Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Lakiernictwo - techniki - narzędzia - Lakierowanie Satą 4000 HVLP 1.3

Vengeancee - 07-09-2014, 00:31
Temat postu: Lakierowanie Satą 4000 HVLP 1.3
Witam panowie, jestem nowy na forum. Lakieruję amatorsko od kilku lat. Obecnie czekam na SATĘ 4000 w wersji HVLP oraz dysza 1.3 W związku z brakiem funduszy na 2 guny jeden baza drugi klar zatem chcę pracować 1 gunem do tych 2 operacji. Mam kilka pytań i proszę o pomoc osoby, które oczywiście mają większe doświadczenie ode mnie.

Mam pytanie głównie o srebrne, złote i zielone metaliki, na forum wyczytałem, że jest z nimi nierzadko problem.

Poniżej zamieszczam nurtujące mnie pytania:

- lakierowane elementy będą pokrywane bazą konwencjonalną Standox, DuPont, metalik jak wyżej, czy 1 warstwa zapylająca, dalej jedna lub dwie mokre aczkolwiek stabilne, a ostatnia znów warstwa zayplająca, będą dobrą kolejnością??

- pytanie do osób używających tę Satę, czy warstwy zapylające prowadzimy z odległości ok. 30cm na ciśnieniu 1 bar oraz zmniejszeniu wypływu materiału o ok. 2-3 obroty??

- bazę nanosimy na ciśnieniu 2.0, a klar również na 2.0? Czy może stosujemy się do producenta KLARU i jeśli zaleca 3 lub więcej bara to lakierować na 3 lub więcej a nie na 2 bary??

- posiadam żywicę do cieniowania, do rozrobienia jak baza zatem 1:08, i tutaj moje pytanie, czy mogę tą żywicą pokryć całe płaszczyzny, jak np. dach auta, czy maska, czy klapa ? aby ziarno się ładniej ułożyło i aby zniwelować ew. pasy chmury itp, z tym, że przy tym pistolecie chyba trudno porobić pasy i chmury? Oczywiście nie mówię tu o sytuacji, że lakiernik przytrzyma za długo, bo to każdy pistolet rozleje bazę.

- nie mam doświadczenia profesjonalisty, a wszędzie czytam aby rozkręcić pistolet na max, tj miotła, iglica, podawanie materiału. Nie będzie to strzał w kolano, dla osoby, która nie lakieruje codziennie? Rozkręcenie materiału na max nie będzie zbyt trudne do opanowania, jaką korektę mogę sobie zastosować jeśłi chodzi o przykręcenie materiału??

Pozdrawiam i oczekuję odpowiedzi, mam nadzieje, że nie złamałem regulaminu i temat nie zostanie usunięty :) :)

Kamil208 - 07-09-2014, 03:10

-tak
-Pierwsza warstwa na takich samych ustawieniach jak te pełne tylko odleglosc guna wieksza i szybkie ruchy, nie możesz tej pierwszej "napluć"
-to producent klaru odsyła po dokładne info do producenta guna a nie odwrotnie, to co jest na puszce to orientacyjne dane bo skąd ma wiedzieć jaki masz pistolet?
-przykrywanie bazą tej żywicy jest bez sensu i nic nie da. Chmurki zrobi dość łatwo tym gunem ale wiedząc jak można je też zazwyczaj zlikwidować.
-Przykręcanie materiału nie pomoże ci nauczyć się lakierować.

Vengeancee - 07-09-2014, 11:17

Dzięki za odpowiedź, powiadasz, że producent klaru odsyła do producenta pistoletu, zatem moim zdaniem klar nakładać nim/nią na takim samym ciśnieniu jak bazę, zatem 2.0 ??

Mówisz, że łatwo idzie narobić chmurki tym gunem, ale podejrzewam, że znacznie trudniej niż speedwayem czy airgunsą nawet?

Zatem nie będę skręcał materiału, ' jak się nie przewrócisz to się nie nauczysz '

Myślałem, a nawet byłęm pewny, że te zapyłki robi się na niższym ciśnieniu i lekko mniejszym materiale ;)

A chmurki i pasy jeśli wystąpią można zlikwidować następną ' cienką ' warstwą ??

Kamil208 - 07-09-2014, 15:45

tak 2,0
słaby pistolet ma słaba atomizację więc chmur raczej nie narobi a "napluje kroplami" im lepsza atomizacja, większe prawdopodobieństwo przesuszania i chmurek dla nie ogarniętych.
Pierwsza warstwa tak jak ci napisałem później mokre do pokrycia i ostatnia tak jak napisałeś ty. Czytaj uważnie.

Vengeancee - 07-09-2014, 19:24

Wysłany: Dzisiaj 19:23
Okej już wszystko rozumiem, teraz pomału będę wdrażał w życie. Dla ostatecznej jasności, co przyda się również innym.

1 warstwa ciśnienie 2.0 wypływ materiału max, miotła max, odległość ok30cm i szybkie ruszy, następnie 2 warstwa pełna do przykrycia, ciśnienie 2.0 wszystkie funkcje otwarte na max, odległość 15-20cm, 3 tak samo jak 2 w razie konieczności, i ostatnia warstwa zmniejszamy ciśnienie na 1.0, przykręcamy delikatnie pistolet, odległośc podobnie jak 1 warstwa ok 30cm i nie ma bata, musi być dobrze :D tak zrozumiałem :P

A co do atomizacji to pewnie masz rację, aczkolwiek wiem ,że tymi tanimi pistoletami na prawdę trzeba się napocić przy np sreberku, tutaj chociaż równo kładzie ;)

w razie powstania jakichś niedomagań zapruszyć jak ostatnia warstwa, celem wyrównania?

Tak zrozumiałem, jeśli jest to dobre myśłenie temat będzie można zamknąć a ja dziękuję za porady :)

Properth - 09-09-2014, 09:47

O dobry temat, ja borykam się ze złotkiem hehh. Ktoś może potwierdzić słowa Kamila i Vengeance?? :)
unek - 10-09-2014, 20:06

Więc tak w Sh konwencji jest tak:
1 wypyłka
2 po odparowaniu 100% wylana
3 po odparowaniu 70% wylana
jeżeli po 2 już jest git nie ma potrzeby 3 ..natomiast jeżeli po 3 widać lecimy jeszcze raz 2 :D

Woda w sh to:
1 wylana
2 wypyłka w mokrą 1 wylaną :D
Jeżeli coś widać -jeszcze raz tak samo..

Vengeancee - 10-09-2014, 23:27

Okej świetnie, w sobotę będę lakierował, kończę szykować sobie pomału. Mam jeszcze drobne pytania:

- auto jest w tym samym kolorze, przematowałem i punktowo jest podkład, czy zatem lecimy normalnie wszystkie warstwy? Czy np. takie miejsca jak klapa czy maska gdzie nie ma podkładu tylko wypylić?

- co rozumiesz poprzez wypyłkę, ustawienie guna takie samo tylko odległość ok 30cm i szybkie ruchy? Czy może zmieniamy ustawienie guna na mniejsze ciśnienie oraz wypływ bazy, oraz zwiększamy odległość? Bo spotkałem się i z taką i z taką opinią ;)

Pozdr !

Vengeancee - 14-09-2014, 00:17

Dobra polakierowałem dziś, całe auto ;) Zrobiłem trochę po swojemu czyli
1warstwa zapyłka
2 wylana
3 wylana (nie wszędzie)
4 zapyłka

i wyszło git wszystko pokryte żadnego cienia chmurki itd, konwencja jasna. Swoją drogą, SATA 4000 to na prawdę dobry sprzęt....

pozdr sieMA :D

Vengeancee - 27-09-2014, 12:34

Panowie kończę składać auto, na szczeście żadnych uszkodzeń podczas składania nie ma, lakier odopwiednio się utwardził i chciałbym przepolerować całe auto. Korzystam z 3 korkowego systemu Menzerna oraz pady Farecli (biały, pomarańcz, czarny). Na lakierze nie ma much, ktore by siadł podczas lakierowania, jest kilka delikatnych małych syfków głównie na dachu. Chciałbym się poradzić czym przelecieć całą karoserię przed polerką. Podejrzewam, że 2000 na morko na klocku zajmie zbyt dużo czasu a i efekt niezbyt.

Na wyposażeniu mam maszynkę na krążki fi 150, z przekładką miękką oraz skokiem 2,5mm. Papiery mam DO 2000 na maszynkę.

Jak optymalnie dobrać gradację?? Oraz czy maszynowo robić to na sucho, czy na mokro?? Ranty i przetłoczenia omijać i ręcznie delikatnie, aby nie przetrzeć??

Klar typu HS był kładziony na 2 warstwy.

pozdr :)

kalbi - 27-09-2014, 13:24

polecam krążki Kovax Assilex 1500 do morki z przekładką (na sucho) - na bieżąco wycierać mikrofibrą w celu kontroli i później trizact 3000 na wilgotno z przekładką lub Kovax Eagle do pkt. śmietków (na sucho) bez przekładki i potem trizact 3000 na wilgotno z przekładką. Ja osobiście lepszych papierów nie doświadczyłem (bardzo wydajne i się nie zapychają)
Vengeancee - 27-09-2014, 14:04

Gdzie polecasz na necie je zakupić?? Na auto typu sedan 5 drzwiowe +- oczwyiście z nadwyżką lekką ile powinienem zaopatrzyć się krażków tego typu ??
kalbi - 27-09-2014, 14:31

myślę, że jak kupisz po 5 szt Kovax plus 2 trizact 3000 to będzie ok. Jak Ci zostanie to będziesz miał na później :P, a pewnie zostanie ;)
Vengeancee - 27-09-2014, 15:19

Na całe auto ?? tylko tyle??? 7 szt papierków przelecę cały samochód :D ?? ale podeślij mi gdzie to kupić może być na priv ;) )
kalbi - 27-09-2014, 15:27

napisałem po 5 szt, czyli daje to 10 szt plus 2 trizact ale z doświadczenia wiem, że to i tak za dużo. Na jedną stronę całą auta powinny Ci styknąć 1, max 2 krążki Kovax. Jest taki serwis aukcyjny allegro i tam znajdziesz :)
Vengeancee - 27-09-2014, 16:53

Czyli Kovax assilex na całośc z przekładką na sucho 5szt, dalej kovax eagle bez przekładki na śmietki też 5 szt i trizact 3000 2 sztuki przekładka na mokro.

Powiedz mi do jakiego stanu trzeba papierkiem matować, lekka morka musi chyba zostać tam gdzie śmietków nie ma? Czy jechać na gładko, ale czytałem, że nie poleca się na gładko robić ;) )

kalbi - 27-09-2014, 20:06

po 1 to zrób sobie najpierw próbę na 1 elemencie (na fragmencie) tymi krążkami i wypoleruj. Jeśli będziesz zadowolony to zostaw. Ogólnie nie powinno się drzeć całych elementów papierem i ścinać położony lakier (bo to pogarsza jego jakość w dłuższym okresie użytkowania) - jedynie po śmietkach najlepiej, ale jeśli nie masz innego wyjścia to zrób jak napisałem, nie będę się powtarzał jak masz to zrobić bo jest to dosyć irytujące! :nono:
Vengeancee - 27-09-2014, 23:39

Przeczytałem, zrozumiałem i napisałem co zrozumiałem, skoro nie poprawiasz mnie znakiem tego zrozumieliśmy się. Teraz postaram się wdrożyć to w życie ;) pozdro i dzieki

[ Dodano: 28-09-2014, 01:04 ]
Eagle jest tylko w paczce pakowane na alledrogo więc pozostaje mi sam assilex bo jest na sztuki ;)

kalbi - 28-09-2014, 07:05

to przed Assilexem musisz usunąć wtrącenia ręcznie na klocku, bo on usunie tylko delikatnie morkę, a śmietków nie zetnie dobrze
Vengeancee - 28-09-2014, 14:38

Ręcznie na klocku matador 2000 będzie okej ?
kalbi - 28-09-2014, 14:43

może być ale na mokro i przed użyciem najlepiej namocz ten papier z 10 min
Vengeancee - 28-09-2014, 17:18

Jeszcze tylko pytanie odnośnie rantów i przetłoczeń, maszynowo je omijać jak nic na nich nie ma, żeby nie przebić się, jo ??

[ Dodano: 28-09-2014, 17:43 ]
Czy uszczelki szyb należy pooklejać taśmą przed polerowaniem, aby ich nie zaciągneło ?

kalbi - 28-09-2014, 21:40

ranty omijać, plastiki omijać lub okleić
Vengeancee - 28-09-2014, 23:57

Zamiast eagle 1500 dorwalem eagle 1200, wyda to jakoś na te śmietki?? ;) Assilex wziąłem 16 szt, a Trizacta 3000 całą paczkę bo była w db cenie ;)
Vengeancee - 05-10-2014, 01:30

Panowie przy nowym lakierze nie ma chyba sensu w systemie 3 korkowym używać futra ?? Mam 180mm futra. Chyba najepiej będzie użyć padó farecli biały pomarańcz czarny prawda?? Futro za dużo zbiera a nowy lakier to bezclelowe ?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group