Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Projektowanie i Budowa Warsztatu - palnik riello g20

slawek - 14-09-2009, 19:23
Temat postu: palnik riello g20
mam pytanko co do palnika kabiny.ile taki palnik zuzywa paliwa na godzine pracy,bo sprzedawcy swoje a uzytkownicy swoje,ja wiem ze zima inaczej lato inaczej ale chodz mi tak sredno czy to jest 5,10,15 litrow czy wiecej.nie mam gdzie tego sprawdzic wiec pytam kolegow,co prawda w zakladzie mamy kabiny ale palniki mocniejsze i jeden centralny zbiornik na paliwo /licze na projektera ze mi cos podpowie\
baqo - 14-09-2009, 19:43

slawek napisał/a:
.ile taki palnik zuzywa paliwa na godzine pracy
10-15 litrów
slawek napisał/a:
,ja wiem ze zima inaczej lato inaczej ale chodz mi tak sredno
czy to lato czy to zima ,zużywa tyle samo.zużycie zależy od zamontowanej średnicy dyszy, czy też od wydajności palnika kW. mam palnik Rg3 jednostopniowy i ma takie parametry.

[ Dodano: 14-09-2009, 19:52 ]
to chyba o taki PALNIK Ci chodzi ;)

PROJEKTER - 14-09-2009, 20:54

Zużycie paliwa faktycznie zależy od średnicy dyszy. Dwa stopnie pracy też wpływają na oszczędność ze szczególnym uwzględnienim palników gazowych.

Srednioroczne zużycie paliwa dla kabiny z wymiennikiem o mocy ok 280 KW ( standard dla oleju to 268 KW, a dla gazu 320 KW ) podawany przez producenta to 18 litrów na cykl ... czyli ok godziny pracy z czego 20 minut to lakierowanie a 40 minut to suszenie. Zimą to nawet dochodzą do 30 litrów gdy palnik się nie wyłącza w cyklu lakierowania ze względu na temp na zewnątrz ( 20 % zużycia to suszenie , a 80 % to lakierowanie ). Latem gdy palnik się nie włącza w trakcie lakierowania zużycie spada nawet do 6 - 8 litrów na godzinny cykl pracy. Wiele zależy także od kaloryczności oleju opałowego dostarczanego do lakierni.

Nowe rozwiązanie techniczne to np. elektrowniczy system sterowania klapami który przełącza kabiną na fazę suszenia ( zamknięty obieg powietrza ) gdy lakiernik nie lakieruje, a urządzenie pracuje w fazie lakierowanie. Wciśnięcie spustu pistoletu powoduje otwarcie przepustnic i przejście do fazy lakierowania ... po pięciu minutach bezczynności kabina znowu zamyka klapy. Suszenie bazy wodnej odbywa się jednym przyciskiem tj. jego wciśnięcie powoduje zamknięcie klap i podniesienie temp wewnątrz do 40 st C w ciągu dwóch trzech minut i natychmiastową fazę studzenia. Po ok 6 -10 minutach baza wodna jest sucha na wiór, a prędkość przepływu powietrza czy dysze nie mają tu żadnego znaczenia. Oszczędności paliwa na poziomie 30 %.

Inny rozwiązanie to np palnik bezpośredni bez wymiennika ciepła. Nie ma bezwładu pracy kabiny bo płomień ogrzewa powietrze a nie stalowy kocił wymiennika. 60 st C. w kabinie osiąga się po 3 minutach. Górna osiągalna temperatura w kabinie to ... 140 st C
dlatego są czujniki i pełna automatyka kontrolująca przebieg faz pracy ograniczająca temp do 70 st C. Dostępny wyłącznie w wersji gazowej. Zużycie gazu mniejsze o 40 % w porównaniu z system wymiennikowym.

Dwa opisane systemy można połączyć w całość w jednej kabinie i cieszyć się z zużycia o ok 60 % niższego niż w tradycyjnych kabinach.

aha ... i nie polecam przesłaniania kanału zasysu powietrza jak czasami robią to zimą mało inteligentni użytkownicy. Gdy kabin ma ekstraktor wyciągowy to w skrajnych przypadkach może się złożyć do środka ... jak torebka papierowa gdy się z niej wyciągnie powietrze.

slawek - 14-09-2009, 23:30

no własnie o takie wyjasnienie mi chodzilo dzieki

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group