 1/4" -> pistolet Airpress HP 1.4 (ciśnienie robocze 3,5bar)

Sprzęt jaki posiadam:
- kompresor Abac Pro 150L na pompie a39b,
- filtro-reduktor 1/4" GAV 10mikronów,
- wąż 10mb Yato 10mm wew. (planuje zmienic, bo jest bardzo sztywny),
- filtr pod pistolet 1/4",
- reduktor pod pistolet 1/4",
- pistolet Airpress HP z dyszą 1.4.

Niestety po podłączeniu bezpośrednio do kompresora mam bardzo duże spadki ciśnienia. Na filtro-reduktorze 1/4" przykręconym do kompresora ciśnienie mam ustawione na 7,5bar żeby na pistolecie było 3,5bar. Podczas lakierowania odczuwalny był spadek ciśnienia gdy kompresor pracował (załącza przy 7bar), oraz widoczne były drobne oczka wody. Chciałby w miarę możliwości to wyeliminować.

Postanowiłem wykonać prostą instalację. Przeczytałem kilka tematów na forum i planuje zrobić to tak jak pokazane jest na schemacie w załączniku.
Moje pytania:
1) Czy można coś poprawić zmieniając układ prowadzenia węży?
2) Czy filtro-reduktor 1/4" nie będzie dławił przepływu?
3) Czy potrzebny jest jeszcze jeden filtr wstępny np. 40mikronów? Jeżeli tak to gdzie go wpiąć? Może na górnej poziomej nitce?
4) Jaki wąż możecie polecić, żeby nie był tak sztywny? Pomijam węże dla profesjonalistów Sata itd.
5) Czy jest sens montowania filtra 1/4" pod pistoletem, przy nowym układzie sprężonego powietrza?

Każda sugestia będzie dobra. Podkreślam, że to budżetowy projekt, a lakierowanie wykonuje okazyjnie na własne potrzeby.

Pneumatyka-Model.jpg
Plik ściągnięto 352 raz(y) 87,93 KB

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne