Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Lakiernictwo - techniki - narzędzia - REDUKTOR + MANOMETR + FILTR 1/4 + SMAROWNICA

To_mas - 05-09-2009, 23:19
Temat postu: REDUKTOR + MANOMETR + FILTR 1/4 + SMAROWNICA
Reduktor + manometr + filtr + naolejacz

mógłby ktoś doradzić czy warto sie w coś takiego zaopatrzyć :) ostatnio lakieruję coraz więcej :) nigdy nie miałem problemów z wodą czy olejem w powietrzu ale zastanawiam sie czy sobie nie kupić czegoś takiego :)

ten cały naolejacz/smarownica - to służy do smarowania urządzen pneumatycznych (np szlifierka oscylacyjna) dobrze myślę ?

byłbym wdzięczny za radę w kwesti tego urządzenia :) oraz jakieś rady dotyczące montażu

Luk - 06-09-2009, 08:17

To_mas napisał/a:
ten cały naolejacz/smarownica - to służy do smarowania urządzen pneumatycznych (np szlifierka oscylacyjna) dobrze myślę ?


do urządzeń wymagających smarowania mgłowego... nie wiem czy szlifierki tego wymagają ;)

Nurglepl - 06-09-2009, 11:48

Ogólnie to bym Ci polecał inny kupić. Ja przed kupnem czytałem wszystkie opinie o nim i stwierdziłem że jest ok. Kupiłem i się nie zawiodłem. Więc także polecam.

http://www.allegro.pl/ite...00_15g_1_2.html
Filtr powietrza CKD F4000-15G 1/2 cala

Z czasmem mam zamiar dokupić drugi dokładniejszy, aby mieć taki komplecik. Więc jak dasz radę wydać tyle kasy na raz to polecam.
http://www.allegro.pl/ite...duktor_1_2.html
CKD M4000 filtr mgły olejowej 1/2
CKD W4000 filtr cząstek stałych plus reduktor 1/2

A jak wolisz taniej, ale częściej wylewać to dobry będzie też
http://www.allegro.pl/ite...duktor_1_4.html
To samo, ale mniejsze.
CKD M1000 filtr mgły olejowej 1/4
CKD W1000 filtr cząstek stałych z reduktorem 1/4

madmax - 06-09-2009, 11:52
Temat postu: Re: REDUKTOR + MANOMETR + FILTR 1/4 + SMAROWNICA
To_mas napisał/a:
Reduktor + manometr + filtr + naolejacz

mógłby ktoś doradzić czy warto sie w coś takiego zaopatrzyć :) ostatnio lakieruję coraz więcej :) nigdy nie miałem problemów z wodą czy olejem w powietrzu ale zastanawiam sie czy sobie nie kupić czegoś takiego :)

ten cały naolejacz/smarownica - to służy do smarowania urządzen pneumatycznych (np szlifierka oscylacyjna) dobrze myślę ?

byłbym wdzięczny za radę w kwesti tego urządzenia :) oraz jakieś rady dotyczące montażu


Ten skraplacz i naolejacz to siara nie kupuj tego mam to lezy na półce filtruje tak ze wcale.
Lepiej odłuż sobie jeszcze ze 150 zł i kup coś dobrego.

Nurglepl - 06-09-2009, 11:58

madmax napisał/a:
Ten skraplacz i naolejacz to siara nie kupuj tego mam to lezy na półce filtruje tak ze wcale.
Lepiej odłuż sobie jeszcze ze 150 zł i kup coś dobrego.

No dokładnie. Kasa wyrzucona w błoto będzie. Mam podobny jakościowo, ale sam filtr bez naolejacza i reduktowa kupiony w castoramie za 45 zł i leży.

To_mas - 06-09-2009, 18:09

Luk napisał/a:
do urządzeń wymagających smarowania mgłowego... nie wiem czy szlifierki tego wymagają ;)
podobno mają :) poza tym na podłączeniu szlifierki jest napisa OLI :)

Nurglepl, ten za 250 to bym jeszcze odżałował :) ))

madmax, dzięki za ostrzeżenie :)

jano - 10-09-2009, 09:06
Temat postu: Re: REDUKTOR + MANOMETR + FILTR 1/4 + SMAROWNICA
To_mas napisał/a:
Reduktor + manometr + filtr + naolejacz
ten cały naolejacz/smarownica - to służy do smarowania urządzen pneumatycznych (np szlifierka oscylacyjna) dobrze myślę ?


dobrze myślisz, wnioskując dalej naolejacz nie jest Ci potrzebny do pistoletu lakierniczego :nono:

To_mas - 10-09-2009, 11:50

jano napisał/a:
wnioskując dalej naolejacz nie jest Ci potrzebny do pistoletu lakierniczego :nono:
zxgadza sie ale kupiłem sobie taką szlifierkę oscylacyjną i chciałbym ją od czasu do czasu użyć przetestować sprawdzić :) a moze mi przyśpieszy robote sporo :D
madmax - 10-09-2009, 19:09

To_mas napisał/a:
jano napisał/a:
wnioskując dalej naolejacz nie jest Ci potrzebny do pistoletu lakierniczego :nono:
zxgadza sie ale kupiłem sobie taką szlifierkę oscylacyjną i chciałbym ją od czasu do czasu użyć przetestować sprawdzić :) a moze mi przyśpieszy robote sporo :D


To proponuje ci kupić osobny wąz do oscylarki bo będzie caly w oleju. Ja mam oscylarke i tylko puszcze od czasu do czasu kropelke tam gdzie sie powinno i to tyle. Wefdług mnie zbędny gadżet . Nawet u znajomego na warsztacie co uzywaja duzo pneumata nie maja naolejacza tylko od czasu do czasu pykna kropelke oleju.

[ Dodano: 10-09-2009, 19:15 ]
Nie będe zakładał noweko tematu tylko sie zapytam tutaj. Zastanawiam się nad zrobieniem instalacji spręzonego powiatrza w garazu i myśle nad wykonaniem go z rurek nierdzewnych 1/2 lub poprostu gumowego węża o średnicy wewnętrznej 10mm plus do tego dwa skraplacze jeden taki powiedział bym wstępny przy kompresorze a drugi już na ścianie w garażu razem z odolejaczem. Z uwagi na to że kompresor mam za ścianą no i powietrze chce rozprowadzić po cały garażu bo ciasno jest i cięzko się maluje auto chodząc z dlugim węzem do okoła.

Co polecacie snejka czy rułe :) :) :) :) :) :)

Luk - 10-09-2009, 19:23

w pracy na warsztacie mam z tych białych rurek 10mm, piękna sprawa, wszystko na te plastikowe złączi i kolanka... nie musisz sie z opaskami paprać... minus jest taki że trzeba te rurki dobrze do ściany przymocować żeby nie wyskakiwały ;)
slawek - 10-09-2009, 23:22

ja mam miedziane ruły
madmax - 10-09-2009, 23:46

slawek napisał/a:
ja mam miedziane ruły


Mnie na miedziane rury nie stać. A te plastikowe wytrzymaja 10 atmosfer?

jerryhaj - 12-09-2009, 09:03

To_mas napisał/a:
jano napisał/a:
wnioskując dalej naolejacz nie jest Ci potrzebny do pistoletu lakierniczego :nono:
zxgadza sie ale kupiłem sobie taką szlifierkę oscylacyjną i chciałbym ją od czasu do czasu użyć przetestować sprawdzić :) a moze mi przyśpieszy robote sporo :D



do szlifierek oscylacyjnych mozna tylko dodac ale minimalna ilosc[2 krople na okolo 50 godzin pracy ] specjalny olej syntetyczny bezsylikonowy [podajrze tak on sie nazywa]

To_mas - 12-09-2009, 17:01

madmax, czyli radzisz oleć te całe naolejacze a tylko tam gdzie sie podłącza węża do szlifierki kropnąć od czasu do czasu kropelkę oleju ?

czyli wystarczyło by mi kupić tylko solidny filtr/odwadniacz - bez naolejacza :D idąc tym tropem :)

Greg - 12-09-2009, 17:25

To_mas napisał/a:


czyli wystarczyło by mi kupić tylko solidny filtr/odwadniacz - bez naolejacza :D idąc tym tropem :)


dobrym tropem zmierzasz ;) :)

piter302. - 12-09-2009, 22:43

madmax ja mam zrobioną instalację zrur pcv do wody fi 1/2 cala max ćiś to15 atm wszystkie kolanka izłaczki na klęj 30sekund igotowe połączenie sprawdz cenę wsklepie instalacyjnym bo jato robiłem jakies 5lat temu
To_mas - 13-09-2009, 00:30

panowie po punkcie :) za cenne rady :)
Luk - 13-09-2009, 08:02

piter302. napisał/a:
wszystkie kolanka izłaczki na klęj 30sekund


a jak później będziesz chciał wstawić gdzieś wyjscie na wąż czy coś to będziesz ciął? to chyba lepiej pakuły lub teflon

piter302. - 13-09-2009, 14:17

żaden problem pilka do metalu pół minutyigit wszystkie złączki redukcje przejśćia groszowe sprawy apozatym wiesz gdzie mają być jakieś wyjśia no problem
Krystian990 - 20-09-2009, 12:56

Panowie nadal wszyscy uważają, że ten filterek to najlepszy wybór?? ;] http://www.allegro.pl/ite...duktor_1_2.html Bo jeśli tak to ja też go jutro biorę bo z kompresora tak mi ciągnie wszelkiego rodzaju syfu, że przytrzymam przepływ powietrza na rękę przez ok 30sek i ręka mokra:/
madmax - 20-09-2009, 13:28

KUPUJ!!!!!!
jacklack - 20-09-2009, 13:43

Cytat:
Panowie nadal wszyscy uważają, że ten filterek to najlepszy wybór?? ;]

Mam taki zestaw Ckd komplet : odwadniacz odolejacz reduktor..i jak najbardziej polecam, dobrze spełnia swoje zadanie

Luk - 20-09-2009, 13:47

inwestycja na lata ;) ... ciekawe kiedy ci sie zwróci ;)
jacklack - 20-09-2009, 13:54

Luk napisał/a:
ciekawe kiedy ci sie zwróci ;)

Możliwe że już po pierwszym lakierowaniu ;)

Nurglepl - 20-09-2009, 14:29

To już jest sprzęt dobrej jakości, nie jak te marketówki. No i masz pistolet mniejszy, bo Ja przykładowo już nie daje filterka pod guna. Na początku był, ale że po kilku lakierowaniach nadal był pusty, to stwierdziłem że bez sensu go trzymać.
jano - 20-09-2009, 20:54

To_mas napisał/a:
madmax, czyli radzisz oleć te całe naolejacze a tylko tam gdzie sie podłącza węża do szlifierki kropnąć od czasu do czasu kropelkę oleju ?

czyli wystarczyło by mi kupić tylko solidny filtr/odwadniacz - bez naolejacza :D idąc tym tropem :)


To zależy. W profesjonalnym rozwiązaniu powinno się zastosować 3 takie filtry na drodze sprężarka - pistolet. Z czego np. jeden powinien być z dokładnością filtracji większą jak 2 pozostałe. Na końcu linii musisz mieć też reduktor ciśnienia. Oczywiście ostatni filtr można kupić od razu z reduktorem.
Wszystko zależy od tego co chcesz osiągnąć (w jakim stopniu przefiltrować powietrze aby nie było wody) następnie trzeba mieć na uwadze budżet.

To nie jest tak, że kupując 1 filtr który ma dokładność rzędu 5-40 mikronów usuniesz w 100% wodę.

baqo - 21-09-2009, 08:43

jano napisał/a:
usuniesz w 100% wodę.
wodę usunie ,ale nie parę która jest w powietrzu i przeniknie przez każdy filtr.aby jej nie było musi się gdzieś skroplić.
jano - 21-09-2009, 13:56

baqo napisał/a:
jano napisał/a:
usuniesz w 100% wodę.
wodę usunie ,ale nie parę która jest w powietrzu i przeniknie przez każdy filtr.aby jej nie było musi się gdzieś skroplić.


baqo łapiesz za słówka ;)

baqo - 21-09-2009, 15:15

jano napisał/a:
baqo łapiesz za słówka ;)
filtr SATA miałem na kabinie powieszony i woda potrafiła chlusnąć , a najbardziej z dyszy venturiego.
madmax - 21-09-2009, 16:16

A panowie co sądzicie o separatorze cyklonowym?

http://allegro.pl/item746...50_300m3_h.html

jano - 22-09-2009, 08:57

madmax napisał/a:
A panowie co sądzicie o separatorze cyklonowym?

http://allegro.pl/item746...50_300m3_h.html


mam coś podobnego w ofercie, ale nie widzę ile to ma mikronów?
Baqo... miałeś 1 filtr saty w tym warsztacie? Moim zdaniem bardzo fajne są filtry NTS - stosunkowo drogie dodatkowo. wrzucę na sklep przy okazji żeby pokazać o co chodzi


Jeszcze trochę teorii jak zrobić linię poprawnie:

Zaczynając od sprężarki powinno dać się na wstępie filtr np. 40 mikronów później od razu np. 5 mikronów (czyli dwie bańki obok siebie). Dalej można rozdzielić linię na poszczególne przewody w warsztacie. Każda linia musi być zakończona odwadniaczem np. o filtracji 5 mikronów + manometr dla regulacji ciśnienia. Jeśli kończycie linie na inne narzędzie pneumatyczne niż pistolet można dać śmiało odwadniacz o filtracji 40 mikronów w takim przypadku (np. dla szlifierki).

Rozwiązanie dla ambitnych to zastosowanie w linii filtrów o dokładności filtracji 1 i 0,1 mikrona :)

baqo - 22-09-2009, 10:05

jano napisał/a:
Baqo... miałeś 1 filtr saty w tym warsztacie?
nie. sata tylko na kabinie,a poza tym na kompresorze . wyłożyłem w końcu cztery tysie na osuszacz i teraz się śmieję . filtr w kabinie wisi bo wisi ,na małe pyłki :) :)
Krystian990 - 22-09-2009, 20:28

Nie na moje kieszeń ładować 4 tys w filtrację.... I myślę, że ten jeden filtr mi w 100% wystarczy. Jestem amatorem. W lakiernictwo się bawię tylko po szkole bo na razie chodzę jeszcze do dziennego technikum i wyciągam z tego interesu tylko w granicach 2tys zł miesięcznie. Już zamówiłem ten filterek za 465 zobaczymy jaką będzie widać różnicę w ilości wtrąceń w lakierze... Dzięki wszystkim za pomoc.
baqo - 22-09-2009, 20:40

Krystian990 napisał/a:
wyciągam z tego interesu tylko w granicach 2tys zł miesięcznie.
no to ładnie.oby tak dalej. ;] ;]
Luk - 22-09-2009, 20:59

chwal sie więcej, chwal sie ;]
jacklack - 22-09-2009, 22:37

Krystian990 napisał/a:
chodzę jeszcze do dziennego technikum

Krystian990 napisał/a:
i wyciągam z

Krystian990 napisał/a:
z tego interesu tylko w granicach

Krystian990 napisał/a:
2tys zł miesięcznie.

Pozostaje mi tylko pogratulować takich wyników finansowych ;)
Znam zarejestrowane warsztaty z dość dobrym sprzętem którym po odliczeniu wszystkich kosztów (wynagrodzenia/zus/podatki/itd. itp) zostaje na czysto nie wiele więcej...

jano - 23-09-2009, 11:01

jacklack napisał/a:
Krystian990 napisał/a:
chodzę jeszcze do dziennego technikum

Krystian990 napisał/a:
i wyciągam z

Krystian990 napisał/a:
z tego interesu tylko w granicach

Krystian990 napisał/a:
2tys zł miesięcznie.

Pozostaje mi tylko pogratulować takich wyników finansowych ;)
Znam zarejestrowane warsztaty z dość dobrym sprzętem którym po odliczeniu wszystkich kosztów (wynagrodzenia/zus/podatki/itd. itp) zostaje na czysto nie wiele więcej...


tak to właśnie jest w życiu ;)

To_mas - 24-09-2009, 23:30

Krystian990 napisał/a:
tylko w granicach 2tys zł miesięcznie
tylko ?? heh wg mnie bardzo ladnie tym bardziej ze masz jeszcze szkołę :)
Krystian990 - 25-09-2009, 17:40

Panowie kupiłem ten filter http://lakiernik.orge.pl/...er=asc&start=30 tylko teraz mam dylemat:P Może to będzie dla Was głupie i banalne pytanie ale przez który ma najpierw iść powietrze? Przez filtr cząstek stałych + reduktor czy przez filtr mgły olejowej??
madmax - 25-09-2009, 18:28

A nie ma zadnych strzałek na obudowie?? Albo napisów? Wedlug mnie najpierw chyba wode powinno filtrowac bo teoretycznie najwiecej a dopiero olej. Osobiscie takiego nie mam ale Jaklack napewno będzie wiedział :)
jacklack - 25-09-2009, 20:25

madmax napisał/a:
A nie ma zadnych strzałek na obudowie?? Albo napisów? Wedlug mnie najpierw chyba wode powinno filtrowac bo teoretycznie najwiecej a dopiero olej. Osobiscie takiego nie mam ale Jaklack napewno będzie wiedział :)

Dokładnie tak ;)
Był już na forum podobny problem Z montażem filtrów CKD i został wyjaśniony w TYM temacie ;) choć w nim chodziło bardziej o zespolenie dwóch filtrów, ale jest tam też powiedziane w którym kierunku ma przechodzić powietrze

Krystian990 - 26-09-2009, 01:09

Pisałem na szybko posta i widać pytanie sformułowałem troszkę nie jasno :glupek: W którą stronę powietrze ma iść to wiedziałem tylko mi właśnie chodziło o kolejność przepływu powietrza czy najpierw przez puszkę z reduktorem czy najpierw przez puszkę odolejacza.... I zdjęcie Jacklacka mi wszystko wyjaśniło ;] A po ustawieniu w dowolnej kolejności strzałki by się i tak zgadzały stąd był mój dylemat ;) Wielkie dzięki koledzy, a dla Jacka punkcik leci :)
To_mas - 23-10-2009, 22:51

Panowie czyli ogólnie jak ?
polecacie filtry firmy Ckd ?
a może to być z tych tańszych w przedziale 100-200zł ?

Nurglepl - 24-10-2009, 18:31

Pewnie i może być, ale ja jestem zdania że lepiej kupić większy 1/2 ",i masz możliwość rozwoju, czyli dokupisz sobie po czasie kolejny do zestawu, nastęnie reduktor i już masz dobry zespół filtrujący.
Ja narazie posiadam sam F4000 i brudów, albo wody na lakierze nie znajdę.

Wiadomo nie porównasz tego do jakiś zestawów za kilka tysięcy zł, ale w tej cenie to jest on na prawdę dobry.

To_mas - 24-10-2009, 20:28

Nurglepl, dzięki za odpowiedź :)
Krystian990 - 26-10-2009, 00:33

Ja mam ten zestawik: http://allegro.pl/item786...duktor_1_2.html i sobie bardzo chwalę. W powietrzu zero syfu. Kiedyś mnóstwo kropek mi siadało z powietrzem na lakierze, a teraz nic;) A u mnie powietrze wilgotne i naprawdę ma co filtrować bo co ok 5 elementów prawie kieliszek syfu z filtra wylewam!! :killer: :glupek:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group