|
Lakierowanie samochodów Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy, |
|
Projektowanie i Budowa Warsztatu - palnik riello g20
slawek - 14-09-2009, 19:23 Temat postu: palnik riello g20 mam pytanko co do palnika kabiny.ile taki palnik zuzywa paliwa na godzine pracy,bo sprzedawcy swoje a uzytkownicy swoje,ja wiem ze zima inaczej lato inaczej ale chodz mi tak sredno czy to jest 5,10,15 litrow czy wiecej.nie mam gdzie tego sprawdzic wiec pytam kolegow,co prawda w zakladzie mamy kabiny ale palniki mocniejsze i jeden centralny zbiornik na paliwo /licze na projektera ze mi cos podpowie\
baqo - 14-09-2009, 19:43
slawek napisał/a: | .ile taki palnik zuzywa paliwa na godzine pracy | 10-15 litrów slawek napisał/a: | ,ja wiem ze zima inaczej lato inaczej ale chodz mi tak sredno | czy to lato czy to zima ,zużywa tyle samo.zużycie zależy od zamontowanej średnicy dyszy, czy też od wydajności palnika kW. mam palnik Rg3 jednostopniowy i ma takie parametry.
[ Dodano: 14-09-2009, 19:52 ]
to chyba o taki PALNIK Ci chodzi
PROJEKTER - 14-09-2009, 20:54
Zużycie paliwa faktycznie zależy od średnicy dyszy. Dwa stopnie pracy też wpływają na oszczędność ze szczególnym uwzględnienim palników gazowych.
Srednioroczne zużycie paliwa dla kabiny z wymiennikiem o mocy ok 280 KW ( standard dla oleju to 268 KW, a dla gazu 320 KW ) podawany przez producenta to 18 litrów na cykl ... czyli ok godziny pracy z czego 20 minut to lakierowanie a 40 minut to suszenie. Zimą to nawet dochodzą do 30 litrów gdy palnik się nie wyłącza w cyklu lakierowania ze względu na temp na zewnątrz ( 20 % zużycia to suszenie , a 80 % to lakierowanie ). Latem gdy palnik się nie włącza w trakcie lakierowania zużycie spada nawet do 6 - 8 litrów na godzinny cykl pracy. Wiele zależy także od kaloryczności oleju opałowego dostarczanego do lakierni.
Nowe rozwiązanie techniczne to np. elektrowniczy system sterowania klapami który przełącza kabiną na fazę suszenia ( zamknięty obieg powietrza ) gdy lakiernik nie lakieruje, a urządzenie pracuje w fazie lakierowanie. Wciśnięcie spustu pistoletu powoduje otwarcie przepustnic i przejście do fazy lakierowania ... po pięciu minutach bezczynności kabina znowu zamyka klapy. Suszenie bazy wodnej odbywa się jednym przyciskiem tj. jego wciśnięcie powoduje zamknięcie klap i podniesienie temp wewnątrz do 40 st C w ciągu dwóch trzech minut i natychmiastową fazę studzenia. Po ok 6 -10 minutach baza wodna jest sucha na wiór, a prędkość przepływu powietrza czy dysze nie mają tu żadnego znaczenia. Oszczędności paliwa na poziomie 30 %.
Inny rozwiązanie to np palnik bezpośredni bez wymiennika ciepła. Nie ma bezwładu pracy kabiny bo płomień ogrzewa powietrze a nie stalowy kocił wymiennika. 60 st C. w kabinie osiąga się po 3 minutach. Górna osiągalna temperatura w kabinie to ... 140 st C
dlatego są czujniki i pełna automatyka kontrolująca przebieg faz pracy ograniczająca temp do 70 st C. Dostępny wyłącznie w wersji gazowej. Zużycie gazu mniejsze o 40 % w porównaniu z system wymiennikowym.
Dwa opisane systemy można połączyć w całość w jednej kabinie i cieszyć się z zużycia o ok 60 % niższego niż w tradycyjnych kabinach.
aha ... i nie polecam przesłaniania kanału zasysu powietrza jak czasami robią to zimą mało inteligentni użytkownicy. Gdy kabin ma ekstraktor wyciągowy to w skrajnych przypadkach może się złożyć do środka ... jak torebka papierowa gdy się z niej wyciągnie powietrze.
slawek - 14-09-2009, 23:30
no własnie o takie wyjasnienie mi chodzilo dzieki
|
|