Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Lakiernictwo - techniki - narzędzia - Lakierowanie plastików skuter.

Adaś - 14-06-2014, 22:35
Temat postu: Lakierowanie plastików skuter.
Witam,
Jaki podkład na plastik, na którym miejscowo jest lakier, szpachla i goły plastik ?

kalbi - 14-06-2014, 22:36

pzp, a potem akrylowy
Adaś - 14-06-2014, 22:38

pzp, to taki prawie bezbarwny podkład, tak ? Nic nie będzie po nim odpadać później, te resztki farby ani ze szpachlą nic się nie stanie? W mieszalni mi powiedzieli że mogą ale nie muszą te resztki poodpadać później, jak kupowałem to mówiłem mu podkład zwiększający przyczepność do plastiku.
pellek - 14-06-2014, 23:16

Nic nie będzie odpadać. Podkład na plastik jest po to żeby zwykły akrylowy podkład nie pożarł ci się w miejscu gołego platiku. Tak to taki bezbarwny, wystarczy jedna warstwa której po nałożeniu praktycznie nie widać. Czekasz chwilkę i nakładasz podkład akrylowy po całości.
Adaś - 15-06-2014, 01:46

Ok dzięki wielkie :)
Adaś - 17-06-2014, 21:54

Ech. Po pomalowaniu tym podkladem farba w niektorych miejscach, najczesciej przy przejsciu z paastiku na farbe podniosla sie, paznokciem mozna zdrapac. Jakies pomysly co z tym zrobic ?
kalbi - 17-06-2014, 22:05

od nowa i trzymać się czasów odparowań poszczególnych materiałów oraz grubości nanoszonych warstw!! Ważne by pzp wyschło oraz by pierwsze 2 warstwy podkładu były cieniutkie,a 3trzecia normalna
Adaś - 17-06-2014, 22:48

Warstwa byla cieniutka. Stalo sie tak po pierwszej warsrwie, dalej nie malowalem.
kalbi - 17-06-2014, 23:03

to może za mocno rozcieńczony podkład, a jeśli nie to musisz odizolować to podkładem wodnym lub zerwać wszystko do zera
Adaś - 19-06-2014, 00:29

wyschło do końca, lakier sie nie zdrapuje. Jak myślicie, po przetarciu nie bedzie juz nic się działo z tym lakierem co został ?
madmax - 19-06-2014, 00:58

A ty to czasem tego sprejem nie malujesz? Ile dajesz rozcieńczalnika do podkładu? I jakiej firmy jest ten podkład?
Adaś - 19-06-2014, 12:24

Nie maluje sprejem. Nie dawalem rozcienczalnika, nie wiem jaka firma. Zaszedlem do mieszalni i wlal mi go w butelke. Mowil ze od razu mozna malowac, po 10 minutach po odparowaniu podkladu mowil ze mozna nanosic lakier. Ten podklad i tak jest praktycznie jak woda.
Adaś - 20-06-2014, 20:46

Dodalem rozcienczalnika, nie zmienilo to nic, kolejna farba zmiekkla. Co sie stanie jesli dam podklad akrylowy na goly plastik?
Sw.Piotrek - 23-06-2014, 13:10

Adaś, Rozcieńczalnika czy rozpuszczalnika ?
Na goły plastik powinieneś dać podkład zwiększający przyczepność (PZP), na to dopiero podkład akrylowy z uelastyczniaczem.
Jeżeli na "goły" plastik dasz podkład akrylowy to może on odpaść po jakimś czasie. Chyba że jest to podkład który producent pozwala aplikować na "goły" plastik bez użycia PZP.

pellek - 23-06-2014, 16:36

Bierzesz bezbarwny podkład na plastik. Nanosisz 1-2 warstwy. Dajesz z 10 minut i nakładasz podkład akrylowy. Nie może być inaczej i nie może być źle. Coś krecisz skoro Ci sie marszczy. Zrób pierwszą przepyłkę, drugą delikatnie grubszą a trzecią wylej. Chodzi o podkład akrylowy. Może pomoże.
nalpio - 23-06-2014, 21:30

A mi się wydaje że kolega ma najzwyklejszy problem z tym, że ktoś wcześniej malował sprejem i teraz wszystko mu się waży. Spróbuj epkosydowym odizolować stare powłoki albo drzyj wszystko do gołego plastiku.
pellek - 24-06-2014, 16:58

Niech nam zdjęcia zapoda.
mihu72 - 13-07-2014, 14:00

Jako nowy - witam wszystkich serdecznie !
Podepnę się pod temat i zapytam:
Jaka powinna być kolejność odnowienia (położenia nowej) powłoki na owiewce plastikowej od skutera (z ABS-u), dodam, że była ona popękana, pęknięcia zostały zespawane i zeszlifowane, w miejscach spawu, został zdarty oryginalny lakier, na szerokość ok. 2-3 cm.... Trzeba malować cały element, więc proszę o poradę, mianowicie:
1. czy w miejscach spawania, po przeszlifowaniu i odtłuszczeniiu (na spaw i goły plastik) dawać od razu szpachlę do plastików, czy najpierw pzp i później szpachla ?
2. jakimi papierami potraktować szpachlę po wyschnięciu (gradacja) ?
3. czy na szpachlę dawać pzp, czy od razu podkład i jaki ? Mam szary Motipa w sprayu , czy nada się ? Czy po nałożeniu podkładu szlifować, czy od razu leci baza, później klar ?
4. Czy na pozostałej powierzchni (tam, gdzie jest lakier oryginalny) wystarczy zmatowić klar drobnym papierem i na to na końcu dać nowy klar ?
Będę wdzięczny za wszelkie rady... Aha, malowane będzie sprayami...
Wygląda to tak:

madmax - 13-07-2014, 15:09

Wystarczy rozszlifować, odtłuścić, nawalić na to kitu, wyszlifować, odtłuścić, dać pzp albo i nie, zalać podkładem, znowu wyszlifować, znowu odtłuścić, i osprejować, cieszyć się pięknym połyskiem zaraz po pomalowaniu (bo później będzie sraka) no i oczywiście do zobaczenia do ponownej gleby.

[ Dodano: 13-07-2014, 15:12 ]
Oczywiście można by dać również plastyfikator

mihu72 - 17-07-2014, 14:43

Ehhhh, @Madmax, faktycznie wychodzi sraka... zrobiłem próbę na wewnętrznej stronie owiewki i lakier wygląda nawet, nawet - ale jest bardzo miękki... nawet po kilku dniach od spreyowania, przycisnąłem lekko paznokciem... zostaje wgłębienie... Nie bedzie to miało racji bytu.... co radzisz ? Lepiej psikać pistoletem i na koniec dać klar z utwardzaczem ? Podpowiesz co kupić do tej technologii ? Bo pewnie baza też musi być 2K ? (ew. co jeszcze ? ). Z góry dzięki.....

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group