lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Piaskowanie - Dysza Venturiego
Autor Wiadomość
grzesiekkk 
Użytkownik


Dołączył: 18 Lut 2017
Posty: 17
Skąd: Białystok
Wysłany: 17-09-2017, 21:15   

Myślę, że dowiesz się gdy sam to sprawdzisz :D
Ostatnio dorobiłem sobie przedłużkę 3m, bo akurat miałem tyle węża ;) Różnic podczas pracy 10 vs 13 metrów nie zauważyłem.
Myślę, że przy 20 będzie odczuwalnie większa zwłoka przy otwieraniu przepływu i w tym momencie będzie lecieć zdecydowanie więcej ścierniwa, które zostało w wężu.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 543
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-11-2017, 22:15   

Panowie i Panie, mam zagawostkę z klimatyzatorem Resin.
Zakupiłem taki, gdyż mialem już dosyc tej zimnicy w hełmie. A o zdrowie trzeba dbać. Na początku odnosilem wrażenie, ze niedo podgrzewa powietrze ale tak naprawde nie czuje żadnego ciepła.
Sprawa wygladała tak - wczoraj jak mialem włączone wiatraki na chłodnicy to tak mnie wychłodziło, ze szok. Nastawianie na ciepłe zupelnie nic nie dawało.
Dzisiaj wiatraki były wyłączone, wiec powietrze spręzone nieco mniej sie schładzało i aż tak strasznie zimne nie leciało ale nadal chłodne, zbyt chłodne.
O co tu moze chodzic? Czy moze miec na to wpływ, ze sprężony powietrze wychładza sie u mnie przez 20m węża, dość wydajną chłodnicę, filtr koalescencyjny i kolejno przez 3 odwadniacze, filtr węglowy i dopiero trafia d klimatyzatora? Czy moze tak być, ze nie trafia do niego już po prostu zadne ciepłe powietrze na tyle zeby dał rade mi go troche podać?
Bo to aż podejrzane. Szron pojawia sie na dole klimatyzatora ale odnosze wrażenie, ze zimne powietrze wypuszcza a nadal chłodne podaje. Czy przypadkiem nie musialbym aby puścic powietrza oddechowego bezposrednio z kompresora przez filtr oddechowy pomijajac chłodnice itd itp?
Czy moja teoria nie ma sensu?
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
roman05 
Użytkownik


Dołączył: 08 Wrz 2017
Posty: 4
Skąd: podlasie
Wysłany: 09-11-2017, 21:59   

To dziwne u mnie też idzie przez 20m przewodu do klimatyzatora ale powietrze podgrzewa, spróbuj gdzieś go podłączyć na "krótko" bez tych wszystkich filtrów i sprawdź czy podgrzewa?

[ Dodano: 09-11-2017, 22:15 ]
Zresztą klimatyzator ma podgrzewać powietrze więc jakie by ono nie trafiło do niego to powinien podgrzać lub wychłodzić (zależy od ustawienia)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 543
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-11-2017, 18:23   

No tak pytanie jak dużą sprawność tego podgrzewania ma. Ale masz racje, bede musiał potestować go jakoś "na krótko"
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
roman05 
Użytkownik


Dołączył: 08 Wrz 2017
Posty: 4
Skąd: podlasie
Wysłany: 10-11-2017, 18:58   

Z ciekawości sprawdziłem dziś swój bo do tej pory robiłem na zimnym ustawieniu. No i jakoś nie bardzo, trochę podgrzewa ale to nie to co kiedyś. W instrukcji piszą że przy doprowadzeniu powietrza 10-20 stopni C zakres powietrza wylatującego 5-50 oC
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 543
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-11-2017, 19:10   

No wlasnie. U mnei na poczatku pracy leci powiedzmy jako tako letnie wiec fajne do pracy. ALe po jakims czasie, powiedzmy 1-1,5h leci juz chlodniejsze apo 2-3h poprostu zimne. CHyba nie do konca tak to powinno dzialac :)
Moze skrobne do producenta, przydalby mi sie jeszcze miernik temperatury zebym mogl sprawdzic jak cieple jest faktycznie podawane i jak "zimne" mam w helmie.
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 543
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-11-2017, 22:25   

Jestem w kontakcie z Resinem, bardzo fajną obsługę klienta mają. Poprosili żeby im podesłać sprzęt na weryfikację. 2 dni temu zakładam klimatyzator a tam normalnie gorące leci aż przesunalem nieco dzwignie na chłodniejsze. Po czym lecialo już coraz zimniej i zimniej ..
A spełnilem wszystkie wymogi czyli wąż 10mm i ciśnienei ok 5,7-6bar na klimatyzatorze.
Dam znaka jak zerkna do niego co mu dolega.

A mam pytanie odnośnie weży. Ja pracuję tylko na 19mm. Po co komu 25mm czy 32mm ? DO jakiej to dyszy w ogóle? Większość jak widze to na 25mm pracuje ale tak naprawde 19mm śmialo wystarcza do pracy na 8mm dyszy przy 7 bar :) Czy jakaś inna zależność tu jest?
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
roman05 
Użytkownik


Dołączył: 08 Wrz 2017
Posty: 4
Skąd: podlasie
Wysłany: 18-11-2017, 18:45   

No u mnie też różnie jest z tym klimatyzatorem raz ciepłe daje a raz tylko trochę cieplejsze na ustawieniu max.

Ja mam wąż 25mm ale długość 15m i dysza 10mm. Sprzedawca węży mówił że mógłby być już wąż 32mm.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 543
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-11-2017, 20:09   

A tak sie zapytam - macie jakieś fajne patenty na oczyszczanie fur po piaskowaniu? Wiadomo, dmuchanie o odkurzanie i w kółko ale .... nadal ciężko tak oczyścić z całego ścierniwa.
Widzialem takie wariactwo co obracało karoserie i miało wibratory podpiete. I tak kręciło i kręcilo i kręcilo .. ale moze macie jakies inne patenty?
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
karkas 
Użytkownik


Dołączył: 27 Lip 2017
Posty: 5
Skąd: polska
Wysłany: 06-12-2017, 22:38   

Wiatm Panow

Wracam z kolejnym pytaniem :D

Jako ze ida swieta przydaloby sobie jakis prezent zaplanowac :D , w zwiazku z ty postanowilem zakupic helm
przegladalem nasz rynek i lipa, ale na szczescie mam mozliwos zakupu w UK i teraz stoje przed wyborem pomiedzy :

Apollo 600
Nova 3

ceny podobne

mielisce moze z nimi do czynienia jakies wady zalety?

Pozdrawiam
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 543
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-12-2017, 21:28   

W Apollo wygląda się jak głupek, żadne laski na to nie polecą :)
Ale na taką Novę 3 sam będe kiedyś polował. Zastanawiam się tlyko czy ma ona cokolwiek lepszego od Res4 ? Tego nie wiem
A i tak porównujac Res4 do Res3 ciesze sie z posiadania tego drugiego.. Zwykłe proste szybki z możliwością dorobienia u szklarza za 1zł /szt :)

A jak by ktoś chcial sobie coś jeszcze sprezentować to zostały mi dwie kozackie dysze. Jedna płaska i jedna długa do rur





_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
marek41 
Użytkownik


Dołączył: 16 Gru 2017
Posty: 1
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 16-12-2017, 21:59   

hej z tej strony Marek z Jedrzejowa... Posiadam takze hydropiaskarke od Michała z Kielc... Jak narazie super sprzet... dysza 7 kompresor 5 m Fajnie ze trafilem na to forum. W razie potrzeby zawsze sie mozna skonsultowac. ;]
_________________
marek
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
sandblast 
Użytkownik


Dołączył: 24 Gru 2017
Posty: 3
Skąd: zabki
Wysłany: 05-01-2018, 18:47   

Witam Wszystkich
Panowie posiadam piaskarkę ACF-SE 200 chce się zorientować czy sie nada do sodowania za łożona jest dysz 8 Venturii przy tym chodzi kompresor 5m3 widze na filmikach ze często ludzie używają zwykłych piaskarek ale czy one sa tak samo wydajne jak te profesjonalne i czy z tom moja jest sens w to sie bawić
pozdrawiam,
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 543
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-01-2018, 11:28   

Cześć, A jaki masz zawór ścierniwa?
Ogólnie jest to bardzo skomplikowany temat. Lej to jedo .. da się na takim leju grawitacyjnym pracować. Tylko zawory musza byc odpowiednie do tego powietrze maga osuszone (nie jakiś tma osuszaczyk wiszacy na piaskarce).
Do tego z moich obserwacji warto dać wibrator pod tak drobne ziarno. Daje sporo.
I jak najbardziej da sie profesjonalnie sodować. Z tym, ze soda jest upierdoliwa. Jakakolwiek wilgoć, jaki kolwiek blad w składowaniu i szlag ją trafia.
Leje SB i DB są fajne pod katem sody bo nie podają grawitacyjnie ścierniwa a wypchają sobie ciśnieniem do gory przez co sie nie zapycha tak. Ale mają tez swoje minusy (poza ceną oczywiscie :P ) .
Niemniej teraz bedziesz musial wydać 10 tys na separacje powietrza i inne peirdoły a kiedy to sie zwroci? cholera wie, nie ma wielkiego rynku na sodowanie w tym kraju.
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
sandblast 
Użytkownik


Dołączył: 24 Gru 2017
Posty: 3
Skąd: zabki
Wysłany: 09-01-2018, 20:29   

Witam dzięki za odpowiedz zawór mam Thompson, a czy moja dysza 8 Venturii sie do tego nadaje . Kiedyś robiłem próby na walcowatej dyszy ale była kicha za bardzo rwało drewno byc morze zła frakcje do tego ożyłem . jesli chodzi o powietrze to nie mam z tym problemów mam zamontowany osuszacz na kompresorze i daje rade .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 543
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-01-2018, 19:16   

Dysza venturi jak najbardziej. Jaką masz? RTC?

A ja mam Panowie pytanie do kolegów co śmigają na zaciskowym zaworze zdalnego sterowania.

Wcześniej prawie 1,5 roku działałem na jednym wężu, kupionym jeszcze z piaskarką od Michała. Było wszystko OK. Po 1,5 roku zrobił się guz w okolicy miejsca zaciskania węża. No cóż, wymieniłem wąż na identyczny Fagumit 19x7 tylko dłuższy bo 15m
Teraz co troche robi mi się taki babel i co ciekawe - w trakcie pracy przestaje lecieć ścierniwo (cięzko powiedziec co ile ale co 1-2 tygodnie). Gdzies w tym bąblu ścierniwo sie zapycha, zaciska a jak się bąbla rozetnie to wywala nadmiar powietrza.
Jaka może być przyczyna? głupio tak co tydzień obcinać 50cm od węża i zarabiać na nowo. Czy jakis tandetny wadliwy wąż? czy w czym moze być problem? Staram sie zeby nie skręcał się, zeby byl równo od samego wyjścia z paiskarki aż po samą dyszę ale mimo starań znowu po tygodniu mam bąbla i znowu przestało całkowicie leciec ścierniwo :/ .. help
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
sandblast 
Użytkownik


Dołączył: 24 Gru 2017
Posty: 3
Skąd: zabki
Wysłany: 11-01-2018, 18:12   

Witam ja posiadam Dysza Venturi, węglik boru, 8mm . jeśli moge pomóc to ja polecam Wąż SEMPERIT Ja mam taki tylko 32/48-20mm i nie martwię sie o żadne skrecanie ani bomble bo niema prawa byc na tym wężu . jedyny problem akurat tak grubego węża to ze jest strasznie twardy .Przede wszystkim musi byc Wąż trudnościeralny anie gumowy .a Fagumit jest taki i tak zależy jak kupiłeś .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
roman05 
Użytkownik


Dołączył: 08 Wrz 2017
Posty: 4
Skąd: podlasie
Wysłany: 14-01-2018, 19:03   

Ja posiadam wąż 25mm M-Flex Sandblast KUM+ to na razie tylko raz przetarło po wypiaskowaniu około 30 ton piachu. Wersja KUM+ jest bardziej giętka, mniejszy promień gięcia. Bąble mi się nigdy nie tworzyły.
  
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino 
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 543
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-01-2018, 17:05   

Dzięki. Pewnie gówniany wąż kupiłem. Bąbel mi sie zrobil ostatnio, wkurzyłem się i go przeciąłem .. i nagle zator puścił i pracuje sie dobrze :) Ciekawe jak dlugo.
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne