lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Pierwsze lakierowanie - rysy
Autor Wiadomość
tobek95
Użytkownik


Dołączył: 06 Maj 2020
Posty: 1
Wysłany: 06-05-2020, 11:14   Pierwsze lakierowanie - rysy

Witam,

Przymierzam się do lakierowania maski w samochodzie i przed tym wykonałem próbne lakierowanie błotnika, niestety nie poszło zbyt dobrze..
Po lakierowaniu widoczne są rysy na lakierze (zdjęcie nr 1 i 2), z czego mogą wynikać? Podejrzewam, że od złego wyszlifowania podkładu. Dodatkowo powiem że po naniesieniu bazy już były widoczne. Jak uważacie, co jest przyczyną?

W celu pozbycia się rys wykonałem polerowanie przy użyciu wkrętarki pastami Menzerna 1000, 2500 i 3000, które dały fajny efekt lecz część rys pozostała (zdjęcie nr 3 i 4) - powierzchnia została podzielona na pół. Przed polerowaniem nie wykonałem zmatowienia lakieru.

Następnie wyczytałem, że należy zmatowić lakier bezbarwny i też tak uczyniłem.
W ruch poszedł papier 1000,2000 i 3000 - szlifierka oscylacyjna. Wypolerowałem powierzchnie jak wcześniej ale efekt podobny i dodatkowo powstały rysy od szlifowania (zdjęcie nr 5) .. Czemu rysy są widoczne? powinienem użyć większej gradacji papieru czy zbyt niedokładnie wykonałem szlifowanie?

W skrócie jak wykonałem lakierowanie.
- Odtłuściłem powierzchnie, zmatowałem lakier bezbarwny papierem P320 na sucho (szlifierka oscylacyjna)
- Odtłuściłem powierzchnie, naniosłem 2 warstwy podkładu akrylowego
- Szlifowanie na mokro, na początek papier 600 potem 800. (ręczne szlifowanie)
- Odtłuszczenie powierzchni, oczyszczenie ściereczką antystatyczną, baza 3 warstwy, po każdej ściereczka antystatyczna.
- Lakier bezbarwny 2 warstwy.

Link do zdjęcia: https://ibb.co/Q66rRNh
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
klapek
Bywalec


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2019
Posty: 27
Wystawił 1 punkt(y)
Skąd: Parczewo
Wysłany: 06-05-2020, 11:37   

Przy ręcznym szlifowaniu, kupujesz dobry podkład akrylowy, który szlifujesz na mokro papierem P1000.
Po takiej obróbce, rys nie będzie. Kolejna sprawa to dobry papier. Indasa czerwona (RedLine) odpada, a czarna również potrafi mieć nierówne ziarno i ostro namieszać...
Ja używam Wetodry z 3M i zdarza mi się szlifować podkład papierem nawet P1500, co już jest przegięciem ale przy motocyklach, czy kaskach musi być perfekcyjnie.
Nie bardzo rozumiem, po co szlifowałeś P600, jak nawet przy P1000 znika podkład w oczach.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
vwiater
Użytkownik


Dołączył: 07 Wrz 2019
Posty: 13
Wysłany: 10-05-2020, 18:14   

Podkład pod baze P1000 na mokro czyli szara włoknina na mokro też może być?
Szara wloknina ultrafine np 3m P800 czy mirka P1500 mam na myśli, to ktora ewentualnie?
Można dodać cifa albo krople ludwika do wody?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne