lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Honda CB 400F, kolor na pokrywy silnika
Autor Wiadomość
arekdkw
Użytkownik


Dołączył: 19 Lut 2017
Posty: 4
Skąd: Lublin
Wysłany: 19-02-2017, 19:32   Honda CB 400F, kolor na pokrywy silnika

Witam!
Potrzebuję pomocy w kwestii dobrania lakieru. Otóż remontuję właśnie motocykl, Honda CB 400F, rocznik 1977 (bardzo fajny motocykl z ciekawą historią) i zalezy mi na jak najdokładniejszym odwzorowaniu oryginału.
Muszę polakierować górną połówkę bloku silnika oraz pokrywy silnika (te elementy były lakierowane fabrycznie). Elementy są już delikatnie wypiaskowane i przygotowane do lakierowania, jako podkładu użyję podkładu epoksydowego 2K Novolu lub jednoskładnikowego Spies Hackera 4085 (raczej stawiam na Novol 2K)
Problem jest tylko z doborem koloru. Zamówiłem już lakier z Anglii, z firmy która niby miała już odpowiednio dobrany kolor (do konkretnie tego motocykla na silnik).
Według tej właśnie firmy (jej strona: http://www.rsbikepaint.co...=17959&22944=on ) jest to lakier Cloud Silver Metallic.
Dostałem wiec bazę plus bezbarwny - satynę, (niestety jednoskładnikowy).
Polakierowałem tym jakiś element na próbę, ale kolor jest nie taki, znacznie ciemniejszy od oryginału i z grubym ziarnem, które w oryginale jest bardzo drobne, praktycznie nie widoczne. Na domiar wszystkiego po jakiś 2 miesiącach leżakowania elementu w temperaturze pokojowej lakier na elemencie zaczął pękać.
Tak wiec chciałbym dobrać jakiś lakier, chyba najlepiej akryl lub poliuretan, żeby była jak najcieńsza warstwa lakieru (uważam, że tak w tym przypadku będzie najlepiej, chociaż baza i bezbarwny –satyna też wchodzę w grę)
Kolor to na pewno jakieś srebro/szary nie w pełnym połysku tylko w satynie z bardzo drobnym ziarnem. Oryginalnie malowane na taśmie raczej bez żadnego podkładu kolorem i bezbarwnym gdyż widać w niektórych miejscach położony sam bezbarwny na czyste aluminium.
Byłem już w trzech mieszalniach i nigdzie nie dobrali mi właściwego koloru, brałem próbki i robiłem próby kolorów ale zawsze nie to. Mam dwa kolory poliuretanu (nawet jeden ostatecznie mógłby być ale ziarno bardzo grube i zaczyna się lepić po podgrzaniu do 70stC), jakaś bazę – nie widać ziarna ale mocno za jasna no i wspomniany Cloud Silver Metallic (za ciemny, grube ziarno).
Dołączam zdjęcia oryginalnej w całkiem dobrym stanie pokrywy z takiego drugiego motocykla, żeby dać przynajmniej obraz jaki to mniej więcej kolor bo jestem świadomy, że po zdjęciach nikt mi koloru nie dobierze.
Proszę o jakaś pomoc, gdzie mógłbym się udać z tym problemem (najlepiej w okolicy Lublina) lub podpowiedź jak dobrać ten kolor.

Pierwsze i ostatnie zdjęcie lekko doświetlone lampą błyskową)











Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kalbi
Klubowicz


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2257
Punkty: 50/5
Skąd: W-wa
Wysłany: 19-02-2017, 20:06   

idź do mieszalni gdzie posiadają fotospektrometr (urządzeniem robisz zdjęcie koloru i znajduje Ci kolor lub koryguje w razie potrzeby) Srebrne wchodzą dobrze z Dynacoat
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
arekdkw
Użytkownik


Dołączył: 19 Lut 2017
Posty: 4
Skąd: Lublin
Wysłany: 21-02-2017, 11:50   

Dzieki za podpowiedż, wczoraj z niej skorzystałem.
Wiec pojechałem wczoraj do kolejnej mieszalni (akurat lakiery Standox) i był tam wykonany pomiar spektrometrem. Niestety ale spektrometr określił prawdopodobieństwo tego co znalazł jako 90-cio procentowe, co według sprzedawcy jest dosyć małym prawdopodobieństwem utrafienia w kolor. No i z trzech znalezionych przez spektrometr formuł w tej mieszalni była możliwość dorobienia tylko jednej, ale i tak to było nie to bo srebro było z bardzo grubym ziarnem.
Wiec temat nadal otwarty a ja juz nie wiem skąd te Japończyki mogli sobie taki kolor wziąć...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
NOVOL rafman
Technik
NOVOL rafman

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 111
Otrzymał 7 punkt(y)
Skąd: Komorniki
Wysłany: 22-02-2017, 07:59   Japońskie kolory

Niestety z kolorami do japończyków,szczególnie tej starszej generacji jest duży problem.
W Japonii mają swoich producentów pigmentów ,swoje mieszalniki np: Kensai ,które nie pokrywają się z europejskimi ,dlatego ten problem.
Najlepiej z ,,łapy" zrobić u jakiegoś dobrego kolorysty ,bo wg. mnie nie znajdziesz niczego gotowego.

Rafał Mania NOVOL
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
arekdkw
Użytkownik


Dołączył: 19 Lut 2017
Posty: 4
Skąd: Lublin
Wysłany: 22-02-2017, 13:05   

Nie znałem w sumie (do tej pory) żadnej japońskiej marki lakierów. Internety rzeczywiście mówią o takim bycie jak Kansai. Nie widzie jak na razie żadnego przedstawiciela japońskich lakierów w Polsce, chociaż jeszcze będę pewnie szukał jak nie japońskich lakierów to dobrego kolorysty...
Chociaż z tego co widzę to największy problem w mieszalniach nie jest z kolorem tylko z tym właśnie drobnym ziarnem, (ewentualnie z połyskiem satynowym) We wszystkich próbkach, które mam jest ono dosyć grube. A może mogę liczyć na jakąś podpowiedź, które lakiery w okolicach srebrnych kolorów maja drobne, prawie lub wcale niewidoczne ziarno? Wspomniane wcześniej przez kalbi lakiery Dynacoat może są takie?

[ Dodano: 22-02-2017, 17:40 ]
Tak trochę odbiegając od tematu. Mój motocykl to właśnie dokładnie taki jak tutaj (i z taką samą historią): http://www.gieldaklasykow...-1977-warszawa/

Kupiłem go dawno temu i przejechałem nim 100 tyś km, dlatego należy mu się niestety remont.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne