lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Piaskowanie - Dysza Venturiego
Autor Wiadomość
rbs911
Bywalec


Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 23
Wystawił 3 punkt(y)
Skąd: Zg
Wysłany: 29-06-2016, 11:45   

Chino napisał/a:
O matulu. Taką dyszą 3mm to można chyba sie zaorać co ??


No trzeba mieć cierpliwość, ale do dorobnych zleceń akurat :)

Chino napisał/a:
A co do zleceń - to mam ich juz sporo za sobą. Wrzucę kilka


Fajnie, że praca idzie do przodu :) Elegancko to wygląda.

Chino napisał/a:
Sprzęt od Michała nieco stuningowałem już I dalej uzdatniam powietrze


Co dokładnie robiłeś ?

Ja w ten weekend jadę w PL pooglądać trochę sprężarek, a o Koło też mam zahaczyć.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 552
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-06-2016, 20:41   

To ja mam tyle cierpliwości, że chyba na dyszy 10 powinienem pracowac :) Ale o dziwo udaje mi sie cierpliwie piaskowac, na efekt sie nastawiam nie szybkość pracy ;)

A w piaskarce zmienilem filtr powietrza oddechowego (spust się rozpadł, zaciął, przeciekał), zmienilem też wszystkie filtry (pierwszy miałem pęknięty niewiedziećczemu) na (kolejno) 10 i 5um. Dodałem na początku jeszcze separator cyklonowy i 5m przewodu powietrza. Wszystko w celu poprawiania jakosci powietrza. Jeszcze na chłodnicę sprężonowego powietrza czekam. Teoretycznie jak bym miał nowoczesniejszy kompresor z wbudowaną chłodnicą było by OK, ale soda jest potwornie wymagająca co do powietrza, dlatego montuje w opór przedmiotów żeby na maxa wyciągnąć jakść z tego powietrza. Z czasem może dojdzie jeszcze dodatkowo nowy kompresor z chłodnicą a za drugą chłodnicą dam filtr koalescencyjny ;)
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
masato
uzależniony od forum


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 358
Punkty: 4/1
Skąd: Kalisz
Wysłany: 29-06-2016, 22:22   

Filtry do piaskarki masz 5 micron czy przed filtrem oddechowym? 5micron to zabrudzenia ze sprężarki zabijają i wkład się rozpada.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 552
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-06-2016, 06:14   

Nie wiem jaki mam oddechowy ale idąc od paiskarki mam
- separator cyklonowy
- 10um
- 5um
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
masato
uzależniony od forum


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 358
Punkty: 4/1
Skąd: Kalisz
Wysłany: 30-06-2016, 19:10   

Od piaskarki czy do piaskarki?
Jest najpierw sprężarka za nią jest filtracja(filtry) i jest piaskarka.
Od piaskarki może iść powietrze na hełm poprzez filtry usytuowane przy piaskarce, lub możesz mieć pociągnięte powietrze na hełm od sprężarki poprzez osobne filtry wraz z filtrem oddechowym np Clemco.
Dalej nie wiem o co Ci chodzi i jak jest u Ciebie. Jak powiesz jak masz po kolei to na pewno powiem Ci dlaczego Ci filtry rozrywa.

Separator cyklonowy przy tej ilości powietrza praktycznie nic nie daje. Przepływ jest tak duży, że skrapla się w nim 10% tego co powinno.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 552
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-06-2016, 19:30   

Aj pospieszyłęm się. Miało być po kolei od kompresora do piaskarki.
Na hełm mam od piaskarki powietrze puszczone.
Wracając do filtrów idąc od kompresora mam:
1. Cyklonowy o przepuście 5m3/min (wiec z dużym zapasem jak pracuje zużywam z zasady 2,5-3,8m3)
2. Filtr 10um
3. Filtr 5um
No i dalej ten na hełm ale to inne bajka

Uważam, ze ten pierwszy rozerwalo mi bo musial być jakiś felerny albo blędnie zamontowany. A moze juz był zagnieciony? nie dowiem sie teraz. Po wyianie filtrów nic sie nie dzieje i mam znacznie lepsze powietrze.
Niebawem testy na dodatkowej chłodnicy i dluższych przewodach zeby mocno schładzać to powietrze... Wiaodmo jak bardzo soda jest wymagająca.
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
masato
uzależniony od forum


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 358
Punkty: 4/1
Skąd: Kalisz
Wysłany: 30-06-2016, 21:19   

Może i jest tam wymagająca, jak spreżarka jest w słabej kondycji to Ci filtry będzie rozrywac od zanieczyszczeń i zbyt wysokiej temperatury. Popracuj trochę i popatrz na te filtry. U mnie 5 micron rozrywa po 1h pracy, tylko ja mam Wd53. Nawet 15 micron tez rozrywa, od zbyt wysokiej temperatury i zanieczyszczeń.
Separator cyklonowy nic nie daje. Mam też 5m3 i jak Ci z niego nie zlatuje co kilka minut pełen zbiornik to nic nie daje.
Spójrz sobie w tabele ile kondensatu jest produkowane przez srubowke w powietrzu przy wydajności np 3m3 i wilgotności 60%. Jak to będziesz wiedział to zaraz zrozumiesz, że 70% kondensatu idzie razem z tą sodą, a filtry wylapują prawie nic. Dlatego, że para wodna generowana jest przez lekko zużyty kompresor.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 552
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-07-2016, 07:36   

Spokojnie spokojnie :) Conieco już wiem. Z resztą para wodna zawsze idzie z powietrzem jak kompresor pompuje gorące powietrze pokroju 70 stopni ;) Nie ma zmiłuj. Trzeba odpowiednio schłodzic powietrze, skroplić, zastosowac różne filtry i jazda. Uzdatnienie powietrza pod sodę jest dosć skomplikowane. Najlepiej to uzyc nowego kompresora z chłodnicą końcową, do tego zbiornik, osuszacz ziębniczy, i filtry / separatory ;) Ale tutaj też mam główkowanie, bo wszystko musi być przewoźne :)
Po zmianie filtrów popracowałem z 30-40h i filtry jak nowe. A wracając do kompresora - jasne, że mój jest lekko wyjechany :) Ale niech najpierw na siebie zarobi, z czasem będę szukał nowego/prawie nowego.

A co do zlatywania kondensatu - będę musial przy okazji zmierzyć ile tego jest. Trochę zlatuje ;) A po pracy każdego z kolei filtra widzę jak każdy pracuje, jak zmienia się ich praca po np zastosowaniu innego filta przed tym.
Wracając do urządzeń np Soda Blast Systems. Poznając technologię i pracę przy sodzie troche zrozumiałem skad ta cena, jaka tam technologia jest zastosowana. Mam też trochę kontaktu z amerykańcami.
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
przemek22.1986
Stały Bywalec
Akwarium szczecin


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sie 2013
Posty: 85
Otrzymał 2 punkt(y)
Skąd: Szczecin
Wysłany: 02-07-2016, 06:40   

Jesli pracujesz stacjonarnie kup zbiornik około 3 -4 m3 o problem zniknie .
Separator dyplomowy jest dobry ale za zbiornikiem .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 552
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-07-2016, 06:42   

Ale tak jak pisałem - wszystko ma być przewoźne, wiec żaden zbiornik nie wchodzi w grę.
Oczywiście do prac stacjonarnych będe też sprzet sobie robił ale to z czasem, jak skończe budować garaże warsztatowe itd. Kupie też wtedy elektryczną śrube dodatkowo itd. A tak swoją drogą piszecie jak bym miał jakiś gruby problem, a nie mam :D
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotr10
uzależniony od forum
piotr10


Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 358
Otrzymał 17 punkt(y)
Skąd: Małopolska
Wysłany: 02-07-2016, 09:58   

Najlepsza opcja i o której już ci dawniej mówiłem to ta że kupisz porządny kompresor ( młody , nie wysłużony) z porządna chłodnicą- osuszaczem wbudowanym w sprężarke plus dołożysz to co masz i będzie ok nawet przy sodzie ;) Znajdziesz kupca na ten co masz dołożysz i kupisz coś fajnego a wtedy jak się rozpędzisz z piaskiem to na suszarni chłopakom braknie ;) Podstawowa rzecz sprężarka .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
przemek22.1986
Stały Bywalec
Akwarium szczecin


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sie 2013
Posty: 85
Otrzymał 2 punkt(y)
Skąd: Szczecin
Wysłany: 02-07-2016, 12:47   

Piaskiem nie wolno pracować .W 2006 weszło rozporządzenie ministerstwa środowiska o zakazie jego stosowania.

A tak naprawde komu potrzeby piach skoro polgrit jest w cenie piachu
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotr10
uzależniony od forum
piotr10


Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 358
Otrzymał 17 punkt(y)
Skąd: Małopolska
Wysłany: 02-07-2016, 13:59   

Piach jest zawsze tańszy nisz polgrit czy inne ścierniwo. Masz rację wyszło takie rozporządzenie że nie wolno piaskować ,, na sucho'' w osłonie wodnej już to nie obowiązuje ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 552
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-07-2016, 14:16   

Prędkości też nie można przekraczać, ale dajmy sobie spokój z przepisami. Jest tak jak Piotr pisze - na mokro to ne obowiązuje ;)
Tak,polgrit kosztuje tyle co drozsze piachy kwarcowe, ale mozna tez piach ogarnąć sobie w połowie tej ceny... Choć ja piachu już prawie nie używam :)
Oj czepiacie się trochę mojego kompresora. Ja wiem, że nowy, z chłodnicą da lepsze powietrze :) Ale uzdatniania nigdy za wiele. A jak Wam sie pracuje na sodzie, że tak sie spytam? bo ja już całkiem sporo jej zużyłem. I co "poprawka" sprzetu to coraz fajniej to chodzi :)
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl szczegóły
rbs911
Bywalec


Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 23
Wystawił 3 punkt(y)
Skąd: Zg
Wysłany: 04-07-2016, 10:08   

Panowie, jestem na etapie poszukiwania Ingersolla 741 i zastanawiam się jaki jest optymalny przebieg dla tego sprzętu? Roczniki 2005-2007.

Oferty jakie dostałem to od 1200 do 1600 mth. Ogólnie to staram się sprawdzić ogólny stan silnika i podzespołów.

Może jest jakiś zakres przebiegu w który można śmiało się pakować ?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
przemek22.1986
Stały Bywalec
Akwarium szczecin


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sie 2013
Posty: 85
Otrzymał 2 punkt(y)
Skąd: Szczecin
Wysłany: 04-07-2016, 13:25   

Dwa razy więcej robią kompresory w jednym roku . A tu Tobie podają przez 11 lat 1200 mth.

Nie bądz naiwniakiem .Nikt normalny nie sprzedaje maszyny z takim przebiegiem .

Mój airpol 37 ma tylko trzy lata i już ma 2500 mth pod obciązeniem.

Wez nowy w lesing i nie kupuj chłamu ,chyba że jest okazja w postaci czyjejś plajty .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 552
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-07-2016, 14:24   

Ano dokładnie.. rocznie robiąc malo wystuka się 500mth. Robiąc dużo 2000mth
Przekręcenie licznika w takim kompresorze to 10min roboty
Ano najfajniej kupić nowy, sam bede się na taki mierzyl jak tem CompAir padnie, ale wystukać 64 tys też nie tak hop siup czasami ;) A nie kazdy lubi sie kredytowac, leasingowac :)
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
rbs911
Bywalec


Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 23
Wystawił 3 punkt(y)
Skąd: Zg
Wysłany: 23-07-2016, 15:46   

Sprężarka zakupiona od Pana z Koła. Ingersoll 741 z 2006roku. Plan jest taki żeby przepracowć nim z rok może więcej i kupić coś lepszego. Czas pokaże.


Zlecenia zawieszone wcześniej u klientów mogły być juz zrealizowane. Na pierwszy rzut poszły błotniki i grill z Jeepa Wranglera - piaskowałem pisakiem do 1mm frakcji i ciśnieniem 5bara. Wyszło nieźle jak na pierwszy raz. Niestety nie mam zdjęć.

Ostatnio wpadła rama od motoru i drzwiczki żeliwne. Tutaj już większa frakcja i większe ciśnienie 6,5bara





Zdjęcie jak prezentuje się cały sprzęt. Kompletowany od maja ale w końcu jest :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
masato
uzależniony od forum


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 358
Punkty: 4/1
Skąd: Kalisz
Wysłany: 23-07-2016, 17:51   

Od kogo kupiłeś z Koła ten kompresor? Jakiś konkretny gość?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
rbs911
Bywalec


Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 23
Wystawił 3 punkt(y)
Skąd: Zg
Wysłany: 23-07-2016, 19:49   

masato napisał/a:
Od kogo kupiłeś z Koła ten kompresor? Jakiś konkretny gość?


Gość co jakiś czas wystawia kompresory na allegro. Mi mówił, że zajmuje się tym już bardzo długo i ma sporo klientów z różnych rejonów Polski. Ze wszystkich, które oglądałem ten wydawał mi się najbardziej konkretny. Dostałem gwarancję rozruchową i bardzo dużo przydatnych informacji.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 552
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-07-2016, 21:30   

To ten facet:

http://www.allegromat.pl/aukcja186583
Ja od niego nic nie brałem ale rozmawiałem z nim i wydawał sie naprawde konkretny.

Hmm a co do frakcji - jeszcze nie używałem większej od 1mm :) Za to skupiam się mocno na minimalnych frakcjach. Od sody 0,2mm przez mikrokulki 0,2-0,3 po granulat szklany 0,3-0,6 :) Aha no i Polgrit 1mm zamiast normalnego piachu. Tylko wkurzajacy ten polgrit jest bo strasznie wbija sie wdzędzie. Chodze już jak jeżozwierz. Ciekawe proporcjonalnie ile mniej Polgritu idzie niż piachu kwarcowego... Wydaje się, że nieco mniej do tego znacznie mniej pyli, pył nie ma krzemionki i polgrit zostawia mniejszy burdel ..

Warn za brak archiwizacji linku.unek
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Ostatnio zmieniony przez unek 24-07-2016, 09:45, w całości zmieniany 1 raz  
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
malina13
Użytkownik


Dołączył: 13 Wrz 2016
Posty: 2
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 13-09-2016, 13:47   

Witam.Mam pytanie w jaki sposób suszycie piach / jeśli suszycie / . Również posiadam piaskarkę od Michała z Kielc ale jak chyba każda piaskarka lubi suche ścierniwo , jak jest lekko wilgotne w środku robią się nawisy i trzeba nią potrząsnąć .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotr10
uzależniony od forum
piotr10


Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 358
Otrzymał 17 punkt(y)
Skąd: Małopolska
Wysłany: 13-09-2016, 17:52   

Każda piaskarka musi mieć suche ścierniwo. Powiem ci tak szczerze to się nie opłaca suszyć piasku- pewnie chodzi ci o ten szary piach budowlany ;)
-po pierwsze trzeba go suszyć
- po drugie trzeba go przesiewać
- po trzecie więcej go idzie niż normalnego ścierniwa.
Przy cenie za już gotowy piach suszony który możesz kupić gotowy po ok 300 zł z dostawą za tonę ja bym na pewno nie suszył piachu - szkoda czasu . Polgrit możesz kupić po 400 zł z dostawą a jest dużo lepszy od piachy i nie pyli tak bardzo i możesz go wykorzystać kilka razy ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 552
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-09-2016, 19:59   

Ja susze ścierniwo tylko jak mi zamoknie w jakiś sposób. Już kilka razy walkę ze szkłem miałem, które zostało na dworzu (mgła, mżawka i inne tego typu akcje)
Plandeka, wysypuję płasko ścierniwo i słoneczko. CO kilka godz przetrząsnać i tak dwa dni :D Suszarnia to to nie jest ale od biedy lepsze to niż nic.
Jest tak jak Piotrek pisze - z jakimś shitem rzecznym i innymi tego typu nie ma co walczyć. Złudna oszczędność.
Z ta kilkukrotną używalnością polgritu nie jest tak kolorowo. Z doświadczenia widzę, ze np frakcje 0,2-1 można użyć max 2 razy. WIększą pokroju 0,2-1,4 czy 0,7-2,8 pewnie z 3 razy.
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
masato
uzależniony od forum


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 358
Punkty: 4/1
Skąd: Kalisz
Wysłany: 13-09-2016, 20:03   

Jakby poligrit był za 400 za tonę to by chyba splajtował każdy piaskarz.
U mnie poligrit w Big Bagu po max 160 za tonę, a sortowany chyba po 220, ale nie pamiętam dokładnie.
Suszenie piasku jest proste jeśli posiada się suszarnie do tego. Piasek może być budowlany i taki też jakby to powiedzieć jasny, taki ostry. Ten ostry ciężko dostać w moim rejonie. Piasek kupuje się za 25zł za tonę. Wynajęcie pracownika, który przesypie tonę w 1h kosztuje 10zł, mamy razem 35zł. Suszenie około 30zł 1tony. Wychodzi nam tona ścierniwa za 65zł. Przy jakiejś przemysłowej suszarni wychodzi pewnie jeszcze mniej. Także do amatorki piasek jak najbardziej. Jak jest jakaś hala i można ścierniwo cały czas zbierać, to poligrit może być.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
malina13
Użytkownik


Dołączył: 13 Wrz 2016
Posty: 2
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 14-09-2016, 07:37   

jak wiadomo głównym kosztem piaskowania jest właśnie ścierniwo , niestety w moim regionie polgritu nie ma / wysyłka 1t to ok. 160 zł./ piasek dostępny wszędzie ,ładny czysty tylko wilgotny . Wiec albo suszenie albo kupowanie drogiego workowanego . Lekko wilgotny piasek piaskuje tak samo jak suchy , zawór talerzowy nie zatyka się a jedyny problem to to że ze nie opada swobodnie na dół zbiornika tylko pozostaje na ściankach .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 552
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-09-2016, 07:55   

A ja się musze nie zgodzić.
Słuchajcie. Mnie Polgrit wychodzi ok 220zł za tone + 159 transport. Ścierniwo jest dobre, suche. Mozna 2 razy wykorzystać. Ceny za oczyszczanie mam rynkowe. Nie uważam żebym plajtował. Ogromna jest różnica między oczyszczaniem suszonym rzecznym a np polgritem.
Jak sie ma pełen odzysk to i tak korund najlepiej wychodzi. Jest bardzo drogi alemozna go wiele wiele wiele razy wykorzystać. Nie mniej wracam do plajtowania - dzialam na sodzie, której tona kosztuje 2300, na szkle ktorego tona kosztuje 1500zł - nadal nei plajtuje mimo iż powyższych nie odzyskuje ;) Może szkła odrobinę ale to tyle.
Głównym kosztem ścierniwo? tak ale paliwo, koszty sprzętu, szybki, dysze, piwko ;) .. to drugie tyle. Wszedzie koszty czychają. Jakiś czas temu dla zabawy pisalem w blogu na mojej stronie o kosztach. Jest ich sporo :)
I nie uważam zeby choćby odrobine wilgotnym scierniwem czyściło się tak samo jak idealnie suchym. Naet w tych najdroższych maszynach pokroju SBS wilgotne scierniwo (mimo wielu systemów) zalane wodą tudzież wilgotne nie działa tak "perfekcyjnie" jak suche.
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotr10
uzależniony od forum
piotr10


Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 358
Otrzymał 17 punkt(y)
Skąd: Małopolska
Wysłany: 14-09-2016, 10:37   

Zgodzę się z Chino w pełni. Jak miał bym suszyć piach przerzucać to w tym czasie jestem w stanie zarobić więcej niż kosztuje tona ścierniwa i jeszcze z tego mi zostanie więc po co to mam robić.
Masato jeśli miał bym suszarnie przemysłową to bym robił tak jak piszesz, ale nie jak piaskuje codziennie. Do amatorki to można sobie coś tam ususzyć i też będzie piaskowało. Widzisz ty mas może blisko siebie polgrit to masz fajną cenę ale jeśli doliczysz koszt transportu to cena się robi i tego nie przeskoczymy niestety, a plajtować nie plajtuje , co lepsze coraz więcej roboty mam i myślę o następnym sprzęcie do piaskowania na wiosnę i o pracowniku ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl szczegóły
Chino
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 552
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-09-2016, 12:54   

O pracowniku i ja myśle. Do tego mam grubszy marketing i wieloletnie znajomosci w klimatach zabytkowych aut przez co ciekawe okazy sie do mnie zjeżdżają. Na tyle, że nie mam kiedy dokończyć budowy warsztatu :D
Niestety nie jest to takie piękne jak by się wydawało. Wiecznie jakieś problemy mnie trapią. Będę musial chyba wybulić 65k niebawem na nowy kompresor. Ten dziala i jest git ale do sody i do tego co robię będę musial chyba pójść poziom wyżej.
Jak widzę to nie każdy sobie radzi w tym interesie. Trzeba myślec, miec łeb na karku, trzeba sporo zainwestować, trzeba być bardzo dokładnym. Jak obkupowałem się w sprzęt to gdzie nei pojechałem to ludzie oferowali swoje piaskarki, kompresory na sprzedaż bo właśnie zamykali działalność :)
Ja robię to "dodatkowo" nie żyjac z tego, więc mogę sobie pozwolić na robienie tego co chcę, za ile chcę i odmawiać komu chcę :D A i tak roboty więcej niz czasu.
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
rbs911
Bywalec


Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 23
Wystawił 3 punkt(y)
Skąd: Zg
Wysłany: 14-09-2016, 18:18   

Ja myślę tylko o komorze do odzysku przy drobnych elementach. Szkielet i boku już są.
Ja od jakiegoś czasu kupuję bigpacka który ma ok. 1t, odbiór osobisty i nie przejmuję się.

Jak jeździcie do klienta z usługa to po ile średnio macie ścierniwa na samochodzie? Potrzebuję do sprawdzenia ładowności mojego i nie wiem czy sobie poradzi.

Dziś na Combo kolegi 600kg :)



Piaskowaliście kiedyś coś pod cynkowanie ogniowe powierzchni ? Możecie powiedzieć coś na ten temat.

No i na koniec dzisiejsza robótka


Łącznie zeszło coś ok. 3-4h. Doszedł upał i przerwy podczas pracy, ale wydaje mi się że jest to za długo.
Piasek 0,5-1,2mm, ciśnienie 7-8barów, dysza 6,5mm. Wykorzystałem 250kg ścierniwa
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 552
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-09-2016, 20:18   

Na wiosnę będę kupował sobię jakąś sporą kabinę żeby nie marnować np mikrokulek itd :)
A ja jak jeżdżę to różnie. Jak robie cos wiekszego to od razu tone polgritu albo szkła zamawiam do klienta. Albo / oraz wiozę ze sobą 500kg w V-klasse. Zależy od tego jaka robota. Teraz jak już wiesz dostawczaka kupilem to zawsze tone bede miał lub wiecej przy sobie. Na całą furę idzie zazwyczaj coś około tony.

3-4h z tą bramą? Tyy to moze podłączyłeś ten mały kompresorek odruchowo :D ?? A tak pwoażnie - z takimi elementami jest od cholery roboty. Zanim sie obleci to dookoła to osiwieć można. Choć towaru poszło Ci jak na dobrą godzinkę piaskowania :) Moze cos wilgotne i CI przytkało? Moze bardziej rozkręcić zawór? Może ciut większa powierzchnie na raz czyścic? Cholera wie :)
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
rbs911
Bywalec


Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 23
Wystawił 3 punkt(y)
Skąd: Zg
Wysłany: 15-09-2016, 10:46   

Chino napisał/a:
3-4h z tą bramą? Tyy to moze podłączyłeś ten mały kompresorek odruchowo :D ?? A tak pwoażnie - z takimi elementami jest od cholery roboty. Zanim sie obleci to dookoła to osiwieć można. Choć towaru poszło Ci jak na dobrą godzinkę piaskowania :) Moze cos wilgotne i CI przytkało? Moze bardziej rozkręcić zawór? Może ciut większa powierzchnie na raz czyścic? Cholera wie :)


dlatego jest taka rozbieżność cenowa za 1m2. wszystko zależny od wzoru.

właśnie zawór rozkręcony według zaleceń Michała. później odkręciłem jeszcze i było w miarę OK. do kompletu są balustrady to podkręcę jeszcze i zobaczę jak będzie szło.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 552
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-09-2016, 18:32   

A odnośnie zaworu to miewam z nim problemy.
Podobno ma 3 obroty regulacji. Pracować sie powinno na 1 1/4 - 1 1/2. Ja nie jestem w stanie zakręcić go (jak mocno bym nie wydmuchiwał ścierniwa) ani na maxa rozkręcić.
Przy sodzie i mączce szklanej często pracuje na 3/4 obrotu. Jakoś tak nie jestem pewny nigdy czy odpowiednio jest rozkręcony. Moze soda jakoś zakleiła mi ten zawór w skrajnych położeniach? Pewnie tak.

V-klasse szkoda, z resztą jest za mała ...



Więc zarzucilem coś znacznie większego :) Porządek musze tam jeszcze zaprowadzić ale już sprzęt schowany, mobilny itd.



_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
masato
uzależniony od forum


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 358
Punkty: 4/1
Skąd: Kalisz
Wysłany: 15-09-2016, 19:02   

Chino a jak z transportem ścierniwa?. Sprężarkę masz podczepioną na haku, ile ścierniwa jesteś w stanie wpakować do auta razem z piaskarką?
Pytam, ponieważ mam Berlingo w wersji long i planuje założyć hak. Może bym ruszył też z piaskowaniem u klienta.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 552
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-09-2016, 04:57   

Jak z transportem? Tak jak pisałem. Dotychczas wieksze ilosci zamawialem bezposrednio do klienta bo do Mercedesamoglem wrzucic 400-500kg i nie więcej ;) A teraz do tego? 1000kgwg dokumentów mogę wrzucic ale wrzuciłem tyle a samochód wlygląda i jedzie jak bym nic nie wrzucił wiec i 1500 bez problemu od bied mógł bym wozić a nikt by sie nie skapnął, że cos jest nie tak.
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
rbs911
Bywalec


Dołączył: 31 Mar 2016
Posty: 23
Wystawił 3 punkt(y)
Skąd: Zg
Wysłany: 14-02-2017, 18:37   

Jak Panowie-Piaskarze zima ? :)
Ja wstrzymałem się od zleceń jak tylko spadł śnieg i zaczęło się robić wilgotno. Jednak jeszcze nie jestem przygotowany na takie warunki. Szkoda sprzętu. Pracowałem normalnie na etacie. Zaczynam powoli przygotowywać się do sezonu.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
przemek22.1986
Stały Bywalec
Akwarium szczecin


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sie 2013
Posty: 85
Otrzymał 2 punkt(y)
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15-02-2017, 23:21   

Tak samo jak w lato. Jaki problem.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 552
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-02-2017, 20:41   

Ja mialem zakończyć sezon okolo początku grudnia ale ciagle coś musiałem robić ;)
Ale w przyszłym roku chyba odpuszczam. Sprzet mam przewoźny, narażony na mróz itd.
Straszne problemy miałem ze sterowaniem zdalnym (zawór zaciskowy RX). Po godzinie pracy nawet na lekkim mrozie - zamarzał skubaniec.
A jak nie on to zawsze coś innego zamarzło.



Do tego mój kompresor błagał o remont. Bardzo ciężko palił, powietrze coraz gorsze podawał, tracil ciśnienie.
Pojechał na serwis. Wymieniliśmy separator, wszystkie filtry, oleje, pompy wtryskowe, sprzęgło, pompe paliwa, bak, wydech, siłownik od obrotów, regulator ciśnienia, rozrząd i pewnie jeszcze kilka gratów. Teraz chodzi jak marzenie :) Jeszcze tlyko wiosną ładnie odmaluje go w lakierach House Of Kolor :)

Mam zapytanie natomiast co do Polgritu. Z zasady używałem 0,2-1mm ale tym razem pojawil sie klient co chciał kilka gratów od samochodu ogolić ekonomicznie. Zamówiłem na próbę moim zdaniem idealną frakcje 0,2-0,5 polgritu. Tylko tak naprawdę jak na moje oko jest coś drobny. Obeznałem sie już w drobnych frakcjach bo często pracuje na szkle co ma 0,1-0,2 .. czy np na sodzie w podobnych rozmiarach rzedu 0,25.
Czy Wy używaliście takiego Polgritu? Nie wiem czemu ale nie wygląda ani na suchy (nie sypie się tak) ani na coś co ma ziarna o wielkości 0,4 czy 0,5.
Do tego skubaniec klei sie strasznie do piaskarki, zaworów i węża. Nie przyjechał zamokniety ani nic ale mimo wszystko. Aż zacząłem sie zastanawiać czy nie dokupic sobie wibratora do piaskarki. Nie było by to glupie właśnie zwłaszcza do sody, szkła czy tak drobnego polgritu. Ktoś stosuje sprzetu z wibratorem?
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotr10
uzależniony od forum
piotr10


Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 358
Otrzymał 17 punkt(y)
Skąd: Małopolska
Wysłany: 18-02-2017, 00:29   

Mam u siebie jeszcze 0,5 palety polgritu o frakcji którą podałeś do 0,5mm . U mnie jest suchy i nie ma problemu z zatykaniem. Jesienią zamawałem 4 palety ale o frakcji do 1,4 mm i był lekko wilgotny- jak by nie był wysuszony do końca. Musiałem go rozsypać i dosuszyć, i wtedy było ok.
Natomiast wibratora nigdy nie używałem- nie miałem potrzeby używać.
No to czekamy na fotki końcowe sprężarki ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chino
Maniak forum



Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 552
Punkty: 5/5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-02-2017, 18:52   

Ano wiec jak widać mają chłopaki w hucie czasami problem z dosuszaniem towaru. Niemniej nigdy chyba nie trafiłem na towar od nich, który byłby wilgotny .. hmm No cóż.
A co do wibratora - coś czuję, że będę pod jego kątem przerabiał piaskarke. Jednak małe, pylne ścierniwa mają tendencje do osiadania, sklejania itd.
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne