lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Rdza w zakamarkach i profilach zamkniętych
Autor Wiadomość
krzysiek.wrc
Użytkownik


Wiek: 32
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 5
Skąd: Knurów
Wysłany: 11-09-2015, 12:07   Rdza w zakamarkach i profilach zamkniętych

Witam

Mam na warsztacie Forda Cortinę z 1965 roku, teoretycznie po blacharce. Przyglądając się dokładniej słupkom i profilom zamkniętym widzę sporo rdzawego nalotu, którego nie sposób usunąć mechanicznie.

Teoretycznie najlepsza by była kąpiel w jakimś kwasie, ale nie mam pojęcia czy w Polsce są takie usługi i jakie są koszty. Poza tym do głowy przychodzi mi nalanie dużych ilości odrdzewiacza typu Fertan i później epoksydu.

Co mi możecie doradzić?
Z góry dzięki za rady :)
_________________
Fiat 126p 1989r.
FSO 1500 1983r.
Romet Ogar 205 1987r.
Niewiadów N-250C 1987r.

ś.p. FSO Polonez 1,5 X 1983r.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Giemza
Bywalec


Wiek: 31
Dołączył: 18 Lip 2015
Posty: 34
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 11-09-2015, 20:36   

na piasek to, jak to klienta to dzwonisz po niego pokazujesz mu to i niech to piaskuje albo nie bierzesz odpowiedzialności jak to spowrotem wyjdzie
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
krzysiek.wrc
Użytkownik


Wiek: 32
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 5
Skąd: Knurów
Wysłany: 12-09-2015, 15:58   

Piaskowanie dojdzie we wszystkie szpary?
_________________
Fiat 126p 1989r.
FSO 1500 1983r.
Romet Ogar 205 1987r.
Niewiadów N-250C 1987r.

ś.p. FSO Polonez 1,5 X 1983r.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
wacky
Użytkownik


Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 15
Skąd: Mikstat
Wysłany: 20-09-2015, 08:39   

Gdy zdrapiesz wszelkie maty wygłuszające i konserwację to dobry piaskarz dojdzie w zakamarki zewnętrzne, nie wejdzie oczywiście w profile zamknięte.

Jeśli wymieniasz progi, to dobrze przed piaskowaniem:
-usztywnić kastę kilkoma rurkami delikatnie przyspawanymi np na skos w drzwiach
- wyciąć stare progi,
- wyciąć słupki A jeśli wymieniasz itp zamknięte profile - wtedy masz to już dobrze wyczyszczone
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
AdekBWS
Bywalec



Wiek: 28
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 25
Skąd: kraków
Wysłany: 01-11-2015, 19:11   

dołączę się do pytań w temacie dodam zdjęcia dla jasności.



Na jednym zdjęciu widać piaskowanie małym pistolecikiem metabo, przesianym piaskiem i kompresorem 24l po to by sprawdzić czy jest co piaskować prawdziwą piaskarką, według mnie nie ma tragedi z tą rdzą , a co wy na to jest co naprawiać?.

Ale główny problem zaznaczyłem na zdjęciach w czerwonych okręgach są to przykładowe miejsca otworów technologicznych gdzie występuje korozja od wewnątrz profili zamkniętych.
Korozja tam jest raczej tylko w pobliżu tych otworów. Wiadomo mógłbym wpakować tam dysze piaskarki ale nie dojdę wszędzie i nawale piachu do profili zamkniętych(i pytanie czy dałbym rade go dobrze wydmuchać ?). Wiadomo rdza też jest miedzy zgrzewanymi blachami, no ale chyba jak wypiaskuję na to epoksyd i masa uszczelniającą to jeszcze to wytrzyma.
Wiadomo najlepiej było by porozwiercać zgrzewy wywalić korozję i wspawać na nowo. Ale za dużo zachodu jak na obecną wartość tego auta. Przejmuję się tak bo chce to auto mieć jak najdłużej.
Jakieś porady jak to zrobić, oczyścić i zakonserwować na jeszcze kilka długich lat ?
Pozdrawiam
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne