lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: TeeM
10-02-2013, 00:15
Różnice w wyposażeniu i konfiguracji GTI PRO i GTI PRO LITE
Autor Wiadomość
s_t_67
uzależniony od forum
WETERAN :-)


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2011
Posty: 340
Punkty: 2/2
Skąd: Podlasie
Wysłany: 25-09-2011, 12:43   Różnice w wyposażeniu i konfiguracji GTI PRO i GTI PRO LITE

Witam.
Mam kilka drobnych pytań dotyczących DeVilbissów GTI PRO jak też i GTI PRO LITE
W szczególności chodzi mi o charakterystykę poszczególnych głowic i ich przeznaczenie {zalecane przez producenta} oraz dodatek digital:

DIGITAL:

1) na czym polega zasada działania digitala w wersjach PRO i PRO LITE:
- czy pokazuje on ciśnienie wejściowe do pistoletu?
- czy pokazuje on ciśnienie za manualnym regulatorem ciśnienia – przed do głowicą?
- jaka jest zasada działania tego digitala?
Jest to opcja dodatkowa którą można dołożyć do wersji bez niego więc w jaki sposób i skąd {które} ciśnienie ten digital „widzi” – tym bardziej że jest montowany przy regulatorze szerokości strumienia a nie ciśnienia. Może jakiś schemat jego podłączenia – przekroju?
- czy jest on też zarazem regulatorem ciśnienia? {choć wydaje mi się że tylko wyświetlaczem - niby w Sacie jest ale bynajmniej na przekroju pistoletu tego nie zauważyłem a gdy go miałem w ręku to nie sprawdziłem}
- jaka jest cena tego Digitala?

GŁOWICE GTI PRO:

2) Jak dokładnie fabryka dedykuje głowice: H1 T1 T2 T110? Widziałem póki co tylko opisy w ofertach niektórych sprzedawców ale nie do końca do mnie one przemawiają więc wolę konkretne zalecenia producenta {a nie różnego typu aukcje itp.}
3) Nie wszędzie się wspomina o głowicy T110 - do czego jest bardziej przez producenta dedykowana {mi się wydaje że bardziej do akryli niż do baz bo sugerując się jej najmniejszym zapotrzebowaniem na ilość powietrza pracuje na największym roboczym ciśnieniu wyjściowym - tak mi się wydaje a jak jest?}
4) Jaka jest różnica w pracy i zaleceniach producenta między głowicami T110 a T1? Mają zbliżone zapotrzebowanie na ilość powietrza więc na pierwszą myśl przychodzi że różnice między nimi raczej są niewielkie - ale raczej robić może wielką różnicę.
5) w kilku miejscach słyszałem i czytałem że lakierujący DV GTI PRO głowicami T1 i T2 bazy aplikują głowicami T1 a klary T2 – czy tak zaleca producent?
Wiem że to pytanie dziwnie brzmi ale mam z tym mały dylemat. Dylemat bo wydaje się że bazy aplikuje się na wyjściowym większym ciśnieniu roboczym a klary na mniejszym? Więc czy tak jest i tak zaleca producent?
Jeśli tak jest to jest to dziwne bo przecież różnica w aplikacji lakierów o dużej zawartości części stałych pistoletem nisko i wysokociśnieniowym {np satami HVLP i RP} jest kolosalna na plus w stronę wysokociśnieniowego RP.
Wyobrażenia odnośnie ciśnień wyjściowych tych DV są na podstawie chociażby i m.inn. charakterystyk prac pistoletów Saty w których pistolet który ma mniejsze zapotrzebowanie na ilość zużywanego przez niego powietrza pracuje na większym ciśnieniu wyjściowym. A wartości zapotrzebowania na ilość powietrza poszczególnych głowic DV podawane są następujące:
T110= 265 l/min
T1= 280 l/min
T2= 350 l/min
H1= 450 l/min

Pamiętam oczywiście przy tym o możliwości tego samego ciśnienia wyjściowego w połączeniu ze zwiększoną masą wylatującego powietrza - może tak to jest rozwiązane i temu pytam o inne dane

6) czy różnią się czymś jeszcze poza głowicami korpusy z takimi samymi dyszami oznaczone oddzielnie jako BASE i jako CLEAR?
7) czy są dostępne konkretne dane roboczych ciśnień wyjściowych na poszczególnych głowicach przy zalecanym roboczym ciśnieniu wejściowym? Jeśli są to jakie? Kilka razy widziałem dane dotyczące chyba tylko jednej głowicy lecz za każdym razem były one inne ;]
8) czy są dostępne dane o przepustowości dysz {wydatku cieczy} w poszczególnych zestawieniach dysz i głowic? Jeśli są to jakie? Z tego co zauważyłem do tej pory to producenci podają dane o przepustowości lub ciśnień wyjściowych na zmianę: jak jest jedno to nie ma drugiego ;]

GŁOWICE GTI PRO LITE:

Jeśli ktoś ma bliższe dane zaleceń producenta oraz parametrów na jakich pracuje ten gun z poszczególnymi dostępnymi do niego głowicami {jak powyższe do GTI PRO} to chętnie je przestudiuję, bo jedyne dane jakie widziałem to zapotrzebowanie na ilość powietrza:

T10= 270 l/min {przy 2 barach}
T20= 360 l.min {przy 2 barach}
HV30= 460 l/min {przy 1,75 bara}


A może jest też gdzieś dostępne zestawienie rozmiaru dysz z poszczególnymi głowicami zalecane dla poszczególnych lakierów takie jakie jest do sat?:
http://www.sata.com/index.php?id=lackdaten&L=0

Na początek na tyle na ile pamiętam to byłoby na tyle.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
TeeM
Ekspert


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 914
Punkty: 20/21
Skąd: różnie
Wysłany: 08-03-2012, 20:43   

Witam!

looknie se tutaj, moze co pomoze.

http://www.devilbisseu.co...feed-spray-guns

w pdf mozna sciagnac wiecej danych technicznych modeli devilbiss (biuletyn techniczny oraz literatura)

oraz na dole w dziale 'Paint Data Sheets' zalecenia producentow chemi co do wielkosci dysz i materialow.

wlasnie dostalem do testow 2 zolte lite (base i clear)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 08-03-2012, 21:55   

TeeM napisał/a:
wlasnie dostalem do testow 2 zolte lite (base i clear)

No to czekamy na opinie i może fotki z obdukcji ?
Jak są one zbudowane, może nasz oświecisz?
 
     
Chali68
Klubowicz
U siebie.


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 1028
Punkty: 35/30
Skąd: Wschód
Wysłany: 27-09-2012, 19:40   

Od marca już kawał czasu! Do kol. TeeM miałeś coś napisać o testach tych lite, które dostałeś do testów. Cisza. A nie ukrywam że mnię osobiście to interesuje. Odbiór!
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
TeeM
Ekspert


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 914
Punkty: 20/21
Skąd: różnie
Wysłany: 28-09-2012, 23:07   

Witam!

Przepraszam za zwloke kolegow z forum!

Testy byly krotkie jak dla mnie bo firma dala sprzet tylko na kilka dni i bylo kilku chetnych lakiernikow wiec nie moglem w pelni sie spelnic w tym co lubie.

Poza tym zolte pistolety ze stajni deVilbiss nie wywarly az takiego wrazenia na mnie, niestety.

Choc samo body jest nowa konstrukcja lzejsza, krotsza, mniejsza to dysze zachowuja sie juz podobnie do starszego modelu gti pro (bordowego) Jedynie dysza hvlp zostala moim zdaniem ulepszona poniewaz zmniejszono cisnienie wejsciowe z 2.0 bar na 1.75 bar wiec atomizacja jest polepszona.

Komfort pracy jest lepszy poniewaz jest to zasluga samego body.
Co do zastosowania dysz pod danych producentow chemi to info napewno jest w necie (jaka dysza do wody jaka do konwencj itd)
nie ma tez roznicy w body do bazy a klaru (tylko grawer je odroznia, jak zreszta w starszym modelu gti pro)

Jak sa jakies jeszcze ale to postaram sie odpowiedziec.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chali68
Klubowicz
U siebie.


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 1028
Punkty: 35/30
Skąd: Wschód
Wysłany: 29-09-2012, 11:43   

Dzięki za kawałek opisu. Interesuje mię czy nakładałeś klar hs–owy tym hvlp. Czy tylko trans–techem.? Pozdr.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
TeeM
Ekspert


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 914
Punkty: 20/21
Skąd: różnie
Wysłany: 01-10-2012, 22:21   

Witam!

Niestety nie nakladam juz klaru pistoletami hvlp od kilku lat poniewaz nie mam czasu na to.
A po drugie nie wiem czy pistolety DeVilbiss'a sa rasowymi hvlp (w przeciwienstwie do Sata)
Co do lakierow hs to tez nie mozna stwierdzic jednoznacznie jak to bedzie wygladalo bo kazdy producent robi hs'y po swojemu i naprzyklad standox czy spies hecker maja 'syrop' a powiedzmy u-pol czy kapci czy body czy prospray to 'woda' wiec sama aplikacja czy efekt koncowy bedzie inny.

Lakier nakladalem dysza 1.2 i 1.3 z dysza powietrzna te10 i te20 (wybralem 1.3 + te20 bo ten zestaw jest szybszy)
dysze 1.2 lub 1.3 + te10 mozesz uzywac do baz konwencjonalnych lub wodorozcieczalnych.

Dysze powietrzna hvlp hv30 poprostu nakrecasz na ten sam korpus z ta sama dysza i igla, np.1.3 i juz masz specyfikacje niby hvlp.

Napewno wolal bym dolozyc i kupic zoltego lita niz starszego bordowego gti pro.
Jesli uzywales gti pro to lite bedzie podobny w aplikacji, ale komfort pracy bedzie lepszy!

Pozdrawiam.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chali68
Klubowicz
U siebie.


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 1028
Punkty: 35/30
Skąd: Wschód
Wysłany: 04-10-2012, 20:30   

Dzięki za opisik. Chodziło mi w gruncie rzeczy o komfort pracy. Jeżeli jest lżejszy to wielki plus. Mi osobiście najlepiej robiło się starymi gti–kami pr110 i w115. Niektóre faktórki mósisz lecieć hvlp bo niestety trans–techem niezrobisz. Pozdrawiam.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
michalLbn
Klubowicz


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 2131
Punkty: 49/7
Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 05-10-2012, 07:31   

Mam bordowego dti pro. Mam do niego dysze powietrzne t1 oraz t2, obie w technologii trans tech. Pistolet na tych dyszach jest bardzo oszczędny jeżeli chodzi o zużycie powietrza. Z tego co zauważyłem dysza t1 bardziej nadaje się do lakieru bezbarwnego, ponieważ na tej dyszy jest niesamowita atomizacja, bardzo trudno jest gdzieś nie dolać lakieru np. we wnęce drzwi, ponieważ jedno pociągnięcie nawet na małym ciśnieniu tak rozkłada lakier że tworzy się szczelna powłoka. Na dyszy t2 już nie jest łątwo trzeba bardziej nalać lakieru aby zamknąć powłokę.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
snayper
Stały Bywalec
elvis


Wiek: 49
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 94
Wystawił 1 punkt(y)
Skąd: polska
Wysłany: 05-10-2012, 09:29   

TeeM napisał/a:
zmniejszono cisnienie wejsciowe z 2.0 bar na 1.75 bar wiec atomizacja jest polepszona.


Oj ! ! Oj ! ! :nono:

Chali68 napisał/a:
Mi osobiście najlepiej robiło się starymi gti–kami


Co prawda to prawda. A przynajmniej pod względem estetycznym (kształt i rozmiary korpusu są idealne ) Podobnie dla mnie ma się historia z Iwatą . Obecny "przerysowany" kształt mi nie "leży" a wręcz drażni. Stara W-400 moim zdaniem wygląd ma genialny.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chali68
Klubowicz
U siebie.


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 1028
Punkty: 35/30
Skąd: Wschód
Wysłany: 05-10-2012, 16:37   

Michał bo T2 trza inaczej troszku aplikować. Kiedyś na szkolonku technik z holandi od centrali misa nam pokazał. Snayper masz rację odnośnie iwaty star trek ona jest dla Klingonów! W–400 to jest narzędzie do pracy a nie UFO. Totalnie przekombinowane.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 06-10-2012, 11:29   

Chali68 napisał/a:
Michał bo T2 trza inaczej troszku aplikować. Kiedyś na szkolonku technik z holandi od centrali misa nam pokazał. Snayper masz rację odnośnie iwaty star trek ona jest dla Klingonów! W–400 to jest narzędzie do pracy a nie UFO. Totalnie przekombinowane.


Rozumiem, że chodzi o korpus SUPER NOVA WS400 ? ... To jak widać najbardziej czytelny przykład na to, że każdemu podoba się co innego. :nono:

Iwata i Air Gunsa to korpusy które nigdy mnie nie przekonywały wyglądem. Do chwili pojawienia się modelu SUPER NOVA tolerowałem obecność IWATA na rynku, tj. W400 z jego mega zaletą - skutecznej pracy na małych ciśnieniach wejściowych. Zmieniłem zdanie na temat IWATA na dużo korzystniejsze dopiero wtedy gdy na rynek wszedł WS400 SUPERNOVA i dopracowana pro atomizacja ( nie taka jak przy dyszach WB ;( )

Nowa IWATA to przykład na to że narzędzie pracy może być także futurystycznym dziełem sztuki. Ten pistolet nie stracił na skuteczności, wyważeniu, czy obsłudze, a gigantycznie zyskał na wyglądzie zachowując wszytkie zalety W400. Oczywiście to nie możliwe żeby się podobał wszystkim ... ale nie ma wątpliwości że IWATA poszła w bardzo ciekawym kierunku oddając korpus do opracowania projektantom wzornictwa przemysłowego, a nie tylko i wyłącznie inżynierom od pistoletów.

Nikt wcześniej tak nie zrobił. Do tego teraz SUPER NOVA w drugiej generacji "odskakuje" powoli technicznie od WS400 i za rok, lub dwa będzie już między nimi przepaść technologiczna.

Z zaciekawieniem obserwuje rozwój trzech pistoletów. IWATA SUPER NOWA, OPTIMA TRIFITI, ACCUSPRAY 3M. To zdecydowanie najodważniejsze i najbardziej oryginalne rozwiązania techniczne ostatnich lat.

Co do GTI PRO LITE ... obejrzałem na wszelkie strony ... widziałem jak pracuje ( sam nie miałem okazji go testować i porównywać z innymi ) Powierzchowna opinia na podstawie tego co do tej pory czytam, widzę i słyszę jest taka że "szału ni ma". Trochę jak z SATA 4000. Troszkę pozmieniany starszy GTI PRO. Nowe oznaczenia dysz materiałowych w starej technologi TRANS TECH czyli dalej jeden korpus do niby HVLP i LVLP .... dalej trzecie miejsce w świętej trójcy refinishu ... i raczej kiepściutka sprzedaż ( pomimo atrakcyjnej ceny :nono: )

Gdyby zestawić, trzy premiery SUPER NOVA, SATA 4000 i GTI PRO LITE w jeden poziom porównania ... to prawdziwe WOW ! .... udało się osiągnąć tylko IWATA. Pozostała dwójka skoncentrowała się na mało znaczących szczegółach, a nowe zmiany konstrukcyjne wcale nie są postrzegane przez użytkowników jako lepsze, czy jako zalety nowego modelu ... przy czym najgorzej wypada tu DeVilbiss ;) Równie dobrze mogli zmienić tylko kolor korpusu i oznaczenia dysz GTI PRO ;)
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 06-10-2012, 12:17   

PROJEKTER napisał/a:
to prawdziwe WOW .... udało się osiągnąć tylko IWATA.



Prawdziwe WOW :glupek:

Moja krótka przygoda z tym pistoletem i..... kur*a gdzie znów odpadły te plastykowe pokretełka i szukanie podczas malowania.
Do tego dodam gwint kubka co chwytał i blokował kubek dopiero na ostatnim zwoju gwintu.
Lekko go odkręcając chybotał się strasznie.
Czy tak z tym kubkiem jest to Wy mi powiedzcie.

Wersja clear mimo mega atomizacji nie nadaje sie do bazy (do jasnych baz)
A wydawało by się że nie powinno być większych problemów,,, przecież to juz klasa pistolet.
A jednak nie, do bazy nie polecam wersji clear.
Szybko kupiłem, jeszcze szybciej sprzedałem.
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 06-10-2012, 13:22   

Powoli Powoli :nono: .... Wersja Clear i Basse różnią się dyszami i kolorami nakładek. To jeden i ten sam pistolet. ;) Tak samo jak napisy na korpusach Devilbissa GTI PRO ... Clar / Basse. W SATA nie ma takich podziałów, choć mylnie nie którzy myślą że do bazy jest zielony, a do klaru niebieski pierścień :glupek:

Supernova EVO HD nie ma już takich problemów o jakich piszesz ... bo te wady zostały usunięte. ....a dalej ... no tu już rozmawiamy o wrażeniach Krzysiu :nono: ... Jak jesteś przyzwyczajony do szybkiej pracy SATA to faktem jest, że trudno się przenieść w jednym, czy dwóch malowaniach na IWATA i to pewnie z dyszą 1,2.

To nie temat o IWATA :nono: Zwrócę więc uwagę na taką rzecz. Dawno temu napisałem .... Dziś dobór pistoletu staje się ogromnym problemem bo nie dość że w jednym modelu różnią się one korpusami ( HVLP, RP, LVLP ) to do tego dochodzi mnogość systemów redukcji ciśnienia po za zdefiniowanymi technologiami a na to wszytko nakładają się różne typy dysz materiałowych i powietrznych w tym samym typoszeregu rozmiarów.

Bardzo szybko wydałeś opinie o tym pistolecie, a to oznacza że dyskredytujesz co najmniej 16 jego konfiguracji dając do zrozumienia, że Supernova to bubel :nono:

Spójrz na to tak :

Łysy73 miał SATA 4000 ... i rzucał gromy na cały koncern SATA i jego wszystkie produkty ( odsyłam do archiwum tego forum ;) ) .... Ty masz nie tylko taki sam, ale nawet ten sam pistolet. Ten sam egzemplarz od @Łysy73 i często piszesz, że nie ma nic lepszego od SATA 4000 :) ... Tu w tym temacie jest opis pracy na dyszach powietrznych DV GTI PRO T1 i T2 umieszczony przez Michała. Pisze o wyrażnych różnicach..... a to ten sam pistolet z tym samym rozmiarem dyszy materiałowej. :nono: Ktoś nie wtajemniczony w sprawę też mógłby go dostać i ocenić na podstawie jednej tylko konfiguracji ... wtedy ocena to zachwyt lub gromy z jasnego nieba ... tyle tylko że w obu przypadkach zupełnie nie odpowiedzialne i nierzetelne to opinie. IWATA i SATA podąża w podobnych kierunkach tylko innymi drogami.

Sądzę że ci z was którzy śledzą tematy o pistoletach i mają jakieś możliwości sprawdzenia raz takiego, innym razem innego pistoletu, czy jego konfiguracji ( nawet przez koleżeńską zamianę na chwilę ) widzą już że nie jest już tak łatwo jak kiedyś.

Królowa SATA, mega precyzyjna IWATA i DeVilbiss dla poszukiwaczy wrażeń :)

Devilbiss wydzielił gówniane pistolety ze swych szeregów i teraz to sprzęt ... by DeVilbiss. Popłuczyny po super technologii jak AirGunsa w ANEST IWATA. Teraz trudniej ganić ten koncern bo wydzielił buble jak FLG czy SLG.

Dziś już jest znacznie trudniej zestawiać porównawczo koncerny i marki bo łatwo popełnić błąd i w zasadzie oszukać siebie samego. Porównać można tylko porównywalne konfiguracje, a to nie oznacza nawet tych samych systemów redukcji ciśnienia, czy wymiarów głowic.

IWATA SUPERNOVA WS400 EVO - Hybryd z dyszą 1,4 daje się zestawić do testów porównawczych z SATA RP 4000 1,2 .... HVLP i dysze 1,3 lub większe wypadną już inaczej ... wcale nie lepiej czy gorzej .... porostu skrajnie inaczej. I tu zobacz ... ktoś przeczyta porówna WS400 1,4 z SATA 1,2 i wyda opinię że gorzej się układa clar w SATA niż w IWATA ... po wnikliwym badaniu okaże się że to owszem SATA 4000 dokładnie RP z dyszą 1,2 ... ale z zestawu 1,2 W :glupek: ... i IWATA daje delikatną morkę jak na "Japońcach" ... HONDA czy TOYOTA, a SATA wali morę jak ma VW czy Mercedes.

Sadzę Krzysiu, że padłeś ofiara takiej pułapki. Nie dość że dostałeś model WS400 z wadami wieku dziecięcego, czego teraz w EVO już nie ma , to jeszcze spodziewałeś się efektów jak przy SATA 4000 RP :nono: .

Ale dodam ci na usprawiedliwienie że Ja jeszcze nie dawno też nie łapałem do końca co tu się dzieje teraz w SATA IWATA i DV ?. Tam gdzie dysze są ... powiedzmy LP z dziubkiem i stożkiem od wewnątrz a głowice nie mają żadnych literek systemowych, to jeszcze jako tako ... ale ten twór z pro atomizacją czy dysze W i C oraz system DC TransTECH wprowadza takie zamieszanie, że dopiero zakładając do jednego korpusu kolejny typoszeregi dysz materiałowych lub głowic widzisz jak zbliżają się on do oczekiwanego efektu, albo do efektu uzyskiwanego innym pistoletem. :nono:

Zobacz jednak ... IWATA WS 400 EVO HYBRID ( HD ) z dyszą 1,2 max 1,3 ... to marzenie każdego "gryzonia z nory" malującego elementy. Mikroskopijne zapotrzebowanie na powietrze, pracuje jeszcze przy ciśnieniu wejściowym 1,0 bar, minimalne zapylenie w garażu, małe zużycie lakieru, doskonały efekt na bazie i na klarze, trudno zrobić zaciek tylko że jest cholernie powolna. Takich zalet na raz, nie ma SATA czy DV ... żaden z modeli ... no może Minijet 3000 HVLP z dyszą 1,2 SR, ale tu też tylko kilka takich zalet .... nie wszystkie. ;)

[ Dodano: 06-10-2012, 14:42 ]
michalLbn napisał/a:
Mam bordowego dti pro.


Gratuluje bo to Turbo Diesel :buhaha: ... a kolego @Teem ma raczej Grand Turismo ... GTI PRO ..................................................... wiem, wiem :) ... ale nie mogłem się oprzeć ;)
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
TeeM
Ekspert


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 914
Punkty: 20/21
Skąd: różnie
Wysłany: 16-05-2013, 00:11   

Witam.
Używa ktoś złotego devilbissa do klaru? Jaka specyfikcja i jaka ocena?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne