lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Naprawa ogniska rdzy przez cynowanie
Autor Wiadomość
deka87
Użytkownik


Dołączył: 08 Sie 2019
Posty: 10
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-08-2019, 14:57   Naprawa ogniska rdzy przez cynowanie

W moim E46 z 98 roku pojawiła się rdza na łączeniu błotnika z progiem (zdjęcia w załączniku).

Chciałbym to naprawić tak, żeby wytrzymało jak najdłużej się da, a z tego co czytałem jest to możliwe dzięki cynowaniu.

Chyba będę próbował zrobić to samemu, bo w Łodzi ciężko o specjalistę od cynowania, ale nie mam garażu więc robilbym to pod blokiem.

Niestety jak widać będzie ciężko wyczyścić całkowicie rdzę do gołej blachy ze względu na zakamarki więc myślałem, żeby wyczyścić ile się da a reszty pozbyć się jakimś odrdzewiaczem, który przed nałożeniem pasty bym usunął.
Jaki odrdzewiacz polecacie? Fertan będzie ok, czy jest coś lepszego?
Do usunięcia i oczyszczenia powierzchni przed nałożeniem pasty nada się nada się rozpuszczalnik do silikonu? Jeśli tak to jaki?

Co do pasty to w odcinku o polskim Porsche słyszałem, żeby kupować te organiczne, polecacie jakąś konkretną?

Po roztopieniu pasty rozumiem, że muszę jeszcze raz oczyścić powstałą warstwę cyny - czy rozpuszczalnik do silikonu będzie do tego celu ok, czy może wystarczy sama woda z sodą oczyszczoną?

Następnie primer do metali nieżelaznych?

Dalej podkład do metali , ale jaki - epoksydowy, epoksydowy reaktywny, akrylowy czy jakiś inny?

Na koniec lakier bazowy i klar?

20190805_185821.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 77,67 KB

20190805_185745.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 58,25 KB

20190807_091712.jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 76,06 KB

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kalbi
Klubowicz


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2257
Punkty: 50/5
Skąd: W-wa
Wysłany: 08-08-2019, 15:54   

myślisz, że to takie proste pocynować dobrze? w szczególności takie miejsce, gdzie jest kilka płaszczyzn blisko siebie. Nie jest to łatwe aby nie przegrzać blachy i skoordynować ruchy, lepiej zakup sobię cynę na zimno - tam modelowanie możesz robić w około 60 min, a nie w 3 sekundy
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
deka87
Użytkownik


Dołączył: 08 Sie 2019
Posty: 10
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-08-2019, 15:58   

Zdaje sobie sprawę że nie jest to proste, dlatego pytam tutaj ;)
Według tego człowieka cynowanie na zimno to siema, bo w tych preparatach nie ma cyny: https://youtu.be/RzNgZU0pZ3c
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kalbi
Klubowicz


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2257
Punkty: 50/5
Skąd: W-wa
Wysłany: 08-08-2019, 16:51   

jeśli chcesz cos cynować to najpierw szkolenie albo oddaj to do fachowca bo naprawdę można spartolić i to szczególnie w takim miejscu gdzie jest kilka płaszczyzn (musisz pobielić i pocynować rant, wierzch oraz spód a bez wprawy i treningów będzie Ci ciężko to poprawnie wykonać.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
deka87
Użytkownik


Dołączył: 08 Sie 2019
Posty: 10
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-08-2019, 17:04   

Chciałbym oddać to do fachowca, który zrobi to porządnie, ale jak pytam wujka Google o cynowanie Łódź to nic nie wyszukuje, najbliżej w Zgierzu (classicgarage.pl), ale dzwoniłem dzisiaj i dopiero w przyszłym roku zaczynają/odwieszają działalność.
Boję się to zlecić "normalnemu" fachowcowi bo raczej po niedługim czasie (obstawiam ok. 2 lat) rdza znów wyjdzie, a zamierzam inwestować w ten samochód i raczej nie będę go sprzedawał.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Kamil208
Klubowicz


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 683
Otrzymał 20 punkt(y)
Skąd: z daleka
Wysłany: 08-08-2019, 23:50   

Czyli uważasz że ty jako amator zrobisz to lepiej niż "normalny" fachowiec?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
deka87
Użytkownik


Dołączył: 08 Sie 2019
Posty: 10
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-08-2019, 06:16   

Tego nie napisałem, po prostu nie mam zaufanego fachowca w tej dziedzinie i boję się że zrobi to oby tylko dobrze wyglądało i żeby wziąć kasę a za jakiś czas rdza i tak wyjdzie i przy okazji zeżre jeszcze więcej pod tym co on zrobi.
Poza tym chciałbym to zrobić przez cynowanie, a nie mogę znaleźć od tego fachowca w Łodzi lub okolicach, jeśli macie namiary na jakiegoś to podajcie.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 09-08-2019, 17:48   

Piaskarka dojdzie w najmniejszy zakamarek.... potem chemia, epoxyd, szpachel i piec lat spokuj....
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
deka87
Użytkownik


Dołączył: 08 Sie 2019
Posty: 10
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-08-2019, 18:01   

Dlatego chciałbym to zabezpieczyć cynowaniem, a nie epoksydem. Ok. 5 lat mnie nie zadowala, bo samochodu nie zamierzam się pozbywać, chcę zrobić raz a dobrze.

Boję się, że jak oddam to nawet do polecanego warsztatu to zrobią to tak: https://youtu.be/Tp8U216EwMs
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 09-08-2019, 18:15   

piec lat, to czas gwarancji... myślisz że cyna zakryjesz rdze i będzie dobrze?? jeszcze szybciej zeżre
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
deka87
Użytkownik


Dołączył: 08 Sie 2019
Posty: 10
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-08-2019, 18:19   

Nie rdzę tylko gołą blachę i wtedy myślę że będzie dużo lepiej niż epoksydem.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 09-08-2019, 18:26   

Jeszcze nic lepszego od epoxydu nie wymyslili.... Cyna jest dobra jak 100 procent blaszanej powierzchni nią pokrywasz,
cyne nawalaja aby szpachli było cię niej, ale po niej i tak idzie epoxyd
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
deka87
Użytkownik


Dołączył: 08 Sie 2019
Posty: 10
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-08-2019, 18:36   

Według mnie i nie tylko mnie cyna zabezpiecza lepiej niż epoksyd. Polecam pooglądać filmiki TOTALSCHADE na YT: https://www.youtube.com/c...dJJDiS6JeEXo4gw
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 09-08-2019, 18:42   

Naprawiłem już samochody które były wcześniej cynowane... nie muszę oglądać filmików.... ale to oczywiście moje zdanie 😉. Wiadomo że zrobisz po swojemu 👍
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
deka87
Użytkownik


Dołączył: 08 Sie 2019
Posty: 10
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-08-2019, 18:53   

Może ktoś zastosował cynę na niedokładnie oczyszczoną blachę, albo użył jej tylko w roli szpachli, wtedy podobno rdzewieje jeszcze szybciej, a filmiki polecam pooglądać, koleś podobno jest najlepszy w Polsce w tym fachu ;)

[ Dodano: 09-08-2019, 20:37 ]
Nawet znalazłem podobny przypadek do mojego na jego kanale i chciałbym, żeby mi ktoś to zrobił w taki sposób: https://www.youtube.com/watch?v=8TY_O2F5DSI
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Kamil208
Klubowicz


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 683
Otrzymał 20 punkt(y)
Skąd: z daleka
Wysłany: 09-08-2019, 23:49   

Nie masz pojęcia o czym piszesz.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
deka87
Użytkownik


Dołączył: 08 Sie 2019
Posty: 10
Skąd: Łódź
Wysłany: 10-08-2019, 05:37   

Dlatego założyłem ten temat, ale niestety jak narazie nikt merytorycznie na moje pytania nie odpisał.

To co opisałem w pierwszym poscie w tym temacie to w większości zebrane informacje o cynowaniu z tego forum więc miałem nadzieję, że dostanę odpowiedzi na moje pytania i wątpliwości.
Rozumiem że sporo osób tutaj jest blacharzami/lakiernikami z zawodu, ale nie rozumiem tej niechęci do dzielenia się wiedzą - przecież nawet jakby część z Waszych klientów dzięki takiemu tematowi na forum ogarnęła sobie sama zaprawkę to i tak jest jeszcze mnóstwo osób, które nie mają na to czasu, chęci, itd. więc raczej klientów Wam nie ubędzie ;) Poza tym nie spotkałem jeszcze blacharza/lakiernika, który nie byłby zawalony pracą.

Druga sprawa to gdybym miał zaufanego fachowca w Łodzi lub okolicach, któremu nie bałbym się tego zlecić i miałbym pewność że zrobi to porządnie to wolałbym zapłacić i nie tracić na to czasu, ale takiego nie mam, a po zabezpieczeniu podwozia i profili zamkniętych u pewnego "fachowca" w Łodzi, który jest jednym z najwyżej ocenianych nie wierzę że ktoś zrobi to uczciwie.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 10-08-2019, 18:06   

. Metaliczne powłoki ochronne nanoszone elektrolitycznie lub przez zanurzenie w ciekłym metalu. Powłoki ochronne z metali stojących w szeregu napięciowym przed żelazem (cynk, chrom) są skuteczne nawet w przypadku uszkodzenia ? pełnią rolę anody w zwartym ogniwie. Ulegają więc zniszczeniu, chroniąc stalowy przedmiot. Natomiast warstwy metali mniej aktywnych od żelaza (miedź, nikiel, cyna) spełniają swoje zadanie tylko nieuszkodzone ? w przeciwnym razie znacznie przyspieszają korozję stali.

... nieuszkodzone, czyli żadnego odkrycia blachy. Więc jeśli zacynujesz dziurę gdzieś pominiętą w spawie, Albo po korozji, to będzie szybciej zarlo jakby był sam szpachel...

korozja
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
multifan4
Bywalec


Wiek: 40
Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 35
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15-08-2019, 22:29   

Tego nie da się naprawić cynowaniem, chociażby dlatego, że problem leży zawsze głębiej niż w powierzchownej korozji. Kup sobie najprostszą chińską kamerkę na USB i podłącz do telefonu i włóż do wewnątrz profilu.
Zobaczysz, że blachy w środku wyglądają na pewno źle i cokolwiek zrobisz - rude wyjdzie i to prędzej niż później.
Nie da się bez cięcia dojść do wszystkich zakamarków a jak potniesz, to zrobi się z tego spora naprawa, znacznie większa niż się to wydaje z zewnątrz.
Samochody korodują zazwyczaj od środka i gdy rude jest na zewnątrz, to niewiele można zrobić poza wycinaniem.
Nawet, jak pocynujesz, co będzie prawie niewykonalne (palnikiem narobisz więcej szkód niż pożytku grzejąc i paląc wszystko) to blacha się rozpadnie od wewnątrz. Niewykluczone, że gdy przetrzesz blachę szlifierką to nie będzie już co cynować.
Bez naprawy bacharskiej cokolwiek zrobisz, da to tylko efekt kosmetyczny.

Gdyby to było moje auto, to na tym etapie bym się wstrzymał i poczekał, aż zgnije bardziej i wówczas ciął, chyba, że chcesz przypudrować, aby nie było że rdzawym autem jeździć, ale takie naprawy trzeba powtarzać co jakiś czas.
Nie ma co liczyć, że jest cudowny środek który kupisz, nałożysz i zatrzyma rudą na tym etapie.

Auta na codzień nie opłaca się robić tak jak Total Schade, gdyż koszt przekroczy wartość nowego auta z salonu, w niektórych filmikach pokazuje ile kosztuje jego robota.
Auto nowe malowane elektroforetycznie i cynkowane po czasie koroduje, gdyż tak idealnie nałożona farba w każdym zakamarku się zużywa i schodzi, a co dopiero jakakolwiek nałożona przez blacharza nawet najlepszego w garażu.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
deka87
Użytkownik


Dołączył: 08 Sie 2019
Posty: 10
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-08-2019, 06:59   

W takim razie jaki proponujecie sposób naprawy ognisk rdzy, żeby samochód nie zaczął się rozpadać po 30-40 latach?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
multifan4
Bywalec


Wiek: 40
Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 35
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19-08-2019, 00:02   

Jeśli samochód będzie użytkowany na codzień w tym zimą po soli, to żadna metoda naprawy takiej korozji nie wytrzyma 10 lat, nawet wycięcie progów, wstawienie od nowa i dokładna konserwacja.
Jeśli konserwacja fabryczna - malowanie elektroforetyczne i zgrzewanie nie wytrzyma 20 lat, to trudno oczekiwać tego samego od naprawy warsztatowej. Chyba, że auto tylko latem użytkowane a zimą w ciepłym i suchym garażu.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne