lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: jacklack
12-12-2010, 00:00
nowy rozpylacz w devilbiss GTI PRO
Autor Wiadomość
devilbiss
Bywalec


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 47
Otrzymał 3 punkt(y)
Wysłany: 25-05-2010, 22:24   nowy rozpylacz w devilbiss GTI PRO

kONCERN ITW stworzył nowy rozpylacz do pistoletu DEVILBISS GTI PRO. Nazywa się T110 i jest podobno do klaru i do bazy. Co najciekawsze jego zapotrzebowanie na powietrze to: 260l/min. Jak dostane go na testy to dam znac...:)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
obcy_69
Wyjadacz


Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 113
Skąd: zamoyskie
Wysłany: 28-08-2010, 23:14   

I jak test...wypadl pomyslnie..??
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 14-02-2011, 23:26   

Po prostu absolutna rewelacja ... minął prawie rok, a nikt jakoś nie śmie napisać pozytywnej opinii o tym gniocie ... ehhhh może 30 generacja tego modelu nada się do lakierowania jakimś ..... podkładem :)
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
TeeM
Ekspert


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 914
Punkty: 20/21
Skąd: różnie
Wysłany: 15-02-2011, 01:53   

T110 jest tak zajebista do bazy i klaru ,ze az mowe odbiera wszystkim którzy ja stosuja.
Nie dosc, ze jest zajebista to i niezniszczalna (jak Rudy T 102) :D
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
elvis
[Usunięty]

Wysłany: 15-02-2011, 11:35   

PROJEKTER napisał/a:
Po prostu absolutna rewelacja ... minął prawie rok, a nikt jakoś nie śmie napisać pozytywnej opinii o tym gniocie ... ehhhh może 30 generacja tego modelu nada się do lakierowania jakimś ..... podkładem


Wystarczy że firma DeVilbiss zaprosi cię , pokaże jaiś kawałek fabryki potem da reklamówkę z lizakami i długopisami z reklamą a może "COŚ" jeszcze i nagle zmienisz zdanie . Zaczniesz pisac peany pochwalne na cześc DeVilbissa. :nono:

Podobnie było z Sata gdzie to" przypadkowo" widziałeś panie na taśmie śmigające z pilnikami przy produkcji pistoletów :smiech:

A już nie długo gdy poczujesz na plecach oddech chińskiego pracodawcy to każde Srico będzie wg ciebie niezastapionym super sprzętem.

Przecież wszyscy wiedzą jaki jesteś.
 
     
radom1989
Wymiatacz


Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 174
Skąd: OPOLE lubelskie.
Wysłany: 15-02-2011, 18:24   

testowałes go już ?? bo jestem ciekaw jak sie sprawuje .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
2pac
Użytkownik


Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 4
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 15-02-2011, 20:23   

ja go testowałem na bazie konwencjonalnej (chemii) i lakierze bezbarwnym i jest ok. Bardzo dobre rozwiązanie - jeden pistolet do bazy i do klaru oraz bardzo niskie zapotrzebowanie na powietrze (l/min)
Trzeba jeszcze zobaczyc na bazie wodnej ...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
tofik
Ekspert



Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 851
Punkty: 20/3
Wysłany: 15-02-2011, 20:48   

elvis napisał/a:

Podobnie było z Sata gdzie to" przypadkowo" widziałeś panie na taśmie śmigające z pilnikami przy produkcji pistoletów :smiech:

Tak się dziwnie składa , że tak jest faktycznie, każdy model pistoletu Sata zanim wyjdzie z fabryki jest dokładnie sprawdzany i jak zajdzie potrzeba dopieszczany właśnie przez kobiety. Żeby tego jeszcze było mało to na każdym modelu umieszczany odpowiedni symbol-znak, który pozwala na to aby wiedzieć przez czyje ręce dany model przeszedł w ostatniej fazie produkcji. ;)
_________________
DEBEER VALSPAR KOCH CHEMIE DYNABRADE NORTON INDASA 3M FESTOOL SATA
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 16-02-2011, 08:41   

tofik napisał/a:
elvis napisał/a:

Podobnie było z Sata gdzie to" przypadkowo" widziałeś panie na taśmie śmigające z pilnikami przy produkcji pistoletów :smiech:

Tak się dziwnie składa , że tak jest faktycznie, każdy model pistoletu Sata zanim wyjdzie z fabryki jest dokładnie sprawdzany i jak zajdzie potrzeba dopieszczany właśnie przez kobiety. Żeby tego jeszcze było mało to na każdym modelu umieszczany odpowiedni symbol-znak, który pozwala na to aby wiedzieć przez czyje ręce dany model przeszedł w ostatniej fazie produkcji. ;)


Tylko jak ktoś tak obeznany ze światem jak Pan Elvis może to wiedzieć ? :smieszne:
Może jednak czasami warto ruszyć pupcie poza teren własnej gminy po lizaki, długopisy i reklamówki do jakiegoś producenta sprzętu :buhaha:

[ Dodano: 16-02-2011, 09:17 ]
2pac napisał/a:
... Bardzo dobre rozwiązanie - jeden pistolet do bazy i do klaru, oraz bardzo niskie zapotrzebowanie na powietrze (l/min)


Noooo ! Jestem w absolutnym szoku. Nie spodziewałem się że są na świecie takie rozwiązania techniczne, że po wymianie głowicy, dyszy, czy iglicy w jakimś korpusie pistoletu można mieć jeden do klaru i bazy. Chyba że @2pac uważasz jak wielu tych co nie mają pojęcia o pistoletach i lakierowaniu, że HVLP jest do bazy, a RP do klaru ?

Na razie zakładam, że nie to miałeś na myśli i wysnułem zły wniosek z twojego postu, tylko chodzi ci właśnie o tą "mega zaletę" Devilbissa - Jeden pistolet do bazy i klaru ze względu na wymianę głowic ( co dotyczy tylko dwóch modeli - ale możesz mnie tu sprostować ;) ) Historycznie rzecz biorąc to faktycznie nowość i unikalne rozwiązanie. Tak od 1960 roku do końca XX wieku wszyscy mieli jeden pistolet do bazy i klaru ... baaaa nawet niczego w nim nie wymieniali przechodząc z jednego materiału na drugi. :D ... tylko myli "nitrem".

Wczoraj wróciłem z naszej stolicy z dwóch lakierni stolarskich. Efekt - dwa pistolety DeVilbisa ( FLG i GTI ) i jeden AIRGUNSA ( AZ3 ) oraz jeden SAGOLA. trafiły do szafki ze złomem lakierniczym bo panowie lakiernicy dostali do ręki SATA 1000 B RP 1,3.

Dlaczego tak ostro - SAGOLA miała głowice do bazy wodnej i nie nadaje się do lakierowania poliuretanem. AZ3 ma 14 miesięcy i lakier leje się spod uszczelniacza spustu na ręce lakiernika. FLG maluje bokiem ( tu akurat to wina mycia tego sprzętu ) a GTI jest wolniutki przy lakierowaniu dużych formatek i lakier z akceleratorem już podsycha na jednej części, a druga nie jest jeszcze polakierowana.

Większość tych problemów rozwiązała by dobra i rzetelna informacja od dostawców tego sprzętu i trochę zainteresowania potrzebami ich klientów. Ale nic takiego się nie stało przez ponad rok. Więc dziś ... jeden dzień po prezentacji SATA trzech kolejnych lakierników dołącza do grona tych co uważają że "Król jest tylko jeden" ... raczej już na zawsze po swoich wcześniejszych doświadczeniach.

Niestety Elvis ale moje wizyty w fabryce Devilbissa w Brazylii, lub Chinach niczego tu nie zmienią. Jak by mi nawet płacili działkę za promocję, a Ja bym zmienił zdanie ... to w końcu do lakierni dotrze technik SATA i moja porada zakupu Devilbissa okaże się głupia i durna. ... a kto chce pracować z durnym doradcą jak zacznie zbierać sobie o nim opinie i jego poradach ?

Więc jak SATA już mi nie będzie odpowiadać bo stwierdzę empirycznie, że IWATA ma lepszy sprzęt ... to i tak w lakierni poradzę zakup SATA ;) ... bo SATA kolego @elvis zawsze w testach bezpośrednich gdy ktoś nie ma żadnych uprzedzeń do sprzętu i preferencji zostaje wybrana przez lakierników. Widziałem to dziesiątki razy ... i to nie Ja robię prezentację i sprzedaję ten sprzęt :nono: ... a nawet na tym tracę bo wczoraj zniszczyli mi piękne buciki przy tych natryskach testowych. ;(

Wybór SATA zamiast innych oferentów dotyczą zarówno lakierni samochodowych jak i stolarni. Tylko trzeba mieć otwarty umysł i wiedzieć różnice w trakcie aplikacji. O ciężkim sprzęcie dla przemysłu na razie nic nie piszę bo tu Devilbiss się nie liczy, a SATA ma silną konkurencję Wagnera i Gracco.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
2pac
Użytkownik


Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 4
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 16-02-2011, 11:23   

Hymmm
akurat z osobistym sprawdzaniem każdego pistoletu Sata sie zgodze, gdyż widziałem to osobiście na własne oczy ale nie zmienia to faktu że zdarzają się czasami jakieś buble...

Akurat mam pojecie co do aplikacji i wiem też tak samo jak ty że "zalecane" jest HVLP do baz i lvlp czyli Transtech lub RP do lakierow bezbarnych co nie zmienia faktu że baze konwencjonalną RP też położysz ale strata materiału będzie wieksza chodz znowu uzyskamy szybsze tempo pracy.

Spróbuj połozyć "wode" uzywając RP :) napewno zachowasz odpowiednia kolorystyke hehe...

A co do fabryk devilbissa to Brazylia już jest zamknieta:) a w Chinach robi sie tylko amatorskie pistolety: slg i flg.

A skoro piszesz jeszcze o przemyśle to zapytaj się swoich znajomych z branzy jakie pistolety chodzą w fabrykach samochodów GM Opel Gliwice, Vw Poznan i Fiat Auto Poland????

Ja Ci odpowiem: devilbiss w 80 % plus troche sata na stacjach zaprawkowych:P
I tam nikt nikogo nie przekupywał.... wygrał profesjonalizm.. Sata jest bardzo dobrym pistoletem (może i nawet troche lepszym od devilbissa) jeżeli mówimy o refinishu natomiast na przemysł jest za delikatna i przegrywa z devilbissem

Ale może kiedyś się coś zmieni na lepsze...:)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 16-02-2011, 11:34   

2pac napisał/a:
Hymmm
akurat z osobistym sprawdzaniem każdego pistoletu Sata sie zgodze, gdyż widziałem to osobiście na własne oczy ale nie zmienia to faktu że zdarzają się czasami jakieś buble...


To oproszę o jakiś konkretny przykład i nr seryjny modelu z korpusu takiego bubla ... :nono:

[ Dodano: 16-02-2011, 11:43 ]
2pac napisał/a:
Akurat mam pojecie co do aplikacji i wiem też tak samo jak ty że "zalecane" jest HVLP do baz i lvlp czyli Transtech lub RP do lakierow bezbarnych co nie zmienia faktu że baze konwencjonalną RP też położysz ale strata materiału będzie wieksza chodz znowu uzyskamy szybsze tempo pracy. Spróbuj połozyć "wode" uzywając RP :) napewno zachowasz odpowiednia kolorystyke hehe...


@2pac ... nie mam na razie żadnych podstaw żeby uznać cię za osobę która się na tym nie zna ... więc spytam dla jasności ... KTO CI UDZIELIŁ takich kłamliwych informacji z pogranicza plotki ?

Nie muszę "probówać" lakierować bazy wodnej jakimś tam RP. Mam do tego odpowiednio dobrane narzędzie - SATA 4000 B RP 1,2 W ...

Nie ma takiego zalecenia ! ... to bzdura ! ... a technologia HVLP za kilka lat przestanie istnieć ... natomiast bazy wodne dopiero się poważnie rozkręcają w lakiernictwie. To HVLP do bazy kolego @2pac to jest przyzwyczajenie wynikające z ...

... no właśnie ciekawy jestem czy wiesz skąd to się historycznie wzięło, że HVLP jest do bazy - szczególnie wodnej ?
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
2pac
Użytkownik


Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 4
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 16-02-2011, 11:45   

Pewnie,
poszukam w mailach do Roy-a jak tylko znajde chwilke...
Ale jest jeden ogolnie znany mankament: schodzący złoty chrom z sata century:P
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 16-02-2011, 12:18   

2pac napisał/a:
A skoro piszesz jeszcze o przemyśle to zapytaj się swoich znajomych z branzy jakie pistolety chodzą w fabrykach samochodów GM Opel Gliwice, Vw Poznan i Fiat Auto Poland????


Ten temat mielił tu już kolega @Devilbiss i wtórował mu fanatyk Devilbisa @elvis. Temat do odnalezienie w archiwum. Skomentuję to jednak tak.

Doskonale wiesz, że lakiery na linii produkcyjnej to zupełnie inny materiał niż w lakierniach usługowych. Mój podziw dla SATA nie wynika z tego że mają kosmiczny stop z którego robią korpusy tylko z tego że polityka opieki SATA nad użytkownikami tych produktów nie ma sobie równych na świecie. Jeżeli nawet w jakimś teście na wagę czy szerokość strumienia SATA obrywa od konkurentów to nie zmienia to faktu że całokształt opinii o tych produktach bije na łeb każdy inny pistolet ... i tu przyzna ci rację w branży napraw samochodów ... ze wskazaniem na samochody osobowe i to powypadkowe.

W przemyśle lekkim gdzie używane są pistolety grawitacyjne niezmiernie łatwo SATA może "dokopać" innym firmą i produktom dlatego, że w większości przedstawiciele handlowi oferują aparaty natryskowe z górnej półki dedykowane dla refinishu. Drogo i niewydajnie.
Dlatego SATA 1000 ... choć to nie mega precyzyjny sprzęt ... przyprawia o zachwyt każdego lakiernika na stolarni, a GTI czy W400 idzie w odstawkę. To przewaga wiedzy o produktach i oczekiwaniach odbiorcy, a nie samego produktu.

SATA nigdy nie konkurowała poważnie z GRACO czy WAGNERAM, a nawet Kremlinem pompami tłokowymi, czy membranowymi. Jest droższa i ma mniejsze spektrum zastosowań. Ja do dziś mam na malutki problem z ustawieniem pompy na początku jej pracy. Weź jednak pod uwagę. że na terenie Polski pompy DeVilbisa i Binks nie są jednak mega hitem.

Linie produkcyjne ( automatyczne aparaty natryskowe ) rządzą się własnymi prawami i akurat to czy dany sprzęt jest lepszy czy gorszy ma najmniejsze znaczenie i nie raz już się o tym przekonałem. Na linii produkcyjnej oferent doskonałej kabiny lakierniczej, czy przenośnika może przegnać się z kontraktem bo np. nie da gwarancji reakcji serwisu w ciągu 6 godzin od zgłoszenia, albo instrukcji obsługi i schematy elektryczne nie są po hiszpańsku, lub duńsku. Dany sprzęt czy materiał może nie mieć dopuszczenia koncernu dla którego producent dostarcza swoje wyroby ... albo wymiary opakowania są nie odpowiednie :)

Ten przykład z Opla to w zasadzie przykład na co ? Ja w fabryce VW w Poznaniu postawiłem kabiny lakiernicze BLOWTERMA z ówczesnym dystrybutorem firmą MALIK. Potem w czterech serwisach VW - AUDI dystrybutor sprzedał kabiny ... bo przecież fabryka w Poznaniu używa Blowtherma. Argument nie do przebicia. :nono:

Wiesz jednak dlaczego akurat ta kabina, a nie inna ? .... bo PHU "Malik" jako jedyny oferent markowych włoskich kabin lakierniczych podjął się zrealizować kontraktu między ostatnim tygodniem sierpnia, a połową września ( w sierpniu we Włoszech jest urlop a fabryki stoją - nie ma dostaw kabin lakierniczych ) ... Ponieważ szczegóły to tajemnica handlowa załóżmy hipotetycznie, że dodatkowe warunki handlowe mogłyby wyglądać tak .... Dostawa bez zaliczki i z 60 dniowym terminem płatności liczonym od dnia zakończenia okresu testowego ( kolejne 30 dni ) ... a kwota gwarancji wypłacona zostanie po 12 miesiącach i w praktyce przekracza zyski z całego kontraktu. Ilu dostawców sprzętu weźmie taki kontrakt ?

Czy idąć tropem tego co stoi u producenta samochodów reszta dealerów VW powinna kupować do swoich serwisów wyłącznie kabiny Blowterm ? ... czy to też oznacza, że jak ktoś konkuruje z VW to absolutnie każda kabina ... oprócz Blowterm ?

@2pac - linie produkcyjne to zupełnie inny świat i powinien on mieć zupełnie inne własne forum :) bo tu wiele spraw decyzji i kooperacji jest zupełnie innych niż świat napraw lakierniczych w samochodówce.

[ Dodano: 16-02-2011, 12:37 ]
2pac napisał/a:
Pewnie,
poszukam w mailach do Roy-a jak tylko znajde chwilke...
Ale jest jeden ogolnie znany mankament: schodzący złoty chrom z sata century:P


Widzisz ... to nie chrom tylko 24 karatowe złoto ! Jest go tu 0,5 um. :) Ten temat jest już szczegółowo opisany ( niestety na innym forum ) włącznie z przypomnieniem, że limitowane wersje pistoletów SATA kierowane są do prawdziwych znawców tematu ( wysokiej klasy fachowców ) którzy wiedzą że pistoletów tej klasy nie trzyma się rozcieńczalniku nitro w całości. Jeat tam nawet wyjaśnienie ska ten pomysł na złoty pistolet.

SATA wymieniła bez żadnych dyskusji każdy z reklamowanych pistoletów ... najwięcej w naszej części europy. Błąd nie polegał na tym pokryciu tylko na cenie tego pistoletu. Jakby kosztował 3 tyś to nie kupili by go ci co obok na półce mają np Devilbissa czy SICO i urządzają im kąpiele w "nitro"

Jednak ... nawet w tych modelach po tym jak już zlazło z korpusu pokrycie galwaniczne i złoto to nadal działał on bez najmniejszych problemów ... Jak już wspominasz o bublach SATA to Ja znam tylko jeden ... SATA NR92 HVLP ... zastąpiony modelem SATA NR95 HVLP

Natomiast chciałbym ciebie zapytać jak użytkowników mega hitu DEVILBISSA - modelu OMX 611 E potraktował producent i dystrybutorzy. Wycofali ten "idiotyzm" z rynku ... Tylko czy przeprosili za swoją techniczną głupotę i oddali kasę ? ... czy jednak nadal wmawiali nabywcą, że to doskonała koncepcja pistoletu ... tylko kurde do czego ? ... bo na pewno nie do ręcznego aplikowania farby na cokolwiek.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
łysy73
Fanatyk


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 1305
Punkty: 28/5
Wysłany: 18-02-2011, 20:33   

PROJEKTER napisał/a:
Wczoraj wróciłem z naszej stolicy z dwóch lakierni stolarskich. Efekt - dwa pistolety DeVilbisa ( FLG i GTI ) i jeden AIRGUNSA ( AZ3 ) oraz jeden SAGOLA. trafiły do szafki ze złomem lakierniczym bo panowie lakiernicy dostali do ręki SATA 1000 B RP 1,3.
PROJEKTER napisał/a:
GTI jest wolniutki przy lakierowaniu dużych formatek i lakier z akceleratorem już podsycha na jednej części, a druga nie jest jeszcze polakierowana.
Pytanie jaką głowice miał ten Devilbis - o jakiej przepustowości materiału

Jeśli chodzi o podział HVLP=baza, RP=klar, to nie wiem czy jest jakiś super mega konkretny powód ku temu.
Ja ze swojej strony mogę to tylko potwierdzić tym co mi bardziej odpowiada. I mi właśnie bardziej taki podział odpowiada podczas pracy.
Po prostu WOLĘ niskociśnieniowca do baz, wysokociśnieniowca do akryli. Wysokociśnieniowcem lżej, szybciej i prościej kładzie się klary i akryle, co nie znaczy że nisko... się nie da.
Poza tym ja widzę różnicę w klarowności takiego samego klaru położonego w praktycznie taką samą strukturę przez pistol nisko i wysokociśnieniowy. Mi bardziej podoba się klar po wysokociśnieniowcu: jest bardziej krystaliczny, bardziej przejrzysty - ma ładniejszą głębię. To nie jest powalająca na kolana różnica i nie każdy musi ją widzieć, m. inn. ja widzę i wiem że różnica jest.
Pozdro
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 18-02-2011, 21:32   

Grubość warstwy? Nie znam się jestem nowy :) .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
TeeM
Ekspert


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 914
Punkty: 20/21
Skąd: różnie
Wysłany: 18-02-2011, 21:37   

No tak no-limit! patrzac z kajaka stojacego w kałuzy wody a stojacego w jeziorze to grubosc warstwy wody (lakieru) daje głebie! :D he he he
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
łysy73
Fanatyk


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 1305
Punkty: 28/5
Wysłany: 19-02-2011, 20:27   

Limit... TEEM...
Nie grubość tylko szklistość - klarowność - przejrzystość - mniej mleczny -........
Jak bardziej klarowny - przejrzysty - to głębia wydaje się większa.
Ja wiem że masa ludzi tego nie widzi, ale nie znaczy to, że są ślepi czy też nie wiedzą czego szukać.
U mnie powodem tego jest między innymi czy też przede wszystkim wada wzroku. Moja wada - to za ostry wzrok. {kiedyś pisałem, że mam z tym masę problemów, bo za dużo i za dobrze widzę - i muszę śmigać nawet zimą w bardzo ciemnych okularach, a najlepiej w spawalniczych ;] }
Ale znam jeszcze jedną osobę która też to widzi.
O powód tej różnicy już kiedyś zapytałem nawet tu ze dwa razy, ale nikt nie podją tematu.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
TeeM
Ekspert


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 914
Punkty: 20/21
Skąd: różnie
Wysłany: 20-02-2011, 00:07   

łysy73 napisał/a:
Nie grubość tylko szklistość - klarowność - przejrzystość - mniej mleczny -........


spoko kumamy!

dobrze , ze masz to Ty a nie Twoi, Nasi klijeci! he he!
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne