Lakierowanie samochodów
Lakiernictwo samochodowe,lakierowanie samochodu,forum lakiernicze,lakiernictwo,polerowanie,blacharka,pistolet,podkłady,papiery ścierne,mokro i sucho,szlifierka,szlifowanie szpachli,matowienie,mycie,kabiny lakiernicze,pistolety,sprężarki,bazy,

Blacharstwo-techniki i narzędzia - Spawanie progów z blach kwasoodpornych , i nierdzewnych

pawel1162 - 29-12-2013, 23:26
Temat postu: Spawanie progów z blach kwasoodpornych , i nierdzewnych
Mam do was pewne pytanie otóż , za parę miesięcy mam zamiar podreperować swoją Hondę tz wspawać nowe progi nadkola , jednak jak wiadomo na naszym rynku trwałość niektórych materiałów jest dość krótka , pomyślałem sobie że czemu nie zrobić progów nadkoli z blachy i oto warianty
blacha chromoniklowa (mam próbkę pospawanej takiej blachy z blachą samochodową )
blacha kwasoodporna (tak że mam próbkę )
i blacha nierdzewna (też mam próbkę )

dalsza część pytania czy pomysł jest dobry , jeżeli nie to proszę o uzasadnienia .Chciał bym zrezygnować z reperaturek ponieważ jak wiadomo korodują po jakimś czasie .

Kamilll126 - 29-12-2013, 23:28

Mógłbyś opisać jak zachowują się te próbki po czasie?
pawel1162 - 29-12-2013, 23:30

Jak na razie tylko 1 tydzień ale spawy i blacha samochodowa zardzewiały (blacha z auta niezabezpieczona )

Oczywiście jak komuś zależy na zdj to poszukam kabla i cyknę pare fotek

giena - 30-12-2013, 00:37

pawel1162 napisał/a:
blacha chromoniklowa (mam próbkę pospawanej takiej blachy z blachą samochodową )
blacha kwasoodporna (tak że mam próbkę )
i blacha nierdzewna (też mam próbkę )


Pytanie :
Czym różnią sie od siebie te blachy-chromoniklowa,kwasoodporna,nierdzewna :D

savxx - 30-12-2013, 10:18

mam tylko pytanie,jak chcesz wykonać taką naprawę blacharską bez reperaturek np. błotników,progów?Co z tego że blacha nierdzewna jak żeby uzyskać pewne kształty trzeba ciąć,giąć,spawać....a to potencjalne źródło korozji w przyszłości.Wstawiając dobrej jakości reperaturkę i dobrze ją zabezpieczając osiągniesz chyba lepszy efekt niż blachami kwasowymi czy nierdzewnymi zmasakrowanymi przy nadawaniu kształtu.Wstawiając "łatę" ze zdrowego materiału i tak skoroduje najpierw spaw a dopiero to co wstawiłeś i ewentualnie to przegrzane obok.Chyba że masz taki sprzęt blacharski żeby wykonać sobie sam "reperaturki" to sorki....
pawel1162 - 30-12-2013, 17:11

progi bez problemów zrobię sobie na giętarce , a co do błotników to bd wstawiał reperaturki ocynkowane .
Tomasz1600 - 30-12-2013, 21:20

Pomysł masz dobry, tylko to i tak nie będzie wieczne jeśli doże tego nie zabezpieczysz, bo zacznie ci rdzewieć cała reszta hondy i okolice spawów.
Równie dobrze można to zrobić z jakiegoś grubszego arkusza blachy i dobrze to zabezpieczyć.
A znając życie prędzej ci się ta honda znudzi i kupisz coś innego ( inną Hondę :D ) niż tak wykonany próg miałby zkorodować

madmax - 30-12-2013, 22:01

pawel1162 napisał/a:
progi bez problemów zrobię sobie na giętarce , a co do błotników to bd wstawiał reperaturki ocynkowane .


Pomysł dobry jak masz proste kształty ale na giętarce już nie zrobisz jak masz próg po łuku

dawid1989 - 30-12-2013, 23:06

Jeżeli to civic v to spokojnie zrobi progi( tylko te czołowe)na giętarce, ale życze powodzenia przy trasowaniu i wycinaniu otworów pod zapinki :D doły są bardziej skomplikowane...Ogólnie zabieg nieopłacalny.Dwie blachy ładne nowe a 10 wkoło zardzewiałych....lepiej kupic zamiennik i zrobić to zgodnie ze sztuką .
Jancikq - 19-04-2014, 22:41
Temat postu: Re: Spawanie progów z blach kwasoodpornych , i nierdzewnych
pawel1162 napisał/a:
Mam do was pewne pytanie otóż , za parę miesięcy mam zamiar podreperować swoją Hondę tz wspawać nowe progi nadkola , jednak jak wiadomo na naszym rynku trwałość niektórych materiałów jest dość krótka , pomyślałem sobie że czemu nie zrobić progów nadkoli z blachy i oto warianty
blacha chromoniklowa (mam próbkę pospawanej takiej blachy z blachą samochodową )
blacha kwasoodporna (tak że mam próbkę )
i blacha nierdzewna (też mam próbkę )

dalsza część pytania czy pomysł jest dobry , jeżeli nie to proszę o uzasadnienia .Chciał bym zrezygnować z reperaturek ponieważ jak wiadomo korodują po jakimś czasie .


Badz patriota (polskie) huty czekaja na twoja honde WYPELNIJ patriotyczny obowiazek:))

unek - 19-04-2014, 23:01

Cytat:
Badz patriota (polskie) huty czekaja na twoja honde WYPELNIJ patriotyczny obowiazek:))
Buhahhahha to jest myśl :)
Marian1234 - 22-04-2014, 17:10

Kwasoodporna różni się tym od nierdzewnej że jak ją wsadzisz do kwasu to tak jak była ją wyciągniesz a ze zwykłej nierdzewki nie dużo zostanie , nierdzewna jest tylko dobra na nienarażone na niekorzystne warunki miejsca bez soli np kwasoodpornej też są różne rodzaje jakbyś użył tej najsłabszej w miejscu narażonym na np słone opady itd to też ją zniszczy dlatego dają wtedy co najmniej 316. Chrom i nikiel nadają stalom właściwości nierdzewne dlatego jak masz stal z chromem i pospawasz ze zwykłą węglową stalą to ten chrom reaguje z węglem i w tym miejscu rdzewieje potem a tak nawiasem mówiąc jak skierujesz snop iskier ze szlifierki na taką stal też będzie ci rdzewieć w tych stalach tak naprawdę chodzi o to żeby te stale miały warstwę pasywacji na zewnątrz bo jak ona się nie wytworzy to ta stal jest bardziej narażona na czynniki zewnętrzne dlatego się te stale pasywuje bądź czeka aż ta warstwa tlenków sama się wytworzy..
giena - 22-04-2014, 20:35

Marian1234 napisał/a:
Kwasoodporna różni się tym od nierdzewnej


Od 2007 r. nie ma takich podziałów jak stal kwasoodporna czy nierdzewna. Według Polskiej Normy "PN-EN 10088-1" stale dzielimy na stale nierdzewne, żaroodporne i żarowytrzymałe .


link:
Czym różni się Stal Nierdzewna od Stali Kwasoodpornej?

pawel1162 - 08-04-2018, 14:35

samochodu już nie mam ale kupił go gość z warszawy i jak mówił po 4 latach niema kropki rdzy tak że chromonikiel git :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group